Då det finns lösningar till att se Viasats HD utbud som "pirat" idag
Jaså, hur går det till om jag får fråga. En liten "hint" ser jag fram emot.
/Fredrik
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Startad av
Allente Sverige
, Apr 08 2011 10:25
9738 svar till detta ämne
Postad 21 October 2013 - 15:32
Jaså, hur går det till om jag får fråga. En liten "hint" ser jag fram emot. /Fredrik Postad 21 October 2013 - 15:44
Hej!
Ni är många som engagerar er i den förändring som skett i samband med att vi Pairat den ny tillkomna kanalen C More Fotboll HD. Vi förstår att det blir en försämring i kvalitet att se kanalen i SD istället för i HD för de kunder som har vår allra äldsta HD-box och det beklagar vi. Samtidigt vill vi betona att det inte är en försämring av utbudet då precis samma innehåll finns att se på C More Fotboll. Den tekniska utvecklingen går hela tiden framåt och alla våra nyare boxar dvs de flesta av våra kunder kan se den nya kanalen men tyvärr klarar inte vår äldsta box den nya teknik. Vi pratar gärna vidare om detta med er som har en äldre HD-box, så lämna gärna era kontaktuppgifter så ringer vi upp. För oss är Pairing är en nödvändig säkerhetsåtgärd för att förhindra pirat-tittande som idag är ett stort problem för oss och resten av branschen. Pairing är något som flera av våra konkurrenter redan har gjort och nu tar även vi det steget. Med vänliga hälsningar Therese Postad 21 October 2013 - 16:01
Hej, Tryggt nog är det dock inte CD som avgör om en ändring är till Kundens nackdel utan det är Kunden som avgör om en ändring ni genomför är till dennes nackdel och isf kan välja att säga upp avtalet enligt er egen paragraf 8 i era allmänna villkor. Varför ni gör ändringen är helt irrelevant för Kunden, eller att förändringen rent tekniskt inte omfattar alla nuvarande Kunder, det är bara hur Kunden själv uppfattar ändringen som är av intresse, vilket kanske kommer att synas i CDs statistik under de kommande månaderna som churn... Jag säger inte att era kollegor i branschen är bättre än er på att kommunicera, men CD är verkligen inte den bästa leverantör jag haft. Mitt avtal löper ut 140430 så senast 31/3 2014 lär det komma in en uppsägning från min sida om det inte regnar in för mig positiva ändringar innan dess. Jag har idag CD enbart för SHLs skulle och det inser jag ju att jag kan köpa billigare av andra leverantörer än CD Satellit... /Micke Postad 21 October 2013 - 16:50
Tror inte det är något man får diskutera djupare på detta forum. Låt mig enkelt säga att man måste fysiskt in i den mottagaren som kortet är pairat med. Det är ingen lätt procedur för gemene man men som sagt, det fungerar. Så att "piraterna" drabbas är bara delvis sanning. Postad 21 October 2013 - 17:56
Aldrig mer Canal Digital. Maken till enveten försäljare som ringer upp på kvällen när man sagt upp abonnemanget får man leta efter. Fick klicka av luren för att få stopp på honom.
Postad 21 October 2013 - 21:01
Asså fan va dumma i huvet canal digital är. Att de inte fattar de inte motverkar piratkopiering då piraterna/hackers hittar nya sätt att titta. Allt cd gör är att sabba för kunden. Testade faktiskt nyligen med min dreambox (nu när jag sagt upp mitt avtal för man tycker om att va ärlig men tillåts inte att va det) både viasat och cd funkade utmärkt...
Fattar ni inte att pairing bara sabbar för kunden... Edit. Nej jag kommer inte svara på hur man skaffar eller hur man gör så alla pm ignoreras ang detta Redigerat av Unregistered13ac0c90, 21 October 2013 - 21:03. Postad 21 October 2013 - 21:30
Pairing stoppar inga pirater. Alla system inklusive Viasats försök till att förstöra för sina kunder har misslyckats.
De stora förlorarna är kunderna, medan bolagen inte vinner ett skit. Det är när man sätter upp hinder, som människor försöker kommer över dem. Ingen av de stora i Europa (Sky klart störst) har valt att straffa sina kunder för att stoppa piraterna. För de förstår att piraterna är en försvinnande liten del och att antalet tittare är viktigare. Tyvärr har CD inte begåvats med de bästa marknadsförarna och hela deras ledning, har genom åren varit rena skåpmaten som helt saknat kompetens. Därför tror jag att CD kommer att försvinna inom kort. Lite synd, men tyvärr på sikt oundvikligt. Jag med flera betalar för både Viasat och CD idag. Men om CD fortsätter med pairing så väljer nog de flesta viasat. I alla fall med det programutbud som de har när det gäller sport. För ett par år sedan förstod CD att låta bli pairing och har vunnit mycket på detta. Lika mycket kommer ni att förlora nu om inte mer. Redigerat av MalcomX, 21 October 2013 - 21:34. Postad 22 October 2013 - 05:34
kan informera att viasats säljare är likadana om man säger upp sitt abonnemang. Postad 22 October 2013 - 07:47 Den ENDA anledningen till att det finns pirattitande är era priser, de "pirater" jag känner betalar runt hundralappen för CD och Viasat (fullt utbud), jag betalar runt 800:-/mån för CD och c:a 500:-/mån för Viasat vilket är nästan 15000:-/år som piraterna tjänar på detta. Det är ju liksom inte konstigt om folk väljer piratalternativet med den prisskillnaden. Sänk priserna om ni vill ha fler kunder, det finns ingen annan lösning på det problemet. Piraterna är ju bevisligen inte intresserade av att betala dessa hutlösa priser i nuläget och kommer förmodligen inte att bli det i fortsättningen heller. Ni säger att "den tekniska utvecklingen hela tiden går framåt", jag kan upplysa er om att teknikutvecklingen går framåt även för piraterna och ytterligare "piratskydd" bara är ett incitament och en utmaning för piraterna att knäcka även dessa. Återigen: straffa inte era nuvarande kunder mer. Vore intressant att gå igenom alla kanal, pris och teknikförändringar som gjorts de senaste tre-fyra åren och se hur många som varit förbättringar för kunden och hur många som varit försämringar. På Plussidan finns väl i stort sett bara ADB-boxarna och några nya HD-varianter på redan existerande kanaler, på minus-sidan finns betydligt fler, däribland piserna... Redigerat av Unregisteredb71577f7, 22 October 2013 - 07:48. Postad 22 October 2013 - 08:17 Då din kollega tydligen inte kunde backa upp sina påståenden så ställer jag samma frågor till Dig, du kanske vet vad du pratar om. Hur stort är problemet med "pirat-tittande" för CD egentligen? Varför är pairing av allt att döma inte nödvändigt för stora internationella operatörer? Postad 22 October 2013 - 08:54 Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Varför inte hitta på något nytt? Skit i programkort och pairing, låt kunderna ha vilka boxar de vill, som måste anslutas till ER server för att låsa upp kanalerna. Alltså NI ska ha servern, inte piraterna. Då kan ni ju byta kryptering 3 gånger per dag, om ni tycker att det är kul. Dessutom utvecklas de fria boxarna snabbare, till skillnad från billiga operatörsboxar. Postad 22 October 2013 - 11:44
det är ju faktiskt det Viasat eller Viaplay egentligen har börjat med. visserligen är det streaming men ändå...
http://viaplay.se/viaplayboxen Postad 22 October 2013 - 12:36
Varför tycker ni pairingen är ett så stort problem? Har aldrig haft CD själv, är det deras boxar som suger eller vadå?
Postad 22 October 2013 - 12:39 Bättre att du läser tråden, än att någon skall sammanfatta 350 inlägg till dig. Men korta svaret är JA Postad 22 October 2013 - 12:39
Precis Kammaflaje.
Och det mest tragiska i detta är att Viasat gör det först! Det bevisar bara att när ett sunkbolag som dem kan vara "ledande" på marknaden... ja då är det riktigt illa ställt i tv Sverige. Postad 22 October 2013 - 12:54
Eldebrink har rätt när det gäller priserna. De är allt för höga för att få se på teve och då ser man ändå bara på kanske 10% av utbudet.
Filmkanalerna är så dåliga att de inte är värda namnet och backuptjänsten som CD har går inte att jämföra med Viaplay Sportkanalerna är också allt för dåliga, men kostar som Viasats som ju är betydligt bättre CD har inte hängt med i tekniken och saknar idag en motsvarighet till Viaplay, men innehållet gör naturligvis sitt. Att man sedan måste ha extrakort och fler av CD obrukbara boxar om man har fler än en teve eller som oss 4 st, så blir det ju än dyrare. Där löser man det bra inom hushållet med linuxboxar som bara kräver ett kort. CD skulle kunna lösa sina problem med linuxboxar som var spärrade från nätet utom kontakten med deras egen server för uppgraderingar och Playkanaler. Enkelt, billigt och mycket bättre Det kan vi väl alla skriva under på Därför hade man ju hoppats på, att Sky på något sätt kom in på den svenka marknaden. Tex genom ett köp av CD Redigerat av MalcomX, 22 October 2013 - 12:55. Postad 22 October 2013 - 13:10
Håller med om att Viaplay är på banan på ett helt annat vis än CDs (Canal Digital GO) och dess partner C More (C More Play) men man kan få dessa att funka rätt ok med skärmdubblering Mac till Apple TV.
Jag har C More hos CD för SHL-hockeyn, men kanske bör byta till C Sports (C More på nätet) erbjudande om all hockey för 299 sek streamat (i och med att man bara kör aktiva månader så blir det ca 200 kr i månanden utslaget på alla 12 - för att kunna jämföra med vad tillvalet C More Max numera kostar 450 kr per månad). Skall testköra lite skärmdubblering från C More Play SHL matcherna för att se om streaming för SHL är en fungerande option. Om så kan jag ju köra Viaplay och Netflix för filmer, med kanske några bas HD kanaler från Boxer och så kan CD paira på hur man vill..... utan kunder Redigerat av kenta2, 22 October 2013 - 13:11. Postad 22 October 2013 - 13:51
Det gick utför för CD den dag Canal Plus numera Cmore blev uppköpta av tv4 och dessa såg till att det tappades en hel del viktiga kontrakt som t ex PL, Fa-cupen ersattes med Ligacupen etc. För mig som är intresserad av sport och framför allt PL så kändes det värdelöst att ha kvar CMore via comhem i mitt utbud. Trots Pairing av boxen fick jag betala kortavgift, ändrades senare till krypteringsavgift. Sa upp hela utbudet hos ComHem och satsade på Viaplayboxen. Inga avgifter. 24 kanaler för 348 kr/mån och full tillgång via viaplay upp till 3 enheter samtidigt. Det bästa jag någonsin har gjort. Visserligen ställer det krav på stabilt bredband. Men barnen kan se på sitt, jag på mitt och sambon på mitt. Utan tvillingkort, krypteringsavgifter och annan skit. Överlag så funkar det bra. En del saker som saknas är att kunna spela in (har dock möjligheten att backa 4 timmar på varje sändning), SD kvaliten kunde vart bättre. Men å andra sidan har HD sändningarna ibland vart bättre än den bild jag förut fick genom ComHem. Varje HD sändning ligger på 10 mbit så ser alla på 3 enheter samtidigt i HD så innebär det ju en lina på 30 mbit/s minst ned.
Men jag är övertygad om att det viasat har gjort är framtiden. Dessutom kan jag kolla via min viaplayapp via vilken smarttv som helst. Jag åker till landet. Loggar in. Simsalabim. Samma utbud som hemma även om man får gå ned lite kvalitén pga sämre internet. Visst har interfacet har en del att önska. Men att hålla på med boxar som ska Pairas, man beställde via ppv som inte alltid fungerade utan fick krångla med kundtjänst etc. Det är 2014 snart och då ska man väl kommit lite framåt i utvecklingen! Inte sträva bakåt? Redigerat av Silverstrom, 22 October 2013 - 13:51. Postad 22 October 2013 - 13:56
Men inte ligger sportkanalerna i HD på 10Mbit? Då skaffar jag Viaplayboxen direkt. /Fredrik Postad 22 October 2013 - 14:20
Då Canal Digital inte tycker att det är en försämring med SD vs HD så kanske man ska börja betala räkningarna med Thailändska Baht. 748 Baht är runt 170 sek i dagsläget. Jag menar pengar som pengar, det är fortfarande samma antal de får in, således ingen försämring för deras del.
IDIOTER! Postad 22 October 2013 - 14:30
Postad 22 October 2013 - 15:08
En del gör. Via viaplayboxen. Men allt beror på din internetuppkoppling. Ju bättre ned du har desto bättre kvalité. Max 10mbit. Oftast har den legat runt 5-6 mbit (sportsändningarna) och kvalitén har vart bättre än vad jag hade med comhem generellt. Däremot är de kanaler som sänds i SD upp till 3 mbit inte sett speciellt bra ut. såhär skriver de på sin sida : För att kunna njuta av matchen i HD kvalité rekommenderar vi en bredbandsuppkoppling på 10 Mbps. Det borde ju innebära att de oftast ligger högt i kvalité. Dock skriver de att kravet är 3 mbit ned. Men det är ju för att de har olika kvalitéer på sina sändningar beroende på bandbredd. Visst du får ett fast utbud. Men i och med boxen så får du även tillgång till viaplay och allt vad det innebär. Jag är i alla fall riktigt nöjd. Postad 22 October 2013 - 15:12
Tror dig inte, möjligtvis 6 Mbit. Enorm skillnad om det skulle vara 10 Mbit.
Har du källa på att det går att få 10Mbit? Eller lägg in en skärmdump då du har 10 Mbit Har fiber 100/100 förresten. /Fredrik Redigerat av porch123, 22 October 2013 - 15:16. Postad 22 October 2013 - 15:13
Jag vet inte vad sportkanalerna har för bandbredd, men filmerna i HD ligger på max 5mbit, men Viaplay rekommenderar en uppkoppling på minst 10mbit. Har väl med buffring etc. att göra. Postad 22 October 2013 - 15:43
Som jag skrev. Jag sa inte att sändningarna var i 10mbit. 5-6 är vad jag har sett. Det är VIAPLAY som rekommenderar 10 Mbit.
Redigerat av Silverstrom, 22 October 2013 - 16:00. Postad 22 October 2013 - 15:51
Alltså vill inte göra en stor grej av detta, särskilt inte i denna Canal Digital tråd. Finns en särskild tråd för Viaplay boxen.
Ville ha en dump på siffran 10Mbit som du skrev ovan att det var på vissa kanaler. Du kan vänta tills ikväll o posta i lämplig tråd då det är CL. Eller förresten ta vilken HD kanal du vill, film eller sport som har 10Mbit bitrate. /Fredrik Postad 22 October 2013 - 15:56
Postad 22 October 2013 - 16:03
Okej. Det är jag som inte kan läsa.
Eller svara på ett rätt sätt. Jag kan kolla via en dump senare i kväll. Postad 22 October 2013 - 16:15
Det är bra att de stoppa gratis tittarna, men slår de ut kanaler för oss betalande kunder så få de också lösa det för oss
Vill de ha mig kvar som kund om någon av mina HD kanaler försvinner, få de skicka en box gratis! Har varit kund sedan -99 och har aldrig använt en box som det står Canal Digital på Postad 22 October 2013 - 16:28
ViasatSport HD kanalerna i Viaplay-boxen ligger på 4 Mbit/s och de håller riktigt bra kvalité HD filmer i boxen ligger på 5,2 Mbit/s. Hyr filmer i HD finns de som ligger på 8 Mbit/s Kanaler i SD sänder på 3,2 Mbit/s och filmer och TV program i bibloteken ligger på 3 Mbit/s Postad 22 October 2013 - 19:43
20131022_203758_resized.jpg 87.26K
2 Antal nerladdningarDet Porshe frågade efter. Pendlar från 8000-16000 Postad 22 October 2013 - 20:46
Kul ändå att CD tror att de kan förhindra något som varken Sony eller Apple lyckats med... hybris?
Postad 22 October 2013 - 20:57
Att ni inte ens kan skicka ut gratis ersättningsboxar för en 7 år gammal mottagare till som kunder har betalat mellan 42.000:- och 67.000:- i abonnemangsavgifter under samma tid visar vad era prioriteringar ligger och det är fan inte åt oss som betalar... Man kan däremot få köpa ETT ex av den billigaste varianten för 500 och man slipper standardförlängningen av abonnemangstiden som alltid läggs på så fort man beställer någon ny tjänst. 500 är vad man har fått betala för alla ersättningsströmadaptrar till mottagaren som verkar hålla max två år som man fått beställa från eran kundtjänst genom åren... 500 är egentligen en skitsumma men det handlar om good will och principer. Redigerat av Tomanista, 22 October 2013 - 21:00. Postad 22 October 2013 - 22:08
Nackdelen med gratis ersättningsboxar är ju att eftersom de ska vara just "gratis" så måste de vara absolut billigast. Sniken nätdel som inte ger en enda liten milliampere för mycket, en processor som inte klarar någon som är snabb i fingrarna, en fjärrkontroll där batteriluckan ramlar av och ett minimalt minne som inte klarar av att lagra 10000 kanaler, så därför spärras DiSEqC funktionen och mottagaren låses till bara Canal digitals kanaler, gärna med pairing. Gratis utomhusdelar betyder en minimal parabol, som ska monteras på ett väggfäste modell cykelstyre, kabeln (spiralsladden) sätts fast med buntband som går av och klamras med ej UV-beständiga inomhusklammer med icke galvaniserad spik. Visst är det fint med GRATIS?? Å andra sidan om man betalar många tusenlappar per år för abonnemanget har man säkert råd att köpa riktiga grejor själv. Tänk att jag har kämpat i snart 3 år med att få min VU+ att hänga sig, men ICKE, det går inte. Den bara funkar!! Postad 22 October 2013 - 22:59
Kan ju tycka att de billigaste boxarna är ok att de ger ut gratis. Kundernas boxar är trots allt 7 år gamla... men en gratis box skall de ha tycker jag iom det är cd som sabbar inte kunderna själva... fuck cd aldrig igen... känner mer för viasat nu. Maken till ignoranta och illvänligt förtag får man leta efter. Önskar också att sky skall köpa upp cd och bättra på som det var när jag bodde i london och hade sky.
Sen har jag även netflix idag och ang kundservice är en svenska delen av netflix kass och otrevlig personal. Sen den engelska (usa) är hur trevliga och förstående som hälst. Jag vet inte vad det är med svensk kundservice men bra är den inte. Gissar på att svenskar är skitdåliga på att va vänliga mot främmande Postad 23 October 2013 - 20:29 Kör ditt inlägg i repris Postad 24 October 2013 - 08:47
Hej
Vi förstår att det kan bli problematiskt för den som har flera rum och i de fallen där det är aktuellt får vi göra en individuell bedömning och försöka att lösa problemet. Vi förstår att det kan uppstå frågor kring detta så om ni vill bli kontaktade av en ansvarig kan ni skicka PM till oss så ser vi till att någon ringer upp er om det. Med vänliga hälsningar Pauline
Postad 24 October 2013 - 11:00
Det är en sak att att en enstaka kanal i ett premiumutbud blir pairad, men antagandet och vad man fick till sig via mail var att detta skulle fortsätta med fler kanaler. En absolut konkurrensfördel som Canal Digital har haft under alla år är att man har kunnat välja sin egen mottagarlösning. Under ett antal år har det även förstärkts med tanke på de grovt undermåliga mottagare som Canal Digital levererat. Om inte Canal Digital under dessa år haft dörren öppen till att man själv kunde inskaffa något som fungerade väl så hade det återspeglats än kraftigare i rasande abonnentsiffror. Antagligen finns inte ens insikten i Canal Digital/Telenor att det är en av företagets absolut starkaste konnkurrensfördelar som man nu själv tar död på. När man väljer efter denna provperiod att gå vidare med tex i första hand resten av C More så lär det inte gå obemärkt förbi. Kanalutbudet är inte ensamt en fördel för Canal Digital det är ihop med att man hittills hållt en mer liberal inställning till mottagarutrustning. Jag noterade att Canal Digital omnämner att CI-moduler, både standard och CI+ moduler, skall kunna pairas mot kortet. Det löser långt ifrån allas problem (om CD går vidare) men en lösning är att distribuera pairbara CI moduler till de som önskar fortsatt att motta CD med sin egen mottagare och har en slot för detta. Till och med de nu aktuella mottagarna CD har kan faktist inte mäta sig i pris, funktionalitet, flexibilitet samt bildkvalitet. Varför vilja betala massor för något som man redan har en likvärdig eller bättre lösning för? Det blir inte bra för någon. CD och C More kommer att fortsätta tappet av abonnenter. Jag kommer att börja testa hur jag kan streama från dator till min box från nätet för att se om jag den vägen får bra bild på SHL via C sports (visserligen C More det med men långt bättre pris än via CD). CD har varit bekvämt och flexibelt och därmed varit ok att betala mer för. Faller det faller mycket. Postad 24 October 2013 - 16:52
Sa att jag skulle gå över till fiber och Sappa (Viasat HD Guld 528 kr/månaden). Att jag skulle ha 1 GB hastighet i nätet. Den envetna säljaren sa att när jag tittar på TV skulle min sambo få svårt att surfa och att bilden är mycket sämre på IP-TV från Sappa än deras parabollösning. Hm, sämre bitrate och ändå sämre hastighet på surf med GB fiber Postad 24 October 2013 - 17:55
Bilden må vara bättre via satellit jämfört med iptv etc men, det är definitivt ingen kvalité som räcker till på en 65" plasma vid SD material iaf.
Det var alltid halvtaskig bild på de flesta kanaler för mig. Enda kanalerna som levde upp i någon form av kvalité var SVT1 och 2. HD kanalerna var alltid bra. Detta att jämföra med tex tyska RTL som verkligen har makalös kvalité även vid SD tittande. Kändes som att kvalitén sjönk på det mesta av SD utbudet för 1½ år sedan. Redigerat av somoene2, 24 October 2013 - 17:56. Postad 24 October 2013 - 19:06
Blev som föredetta kund i tisdags uppringd av Canal Digitals säljare som erbjöd familjepaketet i 6 månader för enbart kortavgiften 59 kr/mån och sedan 397 kr/mån(huvud ab + tvilling), jag skulle dessutom få 2st boxar gratis Vit HD Box eller HD PVR 500GB, jag bad säljaren(Sofia) återkomma vilket hon gjorde ikväll, allt ovanstående stämde förutom att boxen var HD PVR 250GB, jag bad då att få tillverkare och typbeteckning på boxen, hon visste inte den men bad säljchefen om hjälp, jag fick prata med honom(Robin) som tog fram manualen till mottagaren och sa att det var en ADB 5720SX fast med 250GB disk istället för 500GB, jag förklarade att det var mycket viktigt att jag fick rätt uppgifter vilket han förstod, jag sa också att jag hade Sagem HD PVR-101ST boxar sen tidigare och att det vart mycket problem med dom, samtalet gick tillbaka till säljaren som körde igenom hela proceduren vid beställning(normalt kunde man inte få 2st HD PVR, men det skulle dom fixa med kundtjänst), hur som helst så var jag efter samtalet inte övertygad om att dom visste vad dom sålde, så jag kollade runt på nätet och hittade ingen information om någon ADB 5720SX med 250GB hårddisk, kände mig därför tvungen att ringa supporten som bekräftade att den ända 250GB box som finns är Sagem HD PVR-101ST, jag har alltså blivit lurad och känner mig djävligt besviken, för det lät ju som en bra deal från början, så nu måste jag ta tag i problemet och cancellera hela skiten.
Ska tilläggas också att på deras hemsida finns enbart 2 boxar att välja medan ADB 2850ST och ADB 5720SX, Sagem HD PVR-101ST står bland deras äldre boxar och borde inte säljas överhuvudtaget. Redigerat av Janne99, 24 October 2013 - 19:13. Postad 24 October 2013 - 19:15
Sagem skiten kan de väl inte ha kvar längre i lager, den klarar ju inte av deras GO portal
Postad 24 October 2013 - 19:28
Verkar tyvärr inte bättre, har ivarjefall inte hittat någon info om någon ADB HD 5720SX med 250GB hårddisk, och CD egna support sa också att det inte finns en sådan, men vem ska man lita på? Vill inte få hem en massa grejer som skall skickas tillbaka på en gång.
Postad 24 October 2013 - 20:43
Hej Canal Digital
Jag fick precis reda på att man inte har pairat den Norska Cmore Fotball HD Varför är det bara den Svenska Cmore Fotboll HD som är pairad ? Postad 24 October 2013 - 22:09
De verkar testa lite olika upplägg. I Norge är istället TV2 Sport Premium pairad sedan 1/10. Den kanalen sänder Premier League så man valde väl att börja i den ändan. Postad 25 October 2013 - 07:35
Hej Janne99
Det här verkar konstigt, vi skulle gärna vilja kolla upp vad som faktiskt hänt i det här ärendet. Kan du skicka ditt kundnummer och vilket telefonnummer de ringt dig på i PM vore vi mycket tacksamma. Med vänliga hälsningar Pauline
Postad 25 October 2013 - 07:48
Oavsett så är det ett bättre erbjudande du fått än många av oss befintliga kunderna har fått. Jag var beredd på att förlänga mitt abb. 2 år om jag fick en 500Gb HD box till för en vettig summa, men nej, den skulle jag betala 2500:-.för.
Kundtjänst svar var "Du har ju redan en!" Ja och? Jag vill ha två, det är väl upp till mig?! Om jag sen har tvilling kort eller inte är också upp till mig! Postad 25 October 2013 - 08:32 Samma här,skulle åxå va beredd å förlänga abb om man fick bra erbj för den nya boxen, men icke. Kund i snart 8år. 2 användare läser detta ämne1 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
|
Trendande produkter |