Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat

2978 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 april 2010 - 18:13

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

• 1 057 inlägg
  • 0

nu har man gottat sig massor med mobilen ett par dagar.. helt underbar är den ;D det ända jag saknar är alla apps. vart får man tag på "bra apps" hittar bara massa gratis grejjer på Market. kan tänka mig att betala för nå grymt bil spel eller häftigt program =))
(är inte så insatt på Market och alla apps)

tror inte det går från sverige än.. flera som beställt från england med engelskt kontantkort för att komma åt betalapps som jag har förstått det.

Redigerat av Ramses, 17 april 2010 - 18:13.

Postad 17 april 2010 - 18:33

Jaajnus
  • Jaajnus
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Någon som har fått in filmer på sin??
Berätta gärna hur ni gör!

Postad 17 april 2010 - 19:09

luniz
  • luniz
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Kan nån vänlig själ dela med sig av inställningarna för Tele 2's mobila surf.
Har ringt Tele2 och jag har mobil surf o så men får ändå inte igång det, han
jag pratade med visste inte heller ;)

/luniz

Postad 17 april 2010 - 20:18

dastalker
  • dastalker
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
APN: internet.tele2.se
Typ det enda du behöver.
Tror även du behöver trycka i Roaming (osäker på android 2.1) annars funkar inte surf i 3G nätet (Sweden 3G).
För MMS är centraladressen http://mmsc.tele2.se

Redigerat av dastalker, 17 april 2010 - 20:23.

Postad 17 april 2010 - 21:28

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Någon som har fått in filmer på sin??
Berätta gärna hur ni gör!

Finns en tråd för dom som har mobilen eller vill prata om allt annat utom abb,beställning m.m
https://www.minhembi...howtopic=260375

Postad 18 april 2010 - 19:46

luniz
  • luniz
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

APN: internet.tele2.se
Typ det enda du behöver.
Tror även du behöver trycka i Roaming (osäker på android 2.1) annars funkar inte surf i 3G nätet (Sweden 3G).
För MMS är centraladressen http://mmsc.tele2.se

Tackar, hade dom inställningarna men det fungerade inte men när jag tog bort dom och la till dom
igen så började allt fungera.. Hur nice som helst :D

Postad 18 april 2010 - 22:01

dastalker
  • dastalker
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Du glömde kanske starta om telefonen :)

Postad 19 april 2010 - 06:57

ttxx
  • ttxx
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Stor eloge till Halebop, beställde telefonen i onsdags altsså 14/4 för det otroliga priser 4394:-

Idag fredag har jag luren i handen.

fick du något kolli nummer eller liknande eller dök den bara upp på posten?

Postad 19 april 2010 - 07:11

nero_of_the_day
  • nero_of_the_day
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Det står fredag 16 på Telenors hemsida och jag har även fått det bekräftat per mail. Vad har du för källa för det påståendet?

Min källa hmmm det jag vet är jag beställde min i Fredags den den 16 och jag frågade dom när den skulle komma och fick svaret denna vecka från den 19 idag alltså. Själv tror jag får min telefon på Tisdag eller senast Torsdag.

Redigerat av nero_of_the_day, 19 april 2010 - 07:11.

Postad 19 april 2010 - 08:22

olsa89
  • olsa89
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Cdon får in desire 30/4 :)

Postad 19 april 2010 - 10:03

Oboyen
  • Oboyen
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0

fick du något kolli nummer eller liknande eller dök den bara upp på posten?

Man får kolli nummer via epost

Postad 19 april 2010 - 11:21

promenad
  • promenad
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Några nyheter om 3:s leverans som skulle komma in idag?

Postad 19 april 2010 - 11:35

Calliii90
  • Calliii90
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Eftersom jag skulle åka till London när telefonen förväntades dyka upp så bestämde jag mig för att beställa hem den till butiken för att på så sätt kunna hämta den där och fixa abonnemangsdelen (portering från Tele2) då jag inte ville ha den liggandes på något utlämningsställe i en vecka.

Pga det numer världskända askmolnet kom jag aldrig iväg till London och mejlade "min" kontakt i butiken, här är konversationen:

Hej Nichlas,

försökte få tag i dig per telefon men du svarade inte så jag tar det via mail. För två veckor sedan var jag inne hos dig och bokade en HTC Desire. Eftersom jag skulle på träningsläger och London i en veva så kunde jag inte hämta telefonen förra veckan. På grund av askmolnet så kom jag aldrig iväg till London och kan således nu hämta mobilen och fixa abonnemanget. Därför undrar jag hur läget ser ut, har du telefonen eller är den på gång, när ska jag komma in till dig i butiken?

Vänliga hälsningar,

Calle
________________________________________________________________________________

SVAR1: tjena!

ledsen att jagi nte svarade i telefonen.

desire är försenad. men jag kommer höra av mig så fort jag får in telefonen. du ligger som första kontakt när telefonen kommer in

mvh nichlas
________________________________________________________________________________

Försenad..? Första batchen har ju tydligen redan anlänt, kom jag inte med där? Vore konstigt i sådana fall för jag har vänner som inhandlat den hos er på nätet och dom "förhandsbokade" sina telefoner efter mig och har nu fått dom. Hamnar man i lägre prioritet för att man vill hämta ut och fixa allt i butik istället för på internet?

För om telefonen inte kommer in förens nästa batch som enligt er hemsida anländer till ert lager vecka 18 kan jag ju lika gärna avbryta allt hos er butik och beställa via nätet och dessutom spara 250 kronor i någon "aktiveringsavgift" som jag förmodar att ni tar ut i butik? Vill inte verka strulig men givetvis gör jag det som går fortast/är billigast för mig och om jag nu dessutom prioriterats lägre än internetkunder spelar det liksom ingen roll att jag fått bra service i butik..

Vänliga hälsningar,

Calle

SVAR2: Vi har inte fått in till telefoner till butik utan alla har gått åt via förhandsbokningar via hemsidan.

Jag hör av mig när jag får telefonen.

mvh nichlas

Jag har härmed bara två frågor som jag vill ha svar på: är grabben dum i huvet? vad tycker ni jag ska göra?

Kvalitén på hans konsumentkontakt per mail är ju bedrövlig. Känns som att han kladdar ner svaret med en enhandsfattning då andra handen är upptagen med att käka lunch. Dessutom svarar han inte på en enda fråga och verkar allmänt otrevlig.

Redigerat av Calliii90, 19 april 2010 - 11:37.

Postad 19 april 2010 - 12:15

luniz
  • luniz
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Eftersom jag skulle åka till London när telefonen förväntades dyka upp så bestämde jag mig för att beställa hem den till butiken för att på så sätt kunna hämta den där och fixa abonnemangsdelen (portering från Tele2) då jag inte ville ha den liggandes på något utlämningsställe i en vecka.

Pga det numer världskända askmolnet kom jag aldrig iväg till London och mejlade "min" kontakt i butiken, här är konversationen:

Hej Nichlas,

försökte få tag i dig per telefon men du svarade inte så jag tar det via mail. För två veckor sedan var jag inne hos dig och bokade en HTC Desire. Eftersom jag skulle på träningsläger och London i en veva så kunde jag inte hämta telefonen förra veckan. På grund av askmolnet så kom jag aldrig iväg till London och kan således nu hämta mobilen och fixa abonnemanget. Därför undrar jag hur läget ser ut, har du telefonen eller är den på gång, när ska jag komma in till dig i butiken?

Vänliga hälsningar,

Calle

SVAR1: tjena!

ledsen att jagi nte svarade i telefonen.

desire är försenad. men jag kommer höra av mig så fort jag får in telefonen. du ligger som första kontakt när telefonen kommer in

mvh nichlas

Försenad..? Första batchen har ju tydligen redan anlänt, kom jag inte med där? Vore konstigt i sådana fall för jag har vänner som inhandlat den hos er på nätet och dom "förhandsbokade" sina telefoner efter mig och har nu fått dom. Hamnar man i lägre prioritet för att man vill hämta ut och fixa allt i butik istället för på internet?

För om telefonen inte kommer in förens nästa batch som enligt er hemsida anländer till ert lager vecka 18 kan jag ju lika gärna avbryta allt hos er butik och beställa via nätet och dessutom spara 250 kronor i någon "aktiveringsavgift" som jag förmodar att ni tar ut i butik? Vill inte verka strulig men givetvis gör jag det som går fortast/är billigast för mig och om jag nu dessutom prioriterats lägre än internetkunder spelar det liksom ingen roll att jag fått bra service i butik..

Vänliga hälsningar,

Calle

SVAR2: Vi har inte fått in till telefoner till butik utan alla har gått åt via förhandsbokningar via hemsidan.

Jag hör av mig när jag får telefonen.

mvh nichlas

Jag har härmed bara två frågor som jag vill ha svar på: är grabben dum i huvet? vad tycker ni jag ska göra?

Kvalitén på hans konsumentkontakt per mail är ju bedrövlig. Känns som att han kladdar ner svaret med en enhandsfattning då andra handen är upptagen med att käka lunch. Dessutom svarar han inte på en enda fråga och verkar allmänt otrevlig.

Han svarar ju på ena frågan iaf. att allt har gått till bokningar som har gjorts via nätet.. Sen om han e otrevlig eller inte e ju en sak som var o en får avgöra.. Han svarar ju på mail iaf. :)

Postad 19 april 2010 - 12:21

gustaf r
  • gustaf r
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Vem som beställt från Telenor och vet på ett ungefär när Schenker levererar paket (inte samma som Posten), går till utlämningsstället och kollar om paketet kommit?
Jag gjorde det i Fredags utan resultat.

Man kanske kan ringa Schenker och fråga ungefär när paket förväntas nå ett visst utlämningsställe.

Postad 19 april 2010 - 12:40

robertk
  • robertk
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Vem som beställt från Telenor och vet på ett ungefär när Schenker levererar paket (inte samma som Posten), går till utlämningsstället och kollar om paketet kommit?
Jag gjorde det i Fredags utan resultat.

Man kanske kan ringa Schenker och fråga ungefär när paket förväntas nå ett visst utlämningsställe.

Enligt Telenors kundtjänst så fick de inga telefoner i fredags och har ännu inte fått några.. de repeterar datumet 28/4 vilket verkar aningen långt i framtiden. Och andra hos dem säger de kan få in den idag, eller imorgon.. Så vem vet vad som händer? Inte Telenor i varje fall.

Postad 19 april 2010 - 13:55

gustaf r
  • gustaf r
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Enligt Telenors kundtjänst så fick de inga telefoner i fredags och har ännu inte fått några.. de repeterar datumet 28/4 vilket verkar aningen långt i framtiden. Och andra hos dem säger de kan få in den idag, eller imorgon.. Så vem vet vad som händer? Inte Telenor i varje fall.

Var har du fått 28:e ifrån? Jag har bara fått höra 16:e, "precis som det står på hemsidan", och det har ju inte ändrats heller...

Postad 19 april 2010 - 14:22

robertk
  • robertk
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Var har du fått 28:e ifrån? Jag har bara fått höra 16:e, "precis som det står på hemsidan", och det har ju inte ändrats heller...

Från en viss kundtjänst.. kolla även in swedroids forum där en del delar med sig av Telenors senare pseudo-besked.

mvh, R

Postad 19 april 2010 - 14:39

elager
  • elager
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Detta var svaret jag fick igår kväll från Telenors live chatt.

Min fråga: "jag tänkte förlänga mitt abonnemang och tänkte då köpa HTC desiere men det ser inte ut som den kommer in någon gång. Har ni den eller inte?"
Kundservice (Anna): “Vi har den. leveranstiden är ca 2 veckor.”

Postad 19 april 2010 - 15:47

Unregisteredce27a3d9
  • Unregisteredce27a3d9
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
La precis en beställning på desire för 5min sen hos telenor, enl killen på kundtjänst så skulle de få in telefonerna imorgon, och hade jag tur så skulle jag få min levererad på fredag eller början nästa vecka....hoppas

Mvh

Redigerat av Unregisteredce27a3d9, 19 april 2010 - 15:47.

Postad 19 april 2010 - 15:48

Unregistered731b1cef
  • Unregistered731b1cef
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Nu är det så att jag avbokade min telefon på tele2 i fredags och beställde från Katshing istället, men då hade telefonen tydligen redan blivit skickad utan att tele2 visste om det, och nu måndag står jag med ett avi från dom.
Jag ringde dom och kontrollerade om att den var avbokad, och det var den. Och dom har ingen logg alls på att den har blivit skickad. Sedan ringde jag leverantören Brightpoint, och dom såg att den hade blivit skickad.

Frågan är nu: Ska jag hämta ut den? Tele2 vet ju inte om att den är skickad och tror att den är avbokad. Frågan är bara om dom kommer få reda på att jag har hämtat ut den så fort jag lämnar in avin.

Postad 19 april 2010 - 15:54

luniz
  • luniz
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Nu är det så att jag avbokade min telefon på tele2 i fredags och beställde från Katshing istället, men då hade telefonen tydligen redan blivit skickad utan att tele2 visste om det, och nu måndag står jag med ett avi från dom.
Jag ringde dom och kontrollerade om att den var avbokad, och det var den. Och dom har ingen logg alls på att den har blivit skickad. Sedan ringde jag leverantören Brightpoint, och dom såg att den hade blivit skickad.

Frågan är nu: Ska jag hämta ut den? Tele2 vet ju inte om att den är skickad och tror att den är avbokad. Frågan är bara om dom kommer få reda på att jag har hämtat ut den så fort jag lämnar in avin.

Vad tror du? :)

Postad 19 april 2010 - 15:55

Unregistered731b1cef
  • Unregistered731b1cef
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Vad tror du? :)

Jag vet inte, det är därför jag frågar.

Postad 19 april 2010 - 15:56

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0
Är det ngn som vet om Dustin grå importerar sina HTC Desire?

Elgiganten specifierar att de skickar med ett 4gb minneskort, är det standard att skicka med eller är det en extra feature som Elgiganten bjuder på?

EK

EDIT: Elgiganten

Redigerat av Unregisteredcec18524, 19 april 2010 - 16:32.

Postad 19 april 2010 - 15:56

luniz
  • luniz
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Nån kommer ju få betala den och när dom som skickade mobilen vill ha pengar av tele2 så kommer
dom ju se att det e mobilen som skickades till dig :)

Postad 19 april 2010 - 15:58

gustaf r
  • gustaf r
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Tele2 vet ingenting, framförallt inte kundtjänst som är befolkat av encelliga organismer. Brightpoint vet däremot och har ditt personnummer kopplat till kollinumret. Du kanske kan göra en kvalificerad gissning vad Brightpoint kommer göra när de får veta att ditt paket hämtats ut.

Postad 19 april 2010 - 15:59

luniz
  • luniz
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Tele2 vet ingenting, framförallt inte kundtjänst som är befolkat av encelliga organismer. Brightpoint vet däremot och har ditt personnummer kopplat till kollinumret. Du kanske kan göra en kvalificerad gissning vad Brightpoint kommer göra när de får veta att ditt paket hämtats ut.

Precis vad jag försökte förklara :)

Postad 19 april 2010 - 16:12

Unregistered731b1cef
  • Unregistered731b1cef
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Det har du nog rätt i. Men samtidigt kanske inte Brightpoint vet att jag har avbokat den, samtidigt som Tele2 inte vet att den har skickats?

Postad 19 april 2010 - 16:20

Legolask
  • Legolask
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
När jag ristar telefonen (HTC Desire), eller tappar med fingret på den övre delen där kameran sitter så låter det lite som om något skulle vara löst. Inte så att det ramlar runt något, men bara ett lätt ljud av att något rör sig innanför. Samma om man bort skalet. Är detta något som alla har eller är det bara jag? Inget ljud alls om man tappar på nedre delen av telefonen där batteriet sitter.

/Mattias

Postad 19 april 2010 - 16:23

Unregistered731b1cef
  • Unregistered731b1cef
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

När jag ristar telefonen (HTC Desire), eller tappar med fingret på den övre delen där kameran sitter så låter det lite som om något skulle vara löst. Inte så att det ramlar runt något, men bara ett lätt ljud av att något rör sig innanför. Samma om man bort skalet. Är detta något som alla har eller är det bara jag? Inget ljud alls om man tappar på nedre delen av telefonen där batteriet sitter.

/Mattias

Ta den frågan till de som har mobilen, dvs här..:

https://www.minhembi...howtopic=260375

Postad 19 april 2010 - 19:11

nihinils
  • nihinils
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har äntligen varit och hämtat min desire! Den ligger just nu och laddas och jag kan knappt vänta med att prova den.

Till frågan: Jag köpte den med Halebop hallå abonemang, och jag har inte fått hem det nya simkortet än. Någon som vet om jag kan slänga i mitt nuvarande Telia refill kort och provköra den? Orkar ju inte vänta tills nya simkortet kommer.. Eller innebär detta att den är låst och bara kan användas med Halebop?

Postad 19 april 2010 - 20:02

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0

Någon som vet om jag kan slänga i mitt nuvarande Telia refill kort och provköra den? Orkar ju inte vänta tills nya simkortet kommer.. Eller innebär detta att den är låst och bara kan användas med Halebop?

Testa? Är väl inte så jobbigt att byta SIM-kort, men den är väl antagligen låst om du har köpt den på nån sorts avbetalning/abonnemang.

Postad 19 april 2010 - 21:08

Unregisteredf93cd07d
  • Unregisteredf93cd07d
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Nu har Telenor tagit bort "Preliminär leveransstart 16:e april" från hemsidan, så nu finns det ingen datum alls, bara att telefonen levereras inom 1-3 veckor... =o(

Nån som vet hur förfarandet borde gå till med beställningar från dom? Hara bara bokat en telefon i butik, men inte fått någon mer info.

Postad 19 april 2010 - 21:29

Oboyen
  • Oboyen
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0

Har äntligen varit och hämtat min desire! Den ligger just nu och laddas och jag kan knappt vänta med att prova den.

Till frågan: Jag köpte den med Halebop hallå abonemang, och jag har inte fått hem det nya simkortet än. Någon som vet om jag kan slänga i mitt nuvarande Telia refill kort och provköra den? Orkar ju inte vänta tills nya simkortet kommer.. Eller innebär detta att den är låst och bara kan användas med Halebop?

Testa? Är väl inte så jobbigt att byta SIM-kort, men den är väl antagligen låst om du har köpt den på nån sorts avbetalning/abonnemang.

Ja du kan använda din mobil med annat simkort.
Den funkar även utan, men det är lite svårt att ringa då.
Android mobilerna låser dom inte till en operatör!

Postad 19 april 2010 - 21:37

zeilon
  • zeilon
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Bara nyfiken..har Telenor inte levererat några Desire alls? Riktig miss av Telenor i så fall att inte lyckats få tag på några exemplar av en av de mest eftertraktade telefonerna på länge.

Postad 19 april 2010 - 22:09

nihinils
  • nihinils
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Ja du kan använda din mobil med annat simkort.
Den funkar även utan, men det är lite svårt att ringa då.
Android mobilerna låser dom inte till en operatör!

Tack för det. Har precis startat den första gången, och jag är djupt imponerad. Helt fantastisk telefon. Bästa köpet någonsin!

Postad 20 april 2010 - 07:25

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0
Beställde från Dustinhome i gårkväll, nu har jag fått kollinummer och ett serienummer på telefonen, ETA är imorgon, sweet!

EK

Postad 20 april 2010 - 08:44

telamundo
  • telamundo
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Bara nyfiken..har Telenor inte levererat några Desire alls? Riktig miss av Telenor i så fall att inte lyckats få tag på några exemplar av en av de mest eftertraktade telefonerna på länge.

Mailade till Telenor idag för att få lite svar på hur det ligger till med leverans. Fick följande

"Hej,

Vi vill börja med att beklaga att leveransdatumet flyttades fram. Detta var på grund av att vår leverans från HTC blev försenad. Vi har även haft problem med vår mail [email protected] och har inte kunnat ge snabb respons på frågor angående HTC Desire och vi beklagar även detta.

Vi har fått in HTC Desire i lager och började skicka ut beställningar igår eftermiddag. Långt ifrån alla beställningar hann dock komma ut igår. När paketet registrerats hos Schenker kommer ni få en mailavisering till den adressen ni uppgav då ni gjorde beställningen. Vi kan inte få fram löpnummer och pinkod härifrån utan den kommer ni alltså få från Schenker via mail såfort det är tillgängligt.

Ha en bra dag och tack för tålamodet!
"

Så var det med det. Man kan ju hoppas att få den innan fredag då, för än har jag inte fått någon avisering från Schenker.

Postad 20 april 2010 - 08:46

Kilian
  • Kilian
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Jag är en av dom som väntar på Desire från Telenor.

Fick detta mail alldeles nyss:

Hej,

Vi vill börja med att beklaga att leveransdatumet flyttades fram. Detta var på grund av att vår leverans från HTC blev försenad. Vi har även haft problem med vår mail [email protected] och har inte kunnat ge snabb respons på frågor angående HTC Desire och vi beklagar även detta.

Vi har fått in HTC Desire i lager och började skicka ut beställningar igår eftermiddag. Långt ifrån alla beställningar hann dock komma ut igår. När paketet registrerats hos Schenker kommer ni få en mailavisering till den adressen ni uppgav då ni gjorde beställningen. Vi kan inte få fram löpnummer och pinkod härifrån utan den kommer ni alltså få från Schenker via mail såfort det är tillgängligt.

Med vänlig hälsning

Emilie
Internetbutiken Privat
Telenor
http://butik.telenor.se

-----

Många besked! Men det här var det mest seriösa jag sett.

Postad 20 april 2010 - 08:48

Unregisteredf93cd07d
  • Unregisteredf93cd07d
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Så var det med det. Man kan ju hoppas att få den innan fredag då, för än har jag inte fått någon avisering från Schenker.

Samma här, Bara att hoppas att det går fort...

Väldigt dåligt att mna inte kan kolla sin orderstatus alls... Det kan man ju tycka skulle vara ganska lätt att göra...

Postad 20 april 2010 - 09:00

telamundo
  • telamundo
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag är en av dom som väntar på Desire från Telenor.

Fick detta mail alldeles nyss:

Hej,

Med vänlig hälsning

Emilie
Internetbutiken Privat
Telenor
http://butik.telenor.se

-----

Många besked! Men det här var det mest seriösa jag sett.

Om du tittar några steg upp i tråden så är det exakt samma svar som jag har lagt in där. Så de skickar ut standardiserade svar på frågan. Personlig service? Man kan ju åtminstone hoppas att det de skriver är sant så att något är på gång.

Postad 20 april 2010 - 09:07

telamundo
  • telamundo
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Väldigt dåligt att mna inte kan kolla sin orderstatus alls... Det kan man ju tycka skulle vara ganska lätt att göra...

Ja det är väldigt irriterande att man inte kan kolla orderstatus. Jag har gett dem riktigt dåligt betyg på prisjakt för detta. Om jag vetat att det inte gick att följa ordern innan jag beställde så hade jag varit tveksam att beställa därifrån. Det är ju stenålder med den webbutik de har.

Såg nu precis att Telenor ändrat mitt abonnemang. Gott tecken kan man hoppas.

Postad 20 april 2010 - 15:26

Lugge
  • Lugge
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
När det gäller surf undrar jag vilken hastighet man behöver för att kunna använda telefonens funktioner på ett bra sätt, lyssna på Spotify, surfa samt kolla youtube?

Telenor har ju 1 Mbit/s obegränsat och Tele2 har ju upp till 6 Mbit/s i 1 eller 5 GB beroende på vilket abonemang man väljer för att sedan begränsas till 30 Kbit/s.

Vilket rekommendera ni? Det känns ju som om man kommer upp i 5 GB väldigt lätt om man lyssnar på spotify mycket och använder telefonens funktioner, så frågan är då om 30 Kbit/s räcker för att lyssna på spotify, surfa, telefonens funktioner samt kolla youtube?

Postad 20 april 2010 - 15:29

Setherial
  • Setherial
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Min mobiltelefon gick i princip sönder idag så det blev en Desire. Ringe Dustin och hörde. De hade fått in 12st idag så det blev Dustin!

/Ny i Desire-klubben ;)

Postad 20 april 2010 - 15:44

Unregistered409cb17f
  • Unregistered409cb17f
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Glad i hågen for jag till Media Markt i Umeå i lördags som "hade" luren på lager, vilket dom naturligtvis inte hade.. Letade som ett cp i hela Umeå men inte en enda butik som hade nåt ex.. Så det blev från katshing istället, ordern skickad idag så nu e man måttligt spänd av förväntan.. Frugan skulle köpa en iPhone men tyckte Desire'n var mycket finare så hej hopp så blev det 2 lurar beställda ;)

Postad 20 april 2010 - 17:17

Setherial
  • Setherial
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
;)

Min mobiltelefon gick i princip sönder idag så det blev en Desire. Ringe Dustin och hörde. De hade fått in 12st idag så det blev Dustin!

/Ny i Desire-klubben :D

Orderna redan skickad!

Madda fakka! Bra jobbat Dustin!!!

Postad 20 april 2010 - 17:37

Dramadrottning
  • Dramadrottning
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag undrar om det är någon som testat att surfa med sin desire med hastighet av 120 kbit/s, hur funkar de, funkar de ens? Känner som arbetslös att de gick hårt ekonomin att köpa en telefon med kostnad av 2 månads inkomster och funderar på att klara mig med telias erbjudande "Telia max 25 + mobilsurf alltid" men är ju skeptisk till den låga hastigheten. Så vore fint om någon med erfarenhet av att surfa med den nämnda hastigheten på sin desire kunde beskriva hur den upplever hastigheten på olika hemsidor. I värsta fall så får de ju bli mobilsurf extra eller byta mobiloperatör.

Mvh drama

Postad 20 april 2010 - 18:46

GroKKen
  • GroKKen
  • Veteran

• 2 487 inlägg
  • 0
Har i dagarna kommit fram till att en ny mobil är det som behövs. Kikade lite på desire innan när den inte fanns ute och den verkar ju riktigt bra så det får nog bli en sådan. Hade tänkt köra telia student eller 25 som det heter nuförtiden men så fick jag se idag att man bara fick 500mb innan hastigheten stryps och det känns lite snålt tycker jag.

Har försökt kika runt nu på eftermiddag vad för något man ska ha istället och tycker att det halebop hallå med surf plus för 149kr i månaden verkar rätt schysst. 3gb innan det stryps, fria sms och 19 öre min till alla nät.

Är det någon som har ett bättre förslag till en som är van vid gratis sms och vill kunna surfa ganska mycket ;) ?

EDIT: Hitta nu att mecenat har studentrabbat på halebop så om man är student kan man skaffa halebop vänner där man ringer gratis till alla halebop, 59 öre till övriga nät och gratis sms för 29 kr månaden. Sedan kan man lägga på surf plus för 99 kr månaden så får man en totalsumma på 128kr/månaden

Redigerat av GroKKen, 20 april 2010 - 19:17.

Postad 21 april 2010 - 14:03

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

• 1 057 inlägg
  • 0

;)

Orderna redan skickad!

Madda fakka! Bra jobbat Dustin!!!

Dustin är snabba på att skicka grejer :D
Min favvo i näthandel!

Postad 21 april 2010 - 16:35

nero_of_the_day
  • nero_of_the_day
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
:D Äntligen har fått min Desire från Telenor Idag!!!

:D Detta var på tiden!!!

+ :)

Redigerat av nero_of_the_day, 21 april 2010 - 16:36.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.