Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 November 2010 - 23:13

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Fast jag tänkte utan dongle.

såklart att man inte klarar sig utan dongle om man ska köra trådlöst via usb... men det är bara vissa modeller som funkar då? självklart inte min...

Postad 30 November 2010 - 00:21

Gustav E
  • Gustav E
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

såklart att man inte klarar sig utan dongle om man ska köra trådlöst via usb... men det är bara vissa modeller som funkar då? självklart inte min...

På mitt Logiteckpaket fungerade bara tangentbordet. Måste ändå tacka er här ovan att ni tog upp och tipsade om att detta gick. Trodde det bara var bluetooth som gällde om man ville ha mus och tangentbord. Var ju fantastiskt att det gick via USB-OTG också :). Som någon ovan sa, det här visar än en gång så överlägsen N8 är alla andra smartphones :)

Postad 30 November 2010 - 20:56

Metalstorm
  • Metalstorm
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag tänke köpa mig en Nokia N8 och kollade på prisjakt efter den billigaste affären. Det visade sig att det är Katshing som säljer telefonen billigast. Jag har tidigare handlat av Katshing och har bra erfarenheter av dem, men på Katshing står det att "mobilen är konfigurerad med Telia som operatör". Den ska dock uppenbarligen vara olåst. Är det någon som har erfarenhet av detta tidigare? Har Telia lagt in någon egen programvara? Jag tänker använda Tele2 och inte Telia. Måste man vänta på Telia innan man kan få uppdateringar av firmware? Det är kanske betala några hundra mer och få en telefon som är orörd?

Postad 30 November 2010 - 20:59

Perfecto
  • Perfecto
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej, jag verkar ha ett problem med min n8, när jag redigerar en start sida med olika genvägar så ändras dom inte utan går tillbaka som dom var innan

Har testat med och ta bort helt o starta om men inget verkar funka, någon annan som stött på samma problem?

Vad kan man försöka med?

Tackar

Postad 30 November 2010 - 21:07

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Hej, jag verkar ha ett problem med min n8, när jag redigerar en start sida med olika genvägar så ändras dom inte utan går tillbaka som dom var innan

Har testat med och ta bort helt o starta om men inget verkar funka, någon annan som stött på samma problem?

Vad kan man försöka med?

Tackar

mera info, verkar ju super skoj med den här typen av problem. Beskriv exakt vad du vill ändra och hur du går till väga.

Postad 30 November 2010 - 21:22

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
senaste på nokia beta labs

SoundtrckrDeveloped by Soundtrckr*

Love radio? Sick of hearing the same “Greatest Hits” over and over again? Do you want to control your music? Then check out Soundtrckr - you’ll get free and easy access to more than 8 million songs, plus tons of social and location-based features to help you discover and share music that you can’t find anywhere else.

■Listen to more than 8 million fully licensed songs - any artist, any genre, anytime
■Create and share personal radio stations
■Play music with friends in real time
■Search your city for popular music and people with similar taste
■Share your favorite stations on social networks

Postad 30 November 2010 - 21:44

Perfecto
  • Perfecto
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

mera info, verkar ju super skoj med den här typen av problem. Beskriv exakt vad du vill ändra och hur du går till väga.

Hej, jo så här är det, när jag går in och ska redigera startsidan , och väljer att lägga till "genvägar" för att sedan byta ut vilka genvägar jag vill ha ist för videos, youtube osv. så går det inte, jag kan välja allt men sedan när jag trycker på klar så återgår allt till som det var innan

hmmmm?

Postad 30 November 2010 - 22:33

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
1. Någon vänlig själ som kan författa en liten manual över hur jag får telefonen som modem till datorn? (gärna så att ett barn förstår)

2. Finns det något sätt att komma tillbaks där jag slutade lysna på min ljudbok när telefonen varit avstängd?

Mvh

Postad 30 November 2010 - 23:19

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Jag tänke köpa mig en Nokia N8 och kollade på prisjakt efter den billigaste affären. Det visade sig att det är Katshing som säljer telefonen billigast. Jag har tidigare handlat av Katshing och har bra erfarenheter av dem, men på Katshing står det att "mobilen är konfigurerad med Telia som operatör". Den ska dock uppenbarligen vara olåst. Är det någon som har erfarenhet av detta tidigare? Har Telia lagt in någon egen programvara? Jag tänker använda Tele2 och inte Telia. Måste man vänta på Telia innan man kan få uppdateringar av firmware? Det är kanske betala några hundra mer och få en telefon som är orörd?

Sök i tråden på Katshing eller Telia så ska du se att det redan diskuterats ett antal gånger förut.

Postad 30 November 2010 - 23:30

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

1. Någon vänlig själ som kan författa en liten manual över hur jag får telefonen som modem till datorn? (gärna så att ett barn förstår)

2. Finns det något sätt att komma tillbaks där jag slutade lysna på min ljudbok när telefonen varit avstängd?

Mvh

1. Koppla telefonen till datorn med antingen BT eller USB, sätt telefonen i Ovi Suite läge om den inte redan är det (standard). Installera Nokia Ovi Suite på din dator, välj sedan i menyn Tools/Connect to Internet eller motsvarande på svenska, och sedan land samt operatör. (Om det är Tele2 du har som operatör ska du välja att definiera egna inställningar manuellt då Tele2 inte finns med i listan av någon outgrundlig anledning. Access punkt: internet.tele2.se, username, password samt additional inititialization commands lämnar du tomma.) Sedan väljer du connect. Klart!

2. Tveksamt, gick inte med Nokia 5800 och störde mig otroligt mycket. Säg till om du hittar något bättre program för ljudböcker.

Redigerat av trixeo, 30 November 2010 - 23:32.

Postad 01 December 2010 - 01:20

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

senaste på nokia beta labs

SoundtrckrDeveloped by Soundtrckr*

Love radio? Sick of hearing the same “Greatest Hits” over and over again? Do you want to control your music? Then check out Soundtrckr - you’ll get free and easy access to more than 8 million songs, plus tons of social and location-based features to help you discover and share music that you can’t find anywhere else.

■Listen to more than 8 million fully licensed songs - any artist, any genre, anytime
■Create and share personal radio stations
■Play music with friends in real time
■Search your city for popular music and people with similar taste
■Share your favorite stations on social networks

Testade precis, var totalt värdelöst. buggigt, segt som sirap(Java app) och idiotiskt UI.

Postad 01 December 2010 - 10:21

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
För de som har missat denna juvel:
http://www.allabouts...efault_web_.php

Postad 01 December 2010 - 13:47

DXD
  • DXD
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
I början tyckte jag att accuweather och tv.nu widgeterna uppdaterade sig själv med jämna mellanrum, eller har jag drömt det? Nu uppdaterar dom sig först när jag startar upp de i fullskärm. Undra om jag ändrat någon inställning i telefonen som stör detta...

Postad 01 December 2010 - 15:09

wargon
  • wargon
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Kan man ställa in nånstans på appar/widgets att man godkänner att appen använder telefon/ godkänner för denna session så man inte behöver göra det varje gång?

Postad 01 December 2010 - 17:21

Bomagin
  • Bomagin
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Mvh

Postad 01 December 2010 - 17:26

Bomagin
  • Bomagin
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Mvh

Prova FolderPlay det fungerar på min N8
Det finns nog inte på Ovi du får Googla

Postad 01 December 2010 - 18:31

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

1. Koppla telefonen till datorn med antingen BT eller USB, sätt telefonen i Ovi Suite läge om den inte redan är det (standard). Installera Nokia Ovi Suite på din dator, välj sedan i menyn Tools/Connect to Internet eller motsvarande på svenska, och sedan land samt operatör. (Om det är Tele2 du har som operatör ska du välja att definiera egna inställningar manuellt då Tele2 inte finns med i listan av någon outgrundlig anledning. Access punkt: internet.tele2.se, username, password samt additional inititialization commands lämnar du tomma.) Sedan väljer du connect. Klart!

Går ju att använda JOIKUSPOT också:
http://store.ovi.com...ckSource=search

Postad 01 December 2010 - 19:10

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

2. Tveksamt, gick inte med Nokia 5800 och störde mig otroligt mycket. Säg till om du hittar något bättre program för ljudböcker.

Stort tack!!

Postad 01 December 2010 - 21:33

Unregisteredb816ee0a
  • Unregisteredb816ee0a
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
NOKIA HAR PROBLEM MED STRÖMFÖRSÖRJNINGEN, dock så säger alla butiker att dom inte vet nåt om det fast nokia själva gått ut med det. Min var DOA gick igång i butiken dagen efter och fungerade sen så jag tänkte börja använda den men den dog o startade inte, så lämnade in den på mobilbyrån igår och fick ett sms på morgonen idag att den var klar, hämtade den, och vid kl 19.30 tog jag upp den och GISSA VAD.. jo den är död igen. SÅ köp inte nokia innan ni ser att dom fixat problemet, samma problem över hela världen usa indien malaysia osv. läs nokia forum, när nokia fixat problemet får dom 9 stjärnor igen.

http://discussions.e.../778960/page/11

Mobile review bekräftar det jag trodde att nokia gått ut och erkänt felet men inte berättat för mobilbyrån och andra serviceställen. http://mobile-review...8-brak-en.shtml

Som det sägs används green lödning utan lödtenn det är väl där felet är,jag har precis lämnat in den för 2a gången , stänger den av sig efter det igen så har jag rätt att häva köpet då jag ska utomlands januari 2 månader är jag inte så dum att jag tar en ersättningslur eftersom en ny då jag kommer hem kostar 4000kr eller mindre (köpte för 5 tusen på phonehouse) 3 gången samma fel = pengar tillbaka och 1000kr mer i fickan om man väljer att köpa en ny n8.

Sen 12 nov har jag använt den en dag och i januari åker jag utomlands 2 månader så att behålla den vore ju idioti

Alla verkar inte ha problem men flera stycken för många om man säger så, är det pga presslödningen så lär fler få problem snart. . Det står att man kan lägga den i frysen för att den ska fungera JAG KAN BEKRÄFTA ATT DET FUNGERAR på väg till mobilbyrån -9 grader ute och till min stora förvåning så startade den när jag var där så att vara ute i minus 9 blir alltså som att nokia n8 är i en frys.

Om dethar med presslödningen utan lödtenn att göra finns det risk för fler att dom går sönder efter ett tag. FEL PRODUKTION detta är ett kraftigt bakslag för nokia luren är sjysst men om fler drabbas kan dom packa sitt pick o pack för ingen kommer då köpa nokia mera. N8 var deras räddning om den fungerat för det var en bra telefon så länge den fungerade.

Kameran var lite dålig eftersom den tar in för mycket ljus i linsen så bilderna blev lite för ljusa. Ställde man den på nattporträtt vart dom bättre men ska inte läget auto klara av detta eller? Precis som n95 måste man ställa in den manuellt för att få bästa bild bra jobbat.

Redigerat av Unregisteredb816ee0a, 01 December 2010 - 21:39.

Postad 01 December 2010 - 21:39

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Någon som har problem med minnesanvändningen?
Har 80 MB ledigt nu med inga program öppna.
Det räcker inte till någonting! Eller, tja, det räcker för program, men inte för webbläsaren!

Postad 01 December 2010 - 21:42

Unregisteredb816ee0a
  • Unregisteredb816ee0a
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Någon som har problem med minnesanvändningen?
Har 80 MB ledigt nu med inga program öppna.
Det räcker inte till någonting! Eller, tja, det räcker för program, men inte för webbläsaren!

Använder du ingbyggda eller laddade du ner opera? om du laddade ner opera valde du telefonens massminne?

Postad 01 December 2010 - 22:39

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Nokia har gått ut med att dom har ström försörjningsproblem på ett fåtal av alla N8 dom sålt men hittat felet,dom beräkaknade sälja 2,5 miljoner N8 telefoner i år men har snart redan uppnått målet,tråkigt när vissa får felaktiga telefoner,ännu värre är det när dom man köper av inte vet hur man fixar dom,köpte själv av Nokia direkt och min har fungerat toppen sedan 2 oktober då jag fick den,bara ligga på där du köpte den och få en ny eller kontakta Nokia direkt..

Postad 01 December 2010 - 22:56

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Använder du ingbyggda eller laddade du ner opera? om du laddade ner opera valde du telefonens massminne?

Jag använder Opera och installerade till E, som med alla program jag får valet att göra detta.
(Nokias webbläsare är värdelös.)

Redigerat av Serenity, 01 December 2010 - 22:57.

Postad 02 December 2010 - 00:26

Unregistered35091
  • Unregistered35091
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
En uppdatering till social finns nu om ni kollar programuppdateringar...
1.2.163 står det efter uppdatering.

Redigerat av Unregistered35091, 02 December 2010 - 00:31.

Postad 02 December 2010 - 02:23

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
I morgon borde jag äntligen få min egen N8a, men den är Telia brandad och jag har Tele2 abonnemang, vet att det skrivits lite om hur man kan ändra produktkod etc tidigare i tråden, men jag undrar om det är vanligt att man gör det?

Typ är det värt besväret, vad är riskerna och påverkar det garanti etc om man håller på och ändrar firmware och har sig?
Ni som gjort det, vilken av koderna tycker ni man ska använda?

Postad 02 December 2010 - 03:02

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

I morgon borde jag äntligen få min egen N8a, men den är Telia brandad och jag har Tele2 abonnemang, vet att det skrivits lite om hur man kan ändra produktkod etc tidigare i tråden, men jag undrar om det är vanligt att man gör det?

Typ är det värt besväret, vad är riskerna och påverkar det garanti etc om man håller på och ändrar firmware och har sig?

Det går inte att ändra produktkod på N8an. För närvarande verkar det inte ens gå med Phoenix/FPS21/SX4-kort, vilket är vad ett Nokia servicescenter använder. Däremot kan du flasha din N8 med en firmware som tillhör en annan produktkod utan problem. Jag gjorde det med min rm-596 059C9X8 TeliaSonera SE SE Dark Grey till rm-596 0598984 SCANDINAVIA Dark Grey men så insåg jag att det inte är någon större nytta med det eftersom när det väl kommer en uppdatering så kommer den uppdateringen vara för 059C9X8 eftersom det är produktkoden på min telefon oavsett. Om du ändå vill prova så finns det gott om guider, tex
http://www.nokiauser...-languages.html

Postad 02 December 2010 - 03:45

Unregisteredfb067147
  • Unregisteredfb067147
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Samma här..får snart hem en Telia brandad N8.
Men allt prat om att uppdateringar från Nokia skulle bli sena med en Telia brandad mobil verkar konstigt! När jag får den så tart jag och lägger in alla inställningar för mms och internet (telias nu) sedan klart...sedan är det inegn "telia" mobil. Varför skulle detta göra att jag inte kommer att få uppdateringar i tid till mobilen??
När Nokia har nya uppdateringar så får man väl ett meddelande i mobilen om detta..och sedan uppdaterar man, alternativt att man går in på Nokias hemsida och följer instruktionen och uppdaterar.
Så jag fattar noll av vad en del snackar om här om "sena uppdateringar på Telia brandad mobil".
Förklara gärna. Nokia håller med mig, det fattar noll.Vid en uppdatering så får ALLA den samtidigt (om inte mobilen är låst).

Postad 02 December 2010 - 03:57

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Mobile review bekräftar det jag trodde att nokia gått ut och erkänt felet men inte berättat för mobilbyrån och andra serviceställen. http://mobile-review...8-brak-en.shtml

Att använda ordet bekräfta i samma mening som en länk till en artikel skriven av Eldar Murtazin betyder ingenting för de som vet vad han är kapabel till. Han är en av de största anti-Nokia-rösterna idag, men så har det inte alltid varit.
Det räcker med att kolla runt i Mobile reviews egna forum, folk har inte mycket förtroende för honom längre.

Han är känd för att skriva artiklar om Nokiaprototyper som är långt ifrån färdiga för offentlighetens ljus. Detta har förstås inte varit populärt hos Nokia, som i sin tur har försökt hindra Eldar från att få tag på fler prototyper. Nånstans där så blev Eldar sur på Nokia.. :)

Nokias egna forum visar att en del har problem med N8, men att säga att 7% har haft felet är helt galet.
Vem som helst vet att en sådan forumundersökning inte håller rent statistiskt.

Min post har ingenting med dig personligen att göra, jag hoppas din situation löser sig innan du drar utomlands.

Postad 02 December 2010 - 06:39

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Samma här..får snart hem en Telia brandad N8.
Men allt prat om att uppdateringar från Nokia skulle bli sena med en Telia brandad mobil verkar konstigt! När jag får den så tart jag och lägger in alla inställningar för mms och internet (telias nu) sedan klart...sedan är det inegn "telia" mobil. Varför skulle detta göra att jag inte kommer att få uppdateringar i tid till mobilen??
När Nokia har nya uppdateringar så får man väl ett meddelande i mobilen om detta..och sedan uppdaterar man, alternativt att man går in på Nokias hemsida och följer instruktionen och uppdaterar.
Så jag fattar noll av vad en del snackar om här om "sena uppdateringar på Telia brandad mobil".
Förklara gärna. Nokia håller med mig, det fattar noll.Vid en uppdatering så får ALLA den samtidigt (om inte mobilen är låst).

Det funkar inte så som du säger att Nokia skickar ut ett meddelande. Telefonen kollar själv mot en databas hos Nokia med hjälp av Software Updater om du har den inställd på att kolla detta, eller du kan kolla själv (*#0000# och sedan sök efter uppdateringar). Telefonen skickar ut sin produktkod (vilket i ditt fall då blir en Telia Nokia N8 produktkod), finns då en uppdatering meddelar telefonen dig det. Om det finns en uppdatering på servern beror på om Telia har gjort sitt jobb att behandla den nya uppdateringen och skicka tillbaka den till Nokia så att de kan lägga upp den på servern. Det är egentligen bara två filer i ett set av flera filer som Telia ändrar i *.uda.fpsx och *.rofs3.fpsx filerna. Den huvudsakliga uppdateringen görs i en fil som heter *.core.fpsx och den rör inte Telia. Aktuella filnamn just nu:
RM-596_011.012_251_Telia_SE.03_79.92_prd.uda.fpsx (57,7 MB)
RM-596_011.012_251.03_Telia_SE_79.92_prd.rofs3.fpsx (319 KB)
RM-596_011.012_06.01_Scandinavia_79.92_prd.rofs2.fpsx (44,0 MB)
RM-596_011.012_79.92_prd.core.fpsx (128 MB)

Redigerat av trixeo, 02 December 2010 - 06:43.

Postad 02 December 2010 - 11:14

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
någon som märker någon skillnad på social efter uppdateringen? man hade ju hoppats på notifications, men icke då...

Postad 02 December 2010 - 11:22

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

någon som märker någon skillnad på social efter uppdateringen? man hade ju hoppats på notifications, men icke då...

Inget officiellt, bara vad en bloggare tycker sig upptäckt själv:
http://nitishkumar.n...change-details/

Postad 02 December 2010 - 13:21

Unregistered70e43676
  • Unregistered70e43676
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Android och Iphone har appar som gör det möjligt att styra datorns musiksamling trådlöst (wifi eller blåtand) mha telefonen. Finns det något liknande för Symbian och N8?

Postad 02 December 2010 - 15:13

GK75
  • GK75
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Det är nog bara jag som nämnt om spricka i HDMI-luckan.
Tror det blev 1a eller 2a gången jag öppnade/stängde luckan.
Är typ bara den yttre plasten, men det sitter ju fast i den inre biten.
Blev nog för att luckan trycks dit så tight. Bild tagen med N95an:

Okej, visste att nån snackat om det iaf ..
Schysst med bilderna, då vet jag hur det inte ska se ut så att säga..
Tack :)

Postad 02 December 2010 - 15:54

covejoli
  • covejoli
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
vill bara säga att mobilens FM-sändare funkar kanonbra med spotify.

Postad 02 December 2010 - 16:38

Mitch33
  • Mitch33
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har med lyckats få en spricka i HDMI luckan nu, använt den 2gånger, och varit försiktig.... KUL... Någon som fått den ersatt eller nått?

Postad 02 December 2010 - 16:53

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Har med lyckats få en spricka i HDMI luckan nu, använt den 2gånger, och varit försiktig.... KUL... Någon som fått den ersatt eller nått?

Fick min redan första eller andra dagen (köptes på release-day). Inte orkat klaga och ta det på garantin än. Får bli lite mer fel med min innan jag lämnar in den.

Postad 02 December 2010 - 18:36

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Android och Iphone har appar som gör det möjligt att styra datorns musiksamling trådlöst (wifi eller blåtand) mha telefonen. Finns det något liknande för Symbian och N8?

Bluetooth Remote Control
http://store.ovi.com...#/content/19335
Verkar vara ett väldigt enkel program.
Det här verkar bättre, men jag skulle inte vilja testa det på min mobil:
http://gallery.mobile9.com/f/1461787/

Redigerat av Unregistered31511, 02 December 2010 - 19:10.

Postad 02 December 2010 - 19:40

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Ny beta ute av OVI Maps 3.06

Nytt sen senaste betan:

* Download street maps directly to your device! A new feature called “Update” on the main menu which allows you download Street Maps directly (via WiFi) to your phone without a PC!
* My Position and Search are now integrated (now called Map). When accessed, it will show your last map view
* Back button in Favourites
* Long tap functionality to delete & rename collections & routes
* Pop up for first time use – to inform user to download new map data (when upgrading 3.04 > 3.06 for the first time)
* Improved behaviours of transit lines settings in map toolbox (no more grey out)
* Compass calibration hint
* Refreshed place details information view

http://betalabs.noki...ps/ovi-maps-306

Postad 02 December 2010 - 21:37

Unregistered9a238731
  • Unregistered9a238731
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Bluetooth Remote Control
http://store.ovi.com...#/content/19335
Verkar vara ett väldigt enkel program.
Det här verkar bättre, men jag skulle inte vilja testa det på min mobil:
http://gallery.mobile9.com/f/1461787/

Varför inte testa det senare programmet?

Postad 02 December 2010 - 23:33

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Varför inte testa det senare programmet?

Sidan såg så oseriös ut bara, sen bättrades intrycket inte på av att man skulle byta filändelse för att installera.

Postad 03 December 2010 - 01:52

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Så, äntligen sitter man här med nya luren, och första intrycket är nog... bättre än väntat over-all, men jag underskattade hur krångligt symbian faktiskt är när man väl sitter där och bläddrar i menyer. Men det var väl väntat allafall, tar väl nån dag så har man säkert vant sig. Skärmen och byggkvalitén imponerade stort allafall, och jag vet inte vad de som kallat den seg/långsam har rökt för min är blixtsnabb *shrugs*

En sak som jag undrar över dock är samtals kvalitén, har läst måååånga reviews och omdömen innan jag klickade på köp knappen, och jag fick intrycket att samtals kvalitén skulle vara skitbra. Men... vet inte om jag fått en dålig mikrofon på min eller nått men de jag pratat med och frågat om det har gett kommentarer som "rassligt, låter som du pratar med whiskey-röst", "ekar/burkigt, låter som du sitter i ett tomt rum eller nått" etc, inte direkt höga betyg. För mig låter det väl ok, men verkar inte som den jag talar med har samma upplevelse.

Är det normalt eller har jag fått ett måndags ex?

Postad 03 December 2010 - 03:43

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

En sak som jag undrar över dock är samtals kvalitén, har läst måååånga reviews och omdömen innan jag klickade på köp knappen, och jag fick intrycket att samtals kvalitén skulle vara skitbra. Men... vet inte om jag fått en dålig mikrofon på min eller nått men de jag pratat med och frågat om det har gett kommentarer som "rassligt, låter som du pratar med whiskey-röst", "ekar/burkigt, låter som du sitter i ett tomt rum eller nått" etc, inte direkt höga betyg. För mig låter det väl ok, men verkar inte som den jag talar med har samma upplevelse.

Är det normalt eller har jag fått ett måndags ex?

Jag har inte fått någon kommentar att det skulle vara dåligt ljud för den jag pratar med.

Postad 03 December 2010 - 04:00

pulsen12
  • pulsen12
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

vill bara säga att mobilens FM-sändare funkar kanonbra med spotify.

tja tycker min FM-sändare är inte alls bra ljudkvalle är under all kritik, provade hemma och i bilen, kanske jag som gör nå fel? vilken frekvens har du när du sänder..

Postad 03 December 2010 - 05:58

covejoli
  • covejoli
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

tja tycker min FM-sändare är inte alls bra ljudkvalle är under all kritik, provade hemma och i bilen, kanske jag som gör nå fel? vilken frekvens har du när du sänder..

jag använder 90,0 den som va förprogrammerad.

Postad 03 December 2010 - 11:06

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Nån som har nån ide hur man får över alla sina kontakter till N8'an från en SE telefon smidigast...?

Postad 03 December 2010 - 12:10

pulsen12
  • pulsen12
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
[quote name='covejoli' date='Dec 3 2010, 05:58 ' post='3109725']
jag använder 90,0 den som va förprogrammerad.
[/

Testade några olika ljudkvalitet är inte alls bra....

Postad 03 December 2010 - 17:03

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
fm är ingen high-end hifi. så för att få hyfsat ljud måste man tänka på att det kan vara lite känsligt och testa sig fram. jag har testat fm-sändaren i ett antal olika bilar och på min stereo hemma. jag har kommit fram till att det beror lite på hur bra stereon är på att ta upp signalen och indirekt vad den har för konstruktion på antennen. i vissa bilar kan det alltså vara känsligt var man lägger telefonen och ofta kan det vara lite svårt att hitta sändningen och man får därför ställa in frekvensen manuellt. när man väl kommit så långt så har det funkat bra för mig och oftast är det inga problem att hålla telefonen och göra andra saker med den. sen är det viktigt att hitta en bra frekvens för annars blir signalen utstörd, kan bli problem i storstäderna iochmed att det är trångt på fm-bandet.

Redigerat av bag, 03 December 2010 - 17:05.

Postad 03 December 2010 - 18:58

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
När jag öppnar Spotify från mobilen kommer "Select connection" upp. Valen är Easy WLAN, Telia Internet, Telia SurfPort, Telia MMS och Telia Streaming. MMS funkar ju inte och WLAN kräver att något sådant finns tillgängligt. Men de andra tre, innebär det några skillnader beroende på vilken man väljer? Vilken bör man välja?

Postad 03 December 2010 - 20:38

Cajsa
  • Cajsa
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

När jag öppnar Spotify från mobilen kommer "Select connection" upp. Valen är Easy WLAN, Telia Internet, Telia SurfPort, Telia MMS och Telia Streaming. MMS funkar ju inte och WLAN kräver att något sådant finns tillgängligt. Men de andra tre, innebär det några skillnader beroende på vilken man väljer? Vilken bör man välja?

Jag väljer alltid Telia Internet om jag inte har ett wlan att tillgå.

Postad 03 December 2010 - 20:43

claeswennberg
  • claeswennberg
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Stämmer inte. Jag kör med en billig tangenbord/mus-kombination från Clas Ohlson, bara att plugga i den lilla donglen och köra.

Hej! Jag pös iväg till en teknikaffär idag på lunchen för att köpa tangentbord och mus. Hjälpen jag fick där var "Nej men det fungerar ju inte på din telefon. Det kanske fungerar om du köper bluetooth"... Det vore schysst om du (eller någon annan vänlig själ) kunde skriva ut vad din kombination heter, jag har efter lite googlegnuggande förstått att risken ofta är stor att man kommer hem med en kombo där bara tangentbordet fungerar.
Tack på förhand

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.