Call of Duty 4 : Modern Warfare
3032 svar till detta ämne
Postad 20 February 2009 - 11:06
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Jag kan väl inte påstå att Hardcore är favoriten, blir lite väl dött, i allafall från min sida Gillar mest att köra nån form av typ anfall / försvar grej tror jag, headquarters eller domination brukar det bli. Men jag kör ju hellre Hardcore tillsammans med folk än något annat ensam om jag får välja 
Hardcore är lite halvjobbigt till en början men till slut vill man inte spela vanlig deathmatch. Visst, man dör lättare / oftare men samtidigt dör fienderna av en kula med (oftast). Dessutom är det lite mer challenge att inte ha radarn på förränns nån får 3 kills och kallar in UAV.  Jag lirar nog lite ikväll mellan 17-20 typ. Kanske kör COD4, eller Waw.
Postad 20 February 2009 - 11:34
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Hardcore är lite halvjobbigt till en början men till slut vill man inte spela vanlig deathmatch. Visst, man dör lättare / oftare men samtidigt dör fienderna av en kula med (oftast). Dessutom är det lite mer challenge att inte ha radarn på förränns nån får 3 kills och kallar in UAV.  Jag lirar nog lite ikväll mellan 17-20 typ. Kanske kör COD4, eller Waw.
Kan tänka mig att hardcore blir roligare när man kan kartorna bättre också, så man vet några bra ställen att gömma sig på, och hur man tar sig från ett ställe till ett annat utan att bli sedd för mycket. Och radarn har jag typ precis lärt mig att titta på, så att köra utan den känns mer som en förlust än en fördel innan man har lärt sig använda den till max. Men antagligen har man dött många gånger pga att folk ser vart man är på radarn och man tänker inte på just den biten lika mycket själv, alltså att folk även kan se vart jag är
Postad 20 February 2009 - 11:40
Unregisteredf3b7885c
-
Unregisteredf3b7885c
-
Beroende
-
-
1024 inlägg
Men som sagt jag är på ikväll och lirar lite HQ om någon är intresserad... gärna lite mot världen, kul att lira i samma lag.
jag addade lite folk igår.. det jag han med..Men som sagt lite HQ så är jag på.. Ganecha är nicket.
Redigerat av Unregisteredf3b7885c, 20 February 2009 - 11:41.
Postad 20 February 2009 - 11:41
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Stora fördelen med Hardcore, som jag ser det, är att spelarna tänker sig mer för, det blir mindre tur och "spray and prey", just för att man får vänta lite innan man respawnar igen. Lite mer smyga, lite mer taktik. egentligen finns det bara fördelar tycker jag. Jag upplever det som jobbigare att gå från Hardcore till Core, än tvärtom, eftersom i Core så vägarar fok att dö, särskilt folk med Juggernaut och Last Stand.
Postad 20 February 2009 - 12:00
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Misstänker att det finns ett skäl till varför inte hardcore låses upp förrän lite längre upp i rankerna. Det förväntas att man kan spelet när man ger sig in i den varianten...
Själv har jag också börjat titta på kartan, men kan ännu inte mappa fiende på karta mot fiende i verklighet. "Han borde vara vid soptunnan" och så när man siktar dit så blir man skjuten från en balkong.
Körde HQ på Vacant och Wet Works nyss med min stealth class. Gick riktigt bra när man inte dyker upp på DERAS kartor. 
Tyvärr är dör jag fortfarande för mycket när jag står vid laptopen och ska försöka försvara mig. Men det kommer väl med tiden...
Postad 20 February 2009 - 12:15
Onkel_Morra
-
Onkel_Morra
-
Användare
-
-
213 inlägg
Säger bara en sak. Hardcore. Finns inget annat.  Finns inget bättre än att knata runt med Desert Eagle och snipa folk över hela banan:P Är gärna på och kör ikv om det vankas HC! Bara att dra iväg en invite.
GT: Ac3 Onkel Morra
Postad 20 February 2009 - 12:33
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Edit: Just det, jag glömde ju det jag skulle säga... Säg bara till så kör vi ett party och lirar tillsammans. Behöver ju inte vara så många när man kör mot 'världen'. Bara skoj att se nått bekant ansikte då och då i stridens hetta.  Att få tillbaks glansdagarna när det fanns två MHB teams för 1.5 år sen är omöjligt, men 2-3 stycken borde vi väl kunna skrapa ihop som spelar CoD4 regelbundet?
Låter som en plan. Jag är på ikväll. Har en envis hosa just nu, men ska försöka knapra lite Fisherman's Friend (überstark versionen) och se om det hjälper Ni andra som inte har mig på listan kan adda mig: magnus80a
Postad 20 February 2009 - 13:57
Onkel_Morra
-
Onkel_Morra
-
Användare
-
-
213 inlägg
Att få tillbaks glansdagarna när det fanns två MHB teams för 1.5 år sen är omöjligt, men 2-3 stycken borde vi väl kunna skrapa ihop som spelar CoD4 regelbundet?
Känns som det var igår man spelade med den clantagen.  Dags att damma av den igen tycker jag:P Om jag nu minns rätt så var det PS3-liranra som använde "MHB" och vi med box hade "MiHB". Kan det stämma?
Postad 20 February 2009 - 14:32
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Känns som det var igår man spelade med den clantagen. Dags att damma av den igen tycker jag:P Om jag nu minns rätt så var det PS3-liranra som använde "MHB" och vi med box hade "MiHB". Kan det stämma?
Jag är ändrar min "SWE" till MiHB fortare än ni hinner säga AK-47.
Postad 20 February 2009 - 14:46
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Jag är ändrar min "SWE" till MiHB fortare än ni hinner säga AK-47.
Vet inte om jag vill släppa min FKKR...
Postad 20 February 2009 - 15:28
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Vet inte om jag vill släppa min FKKR...
Och det står för..?
Postad 20 February 2009 - 15:32
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
vi med box hade "MiHB". Kan det stämma?
Ja, MHB var ej tillåtet av någon anledning.
Postad 20 February 2009 - 16:03
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Jag är på ikväll. Har en envis hosa just nu, men ska försöka knapra lite Fisherman's Friend (überstark versionen) och se om det hjälper 
Får se om dottern går och lägger sig i tid så man kan spela. Måste sitta barnvakt.  Vad gäller hosta så vet jag hur det är. Har haft min i över 3 veckor nu, vägrar ge med sig... Och det står för..? 
FoKKeR. En hyllning till planet som Röda Baron flög i första världskriget. Nej, jag vet inte heller
Postad 20 February 2009 - 18:29
Unregisteredf3b7885c
-
Unregisteredf3b7885c
-
Beroende
-
-
1024 inlägg
Får se om dottern går och lägger sig i tid så man kan spela. Måste sitta barnvakt. 
Vad gäller hosta så vet jag hur det är. Har haft min i över 3 veckor nu, vägrar ge med sig...
FoKKeR. En hyllning till planet som Röda Baron flög i första världskriget.
Nej, jag vet inte heller
Sitter barn vakt åt dottern? Är hon liten? Brukar låta sonen 4½ år titta på när jag lirar CoD4, han vet om att det är ett "pappa spel" men fan är det skadligt? Han sitter dock och lirar ganska intensivt själv ibland.. ungen har t om lärt sig att sätta på projektorn, i med rätt skiva i xboxen, på med förstärkaren etc helt själv. Lirar Bilar, Pure och något sega bil spel. Jaja.. han sitter ju inte med i flera timmar utan kan vara med en halv timme innan läggdags.
Postad 20 February 2009 - 19:10
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Sitter barn vakt åt dottern? Är hon liten? Brukar låta sonen 4½ år titta på när jag lirar CoD4, han vet om att det är ett "pappa spel" men fan är det skadligt? Han sitter dock och lirar ganska intensivt själv ibland.. ungen har t om lärt sig att sätta på projektorn, i med rätt skiva i xboxen, på med förstärkaren etc helt själv. Lirar Bilar, Pure och något sega bil spel. Jaja.. han sitter ju inte med i flera timmar utan kan vara med en halv timme innan läggdags.
Helt rätt attityd, om du frågar mig. Mina ungar är iof 5 och 7 år, men jag har inget problem att lira Cod4 multiplayer med dom, i samma rum. Det finns värre grejer på 8-nyheterna.
Postad 20 February 2009 - 19:16
lifter
-
lifter
-
Veteran
-
-
1542 inlägg
Postad 20 February 2009 - 19:26
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Postad 20 February 2009 - 19:28
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Sitter barn vakt åt dottern? Är hon liten? Brukar låta sonen 4½ år titta på när jag lirar CoD4,
Hon är 2½ år. Dessutom har det framförts 'klagomål' när jag lät henne sitta i mitt knä medan jag spelade GoW2. Något om det fostrande att se pappa bli ihjälsågad bakifrån med motorsåg. Hon klagade dessutom högljutt över att jag sköt på 'monstren' och ville att jag skulle sluta. Säkert Disney-kanalen som gjort henne vek.
Postad 20 February 2009 - 19:31
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Och det står för..? 
FoKKeR = rätt. Slang för fucker. Fråga inte varför...  Fråga i sådana fall Bizhop som myntade detta. http://www.gametrail...aylist=featured
LOL!!
Redigerat av MrSpokk, 20 February 2009 - 19:29.
Postad 20 February 2009 - 19:41
Unregisteredf3b7885c
-
Unregisteredf3b7885c
-
Beroende
-
-
1024 inlägg
Hon är 2½ år. Dessutom har det framförts 'klagomål' när jag lät henne sitta i mitt knä medan jag spelade GoW2. Något om det fostrande att se pappa bli ihjälsågad bakifrån med motorsåg. Hon klagade dessutom högljutt över att jag sköt på 'monstren' och ville att jag skulle sluta. Säkert Disney-kanalen som gjort henne vek. 
okej lite ungt kanske men gud vad dom snappar upp i den åldern. Satte dock sonen i knät när han va runt 1-2 år och lirade Quake 3. Ögonen va som kanon kulor. Kanske det som satte sina spår. Sonen satt precis och lirade Pure Online, dock va han inte medveten om det och f-n ta mig han kom 2:a. Han är grym i Race dock lite problem med Freestyle men det ger sig kanske  Nä seriöst, har satt ett tak på max 1 timme på lördagar. Dock så är han sjuk idag så han fick lira lite.. men nu är det banne mig min tur.. Duty calls  Länken va grymt bra  Nu blir det inget mer off topic.
Postad 20 February 2009 - 20:25
Cod4life
-
Cod4life
-
Användare
-
-
214 inlägg
Nu tycker jag faktiskt att nån ska adda mig haha:P ganska tråkigt att köra själv faktiskt, kör för de mesta search and destroy och snittar ungefär 5-10 kills oftast, kör ALLTID sniper:) körde mycket på PS3 (va guldkors plus lite till:P) förut innan de gick sönder så är inte direkt nån nybörjare:P aja GT: Swedish SniperX, och som jag sa i förra posten, alla som känner sig snälla får gärna file complainta min gamertag:)
Redigerat av Cod4life, 20 February 2009 - 20:27.
Postad 21 February 2009 - 10:15
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Det var skoj att köra igår.
Hardcore kändes dock inget vidare. Värst är nog när det är EN duktig i laget som hjälper oss andra genom att utföra alla objektiv + döda motståndarna på löpande band och man, precis efter att en rund har börjat, kastar en granat på honom för att man trodde det var fienden.
Ground War (med massor av folk på banan) eller Headquarters är mer min melodi.
Ganescha, du får plugga in mic:en så du kan försvara dig när jag blir bitter över att du har martyrdome på i hardcore.
Postad 21 February 2009 - 10:20
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Det var väldigt trevligt igår. Jag gillade också Ground war. Sen så gillar jag spänningen i att inte få respawn på en gång. Alla blir lite försiktigare då.
Jag har fortfarande inte provat Variety Map Pack (laddade ner det precis innan mitt 6 månaders uppehåll  ). Är det några kartor där som är bra?
Postad 21 February 2009 - 11:57
Onkel_Morra
-
Onkel_Morra
-
Användare
-
-
213 inlägg
Det var väldigt trevligt igår. Jag gillade också Ground war. Sen så gillar jag spänningen i att inte få respawn på en gång. Alla blir lite försiktigare då. 
Jag har fortfarande inte provat Variety Map Pack (laddade ner det precis innan mitt 6 månaders uppehåll ). Är det några kartor där som är bra?
Ohja! Broadcast är en av de bästa på spelet. Perfekt med hagelbössa och Deagle
Postad 21 February 2009 - 12:47
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Skulle det inte bli halva priset på kartorna? Var det den 24 feb?
Postad 21 February 2009 - 12:53
Unregisteredf3b7885c
-
Unregisteredf3b7885c
-
Beroende
-
-
1024 inlägg
Det var skoj att köra igår. 
Hardcore kändes dock inget vidare. Värst är nog när det är EN duktig i laget som hjälper oss andra genom att utföra alla objektiv + döda motståndarna på löpande band och man, precis efter att en rund har börjat, kastar en granat på honom för att man trodde det var fienden. 
Ground War (med massor av folk på banan) eller Headquarters är mer min melodi.
Ganescha, du får plugga in mic:en så du kan försvara dig när jag blir bitter över att du har martyrdome på i hardcore. 
hahaha... ja jag va inte alls med att det va Hardcore. Bytte perk direkt efter faktiskt... sorry för den. Dock vart den en annan "noob" i mitt lag som sköt 3 team mates. Jo ang mic så måste jag köpa mig en, så jäkla trist när alla snackar och jag sitter där och får mina kills och ingen hör mig hurra.. som sagt hade skit skoj igår och lira med Er men vi kom aldrig i samma lag, lite roligt. Tyckte dock inte om hardcore, lite för enkelt att ta död på folk då det räckte med en skott. Search and destroy tycker jag är lite för kort spel. HQ tar längre tid + att man får mer kills. Storm trivs med HQ. Nä, det blir att inhandla mic, skal man köpa Xbox orginal mic eller vilka fler alternativ finns det då det är speciell koppling? Nu blir det tyvärr inget spelade för min del tills nästa helg, jobbet kallar. Hoppas jag får se ett par av Er då. Oh glömde, Humming vilken GT har du spelet? Ni använder inte samma nick där som här?
Postad 21 February 2009 - 15:08
Onkel_Morra
-
Onkel_Morra
-
Användare
-
-
213 inlägg
hahaha... ja jag va inte alls med att det va Hardcore. Bytte perk direkt efter faktiskt... sorry för den. Dock vart den en annan "noob" i mitt lag som sköt 3 team mates. Jo ang mic så måste jag köpa mig en, så jäkla trist när alla snackar och jag sitter där och får mina kills och ingen hör mig hurra.. som sagt hade skit skoj igår och lira med Er men vi kom aldrig i samma lag, lite roligt. Tyckte dock inte om hardcore, lite för enkelt att ta död på folk då det räckte med en skott. Search and destroy tycker jag är lite för kort spel. HQ tar längre tid + att man får mer kills. Storm trivs med HQ. Nä, det blir att inhandla mic, skal man köpa Xbox orginal mic eller vilka fler alternativ finns det då det är speciell koppling? Nu blir det tyvärr inget spelade för min del tills nästa helg, jobbet kallar. Hoppas jag får se ett par av Er då.
Oh glömde, Humming vilken GT har du spelet? Ni använder inte samma nick där som här?
Kan rekommendera Microsofts trådlösa variant. Köpte en sån för nån vecka sen nu och jag är verkligen nöjd. Inga sladdar och sånt tjafs, bara att synka till boxen och köra.
Postad 21 February 2009 - 15:18
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Kan rekommendera Microsofts trådlösa variant. Köpte en sån för nån vecka sen.
Rika j***l.
Postad 21 February 2009 - 16:05
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Rika j***l.
499 kr på Webhallen. Det är väl inte så farligt dyrt? Det borde man ha råd med förutsatt att man har ett jobb det vill säga...
Postad 21 February 2009 - 17:11
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Oh glömde, Humming vilken GT har du spelet? Ni använder inte samma nick där som här?
DonPidgeon är jag.  Ja, det var skumt att du istort sett aldrig kom med i vårt lag även om du var med i vårt party. Det var ju aldrig så att det slumpades heller (att nån av oss andra kom med i det andra laget) utan det var hela tiden MdaG, Luzer och jag i samma lag och du i det andra. Saknade faktiskt friendly fire en gång när en j-vl som campade i en dörr öppning och alla andra spawnade bakom honom och kunde inte komma ut...
Postad 21 February 2009 - 17:15
Unregisteredf3b7885c
-
Unregisteredf3b7885c
-
Beroende
-
-
1024 inlägg
Kan rekommendera Microsofts trådlösa variant. Köpte en sån för nån vecka sen nu och jag är verkligen nöjd. Inga sladdar och sånt tjafs, bara att synka till boxen och köra.
Ah låter bra, beställer sånna då. DonPidgeon är jag. 
Ja, det var skumt att du istort sett aldrig kom med i vårt lag även om du var med i vårt party. Det var ju aldrig så att det slumpades heller (att nån av oss andra kom med i det andra laget) utan det var hela tiden MdaG, Luzer och jag i samma lag och du i det andra.
Saknade faktiskt friendly fire en gång när en j-vl som campade i en dörr öppning och alla andra spawnade bakom honom och kunde inte komma ut...
Okej, trodde nästan det. Det är irriterande att ibland när gubbar står framför en att det då inte går att springa förbi om dom då står i någon dörr öppning.
Postad 21 February 2009 - 17:38
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
...tiden MdaG, Luzer och jag i samma lag och du i det andra.
Luzer? Var det inte Visbit (eller vad det nu var)? Eller Luzer kanske är Visbit? *poletten trillar ner*
Redigerat av Unregisterede32cf070, 21 February 2009 - 17:39.
Postad 21 February 2009 - 18:39
Onkel_Morra
-
Onkel_Morra
-
Användare
-
-
213 inlägg
Rika j***l.
Haha, gott cashflow är min grej
Postad 21 February 2009 - 20:52
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Luzer? Var det inte Visbit (eller vad det nu var)? Eller Luzer kanske är Visbit? *poletten trillar ner* 
Precis. Försöker använda forumnicks på forumet, live nicks på live och riktiga namn IRL. Oftast iallafall.
Postad 21 February 2009 - 21:32
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Ja det var attans kul igår, speciellt i slutet med de stora ground battlen då kunde tom jag plocka ganska många folk när de inte såg mig. Alltså så som man alltid själv blir skjuten grrr  Jag hade gärna haft samma nick här som på live, fast nu när man har "jobbat upp ett namn här" ehm, med massa poster å grejer så vill man ju inte byta å börja om från början  Även om det är enklare för alla andra att hålla ordning på. Jag har ju inte heller de "nya" kartorna, planen var väl att lära sig de kartor jag har först, och sedan köpa de andra. Men samtidigt är det inte så kul att bromsa upp ett spel om man är den enda som inte har alla kartor  Edit: Skulle det inte bli halva priset på kartorna? Var det den 24 feb?
Du verkar ha rätt  Det här får man boka in i kalendern så man inte glömmer.
Redigerat av Luzer, 21 February 2009 - 21:40.
Postad 22 February 2009 - 00:14
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Ja det var attans kul igår, speciellt i slutet med de stora ground battlen då kunde tom jag plocka ganska många folk när de inte såg mig. Alltså så som man alltid själv blir skjuten grrr  Jag hade gärna haft samma nick här som på live, fast nu när man har "jobbat upp ett namn här" ehm, med massa poster å grejer så vill man ju inte byta å börja om från början Även om det är enklare för alla andra att hålla ordning på.
Samma som för mig då. Mitt XBL-nick är mest ett misstag. När jag skapade ID:et så förstod jag inte vad det skulle vara bra för och nu har jag skrapat ihop en massa poäng och så. Alternativet skulle vara att pröjsa ~100kr för att ändra det, men än så länge vägrar jag av ren principsak. Pyttemjuk kan få en tia av mig, men inte en hunka. När blir det av nästa gång då? Jag kan vara på redan imorgon om det inte visar sig att jag och en polare ska försöka klara ut Bionic Commando Rearmed.
Postad 22 February 2009 - 00:29
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Samma som för mig då. Mitt XBL-nick är mest ett misstag. När jag skapade ID:et så förstod jag inte vad det skulle vara bra för och nu har jag skrapat ihop en massa poäng och så. Alternativet skulle vara att pröjsa ~100kr för att ändra det, men än så länge vägrar jag av ren principsak. Pyttemjuk kan få en tia av mig, men inte en hunka.
När blir det av nästa gång då? Jag kan vara på redan imorgon om det inte visar sig att jag och en polare ska försöka klara ut Bionic Commando Rearmed.
Jag hade planerat att sitta ikväll (igår kväll) men jag kom hem för sent så, imorgon (söndag) förhoppningsvis. Räknar kallt med att orka städa, diska, vika tvätt och betala räkningar på förmiddagen så man kan sjunka ner i soffan på eftermiddan  Kan dock inte köra så sent imorgon, max till 11 eller nåt. Om ryktet om halva priset på mappack på tisdag stämmer, så stämmer säkert att man har dubbel xp på fredag  Så vi kanske redan nu ska boka in att köra hårt på fredag em
Postad 22 February 2009 - 00:41
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Postad 22 February 2009 - 09:57
Unregisteredf3b7885c
-
Unregisteredf3b7885c
-
Beroende
-
-
1024 inlägg
går off topic igen, har tittat på den där Microsoft Xbox 360 Wireless Headset men hur fungerar det igentligen. Är det som ett headset för telefon? Då blir det liksom inte som ett par hörlurar så att säga? Måste ha hörlurar när jag spelar då frugan tittar på TV samtidigt, kan jag kanske ha hörlurar + denna mic?
Postad 22 February 2009 - 10:09
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
går off topic igen, har tittat på den där Microsoft Xbox 360 Wireless Headset men hur fungerar det igentligen. Är det som ett headset för telefon? Då blir det liksom inte som ett par hörlurar så att säga? Måste ha hörlurar när jag spelar då frugan tittar på TV samtidigt, kan jag kanske ha hörlurar + denna mic?
Jag vet att Webhallen tidigare hade en pryl som var hörlurar + mic i ett. Den var anpassad för X360, men jag ser den inte i sortimentet längre. Priset låg runt 800 kr. Det var en tråd om det här på forumet.
Postad 22 February 2009 - 11:00
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Alla headset som microsoft har är bara headset för snack. Alltså du hör inget spelljud i dom utan bara folk som snackar. Vill du ha stereolurar (eller surround  ) får du köpa några tredjeparts som du kopplar dels till handkontrollen (för att få chatljudet) och dels till recievern eller tvn beroende på var du tar ut ljudet.
Postad 22 February 2009 - 11:09
Unregisteredf3b7885c
-
Unregisteredf3b7885c
-
Beroende
-
-
1024 inlägg
Alla headset som microsoft har är bara headset för snack. Alltså du hör inget spelljud i dom utan bara folk som snackar. Vill du ha stereolurar (eller surround ) får du köpa några tredjeparts som du kopplar dels till handkontrollen (för att få chatljudet) och dels till recievern eller tvn beroende på var du tar ut ljudet.
Berätta vidare du  Det går ju inte koppla vanliga hörlurar då det är en jäkligt skum kontakt på kontrollen inte sant.
Postad 22 February 2009 - 11:29
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Kontakten på komtrollern är enbart till för chat, det de speciella hörlurar gör är att de tar ljudet från konsollen 'på vanligt sätt' . Finns en hel del varianter. Har du i pengar så har Turtle Beach fått rätt på kritik för sin EFX¤. Räkna med 1700 SEK. EFX1 (trådad modell) kostar typ 600 SEK.
Postad 22 February 2009 - 12:14
Unregisteredf3b7885c
-
Unregisteredf3b7885c
-
Beroende
-
-
1024 inlägg
jag hittade adaptern på webhallen speedlink headsetadaptern. Dock så behöver jag ett par hörlurar med ljudkontroll och ljudavstängning. Någon som kan rekomendera ett par sådana, eller säga vad jag skal leta efter om det skal vara ljudavstängning, antar att dom menar att det skal vara automatiskt när jag då pratar i micen eller någon annan gör det.
Dom där va lite över min budget Humming, tack ändå
Postad 22 February 2009 - 12:38
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
jag hittade adaptern på webhallen speedlink headsetadaptern. Dock så behöver jag ett par hörlurar med ljudkontroll och ljudavstängning. Någon som kan rekomendera ett par sådana, eller säga vad jag skal leta efter om det skal vara ljudavstängning, antar att dom menar att det skal vara automatiskt när jag då pratar i micen eller någon annan gör det. Dom där va lite över min budget Humming, tack ändå 
Om det där den där adaptern som du kopplar bara till handkontrollen och sedan har två ministereotele kontakter på som gör att du kan koppla in ett vanligt pc headset (med en mik och en hörlurskontakt) så får du fortfarande bara chatljud, alltså inget "in game" ljud. Är samma på alla adaptrar eller lurar du kopplar bara till handkontrollen, eftersom handkontrollens ljudutgång bara skickar ut snacket och in miksignalen. Kolla dessa trådarna... https://www.minhembi...howtopic=208289https://www.minhembi...howtopic=200978https://www.minhembi...howtopic=198543
Postad 22 February 2009 - 13:02
Unregisteredf3b7885c
-
Unregisteredf3b7885c
-
Beroende
-
-
1024 inlägg
Om det där den där adaptern som du kopplar bara till handkontrollen och sedan har två ministereotele kontakter på som gör att du kan koppla in ett vanligt pc headset (med en mik och en hörlurskontakt) så får du fortfarande bara chatljud, alltså inget "in game" ljud. Är samma på alla adaptrar eller lurar du kopplar bara till handkontrollen, eftersom handkontrollens ljudutgång bara skickar ut snacket och in miksignalen. Kolla dessa trådarna... https://www.minhembi...howtopic=208289 https://www.minhembi...howtopic=200978 https://www.minhembi...howtopic=198543
japp men jag kör sneak versionen 2.0  köpte adaptern och kopplar bara in micen och sen kopplar i andra sladden till stereon, ljudet skal inte vara det bästa men jag tror nog det duger för mig men vi får se, allt som allt gick det bara på 309:- Men som sagt vi får se hur det blir.
Postad 22 February 2009 - 15:10
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
japp men jag kör sneak versionen 2.0 köpte adaptern och kopplar bara in micen och sen kopplar i andra sladden till stereon, ljudet skal inte vara det bästa men jag tror nog det duger för mig men vi får se, allt som allt gick det bara på 309:- Men som sagt vi får se hur det blir.
Ah, ja det går ju också  Sen får man mecka lite i inställningarna för ljudet för att få en bra balans mellan spelljud och chatljudet bara.
Postad 22 February 2009 - 20:49
Unregisteredf3b7885c
-
Unregisteredf3b7885c
-
Beroende
-
-
1024 inlägg
Ah, ja det går ju också Sen får man mecka lite i inställningarna för ljudet för att få en bra balans mellan spelljud och chatljudet bara.
ja jag tänkte det, som det är idag så hör jag både spel och andras chattande ganska tydligt, igentligen skal det ju inte bli någon skillnad nu när jag skaffar mic, ljud mässigt, dock är hörlurarna jag har idag förbannat bra men köpte ett par nya då med mic. Vi får se hur det blir, Har någon av Er tagit ner map packet? Nu när jag har gjort en prestice och ta mig tusan strax klar med andra så kanske det är dags att köra lite med dom nya kartorna.
Postad 22 February 2009 - 20:54
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Fick mappacket med spelet.
Postad 22 February 2009 - 21:35
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Fick mappacket med spelet. 
Jag med.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|