Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 18 augusti 2013 - 20:02

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Har vart lite dålig läppsynkning som jag inte sett på ett tag, bland annat på svthd ibland - ngn annan som uppfattar detta?

Redigerat av Eucharist, 18 augusti 2013 - 20:02.

Postad 24 augusti 2013 - 16:01

Unregisterede423db87
  • Unregisterede423db87
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Boxen har blivit oanvändbar, någon fler som råkat ut för detta?

Det började med att kanalbyten via fjärrkontrollen tog 5-20 sekunder innan ny kanal visades.
Kanalerna visar kanalinfo i bildens nedersida hela tiden. Ibland försvinner infon men återkommer strax.

Efter ett tag går det inte att byta kanal överhuvud taget. Signalnivåer och kvalitet på båda LNB är bra.
CD har skickat ny fjärrkontroll och nytt nätaggregat till ingen nytta!
Fabriksåterställning har genomförts vilket inte gav något.

Vi omstart (bryter ström) går boxen till status "b1" i displayen, sedan till "testing". När displayen visar testing visar tv-bilden Canal Digital logga samt "Please wait...". I detta läge står boxen i någon timme innan den startar.
Då kan man byta kanal några gånger med lång fördröjning, men efter ett tag så är man låst till en kanal.

Vid ett tillfälle gick boxen in i bootstrap-läge där den försöker att uppdatera programvaran via parabol och när det misslyckas via nätverksanslutningen (TFTP). Detta misslyckas och vanlig start återupptas med den långa väntan igen.

CD säger att man inte sett detta tidigare och att jag har haft boxen så länge att garantin inte gäller.

Postad 25 augusti 2013 - 09:04

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Det började med att kanalbyten via fjärrkontrollen tog 5-20 sekunder innan ny kanal visades.
Kanalerna visar kanalinfo i bildens nedersida hela tiden. Ibland försvinner infon men återkommer strax.

Efter ett tag går det inte att byta kanal överhuvud taget. Signalnivåer och kvalitet på båda LNB är bra.
CD har skickat ny fjärrkontroll och nytt nätaggregat till ingen nytta!
Fabriksåterställning har genomförts vilket inte gav något.

Vi omstart (bryter ström) går boxen till status "b1" i displayen, sedan till "testing". När displayen visar testing visar tv-bilden Canal Digital logga samt "Please wait...". I detta läge står boxen i någon timme innan den startar.
Då kan man byta kanal några gånger med lång fördröjning, men efter ett tag så är man låst till en kanal.

Vid ett tillfälle gick boxen in i bootstrap-läge där den försöker att uppdatera programvaran via parabol och när det misslyckas via nätverksanslutningen (TFTP). Detta misslyckas och vanlig start återupptas med den långa väntan igen.

CD säger att man inte sett detta tidigare och att jag har haft boxen så länge att garantin inte gäller.

Spontant känns det som hårddisken krånglar... Om garantin ändå gått ut kanske du kan prova att byta hårddisk?

Redigerat av Unregistered0db38fb1, 25 augusti 2013 - 09:05.

Postad 25 augusti 2013 - 11:12

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Spontant känns det som hårddisken krånglar... Om garantin ändå gått ut kanske du kan prova att byta hårddisk?

Instämmer, låter som hårddisken. Konstigt att en box som denna inte har en möjlighet att identifiera problem med disken utan spottar ur sig mer eller mindre underliga fel.

Vet ingen här som tidigare testat byta disk men om du ändå inte har garanti kvar är det i sig inget svårt, eller speciellt dyrt, att testa.
En vanlig SATA disk duger, även den långsammaste du kan hitta är snabb nog...

Postad 25 augusti 2013 - 16:23

Unregisteredba5975fd
  • Unregisteredba5975fd
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Har du provat utan nätverkssladd ?

Postad 27 augusti 2013 - 10:55

Unregisterede423db87
  • Unregisterede423db87
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
..
..
Ja, provat utan nätverk utan förbättring.

Efter ny kontak med CD har dom gått med på att byta ut boxen!

Postad 01 september 2013 - 19:46

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
CD-Appen (till iphone) får ingen kontakt med kanalerna längre, som om jag inte hade tillgång till internet...har varit så länge nu. Någon annan?

Postad 01 september 2013 - 19:54

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

CD-Appen (till iphone) får ingen kontakt med kanalerna längre, som om jag inte hade tillgång till internet...har varit så länge nu. Någon annan?

Mitt enkla tips är att testa göra en fabriksåterställning av boxen. Det kan ofta reda ut problem som detta. Har ingen iphone, vet ej om det är ett generellt problem.

Postad 02 september 2013 - 22:04

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Mitt enkla tips är att testa göra en fabriksåterställning av boxen. Det kan ofta reda ut problem som detta. Har ingen iphone, vet ej om det är ett generellt problem.

Nja fast alltså appen med tvtablån och inspelningsfunktion. Inte fjärrkontrollen, ursäkta ej tydlig nog. Säger "nätverksfel" hela tiden.

Nja fast alltså appen med tvtablån och inspelningsfunktion. Inte fjärrkontrollen, ursäkta ej tydlig nog. Säger "nätverksfel" hela tiden.

Postad 04 september 2013 - 17:41

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Har funderingar på att ge upp mitt tv-tittande via canal digital och enbart köra fria kanalerna i marknätet. Inte för att jag är missnöjd men ser mindre och mindre på tv och känns ganska onödigt att betala för det lilla jag och familjen tittar.

Dock har jag 15 månader bindningstid kvar och frågan är om man kan sälja mina boxar och samtidigt överlåta hela abonnemanget på köparen?! Det gäller bägge adb-boxarna, en svart och en vit. Familjepaket med ett syskonkort.

Min fråga är alltså vad dessa är värda?

Postad 04 september 2013 - 18:24

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Begagnat med 15 månaders bindning?
Stora problemet är väl att matcha vad du har med en som vill ha det?
Titta på vad Canal Digital säljer det för och sälj för 50-30% lägre pris så kanske du får snurr på det. Kanske för större penning om du hittar rätt köpare.
Överlåta, läs här
http://www.canaldigi...yId=216&qID=237

Postad 04 september 2013 - 18:56

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Nästan halva bindningstiden mot nyköp (27 mån). Dock beggade men med garanti kvar.
Får se hur jag gör?!

Nästan halva bindningstiden mot nyköp (27 mån). Dock beggade men med garanti kvar.
Får se hur jag gör?!

Postad 11 september 2013 - 15:23

Unregisteredf7c8721d
  • Unregisteredf7c8721d
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Får ca två år sedan ställde jag dessa frågor och har nu sökt att hitta säkra svar. Då var svaret nej på båda frågorna men hur är läget nu?
Jag tror att på 2) är svaret: Ja. Kan någon bekräfta?

Anledningen är att jag återigen har funderat på att byta till CD. Jag kör nu Boxer med en Humax-box som jag är nöjd med även om den har en del buggar.

-----------
Så var frågorna:
1) Inspelning av Text-TV
Om jag förstått det rätt så spelas inte TextTV in. Stämmer detta?
Jag är ute efter textning på sidorna 199, 299, 890, osv. Min fru har hörselnedsättning och det är ett måste att textningen kan visas vid uppspelning. Om inte funktionen finns - vet någon om den är planerad att implementeras?

2) Inspelning av två program samtidigt.
Det verkar heller inte gå att spela in två program samtidigt men den funktionen påstås ska komma senare?
------------

/Perra

Postad 11 september 2013 - 19:26

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0
Kan nån förklara varför bandbredden helt plötsligt vart avgörande när man aktiverar multiroom?

Har 100 ner på svarta boxen och trådlöst på den vita (netgear wnce2001) om vi tittar samtidigt på hd kanaler så fryser bilden då och då mao för lite bandbredd

Redigerat av Stefan S, 11 september 2013 - 19:27.

Postad 11 september 2013 - 20:53

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Så var frågorna:
1) Inspelning av Text-TV

2) Inspelning av två program samtidigt.

1) Tyvärr, det har de inte löst.
2) Går utmärkt. Samtidigt som du spelar in två program kan du titta på ett tredje med vissa begränsningar i vilken kanal du kan titta på.

Redigerat av Monshi, 11 september 2013 - 21:51.

Postad 11 september 2013 - 20:59

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Kan nån förklara varför bandbredden helt plötsligt vart avgörande när man aktiverar multiroom?
Har 100 ner på svarta boxen och trådlöst på den vita (netgear wnce2001) om vi tittar samtidigt på hd kanaler så fryser bilden då och då mao för lite bandbredd

Jag antar att du menar mottagning via parabolantennen (och inte On-Demand över internet).
Prova följande:
När du har problemet. Notera vilka kanaler som de båda boxarna tar emot.
Aktivera visning av signalmätaren på boxen med mest problem. Notera speciellt värdet på signalkvalitet.
Byt kanal på den andra boxen till samma kanal som den som hackar. Fungerar det bättre?
Notera om signalkvalitetsmätningen blev bättre.
Om den blev det kan problemet ligga i LNB (antennhuvudet), som läcker signal mellan utgångarna (för dålig isolation).

Postad 11 september 2013 - 22:11

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0
problemet uppkom när jag aktiverade multiroom och problemet försvinner när jag avaktivera det.

signalstyrkan och kvaliteten är bra men på nåt konstigt vis verkar bandbredden spela roll när jag har det aktiverat.

när jag aktiverade det säger boxarna att det kan bli problem om båda boxarna tar emot hd kanaler samtidigt

Nu har jag 4HD på vita med 90% styrka och 100% kvalitet

på den svarta kör jag nat geo HD med
styrka tuner 1: 97% tuner 2: 85 %
kvalitet tuner 1 100% tuner 2: 100%

så min fråga är hur bandbredden kan styra detta bara för jag kopplar ihop boxarna.

Är det såhär illa så kan jag inte använda funktionen då kabeldragning från routern inte är aktuellt

när jag kollar anslutningskvaliteten i multiroom inställningarna får jag:

din nätverksanslutning är relativt dålig.
Det kan innebära sämre videokvalitet när båda boxarna visar HD-innehåll

kapacitet 26Mbit

Redigerat av Stefan S, 11 september 2013 - 22:27.

Postad 12 september 2013 - 06:29

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Stefan, nu förstår jag att du menar den funktionen som CD också kallar "Follow me". Den har jag ingen erfarenhet av.

När den vita boxen skall spela upp inspelningar som ligger på den svarta kan man ju förstå att det måste till bandbredd, men om den visar program som den själv tar emot kan man undra varför implementeringen använder LAN. Det får CD förklara ..

Postad 12 september 2013 - 08:08

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Stefan S
Både vita och svarta boxen tar emot signal direkt via parabolen? Blir det problem när du aktiverar Multiroom trots att båda arbetar individuellt?

Eller är problemet bara uppenbart när vita boxen "lånar" signalen av den svarta via multiroom/follow me-funktionen?

Postad 12 september 2013 - 09:19

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

problemet uppkom när jag aktiverade multiroom och problemet försvinner när jag avaktivera det.

signalstyrkan och kvaliteten är bra men på nåt konstigt vis verkar bandbredden spela roll när jag har det aktiverat.

när jag aktiverade det säger boxarna att det kan bli problem om båda boxarna tar emot hd kanaler samtidigt

Nu har jag 4HD på vita med 90% styrka och 100% kvalitet

på den svarta kör jag nat geo HD med
styrka tuner 1: 97% tuner 2: 85 %
kvalitet tuner 1 100% tuner 2: 100%

så min fråga är hur bandbredden kan styra detta bara för jag kopplar ihop boxarna.

Är det såhär illa så kan jag inte använda funktionen då kabeldragning från routern inte är aktuellt

när jag kollar anslutningskvaliteten i multiroom inställningarna får jag:

din nätverksanslutning är relativt dålig.
Det kan innebära sämre videokvalitet när båda boxarna visar HD-innehåll

kapacitet 26Mbit

Hejsan Stefan S,

Vi rekommenderar att du har minst 30 mbit/s för follow me ska fungera.
Du kan mäta mbit/s i boxens meny.

Hälsningar
Emelie

Postad 12 september 2013 - 10:00

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Stefan S
Både vita och svarta boxen tar emot signal direkt via parabolen? Blir det problem när du aktiverar Multiroom trots att båda arbetar individuellt?

Eller är problemet bara uppenbart när vita boxen "lånar" signalen av den svarta via multiroom/follow me-funktionen?

Båda tar emot signal från parabolen.
Det började med att den vita kollade på idol som
svarta spelat in, samtidigt då kollade jag på inspelat material.
Sen när inspelningen var klar på den vita så var den kvar på samma kanal alltså 4HD och när jag har kollat klart på inspelningarna på svarta zappade jag runt lite och det var då jag upptäckte problemet.

Redigerat av Stefan S, 12 september 2013 - 10:01.

Postad 12 september 2013 - 10:05

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Hejsan Stefan S,

Hälsningar
Emelie

förklara gärna hur bandbredden är av betydelse när båda boxarna har egen kabel från parabolen

Postad 12 september 2013 - 10:09

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Vita spelar upp HD-material från svarta (trafik från svart till vit)
Svarta spelar upp från eget inspelat material. (internt)
Det fungerar utan störning

Därefter går vita över till att visa live TV från TV4 HD. (internt)
Svarta ställs på HD-kanal (internt)
Då är det störningar?
Det är inte som så att live-TV på den vita i detta läge är från den svarta via follow me?

Eller det har inte blivit så dumt att vita hämtar signal från svarta och svarta från den vita?

Krav på 30 Mbit/s? Kapacitet att ha två HD-strömmar igång parallellt borde väl det innebära?

Postad 12 september 2013 - 10:15

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0
live tv i den vita borde inte ha gått via den svarta då programmet var slut och jag hade schemalagt inspelningen.

Även om nu den hade gått via den svarta så skulle störningarna ha varit enbart i den vita för varför ska den svarta märka av bandbredds problem när den tar signal från parabol?

Postad 12 september 2013 - 10:36

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0
Det positiva är att jag just nu inte kan återskapa problemet, kan ha varit nåt tillfälligt just då

Redigerat av Stefan S, 12 september 2013 - 10:45.

Postad 12 september 2013 - 12:04

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Hejsan Stefan S,

Hälsningar
Emelie

Nu när ni kikar in i forumet, appen för inspelning (iphone) fungerar inte för mig som sagt. Får "nätverksfel" hela tiden - har ni någon förklaring? (jag har internetanslutning)

Postad 12 september 2013 - 13:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

förklara gärna hur bandbredden är av betydelse när båda boxarna har egen kabel från parabolen

Hej Stefan!

Follow Me går via ditt hemmanätverk och inte via parabolkablarna därför är det viktigt med hastigheten.

Med vänliga hälsningar
Therese

Nu när ni kikar in i forumet, appen för inspelning (iphone) fungerar inte för mig som sagt. Får "nätverksfel" hela tiden - har ni någon förklaring? (jag har internetanslutning)

Hej Eucharist.

Prova att installera om appen och se om det blir någon skillnad.

Med vänliga hälsningar Therese

Postad 12 september 2013 - 13:15

Stefan S
  • Stefan S
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Hej Stefan!

Follow Me går via ditt hemmanätverk och inte via parabolkablarna därför är det viktigt med hastigheten.

Med vänliga hälsningar
Therese

Att det inspelade programmet till den vita gör det förstår jag men den svarta kan väl aldrig bli påverkad av dålig bandbredd

Postad 12 september 2013 - 13:55

Unregisteredf7c8721d
  • Unregisteredf7c8721d
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

1) Tyvärr, det har de inte löst.
2) Går utmärkt. Samtidigt som du spelar in två program kan du titta på ett tredje med vissa begränsningar i vilken kanal du kan titta på.

Att man inte har fixat funktionen med TV-textning (fråga 1) är mycket dåligt! Den funktionen har funnits i mina tidigare boxar så det borde inte vara så svart att lägga in. CD - varför har ni inte prioriterat detta? Nu tappar jag intresset för denna box och CD också!

Postad 17 september 2013 - 09:44

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 1
Ny mjukvara på gång imorgon (18/9): http://www.canaldigi...-box-On-Demand/

Postad 17 september 2013 - 11:18

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Ny mjukvara på gång imorgon (18/9): http://www.canaldigi...-box-On-Demand/

åh, inom kort möjligt att se SVT play via Go-tjänsten. Trevligt om den fungerar bra
Samt bättre textning på C more-kanalerna uppskattas. Faktiskt, textningen främsta anledningen till att jag inte tittar på de kanalerna ofta. Bildkvalitén är visserligen sämre än på deras HD-kanaler men textningen, den förstör än mer än bildkvalitén.

Postad 17 september 2013 - 11:34

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Det skulle vara bra och kunna flytta undertexten på 2,35:1 format. Kör man via projektor och duk så får man problem med texten när man zoomar ut. :(

Borde ju inte vara så svårt att få det att funka.

Postad 17 september 2013 - 20:08

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Spelade in Kjelles matresa på TV8, men hittar till min förvåning en film på Kanal 9 i stället. Grattis CD till en fulländad box.

Postad 17 september 2013 - 21:42

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Spelade in Kjelles matresa på TV8, men hittar till min förvåning en film på Kanal 9 i stället. Grattis CD till en fulländad box.

mmh, intressant... första gången det sker? Kan du reproducera felet? Kanske med lite tur, uppdateringen som ska komma imorgon kanske löser det.

Postad 18 september 2013 - 04:57

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

mmh, intressant... första gången det sker? Kan du reproducera felet? Kanske med lite tur, uppdateringen som ska komma imorgon kanske löser det.

Vi får se nästa måndag då nästa avsnitt spelas in. Förra måndagens avsnitt spelades trots allt in. Har serieinspelning.

Postad 18 september 2013 - 11:59

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Hej Stefan!

Hej Eucharist.

Prova att installera om appen och se om det blir någon skillnad.

Med vänliga hälsningar Therese

Tog bort appen och installerade om - fungerade...

Postad 18 september 2013 - 12:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Att man inte har fixat funktionen med TV-textning (fråga 1) är mycket dåligt! Den funktionen har funnits i mina tidigare boxar så det borde inte vara så svart att lägga in. CD - varför har ni inte prioriterat detta? Nu tappar jag intresset för denna box och CD också!

Hej Perra-439

Vi är medvetna om problemet och jobbar på att ta fram en lösning.

Hälsningar
Emelie

Postad 18 september 2013 - 20:10

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0
Jag verkar missat nått vitalt i manualen men hur aktiverar jag min favoritlista? Har skapat en men hur använder jag den?

Postad 18 september 2013 - 20:21

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

• 1 098 inlägg
  • 0

Jag verkar missat nått vitalt i manualen men hur aktiverar jag min favoritlista? Har skapat en men hur använder jag den?

Har för mig att du öppnar upp kanallistan och bläddrar till höger eller vänster för att välja rätt lista.

Postad 18 september 2013 - 20:23

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Ser du en kanallista namngiven "Alla listor" pilar du till höger eller vänster kommer du till din favoritlista.

Postad 18 september 2013 - 21:26

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0
Fattar ej, har valen
Ny tv-lista
Ny radiolista
Alla
Vanliga, kallade jag min lista

Var skall jag stå och vad skall jag göra? Har testat allt, tror jag.

Postad 18 september 2013 - 21:42

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Backa ut till något program.Vänta någon sekund och tryck på OK, nu får du fram listans kanaler och högst upp listans namn, sedan pilar du höger så förflyttas du till nästa lista o.s.v till du kommer till din lista.

Postad 20 september 2013 - 19:15

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Flera nya skärmsläckare när man trycker pause i live tv som jag aldrig sett förut, sökarljus, droppar mm. En smyguppdatering?

Postad 20 september 2013 - 19:18

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Förresten program jag satt på inspelning med appen har inte spelats in, de står med ---- som nästa inspelningstidpunkt. Hade problem med tomma kanallistor i appen för ett par veckor sen och raderade och installerade om men nu med detta fenomen istället. Någon som kan testa?

Redigerat av philipsguy, 20 september 2013 - 19:20.

Postad 20 september 2013 - 20:13

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Hur gör man för att hoppa en hel dag i epg:n nu, alltid ska det försämras med varje uppdatering tydligen? Tidigare hoppade man ju en hel dag framåt eller bakåt med channel +/- nu efter uppdateringen hoppar det bara 1,5h istället.

Postad 20 september 2013 - 20:33

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Hur gör man för att hoppa en hel dag i epg:n nu, alltid ska det försämras med varje uppdatering tydligen? Tidigare hoppade man ju en hel dag framåt eller bakåt med channel +/- nu efter uppdateringen hoppar det bara 1,5h istället.

Röd och grön knapp kom jag fram till efter ett snabbt test.

Fast det där med 1,5h förstod jag inte.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 21 september 2013 - 07:55.

Postad 20 september 2013 - 21:00

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Jo det fungerade ju, men är ju bättre som det var innan

Postad 20 september 2013 - 21:10

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Jo det fungerade ju, men är ju bättre som det var innan

Kanske, använder inte Canal Digital fjärren utan kör med en multifjärr. Märkte nu när jag tog fram den hur otroligt seg den är jämfört med min multifjärr. Hoppas det bara är min som är dålig annars råder jag alla till att byta.

/Fredrik

Postad 21 september 2013 - 06:51

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Såvitt jag vet har det alltid varit röd+grön knapp för hoppa hel dag i epg

Redigerat av Unregistered0db38fb1, 21 september 2013 - 06:52.

Postad 22 september 2013 - 10:29

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Röd och grön knapp kom jag fram till efter ett snabbt test.
Fast det där med 1,5h förstod jag inte.

Jag tror ni använder olika visningsläge i EPG. (Växla med Gul-knapp)
1) Röd/Grön-knapp hoppar 24h (fungerar i både Grid & Tablå, som förrut)
2) Ch+/- fungerar olika.
I Grid-mode hoppar kanallistan (pss som listorna med filtrerad EPG).
I Tablå-mode hoppar tablån en sida, dvs 1.5h.
Förr fans inget sätt att hoppa en sida utan man var tvungen att stega alla (korta) program för att komma till nästa sida.
Detta är en förbättring (eftersom Röd/Grön finns kvar och gör samma sak som i Grid-mode).

3) I Tablå-mode har jag inte hittat något kommando för att hoppa 1.5h, men jag har gjort mig ett trick så att det fungerar lite smidigare.
a) Skapa en kopia av vanliga favorit-listan. Jag har döpt den till EPG.
B) Lägg in en kanal som saknar EPG på plats 5. (Ev fler på lämpliga "sid-avstånd" på högre platser i listan). Jag har använt kanalen "TST1" som saknar EPG.
c) I EPG Grid-mode (och när jag vill använda snabb-stegning) väljer jag "Ändra Lista" från dropdown-menyn och väljer den speciella listan. Genom att ställa markören på kanalen TST1 (tryck '5') som är tom, så stegar Pil-Höger/Vänster en "sida" dvs 1.5h.

CanalDigital!
Här finns plats för förbättringar i användargränsnittet.
T.ex. är knappar >>/<< (dvs scan-knapparna i uppspelningläge) fria att användas till att hoppa 1.5h.
(Då skulle väl helst samma knappar användas till detta både i Grid- och Tablå-mode.)

En förbättring som jag noterar är att filtreringen i EPG "Sök Program" nu har flyttats till plats 3 i menyn istället för längst ned.
Nu kan man ju också stega Upp för att komma till slutet av listan (så för min del hade den funktionen kunnat ligga kvar). Men nu fungerar det i alla fall smidigare med färre tryck.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.