* Officiell tråd iPhone 4 *
5170 svar till detta ämne
Postad 05 augusti 2010 - 12:34
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Sist jag läste rubriken på tråden så hette den officiell tråd iphone 4. Inte Svearikes tull och smuggelregler. Håll er till ämnet tack.
Word. Inget glapp här. Men dock så har jag ett skrammel/rassel ljud när man knackar med fingret lite löst på baksidan. Låter som det kommer uppifrån kamera linsen.
Undrar om det bara är min eller om det är fler som har så.
Om jag lägger min telefon med skärmen nedåt och kameralinsen syns uppe till vänster så kan jag höra ett litet knäppande, kanske nästan som ett knäppande från ett glapp eller liknande, om jag då knackar lite lätt på mitten av vänstra långsidan. Är det detta du menar som du också har?
Postad 05 augusti 2010 - 12:53
jakob01p
-
jakob01p
-
Användare
-
-
128 inlägg
Låter inte som nån knäpp ljud. utan med som nått sitter löst och skorrar/rasslar. svårt att beskriva ljudet.
Låter bara när man knackar på vissa ställen mest märker man av det när man knackar på baksidan på övre halvan uppe vid kamera linsen.
Men så fort jag tar och håller om telefonen där med fingrarna en på undersidan och en över linsen så kan jag inte få fram ljudet så det borde vara från kamera linsen. dock ver jag inte om det är nått större problem eller om det är nån fara.
alla funkar ju som det ska osv.
Postad 05 augusti 2010 - 13:01
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4 558 inlägg
Underbar sak! Lite bilder på min skönhet 
Grattis Timpolanen! Sa ju att du skulle få din innan mig.
Postad 05 augusti 2010 - 15:17
Unregistered24235
-
Unregistered24235
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Låter inte som nån knäpp ljud. utan med som nått sitter löst och skorrar/rasslar. svårt att beskriva ljudet. Låter bara när man knackar på vissa ställen mest märker man av det när man knackar på baksidan på övre halvan uppe vid kamera linsen. Men så fort jag tar och håller om telefonen där med fingrarna en på undersidan och en över linsen så kan jag inte få fram ljudet så det borde vara från kamera linsen. dock ver jag inte om det är nått större problem eller om det är nån fara. alla funkar ju som det ska osv.
Jag har samma ljud om jag knackar på linsen. Lär ju inte vara något fel, bara att man inte knackar där
Postad 05 augusti 2010 - 15:49
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Min är tyst som en mus när jag skakar den lite lätt, väldigt bra byggkvalitet.
Postad 05 augusti 2010 - 15:52
Unregistered24235
-
Unregistered24235
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Min är tyst som en mus när jag skakar den lite lätt, väldigt bra byggkvalitet.
Samma här, men ändå låter det lite om man slår lite vid linsen.
Postad 05 augusti 2010 - 15:54
jakob01p
-
jakob01p
-
Användare
-
-
128 inlägg
Jag har samma ljud om jag knackar på linsen. Lär ju inte vara något fel, bara att man inte knackar där 
Okej då är jag inte ensam om det.Hehe nae precis va bara nått jag upptäckte när jag kolla över den precis när jag packade upp den...
Postad 05 augusti 2010 - 15:59
Timpolanen
-
Timpolanen
-
Mästare
-
-
2 834 inlägg
Explorer45: Yess  Me love telenor! De lyckades av alla dagar på jorden pricka min födelse dag! Snacka om en schysst överasskning! Jag har samma ljud om jag knackar på linsen. Lär ju inte vara något fel, bara att man inte knackar där 
Samma här
Postad 05 augusti 2010 - 16:42
BruteBonk
-
BruteBonk
-
Användare
-
-
145 inlägg
Man bör överväga att köpa till en försäkring till sin IP4 om man inte har en via hemförsäkringen. Tror vi kommer få se många likt denna http://mattiasjohan.blogg.se/
Postad 05 augusti 2010 - 17:27
bobbyewing
-
bobbyewing
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Hej,
funderar på att beställa en Iphone 4, med abonnemang. Men samtliga operatörer verkar bara ha bundling med sjukt dyra abonnemang. Jag har inget emot att betala lite för telefonen, men vill ha ett enklare privatabonnemang till den.
Någon som vet vart jag kan hitta en jämförelseprislista mellan operatörerna likt den som fanns för 3GS?
Tack!
Postad 05 augusti 2010 - 17:30
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Hej,
funderar på att beställa en Iphone 4, med abonnemang. Men samtliga operatörer verkar bara ha bundling med sjukt dyra abonnemang. Jag har inget emot att betala lite för telefonen, men vill ha ett enklare privatabonnemang till den.
Halebop? Du använder Telias nät, kan sätta upp med 12/18/24-månaders bindningstid, betala billiga fasta avgifter och minuttaxor (aningen högre öppningsavgift) och du betalar då istället lite mer för telefonen när du tecknar abonnemanget.
Postad 05 augusti 2010 - 17:32
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1 408 inlägg
Man bör överväga att köpa till en försäkring till sin IP4 om man inte har en via hemförsäkringen. Tror vi kommer få se många likt denna http://mattiasjohan.blogg.se/
usch..i min ålder så är man inte speciellt rädd om grejerna  och själv har jag tappat mobilen (en SE) i betong golv några gånger här om dagen, och för några veckor sen så drog jag kofoten i en annan SE telefon (allt filmades med själva mobilen XD) de båda har klarat sig. Självrisk är väl ungefär 1500kr om sin mobil skulle gå sönder?
Postad 05 augusti 2010 - 17:49
p1er
-
p1er
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Ja, och tro inte att en Bumper från Apple kommer minska problemet: http://gizmodo.com/5...d-iphone-4-safe
Postad 05 augusti 2010 - 18:45
gangstaante
-
gangstaante
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag frågade efter försäkring till iphone 4 på elgiganten, men där kunde man inte ta nån igenom, helt sanslöst. Hon sa att försäkringsbolaget är redo på att få in så många trasiga iphone´s samt att dom är så dyra så det inte går att tecka. Men ska kika igenom min hemförsäkring.. Vilken operatör är den låst till om man köper den från elgiganten?
Antingen tele2 eller telia.
Postad 05 augusti 2010 - 23:07
krille009
-
krille009
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Antingen tele2 eller telia.
Ok bra och då när man köper den till tele 2 så betalar man typ 6000 kr för 16gb eller knyter man upp sig på ett nytt abonnemang?
Postad 06 augusti 2010 - 00:32
p1er
-
p1er
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Tycker bumper funkar fint i detta testet: http://www.youtube.c...h?v=aZba_sgnGQw
Han hade nog mest tur att den landade på kanterna och sedan studsade. Landar telefonen mer mot fram-/baksidan så krossas glaset. Dessa fixar i alla fall trasiga iPhone 4:or mm: http://www.youtube.c...feature=related
Postad 06 augusti 2010 - 07:03
Junta
-
Junta
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Det knäpp ljudet har jag med nu när jag ser efter. Dom andra jag har känt på har också det, Samma med power/sleep knappen sitter lite löst, vickar man på den så rör den sig, inte som dom andra knapparna dom sitter stenhårt, Har känt på fyra IP4 och alla har samma. Ingen annan som kan vicka på sin power/sleep knapp alls ?
Postad 06 augusti 2010 - 08:21
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Imorse så ringde väckarklockan på iPhonen som vanligt. När jag senare ville tända telefonen från sleepmode när jag var på väg ut (efter 1 timme) så var den stendöd. Den reagerade inte på varken home eller sleep knappen. Körde sedan en sån där reset... tryckte i home och sleep samtidigt, då startade mobilen upp. Är det någon som haft erfarenheten av detta? Har aldrig stött på det här med min 3gs... på min 3g hade jag den här typen ut av problem men det var efter 1 halv års användning. Kan tillägga att batteriet var 78% laddat och jag har inte jailbrekat lr liknande.
Sen en annan grej, när man bläddrar bland kamera bilderna, när man kommer fram till inspelade videon... innan man ens trycker på play så stängs ljudet av på musiken som man har på Ipoden. Tänkte kanske att musiken kommer upp igen när man stänger av kamera albumet... men det gjorde den inte utan man fick gå in i Ipoden och starta om musiken på nytt... Antar att det funkar såhär?
Då Apple inte har DOA på sin iPhones så kvittar det när jag lämnar in telefonen på service så tänkte bara kolla med er andra, speciellt det först nämnda problemet. Vill inte lämna in telefonen och vänta i 3 veckor på kanske något som inte ett udda problem. När man ändå pröjsar 6500 så vill man inte ha någon måndags exemplar.
Postad 06 augusti 2010 - 10:23
matte723
-
matte723
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hej
Måste man åka till Danmark för att köpa en Iphone 4 eller kan man beställa den o få den hemskickad? nån som vet?
Är ju verkligen skitkasst att det inte ska gå o få tag på en Iphone 4 i Sverige utan att behöva vänta i en månad till som det verkar nu. Kan man ju knappast kalla en Release när inte ens hälften av dom som vill köpa en har kunnat göra det.
Blir sååå (&%¤% förbannad
Postad 06 augusti 2010 - 10:42
HaDo
-
HaDo
-
Forumräv
-
-
674 inlägg
Vilken hype för sånt trams................
Postad 06 augusti 2010 - 11:02
nosslo77
-
nosslo77
-
Användare
-
-
183 inlägg
Vilken hype för sånt trams................ 
Har vi ytterligare en Desire-användare som sneglar lite avundsjukt på möjligheterna att faktiskt köpa appar (ja, det går faktiskt på IPhone)?
Postad 06 augusti 2010 - 11:10
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Har vi ytterligare en Desire-användare som sneglar lite avundsjukt på möjligheterna att faktiskt köpa appar (ja, det går faktiskt på IPhone)?
Inga större problem att köpa appar till android heller, bara ett extra steg för att göra det och nä, man behöver inte roota
Postad 06 augusti 2010 - 11:44
HaDo
-
HaDo
-
Forumräv
-
-
674 inlägg
Har varken det ena eller andra. Men varför köpa en telefon som knappt går att få tag på??
Postad 06 augusti 2010 - 11:53
crazyivan
-
crazyivan
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Måste vänta hela 4v innan jag får min iPhone 4
Postad 06 augusti 2010 - 12:51
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1 387 inlägg
Säg den lycka som vara för evigt 
Jag drog min iPhone 4 i asfalten idag!
Den landade på baksidan och hade säkert inte repats alls om jag inte hade råkat trampa till på den också ##!!%!!
Nu är glaset rätt repigt och jag funderar på att fixa ett nytt. Jag har läst på nätet att det inte är så svårt att plocka isär den men frågan är var får ag tag på ett nytt glas?
Vad kostar ett nytt glas?
Var kan man lämna in den och få det utbytt, helst i stockholmsområdet?
tips mottages...
Redigerat av nippe, 06 augusti 2010 - 12:53.
Postad 06 augusti 2010 - 12:55
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Om du har Telia som operatör så har dom ett serviceavtal för iPhone med LAN-Master i Stockholm, dom finns i Malmö också. Dom är snabba och riktigt bra.
Redigerat av PojPoj, 06 augusti 2010 - 12:55.
Postad 06 augusti 2010 - 13:08
yoniii
-
yoniii
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Hej Måste man åka till Danmark för att köpa en Iphone 4 eller kan man beställa den o få den hemskickad? nån som vet? Är ju verkligen skitkasst att det inte ska gå o få tag på en Iphone 4 i Sverige utan att behöva vänta i en månad till som det verkar nu. Kan man ju knappast kalla en Release när inte ens hälften av dom som vill köpa en har kunnat göra det. Blir sååå (&%¤% förbannad
Vadå, är den inte helt slut i våra grannländer??
Postad 06 augusti 2010 - 13:38
matte723
-
matte723
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Vadå, är den inte helt slut i våra grannländer??
Skulle inte förvåna mej. blir sååå irriterad dom får väl sätta lite fart på chipchopparna så dom skruvar ihop fler lite snabbt. Morr
Postad 06 augusti 2010 - 15:09
Sandman1977
-
Sandman1977
-
Användare
-
-
119 inlägg
Jag tycker ljudet vid samtal är lite dåligt. Det skorrar lite när man pratar med någon, och personen som jag pratar med hör allt i min bakgrund.. Någon som upplever detta fenomen?
OBS! Jag är inte skåning..
Postad 06 augusti 2010 - 15:19
holetaker
-
holetaker
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Jag tycker ljudet vid samtal är lite dåligt. Det skorrar lite när man pratar med någon, och personen som jag pratar med hör allt i min bakgrund.. Någon som upplever detta fenomen?
OBS! Jag är inte skåning.. 
Pratade med min polare igår som har en iphone 4. Tyckte det lät rätt mycket burkigare än innan
Postad 06 augusti 2010 - 15:22
bugkiller
-
bugkiller
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Pratade med min polare igår som har en iphone 4. Tyckte det lät rätt mycket burkigare än innan
Jag har upplevt samma sak, både på min och flera andras iPhones. Tycker det är märkligt att inte fler har reagerat på detta. Innan ip4 hade jag en 3gs och den lät märkbart bättre. För övrigt har min också hängt sig en gång så jag tvingades göra en riktig reset. Hände aldrig på 3gs.
Redigerat av bugkiller, 06 augusti 2010 - 15:23.
Postad 06 augusti 2010 - 16:33
holetaker
-
holetaker
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Jag har upplevt samma sak, både på min och flera andras iPhones. Tycker det är märkligt att inte fler har reagerat på detta. Innan ip4 hade jag en 3gs och den lät märkbart bättre.
För övrigt har min också hängt sig en gång så jag tvingades göra en riktig reset. Hände aldrig på 3gs.
Min hängde sig beyond repair redan första dagen, så jag fick skicka in den. Får den förhoppningsvis nästa vecka.
Postad 06 augusti 2010 - 17:06
BruteBonk
-
BruteBonk
-
Användare
-
-
145 inlägg
Av rent intresse... Någon som beställt från Halebop och fått sin lur?
Är rätt beige att kalla det lansering när man har så få enheter till förfogande.
Det var då tusan vad kvalitetsbrister det kavlas ut här. Får mig att vilja avbeställa skiten.
Dåligt ljud vid samtal och täckning är saker man inte kan undvika att irritera sig på.
Postad 06 augusti 2010 - 17:28
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1 408 inlägg
Säg den lycka som vara för evigt Jag drog min iPhone 4 i asfalten idag! Den landade på baksidan och hade säkert inte repats alls om jag inte hade råkat trampa till på den också ##!!%!! Nu är glaset rätt repigt och jag funderar på att fixa ett nytt. Jag har läst på nätet att det inte är så svårt att plocka isär den men frågan är var får ag tag på ett nytt glas? Vad kostar ett nytt glas? Var kan man lämna in den och få det utbytt, helst i stockholmsområdet? tips mottages...
Skulle man kunna få se en bild? Förövrigt kanske du/alla skulle byta ut mot ett tåligt plexi? Plexi tål ju mycket innan det spricker.
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 06 augusti 2010 - 17:32.
Postad 06 augusti 2010 - 17:48
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4 558 inlägg
Skulle man kunna få se en bild? Förövrigt kanske du/alla skulle byta ut mot ett tåligt plexi? Plexi tål ju mycket innan det spricker.
Plexi är ju en mycket dum idé om man vill undvika repor. Bättre att skaffa ett lite rejälare skydd till den. Men visst, glas spricker ju lättare men är mer reptåligt.
Postad 06 augusti 2010 - 19:26
p1er
-
p1er
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Av rent intresse... Någon som beställt från Halebop och fått sin lur?
Är rätt beige att kalla det lansering när man har så få enheter till förfogande.
Det var då tusan vad kvalitetsbrister det kavlas ut här. Får mig att vilja avbeställa skiten. Dåligt ljud vid samtal och täckning är saker man inte kan undvika att irritera sig på.
Det är väl inget nytt att iPhones lanseras på detta vis... Det är fullt medvetet gjort av Apple att endast skicka små partier med telefoner. Det gör telefonen mer exklusiv och eftertraktad. Att vara en av de "få" som har en iPhone 4 ska ju vara ett "privilegium"... pfffh Finns inget värre marknadsknep. Känns så jäkla onödigt
Postad 06 augusti 2010 - 20:30
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Det är väl inget nytt att iPhones lanseras på detta vis...
Det är fullt medvetet gjort av Apple att endast skicka små partier med telefoner. Det gör telefonen mer exklusiv och eftertraktad. Att vara en av de "få" som har en iPhone 4 ska ju vara ett "privilegium"... pfffh
Finns inget värre marknadsknep. Känns så jäkla onödigt
Källa på det?
Postad 06 augusti 2010 - 20:32
Lightmaster
-
Lightmaster
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Är det någon som kan länka en hemsida/guide om hur man jailbreakar? Vad krävs? Är det svårt och vad finns det för risker med det osv? Aldrig gjort det förut och skulle vilja veta hur man går tillväga.
Tack!
Postad 06 augusti 2010 - 21:14
bigbandit
-
bigbandit
-
Användare
-
-
161 inlägg
Är det någon som kan länka en hemsida/guide om hur man jailbreakar? Vad krävs? Är det svårt och vad finns det för risker med det osv? Aldrig gjort det förut och skulle vilja veta hur man går tillväga.
Tack!
Sök på jailbreak här på MHB. Men det är väldigt enkelt att jailbreaka sin iphone nu. Besök bara sidan jailbreakme.com från safari i din iphone så gör den allt automatiskt åt dig. Sen är det bara å köra.
Redigerat av bigbandit, 06 augusti 2010 - 21:14.
Postad 06 augusti 2010 - 21:40
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1 408 inlägg
Det är väl inget nytt att iPhones lanseras på detta vis...
Det är fullt medvetet gjort av Apple att endast skicka små partier med telefoner. Det gör telefonen mer exklusiv och eftertraktad. Att vara en av de "få" som har en iPhone 4 ska ju vara ett "privilegium"... pfffh
Finns inget värre marknadsknep. Känns så jäkla onödigt
ja du när man säljer några miljoner stycken bara på någon vecka så kan man väl knappast kalla det små partier?
Postad 06 augusti 2010 - 21:46
p1er
-
p1er
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Källa på det?
Please... Sen när brukar elektronikprylar sälja slut på sina första lanseringsdagar? Som jag ser det: nästan aldrig, om det inte är meningen dvs. Alla visste att iPhone 4 skulle bli efterfrågad och att skicka 20-30 enheter per butik (genomsnittlig uppskattning) kan väl vem som helst förstå att dessa kommer ta slut för snabbt. Om Apple nu mot all förmodan skulle vara osäkra på hur stor efterfrågan är, så hade de ju kunnat låta folk förhandsboka iPhone 4 en månad innan release. Anledningen att man låter lagren ta slut är bara för att få mer PR: "iPhone 4, nya måstet, tog slut på 10 minuter! -Aftonbladet"(påhittad rubrik) Det är min teori i alla fall.
Postad 06 augusti 2010 - 22:04
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Please... Sen när brukar elektronikprylar sälja slut på sina första lanseringsdagar? Som jag ser det: nästan aldrig, om det inte är meningen dvs.
Alla visste att iPhone 4 skulle bli efterfrågad och att skicka 20-30 enheter per butik (genomsnittlig uppskattning) kan väl vem som helst förstå att dessa kommer ta slut för snabbt. Om Apple nu mot all förmodan skulle vara osäkra på hur stor efterfrågan är, så hade de ju kunnat låta folk förhandsboka iPhone 4 en månad innan release.
Anledningen att man låter lagren ta slut är bara för att få mer PR: "iPhone 4, nya måstet, tog slut på 10 minuter! -Aftonbladet"(påhittad rubrik)
Det är min teori i alla fall.
Jag vet inte hur många gr jag väntat på nya grafikkort som inte funnits i lager på x antal veckor, även andra mobiltillverkare säljer slut på mobiler, HTC Desire t ex är slutsåld i många butiker, och nu snackar vi inte om att Apple sålde iväg 100000 st under den första veckan, utan att antalet ordrar låg på 3 miljoner, och man kan inte gå runt och sätta upp tusentals fabriker när det kanske bara är 1-2 företag som ens kan tillverka vissa av komponenterna, Apple har tex haft problem med att LG inte kan tillverka nog med iPad-displayer, så de har varit tvugna att få dem från andra tillverkare, som i sin tur måste bygga maskiner för att tillverka displayerna. Dålig tillgång leder bara till en sak i verkligheten, förlorade beställningar, det finns inget hemligt avtal om att tillverka för små volymer för att skapa exklusivitet. Och notera att den andra vågen i iPhonereleasen sträckte sig till 17 länder, varav de flesta har betydligt fler invånare än sverige, det ramlar ut hyllmeter med iPhones från kinafabriken dagligen, och fler fabriker betyder bara sämre vinst eftersom vi snackar om STORA kostnader, flera finansinstitut har skrivit ner sina förutsägelser på antalet sålda telefoner under det här året, vilket i sin tur skapar en oro bland aktieägarna samt styrelsen.
Redigerat av simulacra, 06 augusti 2010 - 22:08.
Postad 06 augusti 2010 - 22:24
HaDo
-
HaDo
-
Forumräv
-
-
674 inlägg
Men frågan kvarstår: Varför denna hype för en telefon som knappt går att få tag på och dessutom som det verkar , av ganska kass kvalite????
Redigerat av HaDo, 06 augusti 2010 - 22:24.
Postad 06 augusti 2010 - 22:33
gupp
-
gupp
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Men frågan kvarstår: Varför denna hype för en telefon som knappt går att få tag på och dessutom som det verkar , av ganska kass kvalite????
varför känner så många sig tvingade att komma in och trolla i den här tråden? var kommer ilskan och avundsjukan ifrån?
Postad 06 augusti 2010 - 22:35
HaDo
-
HaDo
-
Forumräv
-
-
674 inlägg
Ingen avundsjuka alls. Bara en fråga: Varför vill man ha en telefon som man måste vänta veckor, ja tom , månader på? Och som trots allt har en hel del "kända" fel?
Redigerat av HaDo, 06 augusti 2010 - 22:36.
Postad 06 augusti 2010 - 22:38
Lightmaster
-
Lightmaster
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Sök på jailbreak här på MHB. Men det är väldigt enkelt att jailbreaka sin iphone nu. Besök bara sidan jailbreakme.com från safari i din iphone så gör den allt automatiskt åt dig. Sen är det bara å köra.
Tack. Har några frågor bara. Finns det någon risk med att jailbreaka dvs att man inte kan återställa efteråt? Eller att något slutar funka/man inte kan uppdatera? Finns dom vanliga apparna jag redan har nu kvar efter man har jailbreakat eller försvinner dem?
Postad 06 augusti 2010 - 22:42
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1 292 inlägg
Ingen avundsjuka alls. Bara en fråga: Varför vill man ha en telefon som man måste vänta veckor, ja tom , månader på? Och som trots allt har en hel del "kända" fel?
Lista alla fel du känner till på iphone 4 tack?
Postad 06 augusti 2010 - 23:00
HaDo
-
HaDo
-
Forumräv
-
-
674 inlägg
Bara att läsa genom tråden. Det kan du väl? Varför blunda?Behöver knappast ta upp div tester som gjorts på den......
Postad 06 augusti 2010 - 23:10
Valle_81
-
Valle_81
-
Användare
-
-
134 inlägg
Lista alla fel du känner till på iphone 4 tack?
skojjar du med mig eller? Kolla bara hur många som listat sina problem bara på förra sidan. - dåligt ljud vid samtal -tappar mottagning/ antennproblem -glas som spricker/repas trots all hype om bepansrad glas som används på stridshelicoptrar bla bla -telefon som hänger sig beyond repair och detta är bara vad som nämnes på förra sidan
Redigerat av Valle_81, 06 augusti 2010 - 23:19.
Postad 06 augusti 2010 - 23:14
bigbandit
-
bigbandit
-
Användare
-
-
161 inlägg
Tack. Har några frågor bara. Finns det någon risk med att jailbreaka dvs att man inte kan återställa efteråt? Eller att något slutar funka/man inte kan uppdatera?
Finns dom vanliga apparna jag redan har nu kvar efter man har jailbreakat eller försvinner dem?
Varsågod kul att kunna hjälpa till. Du kan alltid återställa iphonen även om den är jailbreakad. Du kan synka med itunes som vanligt och alla appar med mera finns kvar. Du kan även köpa apps från itunes som vanligt allt funkar helt enkelt som om den inte var JB. Det är endast när det kommer ut ett nytt OS och du uppdaterar luren så försvinner din jailbreak. Men dom brukar ofta komma ut snabbt med en ny version av JB som funkar på den nya versionen av iphone OS så att man kan jailbreaka den igen. När du JB igen så tankar den ner inställningar igen så att det som du hade när den var JB kommer tillbaka.
Redigerat av bigbandit, 06 augusti 2010 - 23:16.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|