Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4

9134 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 June 2013 - 18:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Spel"journalister" upphör aldrig att förvåna. För de var väl de som skulle vara på en presskonferens.

Vad menar du?

Postad 11 June 2013 - 18:55

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Vad menar du?

Folk som tjoar som tokar, hurrar och klappar i händerna. Ger ett bra och seriöst intryck av speljournalistiken...

Postad 11 June 2013 - 18:55

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Överkörning av Xbox One och MS. :wub:

Postad 11 June 2013 - 18:56

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
PlayStation 4 third-party publishers can dictate their own DRM terms, Tretton says
http://www.polygon.c...r-own-drm-terms

Redigerat av Zerox_no1, 11 June 2013 - 18:57.

Postad 11 June 2013 - 19:00

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

PlayStation 4 third-party publishers can dictate their own DRM terms, Tretton says

Räkna med att EA hittar på något hyss med andra ord.

Postad 11 June 2013 - 19:02

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Funderade på om han menade online-pass.

Postad 11 June 2013 - 19:12

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 1
David Martinez #Twitter: Microsoft employees watching the Sony press conference with a Sony fan among them.

http://i.imgur.com/c9X6n.gif

Postad 11 June 2013 - 19:14

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

3700:- har jag förbokat den på spelbutiken.se

Enligt Prisjakt får de den 2020-01-01. ;)

Postad 11 June 2013 - 19:16

badass
  • badass
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Om man förbokar playstation 4 på spelbutiken.se, måste man betala maskinen direkt eller kan man bara förboka och betala när den kommer ut? Hade varit bra att betala vid release så man kan avboka om man vill. Om man förbokar för detta pris som är nu och det skulle höjas vid release, vilket pris gäller då?

Postad 11 June 2013 - 19:20

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1

Överkörning av Xbox One och MS. :wub:

Ska inte du börja rasa nu när det ändå finns DRM på PS4? Är ju precis som på Xbox One - upp till utgivaren.

;)

Redigerat av PalmiNio, 11 June 2013 - 19:26.

Postad 11 June 2013 - 19:26

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Varför lägger inte Sony upp E3-trailers i PS Store? Vill se några av dem i bättre kvalitet än på min halvkassa dator...

Redigerat av hassesolo, 11 June 2013 - 19:35.

Postad 11 June 2013 - 19:27

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Ska inte du börja rasa nu när det ändå finns DRM på PS4? Är ju precis som på Xbox One - upp till utgivaren.

Det är exakt så PS3 och Xbox360 fungerar idag...EA spel och deras online pass är ett exempel, usel journalistik som vinklar allt för att få läsare.

Postad 11 June 2013 - 19:31

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1

Det är exakt så PS3 och Xbox360 fungerar idag...EA spel och deras online pass är ett exempel, usel journalistik som vinklar allt för att få läsare.

Inte vad som står i ord heller. Kan lika väl vara inbyggt i PS4 sen upp till varje utvecklare att aktivera likt Xbox One

Konstigt att luddigheten när den kommer från Sony är så väldigt positivt tolkad....så var det inte när det ryktades om DRM på Xbox.

Postad 11 June 2013 - 19:31

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Varför lägger inte Sony upp E3-trailers i PS Store. Vill se några av dem i bättre kvalitet än på min halvkassa dator...

Dom brukar komma med hela presskonferensen så ta det lugnt bara. Imorgon uppdateras PSN Store så senast då gissar jag på.

Postad 11 June 2013 - 19:35

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 1

Inte vad som står i ord heller. Kan lika väl vara inbyggt i PS4 sen upp till varje utvecklare att aktivera likt Xbox One

Konstigt att luddigheten när den kommer från Sony är så väldigt positivt tolkad....så var det inte när det ryktades om DRM på Xbox.

haha, försök inte förstöra min kväll nu PalmNio :D

Jag tolkar det: om utvecklare väljer att att köra med t ex onlinepass i framtiden är det är upp till dom och det är inget Sony eller PS4 som står bakom. Inga konstigheter :)

Postad 11 June 2013 - 19:41

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

haha, försök inte förstöra min kväll nu PalmNio :D

Jag tolkar det: om utvecklare väljer att att köra med t ex onlinepass i framtiden är det är upp till dom och det är inget Sony eller PS4 som står bakom. Inga konstigheter :)

Ja det är klart, nu ska allt som alla har hoppat upp och ner för tolkas på bästa möjliga vis. Finns ju ingen risk att Sony har byggt DRM med av och påslagning likt Microsoft där utgivaren själv väljer......nej så kan man ju inte få tolka det.

Så Microsoft låter utvecklarna själva bestämma om försäljning och Sony låter utvecklarna själva bestämma om försäljning - står det klart och tydligt:
"Third party publishers may opt in or out of supporting game resale and may set up business terms or transfer fees with retailers."

Postad 11 June 2013 - 19:49

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 1

Ja det är klart, nu ska allt som alla har hoppat upp och ner för tolkas på bästa möjliga vis. Finns ju ingen risk att Sony har byggt DRM med av och påslagning likt Microsoft där utgivaren själv väljer......nej så kan man ju inte få tolka det.

Så Microsoft låter utvecklarna själva bestämma om försäljning och Sony låter utvecklarna själva bestämma om försäljning - står det klart och tydligt:
"Third party publishers may opt in or out of supporting game resale and may set up business terms or transfer fees with retailers."

Får hålla med PalmiNio här. Nu tolkas saker och ting väldigt positivt. "Det är nog bara on-line pass" etc. I Xbox delen rasade folk till höger och vänster.

Jag väljer att inte tolka utan avvakta tills Sony och speltillverkarna kan preciserar lite mer exakt vad detta innebär.

Postad 11 June 2013 - 20:01

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

Enligt Prisjakt får de den 2020-01-01. ;)

så länge hade jag dock inte tänkt vänta:P

Postad 11 June 2013 - 20:02

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Ang dessa nya DRM-rykten:
Jag förstår inte hur det Sony pratar om skiljer sig från hur Windows-plattformen fungerar. Förväntar mig inte att Sony aktivt ska gå och slåss med utgivarna om licensavtalen de vill teckna med sina konsumenter, kan rösta själv med min plånbok.

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 11 June 2013 - 20:02.

Postad 11 June 2013 - 20:09

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

Om man förbokar playstation 4 på spelbutiken.se, måste man betala maskinen direkt eller kan man bara förboka och betala när den kommer ut? Hade varit bra att betala vid release så man kan avboka om man vill. Om man förbokar för detta pris som är nu och det skulle höjas vid release, vilket pris gäller då?

Man kan välja faktura och då betalar man senast 14dagar efter du fått hem konsolen..vid eventuell höjning av priset så borde det vara de nya priset som gäller men skulle man inte vara nöjd med priset så borde det gå att avboka,men för säkerhets skull så kan du ju mejla spelbutiken.se o fråga..

Postad 11 June 2013 - 20:10

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Vem citerar du?

PS4 tillhandahåller ingen DRM plattform, hur har du tänkt att den ska funka?
Hur ska de ha en on/off knapp för DRM kontroll när konsolen inte kräver internet?

Postad 11 June 2013 - 20:13

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

De var mycket dyrare än så, men jag tänkte nog mer på apparater som hittar in i hem som inte har miljoninkomster (typ senaste Panasonic-plasman) och där är skillnaden också stor.

jag är ändå tveksam till motsatsen är bevisad att panasonics plasma topp modell 2006 kosta mer än 45 000:-

Postad 11 June 2013 - 20:18

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

;)

Artikeln blev precis uppdaterad.

"Update: Sony responded to our query, reiterating that all disc-based games will be able to be traded and resold at the owner's discretion, regardless of whether it's first or third party.

"Similar to PS3, we will not dictate the online used game strategy (the ability to play used games online) of its publishing partners," a Sony representative told Polygon. "As announced last night, PS4 will not have any gating restrictions for used disc-based games. When a gamer buys a PS4 disc they have right to use that copy of the game, so they can trade-in the game at retail, sell it to another person, lend it to a friend, or keep it forever."

The Sony representative also confirmed that the Online Pass program used in some Sony first-party games on PS3 would not be used at all for its titles on PS4."

Postad 11 June 2013 - 20:18

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0

Man kan välja faktura och då betalar man senast 14dagar efter du fått hem konsolen..vid eventuell höjning av priset så borde det vara de nya priset som gäller men skulle man inte vara nöjd med priset så borde det gå att avboka,men för säkerhets skull så kan du ju mejla spelbutiken.se o fråga..

Ska vara priset som var vid bokningen som gäller. Om det nu inte sänks än mer, då brukar man kunna få det (får påpeka de om ändringen inte sker automatiskt. Har inte beställt från just spelbutiken men andra återförsäljare som höjt priset i efterhand har inte ändrat priserna i mina bokningar.

Postad 11 June 2013 - 20:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Artikeln blev precis uppdaterad.

"Update: Sony responded to our query, reiterating that all disc-based games will be able to be traded and resold at the owner's discretion, regardless of whether it's first or third party.

"Similar to PS3, we will not dictate the online used game strategy (the ability to play used games online) of its publishing partners," a Sony representative told Polygon. "As announced last night, PS4 will not have any gating restrictions for used disc-based games. When a gamer buys a PS4 disc they have right to use that copy of the game, so they can trade-in the game at retail, sell it to another person, lend it to a friend, or keep it forever."

The Sony representative also confirmed that the Online Pass program used in some Sony first-party games on PS3 would not be used at all for its titles on PS4."

Då lägger jag ner direkt då :)

Postad 11 June 2013 - 20:25

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0

Hmm, du hade fått mig att börja bli lite orolig faktiskt ;)

Postad 11 June 2013 - 20:31

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

hehe :P

Postad 11 June 2013 - 20:33

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
http://www.ustream.tv/ps4

Postad 11 June 2013 - 20:37

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 1

Ska vara priset som var vid bokningen som gäller. Om det nu inte sänks än mer, då brukar man kunna få det (får påpeka de om ändringen inte sker automatiskt. Har inte beställt från just spelbutiken men andra återförsäljare som höjt priset i efterhand har inte ändrat priserna i mina bokningar.

fick det här Mailet innan idag..
Bäste kund,

Sony offentliggjorde igår priset på Playstation 4 och vi har idag under morgonen sänkt det till 3698kr.

Om du har beställt till ett högre pris, kommer din beställning ändras till detta nya, lägre pris inom de närmsta dagarna.

Med vänliga hälsningar

Spelbutiken.se

Behöver man då som du säger inte oroa sig för att bli drabbad av eventuella prishöjningar känns det ännu bättre:-)

Postad 11 June 2013 - 20:44

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

• 274 inlägg
  • 0

Bäste kund,

Sony offentliggjorde igår priset på Playstation 4 och vi har idag under morgonen sänkt det till 3698kr.

Om du har beställt till ett högre pris, kommer din beställning ändras till detta nya, lägre pris inom de närmsta dagarna.

Med vänliga hälsningar

Spelbutiken.se

Behöver man då som du säger inte oroa sig för att bli drabbad av eventuella prishöjningar känns det ännu bättre:-)

Tog och googlade lite och de verkar ha samma taktik som andra. Prishöjning efter bokning påverkar inte ditt pris och utifrån ditt mail kan man ju få fram att vid prissänkningar så ändras även förbokningar!
"Det priset du beställer för är det som gäller."
https://www.spelbuti...ustomer/1854667

Postad 11 June 2013 - 20:50

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

Tog och googlade lite och de verkar ha samma taktik som andra. Prishöjning efter bokning påverkar inte ditt pris och utifrån ditt mail kan man ju få fram att vid prissänkningar så ändras även förbokningar!

Sweet :D

Postad 11 June 2013 - 20:55

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

jag är ändå tveksam till motsatsen är bevisad att panasonics plasma topp modell 2006 kosta mer än 45 000:-

Det har väldigt länge funnits plasmor för hundratusentals kronor.

Men nu är ju varken PS4 eller PS3 så extrema. Om vi jämför top of the line av de mer vanliga apparaterna så har priserna gått ner, så är det bara. Men välj du att leva i förnekelse, inte mitt problem.

Postad 11 June 2013 - 21:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Folk som tjoar som tokar, hurrar och klappar i händerna. Ger ett bra och seriöst intryck av speljournalistiken...

Äh, har väl inget med deras kompetens att göra. De är såklart glada, det är inte bara "spel"-journalistiken som klagat på detta. De är människor.

Dessutom var det en del fans där som köat i flera dagar för att få komma in ;)

Men i så fall så är ju speljournalistiken oseriös sedan långt tillbaka, för man har jublat på E3-presskonferenser i alla tider. Det är som Aisha sa på Ubis konferens, vi är i nöjesbranschen, det är inget ekonomimöte. Det är tillåtet att tjoa och klappa.

Postad 11 June 2013 - 21:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Var final fantasy verkligen ps4-exklusivt?

Postad 11 June 2013 - 21:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Inte FFXV.

Postad 11 June 2013 - 21:38

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

Det har väldigt länge funnits plasmor för hundratusentals kronor.

Men nu är ju varken PS4 eller PS3 så extrema. Om vi jämför top of the line av de mer vanliga apparaterna så har priserna gått ner, så är det bara. Men välj du att leva i förnekelse, inte mitt problem.

om vi går tillbaka till när plasma apparaterna först kom så har priserna sjunkit ja,men då måste man jämnföra med dagens nya tv teknik ultrahd som jag misstänker e lika dyra som plasmorna var då..sen 2006 som du påstår att plasmorna var mycket dyrare än idag tror jag inte på om man tex jämnför panasonics dåvarande toppmodell med panasonics nuvarande zt60..

Postad 11 June 2013 - 21:46

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

According to SCEA boss Jack Tretton, “the DRM decision for third-party games will be up to publishers,” he told GTTV. First-party titles will not have DRM, which is something Sony can control

Men offline lär det såklart inte vara ngt problem.
Men begagnade EA titlar och online nja inte lika bombsäkert.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 11 June 2013 - 21:46.

Postad 11 June 2013 - 21:46

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Fortsätt du att tro det, men att tro att ny teknik har blivit dyrare med åren är lite märkligt, minst sagt.

Postad 11 June 2013 - 21:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Inte FFXV.

Nej, det var väl det jag tänkte. Listan på bilden ovan måste vara felaktig

Postad 11 June 2013 - 21:55

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4029 inlägg
  • 0

Fortsätt du att tro det, men att tro att ny teknik har blivit dyrare med åren är lite märkligt, minst sagt.

jag har aldrig påstått att dagens teknik har blivit dyrare,vet inte vart du fått det ifrån..däremot har jag skrivit att en uppgraderad produkt brukar hamna på samma pris eller i vissa fall t.om dyrare än sin föregångare...inte att dom blir billigare som du vill framställa det.

Redigerat av MikeVKR, 11 June 2013 - 22:05.

Postad 11 June 2013 - 22:03

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
PS4 är regionsfri (i allafall för spel), vilket XBox inte är........
http://www.ign.com/a...-is-region-free

"PlayStation 4 will be region-free.
This news has been revealed by Shuhei Yoshida, President of Sony Worldwide Studios, on Twitter:"

Postad 11 June 2013 - 22:09

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jag är väldigt nyfiken på vad Naughty Dog skall hitta på som första spel till PS4... U4? TLoU2? Något helt nytt??

Postad 11 June 2013 - 22:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Ja det är spännande, särskilt kul att de har två supertalangfulla team (ett som gjorde TLoU när de andra gjorde UC3).

Postad 11 June 2013 - 22:12

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Spelbutiken har höjt priserna nu. Men det är priset man bokar för som gäller eller vid prishöjningar?

Hur mycket skiljer egentligen mellan Uncharted och TLOU? Jag är ju frivilligt ignorant men av de filmer man inte lyckats undvika så verkar de dela en he ldel DNA i sitt cinematiska upplägg :)

Redigerat av oqvist, 11 June 2013 - 22:13.

Postad 11 June 2013 - 22:14

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Kan tänka mig att de kör en prequel till Uncharted. Kanske med gamle Drake himself...

Postad 11 June 2013 - 22:14

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Skaparna av Killzone har ett nytt IP på gång.

Postad 11 June 2013 - 22:15

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Quantic Dreams Tech-demo The Dark Sorcerer, in-engine, real time, 12 minuters version:
http://www.youtube.c...h?v=BqeuHGESZBA

Jämför med Först Tech-demot för PS3 (som det fanns vissa som inte trodde kunde vara in-engine):
http://www.youtube.c...h?v=CGmos84ezdQ

och tänk sen vad vi fick med Heavy Rain. Tror inte vi kan förvänta oss samma hopp i grafik faktiskt, ser sjukt snyggt ut redan.

Postad 11 June 2013 - 22:15

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Spelbutiken har höjt priserna nu. Men det är priset man bokar för som gäller eller vid prishöjningar?

Hur mycket skiljer egentligen mellan Uncharted och TLOU? Jag är ju frivilligt ignorant men av de filmer man inte lyckats undvika så verkar de dela en he ldel DNA i sitt cinematiska upplägg :)

Enligt deras villkor.
Samtliga priser är inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, fördröjning av produktsläppningar, prisjusteringar, ändringar av tekniska specifikationer och leveransförseningar utanför vår kontroll.

Postad 11 June 2013 - 22:25

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0

Enligt deras villkor.
Samtliga priser är inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, fördröjning av produktsläppningar, prisjusteringar, ändringar av tekniska specifikationer och leveransförseningar utanför vår kontroll.

Så det här gäller inte?

Postad bildFreddusen 11 juni 2013 - 21:18 skrev:

Bäste kund,

Med vänliga hälsningar

Spelbutiken.se

Lite motsägelsefullt med disclaimern.

Postad 11 June 2013 - 22:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Man känner igen DNA:t i spelet, men upplevelserna är helt olika. I cinematisk presentation har Uncharted inget att sätta mot The Last of Us.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.