Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 december 2010 - 12:43

gogii
  • gogii
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Jag tycker det låter helt OK med originallurarna som följer med, men de har du väl provat för du har väl köpt en telefon?
Komplettera gärna med appen PowerAMP som är en riktigt bra musikspelare inkl. EQ.

Självklart har jag provat dom. Fjärrkontrollen osv är finfin. Men jag är inte nöjd med själva hörlurarna. Obekväma, ramlar ur om man springer osv. Inte alls bra. Därför vill jag gärna ha med 3.5 mm kontakt på fjärrkontrollen så man kan koppla in egna lurar.

Postad 06 december 2010 - 15:59

jokim
  • jokim
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
har precis köpt en Desire nu och satt mig in i app-världen... nu en fråga bara... läste någonstans att man kunde registrera telefonen på HTCsense hemsida och ta backup på kontakterna och stänga av telefonen ifall den blev stulen m.m ... men hittar inte var jag ska registrera mig...

Postad 06 december 2010 - 18:38

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

har precis köpt en Desire nu och satt mig in i app-världen... nu en fråga bara... läste någonstans att man kunde registrera telefonen på HTCsense hemsida och ta backup på kontakterna och stänga av telefonen ifall den blev stulen m.m ... men hittar inte var jag ska registrera mig...

Som jag fattat det funkar det bara med de nya Desire HD och Desire Z, inte den gamla vanliga Desire som denna tråden handlar om.

Postad 06 december 2010 - 19:02

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Finns en uppdatering nu att hämta manuellt. Men bara bugfixar vad jag har förstått. 25 mb ledigt skall det vara som vanligt.

Postad 07 december 2010 - 19:50

bran
  • bran
  • Beroende

• 1 033 inlägg
  • 0

Finns en uppdatering nu att hämta manuellt. Men bara bugfixar vad jag har förstått. 25 mb ledigt skall det vara som vanligt.

Smackade in den, nu hänger sig min vid vita skärmen med HTC loggan vid uppstarten... Går det att restore:a telefon på nåt sätt? Har alla kontakter i Exchange så det spelar ingen roll om allt blir rensat.

Postad 07 december 2010 - 20:02

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Smackade in den, nu hänger sig min vid vita skärmen med HTC loggan vid uppstarten... Går det att restore:a telefon på nåt sätt? Har alla kontakter i Exchange så det spelar ingen roll om allt blir rensat.

Håll in minusknappen och starta den sedan. Då blir den "fabriksny".

Tipset kommer från swedroid: länk.

Postad 07 december 2010 - 20:27

bran
  • bran
  • Beroende

• 1 033 inlägg
  • 0

Håll in minusknappen och starta den sedan. Då blir den "fabriksny".

Tipset kommer från swedroid: länk.

Jo det har jag försökt, funkar inte..

Postad 08 december 2010 - 03:38

Roothpest
  • Roothpest
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Är det någon som kan ge mig lite tips på hörlurar/headset till Desire? Jag lyssnar inte så jätteofta på musik så därför behöver det inte vara nåt jätteflashigt och dyrt.
Jag vill gärna att det finns styrknappar på fjärrkontrollen förutom "svara-knappen".
Sen måste fjärrkontrollen självklart ha 3.5 mm uttag så jag kan sätta in egna hörlurar om jag vill.

Tacksam för svar!

Ville också hitta ett sådant, verkade svårt att hitta ett med sladd, fick bli Bluetooth. Ville helst inte ha det (ännu en sak att ladda). Det blev en sonyericsson MW600. Fungerar riktigt bra.

Postad 08 december 2010 - 09:22

gogii
  • gogii
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Ville också hitta ett sådant, verkade svårt att hitta ett med sladd, fick bli Bluetooth. Ville helst inte ha det (ännu en sak att ladda). Det blev en sonyericsson MW600. Fungerar riktigt bra.

Det verkar väldigt bra ju. Precis det jag söker. Knappar på "fjärrkontrollen", display t.o.m... det är ju bara bonus :rolleyes:

Ska nog springa mina 300 meter bort till Net on Net och köpa det idag kanske. Tack för tipset!

Postad 08 december 2010 - 13:32

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0
Asså på riktigt. Jag är så fruktansvärt less på det här internminnet att det inte är sant. Jag har 5 applikationer som tar lite plats, Facebook (9MB), Twitter (6,6MB), Google Maps (8,5MB), Flash (11MB) och Spotify (3,7MB), tillsammans ~39MB. 15MB är då ledigt och kvar på telefonen.

Att t.ex. Flash och Google Maps INTE går att flytta till SD-kortet där jag har 10GB ledigt tycker jag är oacceptabelt. Att Facebook och Twitter INTE går att flytta till SD-kortet är nästan lika bedrövligt. Sen förstår jag inte varför Angry Birds ligger och tar upp 1,5MB trots att det är installerat på SD-kortet.

Drygast är detta då det som häromdagen kom en uppdatering som kräver ~25MB ledigt, då måste jag avinstallera typ Flash och Google Maps, installera uppdateringen och sedan installera Flash och Google Maps igen. Det här är så dåligt att jag starkt funderar på att överge min trotjänare och byta till någon annan telefon.

Postad 08 december 2010 - 13:44

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
@ShaManIX: Håller med om att det är dåligt men det finns faktiskt en lösning på det. Den kallas Root access + A2SD och är väldigt lätt att fixa. Det finns en utförlig guide på svenska på Swedroid. Detta görs naturligtvis på egen risk, vad jag vet har det dock inte skrivits ett enda inlägg i tråden av någon som lyckats ställa till något som inte gått att fixa. OBS att det eventuellt kan bli problem med garantin om man rootat.

Ett annat alternativ är att invänta Android 2.3 som förhoppningsvis kommer till Desire också inom kort. Har inte kollat changeloggar men den kanske förbättrar möjligheten till apps på SD ytterligare.

Postad 08 december 2010 - 14:03

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Också ligger massa skit som man inte får ta bort typ aktier och ficklampa. Eller massa widgets som man skulle vilja radera för att frigöra lite minne.

Postad 10 december 2010 - 15:45

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
man behöver inte roota för att få a2sd på fler appar än vad dom själva tycker är nödvändigt. ganska säker på att det nämnts tidigare i tråden.

men genom att roota och lägga in custom rom så kan man ju bli av med en massa onödig skit. så det lär väl bli det snart.

vad gäller handsfree så är mw600 väldigt bra. har använt själv i ett par månader. se bara upp med wifi. varje gång jag kommer hem och har igång wifi på telefonen så försvinner blådandskopplingen i 5-10 sekunder. se även upp med vilka appar som använder det. kan bli störigt om flera program använder det samtidigt :lol:

Postad 11 december 2010 - 14:17

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

man behöver inte roota för att få a2sd på fler appar än vad dom själva tycker är nödvändigt. ganska säker på att det nämnts tidigare i tråden.

Jag har kört det lilla "hacket" för att tvinga in så mycket som möjligt på SD kortet, men det räcker inte på långa vägar.

Jag håller med ShaManIX, det suger benhårt att behöva avinstallera grejer så får en ynka uppdatering kommer.
Igår lyckades jag frigöra några MB till igenom att radera uppdateringar till en del av de inbyggda apparna jag inte använder som gmail, facebook m.fl.

Jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att en telefon kan marknadsföra sig med 512Mb minne, men att jag bara kan nyttja en bråkdel av dem :lol:

Har tidigare varit emot rootande etc, men jag är nog snart där, och då kommer mycket an den inbyggda skiten försvinna.

Postad 13 december 2010 - 08:14

gogii
  • gogii
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Jag har kört det lilla "hacket" för att tvinga in så mycket som möjligt på SD kortet, men det räcker inte på långa vägar.

Jag håller med ShaManIX, det suger benhårt att behöva avinstallera grejer så får en ynka uppdatering kommer.
Igår lyckades jag frigöra några MB till igenom att radera uppdateringar till en del av de inbyggda apparna jag inte använder som gmail, facebook m.fl.

Jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att en telefon kan marknadsföra sig med 512Mb minne, men att jag bara kan nyttja en bråkdel av dem :P

Har tidigare varit emot rootande etc, men jag är nog snart där, och då kommer mycket an den inbyggda skiten försvinna.

Skulle du möjligtvis kunna hjälpa mig med "hacket" för att frigöra åtminstone lite till. Börjar bli trött på ikonen i meddelandefältet om att det är lite utrymme kvar :) Jag har letat i tråden utan att hitta nåt.

tack på förhand!

Postad 13 december 2010 - 09:12

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Är det någon som kan ge mig lite tips på hörlurar/headset till Desire? Jag lyssnar inte så jätteofta på musik så därför behöver det inte vara nåt jätteflashigt och dyrt.
Jag vill gärna att det finns styrknappar på fjärrkontrollen förutom "svara-knappen".
Sen måste fjärrkontrollen självklart ha 3.5 mm uttag så jag kan sätta in egna hörlurar om jag vill.

Tacksam för svar!

Jag har ett par skullcandy ink,d mic som låter rätt bra, det var dock ganska lång inspelningstid på dem. Spelade på jobbet i 2-3 dagar innan de började lossna men nu är jag helnöjd, micen funkar bra enligt dem jag pratat med.

länk Skullcandy ink´d mic black

Postad 13 december 2010 - 09:37

KaKa85
  • KaKa85
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Hejsan, jag provar här också även om det är en Desire Z det rör:

Min fru köpte en sån hära (Desire Z )på Mediamarkt. Den fungerade jättebra men vilken besvikelse när mörkret föll och skärmen granskades. Döda pixlar, flera. Mediamarkt byte ut både den och hon fick ett nytt copter display skydd(köptes samtidigt med telefonen), den var i jättefint skick när hon lämnade in den, den hade dessutom tejpen/plasten runt tangentbordet kvar. Den nya telefonen känns inte lika snabb säger hon. Jag har sett att det finns en uppdatering till 2.3 som kommer senare och innan dess ska man kunna få upp den till 2.29XXX, men telefonen säger att den har senaste mjukvaran fastän de bara anger till 2.2. Hur ska vi få in den senaste uppdateringen? Någon mer som haft förmånen att testa 2 st Desire Z som upplevde den ena långsammare än den andra? Dessutom så hänger den sig lite grand i surfmomentet, den nya alltså..
Tacksam för svar,
Mvh

Postad 13 december 2010 - 10:22

avozetta
  • avozetta
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Hejsan, jag provar här också även om det är en Desire Z det rör:

Min fru köpte en sån hära (Desire Z )på Mediamarkt. Den fungerade jättebra men vilken besvikelse när mörkret föll och skärmen granskades. Döda pixlar, flera. Mediamarkt byte ut både den och hon fick ett nytt copter display skydd(köptes samtidigt med telefonen), den var i jättefint skick när hon lämnade in den, den hade dessutom tejpen/plasten runt tangentbordet kvar. Den nya telefonen känns inte lika snabb säger hon. Jag har sett att det finns en uppdatering till 2.3 som kommer senare och innan dess ska man kunna få upp den till 2.29XXX, men telefonen säger att den har senaste mjukvaran fastän de bara anger till 2.2. Hur ska vi få in den senaste uppdateringen? Någon mer som haft förmånen att testa 2 st Desire Z som upplevde den ena långsammare än den andra? Dessutom så hänger den sig lite grand i surfmomentet, den nya alltså..
Tacksam för svar,
Mvh

Hej, Z/HD har en nyare SENSE-mjukvara än Desire och det kom en uppdatering till Desire här om dagen som inte gäller Z, kanske du blandat ihop detta.
När det gäller surfningen så är det ju så många faktorer som påverkar hastigheten för stunden så det är omöjligt att säga vad det beror på.

Postad 13 december 2010 - 16:28

KaKa85
  • KaKa85
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Hej, Z/HD har en nyare SENSE-mjukvara än Desire och det kom en uppdatering till Desire här om dagen som inte gäller Z, kanske du blandat ihop detta.
När det gäller surfningen så är det ju så många faktorer som påverkar hastigheten för stunden så det är omöjligt att säga vad det beror på.

Tydligen hade HTC dragit tillbaka uppdateringen 2.29XX som alla pratade om på forum osv. Vissa telefoner hade fått problem så de skulle se över den innan den släpps igen inom en ca en vecka sa de på supporten.
Det spelar ingen roll med surfen om den går på 3G eller det trådlösa i lägenheten, med laddsladd eller utan eller var man sitter (soffan 2,5m från wlan-routern). Ingen som märkt något liknande?

Postad 14 december 2010 - 13:15

gogii
  • gogii
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Ingen som kan hjälpa mig med att fixa Apps 2 SD? Står några inlägg längre upp om att det finns nåt litet "hack" som ska åtminstone frigöra lite till. Någon som vet hur man gör?

Postad 14 december 2010 - 14:10

ndrangheta
  • ndrangheta
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Ingen som kan hjälpa mig med att fixa Apps 2 SD? Står några inlägg längre upp om att det finns nåt litet "hack" som ska åtminstone frigöra lite till. Någon som vet hur man gör?

Här har du en länk till programmet:
http://www.androidbl...D-Patch-ENG.exe

och här har du en länk till en tråd på swedroid som behandlar ämnet:
http://www.swedroid....ead.php?t=19746

Postad 16 december 2010 - 09:12

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0
Mitt batteri har blivit riktigt dåligt. Började för några veckor sen när telefonen började stänga av sig ungefär en minut efter att "Du har bara 15% kvar, anslut laddare" visades. Nu stänger telefonen av sig för "slut på batteri" när den är på ungefär 30%.

Finns det nått trick att ladda batteriet för att den ska: Antingen visa rätt så att jag faktiskt vet när telefonen kommer dö och hur mycket batteri jag har kvar, eller kalibrera om batteriet så att den förstår att det faktiskt är 30% kvar av batteriet.

All hjälp/Försöka till hjälp uppskattas.

Postad 16 december 2010 - 09:18

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Låter skumt ju. Kan det vara någon skadlig app som du installerade/uppdaterade på sistone?

Postad 16 december 2010 - 09:40

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0
Nej, inte de senaste 3 veckorna.

Postad 16 december 2010 - 09:41

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
För resten har du uppdaterad den med den senaste uppdateringen?

Postad 16 december 2010 - 10:37

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0

För resten har du uppdaterad den med den senaste uppdateringen?

Ja, det gjorde jag för någon vecka sen.

Edit: En polare hade samma problem, han hittade ingen annan lösning än ett nytt batteri.
Funderar lite på 1600mAh. Någon som testat och vet om det är bättre än t.ex. original 1400mAh?

Redigerat av ShaManIX, 16 december 2010 - 13:34.

Postad 16 december 2010 - 16:36

Torino gt
  • Torino gt
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Ja, det gjorde jag för någon vecka sen.

Edit: En polare hade samma problem, han hittade ingen annan lösning än ett nytt batteri.
Funderar lite på 1600mAh. Någon som testat och vet om det är bättre än t.ex. original 1400mAh?

Jag fick med ett 1600mAh piratbatteri när jag köpte min bordsladdare men orginalbatteriet håller nästan dubbelt så bra som pirat, men det finns väll olika kvaliteter det också.

Postad 16 december 2010 - 17:50

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Finns det nått trick att ladda batteriet för att den ska: Antingen visa rätt så att jag faktiskt vet när telefonen kommer dö och hur mycket batteri jag har kvar, eller kalibrera om batteriet så att den förstår att det faktiskt är 30% kvar av batteriet.

Nu har jag lagt in ClockWorkMod Recovery i samband med att jag rootade och la in annan ROM på min lur, så jag vet inte om det finns i default recoveryn. Men har iaf för mig jag såg möjlighet att nollställa batteri "räknaren" där. Det är ju enkelt gjort att hoppa in och kolla. Stäng luren, håll volym-minus intryckt medans du startar den igen. Antar att du isåfall bör göra det när batteriet är fulladdat.

Postad 16 december 2010 - 23:55

jokim
  • jokim
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
hmm hur fungerar röstuppringningen? har inte fått igång den...

Postad 17 december 2010 - 09:54

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0

Nu har jag lagt in ClockWorkMod Recovery i samband med att jag rootade och la in annan ROM på min lur, så jag vet inte om det finns i default recoveryn. Men har iaf för mig jag såg möjlighet att nollställa batteri "räknaren" där. Det är ju enkelt gjort att hoppa in och kolla. Stäng luren, håll volym-minus intryckt medans du startar den igen. Antar att du isåfall bör göra det när batteriet är fulladdat.

Så starta telefonen med (-)-knappen intryckt och gå in på recovery då eller?

Kan en hard reset hjälpa mot det här?

Postad 17 december 2010 - 09:57

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Bör hjälpa tror jag.

Postad 17 december 2010 - 10:09

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0

Bör hjälpa tror jag.

Synd att HTC Sync bara vill låta mig mixtra med kontakterna via Outlook. Jag vill ju göra en back-up på mina kontakter och mina meddelanden, resten struntar jag i. O, ja, Angry Birds-filerna också. Tänker fan inte börja om när jag har 3 stjärnor på alla banor up to this date.

Postad 17 december 2010 - 10:17

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Frågan är om AB lagrar all data på telefonen eller på SD? Kopiera allt från SD till datorn så kanske löser det sig. Kontakter rekommenderar jag alla att ha som google kontakter. Då synkar du bara mot google och återställer sedan när som helst på vilken lur som helst.

Postad 17 december 2010 - 10:52

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0

Frågan är om AB lagrar all data på telefonen eller på SD? Kopiera allt från SD till datorn så kanske löser det sig. Kontakter rekommenderar jag alla att ha som google kontakter. Då synkar du bara mot google och återställer sedan när som helst på vilken lur som helst.

Får leta lite på nätet gällande AB. Så får jag fixa så att den synkar kontakter mot Google i helgen och hoppas på att en hard reset löser problemen. Laddningsknepet jag hittade fungerade iaf inte.

Tackar dig.

Postad 17 december 2010 - 12:00

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Några rekommendationer angående minneskort?
Kör i nuläget med original (4GB) men funderar på att köpa ett större, förmodligen 16GB, då jag ofta använder telefonen som lagringsenhet kortare tider!

Efter en snabb sökning så kom jag fram till detta:

Några invändningar? Kan man få det billigare utomlands(ej Ebay eller liknande)?

Postad 17 december 2010 - 15:00

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Jag skulle också vilja veta vilket kort man skall satsa på. Först och främst vilken minimal hastighet skall det klara för att HD inspelningen inte skall hacka.

Postad 17 december 2010 - 22:44

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3 073 inlägg
  • 0
Nån som kan berätta hur jag "un-syncar" facebook från kalendern?

dvs. nu ser jag i kalendern alla mina facebook-kontakters (eller kanske det är gmail?)
födelsedagar.. och detta har jag alls ingen nytta av :)

men hur katten får jag bort det?

Postad 17 december 2010 - 23:57

cruse
  • cruse
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Hur man rotar en app, har jag ingen aning om. De flesta appsen drar inget batteri, el. rullar i bakgrunden, det är bara att välja. Ja, visst finns det. Bara att läsa på i tråden, el. på swedroid.
Du kan få telefonen i stort sett presis som du vill ha den, bara att läsa om intresse finns.

Har haft Desire sedan 14 apr. och är mer än nöjd, även med batteritiden. Har allt presis som jag vill ha det.
Med rätt inst. är batteritiden minnst lika bra som gamla sortens mobil, när man använder den som en sådan.
Alltså 5 dygn är inga problem med en hel del samtalstid.
Det är heller inte svårt att köra slut på batteriet på ett dygn om jag vill det.

Har precis köpt en Desire och undrar om det finns någon "musik-docka" typ iphone, i så fall vad heter den samt vart kan jag hitta den?

Tack!

Postad 20 december 2010 - 20:23

Unregistered5282d64f
  • Unregistered5282d64f
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Har märkt att mina bilder plötsligt är ofokuserade när man kollar på dom. Måste zooma in en aning för att få bilden skarp. Men byter jag till 4:3-format vid bildtagning så visas plötsligt fotona skarpa och fina vid granskning. Även de som är tagna med det andra formatet.
Någon som har en förklaring?

Postad 21 december 2010 - 09:24

Torino gt
  • Torino gt
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Nån som kan berätta hur jag "un-syncar" facebook från kalendern?

dvs. nu ser jag i kalendern alla mina facebook-kontakters (eller kanske det är gmail?)
födelsedagar.. och detta har jag alls ingen nytta av :)

men hur katten får jag bort det?

Gå in i kalendern och tryck på meny/ mer/ kalendrar och bocka av facebook.

Postad 21 december 2010 - 11:44

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Har märkt att mina bilder plötsligt är ofokuserade när man kollar på dom. Måste zooma in en aning för att få bilden skarp. Men byter jag till 4:3-format vid bildtagning så visas plötsligt fotona skarpa och fina vid granskning. Även de som är tagna med det andra formatet.
Någon som har en förklaring?

Jag tror att det där har med HTC Album att göra. Jag har märkt samma fenomen hos mig (i mitt fall med EVO-Sense Album) och stillbilder tagna från 720p-videoklipp (1280 x 720). De blir mycket riktigt oskarpa och kräver zoom.

Enda förklaringen är att HTC Album har någon form av bugg som påverkar rendering av 16:9-bilder.

Lösningen kan vara att testa en alternativ bildvisare, t.ex Perfect Viewer. Eller så kan man hoppas på en uppdatering av Album som löser problemet.

Postad 21 december 2010 - 11:50

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Några rekommendationer angående minneskort?
Kör i nuläget med original (4GB) men funderar på att köpa ett större, förmodligen 16GB, då jag ofta använder telefonen som lagringsenhet kortare tider!

Efter en snabb sökning så kom jag fram till detta:

Några invändningar? Kan man få det billigare utomlands(ej Ebay eller liknande)?

Då Desire är ungefär samma lur som HD2 (om än med Android som standard) säger jag såhär: Class 2-kort på 16 GB kan strula. Jag har två sådana kort, de strejkar riktigt ordentligt och med tanke på att Desire är en snarlik enhet är jag ganska säker på att det är samma kortläsare i den. Det innebär att man bör ha ett snabbare minneskort.

32 GB SanDisk "Class 2" fungerar dock bra - orsaken är att kortet i praktiken är betydligt snabbare än Class 2 är i vanliga fall.

För 16 GB hade jag rekommenderat Class 4 eller 6 och känt märke, SanDisk, Lexar eller Transcend. Ett SanDisk "Ultra" (brukar vara Class 6) fungerar bra och är ett lämpligt köp.

Jag reserverar mig för att min erfarenhet är baserad på syskonet till Desire men då likheterna är så pass stora som de är har jag svårt att tro att minneskortsläsaren skulle hantera långsamma kort bättre.

Postad 22 december 2010 - 09:49

mikem
  • mikem
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej.

Går det att få ljud ur Usb på Desiren. Skulle vara bra om man kunde koppla ihop med bilens usb och köra tex. spotify den vägen.

Mike

Postad 22 december 2010 - 10:00

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Hej.

Går det att få ljud ur Usb på Desiren. Skulle vara bra om man kunde koppla ihop med bilens usb och köra tex. spotify den vägen.

Mike

Du kan inte få ut ljud via usb (iaf inte utan root) men du kommer ju åt innehållet på minneskortet så stereon kan spela upp det.

Postad 26 december 2010 - 17:14

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 905 inlägg
  • 0
-Fick meddelande idag att det fanns en mjukvaruuppdatering tillgänglig för nedladdning. Svarade nej då jag inte var hemma där jag har trådlöst WiFi. Någon som vet vad uppdateringen avser och om det är några kända buggar i den?

Lennart

Postad 27 december 2010 - 15:38

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0
Nån som har svar på detta:

Som vanligt när det kommer en uppdatering så måste man ju ta bort typ 3 miljoner grejer för att ens kunna uppdatera... Så jag var in och kollade lite Inställningar -> Program -> Alla

Upptäckte Facebook (vilket jag antar är Applikationen man kan ladda hem) och Facebook for HTC Sense (vad det nu är???) Facebook tar runt 8mb, Facebook for HTC Sense tog 12,5MB ungefär, rensade den och fick således en hel massa utrymme ledigt.

För att kolla så gick jag in på facebook i telefonen och gick runt massa, körde nån statusuppdatering, kommentarer, kollade på bilder och sånt. Men Facebook for HTC Sense står fortfarande på 0kb. Vad exakt är det? och det kanske inte påverkas om man använder applikationen.

Så ja, det här blev väl en fråga samtidigt som ett tips för folk att rensa cache på Facebook for HTC Sense, för jag behövde inte logga in igen eller något i applikationen efter att jag gjorde det.

Postad 28 december 2010 - 10:45

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Nån som har svar på detta:

Som vanligt när det kommer en uppdatering så måste man ju ta bort typ 3 miljoner grejer för att ens kunna uppdatera... Så jag var in och kollade lite Inställningar -> Program -> Alla

Upptäckte Facebook (vilket jag antar är Applikationen man kan ladda hem) och Facebook for HTC Sense (vad det nu är???) Facebook tar runt 8mb, Facebook for HTC Sense tog 12,5MB ungefär, rensade den och fick således en hel massa utrymme ledigt.

För att kolla så gick jag in på facebook i telefonen och gick runt massa, körde nån statusuppdatering, kommentarer, kollade på bilder och sånt. Men Facebook for HTC Sense står fortfarande på 0kb. Vad exakt är det? och det kanske inte påverkas om man använder applikationen.

Så ja, det här blev väl en fråga samtidigt som ett tips för folk att rensa cache på Facebook for HTC Sense, för jag behövde inte logga in igen eller något i applikationen efter att jag gjorde det.

Om man använder sig av google maps brut så kan man också avinstallera alla uppdateringar i stock versionen och få lite mer plats.

Postad 29 december 2010 - 17:47

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0
Alla mina sms har försvunnit. Första gången var i söndags när jag uppdaterade telefonen. Andra gången var nyss, utan någon anledning... Blir så jääääävla irriterad.

Går det att få tillbaka på nått vis? Vi pratar alltså om ungefär 8000 sms... Jag är gråtfärdig.
Någon som varit med om samma sak?

Börjar smälta att dom är borta, men pallar inte att dom ska försvinna på random. Hjälp?

Postad 30 december 2010 - 14:24

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
hände mig en gång med. nu backuppas mina sms vid varje dygn.

använder mig av sms backup & restore

edit: nån som vet om det finns nån baksida med ett bra skydd för kameralinsen? mitt har blivit ganska repigt, trots att jag har telefonen i en liten skyddsficka >_<

Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 30 december 2010 - 19:47.

Postad 30 december 2010 - 20:27

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Varför backuppar och synkar ni inte kontakter och sms med gmail?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.