Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 March 2010 - 09:22

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Han pratar om samma produkt. Inget MT från start, men i framtiden. Om det inte handlade om samma produkt utan att SE kommer ha MT allmännt i framtiden så borde han utelämnat "från start".

Edit: Och som Pjuklarven säger så tror jag mer på att Apples MT patent spökar...

Det har inget med Apple att göra utan jag är rätt säker på att den fysiska skärmen inte klarar MT.

Jag skrev det i nån av de första sidorna att min källa i Lund på ST-Ericsson (hårdvaran) trodde att skärmen inte klarade MT. Jag hävdar därmed inte att han har helt rätt men hans uttalande tyder på att man 'over time' byter skärmtyp till en som klarar just MT. Precis som @ef98dpa så enkelt noterar i tidigare inlägg.

Postad 12 March 2010 - 09:43

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Den har hårdvara för multitouch.. Det vet jag .. Dels för att en som verkligen vet har sagt det. Sen så om iphone har hårdvara för det så har definitivt x10 det. Eller?

Redigerat av NiklasLundis, 12 March 2010 - 09:46.

Postad 12 March 2010 - 09:58

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Den har hårdvara för multitouch.. Det vet jag .. Dels för att en som verkligen vet har sagt det. Sen så om iphone har hårdvara för det så har definitivt x10 det. Eller?

Det hänger inte alls ihop, du har single, dual, multi mm. Sen har du antalet touchpunkter som skiljer sig åt pr. skärmtyp.

Men då har vi ju en som LOVAR multi, kanon! ;)

(Nu är jag inte lika säker men du verkar vilket är positivt)

Postad 12 March 2010 - 10:00

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Ställde en fråga till en på SE, och han sa att den ska klara det och kommer i senare versioner. Men nu är han iofs lite undvikande, tror mer det har med apple historien att göra...

Men jag är ingen hårdvarukille, tror inte bara att man skulle redan från start bygga bort nåt som flera vill ha.

Här är svaret från ett mail... Frågan var:

Vad innebär multitouch och kommer det att komma till x10?

"när det gäller multitouch innebär det att man kan trycka på mer än ett ställe åt gången på skärmen. I dagsläget är det väldigt få spel eller appar som använder detta och detta kommer komma i senare versioner av Android operativsystemt. "

Redigerat av NiklasLundis, 12 March 2010 - 10:05.

Postad 12 March 2010 - 10:25

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Inte för att vara dryg, men det är ju din tolkning av vad som står och inte vad han faktiskt säger och juridiskt så är det relativt stor skillnad på att säga något och att nästan säga något.

Det jag menar är att om X10 inte har hårdvarustöd för MT så är det ett språkligt fel i uttalandet. Huruvida X10 HAR MT eller inte är ju en annan sak ;)
Dock håller jag med att det inte är en deal-breaker för mig heller.

Postad 12 March 2010 - 11:57

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Ojoj... det är tillräckligt många lösa spekulationer och "jag har hört från min polare på SE"-uttalanden här så att dra in Apple i leken känns rätt onödigt.
Dessutom har Apples stämning mot HTC inget att göra med multitouch så det är ju direkt felaktigt till att börja med...

Postad 12 March 2010 - 12:47

Unregistered8ce697e0
  • Unregistered8ce697e0
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Den diskussionen kanske är passé, men fanns det inte ett klipp på en rootad x10 där dom lyckas använda MT i nån browser? Eller var det nåt konstigt med den?

Postad 12 March 2010 - 13:01

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Den diskussionen kanske är passé, men fanns det inte ett klipp på en rootad x10 där dom lyckas använda MT i nån browser? Eller var det nåt konstigt med den?

Nej, var de inte Dolphon browsern, ihop med nå skrivfel?
Som senare ändrades till att den inte fick MT stöd med Dolphin?

Postad 12 March 2010 - 13:07

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
vet inte varför dom skulle svara så här annars.

*Multitouch är inte aktuellt vid lanseringen (om det inte var aktuellt alls så skulle man inte svara så)

http://www.swedroid....x10-har-kompass

eller så här

* Will it have multi-touch in future updates?
Xperia X10 has a capacitive screen. It does not support multi-touch functionality at launch, but is considered for the future.
http://blog.se-nse.n...tions-answered/

;)

Postad 12 March 2010 - 13:14

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

vet inte varför dom skulle svara så här annars.

*Multitouch är inte aktuellt vid lanseringen (om det inte var aktuellt alls så skulle man inte svara så)

http://www.swedroid....x10-har-kompass

eller så här

* Will it have multi-touch in future updates?
Xperia X10 has a capacitive screen. It does not support multi-touch functionality at launch, but is considered for the future.
http://blog.se-nse.n...tions-answered/

;)

Det sista citatet kan tolkas på 2 sätt:

1. x10 har kapacativ skärm med MT funktion som dock inte fungerar med v1.6
eller
2. Dagens x10 har en kapacativ skärm utan MT funktion men kommer uppgraderas i framtiden.

Uttalandet är som gjort för spekulation huruvida det är 1.6 eller hårdvaran. :D

Keep on speculating.....

Postad 12 March 2010 - 13:27

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Intressant mail:

"Vad jag vet så bygger x10 på samma HW-platform som nexus1 och htc desire och använder samma teknik på skärmen..."

Som sagt, det blir mkt spekulation när man aldrig får hela kakan ;)

Postad 12 March 2010 - 13:58

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Michel says:
March 12, 2010 at 1:39 pm
Hi folks,

I’ve talked recently to our german SE support and they told me that the Android 2.1 Update will come in April.

från
http://blogs.sonyeri...oxing/#comments

Postad 12 March 2010 - 14:10

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Nu har det börjat ske lite pris- och datumjusteringar här på Prisjakt så nu kanske det börjar dra ihop sig mot att gå ut med ett datum. OnOff har sänkt priset och inWarehouse har ändrat datum från 03-23 till 04-07 som Komplett och IT shoppen. Nästa vecka kanske det kommer mer info?

Jag förresten in på MediaMarkt och kände på Vivaz idag och den kändes väldigt liten och smidig jämfört med hur jag upplevde X10-dummyn och då skiljer det inte SÅ mycket i storlek(12mm på höjden och 11mm på bredden, men å andra sidan landade det på att Vivazen har c:a 25% mindre yta eller 30% mindre volym...konstigt vad siffror kan lura en)

Postad 12 March 2010 - 14:27

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Michel says:
March 12, 2010 at 1:39 pm
Hi folks,

I’ve talked recently to our german SE support and they told me that the Android 2.1 Update will come in April.

från
http://blogs.sonyeri...oxing/#comments

Låter för bra för att vara sant, men härligt om det skulle stämma.

<edit>
Samtidigt skriver: http://www.swedroid....-slutet-av-aret

Redigerat av mrNoodles, 12 March 2010 - 14:33.

Postad 12 March 2010 - 14:56

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Rikard Skogberg says:
March 12, 2010 at 2:37 pm
Per,
All kits in Sweden will have MW600 in the box.

Postad 12 March 2010 - 14:58

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Jag slängde iväg ett mail till SE svenska support...får se om det ger något.

----
Hej,

Xperia X10 har precis börjat säljas i sverige (genom bl.a. Tre och Telenor) och många med mig tvekar att köpa den då det finns en hel del oklarheter. Oklarheter som jag hoppas ni kan reda ut.

Hur mycket minne har X10?
På er japanska sajt står det 384MB ram respektive 1GB rom. Stämmer de uppgifterna? Tidigare har siffrorna 256mb ram och 1GB rom nämnts.

Har X10 dedikerat minne till grafikprocessorn eller delas det med övrigt minne? Hur mycket är det isf?

Stödjer X10s skärm multitouch? Jag vet att mjukvaran inte gör det utan att det krävs en uppgradering från android 1.6 till 2.1 men stödjer hårdvaran det?
Om det bara är mjukvaran som behöver uppgraderas när kommer det ske? Enligt SE support i tyskland sker det i april medan den japanska supporten säger om mellan 4-8 månader.
Vad gäller egentligen?

Alla dessa frågor är saker era konkurrenter kan svara på om sina produkter och nu när X10 finns till försäljning borde ju ni undanröja så många frågetecken som möjligt.

Mvh
/xxx

----

Postad 12 March 2010 - 15:08

mikaoj85
  • mikaoj85
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Telia har lagt till X10an i deras internet shop nu.

Postad 12 March 2010 - 15:09

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Hoppas du får vettiga svar, jag tror dock du kommer få 3st 'tyvärr kan vi inte svara på det i dagsläget..'

Postad 12 March 2010 - 15:19

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Rikard Skogberg says:
March 12, 2010 at 3:08 pm
Anders,
Yes! Norway too.

;-)

Postad 12 March 2010 - 15:33

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Jag slängde iväg ett mail till SE svenska support...får se om det ger något.

----
Hej,

Xperia X10 har precis börjat säljas i sverige (genom bl.a. Tre och Telenor) och många med mig tvekar att köpa den då det finns en hel del oklarheter. Oklarheter som jag hoppas ni kan reda ut.

Hur mycket minne har X10?
På er japanska sajt står det 384MB ram respektive 1GB rom. Stämmer de uppgifterna? Tidigare har siffrorna 256mb ram och 1GB rom nämnts.

Har X10 dedikerat minne till grafikprocessorn eller delas det med övrigt minne? Hur mycket är det isf?

Stödjer X10s skärm multitouch? Jag vet att mjukvaran inte gör det utan att det krävs en uppgradering från android 1.6 till 2.1 men stödjer hårdvaran det?
Om det bara är mjukvaran som behöver uppgraderas när kommer det ske? Enligt SE support i tyskland sker det i april medan den japanska supporten säger om mellan 4-8 månader.
Vad gäller egentligen?

Alla dessa frågor är saker era konkurrenter kan svara på om sina produkter och nu när X10 finns till försäljning borde ju ni undanröja så många frågetecken som möjligt.

Mvh
/xxx

----

Tja, de var iaf snabba på att svara. ;)
Jag kommer skicka samma mail igen V13.

---
Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.

I dagsläget är all information för icke lanserade produkter den som finns tillgänglig på vår hemsida.
http://www.sonyerics...m...cc=se&lc=sv

Planerad lansering av Sony Ericsson XPERIA X10 är under vecka 13.

Postad 12 March 2010 - 16:08

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Låter för bra för att vara sant, men härligt om det skulle stämma.

<edit>
Samtidigt skriver: http://www.swedroid....-slutet-av-aret

Men ;)

Detta är ju otroligt sorgligt o får helt enkelt inte vara sant... men det är väl som jag trodde då, de har inte ens börjat arbeta med en uppdatering ännu. :D

Jag bokade en Desire idag, men kommer fortsätta försöka få svar från SE angående MT och uppdateringar. Ville ju så gärna ha en X10, känns lite tungt o tråkigt nu... .någon som behöver en siliconkostym o lite skärmskydd? :D

Postad 12 March 2010 - 16:19

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Har sprungit runt som en galning och försökt få deala ner priset lite.
Intressant att jag får ner priset till 4400 på Katshing vid Telenor förlängning på 199 kr/mån i 24 månader.
Samma pris på MobilGiganten är 3097 kr. Detta känns extremt för lite om man jämför med de andra företagen.
Frågan är om de scammar mig, om det är feltryck eller om det helt enkelt kan bli så billigt hos MobilGiganten.
Vet inte riktigt om jag vågar köpa därifrån...
Nu har jag beställt 3 st anti-glare från e_cell iaf ;)

Postad 12 March 2010 - 18:05

mikrokiwi
  • mikrokiwi
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Men :D

Detta är ju otroligt sorgligt o får helt enkelt inte vara sant... men det är väl som jag trodde då, de har inte ens börjat arbeta med en uppdatering ännu. :)

Jag bokade en Desire idag, men kommer fortsätta försöka få svar från SE angående MT och uppdateringar. Ville ju så gärna ha en X10, känns lite tungt o tråkigt nu... .någon som behöver en siliconkostym o lite skärmskydd? :blush:

Vad indikerar att HTC kommer släppa uppdateringar till Desire (tänker främst på hur lång tid det tog för dem att uppdatera Heron). I X10ans fall går det ju en massa rykten om att den kanske till och med ska får Froyo, utöver den utlovade Eclair-uppdateringen.
Dessutom så har väl inte heller HTC själva gått ut och sagt att deras telefon stöder MT? Visst de kan ju säga att deras Sense utnuttjar en "Pinch-to-zoom" funktion men har ens HTC sagt att deras telefoner har multitouch? Detta är ju återigen samma problem som jag skrev om någonstans långt bak i tråden; Apple har patent på MT!

Förresten, varför tycker du att det är viktigt att de konfirmerar att den stödjer MT? SE har ju vad vi vet hittills inte utvecklat någon app som använder MT, och TS/MS lär ju inte behöva en sådan funktion?
Nä, "considered for the future" räcker mer än väl för mig ;)
Ryck upp dig nu! :P Sedan kan jag ju nämna något som du kan fundera över. Hur många android-telefoner som idag utnyttjar MT (Dolphin browser etc) genom "rootning", har "officiellt" hårdvarustöd för detta? (och hur många har det överhuvudtaget? officiellt då)

Som sista grej så litar jag på när japanerna skriver 384 mb ram :D För övrigt, det faktum att den släpps i japan kan enligt mig också det endast vara positivt :P

Postad 12 March 2010 - 18:43

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Har sprungit runt som en galning och försökt få deala ner priset lite.
Intressant att jag får ner priset till 4400 på Katshing vid Telenor förlängning på 199 kr/mån i 24 månader.
Samma pris på MobilGiganten är 3097 kr. Detta känns extremt för lite om man jämför med de andra företagen.
Frågan är om de scammar mig, om det är feltryck eller om det helt enkelt kan bli så billigt hos MobilGiganten.
Vet inte riktigt om jag vågar köpa därifrån...
Nu har jag beställt 3 st anti-glare från e_cell iaf ;)

e-cell? adress?

Postad 12 March 2010 - 18:47

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

e-cell? adress?

http://cgi.ebay.co.u...=item2eaabbb2ca
Var många sidor sedan. Säljaren e_cell har även lite andra skydd för x10.

Redigerat av mornn, 12 March 2010 - 18:50.

Postad 12 March 2010 - 18:50

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

http://cgi.ebay.co.u...=item2eaabbb2ca
Var måånga trådar sedan...

En fråga bara, nån som har en test-X10 hemma som har skaffat ett sånt här?
Har inte beställt nåt själv än nämligen.
Kommer användas tillsammans med silikonskal.
Nån som sett fler såna förresten?

Postad 12 March 2010 - 18:59

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Vad indikerar att HTC kommer släppa uppdateringar till Desire (tänker främst på hur lång tid det tog för dem att uppdatera Heron). I X10ans fall går det ju en massa rykten om att den kanske till och med ska får Froyo, utöver den utlovade Eclair-uppdateringen.
Dessutom så har väl inte heller HTC själva gått ut och sagt att deras telefon stöder MT? Visst de kan ju säga att deras Sense utnuttjar en "Pinch-to-zoom" funktion men har ens HTC sagt att deras telefoner har multitouch? Detta är ju återigen samma problem som jag skrev om någonstans långt bak i tråden; Apple har patent på MT!

Förresten, varför tycker du att det är viktigt att de konfirmerar att den stödjer MT? SE har ju vad vi vet hittills inte utvecklat någon app som använder MT, och TS/MS lär ju inte behöva en sådan funktion?
Nä, "considered for the future" räcker mer än väl för mig ;)
Ryck upp dig nu! :D Sedan kan jag ju nämna något som du kan fundera över. Hur många android-telefoner som idag utnyttjar MT (Dolphin browser etc) genom "rootning", har "officiellt" hårdvarustöd för detta? (och hur många har det överhuvudtaget? officiellt då)

Som sista grej så litar jag på när japanerna skriver 384 mb ram :D För övrigt, det faktum att den släpps i japan kan enligt mig också det endast vara positivt :)

Tja, Desire kommer ju redan med 2.1 och det är väl troligt att det är den uppdateringen man kommer få vänta på iom X10.
Det finns solklara uppgifter på vad HTC satt för digitizer i sina telefoner, nämligen clearpad 2000.
http://www.synaptics...-one-smartphone
och nej, det är inte "äkta" MT men det är iaf klar och tydlig information.

Nej, SE har ju inte utvecklat några appar som har stöd för MT, inte säkert att de gör det heller om nu inte telefonen har stöd för det.
Google har ju dock redan släppt några stycken, så som google earth, google maps tex.

Ganska många telefoner har väl stöd för MT (eller pinch to zoom funktionen som är rätt viktig för mig iaf) Motoroloas Droid, google Nexus, HTCs nya Legend o Desire (även Hero tror jag har det..?) De är de jag känner till, vet inte hur det är med tatoo o de andra.

Postad 12 March 2010 - 19:21

mikrokiwi
  • mikrokiwi
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Tja, Desire kommer ju redan med 2.1 och det är väl troligt att det är den uppdateringen man kommer få vänta på iom X10.
Det finns solklara uppgifter på vad HTC satt för digitizer i sina telefoner, nämligen clearpad 2000.

Nej, SE har ju inte utvecklat några appar som har stöd för MT, inte säkert att de gör det heller om nu inte telefonen har stöd för det.
Google har ju dock redan släppt några stycken, så som google earth, google maps tex.

Ganska många telefoner har väl stöd för MT (eller pinch to zoom funktionen som är rätt viktig för mig iaf) Motoroloas Droid, google Nexus, HTCs nya Legend o Desire (även Hero tror jag har det..?) De är de jag känner till, vet inte hur det är med tatoo o de andra.

Vad jag ville poängtera var att HTC aldrig gått ut och sagt att deras telefoner har stöd för MT. Varför är det då så viktigt för dig att SE konfirmerar det? Klar och tydlig information om X10ans skärm kommer du ju självklart också att få när den är släppt. I princip alla telefoner med kapacitiv skärm har teoretiskt stöd för MT. Jag skulle nästan vilja chansa på att det skulle bli dyrare om SE valt att använda en billigare skärmtyp, som bara klarar av ett finger, och det främst för att just "ClearPad 2000 Series" med största sannolikhet är anpassad för mobiltelefoner... ;)
Den som lever får se :D

Postad 12 March 2010 - 19:26

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Utan pinch-to-zoom är det ju urtråkigt att surfa på en lur, näe det måste SE ge besked om...

Postad 12 March 2010 - 19:34

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Utan pinch-to-zoom är det ju urtråkigt att surfa på en lur, näe det måste SE ge besked om...

I beg to differ. MED zoom är det urtråkigt att surfa. Zoomar du när du surfar på datorn?

Postad 12 March 2010 - 19:34

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

nja, varför är det så?
du kan ju inte surfa med en hand om du har MT tex?
förstår inte hur det kan vara sämre att använda volymknapparna istället för skärmen?

Postad 12 March 2010 - 19:40

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Fick nyss mail från cyberphoto:

Leveransstatus har förändrats på er beställning, se nedan för ny status.
Beräknas in vecka 14

Buhu ;)

Postad 12 March 2010 - 19:41

LRI
  • LRI
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Tror att Seriouz är sarkastisk, tyvärr brukar väl det sällan gå fram på nätet men jag gissar på det iaf ;)

Postad 12 March 2010 - 19:43

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

nja, varför är det så?
förstår inte hur det kan vara sämre att använda volymknapparna istället för skärmen?

Ja eller dubbelklicka på skärmen med tummen, fattar inte varför man hänger upp sig på att kunna nypa på skärmen och att det skulle va en dealbreaker, ett dubbelklick på skärmen går ju fortare än att nypa och dra.

Postad 12 March 2010 - 19:46

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

I beg to differ. MED zoom är det urtråkigt att surfa. Zoomar du när du surfar på datorn?

hahaha! eehh va? vad har det med saken att göra? Min datorskärm kan du inte jämföra med en telefon, många ggr större. Jag behöver inte zooma på en datorskärm, en mobils skärm är liten, i grundläget ser jag inte alls alla detaljer och behöver zooma! Vad är det som är så konstigt? Ditt argument gäller först när din mobils skärm är runt 10tums. Och vi diskuterar inte Ipad här vi diskuterar X10 som har en 4tums skärm.

Jag grundar det på alla telefoner jag använt (o det är många!). Ex kan man tänka på hur frustrerande det är att jobba med en Nokia 5800, bökigt o klicka fram en zoom för att sedan dra i ett på reglage osv. Medan du med en Iphone (även om jag är långt ifrån en fan) tyckte det var ett nöje att surfa. du nyper/öppnar upp i det område du vill zooma. =)

nja, varför är det så?

läs ovan, mkt enklare, roligare och skönare att nypa/öppna när man håller en mobil som man håller.

Postad 12 March 2010 - 19:55

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Ja eller dubbelklicka på skärmen med tummen, fattar inte varför man hänger upp sig på att kunna nypa på skärmen och att det skulle va en dealbreaker, ett dubbelklick på skärmen går ju fortare än att nypa och dra.

+1 (eller 2 eller 5).

Postad 12 March 2010 - 19:58

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Tror att Seriouz är sarkastisk, tyvärr brukar väl det sällan gå fram på nätet men jag gissar på det iaf ;)

Skaffa sark-mark!! (ironi) :D

ja precis, i ärlighetens namn tycker jag det tvärtemot känns som ett väldigt kasst och bökigt sätt att lösa det på.
kräver ju att man släpper allt annat för att ha två fingrar tillgängligt.

den enda sorts applikation jag kan se att jag behöver det i är ju spel, men det kommer man ju förbi på x10 ändå iom att den har knappar istället?

Postad 12 March 2010 - 20:00

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

läs ovan, mkt enklare, roligare och skönare att nypa/öppna när man håller en mobil som man håller.

Det är i min värld i alla fall betydligt lättare att med EN hand och tummen, dubbel-"tappa" för att få text etc. att anpassa sig - än att behöva hålla telefonen med TVÅ händer och PINCH-zooma, för det hålla storleken av telefon som X10:an är med en telefon med en hand och pinch-zooma, skulle jag säga är betydligt svårare än alternativ 1.

Postad 12 March 2010 - 20:02

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

håller ändå inte med, att zooma i steg med knappar gör onekligen x10 möjlig att surfa i med en hand, vilket jag gör 99,5% av all tid.

Postad 12 March 2010 - 20:39

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Ni som inte gillar pinch-zoom behöver ju inte använda det, men jag gillar det och vill att den telefon jag köper har hårdvaran för att stödja det. Väldigt trevligt när man surfar, kollar på bilder, kollar kartor, google earth... tja, kort sagt en trevlig funktion som jag hade saknat.
Även trevligt om man som jag vill köra lite spel, och emulatorer på sin telefon.

EDIT: MT är som sagt viktigt för mig, jag skapade en tråd om detta (för Nexus) för en månad sedan, så där finns lite information för den som är intresserad.
http://www.swedroid....read.php?t=6052

Redigerat av zippiz, 12 March 2010 - 20:43.

Postad 12 March 2010 - 20:40

W0lfie_91
  • W0lfie_91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
detta har säkert kommit upp tidigare i tråden (har för mig att ja läst det) men kommer det att gå å begränsa vad för typ av nät x10 får använda? tex att den bara får använda WIFI och om inte wifi finns tillgängligt att den inte använder nätet alls i tex mediascape å timescape?

Postad 12 March 2010 - 20:42

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Ni som inte gillar pinch-zoom behöver ju inte använda det, men jag gillar det och vill att den telefon jag köper har hårdvaran för att stödja det. Väldigt trevligt när man surfar, kollar på bilder, kollar kartor, google earth... tja, kort sagt en trevlig funktion som jag hade saknat.
Även trevligt om man som jag vill köra lite spel, och emulatorer på sin telefon.

Ja jag säger ju inte att du har fel, bara att jag upplever det helt tvärtom ;)
Men jag hoppas ju på att det blir MT på den till slut så du kan köpa en du med, ju fler desto bättre! :D

Postad 12 March 2010 - 20:46

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

detta har säkert kommit upp tidigare i tråden (har för mig att ja läst det) men kommer det att gå å begränsa vad för typ av nät x10 får använda? tex att den bara får använda WIFI och om inte wifi finns tillgängligt att den inte använder nätet alls i tex mediascape å timescape?

Som dom sa då så var det väl bara att ta bort eller ändra inställningarna för internet via nätet så dom inte funkar?

Detta skulle jag dock avråda ifrån eftersom att det borde innebära att du tappar mms eftersom dom sänds väl över internet?

Postad 12 March 2010 - 20:50

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Som dom sa då så var det väl bara att ta bort eller ändra inställningarna för internet via nätet så dom inte funkar?

Detta skulle jag dock avråda ifrån eftersom att det borde innebära att du tappar mms eftersom dom sänds väl över internet?

Beroende på operatör så tror jag du har separata MMS och internetinställningar.
Det har jag i min W995 med Tele2 om jag inte kollat helt galet iaf. ;)

Postad 12 March 2010 - 20:53

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Beroende på operatör så tror jag du har separata MMS och internetinställningar.
Det har jag i min W995 med Tele2 om jag inte kollat helt galet iaf. ;)

Tja det är möjligt att du har helt rätt, har bara noterat att "globen" syns där uppe när ett mms sänds :D
Men som sagt, isf är det ju bara att ändra nåt värde i internet-inställningen så att det inte funkar men så det är lätt att återställa.
Typ bara byta ut en siffra nånstans lr så? :D

Postad 12 March 2010 - 20:58

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Jag hoppas också det visar sig att den stödjer MT, för jag gillar verkligen både telefonen och SE.

Här är en rätt trevlig video (för er som inte tröttnat), tror inte den varit med tidigare?

http://www.youtube.c...h?v=QEYvskWc7qs

EDIT: En annan liten trevlig video från SonyEricssonDev på X10 mini. Lite komiskt att de visar "one finger zoom" ;)
http://www.youtube.c...h?v=Zc3f3twWgzo

Redigerat av zippiz, 12 March 2010 - 21:04.

Postad 12 March 2010 - 21:02

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Jag hoppas också det visar sig att den stödjer MT, för jag gillar verkligen både telefonen och SE.

Här är en rätt trevlig video (för er som inte tröttnat), tror inte den varit med tidigare?

http://www.youtube.c...h?v=QEYvskWc7qs

Har sett nån video därifrån tidigare men inte den tror jag.

Nåt som slår mig, damn vad snabb den verkar vara :D
Nu får allt luren komma snart! :D

Edit: Såg den andra filmen nu och jag måste säga att får jag välja tar jag nog faktiskt "one finger zoom" hellre än pinch ;)

Redigerat av Pjuklarven, 12 March 2010 - 21:08.

Postad 12 March 2010 - 21:12

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Är det bara jag som har slutledningsförmågan om att den har hårdvarustöd för MT?
Oavsett att de inte skrivit det rakt ut så tycker jag att det enkelt går att läsa att den faktiskt har det. Klart det inte skulle vara en X10 om det blir en ny skärm, det blir ju X15 eller något knasigt namn på den. Inte heller någon "pro" då denna ska vara det. Lite tråkigt från SE bara men ffs...

Postad 12 March 2010 - 21:32

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Är det bara jag som har slutledningsförmågan om att den har hårdvarustöd för MT?
Oavsett att de inte skrivit det rakt ut så tycker jag att det enkelt går att läsa att den faktiskt har det. Klart det inte skulle vara en X10 om det blir en ny skärm, det blir ju X15 eller något knasigt namn på den. Inte heller någon "pro" då denna ska vara det. Lite tråkigt från SE bara men ffs...

+1
(nog första ggn i livet ja skrivit så ;))

Postad 12 March 2010 - 23:37

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Mediascapeläget som han har i denna videon e väl nytt?
http://www.youtube.c...h?v=j-XZWw3mwzo

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.