Hur kan man prioritera att visa Sport som inte är varje dag när det grundläggande behovet är program som folk följer. De flesta program går inte i repris eller ligger i play
Så ersätter en extra dag som visar sport allt när kanalerna släcks?
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Startad av
Signator
, feb 11 2005 20:26
34745 svar till detta ämne
111 relaterade trådar
Postad 07 juni 2017 - 16:59 Hur kan man prioritera att visa Sport som inte är varje dag när det grundläggande behovet är program som folk följer. De flesta program går inte i repris eller ligger i play
Så ersätter en extra dag som visar sport allt när kanalerna släcks? Postad 07 juni 2017 - 17:55
Bra att du skrev "tror" eftersom det är du som fattat helt fel. Jag vill inte behöva betala mer för mitt TV-ABONNEMANG för att andra vill titta på kanalerna på ANDRA SÄTT än i tv:n. Det finns ingen rim och reson i att den som beställer ett gammalt hederligt TV-ABONNEMANG sedan TVINGAS vara med och finansiera andras GRATISTITTANDE via appar och andra nörd-lösningar. Låt nördarna betala separat för sin lösning så blir det vanliga kanalutbudet inte lika dyrt. Postad 07 juni 2017 - 18:19 Alla här betalar väl för sitt tittande och självklart ska då kunna se på valfritt sätt. Vissa föredrar tablå medans andra föredrar att titta när dom själv vill. Att man kanske vill se ett program på annan TV apparat samtidigt är inte minsta nördigt eller gratistittande då man faktiskt betalar för det. Man kan ju vända på det och säga varför ska dom som vill se program då dom själv vill genom Play betala för ditt tablåtittande? Och man kan titta på Play på en helt vanlig TV apparat men du har också möjligheten att titta annanstans t.ex. på jobbet. Redigerat av Leatherface, 07 juni 2017 - 18:22. Postad 07 juni 2017 - 18:50 Sporten har ju sina egna kanaler och utan sporten kan jag strunta i C more via Canal Digital. Av närmare 60 kanaler i familjepaketet är det ju bara fyra renodlade kanaler. Vill man se sport måste man ha även C more. Där kan man ju välja bort sport om man vill. Postad 07 juni 2017 - 18:55 Postad 07 juni 2017 - 18:59
Är det för mycket begärt att man skriver begripligt, så att man kan förstå texten? Jag skriver inte detta för att vara taskig, men om folk inte förstår texten, så kan man nog inte räkna med kommentarer eller svar. Men det kanske inte var det som var avsikten... Postad 07 juni 2017 - 19:04 Har några osedda serier inspelade på hårddisken från bla 9 och 11. Antar att det inte går att se dom heller om inte kanalerna kommer tillbaka? Postad 07 juni 2017 - 19:07 Nejdu, det klassiska tv-abonnemanget är det som finns i grunden. Det var bara några år sedan som Play+ tillkom. "Gratis", ingår kostnadsfritt i tjänsten, kallade man det då - i realiteten visar det sig gång på gång att det är just Play+ som medför prishöjningarna i förhandlingarna med DNS och nu t.o.m. orsakat att förhandlingarna gått i stå så att vi blir helt utan vissa baskanaler! Redigerat av pallepaf, 07 juni 2017 - 19:14. Postad 07 juni 2017 - 19:16
De har säkert precis som många andra beställt Viasat Silver eller guld för då har de ju kvar kanal 5. För övrigt ligger det en stor sportbar ganska nära huvudkontoret dit man kan gå för att titta på matchen och ta en öl om inte annat ![]()
Det ska nog fungera att titta på material som är inspelat för rent tekniskt kommer kanalerna finnas kvar men man kommer byta ut ljud och bild mot en bild där det det står en text bara. Markus Johansson Telia Kundservice Redigerat av TeliaKundservice, 07 juni 2017 - 19:16. Postad 07 juni 2017 - 19:16
Menar du att det inte fungerar att se på inspelat material på hårddisken i de fall kanalerna man spelat in från rent tekniskt tas bort??? Postad 07 juni 2017 - 19:32 Bra idé, man kanske skulle säga upp teliapaketet och ta nåt från Viasat istället Postad 07 juni 2017 - 19:53 Byta till viasat silver guld gäller endast byta operatör? För jag ser inte Discovery på Viasat hemsida Redigerat av Ironse, 07 juni 2017 - 20:01. Postad 07 juni 2017 - 20:17
Ja sportlicenserna har spårat ut totalt. Spelare och licenser för miljarder för att kunna betala miljonlöner till spelarna. Snart är inte elitsport för "vanligt" folk längre. Postad 07 juni 2017 - 20:26
Fast nu är jag kanske speciel, men de s.k. Stora paketen är totalt onintressanta för mig, vem vill ha MTV och massa bös? Jag vill ha 1-12 och sedan kan jag tänka mig att betala extra för något canal+ paket - men inte för History Channel osv.
Så om man vi jämför grundutbudet lite istället (tror ändå det lockar flest personer) Comhem: (1,2,4 i HD): 199:- Telia: (1,2, 4, 5, 6, 9, 11, 12 i HD): 279:- (eller just nu saknas ju 5 och 9) Bredbandsbolaget (motsvarande Telia för HD kanalerna): 199:- Så känns inte som Telia ligger lägre prismässigt här. Redigerat av e3henri, 07 juni 2017 - 20:27. Postad 07 juni 2017 - 22:08 Linjär-TV är döende, RIP. Detta vet Telia och TV-bolagen, fler och fler avslutar sina vanliga TV-abonnemang och kör olika typer av streaming istället. Telia försöker att få denna grupp att stanna kvar genom att kunna erbjuda även streaming i sin lösning. Undrar vad som händer med priserna för TV-abonnemang när ungdomar och medelålders helt har slutat titta linjärt, finns det någon som köper reklamplats då eller hamnar hela kostnaden för programmen på abonnemanget? Postad 07 juni 2017 - 22:18 Nu när 100000 kunder försvinner, hur ska Discovery då täcka upp sina utgifter för sina sport evenemang utan oss? Redigerat av Ironse, 07 juni 2017 - 22:18. Postad 08 juni 2017 - 06:30 Då är frågan hur länge kanalerna är borta. En dag, en vecka, en månad, ett år, för evigt...? Postad 08 juni 2017 - 06:39 Postad 08 juni 2017 - 07:48 Telia bråkar med Discovery om hur dyrt kanaler är
Men att diktaturländer kräver miljarder i återbetalningar är inga problem? Postad 08 juni 2017 - 08:01
Om Discovery höjer priset så är det ju vi konsumenter som får betala. Postad 08 juni 2017 - 08:24 Hörde med BBB där jag bor, jag kan få deras bredband men tydligen inte deras TV utbud, sitter med 30 mbit på Telia
Så man har inte jättestort utbud byta operatör, alternativ lokal tv operatör, men de har inga play tjänster man vant sig vid
Surt Postad 08 juni 2017 - 09:02
Telia har Viasat silver och guld i sitt utbud....5:an 9:an 11:an och kanalen Discovery channel finns också.....Men glöm att kanalerna visas i HD.... Postad 08 juni 2017 - 09:05
Denna ständiga panik över att byta operatör så fort en förhandling gå i kras. Inse att detta kommer hända gång på gång på gång med alla stora operatörer mellan olika programbolag. Sitt lugnt i båten och se vad som händer först. Sannolikheten för att de inte ska komma överens är ändå rätt så liten. Och skulle det nu mot förmodan bli så att de inte gör det så får man väl fundera på byte då!
Annars får ni väl börja med hängslen och livrem och välja abonnemang från dubbla eller trippla operatörer! Postad 08 juni 2017 - 09:59 Postad 08 juni 2017 - 11:42
Håller med. Sitter på Telia stängd fiber som bostadsrättsföeningen har bestämt att alla radhus ska ha. Då sitter vi fast med Telia som tv-leverantör. För går ej någon annan via fiber och parabol får vi ej sätta upp. Telefonjack finns ej. Vad finns det då för andra möjligheter? Postad 08 juni 2017 - 11:52
Bordsantenn och Boxer eller playtjänster, typ Dplay återstår då. Postad 08 juni 2017 - 11:57
Som tv konsument har du en extremt svag ställning, du tvingas på kanaler som du inte vill ha i olika abbonemang, plus att välja olika levererantörer går inte då som i mitt fall comhem äger kabeln in i huset.
Något för regering/EU lagstiftning att titta på! Postad 08 juni 2017 - 12:32
Särskilt bordsantenn känns väldigt 2017 :-) Blir Dplay ett tag men eftersom jag har skaffat HBO på egen hand och inte via Telia så får jag bara en extra kostnad. Men varken Telia el Discovery bryr sig nämnvärt om sina kunder. Vi kommer långt ner på deras prioriteringsordning. Postad 08 juni 2017 - 12:41
Dom ser inte ut nu som dom gjorde på 70-talet https://www.elgigant...-t-t2-srt-ant30 Postad 08 juni 2017 - 13:04
Där ser man...utvecklingen har gått framåt. Vad för typ av leverantör kan jag då välja? Vad är det för typ av tv-kanaler? Är ju inte kabel, iptv eller parabol. Så vad är det? :-) Postad 08 juni 2017 - 13:06
Marksänd TV, DVB-T. Boxer är leverantör. Har du DVB-T mottagare i TV:n så räcker det med att ansluta antennen till TV:n så får du SVT:s kanaler, TV4 och TV6 utan kostnad (förutom TV-licensen då) Redigerat av Buddypresley, 08 juni 2017 - 13:13. Postad 08 juni 2017 - 13:08 Vi som har Viasat silver eller guld kan ju se 5:an 9:an 11:an och Discovery Channel i SD inte i HD vad är det...Nä nu har nog Telia sänkt sitt skepp ....Sen va är det för kanal Ginx....Sitta och se på några datanördar spela dataspel....Finns ju redan en sån kanal ESSports-Tv.... Postad 08 juni 2017 - 13:09
Såg det och där kan jag inte få viasatsport som det verkar. Så köra dubbelt känns ej så aktuellt. Då är nog Dplay bättre. Står inte att Dplay ska finnas i apple tv men igår när jag kollade låg där en app. Ska testa den när jag blivit premiummedlem imorgon. Någon som kört Dplay via apple tv appen? Postad 08 juni 2017 - 13:21
Tycker inte du ska beskylla Telia för det. Det är ju Viasat som inte har HD-kanalerna i sina guld- och silver-paket. Redigerat av Bopper, 08 juni 2017 - 13:21. Postad 08 juni 2017 - 13:24
Kanske det men Viasat har andra HD kanaler i sina paket så det är lite konstigt att dom inte har dom här kanalerna.... Postad 08 juni 2017 - 13:24
Sant. Vidare så innehåller Viasat silver via Telia mer kanaler än Viasat silver via Viasat också.
edit: Silver via Telia har tex TV3 HD vilket Silver via Viasat inte har. Lite andra olikheter också Redigerat av Buddypresley, 08 juni 2017 - 13:33. Postad 08 juni 2017 - 13:48
Såg det.... Postad 08 juni 2017 - 14:25 Min lokala tv operatör betalar 230 kr för 2 paket varav Discovery är 220kr - men då ingår TCL discovery animal planet eurosport 1 2 boomerang cartoon network nikelodeon och jr
Så hur kan min lokala kabel tv anse sig ha råd men inte Telia? Postad 08 juni 2017 - 14:28 Ja, det blir ju nån form av monopol som det är nu. Postad 08 juni 2017 - 14:48 Har du Visat så måste du pröjsa 129kr för HD som redan ingår i Telias kanalpaket Postad 08 juni 2017 - 14:55
På dom flesta ställen åtminstone härikring kan man ju välja valfri TV leverantör i stadsnätet utöver kabeltv. På vissa ställen har dom redan klippt kabeln och kör enbart IPTV. Redigerat av Leatherface, 08 juni 2017 - 14:55. Postad 08 juni 2017 - 15:34 Varför hotar inte bostadsföreningar med att säga upp kontraktet. Bör inte det vara en vägande sak att i hemmet ska erbjuda operatör av kvalitet och det kan man inte medge om Telia som fjäskar med avtal som inte är långsiktig
Telia behöver smaka på sin egen medicin på sitt fjäskeri att förlora nästan 1,5 miljoner kunder, så kommer Telia aldrig göra om det igen på grund av förlusten de får. Postad 08 juni 2017 - 16:27 Ännu en gång för den som missat det. CD/BBB + dom som hade avtal med CD att sända kanalerna var utan kanalerna nästan 2 veckor förra året. Sky hade problem för några månader sen så det är inte bara Telia som har problem med Discovery. Redigerat av Leatherface, 08 juni 2017 - 16:29. Postad 08 juni 2017 - 17:31 Jag känner att felet ligger inte hos operatörerna. Felet ligger att mina pengar varje år på ca 2400kr till Radiotjänsten ska gå till att sport osv ska finnas hos SVT. SVT ska ha all sport, åtminstone när det kommer till Landskamper. Annars lägg ner radioservice-avgiften. Låt inte heller MTG eller Discovery ha dessa rättigheter. TV4 är okej det med då det finns med som Must Carry.
Så här och det här problemet var det inte för några år sedan. På den gamla goda tiden sändes all sport, åtminstone landskamper på Svt och Tv4. Alla var nöjda, ingen var ledsen. Men det kommer aldrig att ske någon förändring på detta. Inte så länge Socialdemokraterna sitter i regeringen. För då tar minsta lilla förändring minst 10år att göra. 10år att upptäcka ett problem. 10år att åtgärda ett problem. Postad 08 juni 2017 - 17:39 Om det inte gäller skattepålagor,då är dom ruggigt snabba;)) Postad 08 juni 2017 - 17:45
haha då går det undan ja 9 användare läser detta ämne0 medlemmar, 9 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |