Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 23 september 2013 - 09:37

Unregistered7157e052
  • Unregistered7157e052
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Den har boxen använder jag just nu och hårddisken snurrar trots att jag har den i standby och jag ringde till Canal Digital och dom ville att jag skulle göra återställningar osv osv men den gör likadant fortfarande att Hårddisken snurrar hela tiden trots att den är på standby. Jag ringer igen och då skickar dom ut nåt som kallas för Ersättningsbox. Vad innebär det? Jag frågade på Canal digital om det var en ny box men dom ville inte svara på det och sa bara att det är en ersättningsbox. nån som vet vad det innebär? Begagnat eller nytt?

Tack för svar

Postad 23 september 2013 - 11:16

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
nej, hårddisken snurrar inte konstant. Har lyssnat/känt på min box och den är helt tyst/stilla när den är oanvänd (en längre tid).

Det är sant att hårddisken inte spinner ned direkt när den stängs av och den kan vakna till liv när boxen får för sig att kolla något (EPG, programvaruuppdatering eller liknande) men den snurrar inte hela tiden. Långt ifrån.

Boxen i sig går dock aldrig ned i vila, det ser man på effekten den hela tiden drar. Den drar nästan lika mycket i standby som när den är på.

Postad 24 september 2013 - 20:45

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
SVT play kommer snart (ej specificerat) till boxen enligt utskick från CD idag...

Postad 25 september 2013 - 09:00

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Vad behöver göras för att Fjärrinspelning ska fungera? Fungerade ganska ofta på min gamla box som nu är utbytt, på den nya fungerar det aldrig men jag kan se mina inspelningar och se att en box finns kopplad till kontot. Vad har jag missat?

Postad 28 september 2013 - 07:02

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker att bilden blivit sämre sedan senaste uppdateringen? Tydligast är taggigheten i diagonala mörka streck på ljus bakgrund:) Ser mer ut som trappor än släta streck. Vet att fenomenet har ett namn men kommer ej på det nu. Hoppas ni förstår vad jag menar. Har inte ändrat några inställningar på varken tv eller box.

Postad 30 september 2013 - 15:29

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Vad behöver göras för att Fjärrinspelning ska fungera? Fungerade ganska ofta på min gamla box som nu är utbytt, på den nya fungerar det aldrig men jag kan se mina inspelningar och se att en box finns kopplad till kontot. Vad har jag missat?

Bruker du app'en og mangler innhold? slett den og last den inn på nytt.

Postad 01 oktober 2013 - 11:48

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Bruker du app'en og mangler innhold? slett den og last den inn på nytt.

Jag kör via webbläsaren. Senaste gångerna jag testat står det att sidan inte kan hittas/visas trots att jag anger rätt adress. Har aldrig fungerat tillförlitligt för mig men nu fungerar det inte alls.

Postad 01 oktober 2013 - 11:58

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Travolta, om du testat att göra en återställning av boxen, kontrollerat att den har internetkontakt så är nog nästa att kontrollera med CD om boxen är korrekt registred mot ditt konto.

Misstänker att boxen måste vara korrekt kopplat i deras system mot dig som användare för att det ska fungera.

Postad 01 oktober 2013 - 12:42

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Travolta, om du testat att göra en återställning av boxen, kontrollerat att den har internetkontakt så är nog nästa att kontrollera med CD om boxen är korrekt registred mot ditt konto.

Misstänker att boxen måste vara korrekt kopplat i deras system mot dig som användare för att det ska fungera.

Tack, jag får kontakta CD. Det känns som CD stoppar huvudet i sanden lite här då detta har varit strul till och från länge utan att det har lösts. Det konstiga är ju att jag kan se listan över inspelningar men inte sätta en ny inspelning.

Postad 03 oktober 2013 - 07:40

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Sådärja, då ruttnade jag fullständigt på den gamla boxen när den för XXXXX gången i rad tappat alla inspelningar och
på eget bevåg raderat allt inspelat material!

Nu är denna nya box installerad och jag hoppas verkligen att CD tagit sig i kragen vad gäller funktion och kvalitet på
denna annars blir jag riktigt arg.

//

Postad 03 oktober 2013 - 07:46

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0
Jag bytte den gamla (sagem)boxen tre eller fyra gånger och var så trött på den att jag beställde ADB-boxen så fort den släpptes.
Trots att ADB-boxen vid releasen inte hade alla funktioner implementerade så var den milsvid bättre än sagemboxen.

Med de uppdateringar som sedan gjorts så går de inte ens att jämföra. De spelar inte i samma liga...

Postad 03 oktober 2013 - 16:13

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Är det någon som vet vilken kvalitet On-Demand filmerna håller samt vilket ljudformat det är?
Kan inte hitta den infon på CD hemsida vad jag kan se. Är det HD och 5.1 så kan man ju
överväga att hyra något där men i annat fall är det fortfarande Blu-Ray på köp/hyrfilm som är
det enda som gäller för mig.

Postad 04 oktober 2013 - 05:33

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Ännu en gång blir jag besviken och arg på dessa skitboxar som CD levererar.
Satte inspelning på de två nya serierna Viking och Agents of S.H.I.E.L.D bara
för att upptäcka att Agents inte hade spelats in. Endast ett stort X mötte mig
nät jag skulle titta på den :angry: ...

Ser även att serieinspelningarna inte blev satta heller...

Och vis av erfarenhet från Sagem skiten så dubbelkollade jag allt innan jag gick!

Jag blir så förbannad att man inte kan lösa dessa evinnerliga problem.
GE FAN I ATT BYTA TILL EGEN MJUKVARA.

Jag har sysslat med teknik och elektronik i hela mitt liv och CD är en katastrof!

Jag är just nu ögonblick från att omedelbart säga upp mitt abonnemang
och gå över till Viasat och sända tillbaks skiten :angry:

Redigerat av Unregistereda4c12829, 04 oktober 2013 - 05:38.

Postad 04 oktober 2013 - 05:46

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0
Tycker boxen fungerar kanon, har alltid spelat in precis det jag vill.

/Fredrik

Lite större hårddisk samt redigeringsfunktioner i mina inspelningar är väl det jag saknar.

Redigerat av porch123, 04 oktober 2013 - 05:49.

Postad 04 oktober 2013 - 06:28

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Är det någon som vet vilken kvalitet On-Demand filmerna håller samt vilket ljudformat det är?
Kan inte hitta den infon på CD hemsida vad jag kan se. Är det HD och 5.1 så kan man ju
överväga att hyra något där men i annat fall är det fortfarande Blu-Ray på köp/hyrfilm som är
det enda som gäller för mig.

Jag hyrde för ett halvår sen då var det inte 5.1 iallafall. Vet inte hur det är nu...

Postad 04 oktober 2013 - 07:02

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Hej,
Jag har en liten fråga angående 2 samtidiga inspelningar.
Jag installerade den nya boxen igår och satte de två nya serierna på kanl 4HD samt 5HD på inspelning 2100.
Jag dubbelkontrollerade att inspelningarna var aktiverade och inställda på serie samt att jag i inställningar hade
tagit bort överskjutande tid. Jag satte även serieinspelning på nästa nya serie kl 2200 på 5HD (DOME).

Kontrollerade idag på morgonen om det hade fungerat och blev "upprörd" när jag upptäckte att SHIELD inte
hade spelats in! DOME som kom 2200 hade dock spelats in. Innebär detta att 5HD är i konflikt med 4HD och
att samtidig inspelning av dessa båda kanaler inte fungerar? I så fall kommer jag att säga upp mitt abonnemang
och återsända boxen då ni inte kan leverera de tjänster jag är i behov av då jag reser extremt mycket i tjänsten.

Jag har arbetat med elektronik och teknik i hela mitt liv och jag finner ett stort missnöje i att ni på CD inte kan få
en sådan här box att fungera som den kan förväntas göra.

Vänliga hälsningar
Håkan

Postad 04 oktober 2013 - 07:24

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Hej, Jag har en liten fråga angående 2 samtidiga inspelningar. Jag installerade den nya boxen igår och satte de två nya serierna på kanl 4HD samt 5HD på inspelning 2100. Jag dubbelkontrollerade att inspelningarna var aktiverade och inställda på serie samt att jag i inställningar hade tagit bort överskjutande tid. Jag satte även serieinspelning på nästa nya serie kl 2200 på 5HD (DOME). Kontrollerade idag på morgonen om det hade fungerat och blev "upprörd" när jag upptäckte att SHIELD inte hade spelats in! DOME som kom 2200 hade dock spelats in. Innebär detta att 5HD är i konflikt med 4HD och att samtidig inspelning av dessa båda kanaler inte fungerar? I så fall kommer jag att säga upp mitt abonnemang och återsända boxen då ni inte kan leverera de tjänster jag är i behov av då jag reser extremt mycket i tjänsten. Jag har arbetat med elektronik och teknik i hela mitt liv och jag finner ett stort missnöje i att ni på CD inte kan få en sådan här box att fungera som den kan förväntas göra. Vänliga hälsningar Håkan

Brukar inte vara något problem med inspelning av TV4HD och Kanal5HD, låter som att du antingen har använt en tuner till något annat (tittat på något och svarat på meddelandet om uppstånden konflikt), eller kanske signalproblem mot en tuner/antennkabel.
Kolla så du har signal på båda tunerna.
Någon "inbyggd" konflikt mellan 4HD och 5HD skall inte finnas.

Postad 04 oktober 2013 - 07:26

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Hej,
Jag har en liten fråga angående 2 samtidiga inspelningar.

Exakt det du försöket spela in spelade jag in utan problem igår.
Det finns ingen begränsning i vilka två kanaler du kan spela in från samtidigt, du kan välja vilken du vill.
Om du har två parallella inspelningar och tittar på TV via boxen när inspelningarna sker kommer det ofta upp en blå dialog där du kan får en del val som kan påverka inspelningarna, dvs där välja att ta över och titta på det du vill eller välja en av de kanaler som går att titta på.

Vilka kanaler som det går att titta på beror på vilken transponder/vilken mux du spelar in ifrån. Två kanaler från samma transponder/mux då kan du titta på vilken som helst.
Kanal 5 HD och TV 4 HD ligger på olika transpondrar och då blir enbart de kanaler som finns på endera av dessa (och de marksända) tillgängliga.

Något gick fel igår, det borde inte gått fel. Gör ett test på några program idag och se om det fungerar som det ska, dvs sätt inspelning parallellt på TV4 HD och Kanal 5 HD och se vad som sker.

och ja, repris av det boxen missade visas på Kanal 5 23:30 på söndag kväll.

Redigerat av Monshi, 04 oktober 2013 - 07:29.

Postad 04 oktober 2013 - 07:58

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Jag har provat att manuellt spela in och det gick utan problem.
Ska sätta timern igen och kolla.

Postad 04 oktober 2013 - 09:08

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Har problem med inspelningar som sätts via CD-appen, enstaka såväl som serieinspelningar programmeras men inspelningarna misslyckas och ett kryss visas och går inte spela upp. Kan någon annan med appen testa? Inspelningar via guiden fungerar normalt ska tilläggas... Har haft boxen sen den kom och detta har börjat strula efter sommaren...

Redigerat av philipsguy, 04 oktober 2013 - 09:10.

Postad 04 oktober 2013 - 09:13

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Ännu en gång blir jag besviken och arg på dessa skitboxar som CD levererar.
Satte inspelning på de två nya serierna Viking och Agents of S.H.I.E.L.D bara
för att upptäcka att Agents inte hade spelats in. Endast ett stort X mötte mig
nät jag skulle titta på den :angry: ...

Kolla att du har OK signal på båda mottagarna.

Jag blir så förbannad att man inte kan lösa dessa evinnerliga problem.
GE FAN I ATT BYTA TILL EGEN MJUKVARA.

Som andra redan rapporterat förekommer väldigt få problem med mjukvaran i denna box. Missade inspelningar hos mig har genomgående kunnat relateras till kraftiga moln i samband med åsksäsong.

Postad 04 oktober 2013 - 11:15

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Jag har nu provat igen och nu verkar allt fungera som det ska. Ber om ursäkt men jag har levt med PVR101 an
sedan den första dagen den kom ut och stått ut med allt vad den hittat på och allt vad CD hittat på med usla
uppdateringar och supportens enda lösningar med återställning/omformattering/nytt nätagg så jag gick i taket
på som det verkar obefogad grund. Något gick fel vid inspelningen igår utan tvekan men jag kan inte reproducera
det så jag måste utgå från att det fungerar.

Dock har jag ingen tablå på kanal 2 HD av ngn anledning så jag kan inte programmera inspelning där just nu.

//
HJ

EDIT: Fick en förklaring till hur felet möjligen kunde uppstått i en annan tråd och det är möjligen så att kanallistan inte var helt uppdaterad och därmed tog inte min programmering av serieinspelning och det bidde inget inspelat.

Redigerat av Unregistereda4c12829, 04 oktober 2013 - 11:28.

Postad 04 oktober 2013 - 18:13

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Spännande att se hur boxen klarar nya mjukvaran NDS Snowflake.

Postad 15 oktober 2013 - 17:19

Håkan Wuopio
  • Håkan Wuopio
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Imorgon onsdag 16/10 skall det komma ny programvara till boxen. Den ska hjälpa till att fixa textningen av on demand materialet. 17/10 ska textningen funka igen.

Postad 15 oktober 2013 - 19:09

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 1

Spännande att se hur boxen klarar nya mjukvaran NDS Snowflake.

Det kommer väl inte till denna box? ADB har ju sitt gränssnitt på dessa boxar, inte slänger väl CD ut det? Det är väl nya boxar det gäller.

psst, skriv gärna med lite större font.

Postad 16 oktober 2013 - 09:14

hozza
  • hozza
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Någon mer än bara jag som upplever en större ljudnivåskillnad mellan olika kanaler efter senaste uppdateringen? Skillnaden märks främst hos mig om jag har kopplat box+reciever+tv, kopplar jag box+tv märks inte skillnaden lika mycket. Jag får ett väldigt högt ljud på DD och mycket låg vid stereo och det hjälper inte att ställa recievern på att utjämna volymskillnader.

Postad 16 oktober 2013 - 09:28

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Hozza kan det vara som så att utsignalen, nivån, på stereo från boxen ändrats? Testa att ställ upp boxens volym, den styr enbart stereoljudet. Se om du inte kan hitta en balans.
Men visst, det är en irriterande skillnad i ljudnivå mellan program och kanaler.

Postad 16 oktober 2013 - 09:42

hozza
  • hozza
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Visst var det så Monshi. Blev en klar förbättring mellan kanalerna och DD vs stereo dock ej 100%-igt, men jag är nöjd. Tackar!

Postad 21 oktober 2013 - 09:22

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0
Sedärja, då har jag fått mina första problem med boxen (eller om det kanske ligger i någon annan länk i kedjan).
I fredags när jag kom hem var det kalabalik i EPGn, ett antal kanaler (exempelvis Kanal 9) hade tillägget (old). SVT1/SVT2 (SD) och Kanal 5 HD funkade heller inte helt OK. Ny kanalsökning hjälpte inte så jag tog bort bråkstakarna hur favoritlistan och la till dem igen.
Fortfarande problem med SVT1/SVT2 (SD) och Kanal 5 HD, ofta är de tomma i EPG och kanalplatsens nummer grått. Försöker jag titta på dem får jag ibland rätt program, ibland diverse varningsmeddelanden och ibland en helt annan kanal. Hade två serieinspelningar på SVT1 under helgen men fick spelat in program från Kanal 5 i stället (SD-version tror jag).
Problemet kommer och går, jag har kollat signalstyrka/kvalitet och det verkar helt OK.

Någon som sett liknande?

Postad 21 oktober 2013 - 09:37

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0
Jag tror de håller på att flytta ett antal SD-kanaler till andra frekvenser/transpondrar.
Såg (old) på en kanal i min favoritlista (tror det var kanal 9). Tog bort den och lade till samma kanal fast utan prefixet (old). Båda fanns i den globala kanallistan (alla kanaler)...

I den globala kanallistan ligger de "nya" kanalerna på rätt kanalplats, men boxen kan nog inte gå in och redigera favoritlistor...

Det kan vara så att epg:ns information finns på en av de kanaler som nu flyttas.
Jag har sett att det saknas epg-information på enskilda kanaler ibland, men det finns alltid för närmaste dygnet...

Edit:
http://www.canaldigi...nte-tappa-bild/

Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 21 oktober 2013 - 09:41.

Postad 21 oktober 2013 - 10:09

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0
Såvitt jag vet ligger EPG-informationen inte på någon av de kanaler som håller få att flytta. Tvärtemot vad CD skriver hjälpte varken omstart eller kanalsökning för att reda ut saken med de flyttade kanalerna utan manuell uppdatering av favoritlistan krävdes som du skriver.

De kanaler som fortfarande strular är dock inte omnämnda i meddelandet från CD, å andra sidan är listan inte komplett då jag vill minnas att även Bloomberg och TLC Europe m fl fått suffixet (old).

Jag får kolla om jag fått senaste mjukvara till boxen.

Postad 21 oktober 2013 - 10:18

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
och som alltid, testa att gör en fabriksåterställning av boxen. Enda du förlorar är dina favoritlistor, inspelningar du satt (brukar) finnas kvar.

Kanalsökning behöver inte vi med denna box göra egentligen, däremot måste favoritlistorna och inspelningar (tror jag, inte drabbats) vi satt uppdateras när kanaler flyttas.

Postad 21 oktober 2013 - 10:25

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0
Blir att göra fabriksåterställning när jag får tid att bygga om favoritlistan, har varit lite för hektiskt för att kunna sitta ner med det.
Att ingen annan har problem tyder ju på att det inte är i utsändningen även om CD historiskt hittat på en del hyss som fintat bort boxarna.

Postad 21 oktober 2013 - 20:12

Hudde71
  • Hudde71
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, jag har stora problem med fjärrinspelningen. När den fungerade fram till ett par dagar sedan var allt till 95% bra. Dock kunde jag inte göra inspelningar på vissa kanaler, tex TV3 HD och CMoreLive. Nu säger appen sporadiskt att boxen är uppkopplad, men det går iallafall inte att lägga inspelningar på någon kanal. Efter ett tag kan de dock dyka upp i boxen. Det verkar som det är någon slags fördröjning i systemet. Jag har inte något som helst problem med VOD och fjärrkontrollen i min iPad. Boxen har således fullt fungerande uppkoppling. På supporten - jag har ringt dem tre tre gånger på lika många dagar - säger de bara att de jobbar på problemet och att de aldrig hört talas om det kan finnas problem med att inte kunna spela in på vissa kanaler. På fråga om de återkommer när de löst problemet, har jag fått till svar att de återkommer med teknisk uppföljning om ca ett halvår (!). Har återställt till fabriksinställningarna utan resultat. Vad mer att göra? Sitta och vänta i ett halvår på att inte bli uppringd är inget alternativ....

Postad 24 oktober 2013 - 17:40

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Hej

Jag har märkt att många kanaler har bytt plats och att det står "old" på vissa av dem.

Vissa kanaler ger ingen bild alls troligen för att de bytt plats.

Tänkte nu äntligen ta tag i detta men jag hade önskat ett val typ "uppgradera om kanaler" eller nåt liknande.

Det enda jag hittar i menyn är dock "Installera om kanallistor"

Vad innebär det ?

Blir alla mina kanallistor jag gjort raderade ?

Vad händer med alla veckovisa inspelningar man har programmerat osv ?

Tacksam på förhand !

Postad 24 oktober 2013 - 18:52

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Svansen:
1: boxen uppdaterar listan över kanaler automatiskt (därav att du ser old-markering i listan, annars hade du inte sett det)
2: Dina favoritlistor måste du själv hålla uppdaterad.
3: Dina inspelningar som idag är programmerade på kanaler som flyttat bör du kontrollera, de bör du nog uppdatera.
4: I övrigt påverkas inte satta inspelningar av en omsökning/ändring av kanallistor.

Postad 24 oktober 2013 - 18:55

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Svansen:
1: boxen uppdaterar listan över kanaler automatiskt (därav att du ser old-markering i listan, annars hade du inte sett det)
2: Dina favoritlistor måste du själv hålla uppdaterad.
3: Dina inspelningar som idag är programmerade på kanaler som flyttat bör du kontrollera, de bör du nog uppdatera.
4: I övrigt påverkas inte satta inspelningar av en omsökning/ändring av kanallistor.

TACK !! :-)

Postad 24 oktober 2013 - 19:50

Janne99
  • Janne99
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Någon här som hört talas om en ADB 5720SX med 250GB HDD.

Har skrivit i annan tråd:
https://www.minhembi...dpost&p=3924307

Postad 24 oktober 2013 - 20:05

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Någon här som hört talas om en ADB 5720SX med 250GB HDD.

Har skrivit i annan tråd:
https://www.minhembi...dpost&p=3924307

Jag gissar på en säljare som hade en lite dålig dag.

Postad 26 oktober 2013 - 12:17

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Lite kuriost. Både den här boxen, den vita samt dn gamla HD med HDD hittar 17 marksända kanaler medan min TV hittar 60 kanaler (inklusive några HD-kanaler). Nu är det i och inte så viktigt då det är enbart TV6 som är intressant.

Postad 26 oktober 2013 - 16:33

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 2
Boxen har inte stöd för DVB-T2 vilket förklarar alla HD-kanaler och några till.
Och de övriga krypterade kanalerna är inte heller av intresse.

Postad 26 oktober 2013 - 16:59

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Boxen har inte stöd för DVB-T2 vilket förklarar alla HD-kanaler och några till.
Och de övriga krypterade kanalerna är inte heller av intresse.

Jag är medveten om det, bara nyfiken över hur få kanaler som CD-boxar hittar gentemot de som finns.

Redigerat av Huddingebo, 26 oktober 2013 - 16:59.

Postad 26 oktober 2013 - 17:54

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Vilken antenn använder du till CD boxen/boxarna kan den påverka kanske?

Ska själv köpa två inomhusantenner snart och koppla till boxarna.

Redigerat av SweX, 26 oktober 2013 - 19:02.

Postad 26 oktober 2013 - 19:24

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Vilken antenn använder du till CD boxen/boxarna kan den påverka kanske?

Ska själv köpa två inomhusantenner snart och koppla till boxarna.

Har Televés mira liggande på vinden och den fungerar bra, Kan se SVT 1 HD samt SVT HD utan problem på min TV.

Postad 27 oktober 2013 - 15:41

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Jag förstår, folk verkar ju väldigt nöjda med den antennen vad jag läst :)

Har funderat på den här InNova antennen ifrån Televes ett tag som har inbyggt filter för 4G. Kostar 800kr men det är ju Televes så man betalar ju för kvalitet också om jag känner Televes rätt. Men då jag behöver två inomhusantenner blir 800 x2 lite mycket kan jag tycka. http://www.kjell.com...nova-uhf-p30355

Men för en vecka sedan såg jag den här som är Ny och som också har inbyggt filter för 4G men som bara kostar 349Kr så jag har tänkt att köpa en för att se hur den är, och om den är OK så köper jag väl en till. Jag får flytta den mellan våningarna för att vara säker på att jag får bra signal på båda ställena med antennen innan jag köper en till.
http://www.netonnet....00/192595.5668/

Redigerat av SweX, 27 oktober 2013 - 15:43.

Postad 31 oktober 2013 - 19:35

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Hej

Bara jag som har problem med kanallistorna ?

Har ju fått mail att en ny kanalsökning måste göras men att vi som har denna HD box, och även den gamla t.o.m, inte skall göra en ny ökning utan bara uppdatera våra personliga kanallistor.

Nu har jag suttit med dett ett tag men får ingen bild på flera av kanalerna.

Dessa är bl.a :

Eurosport HD
Eurosport 2 HD
Discovery HD Showcase
Nat Geo Wild HD

Har svårt att se att man kan göra något handhavandefel med detta.

Jag ser ju när jag steppar i lista "alla kanaler" att det inte blir någon bild på dessa.

Har inte gjort "installera on kanallistor" då det enligt alla inte skall behövas.

Postad 31 oktober 2013 - 20:06

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0
Hmm...då de kanaler jag inte får in uteslutande verkar vara HD kanaler så tänkte jag att jag skulle kolla på signalstyrkan i boxens signalmätare.

Skall ju också säga att jag trots allt får in de flesta HD kanaler. 1-5 i HD funkar utmärkt...likaså alla Cmore's alla HD kanaler...men alltså inte de jag räknar upp i ovanstående inlägg.

Hur som helst...signalmätaren i boxen visar följande :

Turner 1 67% i styrka precis i gränsen mellan måttlig och bra

Tuner 2 82% i styrka vilket indikerar grönt och verkar vara bra.

Det som ser konstigt ut är att på både Tuner 1 och 2 när det gäller kvalitet indikerar dåligt :-/

Staplarna pendlar endast mellan 10-20%

Någon som har någon idé om detta ? Vad står era mätare på ?

Jag har inte rört parabolen på 5 år.

Hoppas på hjälp !

Postad 01 november 2013 - 07:19

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Nu har jag suttit med dett ett tag men får ingen bild på flera av kanalerna.

Jag tror inte att dessa kanaler har flyttats på ganska länge.
Jag har bra signal och kvalitet på dessa (SNR 15 till 17 dB).
Men kolla att frekvenserna är rätt:

(Ställ dig först på kanalen och aktivera signalmätaren)
Eurosport HD och Discovery HD Showcase = 12015 Hor
Eurosport 2 HD och Nat Geo Wild HD = 11785 Hor

Är det fel så starta om boxen med strömsladden.
Gå annars igenom lite fler kanaler på andra frekvenser och leta efter ett mönster i bra/dålig kvalitet. lägg märke till Horisontell/Vertikal samt frekvens.

Vissa av frekvenserna sänds med både vertikal och horizontell polarisation. Då är det viktigt att antennhuvudet är "roterat i hållaren" till rätt vinkel. Frekvenserna ovan ser inte ut att sändas på det viset, men om det är bra kvalitet på andra frekvenser så kan det löna sig att observera kvalitetsmätaren medan LNB roteras sakta lite grann. (Vridning till ca "kl halv sex" är en bra utgångspunkt.)

Postad 01 november 2013 - 08:38

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Och kolla signa/brusförhållande. Det värdet säger oftast mer än signalnivå och kvalité. BER värdet är av intresse.

Postad 01 november 2013 - 10:58

grisnylle
  • grisnylle
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hej är det nån som hittar TRACE Urban HD. gjort kanalsökning men den dyker inte upp ?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.