Känns på bildkvalitén som det är gammal SD på allting. Har stängt av all brusreducering. Kopplat bort förstärkare. Sänkt skärpa och allting som på något sätt ska förbättra bilden på konstgjord väg eftersom detta påtalas överallt, inte minst på denna sida i diverse trådar. Gjort allt jag kan. Bilden är bara dålig ändå... Blir typ ingen skillnad. Och hur man än ställer in upplösning på diverse ställen så återkommer info-texten alltid förr eller senare till 576@50hz. Det verkar vara vad den vill skriva där...
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Kreatel IP-STB 1510
(Digitalboxar)
|
1
|
(26)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1510
(Digitalboxar)
Rapporterad
|
1
|
(12)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1910
(Digitalboxar)
|
1
|
(16)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1910-9
(Digitalboxar)
|
1
|
(13)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1960-9
(Digitalboxar)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1903
(Digitalboxar)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1963
(Digitalboxar)
|
1
|
(20)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1003
(Digitalboxar)
|
1
|
(10)
|
Inga priser |
Postad 11 October 2017 - 22:07
Jag tycker att det låter som att peterwesterlund har problem med förstärkaren (antar att den är inkopplad igen). Typ att den inte hittar HDMI:n på TVn eller HDMI:n på boxen vid rätt tillfälle, och därför default:ar till gammel-upplösning som "alltid" funkar.
...eller om det är HDCP som ställer till saker igen om olika fabrikat inte är 100.00% kompatibla...
Har du konfigurerat förstärkaren att passera HDMI-video rakt igenom? Då borde du få 1080p@50Hz, som boxen skickar ut.
Har du provat att koppla in en dator eller en Chrome-puck till förstärkaren för att se vad TVn rapporterar för upplösning då?
...och såklart koppla in dator/chrome rakt in i TVn för att jämföra om det blir annorlunda...
Edit: Heh, jag submittade min text långt efter Peters inlägg. Uppenbarligen har han ingen förstärkare. Då skulle jag gissa på att det är nåt HDCP-strul som gör att TVn eller boxen defaultar ner signalen till sopig 576-upplösning.
Redigerat av elofu17, 11 October 2017 - 22:11.
Postad 11 October 2017 - 22:30
Skulle kunna vara TVn som inte sköter HDMI-signaleringen korrekt. Om TV:n inte talar om för boxen att den kan ta emot den upplösning som boxen är inställd på kan den tänkas gå ner till 576p som fallback.
Postad 11 October 2017 - 22:38
Läst lite om HDCP nu...Orkaaar inteeee... Är ju säkert så att Swedx inte har HDCP-licens.... assåå...
Skulle kunna vara TVn som inte sköter HDMI-signaleringen korrekt. Om TV:n inte talar om för boxen att den kan ta emot den upplösning som boxen är inställd på kan den tänkas gå ner till 576p som fallback.
Låter rimligt. Har dock gått igenom alla inställningar i tvn som går via gränssnittet och finns ingenstans mer jag kan ändra något... :/
Postad 11 October 2017 - 23:02
Så här blir det om jag väljer bildförhållande-inställningen "PointToPoint":
IMG_0001.jpg 72.82K
0 Antal nerladdningar
IMG_0003.jpg 106.61K
2 Antal nerladdningar
Postad 12 October 2017 - 07:00
Man brukar inte kunna se om det är en HD kanal eller inte via TVn utan man får spana på HD logo, kanalinfo och bildkvalite.
Behöver man en "logga" för att avgöra om materialet är i HD så bör man uppsöka sin optiker igen, eller uppsöka en för första gången.
Tankesättet tar en tillbaka till 2005-2006 när folk började köpa HD-Ready apparater och kom hem, kopplade in antennkabeln och var svin nöjda med sin HD tv 😎
Postad 12 October 2017 - 09:37
Behöver man en "logga" för att avgöra om materialet är i HD så bör man uppsöka sin optiker igen, eller uppsöka en för första gången.
Tankesättet tar en tillbaka till 2005-2006 när folk började köpa HD-Ready apparater och kom hem, kopplade in antennkabeln och var svin nöjda med sin HD tv
Förstår inte din poäng tyvärr ![]()
Postad 12 October 2017 - 10:37
peterwesterlund:
Jag har inte läst allt du skrivit men jag antar att du provat att koppla boxen direkt till TVn via HDMI bara för att se så att boxen skickar ut rätt signal.
Redigerat av GannTrader, 12 October 2017 - 10:39.
Postad 12 October 2017 - 11:52
Vet inte riktigt hur jag ska förklara det bättre..Förstår inte din poäng tyvärr
Sätt på en gammal VHS Kasett på en TV. Sen tar man samma material fast på en Bluray utgåva på en likadan tv breve. Den Tv som kommer generera bäst bild är högst troligt den Tv:n med bluray utgåvan.
Men det finns inga loga i hörnet som det står HD, så det kan bli svårt att avgöra vilken som ger bäst HD bild.
Min poäng var och kommer förbli, måste man ha en loga/skylt som indikerar att det är HD format så behöver man kolla upp sin syn.
Redigerat av Mushunt, 12 October 2017 - 11:54.
Postad 12 October 2017 - 12:11
Angående skillnad SD/HD, ibland så kan jag knappt märka nån skillnad mellan TV4 HD och tex TV3 SD. Vidare så kunde jag förr jämföra SD och HD-varianten på samma kanal genom att växla mellan tex kanalplats 2 och plats 402 men det funkar inte längre p.g.a. att plats 2 länkas till HD-platsen
Redigerat av Buddypresley, 12 October 2017 - 12:12.
Postad 12 October 2017 - 14:02
Är ledsen men förstår fortfarande inte. Min jämförelse handlade om att hitta något i bilden där jag kunde visa skillnaden på grötigheten. Behövde inte vara en logga men det var det enda som sitter kvar i bilden hela tiden så var lättast att jämföra. Loggan är ju dessutom bortsett från vad som uppspelas i bakgrunden i HD i alla fall. Eftersom det är en HD-kanal. Sen finns det såklart andra faktorer som kan ta bort HD-upplösningen. Men i detta fall kan man inte skylla på kanalen. Det är ju vad som är orsaken till den dåliga upplösningen som hela mitt problem handlar om. Att jag vill ta reda på.
Kan konstatera att det INTE är tvn det är fel på nu i alla fall. Har testat spela upp youtube-videor från min dator via HDMI-kabel till tvn och det blir knivskarpt. Oavsett om jag ändrar videokvaliten från HD till 4K och tillbaka.
Så det känns som felet antingen ligger i Telia-boxen eller Telias sändning eller något. Prövade även spela upp Telia Play+ i datorn upp på tvn och valde bästa möjliga kvalité men det blev lika dåligt som från boxen. Däremot när jag gick in på MTV där Telia lade på egen undertext (den som är mörklila i bakgrunden) så blev den undertexten knivskarp. Den tillhör ju boxens egna gränssnitt så det är väl förmodligen därför men det visar på att det inte är TV:ns bildpanel som är dålig i alla fall. Inte heller kablarna. Utan något i utsändningen eller boxen.
Postad 12 October 2017 - 14:12
Är ledsen men förstår fortfarande inte. Min jämförelse handlade om att hitta något i bilden där jag kunde visa skillnaden på grötigheten. Behövde inte vara en logga men det var det enda som sitter kvar i bilden hela tiden så var lättast att jämföra. Loggan är ju dessutom bortsett från vad som uppspelas i bakgrunden i HD i alla fall. Eftersom det är en HD-kanal. Sen finns det såklart andra faktorer som kan ta bort HD-upplösningen. Men i detta fall kan man inte skylla på kanalen. Det är ju vad som är orsaken till den dåliga upplösningen som hela mitt problem handlar om. Att jag vill ta reda på.
Kan konstatera att det INTE är tvn det är fel på nu i alla fall. Har testat spela upp youtube-videor från min dator via HDMI-kabel till tvn och det blir knivskarpt. Oavsett om jag ändrar videokvaliten från HD till 4K och tillbaka.
Så det känns som felet antingen ligger i Telia-boxen eller Telias sändning eller något. Prövade även spela upp Telia Play+ i datorn upp på tvn och valde bästa möjliga kvalité men det blev lika dåligt som från boxen. Däremot när jag gick in på MTV där Telia lade på egen undertext (den som är mörklila i bakgrunden) så blev den undertexten knivskarp. Den tillhör ju boxens egna gränssnitt så det är väl förmodligen därför men det visar på att det inte är TV:ns bildpanel som är dålig i alla fall. Inte heller kablarna. Utan något i utsändningen eller boxen.
Du hade väl kört boxen mot en annan TV och fått bra bild?
Postad 12 October 2017 - 14:18
Du hade väl kört boxen mot en annan TV och fått bra bild?
Ja, min tidigare tv. Så det är märkligt. Är helt nollställd nu. Fattar verkligen ingenting...
Postad 12 October 2017 - 15:22
Ja, min tidigare tv. Så det är märkligt. Är helt nollställd nu. Fattar verkligen ingenting...
Koppla in boxen på din sovrums tv. Får du inte bättre bild där så är det ju bara att konstatera att boxen är defekt.
Postad 12 October 2017 - 16:42
Sportkanalen tillkommer i Telias utbud på lördag. Någon som hört något mer? Vilka paket kommer den ingå i? Har egentligen inte sett någon information om detta från Telia och det enda tecknet jag sett är att den tillkommit i Play+ under TV.
Postad 12 October 2017 - 17:10
Har hittat hur jag får bra bild nu. Bilden får inte gå via förstärkaren för det första. Och efter man kopplat bort den från förstärkaren måste man gå in i Telias inställningar och trycka på 1080p och bekräfta det även fast den redan är inställd på det. Men då uppdateras bilden och blir skarp. Ett annat fel var även att det på vissa kanaler i min egna kanallista stod att det var HD även fast kanalen som spelades upp inte var HD. Detta framkom när jag gick in och bläddrade runt lite bland kanalerna i inställningarna där man skapar sin kanallista. Det har ju tillkommit och försvunnit kanaler sedan jag skapade den listan så det har säkert krockat på något sätt.
Det som är synd nu är att jag inte kan köra ljudet från tvn via ARC i HDMI-kanal in till förstärkaren utan måste köra koaxial RCA-kabel. Men det får gå an.
Edit: Dock märkte jag nu att jag inte kan få surround då. Ljudet från boxen måste tydligen vara inställd på "Analogt ljud (stereo)"... Suck.
Redigerat av Unregistered62badb5b, 12 October 2017 - 17:17.
Postad 12 October 2017 - 17:17
Nu höjs priset garanterat igen inom ett halvår.
Det går just nu att binda sig för Stor i ett år för 279 kr/mån - ett erbjudande som skulle finnas till 4/9 enligt hemsidan men säkert snart återkallas för att DNS mun ska kunna mättas.
Vad var det jag sa (se ovan)?
FÖRÄNDRINGAR I DITT TV-PAKET
Hej!
Vi vill erbjuda dig Sveriges bästa tv-upplevelse och jobbar ständigt med att utveckla våra tjänster. Därför genomför vi förändringar i ditt tv-paket.
Du får ett nytt pris
Ditt nya pris blir 399 kr/mån från 1 december 2017*. Har du bindningstid sker förändringen efter att den gått ut.
Nyheter i ditt tv-paket
• Sportkanalen från C More med bland annat utvalda matcher från SHL, Allsvenskan och HockeyAllsvenskan. Den här kanalen får du redan den 14 oktober.
• HBO Nordic (värde 89 kr/månad) med stort utbud av film och serier, nu utökat med Toonix Kids. HBO Nordic får du från den 1 december.
Frågor och svar
Har du funderingar om förändringarna kan du få svar på dina frågor på telia.se/tvstor
Hälsningar
Telia
*Om du inte accepterar det nya priset har du rätt att säga upp berörda abonnemang genom att ringa kundtjänst på 90 200. Uppsägningen gäller från den dag ändringen träder i kraft om den görs senast den 30 november 2017. Vid bindningstid måste uppsägningen ske senast dagen innan den löper ut.
Postad 12 October 2017 - 17:49
Hej!
Vi vill erbjuda dig Sveriges bästa tv-upplevelse och jobbar ständigt med att utveckla våra tjänster. Därför genomför vi förändringar i ditt tv-paket.
Du får ett nytt pris
Ditt nya pris blir 399 kr/mån från 1 december 2017*. Har du bindningstid sker förändringen efter att den gått ut.
Nyheter i ditt tv-paket
• Sportkanalen från C More med bland annat utvalda matcher från SHL, Allsvenskan och HockeyAllsvenskan. Den här kanalen får du redan den 14 oktober.
• HBO Nordic (värde 89 kr/månad) med stort utbud av film och serier, nu utökat med Toonix Kids. HBO Nordic får du från den 1 december.
Frågor och svar
Har du funderingar om förändringarna kan du få svar på dina frågor på telia.se/tvstor
Hälsningar
Telia
*Om du inte accepterar det nya priset har du rätt att säga upp berörda abonnemang genom att ringa kundtjänst på 90 200. Uppsägningen gäller från den dag ändringen träder i kraft om den görs senast den 30 november 2017. Vid bindningstid måste uppsägningen ske senast dagen innan den löper ut.
Kändes inte som någon större höjning emot det gammla priset. Dessutom bakar de ju in HBO i priset. Så i mina ögon tjänar man ju en 50-lapp istället ☺
Postad 12 October 2017 - 20:39
Tankesättet tar en tillbaka till 2005-2006 när folk började köpa HD-Ready apparater och kom hem, kopplade in antennkabeln och var svin nöjda med sin HD tv
Nja, förr kunde en SD sändning på SVT se bättre ut än en HD sändning på kanal 5 ![]()
Och det är inte överdrivet stor skillnad på 576 och 720 upplösning (som ju i live-TV världen fortfarande är det om vi ska räknas som HD när vi matar våra 4k maskiner).
Fast du har rätt i att jag behöver gå till en optiker (av andra orsaker) ![]()
Hej!
Du får ett nytt pris
Nyheter i ditt tv-paket
Frågor och svar
Hälsningar
Telia
Kände på mig exakt samma sak - rätt gott att man satt upp sig 12 mån då för 279 :- ![]()
Nu undrar man HBO kommer läggas till för oss som bundit - man antar ju att kanaländringar (både bra och dåliga) följer med oavsett som man bundit sig eller inte (annars så skulle de ju inte kunna ta bort kanalerna som nyss försvann)
Redigerat av e3henri, 12 October 2017 - 20:40.
Postad 12 October 2017 - 20:45
Vart hittar ni informationen om prishöjningen? FInns inget på hemsidans nyhetsflöden.
Postad 12 October 2017 - 20:52
Har hittat hur jag får bra bild nu. Bilden får inte gå via förstärkaren för det första. Och efter man kopplat bort den från förstärkaren måste man gå in i Telias inställningar och trycka på 1080p och bekräfta det även fast den redan är inställd på det. Men då uppdateras bilden och blir skarp. Ett annat fel var även att det på vissa kanaler i min egna kanallista stod att det var HD även fast kanalen som spelades upp inte var HD. Detta framkom när jag gick in och bläddrade runt lite bland kanalerna i inställningarna där man skapar sin kanallista. Det har ju tillkommit och försvunnit kanaler sedan jag skapade den listan så det har säkert krockat på något sätt.
Det som är synd nu är att jag inte kan köra ljudet från tvn via ARC i HDMI-kanal in till förstärkaren utan måste köra koaxial RCA-kabel. Men det får gå an.
Edit: Dock märkte jag nu att jag inte kan få surround då. Ljudet från boxen måste tydligen vara inställd på "Analogt ljud (stereo)"... Suck.
Låter lite som du kanske drabbas av att boxen "fallbackar" till SD upplösning. Om du startar boxen före stereon/TVn så tror den att du inte kopplat in HDMI och hoppar till SD upplösning - dock brukar den hoppa rätt igen efter någon min eller om du startar om den.
Så kolla att du startar grejerna i rätt ordning. Jag hade själv problem i min multifjärr/Harmony setup som fick lösas genom att lägga en delay i boxens poweron sekvens
Postad 12 October 2017 - 21:23
När jag gjorde en omstart av boxen så hade Sportkanalen SD och HD lagts till i kanallistan. Plus att jag såg att TV3 HD återvänt. Hade kanalen förut men blev av med den under sommaren men nu är den tillbaka. Kan det vara så att den numera ingår i Stor också?
Postad 12 October 2017 - 21:38
Kändes inte som någon större höjning emot det gammla priset. Dessutom bakar de ju in HBO i priset. Så i mina ögon tjänar man ju en 50-lapp istället ☺
Nej och även med 399 är det betydligt billigare än motsvarande paket hos värsta konkurrenten (Com Hem 439 kr).
Canal Digital tar 359 kr för sitt största paket men då är det färre kanaler och färre HD-kanaler.
Sappa tar 389 kr men färre kanaler totalt sett (61 mot Telias 78) och också färre HD-kanaler.
Viasat tar 279 kr men då är det "bara" 38 kanaler och dessutom kostar deras HD-paket 129 kr/månad (17 kanaler)
Bredbandsbolaget tar 399 kr men då är det klart färre kanaler (48 mot Telias 78) och också färre HD-kanaler
Så nog ligger Telia till bäst till prismässigt ändå trots höjningar. För det är väl så också att övriga operatörer också höjer lite då och då...
Postad 12 October 2017 - 22:21
När jag gjorde en omstart av boxen så hade Sportkanalen SD och HD lagts till i kanallistan. Plus att jag såg att TV3 HD återvänt. Hade kanalen förut men blev av med den under sommaren men nu är den tillbaka. Kan det vara så att den numera ingår i Stor också?
Jag har också fått TV3 HD efter omstart av boxen. Har inte haft detta tidigare. Framgår inte av Telias hemsida att kanalen ska ingå i Stor.
Postad 12 October 2017 - 22:44
Sportkanalen tillkommer i Telias utbud på lördag. Någon som hört något mer? Vilka paket kommer den ingå i? Har egentligen inte sett någon information om detta från Telia och det enda tecknet jag sett är att den tillkommit i Play+ under TV.
Jag hade det gamla cmore film och sport tog bort sporten en månad senare fick jag 50kr dyrare på det nya abonnemanget ska man betala mer för något man tog bort inte vill ha?
Mitt nya tv paket är bundet 11 månader framåt ska de ändå "justera" det med nya avgiften?
https://www.telia.se...gTV_oct2017_B2C
Så man kan säga upp det uppdaterade paketet behålla resten som det var innan?
Om du inte accepterar det nya priset har du rätt att säga upp ditt abonnemang genom att ringa vår kundtjänst på 90 200. Uppsägningen gäller från den dag ändringen träder i kraft om den görs senast den 30 november 2017. Vid bindningstid måste uppsägningen ske senast dagen innan den löper ut.
Redigerat av Ironse, 12 October 2017 - 23:16.
Postad 13 October 2017 - 06:42
Jag har också fått TV3 HD efter omstart av boxen. Har inte haft detta tidigare. Framgår inte av Telias hemsida att kanalen ska ingå i Stor.
Om detta inte är ett misstag så att TV3 HD snart försvinner igen anser jag personligen att denna förändring i sig var värd prishöjningen eftersom alla "baskanaler" därmed ÄNTLIGEN ingår i HD.
Mycket märkligt att Telia inte blåser upp detta i sitt informationsmeddelande då det sannolikt skulle göra många kunder betydligt mer förlåtande till prishöjningen. Med TV3 HD + HBO för 20 kr mer i månaden blir det svårt att vara alltför tjurig... Och vi som band oss i 12 månader för 279 kr/månad kan göra en liten glädjedans
Postad 13 October 2017 - 06:51
Om detta inte är ett misstag så att TV3 HD snart försvinner igen anser jag personligen att denna förändring i sig var värd prishöjningen eftersom alla "baskanaler" därmed ÄNTLIGEN ingår i HD.
Mycket märkligt att Telia inte blåser upp detta i sitt informationsmeddelande då det sannolikt skulle göra många kunder betydligt mer förlåtande till prishöjningen. Med TV3 HD + HBO för 20 kr mer i månaden blir det svårt att vara alltför tjurig... Och vi som band oss i 12 månader för 279 kr/månad kan göra en liten glädjedans
Om det var valfritt så skulle jag inte vilja betala 20 kr mer för denna förändring.
Postad 13 October 2017 - 07:07
Om det var valfritt så skulle jag inte vilja betala 20 kr mer för denna förändring.
Men, som sagt, det blir svårt för dig att vara alltför tjurig. Det är ju för en gångs skull en prishöjning som ger något tillbaka (som dessutom rent pekuniärt går att tillskriva ett betydligt högre värde än prishöjningen).
Postad 13 October 2017 - 07:13
Men, som sagt, det blir svårt för dig att vara alltför tjurig. Det är ju för en gångs skull en prishöjning som ger något tillbaka (som dessutom rent pekuniärt går att tillskriva ett betydligt högre värde än prishöjningen).
Inte tjurig, allt går upp men om jag fick ett erbjudande som detta så skulle jag inte nappa.
Postad 13 October 2017 - 07:56
Mitt nya tv paket är bundet 11 månader framåt ska de ändå "justera" det med nya avgiften?
Inte enligt mailet som de skickade ut.
"Ditt nya pris blir 399 kr/mån från 1 december 2017*. Har du bindningstid sker förändringen efter att den gått ut."
Postad 13 October 2017 - 10:26
Vad har jag missat?
279 kontra 399 är väl inte 20
279:- är en kampanj, ordinarie pris för stor är 379:-
Postad 13 October 2017 - 10:47
Pratade med support om mina abonnemang, har tagit bort en del paket ändrat annat paket
Sportkanalen ingår nu i paket stor cmore standard
Med HBO blir mitt paket 20 kr dyrare - HBO kostar 89 kr
Jag hade tidigare cmore film och sport - jag tog bort sport sparade 150 kr men de höjde 50 kr på film paketet nu får jag tillbaks sportkanalen men ändå till lägre pris + HBO för bara 20 kr extra!
Så jag tjänar på det, Telia är nog mest prisvänligast inkludera HBO nu jämfört alla andra operatör
Tror vi även kommit billigt undan med Discovery bråket - än så länge
Hyfsad fredag 13
Redigerat av Ironse, 13 October 2017 - 10:48.
Postad 13 October 2017 - 16:32
Nej och även med 399 är det betydligt billigare än motsvarande paket hos värsta konkurrenten (Com Hem 439 kr).
Canal Digital tar 359 kr för sitt största paket men då är det färre kanaler och färre HD-kanaler.
Sappa tar 389 kr men färre kanaler totalt sett (61 mot Telias 78) och också färre HD-kanaler.
Viasat tar 279 kr men då är det "bara" 38 kanaler och dessutom kostar deras HD-paket 129 kr/månad (17 kanaler)
Bredbandsbolaget tar 399 kr men då är det klart färre kanaler (48 mot Telias 78) och också färre HD-kanaler
Så nog ligger Telia till bäst till prismässigt ändå trots höjningar. För det är väl så också att övriga operatörer också höjer lite då och då...
Telia har ca 50 kanaler i sitt paket, om man inte räknar SD och HD versionen som olika kanaler, vilket i alla fall inte jag gör.
De har klart färre kanaler som faktiskt visar olika innehåll än både Canal digital och Sappa har i sina paket med motsvarande prisbild.
Hos Sappa får du samma kanalpaket på upp till 4 TV apparater utan att betala en krona extra.
Postad 13 October 2017 - 20:43
Nån som vet vad det är för nedräkning sportkanalen kör med? Trodde det var samma som cmore hade tidigare eller en nylansering?
Postad 13 October 2017 - 23:49
Fungerar Viasats Ultra HD-box om man har Telia som leverantör? Någon som vet?
Postad 16 October 2017 - 10:57
Telia har ca 50 kanaler i sitt paket, om man inte räknar SD och HD versionen som olika kanaler, vilket i alla fall inte jag gör.
De har klart färre kanaler som faktiskt visar olika innehåll än både Canal digital och Sappa har i sina paket med motsvarande prisbild.
Hos Sappa får du samma kanalpaket på upp till 4 TV apparater utan att betala en krona extra.
Sappas kanalpaket verkar bra men deras boxar, Dilog, har jag inte hört så mycket positivt om.
Postad 16 October 2017 - 11:24
Finns tv3 hd nu till lagompaketet med?
Det står inte på Telias hemsida att TV3HD ingår i varken stor eller lagom. När jag startade om boxen så fick jag kanalen i stora paketet. Prova att starta om så får du se om du också får den.
Postad 16 October 2017 - 14:22
Det står inte på Telias hemsida att TV3HD ingår i varken stor eller lagom. När jag startade om boxen så fick jag kanalen i stora paketet. Prova att starta om så får du se om du också får den.
Ska göra det när jag kommer hem...Du menar genom att dra ut sladden så den får ladda in allt ordentligt?
Postad 16 October 2017 - 14:35
Ska göra det när jag kommer hem...Du menar genom att dra ut sladden så den får ladda in allt ordentligt?
Jag brukar stänga av och slå på boxen med strömbrytaren bak på boxen.
Postad 16 October 2017 - 17:40
Räcker att gå in under systeminställningar och starta om tjänsten
Postad 16 October 2017 - 20:05
Räcker att gå in under systeminställningar och starta om tjänsten
Ingen TV3 HD efter omstart, på lagompaketet
Postad 17 October 2017 - 06:02
Togs inte TV4 Fakta bort?
Redigerat av Ironse, 17 October 2017 - 06:12.
Postad 17 October 2017 - 07:23
Men fortfarande bara på 403? Inte på kanalplats 3?
Postad 17 October 2017 - 15:26
Arris:en är helt klart ett snäpp snabbare än den förra jag hade, VIP1003. GUI:t är identiskt.
Den gamla fjärren ser ut så här: https://www.telia.se...ntroll-vip-1003
Arris-boxen förstår de gamla IR-koderna från den fjärren, men troligen inte från äldre boxar. Men OBS, man kan inte köra den nya BT-fjärren samtidigt som en IR-fjärr.
* Jag skulle verkligen vilja ha koder för diskreta Power on/off IR-koder, men det ser ut som de inte är implementerade i någon box...
* Helt annan synpunkt: Riktigt dåligt att man måste ha deras egna USB-disk för att kunna göra inspelningar.
Så du kan styra VIP 4302 med en Logitech Harmony alltså?
Postad 17 October 2017 - 18:13
Osäker på om det är en bugg för att jag försöker för snabbt(inom ~2 minuter efter programstart) eller om min 1113 håller på att bryta ihop.
Om jag tittar på ett program och vill byta till ett annat men jag vet att jag kan bli störd så brukar jag ibland ta fram tvguiden så jag får frågon om jag vill gå till kanalen eller börja om från början.
Men gör jag det vid programstart så händer först inget, gör man då om det får man efter en stund ett meddelande om kommunikationsfel. Försöker man då gå ur tvguiden så går inte det utan man blir kvar med den lila färgen över tvbilden. Även om man stänger av och sätter på med fjärrkontrollen så är den kvar. Man får starta om boxen för att få bort den.
Det verkar tyvärr som Bopper hade rätt. Har försökt felsöka detta av och till ett tag nu och har fått problemet att uppstå ett par gånger. Men nu verkar boxen ha lagt ner. Den igång och visar den lila Telia-bilden, men nästan direkt kommer Error 1 och jag verkar inte komma förbi det oavsett hur jag kopplar in den till nätverket. Blir till att investera i en ny box.
5 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
-
Metalstorm
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Telia IP-TV in i HTPC?
1 bild
159 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler