Hur hittar jag HBO?
Meny sedan Play!
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Startad av
Signator
, feb 11 2005 20:26
34745 svar till detta ämne
111 relaterade trådar
Postad 08 juni 2017 - 17:59
Om du startat om boxen senaste tiden så hittar du HBO i playbiblioteket. Finns ingen anledning att den ligger i en kanal eftersom hela serier och filmer redan finns i play. Postad 08 juni 2017 - 18:13 Att Discovery kan kräva så mycket borde ses som ett hån då 3/4 av deras program bara är repriser
Det är som Discovery försöker kränga samma pris för något begagnat som något nytt Postad 08 juni 2017 - 18:17 Att Telia erbjuder SvampBob Fyrkant istället för VM-kval i fotboll är ett hån Postad 08 juni 2017 - 19:18
Är inte Telia som bestämmer vad som ska sändas Postad 08 juni 2017 - 20:54
Vad betyder det? Hur tycker du att Telia skall agera om de anser att det bud de får är orimligt?
Hur mycket begär Discovery egentligen? Postad 08 juni 2017 - 21:19
Det finns vissa politiker som bryr sig iaf
http://www.expressen...igen-viktigare/ Postad 08 juni 2017 - 22:12
Tja man ser väl vad som händer med papperstidningarna. Där tror man av någon anledning att man kan kompensera inkomstbortfallet för de tappade prenumeranterna genom att höja priserna för de som stannar kvar...snöbollen rullar fort (GP har t.ex. dubbla sina priser på bara några år)
Jag passar på att titta ikapp lite Game of Thrones och Walking Dead...kanal5?...har redan glömt av den Postad 08 juni 2017 - 22:15
Under Play i huvudmenyn. Tror inte de har nån kanal liksom. Postad 09 juni 2017 - 03:08 AAAAAAAhahahahahaahha
http://www.aftonblad...idiga-luspudlar
Nu har Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11 (fanns det en sådan kanal?) och Eurosport försvunnit för de med en Telia-låda i tevebänken och vi undrar förstås vem som är boven i dramat?
BÄST!!
Discovery har köpt OS rättigheter för 1,3 miljarder och det ska mjölkas!!
Fattar inte varför VIASAT släppte detta - de hade brädden!! Redigerat av Ironse, 09 juni 2017 - 03:22. Postad 09 juni 2017 - 06:08 Är själv sportintresserad men har länge tyckt att det är dags att minska TV pengarna som det är nu är det inte riktigt klokt. Följer mest ett lag i hockeyallsvenskan men när typ 95% av det jag betalar i TV pengar går till SHL så är något jävligt fel. (har ingen koll på % siffran) För er som svarar att SHL är den produkten som drar mer publik visst är det så men jag bryr mig inte om SHL så ge mig då möjligheten att köpa hockeyallsvenskan billigare då utan att behöva betala för SHL. Eller när agenter som Mino Raiola påstås tjäna 460 mille på en övergång så är något jävligt fel i hela branchen. Som det just nu är så har jag ViaSat Sport HD p.g.a. F1 o MotoGp fotbollen o hockeyn på deras kanaler intresserar mig inte alls. Har för mig att jag sett något om att Nils Liedholm tjänade som 10 fiat arbetare hur många arbetare löner har inte Zlatan nu eller Wayne Rooney som sitter på bänken i United. Postad 09 juni 2017 - 09:15 Har jag fattat läget rätt när jag tror att allt handlar om att Discovery vill ha mer betalt för att Telia tillhandahåller deras innehåll via playtjänsten?
Har jag även fattat allt rätt när jag hävdar att det inte finns någon möjlighet att avsäga sig playtjänsterna trots att jag aldrig använder dem?
Tyvärr har jag troligtvis fattat det sista rätt också, att det inte finns något egentligt alternativ för oss med Telia öppen fiber?
Just nu lutar det åt att säga upp med omedelbar verkan och ha en tv-fri sommar för att sedan gå över till något annat. Boxer kanske, parabol kanske. Postad 09 juni 2017 - 09:24
Vi har Eurosport fritt som analog signal hos vår privata hyresvärd. Är inte 100 på om hyresvärden hanterar detta helt korrekt avtalsmässigt. Ingen vill/orkar fråga... Postad 09 juni 2017 - 09:27
Playtjänsten är säkert en del av konflikten, men främst tror jag de behöver mer pengar för att de köpt på sig dyra sporträttigheter... Postad 09 juni 2017 - 09:31 Ok, jag omformulerar mig: De hävdar att det är playtjänsten. Jag inser att det kan vara precis vad som helst men det är ju lätt att skylla på en extratjänst som inte går att välja bort. Postad 09 juni 2017 - 12:00 Postad 09 juni 2017 - 12:06 Dplay-tråden: https://www.minhembi...howtopic=325632 Postad 09 juni 2017 - 12:39 Någon som fått de nya kanalerna och HBO att funka i play+ appen?
Efter ännu en kontakt med teliasupport så hoppade hbo in i appen iaf. De tre kanalerna ligger där men när man vill titta på dem så står den bara och laddar i all evighet. Tydligen någon driftstörning på den skit som vi får i kompensation så det funkar inte ens. Redigerat av Mickys, 09 juni 2017 - 12:50. Postad 09 juni 2017 - 12:50
HBO funkar men jag får "DRM-fel" på TV-kanalerna. Postad 09 juni 2017 - 12:58 Jag för min del kommer inte att titta på ersättningskanalerna. Men om man bläddrar förbi dom och ser att dom inte funkar, ska man då besvära sig med att kontakta supporten? Postad 09 juni 2017 - 13:14
För principens skull....principen är viktig! Det ska funka! :-) Nu funkar det för mig iaf... Postad 09 juni 2017 - 13:34 Och nu är det visst löst. Attans jag hade gärna haft HBO lite till (Bara de med stor som får behålla månaden ut) Postad 09 juni 2017 - 13:39 Kan ju vara en bra idé att säkra sina inkomster innan man sätter sig på ett svindyrt avtal. -Hej Telia. Vi på discovery har köpt massa fina sportlicenser som vi inte har råd med utan att ta mer betalt från er och era kunder. Så i det nya avtalet ska ni betala mer till oss. -Ehhh. Tough luck. Your problem Postad 09 juni 2017 - 13:43
Nu hänger jag inte med. Postad 09 juni 2017 - 17:18 Ok...Då är dom överens Telia och Discovery kanalerna kommer tillbaka ikväll...Fotbollen räddad...
Vi har kommit överens med Discovery om ett nytt avtal. Det innebär att vi nu sänder alla Discoverys kanaler igen, kanalerna kommer tillbaka under kvällen. Vi vill rikta ett stort tack till alla våra tv-kunder för ert stöd och tålamod! Redigerat av Ikano, 09 juni 2017 - 17:20. Postad 09 juni 2017 - 17:20 Ser kanal 5 är tillbaks på de andra får jag inget
Telia sa de avbröt förhandlingarna de skulle inte betala för något de inte fick tillbaks så vem vek sig för vad? Redigerat av Ironse, 09 juni 2017 - 17:30. Postad 09 juni 2017 - 17:24 Om telia är smarta får vi behålla våra ersättningskanaler blir vi störst Postad 09 juni 2017 - 17:33
Får visst behålla dom till 8 juli...
Dom kommer tillbaka under kvällen.....Det kan bara den vise veta.....hi hi hi Postad 09 juni 2017 - 18:41 Skall bli intressant o se vad som händer med "play" på dessa kanaler, jag tycker spontant det ligger fler serier under dessa kanaler nu..
Lite udda att komma överens bara en dag senare. . .undrar hur många som är arga för dom tror dom skall missa matchen. . . o faktiskt missar matchen för dom inte vet att kanalen är tillbaka.. Postad 09 juni 2017 - 18:45
Det beror naturligtvis på hur lång avtalstiden är, tvivlar på att man skriver så långa avtal som fem år. Det var ju ungefär två år sedan vi hade detta strul förra gången så 2-3 år är väl en kvalificerad gissning. Postad 09 juni 2017 - 19:11 Avbrottet varade i 38 timmar hurra för den magiska kraften i Fotbollen, var nog den matchen som löste upp knuten så snabbt denna gång! Redigerat av Joakim_A, 09 juni 2017 - 19:12. Postad 09 juni 2017 - 19:14
Matchen var nog det som skulle sätta press från början
Alla parter får reklam Postad 09 juni 2017 - 19:48
Lol, jag signade upp mig vid femtiden för att se tennis och fotboll.. skulle ha varit lite kyligare Jaja, 79 kr har jag råd med.. kanske går nåt sevärt på Eurosport 2 den närmaste månaden? Postad 09 juni 2017 - 20:07 Nu höjs priset garanterat igen inom ett halvår.
Det går just nu att binda sig för Stor i ett år för 279 kr/mån - ett erbjudande som skulle finnas till 4/9 enligt hemsidan men säkert snart återkallas för att DNS mun ska kunna mättas. Postad 09 juni 2017 - 21:35
På påstående 1 så kan jag bara hålla med. Tror som sagt att minsta lagom paketet ligger över 300:- innan nyår Men angående att Stor inte kommer fortsätta reas ut? Det har ju varit kampanj på STOR i flera år så varför skulle det inte fortsätta? Det har varit massa STOR för 99:- i 3 månader osv (som man kunna teckna om och om igen). Postad 09 juni 2017 - 22:54
Troligtvis så lär säkert paketet ligger på över 300 kr då de ser sin chans höja och ska täcka upp förlustaffärer i TV-paketen. Det är knappast mot slutkund som marginalerna är tighta i operatörernas priser. Det är när operatörena ska sälja sina TV-lösningar till större fastighetsägare som marginalerna kan bli i princip obefintliga till förlustaffärer i långa avtal och det är då några tior hit eller dit räknas.
Hur många här bor inte i en hyresrätt/bostadsrätt där det ingår ett hyffast kollektivt TV-paket? Föreningen/hyresvärden betalar knappast 279 kr/boende för ett lagom paket i Telias fall. Postad 09 juni 2017 - 23:21 Kollektivavtalen är väl ungefär halva priset för bredband+TVlagom jämfört med att teckna separat. På bekostnad av friheten att välja annan operatör. Dock finns det väl ganska stora möjligheter att pruta de separata avtalen - antingen genom att ha lite koll på olika erbjudande på hemsidan eller helt enkelt prata med kundtjänst. Redigerat av e3henri, 09 juni 2017 - 23:22. Postad 10 juni 2017 - 01:02
Jag hade inte brytt mig det minsta så jag tror inte 1,5M tittare är helt korrekt. Ska jag vara ärlig så vet jag inte ens vilken match du pratar om Postad 10 juni 2017 - 06:56 Vilket paket hittar man mtv rocks? Eller är det en kanal utanför man tog in? Postad 10 juni 2017 - 08:01
Det kan var betydligt lägre än så, har du 3-5000 lägenheter att locka med så kan du få till betydligt bättre deals än så kan jag lova dig Redigerat av hugeman, 10 juni 2017 - 08:02. Postad 10 juni 2017 - 14:11
Jag hann :-). Lite klantigt då jag tecknade premium när jag kom hem efter jobbet för jag ville se matchen. När jag var klar satte jag på tv:n för att testa och då hade jag 5:an på tv:n ;-(. 79:- kan jag ta i läropengar :-) Redigerat av Volvis, 10 juni 2017 - 14:11. Postad 10 juni 2017 - 15:13
DNS gjorde sig nog en nettovinst totalt när man jämför hur många som tecknade sig för en månad Dplay och hur mycket de behövde vika sig i förhandlingarna med Telia... Är man riktigt cynisk kan man tänka tanken att det kanske var den ursprungliga planen i maskopi med Telia t.o.m. Redigerat av pallepaf, 10 juni 2017 - 15:13. Postad 10 juni 2017 - 16:31
Ja, Telia är säkert väldigt nöjda med all negativ publicitet, extra kostnader och ett okänt antal uppsagda abonnemang.. Postad 11 juni 2017 - 11:45 Många ser Telia som hjälten som stod emot kraven från DNS och samtidigt fixade tillbaka kanalerna inför matchen. Knappast nettoförlust för dem heller. Postad 12 juni 2017 - 06:54 Nu står det på hemsidan att stora teliapaketet innehåller 80 kanaler. Förra veckan var det 81. Kan inte se vad som saknas 5 användare läser detta ämne0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |