Lite nya easter eggs på nya kartorna!
https://www.youtube....1R9fAFPcqA#t=59
Gav en ordentligt med huvudbry!
// Sat
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 27 March 2014 - 09:24
Gav en ordentligt med huvudbry! // Sat Postad 27 March 2014 - 09:28
Ja lite huvudbry fick man. Postad 27 March 2014 - 10:18
Yetin på goldmud är fin! Postad 27 March 2014 - 12:31
Rush var kul på dem nya banorna. såg inte en enda pansarvagn
Postad 27 March 2014 - 12:46 Bra lirat. Jag hade dock blivit olidligt trött på att spela det där spelläget. Sitta och trycka på mer eller mindre samma ställe hela tiden utan något egentligt mål. Fy så trist. Aja, tur att vi är olika. Postad 27 March 2014 - 13:55
Du har testat redan antar jag? Får testa själv ikväll! Postad 27 March 2014 - 14:05
ja TDM börjar bli lite tröttsamt. Gillar det spelsättet för att låsa upp prylar till vapnen och lära sig själva grunderna i spelmekanik etc. jag upplever TDM som betydligt lugnare än något annat spelsätt i detta spel. Mindre kaotiskt, man slipper bry sig om objectives och alla olika fordon etc.. Spelar mest Domination nu. Men efter igår fick jag mersmak för lite större krig (så länge frameraten är någelunda stabil). Postad 27 March 2014 - 18:45
Tycker du ska hänga på lite fler gånger när vi spelar rush. Nu när allt är upplåst, så kan man ju börja spela på riktigt igen.
Postad 27 March 2014 - 19:45
Ah är gärna på nästa gång. // Sat Postad 31 March 2014 - 11:11
Verkar nu som om DICE hittat vad som är fel med Cq lrg servrarna.
De har ju kört lite testservrar ett tag nu! Har själv vart inne och spelat på de och dom funkar hur bra som helst. Inget lagg över huvud taget. https://twitter.com/...567527219744768 http://www.reddit.co...4_test_servers/ Postad 31 March 2014 - 11:16
Dice vi älskar er!! Nu kommer jag att boka Bf5 // Sat Postad 31 March 2014 - 11:23
Ja hoppas de fixar detta så snabbt som möjligt. Boka BF5!! Är du galen!? Kommer nog inte boka något mer bf spel. Köper det när man vet hur det funkar! Postad 31 March 2014 - 11:23
Åh **** vad underbart! Har också lirat på testservrarne, är som ett helt annat spel! Postad 31 March 2014 - 11:28
Det kommer att bli som nu. Skulle avvakta med Premium tills spelet var "fixat". Höll mig undar SA 2dagar...
Måste nog se till att få lite speltid ikväll och pröva då!
Vem vet kanske vi möts i Qs snart // Sat Postad 31 March 2014 - 11:31
Jag lirade häromdagen på en! Som du säger det är ett helt annat spel. Man vart inte frustrerad över att spelet inte flöt på!
Hehe...kom igen nu Dice är ju så duktiga! Kör ni CoD nu? Postad 31 March 2014 - 11:41
Bf 5 kommer väl inte förrän tidigast 2015?
Köpklart första halvan 2016 mao Postad 31 March 2014 - 11:55
Vad heter testservrarna? Kanske skulle testa det när vi spelar bf på ps4an här hemma.
Postad 31 March 2014 - 13:15 Är det därför Domination har börjat lagga,hitboxen som bortblåst igen och vapnet laddat med ärtor?.Shit Dice, jag som var så nöjd efter senaste patchen! Postad 31 March 2014 - 13:31 Får de ordning på spelet nu så är allt glömt och förlåtet! Postad 31 March 2014 - 14:06
Tror absolut att den värsta guppigheten i vägen är över nu, vi har smooth sailing ahead!
Postad 31 March 2014 - 14:51
vore ju kul om spelet fixades men rubberbanding är bara en del av alla problem med detta spel.
Postad 31 March 2014 - 16:03
Ånej, Zartok tror det kommer komma en superpatch som han trodde om blops 2.
Postad 31 March 2014 - 18:49
Får bara meddelande "You have lost the connection to the EA servers." nu. Servers nere?
Postad 31 March 2014 - 23:34 Haha, inte då Postad 01 April 2014 - 14:30
Det var ju faktiskt inre ett orealistiskt skämt, bortsett från kaninöronen. Det är visst poppis att skoja om bf4. Lirade idag och överlag fungerade det bra. Troligtvis för att jag kör sprayvapen. Vid ett tillfälle så vart det katastrof då jag pumptömde ett mag på en kille point blank innan han dog (i tyggen med honom görandes små sidorörelser), annars så vill jag inte alls klaga
Postad 01 April 2014 - 23:03
Efter en dag med många timmar bf kan jag finna en liten svaghet i vapenbalanseringen. Många vapen gör samma skada, vilket innebär att många dueller kan vinnas på att skjuta snabbt. Lmg kan ta sig djupt in i röven, karbinerna fungerar fortfarande... näst bäst. Efter scaren naturligtvis
Postad 01 April 2014 - 23:40
Det tycker jag e lite av styrkan... Det är lite mer strategi än ett rent FPS a'la CS eller Quake. Du vinner på att vara strategisk... gå på rätt ställen, göra rätt saker. Det ser man ju t.ex. i rena shootouts som på op metro, att om en person kommer bakom fiendelinjen så kan han göra stor skada. Men visst, nån måtta får det väl vara.. och att välja rätt vapen och rätt tillbehör ska ju vara ett strategiskt moment det med. Postad 02 April 2014 - 00:57
självklart så skjuter vapen olika snabbt, och det kommer med för och nackdelar. Ta AEK-971 som exempel. Den har 900rpm medans AUG A3 har 700rpm. I närstrid har AEK'n övertag, medans på lite avstånd så är det AUG som har det. Eftersom med 900rpm så får du betydligt mer rekyl. Men i slutändan så handlar det om att kunna kontrollera vapnet.
När man lär sig spela med lmg's, så är dom också bra. mg4 har 800rpm och en väldigt hanterbar rekyl, plus att den har 200 skott i magasinet. Men skjuter du hipfire, så kan du lika gärna kasta en näve grus på fienden. Men med ads, så går dom flesta ner. Tycker att vapenbalanseringen är ganska bra faktiskt, det finns för och nackdelar med alla vapen. Sen är självklart vissa bättre än andra. Men dom jag tycker är dåliga kan vara riktigt bra i någon annans händer. Postad 02 April 2014 - 06:29
Tycker oxå att vapenbalansen är helt godkänd. Finns såvitt jag vet inget vapen som är totalt överlägset alla andra. Som walkii nämner, det dödligaste vapnet är det som DU hanterar bäst.
Du skulle varit med på gamla tiden med Usas12 och frag på bf3, Zartok. Då skulle du varit med om overpowah! // Sat Postad 02 April 2014 - 07:18
Zartok för dig
http://www.youtube.c...h?v=V87JhRo09FM Körde lite på testservern igår, fanns ju 5st och alla var i princip fulla. Kan inte säga annat än man fick en tår i ögat, nu ser man ju äntligen ljuset i tunneln! Hoppade sedan över till ordinare server och insåg efter 20sek att det gick fasiken inte spela. Avslutade kvällen med lite rush och måste faktiskt säga att jag uppskattade det! Gick rätt bra någon match och hade ex 12-3 innan jag börja leka för mycket. Då kan jag nämna att jag inte har snabba fingrar utan det handlade uteslutande om bra taktik, vilket i mina ögon skiljer detta spel från ex COD. // Sat Postad 02 April 2014 - 07:45
Sjukter olika snabbt och har olika rekyl, det köper jag, då det är realistiskt. Men en väldigt grundläggande sak borde ju självfallet vara att vapnen gör olika skada. I det här spelet har det ju, imo, blivit att scaren är tokfarlig då man kan döda en motståndare med två dubbelbursts på valfritt avstånd. Det vsr med den jag gick min 18-3 runda som ubernoob. Den är skogstokigt stark och första skottet sätter alla vapen precis i mitten.
Sen kommer vi till första lmgn som sjukter 500 rundor och gör lika mycket skada som allt annat, vilket suger åsnerumpa. Lmgs borde ju göra häftigare skada imo, då det är en helt annan typ av vapenkonstruktion, en portabel variant av vapen som sitter vast på bilar bla. När jag ändå är på ämnet, är det bara sniperkulor som faller i höjdled? Jag har upplevt att jag sett mina sniperkulor falla, men inte mina vanliga skott med andra vapen Postad 02 April 2014 - 07:58
Det som gick så bra för dig igår Zartok på Op. Mortar, med LMG.
För att inte alla LMG skall bli OP så är det nog riktigt med samma skada. Annars så skulle det nog bli lite för mycket "run and gun" med LMG. Som det är nu så har du I princip samma skada, fast större magasin. Men värre rekyl och längre ladd tid. Skulle det vara realistiskt så skulle kanske alla 5.56mm vapen ha en samma damage och 7.62mm vapnen större damage värde. Redigerat av nedman, 02 April 2014 - 07:58. Postad 02 April 2014 - 08:21
Ja, alltså, med tanke på att det här är den närmsta krigssimulatorn man kommer till ps4 så känns det absolut som att skadan borde regleras. Sen så kan det ju även vara olika utgångshastigheter på samma kulor men ur olika gevär, varpå detta också borde påverka skadan. Mer energi laddat i skottet så att säga.
Nåväl, jag har ju lovat mig själv att lägga ner lmg för en överskådlig framtid nu, så det blir nog inte några såna problem igen. Även fast 88an där var rätt så jäkla bra, låg rekyl och 200 rundor. Den var faktiskt fett bra, om än att jag tror att karbinerna är bättre. Annnars så går jag snart tillbaka till assauld och gottmosiga scaren, fy fan vilket starkt vapen det är Postad 02 April 2014 - 08:47
Prova Rcb eller Dv-15 Redigerat av solitarypredator, 02 April 2014 - 08:48. Postad 02 April 2014 - 09:18
oj en diskussion om vapenbalanseringen i detta spel. bäst jag inte ger mig in i den då jag personligen tycker att den är väldigt skev!
Postad 02 April 2014 - 09:37
Alla vapen gör ju olika skador och har olika muzzle velocity! Eller vad menar du? Även Beroende på vilket avstånd det är. Sen har ju lmg:s mer spridning än andra vapen klasser! Här kan du se alla vapens skador. Och du kan prova olika tillbehör och vad för skillnad det gör. Väldigt bra sida. http://symthic.com/bf4-stats Redigerat av Zerokelvin, 02 April 2014 - 09:38. Postad 02 April 2014 - 10:48
haha någon mer än jag och Petter som märkte av att många körde med G36C igår?
Postad 02 April 2014 - 10:50
Kan ju börja med att komma överens om att detta inte är en simulator.
Olika ammo gör olika skada. alla vapen har bulletdrop Scaren gör mer skada, men har ett mindre magasin, väldigt låg fire rate på 620rpm, muzzle velozity på endast 420m/s. Så du lär träffa alla skott du skjuter, annars går du ner. Jag tar min AEK över scaren alla dagar i veckan. Redigerat av walkiii, 02 April 2014 - 10:53. Postad 02 April 2014 - 10:51
Hehe..Alla körde med den eller? Tyckte den kändes väldigt bra när jag körde med den precis efter uppdateringen! Postad 02 April 2014 - 10:52
jackfrags Xfactor Matimi0 levelcap Gick ut och sa att G36c hade blivit ghost patchad till samma stats som M16a3 hade i bf3. Att folk inte förstod att det va ett aprilskämt är lite kul. Postad 02 April 2014 - 10:53
Denna sida hade jag missat och tackar! // Sat Postad 02 April 2014 - 10:53
Nej tack och lov! Vill ju inte ha en simulator ala ARMA. Jag tar min CZ-3A1 över alla vapen... Postad 02 April 2014 - 11:19
I ett inlägg i Battlefield blogg skriver Dice att de kommer att uppgradera hårdvaran så fort som möjligt för
att åtgärda problemet med rubberbanding!
http://blogs.battlef...banding-issues/ Redigerat av Zerokelvin, 02 April 2014 - 11:21. Postad 02 April 2014 - 11:31
Det blir ju bara bättre och bättre! // Sat 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |