PS4: Priser, förbokningar, bundles mm
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Watch Dogs)
(Spelkonsoler)
|
9
|
(1)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Knack)
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. inFamous: Second Son)
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation 4 (9134 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 07 December 2013 - 15:13
Postad 07 December 2013 - 15:29
Det är ju brist där också, 349£ tar dom när den finns att köpa, Fri frakt på order över 25£ och tar en vecka från när dom skickar men frågan är när det är
Glömde dock skriva att jag har en ps4 konsoll.. Tänkte mer på spel , handkontroller m.m . Tex 48£ för spel.. Frakt och hur lång tid brukar det ta att få grejerna hit till Sverige ?
Postad 07 December 2013 - 15:49
Har man köpt på Elgiganten och konsolen går sönder efter ett år kan man försöka med reklamationsrätten men att blir rättegång då och det fick man betala själv . Dessutom fick man i stort sett aldrig rätt.
Är det verkligen så här eller pratade han skit för att då sälja en konsol till mig?
Postad 07 December 2013 - 15:55
364 pund står det när jag lägger den i kundkorgen. Sedan tillkommer frakt om man vill ha den snabbare. Jag har aldrig provat att skicka efter från UK. Blir det alltså 3800:-?Det är ju brist där också, 349£ tar dom när den finns att köpa, Fri frakt på order över 25£ och tar en vecka från när dom skickar men frågan är när det är
Postad 07 December 2013 - 16:01
Snabbare frakt är förstås inte gratis
I kassan kan man slå på Currency converter och får då ett säkert pris i SEK
Redigerat av Benkke, 07 December 2013 - 16:15.
Postad 07 December 2013 - 16:08
Var inne på Gamestop och pratade lite om ps4. Han sa att det var bättre att köpa där än tex Elgiganten trots det högre priset pga garantin. Elgiganten och dom flesta andra kedjor har vara ett års garanti medans Gamestop har två år.
Har man köpt på Elgiganten och konsolen går sönder efter ett år kan man försöka med reklamationsrätten men att blir rättegång då och det fick man betala själv . Dessutom fick man i stort sett aldrig rätt.
Är det verkligen så här eller pratade han skit för att då sälja en konsol till mig?
Han pratade skit.
Jag har reklamerat många varor. Senast en Iphone med dålig hemknapp. Har man varit aktsam om produkten och använt den som det är tänkt så brukar det gå bra med reklamation. Det underlättar om det är ett känt fel som man blir drabbad av. (Som exempelvis trasig hemknapp på Iphone)
Rättegång....Dummaste jag hört. En undersökningskostnad och kanske lite frakt kan man möjligtvis bli drabbad av om inte reklamationen går igenom. Reklamera ska man göra hos butiken men handlat av och inte mot tillverkaren, därför är många handlare ovilliga att upplysa om kundens rättigheter.
Är man påläst och vet vad som gäller så är det lättare att få en reklamation godkänd.
Redigerat av Unregistered1a25347f, 07 December 2013 - 16:09.
Postad 07 December 2013 - 16:25
Postad 07 December 2013 - 16:30
Postad 07 December 2013 - 16:57
£364 blir det då vår moms är aningen högre än UK
Snabbare frakt är förstås inte gratis
I kassan kan man slå på Currency converter och får då ett säkert pris i SEK
Bättre att inte slå på currency converter då man får bättre växelkurs om man låter banken sköta detta.
Redigerat av Tompa33, 07 December 2013 - 16:59.
Postad 07 December 2013 - 20:10
Postad 07 December 2013 - 20:26
De som fortfarande påstår att bristen är en skröna och att tillgången är god får gärna berätta vart de fått den informationen och vart man köper den.
Redigerat av e3henri, 07 December 2013 - 20:28.
Postad 07 December 2013 - 20:47
Ser att discshop bokat leverans på schenker för att skicka min PS4 nu. Har jag tur så lirar jag redan på tisdag. *lycka*
![]()
![]()
![]()
![]()
Min är skickad med posten och sorterad i Veddesta. Är så j*vla glad!
Postad 07 December 2013 - 21:00
Webhallen har fått nästa leverans (sista i år) och den täcker inte ens de förbokningar som lagts i september. Lär dröja en bra bit in på 2014 innan de är ikapp.
De som fortfarande påstår att bristen är en skröna och att tillgången är god får gärna berätta vart de fått den informationen och vart man köper den.
Är väl runt 6000 som fortfarande inte fått sina PS4or levererade från Webhallen, så det är en rejäl kö
Postad 07 December 2013 - 21:55
Som det sagts tidigare så kommer dom få in lite Killzone bundles på luciafredag.
Personen jag pratade med trodde inte ens att den skulle läggas ut på webben då det är såpass begränsat, kunde inte heller svara på vilka butiker som får.
Jag tar nog en tur till närmaste elgiganten när dom öppnar på fredag och kollar.
Postad 08 December 2013 - 01:14
Gillar Amazon väldigt mycket just nu.
Postad 08 December 2013 - 13:46
Paketet är tydligen i Belgien just nu, beräknad leverans den 16e men känns som den lär dyka upp tidigare.
Kalaset kostade mig i slutändan 4300kr efter att sålt min första PS4 till bättre behövande
Redigerat av Lunna, 08 December 2013 - 13:49.
Postad 08 December 2013 - 13:58
Postad 08 December 2013 - 15:08
Postad 08 December 2013 - 15:36
Även min PS4a från Amazon är på väg. Gamer Pack med två kontroller, kamera och Killzone.
Paketet är tydligen i Belgien just nu, beräknad leverans den 16e men känns som den lär dyka upp tidigare.
Kalaset kostade mig i slutändan 4300kr efter att sålt min första PS4 till bättre behövande
Beställde du också från .uk?
Du menar att du gjorde en mindre förtjänst när du sålde den första så det blev 4300kr för den andra?
Jag fick betala nästan 5000kr för mitt gamerpack.
Man blir rätt deprimerad när man ser att era är på väg när man hade en själv hade en i varukorgen som försvann medans man registrerade sig....
Drygt, när var det?
Jag beställde från amazon.uk 19/11
Postad 08 December 2013 - 15:39
Postad 08 December 2013 - 15:45
Var inne på Gamestop och pratade lite om ps4. Han sa att det var bättre att köpa där än tex Elgiganten trots det högre priset pga garantin. Elgiganten och dom flesta andra kedjor har vara ett års garanti medans Gamestop har två år.
Draget till sin yttersta spets har han kanske en poäng, men i praktiken så händer det ju i princip inte då ingen tjänar på att ta det så långt som till rättegång.
Roligt att du blivit lite sugen på en PS4 ändå, beställde du en eller?
Tråkigt att det är en sån jäkla kö på webhallen. Sony meddelade ju att dom skullenha nog med enheter för julhandeln, men det äe ju rätt uppenbart att det inte stämmer :/
Har du fortfarande inte fått nån? :-O
Redigerat av Dr. Death, 08 December 2013 - 15:44.
Postad 08 December 2013 - 16:05
Jag fick min från spelbutiken i en vit kartong med strömsladden utanpå. Lite småsuspekt. Jag har beslutat att j*vlas med dom så jag har skickat ett mail där jag skrivit att jag hoppas att dom tänkt skicka min kartong också
Får se vad dom där häckarna svarar, jag lär inte få någon kartong, men då borde jag ju rimligtvis heller inte betala fullpris tycker man...
Postad 08 December 2013 - 16:20
Jo, jag har fått en, men till er som vöntar
fick min i torsdags, ska nog starta den nästa vecka.
Jag fick min från spelbutiken i en vit kartong med strömsladden utanpå. Lite småsuspekt. Jag har beslutat att j*vlas med dom så jag har skickat ett mail där jag skrivit att jag hoppas att dom tänkt skicka min kartong också
Får se vad dom där häckarna svarar, jag lär inte få någon kartong, men då borde jag ju rimligtvis heller inte betala fullpris tycker man...
Håller med. Tycker inte ni som fått maskiner i någon typ av noname låda ska köpa detta - det kan ju dessutom vara till nackdel om man sedan vill sälja den.
Postad 08 December 2013 - 16:21
Postad 08 December 2013 - 17:05
Postad 08 December 2013 - 21:03
Postad 09 December 2013 - 00:12
så det har inte varit någon brand i baken på mig inte. hade klarat mig en månad till. eller ett halvår. destiny släpps ju först till sommaren.
dock så kommer det väl vara lite kul att få lira ghost med gänget igen måste jag nog erkänna =)
Postad 09 December 2013 - 01:24
Redigerat av Dr. Death, 09 December 2013 - 01:24.
Postad 09 December 2013 - 08:28
Postad 09 December 2013 - 09:08
Postad 09 December 2013 - 09:17
Postad 09 December 2013 - 09:19
Undra på om vi som han beställa på Media Markt sist får leverans denna veckan då?
Lyckades slänga iväg en beställning förra veckan och mejlade dem om det. Enligt supportern så skulle han vara förvånad om inte jag hade maskinen på Onsdag (denna veckan) och skulle isådnafall kontakta dem så skulle de göra ett ärende av det, så det låter ju gott!
// Sat
Postad 09 December 2013 - 09:21
Är sugen på gamerpaketet med två kontroller o kamera från amazon för 5000:- . Men jag hittar ingen bundle på deras hemsida, bara vanliga obundlade ps4an. Nån som vet bättre hur man hittar där?
Kolla hemsidan ofta för att se när de får in.. De går åt snabbt så gäller att vara på hugget. Vet att de hade i lager i fredags..
Lyckades slänga iväg en beställning förra veckan och mejlade dem om det. Enligt supportern så skulle han vara förvånad om inte jag hade maskinen på Onsdag (denna veckan) och skulle isådnafall kontakta dem så skulle de göra ett ärende av det, så det låter ju gott!
// Sat
Onsdag denna vecka? Säker på det? Till mig sa dem att de troligen får leverans först på fredag.
Postad 09 December 2013 - 09:22
Postad 09 December 2013 - 10:41
Kolla hemsidan ofta för att se när de får in.. De går åt snabbt så gäller att vara på hugget. Vet att de hade i lager i fredags..
Onsdag denna vecka? Säker på det? Till mig sa dem att de troligen får leverans först på fredag.
Yupp säker på Onsdag, fick följande meilsvar i Fredags.
"Hej!
Tack för ditt mail!
På grund av tekniska svårigheter så har vi inte kunnat besvara ditt mejl tidigare, vi ber om ursäkt för dröjsmålet.
Vi har fått din beställning via internetbutiken, och vi kommer att skicka den till dig. Vi beklagar att det drar ut lite på tiden. Våra tomtar på lagret knegar för fulla glöggmuggar.
Om du inte får den innan mitten av nästa vecka (onsdag) så får du jättegärna återkomma till oss så kommer vi att göra ett ärende av det.
Med vänlig hälsning
Henric
Media Markt Kundservice"
Så jag hoppas på det, verkar inte gå logga in på MM hemsida för att kolla vad som händer med ordern...
// Sat
Postad 09 December 2013 - 11:04
Postad 09 December 2013 - 11:40
Ringde precis MM och kollade. Min order på ps4+killzone från förra onsdagen hade inget hänt med iaf, då dom fortfarande väntar på att få in den i lager. Men dom skulle höra av sig till mig så fort dom visste något. Uppdaterar så fort jag får höra något.
Köpte du som bundle eller konsol + spel skilda? Bundlen kommer väl ut på Fredag eler?
// Sat
Postad 09 December 2013 - 11:45
Köpte du som bundle eller konsol + spel skilda? Bundlen kommer väl ut på Fredag eler?
// Sat
Bundlen beställde jag. Den ska släppas på fredag ja, men dom brukar få in dom tidigare i lager. Svarade dom inte i mailet till dig att du skulle ha den senast om två dagar, annars skulle du höra av dig? Låter konstigt ifall den strikt skulle komma på fredag, eller så hade kundtjänsten ingen koll.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
28 bilder
46 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?