Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 October 2013 - 14:31

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0

En musik kanal i HD startar 1 november med namnet Trace Urban HD

Jag hoppas du skämtar!
Det är visserligen en musik-kanal, men om ingen tittade på MTV Live HD så lär ännu färre titta på denna. Ganska smal inriktning.

Redigerat av Melmac, 25 October 2013 - 14:32.

Postad 25 October 2013 - 14:37

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0

En musik kanal i HD startar 1 november med namnet Trace Urban HD

Jag kollade wiki-sidan om den. När jag läst ordet "urban" för trettielfte gången förstod jag att kanalen inte är för mig.

Postad 25 October 2013 - 14:39

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Jag hoppas du skämtar!
Det är visserligen en musik-kanal, men om ingen tittade på MTV Live HD så lär ännu färre titta på denna. Ganska smal inriktning.

Det var bara skit snack att ingen tittade på den, MTV Live HD var för dyr för CD

Postad 25 October 2013 - 15:16

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlägg
  • 0

Det var bara skit snack att ingen tittade på den, MTV Live HD var för dyr för CD

amen på det!

Postad 25 October 2013 - 16:20

Janne99
  • Janne99
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Efter en dag med mycket ringande fram och tillbaka så blev det så här:

Canal Digital kundtjänst erbjöd 1st ADB 5720SX 500GB för 1499:- + 1st ADB 2850ST gratis 3månader helt fritt och 24månaders bindnings tid.

Canal Digital återförsäljare erbjöd 1st ADB 5720SX 500GB för 999:- + 1st ADB 2850ST gratis 6månader för 59+99:- i månaden och 27månaders bindnings tid.

Min nuvarande operatör gav mig halva priset på mitt huvudabonnemang i 12 månader och bindningstid under dessa 12 månader.

Det sista alternativet blev billigast just nu och 12 månader framåt eftersom jag då inte behöver skaffa några nya boxar, så om ett år får jag kolla vad som gäller igen, Canal Digital blir billigast i längden, men inte just nu.

Skriver detta eftersom det kan vara intressant för andra att veta vilka priser som går att få.

Postad 25 October 2013 - 16:59

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

amen på det!

Inte bara för dyr för CD, Viasat droppade den och fick SD-kanalen MTV Hits istället. Antagligen för dyr för dem med.

Postad 25 October 2013 - 17:02

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlägg
  • 0
Tänk så mycket enklare det varit om de bara erbjöd lösa kanaler (plocka ihop det man vill se) eller för all del dagens paket istället för att tvinga på oss mottagare från forntiden. Tänk om våra teleoperatörer hade låst oss vid tre olika telefonmodeller... eller ännu värre, börjar ta ut avgifter på simkortet.

Redigerat av somoene2, 25 October 2013 - 17:03.

Postad 25 October 2013 - 17:07

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 1

Tänk så mycket enklare det varit om de bara erbjöd lösa kanaler (plocka ihop det man vill se) eller för all del dagens paket istället för att tvinga på oss mottagare från forntiden. Tänk om våra teleoperatörer hade låst oss vid tre olika telefonmodeller... eller ännu värre, börjar ta ut avgifter på simkortet.

Välja kanaler vore en dröm. Men boxsnacket tycker jag är alldeles för överdrivet, tycker ADB boxarna fungerar alldeles utmärkt. Finns ju knappt några klagomål i de trådarna längre jämfört med hur det var med Sagem boxen.

Att kalla dessa "mottagare från forntiden" tycker jag är löjligt.

/Fredrik

Postad 25 October 2013 - 17:09

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Jag hoppas du skämtar!

MTV Live var för nog för dyr egentligen som nämndes - den snurrade dock titt som tätt hemma

Den nya kanalen tar de nog in trots smalhet för att den kanske är billig och ökar på HD-kanalantalet i marknadsföringssyfte. De lär väl ta in Bloomberg HD om det vore billigt och tillgängligt om man säger så.

Postad 25 October 2013 - 17:15

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0
Ett förtydligande: CD är en distributör av kanaler (liksom Comhem tex) och det är operatörer som CMore, TV4-gruppen m.fl. utländska grupper som skapar kanalpaketeringarna. CD har ytterst liten påverkan på frågeställningen om lösa kanaler och hur dessa kan säljas. Du kan inte lösa kanaler nånstans mig veterligen oavsett transmissionsbärare.

Mottagarna är även de baserade på vilka krav som ställs från operatörerna om vilken teknik de ska klara av för att skydda upphovsrättsligt material från att spridas till de som inte betalat för att få ta del av det.

Jag kommer att säga upp mitt avtal med CD till våren och byta leverantör då deras prissättning inte är marknadsledande för de behov jag har (läs: SHL) om de inte kommer med ett gäng positiva nyheter i den frågan innan 31/3 2014.

Postad 25 October 2013 - 17:18

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Älskar kanalen Mooz HD för musik som kan tas in med en box som inte är låst enbart till CD:s kanaler. Det är alltså en gratiskanal bland många man får med en egen box.

Postad 25 October 2013 - 17:28

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Välja kanaler vore en dröm. Men boxsnacket tycker jag är alldeles för överdrivet, tycker ADB boxarna fungerar alldeles utmärkt. Finns ju knappt några klagomål i de trådarna längre jämfört med hur det var med Sagem boxen.

Att kalla dessa "mottagare från forntiden" tycker jag är löjligt.

/Fredrik

Tycker du det är löjligt att lägga ut tusentals kronor extra för att se de kanaler man redan betalar för till en bindningstid på två år?

Tycker du det är löjligt att ha en mottagare för att kunna ta in CD och Viasat i en box om man vill se utbud från båda?

Tycker du det är löjligt att kunna se 100-tals fria kanaler inklusive HD-kanaler från andra europeiska länder så man kan hålla språkkunskaper och allmänbildning igång?

Om man vill göra ovan på det sätt som du framhåller får man ha 3 separata boxar med en hel del kablage och fjärrkontroller. Eller så får man ställa in sig i ledet, inte tänka själv och få sin intellektuella näring av TV4 Guld?

Postad 25 October 2013 - 17:40

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Tycker du det är löjligt att lägga ut tusentals kronor extra för att se de kanaler man redan betalar för till en bindningstid på två år?

Tycker du det är löjligt att ha en mottagare för att kunna ta in CD och Viasat i en box om man vill se utbud från båda?

Tycker du det är löjligt att kunna se 100-tals fria kanaler inklusive HD-kanaler från andra europeiska länder så man kan hålla språkkunskaper och allmänbildning igång?

Om man vill göra ovan på det sätt som du framhåller får man ha 3 separata boxar med en hel del kablage och fjärrkontroller. Eller så får man ställa in sig i ledet, inte tänka själv och få sin intellektuella näring av TV4 Guld?

Haha, hur många av Canal Digitals kunder väljer att som du säger "se 100-tals fria kanaler inklusive HD-kanaler från andra europeiska länder så man kan hålla språkkunskaper och allmänbildning igång?" Var det löjligaste jag läst på länge. Men gissar på att ca 0,2 procent av alla Canal Digitals kunder gör detta.

Och angående pairingen borde CD kunna lösa så att betalande kunders kort kan paras till deras nuvarande box.

De som använder Linuxbaserade boxar är så förvinnande få. Bara att säga upp abonnemanget om man är missnöjd.

För övrigt har Forsyth en bra poäng ovan.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 25 October 2013 - 17:49.

Postad 25 October 2013 - 18:40

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Nog ser man på de fria kanalerna alltid. Så tafflig som sporten är hos CD:s samarbetspartner brukar man titt som tätt se CL-matcher i HD på någon tysk lanal, ZDF och Bayern senast. Dock inte med någon av CD:s boxar.

Postad 25 October 2013 - 18:40

Unregistered13ac0c90
  • Unregistered13ac0c90
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Haha, hur många av Canal Digitals kunder väljer att som du säger "se 100-tals fria kanaler inklusive HD-kanaler från andra europeiska länder så man kan hålla språkkunskaper och allmänbildning igång?" Var det löjligaste jag läst på länge. Men gissar på att ca 0,2 procent av alla Canal Digitals kunder gör detta.

Och angående pairingen borde CD kunna lösa så att betalande kunders kort kan paras till deras nuvarande box.

De som använder Linuxbaserade boxar är så förvinnande få. Bara att säga upp abonnemanget om man är missnöjd.

/Fredrik

Vi är nog fler än du tror jag kan rada upp utminstonde 100 st tack vare ett annat forum. Många av oss ser nog ingen annan utväg än att vända oss till illegal tv. Detta är vad pairing medför inte förhindrar. Då kan man fråga cd är verkligen pairing rätt väg att gå. I mitt fall jag tycker om shl och betalade för det så ny hockey kunde utveklas. Men om cd tvingar oss med linuxbox att inte kunna betala för oss så anser jag att det inte finns någon annan lösning tyvärr. Hockey kan jag istället stödja via klubbanas egna lösningar. Tragiskt men det är vägen cd har valt att gå.

Postad 25 October 2013 - 21:32

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlägg
  • 0
Bara en sådan sak som att kunna ta med mig mina dyra kanaler på en surfplatta/laptop/mobil och titta på dessa vart jag än befinner mig i världen (där 3g eller bättre uppkoppling finns) anser jag vara guld och något jag alltid kommer hålla högt.
lägg även till att slippa ha fler än en mottagare för att se flera leverantörer och eventuellt diskussion är överflödig.

Postad 25 October 2013 - 21:45

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Bara en sådan sak som att kunna ta med mig mina dyra kanaler på en surfplatta/laptop/mobil och titta på dessa vart jag än befinner mig i världen (där 3g eller bättre uppkoppling finns) anser jag vara guld och något jag alltid kommer hålla högt.
lägg även till att slippa ha fler än en mottagare för att se flera leverantörer och eventuellt diskussion är överflödig.

Exakt!

Postad 25 October 2013 - 23:07

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Haha,

/Fredrik

Du skrattar i ren okunskap
Tycker du kan lägga ner ditt resonemang, då det inte tillför något till det vi andra försöker framföra till CD

Postad 26 October 2013 - 01:06

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

/Fredrik

Ja inte plågar behov allmänbildning/språk/sportevenemang eller viljan att ta del av en bredare kulturell input dig i alla fall....

Postad 26 October 2013 - 06:29

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 1
Vissa får det att låta som om Linux boxar är enda anledningen till att de är kunder hos Canal Digital. Vad är problemet om dessa i framtiden inte går att använda till alla kanaler? Säg upp abonnemanget liksom? Går det att se Viasats HD kanaler med dessa?

Det är väl ändå främst för saker som kanalutbud, sporträttigheter hos CMore (SHL, Allsvenskan, La Liga) mm man är kund?

Att säga att ADB boxarna är skit och boxar från forntiden är så dumt så man häpnar.

Canal Digital läser säkert era argument för att kunna behålla Linuxboxarna men vet inte om saker som ta med sig kanalerna runt om i världen och hålla språk-och allmänbildning igång mha andra utländska kanaler är saker som är till er fördel.

Fortsättning följer

/Fredrik

Redigerat av porch123, 26 October 2013 - 06:40.

Postad 26 October 2013 - 08:03

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Jag har inga Linuxboxar men jag har två Samsung-TV med inbyggda mottagare, som det är nu är det oerhört praktiskt att ha både CD, fria kanaler och Astra samtidigt i en och samma enhet.
Med Pairing försämras möjligheterna.
Då är det självklart mitt fria val som kund att lämna CD men tror du att du kommer få bättre utbud hos CD när de förlorar allt fler kunder?
Jag är alltså ingen snyltare av kanaler som du verkar förutsätta att alla som är emot pairing är.

Postad 26 October 2013 - 08:04

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlägg
  • 0
Porch123
Nu får du nog varva ned lite.
Du hänger upp dig på "språk och allmänbildning" . Jag ska försöka förklara lite mera ingående så kanske polletten ramlar ned.
Att kunna ha tillgång tillgång till andra fria kanaler oavsett språk/land är en riktigt bra tillgång. Tänk så många det finns i detta land som abonnerar på tex CD och samtidigt kan få in x-antal kanaler från tex deras hemland. Klar dealbreaker vid val av box för dessa. Här tycker jag att CD borde erbjuda oss betalande kunder tillgång till de skandinaviska standard kanalerna så som Danska 1-2, Norska 1-2 etc. Det är våra grannar och ett utbyte över gränser mellan oss "lika språkiga"

Jag som betalade för både Viasat och CD tidigare gjorde en avvägning i att skippa Viasats HD utbud och ha alla kanaler på samma mottagare.
För den som verkligen vill ha allt idag är det omöjligt att ha det via en mottagare. Detta är fan i mig skandal! Varför ska vi betala tusentals kronor för (återigen) mottagare från forntiden? Det är precis det facket jag placerar dem eftersom min snart 6år gamla Dreambox fortfarande och från dag ett klarar av så mycket mera jämfört med ovanstående.

Att faktiskt kunna streama det utbud man betalar dyra pengar för till andra plattformar har räddat mitt tv tittande många gånger.
Du anar inte hur mycket min sambo värdesätter att hon kan ta med sig sin Ipad eller laptop till sina föräldrar och kunna låta vår dotter titta på Disney Junior eller andra barnprogram hemma hos dem. De har inget utbud och kommer inte heller skaffa ett.
För egen del som resande så är det helt underbart att kunna se SHL på hotellrummet och aldrig behöva fundera på ifall hotellet har kanalen eller inte.
Varför ska jag inte få titta på det utbud jag betalar mycket pengar för när jag tex är på mitt hotellrum? Att låsa mig till en plats i hemmet är inte ok.
Ska vi låta TV leverantörer tala om för oss vad vi ska se/hur vi ska se det osv? Ja, då är det som det är idag, 95% skit i utbudet och för varje förändring drabbar det betalande negativt.

Dagens teknik möjliggör och uppmuntras att man ska ha allt i sin telefon/platta etc och den yngre generationen förbises eftersom den äldre inte klarar av tekniken och mer eller mindre nästan är förlorade vid tillkomst av en extra fjärrkontroll på bordet.
Tv bolagen tittar tyvärr åt fel håll och det kommer bli deras slut. Jag är rätt övertygad om att inom 5år ser vårt tv tittande annorlunda ut.

Redigerat av somoene2, 26 October 2013 - 08:10.

Postad 26 October 2013 - 08:17

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Jag är alltså ingen snyltare av kanaler som du verkar förutsätta att alla som är emot pairing är.

Nej, absolut inte. Skrev redan i inlägg 2817 "Och angående pairingen borde CD kunna lösa så att betalande kunders kort kan paras till deras nuvarande box.

Men går liksom inte att bara se en sida av myntet. Förmodligen ställs det krav även på Canal Digital att ha en viss typ av mottagare, för att förhindra spridning av material osv.

/Fredrik

Postad 26 October 2013 - 08:30

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Tror inte att pairing stoppar några pirater alls. Det är i praktiken bara vanliga fullt betalande kunder som drabbas då de tvingas att använda de lite enklare boxar CD tillhandahåller.

Postad 26 October 2013 - 08:33

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Porch123
Nu får du nog varva ned lite.
Du hänger upp dig på "språk och allmänbildning" . Jag ska försöka förklara lite mera ingående så kanske polletten ramlar ned.

Att faktiskt kunna streama det utbud man betalar dyra pengar för till andra plattformar har räddat mitt tv tittande många gånger.
Du anar inte hur mycket min sambo värdesätter att hon kan ta med sig sin Ipad eller laptop till sina föräldrar och kunna låta vår dotter titta på Disney Junior eller andra barnprogram hemma hos dem. De har inget utbud och kommer inte heller skaffa ett.
För egen del som resande så är det helt underbart att kunna se SHL på hotellrummet och aldrig behöva fundera på ifall hotellet har kanalen eller inte.
Varför ska jag inte få titta på det utbud jag betalar mycket pengar för när jag tex är på mitt hotellrum? Att låsa mig till en plats i hemmet är inte ok.

För att ta dina exempel ovan som är så bra med en Linuxbox.

Disneychannel och Disney Junior går att se via LiveTv på Canal Digital Go. Finns andra kanaler med och förmodligen tillkommer det fler kanaler framöver.

Elitserien går att se via CMore Play.

Så förstår inte skillnaden, finns det uppkoppling går det att se dessa med t ex ipad eller laptop vare sig du är på ditt hotellrum eller då dina barn är hos sina morföräldrar.

Förklara skillnaden så ramlar polletten ev. ner

/Fredrik

Postad 26 October 2013 - 09:16

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlägg
  • 0
Rätt svårt att se på tv utan en bra uppkopling. För oss funkar det stabilt över 3g. Det är bra att det kommer mera utbud över nättjänster dock :) så länge hela utbudet inte finns så är det för mig bättre på mitt sätt.
Jag har möjlighet att via samma app se allt oberoende utav hög bandbredd, webbläsare, plugin etc. Jag kan starta inspelningar, se på live tv, spela upp det jag spelat in, ändra uppspelnings kvalite ( både ljud och bild) beroende på tillgänglig nätuppkoppling. Aldrig några problem så länge mitt nät hemma fungerar. De senaste 3 åren har jag inte varit utan mitt fiber en enda minut.
Jag har bott på många hotell som inte haft stabil wifi och då faller streaming via cmore eller viasat tyvärr.

Vidare så finns det en uppsjö utav bra plugins till linuxboxar som man bara kan drömma om via tv leverantörernas boxar. Jag är förmodligen lite extrem i mitt sätt att vilja se på tv men jag är rätt säker på att många gör som jag och vi blir flera.

Som ett exempel så tyckte min hyffsat tekniknördiga granne att det var skitfräckt när telia släppte sin app till mobiler så man kunde zappa med den och lite till, 5min senare (efter att jag demonstrerat dreamstreamoid) hängde han läpp och undrade vad han behövde köpa för att kunna se det jag såg. Idag sitter han med en linuxbox och pratar om detta till alla hans vänner. Det är inte speciellt krånglit att ordna heller.

Lite mera on topic igen, har nu inget utbud alls och saknar ta mig tusan inget annat än live sport. Det är också det enda jag kommer försöka ordna framöver. Resten utav tv utbudet är för mig helt ointressant. Är det något jag verkligen vill se så finns det att finna på annat håll.

Postad 26 October 2013 - 09:29

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Nej, absolut inte. Skrev redan i inlägg 2817 "Och angående pairingen borde CD kunna lösa så att betalande kunders kort kan paras till deras nuvarande box.

Men går liksom inte att bara se en sida av myntet. Förmodligen ställs det krav även på Canal Digital att ha en viss typ av mottagare, för att förhindra spridning av material osv.

/Fredrik

Jag har ett kort, två TV och en Box och flyttar kortet, hur löser du det?!

Det CD inte verkar fatta är att deras största inkomstförlust faktiskt är extrakorten.
En person har ett abonnemang med 3 extrakort, fyra användare som delar ett abonnemang är då möjligt och dessutom vanligt.
En person som har ett kort som flyttas mellan boxar orsakar ingen ekonomisk skada men stoppas med pairing!?!?!?

Det bästa de kan göra är att låta en person dela kort mellan sina boxar inom 10-20 meter och ta bort allt vad extrakort heter.

Postad 26 October 2013 - 09:59

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Lite mera on topic igen, har nu inget utbud alls och saknar ta mig tusan inget annat än live sport. Det är också det enda jag kommer försöka ordna framöver. Resten utav tv utbudet är för mig helt ointressant. Är det något jag verkligen vill se så finns det att finna på annat håll.

+1.
Vi kör Netflix, Vudu, Hulu+, MLB.tv och gratiskanalerna i marknätet. Det kostar ca 200:- per månad. Saknar ingen sport eftersom vårt sportintresse är väldigt smalt.

För oss är detta 3x bättre utbud än operatörernas till 1/3 av priset.

Postad 26 October 2013 - 11:16

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Man kan tycka vad man vill om att kunna se ett stort fritt internationellt utbud och möjligheterna att kunna kombinera Viasat och CD i samma box och alla tekniska finesser, men att i slutändan tvingas lägga ut tusentals kronor och binda upp sig i två år för att få en mottagare som inte klarar av det som den egna mottagaren redan klarar av är inte sunt.

Frågan är alltså inte hur bra eller dålig tex ADB-boxen är på att visa CDs utbud. Om man fick en sådan gratis (inte för flera tusen med två års bindningstid) så funkar den säkert fint om man inte vill något mer, men varför skall jag betala en massa mer för att få ytterligare en dyr box i hyllan med begränsningar?

För tio till femton år sedan fanns tex flera Nokiaboxar anpassade för Viasat och olika CD-godkända boxar som hade extra CI plats för ytterligare abonnemang samt möjlighet att ta emot de fyra närliggande (med samma tallrik mottagningsbara) satellitpositionerna (astra, hotbird, sirius, thor). Idag erbjuder inte CD eller Viasat något av detta tyvärr, men de fria boxarna gör det.

Postad 26 October 2013 - 11:23

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

+1.
Vi kör Netflix, Vudu, Hulu+, MLB.tv och gratiskanalerna i marknätet. Det kostar ca 200:- per månad. Saknar ingen sport eftersom vårt sportintresse är väldigt smalt.

För oss är detta 3x bättre utbud än operatörernas till 1/3 av priset.

+1

Du har rätt i det. När CD stryper boxarna i kombination med att fortsatt hålla höga månadskostnader så är det den vägen det går. Tänker själv Boxer 8 eller16 fav. (mest för 3-an och 5-an i HD och barnkanalerna för kidsen) samt Netflix/Viaplay för film och C Sports SHL paket (299 kr per mån under aktiva SHL månader, dvs ca 200 kr utslaget per åt för jämförelse med C More Max 450 kr i mån hos CD som tillval). Sedan drar jag in satellitkabeln direkt i tv-n på Sammyn och kör Europakanalerna den vägen. Meckigare än nu - ja, men framtiden med pairad CD är ju också meckig - och dyrare...

Redigerat av kenta2, 26 October 2013 - 11:26.

Postad 26 October 2013 - 12:30

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0
Känns som priserna hos Canal Digital inte kan bli så mkt dyrare, över 700 spänn för rubbet är mkt och utbudet blir nästan sämre och sämre. Visst nya HD kanaler av redan befintliga kanaler har det blivit på senare tid.
Men som Canal Digital själva skriver , det förbättrar inte utbudet, samma kanal fanns i SD.

Och har skrivit förut i tråden att den dagen SHL inte längre går att följa via CD så lämnar jag också CD.

Idag betalar jag över 700 spänn till CD, 79 kr för Netflix samt 199 kr för Viaplay. Det blir dyrt att se på tv när man gillar sport.

/Fredrik

Postad 26 October 2013 - 13:01

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Varför måste allt handla om Sport och Film kanaler när det kommer till utbud?

Och för att 95% av kanalerna i Familjepaketet är skit enligt några andra här tidigare i tråden så tycker ju inte alla det. Så bara för att du/ni inte tittar på Discovery, Kanal5, Bloomberg, CNN, BBC Knowledge, GinxTV, AnimalPlanet, Nat Geo, eller nån av alla de andra kanalerna i Fam Paketet betyder ju inte att ingen annan gör det. Det stora kanalutbudet gör att man alltid hittar nått att titta på, många kanaler utom Cmore ingår vilket är en stor anledning till att vi valde CD och Familjepaketet som jag tidigare sagt.

Är man bara intresserade av Sport och Film, då kan jag förstå att Familjepaketet är ointressant. För oss är det tvärtom då C More Sport och Film kanalerna är ointressanta, så det finns ingen anledning att betala extra för dem.

Redigerat av SweX, 26 October 2013 - 17:38.

Postad 26 October 2013 - 13:10

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Tänk på mig som har en riktig Torodial parabol med 10 st lnb, jag måste köra med mina 2 st VU+ (linuxboxar) bara för att kunna ta in mina satelliter. Detta kan jag inte göra med Viasats och Cmore's boxar och ja jag har bägge abonnemangen.

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 26 October 2013 - 13:11.

Postad 26 October 2013 - 19:27

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Tänk på mig som har en riktig Torodial parabol med 10 st lnb, jag måste köra med mina 2 st VU+ (linuxboxar) bara för att kunna ta in mina satelliter. Detta kan jag inte göra med Viasats och Cmore's boxar och ja jag har bägge abonnemangen.

Nice med Torodial och 10 LNB - inte dumt alls.

Postad 26 October 2013 - 22:44

Unregistered13ac0c90
  • Unregistered13ac0c90
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Själv kör jag motor funkar lika bra det + att jag når alla satelliter om jag så vill... naktdelen är ju dock att det tar ca 4-5sec innan den har flyttat sej. Ganska ok ändå

Postad 29 October 2013 - 17:01

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Verkar som att Comedy Central ska komma i en HDversion. Har ploppat upp en ny kanal kallad Test_7067 på frekvensen 10.872 V med CC:s EPG och alla program märkt med HD.

Postad 29 October 2013 - 22:33

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Verkar som att Comedy Central ska komma i en HDversion. Har ploppat upp en ny kanal kallad Test_7067 på frekvensen 10.872 V med CC:s EPG och alla program märkt med HD.

Troligtvis 24h versionen av Comedy Central i MPEG4, ingen HD variant vad jag kan se

Postad 30 October 2013 - 10:39

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
VH1 kommer tillbaka i utbudet den 15e november.

Postad 30 October 2013 - 11:46

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
24 h timmars version av Comedy Central och VH1 tillbaka - med andra ord nytt avtal med Viacom

Postad 30 October 2013 - 12:09

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Inga kioskvältare precis.

Postad 30 October 2013 - 15:33

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Roligt att VH1 kommer tillbaka i vilket fall som helst. Bättre än VH1 Classic. :)

Postad 30 October 2013 - 17:11

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
VH1 kommer sända 21.00-05.00

Postad 30 October 2013 - 18:09

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Denna också:
Canal Digital är först i Skandinavien att lansera världens mest populära musikkanal för R&B, hiphop och dance, TRACE Urban HD. Du som har en HD-box och abonnerar på Familjepaketet har från den 1 november 2013 en helt ny kanal i ditt utbud på kanalplats 57!

Postad 30 October 2013 - 18:23

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
var hittar ni denna info då?

Postad 30 October 2013 - 18:58

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Prenumererar på deras nyhetsmail, hela:

Postad bild

Äntligen en efterlängtad musikkanal i Familjepaketet från den 1 november
Canal Digital är först i Skandinavien att lansera världens mest populära musikkanal för R&B, hiphop och dance, TRACE Urban HD. Du som har en HD-box och abonnerar på Familjepaketet har från den 1 november 2013 en helt ny kanal i ditt utbud på kanalplats 57!
Läs mer om kanalen på vår webb.

Postad bild

Mer musik kommer inom kort
VH1 gör comeback den 15 november med fler musikvideor och livekonserter från alla de största artisterna. Mer information om kanalen kommer vid lansering.
Kanalen sänder mellan 21.00 - 05.00 på kanalplats 58.

Keep on rocking!

Vänliga hälsningar
Canal Digital

Redigerat av junkan, 30 October 2013 - 18:59.

Postad 30 October 2013 - 20:46

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Kollade precis in Trace Urban som jag fann på Astra och är det samma, så var det inget jag kommer att titta på
Tittade ofta på MTV. Tur är att alla varianter av MTV finns hos Sky UK som fungerar bra med min VU+
en VU+ Duo2 med en extra DVB-T tuner eller och en USB DVB-T tuner till en VU+ Duo så har man allt vad man behöver. Sky UK och Boxer ;)

Redigerat av MalcomX, 30 October 2013 - 20:48.

Postad 30 October 2013 - 21:03

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

VH1 kommer sända 21.00-05.00

Ungefär som Vh1 Classic som sänder 21-06. Men jag hoppades på att Vh1 skulle sända dygnet runt. Aja bättre än ingen Vh1 i alla fall :)

Postad 30 October 2013 - 21:09

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Tittade ofta på MTV. ;)

Haha jo det gjorde man, men det är väl djävligt länge sedan man tittade ofta på MTV om det är musik man är ute efter. :D

Postad 31 October 2013 - 11:00

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Prenumererar på deras nyhetsmai

Var gör man detta ?
verkar ju inte komma till den email som man har på "mina sidor"
Sven Åke

Postad 31 October 2013 - 13:08

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1255 inlägg
  • 0

Var gör man detta ?
verkar ju inte komma till den email som man har på "mina sidor"
Sven Åke

Jag tror det finns en kryssruta i inställningarna för "mina sidor/mina uppgifter" där du välja om du vill ha nyhetsmailet eller inte...

6 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.