Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Destiny [PS4]

3098 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Destiny (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 6.741934 (30) 79:-
Destiny: The Taken King - Legendary Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 2 6.749998 (3) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 16 September 2015 - 19:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Zartok som hypade spelet som en galning före släpp är nu den som motarbetar det mest. The irony =P

Finns en förklaring som är bra. Jag var också den som blev absolut mest, överlägset mest besviken på den här releasen. Jag förväntade mig en öppen värld, mmorpgfps som aldrig hade gjorts. Jag visste hur otroligt bra halo var. Allt skulle falla på plats och jag såg mig själv med tusen speltimmar. Jag förlorade mest av alla i typ hela världen på att destiny var skitdåligt. I jämförelse med det dom presenterade 2000... Var det redan 2012?

Postad 16 September 2015 - 19:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Blev det inte tusen timmar ändå då? :)

Postad 16 September 2015 - 20:11

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Priset har jag inga problem eller hur fort man kommer till level 40. För som alltid när det gäller spel som detta handlar det om två saker: end game och pvp. Om det är intressant och fungerar kan spelet hålla länge. 

Postad 16 September 2015 - 20:23

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Pvp har ju aldrig fungerar riktigt i destiny :(

Postad 17 September 2015 - 13:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Blev det inte tusen timmar ändå då? :)

Haha, nej, verkligen inte. Men det kanske blev 100? Jag ska nog kolla innan jag gissar, men jag tror att jag ligger runt 100 timmar. Man blev ju lurad att plocka blommor och skit för att uppgradera saker :D

Postad 17 September 2015 - 15:43

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

att bli lvl 40 går fort. Men det är light som räknas. Och med det nya quest-systemet, så finns det massor att göra. Göra quests för att få vissa vapen osv... JAg tycker det är roligt och bra.

Fick 8.7 av ign.

Postad 17 September 2015 - 16:10

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

För mig som aldrig riktigt kom underfund med hur light fungerade, hur levlar man i detta spel vid de högre level? Är det beroende på vad man har för gear på sig eller?

Postad 17 September 2015 - 18:43

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

För mig som aldrig riktigt kom underfund med hur light fungerade, hur levlar man i detta spel vid de högre level? Är det beroende på vad man har för gear på sig eller?

Nej 40 är taket. 

Destiny 2.0 and The Taken King brought many changes to how Light, Armor, Weapons, and other gear affect your Level and combat effectiveness. Some of the most pertinent changes are:

• Level no longer dependent upon Light, and therefore no longer dependent upon Armor.
  • Level advancements are through earning XP only.
  • Light still affects combat effectiveness (damage dealt/taken) and certain missions or difficulty selections will require or recommend a minimum Light value.
  • Light is (approximately) an average of the Attack/Defense values of all your equipped gear (Armor/Weapons/etc.).
  • Maxed Year 1 gear ("365" Weapons, fully-upgraded Legendary/Exotic Armor) now have Attack/Defense ratings of 170.
  • Level cap raised to 40.
  • Year 2 gear can have Attack/Defense well above 170, even down at the Common level.

Postad 17 September 2015 - 20:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
En fågel viskade just i mitt öra att vi som inte köpt expansionen har blivit utelåsta från en massa saker som vi tidigare kunde spela. Weekly och nightfall däribland.

Dom sa att det skulle supportas i tio år. Men inte att man behövde köpa flera nya saker varje år, alla dlc och allt skit för att få fortsätta spela.

Jag la nog inte bara ner tankarna om expansionen. Jag tror ärligt talat att jag la ner hela destiny. Money grabbing shitholes!

Varför var dungeon keeper så greedy btw? Kan inte varit värre än såhär.

Postad 17 September 2015 - 20:44

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Va, kan man inte ens köra dom gamla Striksen, när dom kommer som Nightfalls?

Vilka j*vla cuntar med andra ord.

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 17 September 2015 - 20:46.

Postad 17 September 2015 - 21:22

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Kanske bara nu när det är nytt att dom bara kör det nya. Pvp kan man heller inte köra utan TTK, iaf inte igår när jag testade. Det fick mig att avinstallera skiten.

Postad 18 September 2015 - 07:14

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Vad bra att level är genom XP, som det skulle ha varit från början.

Men varför har alla bästa vapnen samma maxdamage? :S Det är alldeles för lite vapen i detta spel, och det ska vara mycket större skillnader än det är idag. 

Postad 18 September 2015 - 08:18

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Varför var dungeon keeper så greedy btw? Kan inte varit värre än såhär.

http://www.eurogamer...n-keeper-review

Jag ser Destiny som vilket MMO som helst, det kommer nya expansioner varje år som man får köpa och vill man vara med och fortsätta leka får man betala för det. Det skiljer sig inte särskilt mycket från många andra spel. Och chockerade nog är Activision ute efter att tjäna pengar. Ingen breaking news direkt. Men jag håller med Zoiler, det är lite underhållande att läsa tokhype innan spelet kom och sedan hur otroligt negativa alla är nu. 

Personligen har jag spelat ett par timmar och känner mig nöjd, känns som förändringar som gjorts är precis vad folk ville ha och att spelet har potential att hålla ett bra tag till. Jag kändes större sug att spela Destiny nu än jag gjorde för ett år sedan. 

Postad 18 September 2015 - 09:04

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 1

Men jag håller med Zoiler, det är lite underhållande att läsa tokhype innan spelet kom och sedan hur otroligt negativa alla är nu. 

Det är ju bara folk som inte har köpt expansionen som gnäller. Det är nog första gången de stöter på ett mmo tror jag. Jag tycker att det är sjukt roligt faktiskt. Värt varenda krona enligt mig.

Postad 18 September 2015 - 11:26

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Det är ju bara folk som inte har köpt expansionen som gnäller. Det är nog första gången de stöter på ett mmo tror jag. Jag tycker att det är sjukt roligt faktiskt. Värt varenda krona enligt mig.

Samma här!

Destiny: The Taken King was the most-downloaded day-one game in PlayStation history, Activision has announced.

The Destiny publisher has issued its post-launch press release for The Taken King, with all manner of impressive-sounding records broken.

Sales data is not included, but then Activision has never released full sales data for vanilla Destiny. The publisher has said that 20 million player characters have been registered but some players have more than one.

Other data on The Taken King's launch day includes the fact that it broke a "franchise benchmark" for total players online over a single day, and the peak number of players online at any time.

This surpasses the original Destiny launch day last September which, Activision reminds us, was itself the biggest new video game franchise launch in history. "It's safe to say the Destiny franchise continues to gain momentum," Activision boss Eric Hirshberg said. "Along with our talented partners at Bungie, we cannot wait to watch the community continue to grow and tackle the King's Fall Raid kicking off on Friday."

http://www.eurogamer...s-but-not-sales

Postad 18 September 2015 - 13:35

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Jag ensam gjorde nog 15 gubbar när det begav sig :) gjorde flera varje vecka för nightfall och raid :) GALET...

Nog därför jag tröttnade så mycket på spelet.
Men nu är det iaf ute ur systemet.

Postad 18 September 2015 - 13:37

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Nu köpte jag TTK även fast jag lovat mig själv att inte göra det.

Förändringarna är till det positiva måste jag säga. Körde en heroic strike igår med light lvl på 230. Det tog sin tid kan man lugnt säga. Skönt att det finns lite utmaningar nu en tid framöver.

Bara lvlat upp en karaktär, ska fixa dom andra 2 och börja farma legendary marks.

Postad 18 September 2015 - 14:07

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 1
De andra borde gå bra mycket snabbare då man kan skicka över vapen och köpa grejet för legenders marksten som du säger. Det är gubbe 1 som tar absolut längst tid

Postad 18 September 2015 - 14:15

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Marksten, är det någon ny valuta som jag inte har stött på än?

:D

Postad 18 September 2015 - 14:30

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 1
autocorrect min gamla ärkefiende

Blev rent bedrövlig svenska också när jag läser det igen. Bjuder på det en fredag som denna

Redigerat av Johan_i_burken, 18 September 2015 - 14:37.

Postad 19 September 2015 - 07:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Fast i vanliga mmo så upphör väl inte funktioner i spelet för att det kommer nya expansioner? Sorry, inget fler nightfall. Nope, pvp kan du glömma. Köp nytt. Oj, sorry att vi nerfat allt! :o

Postad 19 September 2015 - 08:06

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Och hur hade du tänkt dig klara en nightfall när du är 6 rank under är ju frågan. Detta är egentligen nästan ett nytt spel där allt du gjort tidigare är nollat mer eller mindre. Alla vapen och gear är värdelös sedan tidigare. Du hade inte överlevt en sekund i nightfall även om du hade kommit in.

Redigerat av Johan_i_burken, 19 September 2015 - 08:10.

Postad 19 September 2015 - 15:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Får man fortsätta spela allt i wow när en expansion kommer? Får man fortsätta spela allt i sw när det nya nu snart ska komma? Får man fortsätta spela allt i ff nu när det nya kommit? Om svaret är tre ja så restar jag mitt case. Om svaret är tre nej så vill jag inte leva på den här planeten längre.

Att dom även tagit bort pvp var väldigt förvånande måste jag säga. Ang nerfningarna, tar vapnen lika bra på gammalt content nu eller har dom blivit svagare?

Mitt problem är att dom tar bort saker som folk betalat för. Det tycker jag inte är acceptabelt. Addera i så fall nytt som bara tillåts för dom som köpt nytt.

Det tycker jag är provocerande, throw your money at the screen. Jo, just det. Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me.

Men jag kommer vara där i fällan igen nu när d2 kommer och blir open world, så jag ska nog inte säga så mycket :D

Postad 19 September 2015 - 23:11

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

bla bla bla... :P

Det är ett bra spel och taken king är bra som fan. :ph34r:

Postad 19 September 2015 - 23:46

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Fast vänta lite här nu, pvp finns kvar. De har bara gjort om det till tre olika playlist. Classic free-for-all, classic 3v3 (Skirmish/Salvage), and classic 6v6 (Clash/Control). Visst det suger om man bara vill spela control att behöva mixas med clash men ändå. Nightfall funkar ej av förståliga skäl och heroic strikes funkar ej pga att nya strikes är med i listan. Det känns som du överdriver detta nu. Alla banor är kvar, raiderna är kvar. Undrar lite vem som fortfarande spelar destiny om man inte är intresserad av nytt innehåll som för övrigt håller betydligt högre klass än övriga spelet? Kan inte vara så många tror jag.

Postad 20 September 2015 - 06:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Min poäng är att, som jag också ofta skriver i PS+ tråden, att man måste vara medveten om försämringar i tjänster man köper. PS+ har ju kommit med flertalet dyngspel även till ps3, det var annat för några år sen, då det pumpades ut AAA-titlar åt höger och vänster. Det är bra att vi är medvetna om hur vi blir forcerade att betala mer för saker som vi redan betalat för. Dlc är såna exempel. Borderlands har bra stora dlc för pengarna medans man får en blimp i sim city :P

Men men, det är bra att ni är nöjda med Destiny. Då kan ni ju inte klaga på att jag överhypade det igen ;) :D

Postad 20 September 2015 - 10:12

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Jodå jag känner dig zartok. En härlig norrländsk principfast människa med lite drag till överdramatisera saker och ting. Det är därför jag gillar dig. Vi ses i framtida spel på psn, kanske battlefront?

Postad 20 September 2015 - 17:34

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Mitt problem är att dom tar bort saker som folk betalat för. Det tycker jag inte är acceptabelt. Addera i så fall nytt som bara tillåts för dom som köpt nytt.

Jag tycker det är för jäkligt att jag ingen kan spela FIFA11 online! Jag har ju betalat för det! Istället skall jag tvingas köpa ett helt nytt spel, värdelöst! Eller Army of Two: The 40th Day, DiRT 2, Gran Turismo 5 jag har ju betalat för spelen god dammit! Och så vidare och så vidare. 

Postad 20 September 2015 - 22:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Jodå jag känner dig zartok. En härlig norrländsk principfast människa med lite drag till överdramatisera saker och ting. Det är därför jag gillar dig. Vi ses i framtida spel på psn, kanske battlefront?

Tro mig, vi lär ses i Destiny 2 också. Och i många andra spel :D Fast battlefront är just nu tveksamt. Det kommer ju att komma fallout 4 i november också. Tills dess ska jag ha hunnit med mgs v. Nu kommer generationen igång på allvar :D

Jag tycker det är för jäkligt att jag ingen kan spela FIFA11 online! Jag har ju betalat för det! Istället skall jag tvingas köpa ett helt nytt spel, värdelöst! Eller Army of Two: The 40th Day, DiRT 2, Gran Turismo 5 jag har ju betalat för spelen god dammit! Och så vidare och så vidare.

Fick du bara spela ett år med dom? Tusan.
Själv så tycker jag det är kul att det fortfarande går att spela mw exempelvis :D

Postad 21 September 2015 - 07:33

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Fick du bara spela ett år med dom? Tusan.

Du kan fortfarande spela Destiny även om du inte köper Taken King som Johan påpekat för dig. 

Postad 21 September 2015 - 07:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Du kan fortfarande spela Destiny även om du inte köper Taken King som Johan påpekat för dig.

Inte det roligaste varje vecka som alla glada små barn och jag samlades inför varje vecka och svor åt att man blev utkastad. Och weekly, hur ska jag få mina coins nu? Just ja, jag är kanske inte välkommen hos xur längre? Mina pengar duger inte för honom. Och mina nerfade vapen gör det omöjligt att fortsätta spela. Som att ta av skorna på dina Fifaspelare.

Kortfattat så förstår jag inte att folk väljer att försvara dåliga beslut med näbbar och klor. Ingen ansåg att Destiny höll måttet när det kom. Ingen gör inne. Det är kritik som fått spelet att kanske bli spelbart. Eller kanske kommer att bli det mmo som det skulle bli.

Postad 21 September 2015 - 12:50

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 1

Kortfattat så förstår jag inte att folk väljer att försvara dåliga beslut med näbbar och klor. Ingen ansåg att Destiny höll måttet när det kom. Ingen gör inne. Det är kritik som fått spelet att kanske bli spelbart. Eller kanske kommer att bli det mmo som det skulle bli.

Enligt Zartoks hypeprincip så nej då var är det nog inget som håller måttet. Jag spelade spelet ett par månader efter release men det blev för mycket grind för min smak, jag är helt enkelt inte tillräckligt hard-core som spelare för att orka med det. Jag tycker att de förändringar de har gjort har gjort spelet mer lättillgänglig för causal spelare och att Bungie helt klart har tagit till sig av den kritik som fanns emot spelet. 

Jag förstår inte varför du måste fortsätta klaga på att du "inte kan" spela Destiny. Du gillar inte spelet, du tänker inte lägga en krona till på det. Bungie och Activision är de girigaste bolaget någonsin. Men jag är sur för jag inte kan spela ett spel jag inte gillar. 

Postad 21 September 2015 - 18:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Dom jämförelse är ju som att kritisera ett parti du inte röstat på och mena att det inte är ok att göra. Får bara kritisera det man aktiverar sig med här och nu.

Igen, jag förstår inte varför det är så förbjudet att kritisera Destiny. Någon som kan förklara?

Postad 21 September 2015 - 19:01

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 1

Dom jämförelse är ju som att kritisera ett parti du inte röstat på och mena att det inte är ok att göra. Får bara kritisera det man aktiverar sig med här och nu.

Igen, jag förstår inte varför det är så förbjudet att kritisera Destiny. Någon som kan förklara?

Det är inte förbjudet. Vem har sagt att det är förbjudet? Jag bara förstår inte varför man lägger ner så mycket tid att klaga på något som man uppenbarligen inte har något som helst intresse av att spela igen. Om det var så att du var intresserad av att komma tillbaka och tyckte att Destiny hade potential förstår jag varför man kritiserar en produkt. Men inte när man har sagt att man inte tänker köpa fler DLC till spelet och kallar bolaget för det girigaste någonsin. Vad vinner man då på att gå in i tråden och kritisera? 

Jag förstår när du kritiserar PSN+, men här not so much.

Postad 22 September 2015 - 08:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Varför lägger du så mycket tid på att försvara dåliga beslut?
Plus, jag kommer definitivt att spela om det. Jag vill höra den nya ghosten på alla banor. Dinklage gjorde ju ett värdelöst jobb sist. Är nog alla överens om. Tom Bungie Ska bli kul att höra den nya dialogen.

Det är det girigaste företaget jag någonsin stött på. Släppa ett spel som inte är färdigt, upphackat i dlc som är utannonserat INNAN spelet har haft release, mer eller mindre tvinga folk att köpa sagda DLC, ta bort lockbetet raid från DLC när alla köpt det och sen fortsätter på samma visa. Släng pengar på skärmen för att få en ny dans. Yes. Köp om all content du redan köpt för att få dansen också. Woo!

Och du förstår inte varför jag är kritisk? Jag har inte köpt en xbone heller, men jag var kritisk till deras drm. Och nu är jag inte det, då den gjorts om kraftigt.

Postad 22 September 2015 - 09:58

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

För att jag inte tycker att Bungie har gjort några dåliga beslut, snarare tvärtom de har varit lyhörda mot kritiken och gjort om Destiny för att rikta sig mer mot spelarnas önskemål. 

Det är samma sak med hur spelet är gjort. De har varit ganska klara och tydliga med det redan från början, det kommer att fungera som ett MMO, man kommer släppa större expansioner till spelet som kommer kosta pengar. Alla visste det från början och kunde då fatta beslut om de tyckte att det var värt pengarna och eventuellt framtida investeringar. Och med tanke på hur affärsmodellen för många spel fungerar idag så är det väl inte det minsta konstigt. Destiny är inte det första spelet med mikrotransaktioner för bling och knappast den värsta syndaren, i stort sett alla MOBAs går runt på att folk köper kosmetika till sina karaktärer. Jag kanske vänder mig emot användandet av girigaste företaget någonsin då jag verkligen inte håller med om det. Det är snarare din ilska över att spelet inte blev vad du ville ha än en objektiv analys (även om vi alla till viss del är färgade av vår egen subjektivitet).

Nej jag förstår faktiskt varför du är kritisk och vad din kritik består av. Det jag inte förstår är mängden energi du lägger ner på att kritisera spelet i denna tråd. Det är ju inte så att det kommer leda till Bungie ändrar Destiny till något som du önskar.  

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 22 September 2015 - 10:00.

Postad 22 September 2015 - 10:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det är inte så mycket energi jag lägger. Jag dyker upp och skriver det jag tycker. Det är inte så jobbigt eller energikrävande. Så du kritiserar aldrig något eftersom det du kritiserar inte kommer ändra sig efter dina önskningar? Varför kritiserat du mig då? Tror du att du påverkar mig och mina tankar?

Postad 22 September 2015 - 11:03

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Det är inte så mycket energi jag lägger. Jag dyker upp och skriver det jag tycker. Det är inte så jobbigt eller energikrävande. Så du kritiserar aldrig något eftersom det du kritiserar inte kommer ändra sig efter dina önskningar? Varför kritiserat du mig då? Tror du att du påverkar mig och mina tankar?

Nej det skrev jag inte heller. Du gjorde jämförelsen med hur Xbox och kritiken mot deras DRM var och hur den påverkade bolaget. Sett till den skalan kändes inte det som att skriva i en Destiny-tråd på minhembio kommer påverkar särskilt mycket, därav mina funderingar.

Du vet att jag kritiserar saker och ting på detta forum och har gjort det vid ett flertal tillfällen. Men jag tror inte att det kommer leda till att bolagen ändrar saker och ting eller att jag kommer att påverka andra människor att ändra sin åsikt. Det är ett diskussionsforum och jag tar diskussionen med dig för att bättre förstå hur du resonerar kring detta och varför du engagerar dig så mycket som du gör i denna tråd. 

Postad 22 September 2015 - 11:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Fast kritiken mot xbox och kritiken mot Destiny fanns/finns på andra forum också. Det finns få spel som fått så mycket kritik som Destiny sedan det släpptes.

Jag lägger faktiskt inte märke till vem som skriver vad, men jag tar ditt ord för det. Jag pratar om det av samma sak som varför jag ofta lyft kritik mot ps+. Det är väldigt viktigt att, om vi konsumerar en tjänst eller produkt så ska den inte försämras, utöver vanligt slitage. Köper jag en bil idag så vill jag att prestandan håller sig även nästa år, inte att tillverkaren tar bort en växel. Därför lyfter jag kritik mot Destiny.

Det finns få på forumet som hade så stora förhoppningar på Destiny. Klart att när spelet inte lever upp till alla förväntningar så blir det kritiserat. Angry Joe satte Destiny som största besvikelsen det året. Håller med. Finns säkert mängder som säger precis som jag.

Och om min ps4 skulle sluta spela ps4 spel så skulle jag kritisera det också. Jag kritiserar alla försämringar. Men jag lägger inte ner mycket energi på det. Det tar fem minuter att skriva, sen så är det klart.

Postad 22 September 2015 - 14:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Sry men... Dinklage är bättre än North =/

Postad 22 September 2015 - 17:12

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Slog till idag, det verkar vara tillräckligt förbättrat sen tidigare spelet. Kommer dock lägga av när grinden börjar och dömmer sen spelet efter hur många roliga timmar jag då fått. 

Går inte tillbaka till MMO-grindandet. 

Har några polare som lirar, så jag tror det kommer bli kul. 

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 22 September 2015 - 17:13.

Postad 22 September 2015 - 17:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

är du SÄKER på det? fan, då måste jag verkligen ta mig tid att grinda igenom det. jag vill ju faktiskt höra hur det låter. jag vill ju höra "nonononono, it's the hive!" igen :D

Postad 22 September 2015 - 18:02

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Fast kritiken mot xbox och kritiken mot Destiny fanns/finns på andra forum också. Det finns få spel som fått så mycket kritik som Destiny sedan det släpptes.

Du har en subjektiv bedömning som du baserar din åsikt på. För mig var SimCity ett betydligt värre exempel än vad Destiny var. Destiny levde inte upp till hypen, SimCity var broken beyond repair och en skugga av sitt forna jag. Men det är min subjektiva bedömning. Jag känner folk som har spelat spelet regelbundet i ett år och älskat varje minut. 

Det kan jag hålla med om. Hade mer personlighet. 

Slog till idag, det verkar vara tillräckligt förbättrat sen tidigare spelet. Kommer dock lägga av när grinden börjar och dömmer sen spelet efter hur många roliga timmar jag då fått. 

Går inte tillbaka till MMO-grindandet. 

Har några polare som lirar, så jag tror det kommer bli kul. 

Med det nya quest-systemt upplever jag att man inte känner av grinden lika mycket. Nu känns det som att man har många timmar av material att spela även efter att man nått upp till level 40. Och det är roligare för oss som kanske har en mer causal approach till spelet. 

Postad 22 September 2015 - 19:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

är du SÄKER på det?

Japp! Men bara vad jag tycker. Känns som jag hört North i något annat spel. Holy crap, kan inte komma på vilket.

Postad 22 September 2015 - 19:39

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Funkar det så att med taken king får man 4 kampanjer? Destiny + 3 expansions? Hur funkar det? 

Postad 22 September 2015 - 22:55

crowbar82
  • crowbar82
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Funkar det så att med taken king får man 4 kampanjer? Destiny + 3 expansions? Hur funkar det? 

Om man köper The Taken King Legendary Edition så får man Destiny + alla 3 DLC.

Postad 23 September 2015 - 09:13

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Du måste äga de två andra DLC för att kunna spela Taken King. Du får två "fullvärdiga" kampanjer, Dark Below och House of Wolves tar inte många timmar att spela igenom även om de var underhållande. Framförallt House of Wolves med the Prison of Elders ochthe Trials of Osiris. Prison är Horde Mode och riktigt kul. 

Postad 23 September 2015 - 22:06

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Aaah ok tackar för infon, har börjat lira från början och är nu lvl 4. Ganska kul såhär långt, lite bungie feel är där allt. Trots allt ett stort fan av Halokampanjerna. 

Allt verkar ha ingått i versionen jag köpte iaf (Legendary edition). Tydligen kan man snabblevla till 25 men jag skippar det, tar hellre och kör genom allt content i den ordning jag tänker mig att det är tänkt. 

Postad 24 September 2015 - 15:37

Unregisteredc07acdbf
  • Unregisteredc07acdbf
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Så det är värt att ge sig in i destiny nu?

Postad 25 September 2015 - 16:47

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Så det är värt att ge sig in i destiny nu?

Jag anser det, subjektivt svar. Du behöver vänner bara för i solo tappar man halva nöjet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.