Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 oktober 2008 - 15:08

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Installerade CeRegistryEditor för att hacka lite i registret (hittade denna sida om lite olika inställningsmöjligheter) men jag kan inte göra några ändringar? Så fort jag försöker så får jag ett meddelande "Write Error - åtkomst nekades". Har jag missat något? Måste jag låsa upp registret någonstans först?

ja, det finns ett menyval för upplåsning som du måste göra först. Du får väl bläddra runt lite. Det är ju inte så att att datorn exploderar om du klickar lite :rolleyes:

Postad 31 oktober 2008 - 15:20

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

ja, det finns ett menyval för upplåsning som du måste göra först. Du får väl bläddra runt lite. Det är ju inte så att att datorn exploderar om du klickar lite :rolleyes:

Tackar. Jag hade faktiskt klickat runt lite :D men visste inte om upplåsningen skulle göras i programmet eller i själva telefonen. Nu hittade jag inställningen under Tools-menyn. Det konstiga är att programmet borde varit lite mer informativt i felmeddelandet och typ sagt att "Please unlock to change registry". Nu så fick jag en fel-popup som kändes oväntad!

Sedan finns det väl ingen anledning att vara spydig bara för att man frågar?

Redigerat av Whopper, 31 oktober 2008 - 15:23.

Postad 31 oktober 2008 - 15:21

Toob
  • Toob
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej hur gör man för att spela in ljud på x1:an??.

Behövs ett annat program installeras och i såfall vilket?

//Tobbe

Postad 31 oktober 2008 - 15:38

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
En sak som jag märkt är att om man "joxar" för mycket med telefonen när man har den kopplad till datorn kan den få "fnatt" ibland. Tex om man ändrar och så i uppkopplingar/inställningar osv. Kan vara riktigt störande.

Angående TF3D så vill inte den mediaspelaren fungera med min BT handsfree :rolleyes: Bara volymen som funkar, inte play/stop osv.
Försöker man kolla på album så låser sig telefonen :D TF3D verkar vara fint, men är väldigt buggigt till X1 än så länge.

Ingen som har tips på hur man kan binda en bild till ett MP3 album?

Redigerat av King Cobra, 31 oktober 2008 - 15:48.

Postad 31 oktober 2008 - 16:04

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

En sak som jag märkt är att om man "joxar" för mycket med telefonen när man har den kopplad till datorn kan den få "fnatt" ibland. Tex om man ändrar och så i uppkopplingar/inställningar osv. Kan vara riktigt störande.

Angående TF3D så vill inte den mediaspelaren fungera med min BT handsfree :( Bara volymen som funkar, inte play/stop osv.
Försöker man kolla på album så låser sig telefonen :( TF3D verkar vara fint, men är väldigt buggigt till X1 än så länge.

Ingen som har tips på hur man kan binda en bild till ett MP3 album?

Mmm, att inte AVRCP funkar för bluetooth är riktigt synd. Vet inte om det är bara just denna porten av TF3D eller om touchflo kanske inte stödjer det överhuvudtaget..

Postad 31 oktober 2008 - 16:22

liden
  • liden
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Ni som har problem med att hämta väder i Touch 3d, använder ni Telia så måste ni bocka ur proxy på telia online uppkopplingen!!

Måste säga att allt fungerar perfekt i Touch3D för min del nu... Flyter på rikigt bra och allt fungerar!!

Redigerat av liden, 31 oktober 2008 - 16:42.

Postad 31 oktober 2008 - 16:44

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Och det här tomtom gpsen... va det något som kostade eller?

Redigerat av Zeaed, 31 oktober 2008 - 16:45.

Postad 31 oktober 2008 - 16:46

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Kan nån svara på varför jag ska välja X1 framför E71 från Nolia. Står i valet och kvalet och kan inte bestämma mig.....

Kommer att använda mest mail , kalender och webbsurf......

Postad 31 oktober 2008 - 16:48

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Zeaed
Det beror på hur man vill att det ska se ut...Vill du ha en telefon som ser ut och funkar som Diamond menyer eller vill du ha SPB pocket plus för att du vill kunna ändra mer själv?

TF3D är gratis men inte säkert att det funkar perfekt än..Kan va vissa buggar

Hmm.... man kan inte ha både och? :( Lite svårt att komma in i som nybörjare i detta

Finns det funktioner som är snyggare och mer lockande med TF3D?

Postad 31 oktober 2008 - 17:03

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Kan nån svara på varför jag ska välja X1 framför E71 från Nolia. Står i valet och kvalet och kan inte bestämma mig.....

Om du inte vet så välj det billigaste alternativet. Om du väljer X1, var beredd på att lära dig något nytt. Det tar tid att komma in i WM-världen - personligen är jag i sjunde himlen med min X1, jag lär mig något nytt varje dag, jag gör saker med min X1 som jag trodde man behövde en desktop-dator till, dessutom gör jag saker jag inte kan göra med min desktop.

Redigerat av Supersmurfen, 31 oktober 2008 - 17:06.

Postad 31 oktober 2008 - 17:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
SPB pocket plus är helt grymt för att man kan ändra vilka program som ska ligga i vilken grupp osv...
Surfa in på SPB och kolla eller så tar du hem programet och testar :(

Edit
SPM Mobile DVD är riktigt bra om man vill konvertera om tex Sopranos dvd skiva med svensk text

Redigerat av moparman, 31 oktober 2008 - 17:10.

Postad 31 oktober 2008 - 18:32

Unregisteredef3d7ccb
  • Unregisteredef3d7ccb
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
fick precis min x1a :( fanns 6 st kvar på elgiganten i kungenskurva :(

men kommer inte in på msn messenger?

"Det gick inte att logga in i messenger. Uppdatera enhetens tid- och datuminställningar och försök igen"?

Postad 31 oktober 2008 - 18:41

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Tänkte jag skulle skriva lite om mina erfarenheter av X1an nu när jag pillat runt med den i ca 2 veckor..
Jag har testat lite diverse program, shells osv, nu senast touchflo3d cabben som en snubbe påtat ihop från htc touch hd.. Jag måste säga att jag är nog ändå mest nöjd med microsofts today panel+spb tillägg.. tf3dhd må vara enkelt och så men jag gillade det inte, när jag scrollade i kontaktlistan så laggade telefonen ibland och inget hände, så helt plötsligt satte telefonen igång att ringa nån.. Så nej tack jag gjorde en hard reset och installerade om allt som jag hade det innan.. Jag valde att INTE använda backupen jag gjorde innan jag testade tf3dhd mest pga att rensa upp i systemet iom att jag hållit på och installerat/avinstallerat massa krimskrams i 2 veckors tid.. :(

Postad bild

Ett problem som dock uppstått efter hardreset+ominstallation är att när wm startar så syns pinkod-skärmen bara någon sekund, sen hamnar jag på today skärmen utan att ha fått möjlighet att slå in pinkoden, och då går det inte att ringa/ta emot samtal eller nåt innan jag går in i comm manager och slår av Telefon och slår på igen för att få fram pinkodsrutan igen... Någon som vet vad detta kan bero på? Jag har inte alls installerat speciellt mycket nu efter hardreseten, bara resco file explorer, HTC keyboards, spb mobile shell/time/pocket plus och nåt annat litet program såsom torchbutton och sipchange(för att sätta htc phone pad som default softtangentbord)...

Sen hörde jag någonstans ang. CorePlayer och AC3 att dom kommer i framtiden någon gång med stöd för ac3-ljud igen, dock så kommer den kosta mer då.. Så min fråga är om jag köper CorePlayer nu, kommer jag bli tvungen att köpa det igen när versionen med AC3-stöd kommer?

Postad 31 oktober 2008 - 18:58

MusGott
  • MusGott
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Ett problem som dock uppstått efter hardreset+ominstallation är att när wm startar så syns pinkod-skärmen bara någon sekund, sen hamnar jag på today skärmen utan att ha fått möjlighet att slå in pinkoden, och då går det inte att ringa/ta emot samtal eller nåt innan jag går in i comm manager och slår av Telefon och slår på igen för att få fram pinkodsrutan igen... Någon som vet vad detta kan bero på? Jag har inte alls installerat speciellt mycket nu efter hardreseten, bara resco file explorer, HTC keyboards, spb mobile shell/time/pocket plus och nåt annat litet program såsom torchbutton och sipchange(för att sätta htc phone pad som default softtangentbord)...

Tryck bara till på "LUR-knappen" så hamnar du tillbaka på PIN-kodssidan!

Postad 31 oktober 2008 - 19:18

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Tryck bara till på "LUR-knappen" så hamnar du tillbaka på PIN-kodssidan!

Aha tack :(

Postad 31 oktober 2008 - 19:25

Fonte
  • Fonte
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja köpa filmen Hancock som följde med telefonen när den förhandsbokade, är det någon som vet var jag kan köpa den? :(

Postad 31 oktober 2008 - 19:41

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man tar bort ord som finns i ordlistan? Tror jag råkade lägga in nåt cp ord som nu alltid blir skrivet när jag skriver "ska" blir det "pja"...

Postad 31 oktober 2008 - 19:44

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Tackar. Jag hade faktiskt klickat runt lite :( men visste inte om upplåsningen skulle göras i programmet eller i själva telefonen. Nu hittade jag inställningen under Tools-menyn. Det konstiga är att programmet borde varit lite mer informativt i felmeddelandet och typ sagt att "Please unlock to change registry". Nu så fick jag en fel-popup som kändes oväntad!

Sedan finns det väl ingen anledning att vara spydig bara för att man frågar?

äsch, skojade bara! Håller med om att det borde vara mer informativt. Överhuvudtaget är det ju ett krångligt regeditprogram, det finns ju sådana som man kan använda direkt i telefonen. Resco regedit tror jag är ett sånt.

Hälsn J

Postad 31 oktober 2008 - 20:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Lite bökigt kanske men nog är det väl riktigt skönt å sitta å hacka registret med riktig mus å tangentbord å stor skärm istället för att pilla i telefonen...Tycker ja iaf :(

Postad 31 oktober 2008 - 20:16

ReDyEy
  • ReDyEy
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jag hade samma problem men löste det genom att spruta LITE WD-40, 5-56 eller annat smörjmedel på min hörlursplug. Lite juckande in och ut sedan har jag inte haft några problem alls.

Problemet beror på att switcharna i uttaget inte släpper riktigt när du drar ut pluggen. Telefonen tror fortfarande att headsetet är inkopplat.

Tack!!, testade med 5-56 och de löste sig

Postad 31 oktober 2008 - 21:30

Arne75
  • Arne75
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Gervais, behöver jag ha igång programet för att inställningarna ska vara kvar eller eller förblir dom permanenta?

Redigerat av Arne75, 31 oktober 2008 - 21:31.

Postad 31 oktober 2008 - 22:30

jakob01p
  • jakob01p
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Jaha införskaffade en X1 ida va så trött på min gammla lur.
Måste säga oj oj oj vilken lur jag är helt lost fattar typ noll.
så tyckte det va bäst att regga mig här hehe.
Och den så kallade "instruktionsboken" som följde med kan man ju lika gärna kasta.

En grej som jag har hakat upp mig på lite är "sms" att telefonen gör en konversation av allt och lägger det i inkorgen.
kan man inte bara få inkomna var för sig i inkorgen och skickade i skickade ?

Vad för program finns det att köra in i luren som kan va vettiga ? (gratis) och vad gör dom.
Finns det några andra snyggare paneler att lägga in ?

får gärna tipsa om andra grejer som man kan göra med den, då man som sagt är helt färsk på detta.

/PJ

Postad 31 oktober 2008 - 22:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Svaret på din fråga finns i tråden nåra sidor tillbaka... :-)

Postad 31 oktober 2008 - 23:05

jakob01p
  • jakob01p
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Svaret på din fråga finns i tråden nåra sidor tillbaka... :-)

hehe jo ja men orkar inte bläddra igonom alla det är ju en del :( sen fattar man inte va folk har skrivit till varandra när dom vet hur telefonen funkar :(

och vet inte riktigt vad man ska söka på :D

Postad 31 oktober 2008 - 23:15

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Och den så kallade "instruktionsboken" som följde med kan man ju lika gärna kasta.
En grej som jag har hakat upp mig på lite är "sms" att telefonen gör en konversation av allt och lägger det i inkorgen. kan man inte bara få inkomna var för sig i inkorgen och skickade i skickade ?
Vad för program finns det att köra in i luren som kan va vettiga ? (gratis) och vad gör dom.

Välkommen :-)

Läs första inlägget i den här tråden. Där förklaras Windows Mobile och den innehåller även massa länkar till olika program.

Panelerna det inte varit så mycket snack om. Ett program som gör din mobil mer pekvänlig är SBP-shell. Den finns i panelversion hos SonyEricsson om du vill prova på. Kan annars rekommendera fullversionen (som dock kostar pengar).

För ändring av SMS-visningen kan jag rekommendera XperiaTweak som är ihopsnickrat av Gervais här i tråden.

Postad 31 oktober 2008 - 23:40

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

En grej som jag har hakat upp mig på lite är "sms" att telefonen gör en konversation av allt och lägger det i inkorgen.
kan man inte bara få inkomna var för sig i inkorgen och skickade i skickade ?

får gärna tipsa om andra grejer som man kan göra med den, då man som sagt är helt färsk på detta.

/PJ

Skaffa först ett backup program, det lär du vilja ha... Om inte annat för att göra backup på dina kontakter/telefonboken ifall du måste hårdresetta telefonen.. :blush: Själv kör jag SPB Backup, det kan man välja vad man vill göra backup på och vad man vill plocka tillbaka från en backup om man så måste...

Det finns registry hacks för det där med trådade SMS/MMS, enklast är nog att du söker här i forumet efter XperiaTweak 1.1m där har du ett val att slå av trådade SMS/MMS. Annars finns det mycket mera avancerade program för att pillra i registryt, men låt helst bli det om du inte vet exakt vad du håller på med.. :(

Gratisprogram har jag dålig koll på.. Väldigt många kör SPB Mobile Shell gratispanelen från SE som du kan ta från panelsidan..

På min kör jag fullversionerna av SPB Mobile Shell, SPB Time, SPB Pocket Plus och SPB Backup, Resco File Explorer och en del tweaks, bland annat HTC's mjukvarutangentbord(dom där som ploppar upp på skärmen.. Bra att ha för man vill inte alltid vara tvungen att dra fram tangentbordet)..

Fast kan du bara synca din adressbok med activesync eller nåt så kommer du långt.. Det värsta att förlora är ju adressboken om man råkar klanta till det... :( Annars är det bara leka/pillra tills du får det som du vill ha det.. :D

Postad 01 november 2008 - 00:01

TheRoggan
  • TheRoggan
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Citerar mig själv då jag fick svar från Sony Ericsson , men dom vet inte heller....
Vem fasen vet då ? :(

Frågat på Phonehouse i torsdags (har en beställning där via jobbet sen drygt 2v), de har ingen aning heller. Först så skulle de fått leverans denna vecka, men det är uppenbarligen försenat. På div butiker så finns beräknat lagerdatum ifrån 4:e Nov till 15:e Nov just nu men det verkar inte som det finns något konfirmerat...

Undrar om nästa batch kommer med en nyare firmware...

/Roger

Postad 01 november 2008 - 00:25

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Och det här tomtom gpsen... va det något som kostade eller?

Tomtom i sig kostar.. och kartorna. Men sen när man väl har allt installerat kostar det inget. Kartorna ligger på minneskortet och tankas inte hem. Det enda som kan kosta (och isåfall välidgt lite skulle jag tro) är datakostnader för tomtoms trafiktjänst som hämtar hem info om köer, olyckor och andra hinder på vägen. Men det behöver man inte använda om man inte vill.

//joel

Postad 01 november 2008 - 00:34

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Hej hur gör man för att spela in ljud på x1:an??.

Behövs ett annat program installeras och i såfall vilket?

//Tobbe

Jag tipsade om ett sånt pogram för ett tag sen.. kolla bakåt i tråden

här här finns ett till..

Edit: Om man vill ha olika ringsingaler till olika personer

Redigerat av Majorglenn, 01 november 2008 - 01:11.

Postad 01 november 2008 - 00:47

glimbrink
  • glimbrink
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Hej!
En fundering .... Hur gör man för att få bilden som bakgrund på hela skärmen istället för i flera delar...??
*Jag menar alltså som hel bakgrundsbild, då skärmen är stående. :(

Då jag har bilden med tangentbordet ute (liggande), så täcker bilden hela skärmen men så fort man stänger så kommer bilden att dels bli två bilder samt att samma bild syns två gånger?! :(

Mvh
Tobbe

Lider utav samma problem =) Ser riktigt fult ut.

Btw, någon som har hittat en riktigt snygg bakgrundsbild?

En sista fråga, hur gick det med voice commander programmet? Någon som har hittat det någonstans eller man måste köpa det? Isåfall vilken sida är bäst att köpa den på?

Postad 01 november 2008 - 01:13

security_dj
  • security_dj
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Hej! Jag kan svara: Det var en bra fråga. För du ska inte välja X1 framför E71. Jag lämnade tillbaks min SVARTA X1a idag och plockade hem en E71 istället, och detta efter att ha använt den från den 13 oktober tills idag.

X1an blir man kär i. I början har man överseende med det mesta, men efter några dagar stör man sig på komplexiteten (jag har doktorsexamen från KTH i datavetenskap, och stör mig ändå), att samtal bryts, att mottagningen är kass (glöm HSDPA på många platser du annars hade det, glöm 3g - du är tillbaks på GSM). Seriöst cool telefon X1an. Men nu när jag efter flera år är tillbaks på en Nokia undrar jag vad jag gjorde med Motorolan, P1an från SE och nu X1an. Tillbaks till business class.

Nokia E71 - allt det alla pratar om här i forumet - coola program, effaktiv idagvy, voip, messenger, voice commander, blåtand som funkar, blixtsnabb respons - allt det har Nokia E71. WOW. Jag är CHOCKAD över skillnaden.

Som en liten bonus så är inte E71 någon bebis man inte kan ha i fickan med nycklarna, eller i jeansen - den håller.

Någon som är av annan åsikt?

Kuriosa: När jag gick ut från affären där jag lämnade X1an och köpte E71an idag, såg jag en herre som knappade på sin X1a. Dels i kön och dels utanför affären. Jag frågade honom vad han tyckte om telefonen. Han berättade direkt att han hade problem med att samtal bröts för honom ofta. Exakt samma som fick mig att inse att detta inte är för mig - jag håller på med affärer. Inte leka på nallar. Ok om nallen verkligen funkar, men det var lite Motorola A900-varning på X1an. Cool nalle, men man kan knappt ringa med den.

Ok, jag är redo - flama mig nu bara. Ni vet ju att jag har rätt!

/Sdecurioty Deejey.

Postad 01 november 2008 - 08:59

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Hej! Jag kan svara: Det var en bra fråga. För du ska inte välja X1 framför E71. Jag lämnade tillbaks min SVARTA X1a idag och plockade hem en E71 istället, och detta efter att ha använt den från den 13 oktober tills idag.

X1an blir man kär i. I början har man överseende med det mesta, men efter några dagar stör man sig på komplexiteten (jag har doktorsexamen från KTH i datavetenskap, och stör mig ändå), att samtal bryts, att mottagningen är kass (glöm HSDPA på många platser du annars hade det, glöm 3g - du är tillbaks på GSM). Seriöst cool telefon X1an. Men nu när jag efter flera år är tillbaks på en Nokia undrar jag vad jag gjorde med Motorolan, P1an från SE och nu X1an. Tillbaks till business class.

Nokia E71 - allt det alla pratar om här i forumet - coola program, effaktiv idagvy, voip, messenger, voice commander, blåtand som funkar, blixtsnabb respons - allt det har Nokia E71. WOW. Jag är CHOCKAD över skillnaden.

Som en liten bonus så är inte E71 någon bebis man inte kan ha i fickan med nycklarna, eller i jeansen - den håller.

Någon som är av annan åsikt?

Kuriosa: När jag gick ut från affären där jag lämnade X1an och köpte E71an idag, såg jag en herre som knappade på sin X1a. Dels i kön och dels utanför affären. Jag frågade honom vad han tyckte om telefonen. Han berättade direkt att han hade problem med att samtal bröts för honom ofta. Exakt samma som fick mig att inse att detta inte är för mig - jag håller på med affärer. Inte leka på nallar. Ok om nallen verkligen funkar, men det var lite Motorola A900-varning på X1an. Cool nalle, men man kan knappt ringa med den.

Ok, jag är redo - flama mig nu bara. Ni vet ju att jag har rätt!

/Sdecurioty Deejey.

Du måste ju skoja :( Jag köpte en E71 när den kom ut och älskade telefonen. Förutom två saker, den hade så usel mottagning och samtalen bröts hela tiden. Min N82 var enormt mycket bättre. Plus att en annan sak som retade mig är Nokias bedrövliga mailprogram, en mailtelefon som har så dålig mailklient är ju ett skämt. Efter att ha pratat med Nokia och läst runt på nätet så var det bara att inse, det var inget fel på min telefon. De har helt enkelt taskig mottagning så jag sålde telefonen. ###### synd för den var enorm bra annars. Pratade med Dialect där jag köper mina telefoner, och de hade väldigt mycket kunder som var missnöjda med E71 just på grund av detta. Min X1 har mycket bättre signalstyrka och bryter väldigt sällan samtal. Så jag vet inte hur du lyckats få precis tvärtom :(

Redigerat av easycure1974, 01 november 2008 - 09:01.

Postad 01 november 2008 - 09:56

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Du måste ju skoja :( Jag köpte en E71 när den kom ut och älskade telefonen. Förutom två saker, den hade så usel mottagning och samtalen bröts hela tiden. Min N82 var enormt mycket bättre. Plus att en annan sak som retade mig är Nokias bedrövliga mailprogram, en mailtelefon som har så dålig mailklient är ju ett skämt. Efter att ha pratat med Nokia och läst runt på nätet så var det bara att inse, det var inget fel på min telefon. De har helt enkelt taskig mottagning så jag sålde telefonen. ###### synd för den var enorm bra annars. Pratade med Dialect där jag köper mina telefoner, och de hade väldigt mycket kunder som var missnöjda med E71 just på grund av detta. Min X1 har mycket bättre signalstyrka och bryter väldigt sällan samtal. Så jag vet inte hur du lyckats få precis tvärtom :(

Det finns ju alltid telefoner av alla märken som är trasiga. Det kanske man inte ska basera sitt omdöme på, oavsett om det står Nokia eller SE eller nåt annat på den.

J

Postad 01 november 2008 - 11:38

Dalarn
  • Dalarn
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
nån som vet hur man ändrar visningen för kontakterna. dom visas med efternamn och förnamn, men jag vill visa förnamnet först

mvh dalarn

Postad 01 november 2008 - 12:04

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

(jag har doktorsexamen från KTH i datavetenskap, och stör mig ändå)

Där ser man - doktorsexamen och kan ändå inte hantera en telefon........... jaja det är nog bäst du då går tillbaka till din Nokia då!

nån som vet hur man ändrar visningen för kontakterna. dom visas med efternamn och förnamn, men jag vill visa förnamnet först

mvh dalarn

Det är redan behandlat tidigare i tråden!

Postad 01 november 2008 - 12:09

Unregistered2fc90cb8
  • Unregistered2fc90cb8
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Frågat på Phonehouse i torsdags (har en beställning där via jobbet sen drygt 2v), de har ingen aning heller. Först så skulle de fått leverans denna vecka, men det är uppenbarligen försenat. På div butiker så finns beräknat lagerdatum ifrån 4:e Nov till 15:e Nov just nu men det verkar inte som det finns något konfirmerat...

Undrar om nästa batch kommer med en nyare firmware...

/Roger

4:e är ju nästa vecka... men det vågar man väl inte hoppas på :unsure:
Frågan är om man ska bråka lite med Tele2 , eftersom när jag köpte den så stod det att man skulle få gratis abb året ut... drar det ut på tiden så...

Postad 01 november 2008 - 12:19

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Har aldrig haft en telefon med bättre signalstyrka än min X1, har aldrig haft ett enda samtal som bryts och bra turbo3g täckning...men jag är ju bara högskoleingenjör i datateknik så vad vet jag

Postad 01 november 2008 - 12:59

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Jag har ett litet problem med mms jag tar emot.. Bilderna blir skitsmå. Testat att skicka från både en kompis 3-lur och tjejens telenor. Båda gångerna skickade jag bilder utan att skala ner dem. MMSen som gick iväg var ca 200k stora, men X1:an tog bara emot ca 20kb och förminskade bilden till en skitliten en.

Hittar inga inställningar för det, men gissar att det finns någonstanns.. Nån som vet eller kan testa samma sak o kolla om det är nån standardinställning?

//Joel

Postad 01 november 2008 - 13:12

Dalarn
  • Dalarn
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
ni som har installerat tf3d. kan ni lägga upp filen eller direktlänka till den

Postad 01 november 2008 - 13:18

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Jag har ett litet problem med mms jag tar emot.. Bilderna blir skitsmå. Testat att skicka från både en kompis 3-lur och tjejens telenor. Båda gångerna skickade jag bilder utan att skala ner dem. MMSen som gick iväg var ca 200k stora, men X1:an tog bara emot ca 20kb och förminskade bilden till en skitliten en.

Hittar inga inställningar för det, men gissar att det finns någonstanns.. Nån som vet eller kan testa samma sak o kolla om det är nån standardinställning?

//Joel

Kan vara operatören som förminskar bilderna.

Postad 01 november 2008 - 13:28

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Kan vara operatören som förminskar bilderna.

Tror inte det.. Har telenor och har haft det tidigare också. På P1:an jag hade tog jag emot stora MMS.. typ 300kb.

Testade att skicka en 640x480 bild på 34kb och telefonen gjorde om den till 14kb och skitliten! Mycket irriterande... och X1-supporten är stängd för helgen! Hjälp!
:unsure:

Kan nån ta o testa o se om de e samma sak för er?

//Joel

Redigerat av joel80, 01 november 2008 - 13:48.

Postad 01 november 2008 - 13:55

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Tror inte det.. Har telenor och har haft det tidigare också. På P1:an jag hade tog jag emot stora MMS.. typ 300kb.

Testade att skicka en 640x480 bild på 34kb och telefonen gjorde om den till 14kb och skitliten! Mycket irriterande... och X1-supporten är stängd för helgen! Hjälp!

//Joel

Under MMS-inställningar finns en massa val, t.ex. fotoupplösning=ursprunglig. Har du testat det?

J

Postad 01 november 2008 - 13:55

Figgis
  • Figgis
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

//Joel

Tidigare i tråden var det en 3 användare som tog upp just ditt problem. Det är tre som skalar ner bilderna
Edit: Såg nu att du hade Telenor, sorry

Redigerat av Figgis, 01 november 2008 - 13:57.

Postad 01 november 2008 - 14:03

Zoobo
  • Zoobo
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Letar efter ett program så att man kan spärra ett nummer. Tips någon?

Postad 01 november 2008 - 14:04

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Under MMS-inställningar finns en massa val, t.ex. fotoupplösning=ursprunglig. Har du testat det?

J

Men jag hittar inte dom inställningarna! Jag hittar bara inställningar "Begär leveransmeddelanden" och "Anvnänd UInicode när det behövs".

Gah!

Käner mig vilsen!

//Joel

Postad 01 november 2008 - 14:09

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Men jag hittar inte dom inställningarna! Jag hittar bara inställningar "Begär leveransmeddelanden" och "Anvnänd UInicode när det behövs".

Gah!

Käner mig vilsen!

//Joel

Start - Meddelandefunktion - SMS/MMS - Meny - MMS-alternativ - INställninagr - Fotoupplösning (längst ner).

J

Postad 01 november 2008 - 14:14

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Joel80...

Du är tvungen att gå in på medelandefunktionen först och där under meny ska finnas mms inställningar.
Det vill säga att du måste gå in på självaste sms/mms, och väl där bör du hitta den rätta inställningen.

Redigerat av batti, 01 november 2008 - 14:16.

Postad 01 november 2008 - 14:14

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Start - Meddelandefunktion - SMS/MMS - Meny - MMS-alternativ - INställninagr - Fotoupplösning (längst ner).

J

Tack..

Sjukt, jag har letat där.. Hur f**n kunde jag missa det.
Men det löste inte problemet.. Den stod på "ursprung". Plus att jag tror dom där inställningarna bara påverkar utgående MMS.

Postad 01 november 2008 - 14:17

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Ähum, någon var snabbare med svaret... Got damn it... :unsure:

Postad 01 november 2008 - 14:20

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Tack..

Sjukt, jag har letat där.. Hur f**n kunde jag missa det.
Men det löste inte problemet.. Den stod på "ursprung". Plus att jag tror dom där inställningarna bara påverkar utgående MMS.

Borde ju vara den telefon du skickar från, eller operatören, som begränsar storleken. Kan ju inte vara telefonen väl?

Ska se om jag kan testa.

J

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.