* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
3005 svar till detta ämne
Postad 01 mars 2010 - 12:38
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Men jag har använt dvd-shrink. Det är när jag rippat dvd:n och lagt det på hårddisken och kopplat in mediaspelaren som problemen börjar. Hela mappen i hårddisken består ju att en massa .vob-filer. Alla dom kommer ju upp i mediaspelaren. Varav de flesta inte går att spela....
Du måste göra iso-filer... ändra i programmet så den gör såna filer istället. Borde du inte ana problemet själv när vi enbart pratar iso ihop med det programmet?!
Postad 01 mars 2010 - 12:45
karlnr9
-
karlnr9
-
Beroende
-
-
1 238 inlägg
Du måste göra iso-filer... ändra i programmet så den gör såna filer istället. Borde du inte ana problemet själv när vi enbart pratar iso ihop med det programmet?!
Nej, jag borde inte ana problemet själv. Då hade jag ju aldrig bett om hjälp. Och WD HD TV:n ska väl klara av vob-filer, så jag trodde inte det skulle vara nåt problem... iso-filer....ska testa det. Kan man ställa in det i dvd-shrink så att det blir iso-filer istället då?
Postad 01 mars 2010 - 14:49
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Nej, jag borde inte ana problemet själv. Då hade jag ju aldrig bett om hjälp. Och WD HD TV:n ska väl klara av vob-filer, så jag trodde inte det skulle vara nåt problem...
iso-filer....ska testa det. Kan man ställa in det i dvd-shrink så att det blir iso-filer istället då?
Sorry om jag lät taskig, men jag förutsätter att man kollar i programmen först. När du trycker på backup-knappen så kommer det upp en requester och på den klickar du på "select backuptarget" och väljer "ISO Image file", så sparar den i en ISO-fil istället.
Postad 01 mars 2010 - 15:04
karlnr9
-
karlnr9
-
Beroende
-
-
1 238 inlägg
Sorry om jag lät taskig, men jag förutsätter att man kollar i programmen först. När du trycker på backup-knappen så kommer det upp en requester och på den klickar du på "select backuptarget" och väljer "ISO Image file", så sparar den i en ISO-fil istället.
Du lät inte taskig. Mer rakt på sak. När jag rippade dvd:erna i Dvdshrink så visste jag inte att det skulle bli så knöligt med .vob-filer, eftersom jag inte hade köpt min WD HD TV vid det tillfället. I datorn (med hjälp av VLC) var det lätt att spela upp filerna. Ska testa spara det som ISO ikväll. Tack för hjälpen!
Postad 01 mars 2010 - 21:15
karlnr9
-
karlnr9
-
Beroende
-
-
1 238 inlägg
Jaha...
Har precis testat en .mkv-fil 720p. Ser grymt fint ut.
MÄNN!! (som T. Irwing sa....) Jag får inget ljud. Har kopplat hdmi-sladden från WD TV HD:n direkt in i tv:n (w5500).
Antar att det är dts-ljud på filen (vad det nu är...)
Måste jag koppla en optisk ljudkabel från WD HD TV:n?
Och kan jag då koppla den direkt till tv:n?
Har ingen receiver.....
Postad 01 mars 2010 - 21:22
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
Jaha... Har precis testat en .mkv-fil 720p. Ser grymt fint ut. MÄNN!! (som T. Irwing sa....) Jag får inget ljud. Har kopplat hdmi-sladden från WD TV HD:n direkt in i tv:n (w5500). Antar att det är dts-ljud på filen (vad det nu är...) Måste jag koppla en optisk ljudkabel från WD HD TV:n? Och kan jag då koppla den direkt till tv:n? Har ingen receiver.....

Om det är DTS, och du enbart kör via HDMI, så ska audio output på WD-Live stå på "analog" (troligen står den på "digital" nu).
Postad 01 mars 2010 - 21:36
karlnr9
-
karlnr9
-
Beroende
-
-
1 238 inlägg
Om det är DTS, och du enbart kör via HDMI, så ska audio output på WD-Live stå på "analog" (troligen står den på "digital" nu).
Det är ingen "live" utan en vanlig wd hd tv. Och om jag kollar på ljudalternativen på mediaspelaren så är det "stereo" eller "digital". Inget funkar... Har kollat runt lite på omdömen nu och det verkar faktiskt som jag blir piskad till att köra ljudet via optisk ljudkabel och en receiver...
Postad 01 mars 2010 - 21:42
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
Det är ingen "live" utan en vanlig wd hd tv. Och om jag kollar på ljudalternativen på mediaspelaren så är det "stereo" eller "digital". Inget funkar...
Har kollat runt lite på omdömen nu och det verkar faktiskt som jag blir piskad till att köra ljudet via optisk ljudkabel och en receiver...
Sorry, jag är i fel tråd... Den "vanliga" kan inte spela eller "transcoda" DTS-filer. Det kan endast ver 2 och Live.
Postad 01 mars 2010 - 21:47
karlnr9
-
karlnr9
-
Beroende
-
-
1 238 inlägg
Sorry, jag är i fel tråd... Den "vanliga" kan inte spela eller "transcoda" DTS-filer. Det kan endast ver 2 och Live.
Alright! Då vet jag det. Tack för hjälpen!
Postad 03 mars 2010 - 17:28
Entraktor
-
Entraktor
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Ännu en fråga om det här med DTS-ljud...
Jag har en WD av första generationen, och när jag kör filmer med DTS-ljudspår så fungerar det ofta perfekt. Men många säger ju att man inte ska få något ljud alls. Hur går det ihop? Inte för att jag klagar...
På vissa DTS-spår hackar dock ljudet, ibland så mycket att det blir olidligt. Men total tystnad har jag aldrig varit med om. Jag kör ljudet optiskt till en tre år gammal Yamaha-receiver eller till en hörlursförstärkare. Samma resultat på båda.
Postad 03 mars 2010 - 17:56
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Ännu en fråga om det här med DTS-ljud...
Jag har en WD av första generationen, och när jag kör filmer med DTS-ljudspår så fungerar det ofta perfekt. Men många säger ju att man inte ska få något ljud alls. Hur går det ihop? Inte för att jag klagar...
På vissa DTS-spår hackar dock ljudet, ibland så mycket att det blir olidligt. Men total tystnad har jag aldrig varit med om. Jag kör ljudet optiskt till en tre år gammal Yamaha-receiver eller till en hörlursförstärkare. Samma resultat på båda.
Om du får ljud från DTS-spår så har du avkodning i receivern. Hörlursförstärkaren låter som kraftig överkurs att den tar DTS, men varför inte... Alternativet är att det finns mer än ett ljudspår i de filerna. Kolla upp filerna med MediaInfo som finns att ladda ner gratis om du är intresserad av hur det ligger till. Hur som helst så skickar den första modellen av WDTV endast en kodad signal via HDMI eller optiskt när ljudet är DTS.
Postad 03 mars 2010 - 20:45
Entraktor
-
Entraktor
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Om du får ljud från DTS-spår så har du avkodning i receivern. Hörlursförstärkaren låter som kraftig överkurs att den tar DTS, men varför inte... Alternativet är att det finns mer än ett ljudspår i de filerna. Kolla upp filerna med MediaInfo som finns att ladda ner gratis om du är intresserad av hur det ligger till. Hur som helst så skickar den första modellen av WDTV endast en kodad signal via HDMI eller optiskt när ljudet är DTS.
Okej, tack för förklaringen. Jag kollade dokumentationen på hörlursförstärkaren och mycket riktigt kan den avkoda DTS. Kors i taket.
Postad 03 mars 2010 - 21:58
Unregistered9e938134
-
Unregistered9e938134
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Tjaaa. Orkar inte läsa igenom hela tråden så frågar några snabba frågor här istället.
Har wd tvn gen 2 trådlöst nätverk?
Har fjärrkontrollen infrarött eller rf-signaler?
Tack på förhand!
Postad 03 mars 2010 - 22:34
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
Tjaaa. Orkar inte läsa igenom hela tråden så frågar några snabba frågor här istället.
Har wd tvn gen 2 trådlöst nätverk?
Har fjärrkontrollen infrarött eller rf-signaler?
Tack på förhand!
Nej, gen 2 har inget nätverk alls. Det har däremot "Live"-modellen. För att nätverket ska bli trådlöst, behöver man dock köpa en trådlös "dongle" (det finns ett tjugotal testade) och sätta den i en av de två tillgängliga USB-portarna. Fjärrkontrollen jobbar via infrarött.
Postad 04 mars 2010 - 18:36
Unregistered0103948e
-
Unregistered0103948e
-
Användare
-
-
226 inlägg
En liten fråga till en som precis köpt en beg wd tv första modellen.
När jag spelar upp MKV filer med 1080 p så blire pixligt stora fyrkantiga rutor när det blir rörelser.
Men det kommer inte vid 720 p.
Kan nån svara varför!
Iso filer funkar felfritt och jag har kört in spelaren med den senaste FW
Tack på förhand!
Redigerat av Unregistered0103948e, 05 mars 2010 - 07:07.
Postad 05 mars 2010 - 20:36
Unregistered0103948e
-
Unregistered0103948e
-
Användare
-
-
226 inlägg
Efter att ha läst lite så ser jag att wd tv inte stödjer 1080p med 24 fp.
Nu är jag ganska ny inom mediaspelarvärlden men borde det inte vara ganska enkelt att åtgärda med FW? Eller?
Sedan undrar jag om det finns nånstans där man kan hitta så kallade inofficiella FW....eller är det ett önsketänkaden från min sida.
Tack på förhand
Postad 06 mars 2010 - 02:05
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Efter att ha läst lite så ser jag att wd tv inte stödjer 1080p med 24 fp.
Nu är jag ganska ny inom mediaspelarvärlden men borde det inte vara ganska enkelt att åtgärda med FW? Eller? Sedan undrar jag om det finns nånstans där man kan hitta så kallade inofficiella FW....eller är det ett önsketänkaden från min sida.
Tack på förhand
Den stöder 1080p 24Hz om du inte kör textning samtidigt. Ibland funkar det även med text, men det är ingen garanti. Viktigt är också att filmen är kodad på lämpligt sätt (rätt profil och inte för många reframes), vilket du kan kolla med MediaInfo som går att ladda ner gratis.
Postad 06 mars 2010 - 15:59
andersgog
-
andersgog
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Tjena Är lite trött på min WD gen.1. Bilden hoppar nästan hela tiden. Ser man en bil köra så går den ej mjukt fram
utan lite "hoppig". Det spelar ej roll om det är en iso på ca 4,4 gb eller en mkv på 720p eller 1080p.
Har den iställd på Auto. Har den senaste firewaren. Ser jag därimot tex Bolt (i 720p) i tecknat upplevs ej denna ryckighet. Till min WD har jag en 2,5gb hårddisk ingen strömsladd alltså.
Varför detta störande fenomen ???
Mvh Anders
Postad 06 mars 2010 - 16:05
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
Tjena Är lite trött på min WD gen.1. Bilden hoppar nästan hela tiden. Ser man en bil köra så går den ej mjukt fram utan lite "hoppig". Det spelar ej roll om det är en iso på ca 4,4 gb eller en mkv på 720p eller 1080p. Har den iställd på Auto. Har den senaste firewaren. Ser jag därimot tex Bolt (i 720p) i tecknat upplevs ej denna ryckighet. Till min WD har jag en 2,5gb hårddisk ingen strömsladd alltså. Varför detta störande fenomen ???
Mvh Anders
Själv stördes jag sällan av hoppighet när jag hade kvar min gen.1. Det kan ju vara så att filerna är dåligt rippade?! Vet inte om du skrev fel på hårddisk (2,5 GB låter väldigt lite...), men jag hade en liten WD 320 GB som var formaterad i NTFS, och där blev som sagt inga problem med ryckighet utom i enstaka fall (och då skyllde jag på rippningen).
Postad 06 mars 2010 - 19:53
andersgog
-
andersgog
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
stafli Hmm jag menade 2,5 tum i storlek , därför behövs ej strömsladd
Tror den är på 250gb eller 320 gb
Tror ej dom är dåligt rippade för det gäller ju nästan alla filmer.
HAr även tagit hem musikvideos, dom är på mindre än 100mb och dom flyter fint. ( x.264)
Postad 06 mars 2010 - 20:07
Unregistered0103948e
-
Unregistered0103948e
-
Användare
-
-
226 inlägg
Tack Gabbe för ditt svar.
Det knepiga är att jag vet inte vad du menar hehe. Men filmerna funkar dock på min brors Tvix, kanske dålig jämförelse men ändå.
Men kan jag göra nåt med min spelare som gör att det kan funka på min Wd TV.
Som sagt jag kan spela upp filmerna utan problem men det blir fyrkanter lite här och var....extra mycke vid rörelse.
Allt körs via 1 Tb Lacie Hd. Jag har även den senaste FW.
Postad 06 mars 2010 - 22:14
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Tack Gabbe för ditt svar.
Det knepiga är att jag vet inte vad du menar hehe. Men filmerna funkar dock på min brors Tvix, kanske dålig jämförelse men ändå.
Men kan jag göra nåt med min spelare som gör att det kan funka på min Wd TV. Som sagt jag kan spela upp filmerna utan problem men det blir fyrkanter lite här och var....extra mycke vid rörelse. Allt körs via 1 Tb Lacie Hd. Jag har även den senaste FW.
Om du kan köra dem på en Tvix så borde de funka även på WDTV, men man kan så klart inte utesluta att det finns fel på just ditt exemplar. Det funkar alltså inte ifall du struntar i undertexter heller? Tvix 6500 och 7000 har exakt samma processor som WDTV, men någon av kringkomponenterna verka vara sämre i WDTV och strular därför när man kör 1080p med textning. Är osäker på om problemet även gällde 720p... Om de hade haft felaktigt antal reframes eller kodningprofil så borde filmerna strula även på Tvixen.
Postad 06 mars 2010 - 22:19
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Tjena Är lite trött på min WD gen.1. Bilden hoppar nästan hela tiden. Ser man en bil köra så går den ej mjukt fram utan lite "hoppig". Det spelar ej roll om det är en iso på ca 4,4 gb eller en mkv på 720p eller 1080p. Har den iställd på Auto. Har den senaste firewaren. Ser jag därimot tex Bolt (i 720p) i tecknat upplevs ej denna ryckighet. Till min WD har jag en 2,5gb hårddisk ingen strömsladd alltså. Varför detta störande fenomen ???
Mvh Anders
Vad har du valt för utfrekvens till TV'n/projektorn? De flesta filmer och serier har 23,976Hz och funkar bäst med den utfrekvensen, men det ställer krav på att din bildvisare klarar köra äkta 24Hz (som brukar vara 23,976Hz roligt nog). Annars fungerar de näst bäst med 60Hz och väljer du 50Hz så fort dina smarriga ryck i bilden. Detta fungerar likadant på alla mediaspelare. Använd MediaInfo som du kan ladda ner gratis från nätet och kolla upp vilken uppdateringsfrekvens dina filmer/serier har och ställ om din utfrekvens till TV'n efter det. Eftersom att det finns filmer/serier/konserter som körs i 25Hz, så finns det alltid en risk för att ryckningarna kan dyka upp i alla fall.
Postad 07 mars 2010 - 17:56
andersgog
-
andersgog
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Gabbe med en liten risk att jag låter som en riktig nobb
Men om man ställer WD i Auto ska den inte känna vilken som passar bäst
Eller finns det en annan inställning på tv som jag missat. Har en Samsung PS50-676.
Kör ju annars WD genom min Onkyo TX-SR607 med en hdmi.
Postad 07 mars 2010 - 18:51
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Gabbe med en liten risk att jag låter som en riktig nobb Men om man ställer WD i Auto ska den inte känna vilken som passar bäst Eller finns det en annan inställning på tv som jag missat. Har en Samsung PS50-676. Kör ju annars WD genom min Onkyo TX-SR607 med en hdmi.
Ska sanningen fram så kommer jag inte ihåg hur den jobbar i autoläget, men jag vet att man inte kan lita på det. Väljer du 1080p/23,976Hz så kommer nästan alla engelska/amerikanska serier och filmer att funka bäst. Svenska prylar blir en annan historia och behöver ändras till 50hz för att fungera bäst.
Postad 08 mars 2010 - 16:16
Unregistered0103948e
-
Unregistered0103948e
-
Användare
-
-
226 inlägg
Nu när man lagt in sina närmare 200 tecknade filmer på sin Wd TV med omslag och allt så måste den ladda omslagen varenda gång man slår igång spelaren. Finns det nåt sätt att spara omslagen så den kommer ihåg den nästa gång så man slipper vänta 20 sek för varje rad som kommer upp. Eller blire bara att välja listformat?
Tack på förhand
Postad 08 mars 2010 - 16:47
andersgog
-
andersgog
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Ska sanningen fram så kommer jag inte ihåg hur den jobbar i autoläget, men jag vet att man inte kan lita på det. Väljer du 1080p/23,976Hz så kommer nästan alla engelska/amerikanska serier och filmer att funka bäst. Svenska prylar blir en annan historia och behöver ändras till 50hz för att fungera bäst.
Hmm bilden blev konstig o WD ville ej spara när jag provade 1080p/23,97Hz men 24Hz tog den Såg Äntligen midsommar igår kväll ändrade till 50Hz o det flöt fint
Postad 11 mars 2010 - 08:25
maf
-
maf
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
För den som är intresserad finns en bildserie med unboxing av WD TV HD Live här: http://teknikkonsume...-live-unboxing/Mvh Magnus
Postad 12 mars 2010 - 15:26
Gascoigne
-
Gascoigne
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Hej!
Har oxå haft lite problem med uppspelningen av 1080p filmer med subs...hackar som ********. Läste om nån här som hade kört filmer gamer och haft enorma problem. Men när han hade kör in dom externa subsen i själva filen hade problemen försvunnit. Jag läste mig till att man skulle göra detta i MKVtoolnix och laddade hem det och testade men jag får inte det att funka. Hittade ingen guide på nätet heller som va värt namnet. Jag bara öppnade filen i programmet och la srt filen i attachment och muxade men när den va klar så fanns det fortfarande ingen text! Kan någon lägga upp en snabb guide till hur man gör detta?
Tack
Postad 12 mars 2010 - 18:42
deadwood
-
deadwood
-
Användare
-
-
235 inlägg
har precis skaffat en jag med. men jag kommer inte åt filerna på datorn 
har delat ut en folder på datorn men jag kommer inte åt den från wdtv'n
har windows xp och en dlink 4300 router. nätverk är inte min starka sida
dessutom undrar jag om det finns andra möjligheter att lyssna på radio, pandora och 365.com verkar inte så bra.
edit : verkar inte vara min starka sida och få inläggen i rätt tråd heller 
skulle naturligtvis vara i WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare tråden
Redigerat av deadwood, 12 mars 2010 - 20:00.
Postad 12 mars 2010 - 20:36
andersgog
-
andersgog
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Hej!
Har oxå haft lite problem med uppspelningen av 1080p filmer med subs...hackar som ********. Läste om nån här som hade kört filmer gamer och haft enorma problem. Men när han hade kör in dom externa subsen i själva filen hade problemen försvunnit. Jag läste mig till att man skulle göra detta i MKVtoolnix och laddade hem det och testade men jag får inte det att funka. Hittade ingen guide på nätet heller som va värt namnet. Jag bara öppnade filen i programmet och la srt filen i attachment och muxade men när den va klar så fanns det fortfarande ingen text! Kan någon lägga upp en snabb guide till hur man gör detta?
Tack
1. tryck Add , ta filmen där du lagt den ( jag använder winrar först) lägger den på skrivbordet. 2. tryck add igen , men ta texten denna gång (även winrar här först) även denna lägger jag på skrivbordet. 3. Nu brukar det ligga 3 texter i fältet. 4. Välj var du vill lägga den färdiga filmen 5 . Tryck muxing , sen sköter programmet allt 6. Se filmen........
Postad 13 mars 2010 - 12:35
Gascoigne
-
Gascoigne
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Postad 15 mars 2010 - 18:26
andersgog
-
andersgog
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Har ju WD1 o är väldigt nöjd med den. Fast har sett en massa gnäll om ISO menyer eller kanske saknaden av ISO menyer. Fast jag saknar mkv menyer ist  Kollade på en film igår , den hängde sig (ej vanligt) fick börja om från början. Men spola i 16gånger (det är max) det tog en jä--a tid. Har WD2 eller någon annan likvärdig mediaspelare mkv menyer  ISO använder jag ej så mycket längre , tycker det är bättre med mkv
Postad 16 mars 2010 - 13:09
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Har ju WD1 o är väldigt nöjd med den. Fast har sett en massa gnäll om ISO menyer eller kanske saknaden av ISO menyer. Fast jag saknar mkv menyer ist Kollade på en film igår , den hängde sig (ej vanligt) fick börja om från början. Men spola i 16gånger (det är max) det tog en jä--a tid. Har WD2 eller någon annan likvärdig mediaspelare mkv menyer ISO använder jag ej så mycket längre , tycker det är bättre med mkv
Man kan ju hoppa 10 minuter genom att trycka på next-knappen samtidigt som man spolar. Då går det lite snabbare.
Postad 16 mars 2010 - 18:13
andersgog
-
andersgog
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Man kan ju hoppa 10 minuter genom att trycka på next-knappen samtidigt som man spolar. Då går det lite snabbare.
OK ja då går det ju fortare  Men några menyer då
Postad 16 mars 2010 - 22:14
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
OK ja då går det ju fortare Men några menyer då 
De gjorde flera nybörjarmissar med den första generationen och vissa har inte gått att lösa med programmering. Live-modellen kostar lika lite som G1 kostade i början och klarar i princip allt som de gamla inte klarade, men just menyer vet jag inte hur det ligger till med. Det är ju trots allt lågbudget vi pratar om.
Postad 18 mars 2010 - 09:45
Unregisteredf1f29bfd
-
Unregisteredf1f29bfd
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Har en fråga jag hoppas någon kan hjälpa mig med.. Har den första WDTVn och har WDLXTV firmwaren på den. Nu skulle jag ju vilja ha den uppkopplad på nätverket så min fråga är nu om någon kan svara på vilken usb wifisticka jag ska köpa och hur man configuerar så det funkar.. =)
Postad 19 mars 2010 - 23:22
tuffodum
-
tuffodum
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Hjäälp!
Har installerat nån version av wdlxtv och vill nu lägga in den officiella fw igen. Men jag får det inte att funka. Har laddat ner senaste fw från hemsidan och ändrat versionen till väldigt hög. Men den säger aldrig att den hittar ny fw när jag satt in usb minnet med fw på. Vad gör jag för fel? Har satt den nya fw till VERSION='1.10.86'
Postad 20 mars 2010 - 15:18
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Jag har generation 1 av den här WDTV och den kan ju inte mixa ner DTS-ljud så man hör något i TVn. Sökte lite i tråden men hittade inget konkret så jag kastar in min fråga:
Kan den nya WDTV Live mixa ner DTS så man får ljud direkt i TVn ?
Tacksam för svar!
Postad 20 mars 2010 - 15:32
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
Jag har generation 1 av den här WDTV och den kan ju inte mixa ner DTS-ljud så man hör något i TVn. Sökte lite i tråden men hittade inget konkret så jag kastar in min fråga:
Kan den nya WDTV Live mixa ner DTS så man får ljud direkt i TVn ?
Tacksam för svar!
Ja!
Postad 20 mars 2010 - 17:05
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Postad 20 mars 2010 - 21:03
Unregistered1f5de008
-
Unregistered1f5de008
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Fräste iväg till netonnet och köpte en Live. Har testat olika filer och format nu och allt från skalning till fjärren fungerar bättre och stabilare, även auto läget funkar stabilt. Och så hanterar den alla ljudformat på ett bra sätt. Det är faktiskt värt uppgraderingen från den gamla WDTV, och då har jag inte ens kopplat upp den i nätverket än.
Jäkla bra spelare den här!
Postad 20 mars 2010 - 22:02
stafli
-
stafli
-
Användare
-
-
158 inlägg
Fräste iväg till netonnet och köpte en Live. Har testat olika filer och format nu och allt från skalning till fjärren fungerar bättre och stabilare, även auto läget funkar stabilt. Och så hanterar den alla ljudformat på ett bra sätt. Det är faktiskt värt uppgraderingen från den gamla WDTV, och då har jag inte ens kopplat upp den i nätverket än.
Jäkla bra spelare den här!
Jag gjorde detsamma för två månader sedan när jag fick klart för mig vad den klarade. Sedan lade jag ut min "WD-classic" på Tradera, och fick häpnadsväckande 830:- för den... Kände mig nästan som en skojare, men inte mitt fel att jag fick "överbud".
Postad 23 mars 2010 - 13:21
Stackerlee
-
Stackerlee
-
Rookie
-
1 inlägg
Tänkte använda denna mediaspelare som digital signage.
Den ska alltså spela innehållet på ett usb-minne och loopa detta.
Har förstått att det finns en "auto play"-funktion som tillåter detta.
Min fråga är om spelaren startar automatiskt vid strömpåslag (när man sätter i nätsladden) eller måste man manuellt sätta på den för att auto play ska gå igång?
Tanken är alltså att strömmen slås på någon annnanstans och att spelaren då går igång.
Tacksam för svar!
Postad 23 mars 2010 - 22:57
stridspitten
-
stridspitten
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag är överlag nöjd med min WD HD TV gen. 1, men har liksom flera andra problem med MKV-filer 1080p. De har en tendens att börja hacka, spola i 2x hastigheten och ibland frysa fast och av min erfarenhet händer detta som regel en bit in i filmen och gärna vid snabba panoreringar (ex. i 2012).
Jag kör då SRT-fil som inte är inbakad i MKV-filen och har fått indikationer på forumet att detta kan vara roten till problemet. Finns det någon därute som kan bekräfta?
Lite frågor på det:
Hanterar generation 2 av spelaren eller LIVE-versionen MKV-filer 1080p bättre än generation 1?
Är det processorn i spelaren som helt enkelt inte orkar med när den tvingas köra MKV-filen samtidigt som SRT-filen?
Finns det någon i detta forum som grävt i problemet djupare och kanske till och med fått svar från WD?
Kan problemet med MVK-filer 1080p alls hänga ihop med tv:n? Jag kör plasma nu, ej full HD utan 720p via HDMI.
Uppkommer problem med hackande endast i 1080-filer för er, eller har någon haft problem i 720p. (Inte jag, än...)
Mvh
Jim
Postad 24 mars 2010 - 19:03
candyraver
-
candyraver
-
Användare
-
-
224 inlägg
Jo de var ett tag sen jag skrev i tråden tidigare men...
min gen1 fungerar smärtfritt! (orginal FM, bryr mig inte om allt skit om skin's o sånt, vill bara spela film, vilket är meningen ju) sån klockren produkt men är lite, lite sugen på live-versionen med LAN eftersom jag precis fått in en NAS i nätverket  men sicka i-landsproblem egentligen, har en 2,5 disk som såklart slipper nätadapter och att tanka över sina filmer på den o sen koppla in den i gen1 då är WD-Live inte inte värt pengarna helt enkelt
.... jo för dom som inte kan ta ut DTS-ljudet via förstärkare såklart.
Men jag kör bara .MKV-filer i min så de kanske därför jag aldrig upplever problem
Postad 25 mars 2010 - 02:29
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Jag är överlag nöjd med min WD HD TV gen. 1, men har liksom flera andra problem med MKV-filer 1080p. De har en tendens att börja hacka, spola i 2x hastigheten och ibland frysa fast och av min erfarenhet händer detta som regel en bit in i filmen och gärna vid snabba panoreringar (ex. i 2012).
Jag kör då SRT-fil som inte är inbakad i MKV-filen och har fått indikationer på forumet att detta kan vara roten till problemet. Finns det någon därute som kan bekräfta?
Lite frågor på det:
Hanterar generation 2 av spelaren eller LIVE-versionen MKV-filer 1080p bättre än generation 1? Är det processorn i spelaren som helt enkelt inte orkar med när den tvingas köra MKV-filen samtidigt som SRT-filen? Finns det någon i detta forum som grävt i problemet djupare och kanske till och med fått svar från WD? Kan problemet med MVK-filer 1080p alls hänga ihop med tv:n? Jag kör plasma nu, ej full HD utan 720p via HDMI. Uppkommer problem med hackande endast i 1080-filer för er, eller har någon haft problem i 720p. (Inte jag, än...)
Mvh Jim
Felet ligger inte i själva processorns kapacitet utan snarare i någon av kringkomponenterna. Det finns flera andra mediaspelare med samma processor (och även äldre/långsammare generationer av den processorfamiljen) som fungerar kanonbra. Jag är inte helt säker på vad som lockar fram felet, men 1080p ihop med srt-textfil är hopplöst. Live-modellen ska vara felfri vad jag förstår.
Postad 26 mars 2010 - 08:49
stridspitten
-
stridspitten
-
Rookie
-
5 inlägg
Tack för ditt svar Gabbe!
Lade faktiskt ut min spelare på Blocket i går för 400 spänn. Den blev såld direkt. Jag köpte den för 750 spänn i december så det kändes helt okej. Nu köper jag Live istället och hoppas på lite bättre stabilitet vid 1080p-filer.
Postad 28 mars 2010 - 00:19
Unregisteredf42c246a
-
Unregisteredf42c246a
-
Användare
-
-
128 inlägg
Nu har jag äntligen köpt en liten HD från Transcend som jag tänkte flytta filer från datorn till och sen se dem på WD'n.
En av filerna var en 720 blu-ray och en går inte att lägga på HD'n. Filen är på 4,58 GB och datorn säger att filen är för stor för målfilsystemet.
Finns det alltså en maxgräns för filstorlek att föra över ? HD'n är ju på 500 GB så plats är det gott om.
Eller det är jag som gör ngt fel. Har både försökt dra över filen och kopiera/klistra in...
Postad 28 mars 2010 - 03:08
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2 047 inlägg
Nu har jag äntligen köpt en liten HD från Transcend som jag tänkte flytta filer från datorn till och sen se dem på WD'n. En av filerna var en 720 blu-ray och en går inte att lägga på HD'n. Filen är på 4,58 GB och datorn säger att filen är för stor för målfilsystemet. Finns det alltså en maxgräns för filstorlek att föra över ? HD'n är ju på 500 GB så plats är det gott om. Eller det är jag som gör ngt fel. Har både försökt dra över filen och kopiera/klistra in...
Är det den enda stora filen du har provat med? Har du FAT32 filsystem så funkar det inte... det måste vara t.ex. NTFS för filer över 2GB.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|