* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 30 april 2008 - 13:20
Postad 30 april 2008 - 14:51
Jag har en H/K AVR-350 och när jag kör digitalt ljud via HDMI klarar den ljudet på alla kanaler utom 1an och 2an. Kör jag med optisk funkar ljudet på alla kanaler...
Ok, då kan vi nog anse det vara bekräftat att det är något som är fel i nuvarande mjukvara.
Såhär står det i manualen till VIP1910 under rubriken ANSLUTA TILL HDTV:
"Om din TV har HDMI-uttag kan du ansluta den till boxens HDMI-uttag genom att använda en HDMI-kabel för att visa digital HDTV och ta emot digitalt ljud"
Någon som vet vem på Telia man ska maila för att det ska nå hela vägen fram?
Postad 30 april 2008 - 19:36
Vår fastighetsvärd har bestämt sig för att byta från Comhem till Telia LAN. Jag har idag en PVR box där jag kan spela in och titta olika program smtidigt. Finns denna möjlighet överhuvudtaget hos IP TV från Telia. Om inte vet någon om en sådan funktion kommer. Jag skulle sakna detta jätte mycket. Har fått något luddig svar att man skulle kunna spela in centralt på någon Telia server.
/LG
Postad 30 april 2008 - 21:04
Vad jag kan se är det följande som skiljer i GUI:t mellan 5_0_0_22 till 5_0_0_23:
- Hantering av regionala sändningar på SVT2.
- Initieringen av inställningarna för undertexter då dessa inte tidigare har varit inställda.
- Mini EPG:ens hantering och visning av information om hyrfilmer.
- Smärre justeringar av layout i min EPG:en.
- Hantering och aktivering av undertexter.
- Förbättrade formatering av undertexter på Discovery World.
- Hur inställningar av språk för undertexter görs.
Vilka förändringar som är gjorde i plattformsprogramvaran vet jag inte, men det är ju inte helt osannolikt att man har fokuserat på problemen som finns med att bilden försvinner då man snabbt byter kanal.
Så en omstart av boxen kanske kan rekommenderas för att få in den nya programvaran. Det räcker att ta ned den i standby och upp igen så kommer den själv upptäcka att plattformsprogramvaran är uppdaterad, och då startar den om sig själv från prick ett och laddar in plattformsprogramvaran med blinkande prick två.
/Peter Cigéhn
Postad 30 april 2008 - 21:16
Bilden är suddig sådär en sekund sen kommer skärpan???????
Bra det är är gratis.Byter kanal några gånger så är det svart o låst.
Telia vet om ,vad hjälper det.
Parabol har jag haft innan både viasat o kd utan det minsta problem.
Postad 02 maj 2008 - 09:48
Postad 02 maj 2008 - 10:26
Lite goda nyheter, Canal+ kanalerna kommer som VOD. Vet inte om det är inkluderat i det vanliga paketet eller ej, men det kommer och ni lär märka av det.
Hjälp en noob här, vad är VOD?
nåt on demand?

Postad 02 maj 2008 - 10:30
Hjälp en noob här, vad är VOD?
nåt on demand?
VOD = Video On Demand. Tryck på Video knappen på fjärrkontrollen så kommer du till Video On Demand tjänsten. Vad jag såg igår så är redan Canal+ på plats i Video-sektionen.
/Peter Cigéhn
Postad 02 maj 2008 - 13:43
Idag släpptes nya versioner av både GUI och plattformsprogramvaran i boxen. Numera är det GUI version 5_0_0_23 (tidigare 5_0_0_22) och plattformsversionerna mozCoreV1_0_5_1 (tidigare mozCoreV1_0_5_0) samt kreatelV1_5_1 (tidigare kreatelV1_5_0) som gäller. Plattformsprogramvaran är uppdaterade för både 1510 och 1910 boxarna.
Vad jag kan se är det följande som skiljer i GUI:t mellan 5_0_0_22 till 5_0_0_23:Så förändringarna i GUI:t är i huvudsak inriktade på hantering av undertexter.
- Initieringen av inställningarna för undertexter då dessa inte tidigare har varit inställda.
Vilka förändringar som är gjorde i plattformsprogramvaran vet jag inte, men det är ju inte helt osannolikt att man har fokuserat på problemen som finns med att bilden försvinner då man snabbt byter kanal.
Så en omstart av boxen kanske kan rekommenderas för att få in den nya programvaran. Det räcker att ta ned den i standby och upp igen så kommer den själv upptäcka att plattformsprogramvaran är uppdaterad, och då startar den om sig själv från prick ett och laddar in plattformsprogramvaran med blinkande prick två.
/Peter Cigéhn
Enligt Telia skall problemet med den svarta bilden också vara åtgärdat med den senaste uppdateringen av programvaran. Citat från Telias webbsidor
Driftstörning digital-tv
Problemet med återkommande svart bild ska vara avhjälpt. Om felet fortfarande upplevs så behöver boxen startas om, detta kan göras med fjärrkontrollen eller genom att göra boxen strömlös. Vid omstarten kommer boxen att uppdateras med senaste programvaran.
Uppdaterad 2008-05-02 kl 08:30
/Peter Cigéhn
Postad 02 maj 2008 - 14:24
Bildkvalitet var acceptabel.
Buggarna nu mot slutet var det inte, men de kanske är avhjälpta nu (svart bild).
Priset hade varit helt ok när man väl skulle börja betala.
För mig dog det hela på min ADSL-förbindelse. Jag bor i Göteborg, men kvaliten på ledningarna i mitt område är helt enkelt för dålig. Har ett 24mbit abonemang som med TV gav mig hela 4.5 mbit ned ...... Det är inte acceptabelt. Har bara 11mbit utan TV, så inte så bra där heller.
Kanske att man kan titta på detta igen om/när infrastrukturen förbättras.
Just nu helt utan TV då jag bad dem dra pluggen direkt och det tog dem 10 minuter

Postad 02 maj 2008 - 20:33
Samma hos er?
Idag släpptes nya versioner av både GUI och plattformsprogramvaran i boxen. Numera är det GUI version 5_0_0_23 (tidigare 5_0_0_22) och plattformsversionerna mozCoreV1_0_5_1 (tidigare mozCoreV1_0_5_0) samt kreatelV1_5_1 (tidigare kreatelV1_5_0) som gäller. Plattformsprogramvaran är uppdaterade för både 1510 och 1910 boxarna.
Vad jag kan se är det följande som skiljer i GUI:t mellan 5_0_0_22 till 5_0_0_23:Så förändringarna i GUI:t är i huvudsak inriktade på hantering av undertexter.
/Peter Cigéhn
Postad 02 maj 2008 - 21:10
Hej,
Vår fastighetsvärd har bestämt sig för att byta från Comhem till Telia LAN. Jag har idag en PVR box där jag kan spela in och titta olika program smtidigt. Finns denna möjlighet överhuvudtaget hos IP TV från Telia. Om inte vet någon om en sådan funktion kommer. Jag skulle sakna detta jätte mycket. Har fått något luddig svar att man skulle kunna spela in centralt på någon Telia server.
/LG
Det har varit lite juridiskt dravel, men vad jag har hört ryktesvis så verkar man vara på banan igen med N-PVR.
Alternativet är ju en box med HDD, men en N-PVR-tjänst skulle ju smälla bra mycket högre, så det kan ju vara värt att vänta på.
/Andreas
Postad 03 maj 2008 - 17:22
Postad 03 maj 2008 - 17:58
Jag har under ett par dagars tid haft problem med TV4 anytime. Bilden "hackar" och ljudet "hostar". Ringde supporten idag och han hade samma fel på sin box där hos kundtjänst, felavhjälpning pågår. Fler som upplevt just det här problemet?
Inte bara på TV4 Anytime. Verkar vara ett återkommande prolem så snart som det är storhelg. Hänger kanske ihop med kapacitetsproblem? Ljudet på radiokanalerna hackar och då jag kollat på SF Anytime har det stått "kommunikationsproblem". Borde förmodligen anmäla det till Telias support. Undrar om det beror på var man bor? Sitter på en ADSL-lina. Har också upplevt frysningar och blockbildning även på SVT. Om det nu är ett glesbygdsproblem varför ska jag då betala fullt pris för detta? Känns som ett hån att Telia inför helgen erbjuder lägre pris för VOD när man ändå inte kan använda det. Skit...
/Kjell-Arne
Postad 04 maj 2008 - 02:11
För ett tag sedan så gnällde jag på att dom inte uppdaterade avsnitten lika snabbt som dom gör på webtjänsten som TV4 har men det ville ingen kännas vid på varken Telias support eller TV4-Anytimes support. Dom skyllde på varandra när det gällde uppdatering av materialet som finns på Telias TV4-Anytime site
TV4:
"Nä, det är telia som uppdaterar"
Telia:
"TV4 uppdaterar vårt innehåll..."
De ligger fortfarande efter när det gäller aktuellt material på Telia, men det har ju gått att kolla på programmen i alla fall.
Nu kan jag inte ens kolla på senaste avsnittet av House utan att det hackar. Ljudet släpar efter, textsynkningen felar och bilden ser ut som den är krypterad till och från.
Det skumma är att tidigare avsnitt fungerar perfekt, frågan är om dom bytt något i deras ände?
Fetare format ? Annan codec ?
I vilket fall som hällst så tror jag att undertäcknad får betala för att få det här att funka, antingen:
"Du måste ha en ny box som stödjer det nya formatet"
eller
"Du bör uppgradera till 24Mbit för att klara den nya, fina, bättre versionen av House"
Jag har 8/1Mbit via ADSL i dag om det är någon som undrar och bor i Örebro.
Låter bitter och cranky, men det finns ingen support att tjata med så här dags och det va just nu som jag ville se House

Over and out
Niclas
Postad 04 maj 2008 - 13:27
Postad 04 maj 2008 - 17:39
Ja, det är väl klart ni är sura på att en betalande tjänst inte fungerar, vem skulle inte bli det. Men det är enbart att felanmäla, sen tror jag inte en sekund på att det är Telia som uppdaterar materialet.
Helt klart. Jag har också felanmält och dessutom att Gävle-Dala bara hackar och inte går att se.
En tanke om sista Houseavsnittet. Sänds inte House även i HD? Kan det vara så att man av misstag
sparat fel video? Men en 1510-box klarar väl överhuvudtaget MPEG-4 så man borde väl i så fall inte
se något alls?
/Kjell-Arne
Postad 05 maj 2008 - 15:43
Är det någon som vet om man kan få in tv6 i telias box??
Jag har kanalpaket stor... Men går det få in 6:an också på något sätt, då den är en gratis kanal...
Redigerat av bubu, 05 maj 2008 - 15:49.
Postad 05 maj 2008 - 17:16
Mitt gratis abonnemang får ut någon gång i sommar, någon som vet om man kan få något bra erbjudande nu? Till exempel 1 år till gratis

Postad 05 maj 2008 - 18:49
Halloj...
Är det någon som vet om man kan få in tv6 i telias box??
Jag har kanalpaket stor... Men går det få in 6:an också på något sätt, då den är en gratis kanal...
Nej TV3/TV6 är inte tillgänliga än hos Telia
Postad 08 maj 2008 - 09:07
Nu är licensauktionen för 2,6 GHz-bandet klar och det skall bli intressant när 4G (LTE) börjar rullas ut.
Med den tekniken så är det möjligt att köra IPTV via mobilen med full upplösning. Snart kanske vi ser HDMI utgångar på mobilerna

/Andreas
Postad 08 maj 2008 - 19:04
- Ändringar av hanteringar av regionala sändningar på SVT2 (igen måste väl sägas eftersom det redan i 5_0_0_23 var ändringar relaterade till regionala sändningar).
- En korrektion när uppspelning av TV-ström skall stoppas (säkert relaterad till problemen med byte av TV-strömmen för den regionala sändningen).
- Korrigering i hur textningen startas igen när man går från att titta på Video-On-Demand till att titta på TV igen.
/Peter Cigéhn
Postad 09 maj 2008 - 08:02
Det har ändå varit ett trelivgt 1,5 år med Digital TV, men jag överväger att gå över till Boxer igen på grund av att det alltid fungerar. Att det tar 10 minuter att starta boxen gör ju inte saken bättre.
Kommer nog avsluta mitt abbonemang i sommar iaf, det blir för dyrt med en räkning på 500kr i månaden om man ska ha Canal+ och säsongskortet, samt kortavgifter som tillkommer. Förhoppningsvis kommer boxer igång med HDTV snart.
Postad 09 maj 2008 - 08:32
Tror att Telia kommer tappa många kunder nu i sommar, dels ser jag ingen ljusning på HDTV fronten, sen har man börjat ta betalt för Digital TV boxen, 1700kr är hutlösa pengar för en ganska dålig box som fortfarande är i beta stadium och som inte har någon hårddisk. Lycka till med att locka nya kunder säger jag!
Det har ändå varit ett trelivgt 1,5 år med Digital TV, men jag överväger att gå över till Boxer igen på grund av att det alltid fungerar. Att det tar 10 minuter att starta boxen gör ju inte saken bättre.
Kommer nog avsluta mitt abbonemang i sommar iaf, det blir för dyrt med en räkning på 500kr i månaden om man ska ha Canal+ och säsongskortet, samt kortavgifter som tillkommer. Förhoppningsvis kommer boxer igång med HDTV snart.
1700:- är en del pengar men t.ex. ComHem tar 3500:- för sin HDTV box så i jämförelse med dem så är det inte dyrt.
ComHems box har ju också den vissa problem, som de dessutom inte visar något större intresse för att ordna upp. Boxers enda godkända HDTV box ligger väl på ca 2500:- den också.
Boxer och ComHem har inte heller någon HDTV box med hårddisk, helst inte för 1700:-. Sitter du med ADSL så lär det dröja innan du kan få HDTV via Telia. De måste nog lansera VDSL2 först, men annars har Erik Hallberg på Telia nämnt HDTV innan November 2008 i alla fall.
Redigerat av Unregistered31511, 09 maj 2008 - 08:50.
Postad 09 maj 2008 - 08:41
.
Men var får du detta billigare?
Kanalpaket STOR med Canal+ kostar 249:-/mån just nu, lägger du till säsongskortet för 139:-/mån så blir det 388:-/mån innan kortavgifter.
Postad 09 maj 2008 - 09:02
Men var får du detta billigare?
Kanalpaket STOR med Canal+ kostar 249:-/mån just nu, lägger du till säsongskortet för 139:-/mån så blir det 388:-/mån innan kortavgifter.
Ja eller paketet LAGOM med Canal+ Total för 199:-, ComHem tar väl 249:- bara för Canal+ Total. Hos Boxer så får man ett något reviderat Canal+ utbud pga att man inte får plats med alla Canal+ kanaler, där finns inte säsongkortet att tillgå heller.
Postad 09 maj 2008 - 09:21
Har senaste 3 åren varit kund hos Comhem, Boxer, Comhem (igen, med HDTV) och nu Telia.
Boxer var helt ok, men begränsat med kanaler och ingen HDTV framtid igentligen just nu (begränsningar i frekvensutrymmet) och svårt att ha i Stockholm.
Comhem var i teorin bra men boxen var mkt dålig (HD boxen) och relativt dyrt.
Telia har en bra box (har inte haft några problem med den), för mig helt rätt kanaler (saknar 6:an men gillar TV4 SciFi), billigt (249:- för stora + C+) och en mycket tillmötesgående support. Har bytt mitt bundna abb 2ggr utan problem, nu senast från stor till stor med c+ fast det är något man inte skulle kunna göra enligt informationen. Sen så har jag Telia Fiberlan så jag tror stenhårt på lite HD, dom kan inte lyckas sämre än Comhem iallafall....
Har börjat uppskatta Canal + Select och tv4 Anytime också, lysande tjänster och helt i tiden!
Postad 09 maj 2008 - 09:40
Postad 09 maj 2008 - 10:14
Det är synd att Telia är så dåliga på att informera sina kunder om vad som pågår och då syftar jag på HDTV-testningen som de håller på med, det gick ju som ni säkert minns ut en pressrelease i november om att de skulle testa HDTV över IP i 2 bostadsrättsföreningar under 6 månader med start i december. Nu är det ju inte så många veckor kvar av testperioden men är det någon som har hört något om hur det har gått?
Pratade med Telia i förrgår beträffande HD-testet, och det uppgavs att "alla var nöjda".
Det kanske bara skramlar till och HD ramlar in i burken vilken dag som helst. Något datum lämnades naturligvis ej
men förhoppningsvis är "vilken dag som helst" om någon månad.
Postad 10 maj 2008 - 22:32
mvh
tvtittare
Postad 12 maj 2008 - 14:27
Postad 12 maj 2008 - 16:44
Om detta byggs ut rejält kanske vi snart får se 1080p HDTV som iptv tjänst. Dessutom i alla tv i hushållet:
http://www.idg.se/2.1085/1.160850
Det "roliga" med det är att de som redan har tillgång till relativt bra prestanda får bättre. Tror personligen (oavsett vad som sägs) att många som idag sitter på halvsunkig kopparkabel får sitta kvar där ett tag. I princip ser jag inget större fel i att bygga ut där det är billigt och man når många kunder med liten insats, men man blir ju lätt lite besviken när man läser om alla bredbandssattsningar och inser att man inte får ut något av det själv.
Postad 12 maj 2008 - 20:44
Det "roliga" med det är att de som redan har tillgång till relativt bra prestanda får bättre. Tror personligen (oavsett vad som sägs) att många som idag sitter på halvsunkig kopparkabel får sitta kvar där ett tag. I princip ser jag inget större fel i att bygga ut där det är billigt och man når många kunder med liten insats, men man blir ju lätt lite besviken när man läser om alla bredbandssattsningar och inser att man inte får ut något av det själv.
Förvisso, men i mitt fall har jag fiber rakt in i villan vilket borgar för god prestanda framöver. Å andra sidan har ju faktiskt inte telia lanserar "vanlig hdtv" (1080i/720p) än så att hoppas på 1080p är nog för mycket. Även om de tekniska förutsättningarna finns hos vissa kunder. Faktum är väl att en vanlig 100mbit lina gott o väl borde räcka för att sända 1080p material. De borde åtminståen kunna sända det på Video on demand tjänsten.
Redigerat av doppko, 12 maj 2008 - 20:51.
Postad 19 maj 2008 - 10:59
Postad 21 maj 2008 - 14:07
Svar 2008-05-21 11:16
Hej!
Tack för din förfrågan.
Telia Digital-tv erbjuder idag inte möjligheten till HD-tv. Tester genomförs för närvarande för att se om vi kan erbjuda den tjänsten framöver. Men vi kan inte svara på när detta kommer ske.
Med vänlig hälsning Telia Kundservice
Fråga 2008-05-20 10:29
Hej,
Kommer Telia lansera HD tv innan fotbolls-EM och sommar-OS? Jag har 100mbit fiber så förutsättningarna finns när väl tjänsten lanseras? Om inte så måste jag redan nu se på alternativa leverantörer.
/Daniel
"
Postad 21 maj 2008 - 17:17
Varför kan kan itne se vilka filmer som sänder surround? Nu är det ju sugit att hyra film med hägre pris än på kiosken om man inte ens får surround. Vilket jag märkte förra filmen jag hyrde, snacka om besvikelse. Varför inte sända surround samt visa vilka som går i det.
Jag har nyligen ställt frågan till Telia och fick då följande svar:
Hej!
Tack för din förfrågan.
Jag ska föra dina åsikter vidare. Den informationen jag har fått, så sänds dessa enbart i stereo!
Med vänlig hälsning
Marcus Haglund
Telia Kundservice
Så det är nog bra med intresset för HDTV som många visat men varför inte börja att:
1. Sända ljudet i Dolby digital 5.1 eller DTS, åtminstone vad gäller VoD
2. Sända alla kanaler i 16:9.
För detta krävs knappast någon utökning av bandbredden. Ja, förvisso vet jag
att det inte är Telias fel att inte alla sänder i 16:9 men man kunde åtminstone
göra något åt ljudet!
/Kjell-Arne
Postad 21 maj 2008 - 20:06
Jag har nyligen ställt frågan till Telia och fick då följande svar:
Hej!
Tack för din förfrågan.
Jag ska föra dina åsikter vidare. Den informationen jag har fått, så sänds dessa enbart i stereo!
Med vänlig hälsning
Marcus Haglund
Telia Kundservice
Så det är nog bra med intresset för HDTV som många visat men varför inte börja att:
1. Sända ljudet i Dolby digital 5.1 eller DTS, åtminstone vad gäller VoD
2. Sända alla kanaler i 16:9.
För detta krävs knappast någon utökning av bandbredden. Ja, förvisso vet jag
att det inte är Telias fel att inte alla sänder i 16:9 men man kunde åtminstone
göra något åt ljudet!
/Kjell-Arne
Tyvärr är det inte Telia som begränsar ljudet på filmerna utan det är distributörerna. Som vanligt när film- och musikbranschen är i farten så är de väl rädda för digital distribution som är för lik de format som man kan köpa i handeln såsom DVD, CD etc.
När det gäller TV kanalerna så styrs ju Telia av vad varje leverantör sänder. Än så länge är det väl bara SVT som sänder med DD. Fyran skulle man ju kunna tycka borde kunna göra det också, eftersom de väl vill vara lite mer "högkvalitativa" än t ex Kanal5 och TV3.
/A
Postad 22 maj 2008 - 09:52
Postad 22 maj 2008 - 10:59
En av våra VoD-leverantörer sänder med 5.1 medan de andra två inte gör det. Av de sexio kanaler som ingår i våra IPTV-paket så är det idagsläget endast en som har 5.1 - nämligen Canal+ Action...
SVT 1 och 2 har det ju också på vissa program och allt övrigt sänder de i DD 2.0.
/Andreas
Postad 22 maj 2008 - 11:56
Det gör nämligen min box, har jag boxen inkopplad via hdmi så har jag endast SVT1 analogt via vår kabeltvleverantör. Det kvittar om boxen är avstängd eller igång. Bara den är inkopplad i tvn.
Tacksam på förslag
//LuA
Postad 22 maj 2008 - 22:24
Verkar rörigt. Telia är ju en distributör, men hur det distribueras till dem vet jag ju inte ...SVT 1 och 2 har det ju också på vissa program och allt övrigt sänder de i DD 2.0.
/Andreas
Men om man går till källorna, producenterna, så är det solklart: SVT1,SVT2, Canal+ FIRST, Canal+ HITS och
Canal+ ACTION lägger ut ljud digitalt i 5.1 kanaler.
Telia svamlar tror jag ...

Någon, lite tidigare i tråden antydde att det fanns en VOD-leverantör med 5.1 ljud. Jag vill gärna veta
vilken ?

Postad 23 maj 2008 - 09:14
Men det är ju samma svar som man får när man frågar deras bot om HDTV, de kan väl ändå ta sig tid att skriva ett svar anpassat till din fråga kan man tycka.Angående HDTV lanseringen fick jag detta svar från Telia.
Svar 2008-05-21 11:16
Hej!
Tack för din förfrågan.
Telia Digital-tv erbjuder idag inte möjligheten till HD-tv. Tester genomförs för närvarande för att se om vi kan erbjuda den tjänsten framöver. Men vi kan inte svara på när detta kommer ske.
Med vänlig hälsning Telia Kundservice
Fråga 2008-05-20 10:29
Hej,
Kommer Telia lansera HD tv innan fotbolls-EM och sommar-OS? Jag har 100mbit fiber så förutsättningarna finns när väl tjänsten lanseras? Om inte så måste jag redan nu se på alternativa leverantörer.
/Daniel
"
Postad 23 maj 2008 - 10:19
Information om datum/kanalpaket - http://www.telia.se/...ster_tv_nyheter
Redigerat av ollebanan, 23 maj 2008 - 10:29.
Postad 23 maj 2008 - 11:30
Jag såg det själv, mycket goda nyheter för alla som har IPTV.
Information om datum/kanalpaket - http://www.telia.se/...ster_tv_nyheter
Jippiie Kayeeeeye!
Ringde och bokade upp mig på Kanalpaket Stor direkt, halva priset på det i sex månader om man tecknar
innan den 27/5 - 2008!
Heja Telia!

Postad 23 maj 2008 - 11:36
Nu blir det nog att säga upp sig på det andra skräp analoga kabelnätet. Min gratis period går snart ut så får se hur det här blir, om man kan hitta någon bra deal att förlänga det med kanske...
Postad 23 maj 2008 - 11:43
Men kanalpaket Stor verkar ju perfekt http://www.telia.se/...et_stor.product
+ Tv3, ZTV och några mer
Just det, om man beställer det paketet får man den nya boxen då för jag har den gamla boxen nu?
En sak till, vad händer om man inte väljer att fortsätta med IP TV? Ska dom ha tillbaks boxen då eller övergår det till START paketet med kanalerna 1,2,4 och några till?
Redigerat av -Erik-, 23 maj 2008 - 11:47.
Postad 23 maj 2008 - 11:48
Det beror nog på vem man pratar medJa man kanske skulle boka upp sig på stor. Nu har jag som sagt fortfarande gratis, vet inte vilket paket jag har? för jag har discovery science och några andra som inte finns med på kanalpaket stor..
Men kanalpaket Stor verkar ju perfekt http://www.telia.se/...et_stor.product
+ Tv3, ZTV och några mer
Just det, om man beställer det paketet får man den nya boxen då för jag har den gamla boxen nu?

Själv tycker jag att Canal+ Total + Kanal Paket Stor för 249kr/månad är ett grymt pris för så många kanaler!
Postad 23 maj 2008 - 13:07
The agreement will enable Telia´sDigital TV customers to access a total of 17 Viasat free-TV and pay-TV channels in six different Viasat channel packages (Viasat Silver, Viasat Gold, Viasat Sport, Viasat Film, Viasat Sport & Film and Viasat Golf). The packages will be marketed direct to Telia´s customers by Viasat, at prices ranging from SEK 79 per month for Viasat Sport to SEK 299 per month for the Viasat Gold premium package of 16 Viasat channels and 29 third party channels.
The Viasat Gold and Silver packages include the Viasat Sport 1, 2 and 3 channels, the five TV1000 thematic movie channels, Viasat Explorer, Viasat History, Viasat Crime and Viasat Nature. The packages also include well known third party channels including the Disney channels, CNN, MTV and National Geographic Channel, which are already included in Viasat´s existing satellite DTH and IPTV offerings. Subscribers will also have access to a catch-up TV service with over 100 hours of on-demand programming from TV3, TV6, TV8 and ZTV, as well as programming from TV1000.
6 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
-
Weiman