* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
WD TV HD Media Player
(Mediaspelare)
|
4
|
(135)
|
Inga priser | |
WD TV HD Live Media Player
(Mediaspelare)
|
5
|
(117)
|
Inga priser | |
WD TV HD Media Player Gen 2
(Mediaspelare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser |
Western Digital WD TV (3 inlägg)
|
10 år sedan |
* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare (1521 inlägg)
|
11 år sedan |
Hur få ljud till stereon? (7 inlägg)
|
13 år sedan |
WD HD TV LIVE eller Xstreamer (7 inlägg)
|
14 år sedan |
Problem med undertexter med WD tv live (8 inlägg)
|
14 år sedan |
WD HD TV LIVE Mediaspelare (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Western Digital TV HD Live Media Player (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Boxee Box eller WD HD TV Live (9 inlägg)
|
15 år sedan |
AC vs TVIX vs WD TV vs Xtreamer (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Vilken mediaspelare rekomenderas (9 inlägg)
|
15 år sedan |
Dator eller mediaextender? (1 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 28 March 2010 - 18:31
Postad 30 March 2010 - 16:34
Ja som jag har skrivit tidigare i tråden har jag tyvärr upplevt nämnda problem i 720p material också.Uppkommer problem med hackande endast i 1080-filer för er, eller har någon haft problem i 720p. (Inte jag, än...)
Mvh
Jim
Postad 01 April 2010 - 18:27
Jag har en WD TV HD Media Player inköpt strax innan jul 2009. Jag använde mig först av en WD Passport på 320 Gb, och bytte nu till en WD Elements på 1,5 Tb.
Mina problem, förutom att jag känner igen mkt av det många har skrivit ang snabbspolning att bilden hackar och tappar synk tycker jag att det är en trevlig maskin, har dock ej provat ngt HD-material då jag inte haft ekonomin till att köpa en HD-tv än.
Jag skulle kolla på HBO-serien ROME säsong 1 med min far igår och råkade ut för något pinsamt då filen hackade likt en gammal VHS-kasett där ngt annat var inspelat tidigare. Först spelades således en bit ur 3:10 to Yuma upp för att sedan övergå till en scen ut någon vuxenfilm som legat i osorterat/diverse-mappen.
Jag testade flera av ROME-filerna på detta sätt och många av dem hade en fallenhet för att växla ihop bild och ljud med andra filer. Väldigt märkligt.
Testade nu att köra samma ROME i VLC och även här beter sig den märkligt (men växlar dock inte till diverse vuxenfilmsklipp och coyboy-filmer). Någon som har råat ut för ngt liknande? Jag skulle kunna tänka mig att det är något liknande för en cd-spelare som försöker läsa från ett skadat spår och tar nästa istället. Det är dock oklart hur det blir i mediaspelaren då filerna knappast låg i samma mapp.
Postad 02 April 2010 - 15:50
Och jag hoppas att ni rapporterar alla fel ni får till Western Digital, så de kan fixa felen till nästa firmware.
Postad 02 April 2010 - 16:04
Är sugen på att köpa en sån här liten ask.
Och jag hoppas att ni rapporterar alla fel ni får till Western Digital, så de kan fixa felen till nästa firmware.
Köp WDTV Live, så slipper du vänta på fixar som aldrig kommer.
Postad 02 April 2010 - 21:10
Köp WDTV Live, så slipper du vänta på fixar som aldrig kommer.
Vad är det för skillnad på WDTV Live och den här då??
Är det inte bara en funktion som live har som är mer än denna?
Postad 03 April 2010 - 12:33
Vad är det för skillnad på WDTV Live och den här då??
Är det inte bara en funktion som live har som är mer än denna?
Jämfört med den första generationen är det DTS-downmix och nätverksstöd som skiljer.
Viktigast är att de problemen som finns med den första modellen, som är lösta på Live-modellen.
Vet inte hur det är med Generation 2, men är det lönt att fundera på när det skiljer mindre än 200:- och då får man nätverksstöd som är guld värd.
Redigerat av Unregistered2b81a10f, 03 April 2010 - 12:34.
Postad 06 April 2010 - 22:11
Ibland har jag fått den att fungera en stund men då tappar den signalen mitt i filmen och tvn blir svart, men efter två sekunder kommer bilden tillbaka.
Jag har testat detta:
Byta HDMI kabel.
Uppdatera firmware
Byta port på tvn
Inget av detta hjälper. När jag kör med S-Video så fungerar den bra.
Någon som vet någon lösning på problemet?
Postad 15 April 2010 - 10:45
Nu vill jag åter igen köra en alternativ firmware som möjligör USB>LAN och som sammtidigt fungerar lika väl som orginal firmwaren.
Har ni någon idé på var jag hittar detta? det skadar inte om det endast är en fil man laddar ner och installerar utan massa krångel.
Postad 15 April 2010 - 12:53
Edit: La till relevant information.
Redigerat av d96ez, 15 April 2010 - 14:09.
Postad 15 April 2010 - 16:24
Några frågor som kanske leder närmare svaret. Vilken spelare har du, gen 1, gen 2, Live ? Vilken video output använder du, vilka andra har du provat? För långsamt USB-minne? Provat andra bildlägen på TVn?Jag har problem med grova hackningar med de flesta (om inte alla) populära 720p serier. Kör med firmware 2.0.11. Filmer brukar inte orsaka problem annat än med externa undertexter men med serier som enligt MediaInfo är 720p i 24fps (4-5 reframes) så får jag oflyt i bilden. Bilden flyter på bra i några sekunder för att sedan hacka ordentligt i några sekunder och så fortsätter det om vartannat. Jag har en Pioneer LX5090 tv för övrigt. Någon annan som upplevt något liknande?
Postad 16 April 2010 - 10:55
Jag var nog lite snål med information får jag erkänna.Några frågor som kanske leder närmare svaret. Vilken spelare har du, gen 1, gen 2, Live ? Vilken video output använder du, vilka andra har du provat? För långsamt USB-minne? Provat andra bildlägen på TVn?
1. Jag har gen1
2. Använder i första hand 1080p24 eftersom källan är i 720p24, har också provat 720p50, 720p60 samt Auto.
3. Har kört från både USB-hårddisk och flashminne, nyformaterade.
4. Jag har provat i princip alla bildlägen och flertal ingångar. HDMI-ingångarna borde inte vara problemet eftersom BD-filmer från min Ps3 funkar alldelses utmärkt på samma ingång(ar).
Bilden flyter på bra i cirka 15s för att sedan rycka i cirka 7s och så fortsätter det. Det är inte fel på källan heller, spolar jag tillbaka till stället där det nyss var ryckigt så flyter det på bra för att sedan återgå till det omväxlande hackandet.
Postad 16 April 2010 - 15:27
Jag var nog lite snål med information får jag erkänna.
1. Jag har gen1
2. Använder i första hand 1080p24 eftersom källan är i 720p24, har också provat 720p50, 720p60 samt Auto.
3. Har kört från både USB-hårddisk och flashminne, nyformaterade.
4. Jag har provat i princip alla bildlägen och flertal ingångar. HDMI-ingångarna borde inte vara problemet eftersom BD-filmer från min Ps3 funkar alldelses utmärkt på samma ingång(ar).
Bilden flyter på bra i cirka 15s för att sedan rycka i cirka 7s och så fortsätter det. Det är inte fel på källan heller, spolar jag tillbaka till stället där det nyss var ryckigt så flyter det på bra för att sedan återgå till det omväxlande hackandet.
Jag är långt ifrån säker på att det hjälper dig, men har dina filmer/serier verkligen 24Hz? Det absolut vanligaste är att de har 23,976Hz och ska då ställas in för det istället. Antar att du har kollat med MediaInfo (som går att ladda ner gratis på nätet)? Annars låter ditt problem inte som "23,976/24-relaterat" eftersom det brukar ge ett litet ryck runt var 22:a sekund, men kanske denna burken gör lite extra eftersom det föreligger vissa problem i grunden.
Postad 16 April 2010 - 16:15
Redigerat av Unregistered1f5de008, 16 April 2010 - 16:18.
Postad 16 April 2010 - 21:13
Jo visst är dem i 23,976Hz men det trodde jag var underförstått och du har helt rätt i att WDTV inte stöder det fullt ut men 1080p24 borde ändå funka bättre, som du mycket riktigt påpekar.Jag är långt ifrån säker på att det hjälper dig, men har dina filmer/serier verkligen 24Hz? Det absolut vanligaste är att de har 23,976Hz och ska då ställas in för det istället. Antar att du har kollat med MediaInfo (som går att ladda ner gratis på nätet)? Annars låter ditt problem inte som "23,976/24-relaterat" eftersom det brukar ge ett litet ryck runt var 22:a sekund, men kanske denna burken gör lite extra eftersom det föreligger vissa problem i grunden.
Ja jag har dragit ut strömsladden, det gör jag nästan dagligen eftersom jag stänger av strömmatning via grenuttag. Sen har du helt rätt angående firmware-version, det skall givetvis stå 1.02.11 och inget annat.Min förra (gen 1) var ganska tjurig med 1080p på alla sätt. Körde också mycket TV-serier och 720p60 funkade bäst på dom. Antar att du provat att dra ur strömsladden en stund? Det löste underliga problem på min flera gånger. Och det firmware du säger att du har stämmer inte med Western Digitals hemsida, är det någon prerelease? Prova gå tillbaka till senaste officiella firmware, och stäng sen av och dra ur strömsladden innan du provar en fil.
Postad 17 April 2010 - 00:50
Jo visst är dem i 23,976Hz men det trodde jag var underförstått och du har helt rätt i att WDTV inte stöder det fullt ut men 1080p24 borde ändå funka bättre, som du mycket riktigt påpekar.
Det händer ju att man springer på filmer och serier som är prick 24Hz också och ville bara förvissa mig om att det var som jag misstänkte. Hoppas att du hittar en lösning till slut.
Postad 20 April 2010 - 10:27
Jag har problem med grova hackningar med de flesta (om inte alla) populära 720p serier. Kör med firmware 2.0.11. Filmer brukar inte orsaka problem annat än med externa undertexter men med serier som enligt MediaInfo är 720p i 24fps (4-5 reframes) så får jag oflyt i bilden. Bilden flyter på bra i några sekunder för att sedan hacka ordentligt i några sekunder och så fortsätter det om vartannat. Jag har en Pioneer LX5090 tv för övrigt. Någon annan som upplevt något liknande?
Känner igen ditt problem som jag hade när jag använde wdxltv firmware. När jag bytte tillbaka till original-firmwaren
Release 1.03 (11/9/2009) så fungerar allt bra igen.
Är det gen1 du har ? Känner inte igen firmware-versionen du har, 2.0.11?
Tycker iallafall det är värt att testa denna: WDTV
Postad 20 April 2010 - 15:11
Jag har tidigare kört wdxltv och givetvis upplevde jag problemet där också men jag kör numera med orginal firmware och det är 1.02.11 som jag skrev lite längre upp. Anledningen till att jag inte har den allra senaste firmwaren är för att ljudsynkproblemet verkar ha återintroducerats i den.Känner igen ditt problem som jag hade när jag använde wdxltv firmware. När jag bytte tillbaka till original-firmwaren
Release 1.03 (11/9/2009) så fungerar allt bra igen.
Är det gen1 du har ? Känner inte igen firmware-versionen du har, 2.0.11?
Tycker iallafall det är värt att testa denna: WDTV
Postad 01 May 2010 - 15:17
Postad 20 May 2010 - 13:06
Postad 21 May 2010 - 15:04
Har ett irriterande problem med min WD TV HD gen 1 och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Under den sista tiden jag försökt spela upp en .avi fil så "småhackar" filmen hela tiden. Det är inget problem med ljudet då det fungerar bra. Men med .mkv filer har jag inte detta problem. Jag har den senaste firmware installerad och jag har också testat installera en äldre firmware-version, men inget verkar hjälpa. Tror inte det är problem med min externa hd då jag formaterat om den och testat den på en annan TV med inbyggd mediaspelare.
Vad har du för bildfrekvens på de .avi-filerna som hackar och vad har du ställt din WDTV till att skicka ut för upplösning/bildfrekvens?
Postad 27 May 2010 - 01:44
Har en D-Link DIR-655 samt gigabit nätverkskort i datorn jag kommer strömma ifrån.
Postad 03 June 2010 - 00:40
Vad som är mest överraskande är att den även klarar 1080p via trådlöst nätverk, något som min Asrock nettop ION aldrig gjorde. Mest krävande videon jag körde låg på 15Mbps och det var inga dimmor. Man kan t.o.m spola och hoppa i filmerna utan något större lagg.
Min nätverks uppsättning består av D-Link 655 router och D-Link 160 usb adapter.
Är så pass nöjd med WD TV Live att jag köper en till nu.
Postad 03 June 2010 - 09:37
Postad 04 June 2010 - 18:59
Man ska inte behöva köpa grisen i säcken efter 96 sidor, en liten sökning i tråden hade talat om att textning på iso filmer med custom swesub oftast inte fungerar. Är det custom swesub på de filmer som textningen inte fungerat på?Har precis köpt mej en wd digital tv hd och upptäckte genast ett problem!dom flesta filmerna jag har är i Iso format och köra filmen är inga problem men undertexterna funkar bara på vissa.Kan man fixa det på något sett??Hoppas jag inte köpt grisen i säcken!!
Postad 07 June 2010 - 18:10
Antar att det står nånstans i tråden, men klarar den av dvd-.iso-filer nu?
Detta undrar jag också. Nån som vet?
Postad 10 June 2010 - 00:54
Postad 10 June 2010 - 12:53
Postad 06 July 2010 - 12:18
Nu ca 1 månad så vill inte min mediaplayer känna igen mitt usb-minne. Fungerat klockrent tidigare.
Det gäller USB-porten på sidan, Baksidan fungerar fortfarande(men lite trångt mellan de andra sladdarna).
Någon som haft detta problem, går det att lösa!
Postad 06 July 2010 - 13:00
Nu kommer DVD meny stöd! som alla har väntat på, bara till att köpa den nya Live Plus modellen
Nu finns WD TV Live Plus !!
Postad 06 July 2010 - 13:07
Postad 08 July 2010 - 17:14
Jag hoppas nu att det kommer att vara enkelt och göra en backup på varje nyinköpt film för att kunna titta på den i 1080p-kvalitet via WD TV Live lådan. Dotterns ITunes bibliotek hoppas jag kunna komma åt via nasen också.
Det här var vekligen ett impulsköp som startades av att jag ville ha radio i mitt badrum som håller på att renoveras för tillfället. Önskan om radio när man är i duschen blev till slut en nätverkslöning med en nas där jag först tittade på en Sonos-lösning. Det har sen utvecklats till en lösning med en nas+WD TV Live så jag kan titta på film via nätverket samt troligtvis en Squeezeboxlösning från Logitech för själva musiklyssnandet i duschen.
Tänk vad ett litet önskemål om musik i duschen plötsligt leder till...
Postad 08 July 2010 - 19:51
http://www.webhallen...ve_mediaspelare
Denna stöjder DTS?
Har den tillgång till internet?
Postad 08 July 2010 - 20:18
Gällande DTS så står det i texten i din länk:
Media Formats
AVI (Xvid, AVC, MPEG1/2/4), MPG/MPEG, MKV (h.264, x.264, AVC, MPEG1/2/4, VC-1),
TS/TP/M2T (MPEG1/2/4, AVC, VC-1) MP4/MOV (MPEG4, h.264), M2TS, WMV9
JPEG, GIF, TIFF, BMP, PNG
MP3, WAV/PCM/LPCM, WMA, AAC, FLAC, MKA, AIF/AIFF, OGG, Dolby Digital, DTS
DTS på slutet...
Postad 13 July 2010 - 10:31
Någon som har fått problem med sin usbport på sidan, den vill inte fungera längre, den känner inte igen usbminnet.
Men usbporten bak fungerar!
Någon lösning?
Postad 20 July 2010 - 12:23
ger bort den nu till grannen
Postad 24 July 2010 - 19:30
Live stöder redan DVD menyer och annat med senaste beta firmware, Live Plus är som jag fattat det bara för streamade tjänster på den Amerikanska marknaden.
Hej! WD har stängt nedladdningen för betareleasen. Orkar du skicka mig filen?
M v h
Per
Postad 24 July 2010 - 20:15
Den finns här. Installeras på egen risk - se deras forum.Hej! WD har stängt nedladdningen för betareleasen. Orkar du skicka mig filen?
M v h
Per
Postad 01 August 2010 - 16:57
Jag har ett stort problem med min WDHDTV LIVE.
Resettade fabriksinställningarna idag och nu kommer jag inte längre åt Network Shares, Eftersom wd apparaten frågar efter lösenord och användarnamn. Jag har försökt med routerns namn som användarnamn och lösen till mitt nätverk men det funkar inte.
Något som varit med om liknande?
Postad 01 August 2010 - 19:45
Redigerat av Smogen2, 01 August 2010 - 19:48.
Postad 01 August 2010 - 21:46
Avinstallerade Windows Live Inloggnings assistenten, Samt avaktiverade Lösonordskyddad delning. Vet inte vilket av det som gjorde att det funkade men tror det var lösenordsskyddad delning.
Postad 02 August 2010 - 00:08
Morsan har skaffat en 37" platt-tv med 120hz, full HD 1080p och allt det där.. nu ska hon köpa en mediaspelare.
Vi har kikat lite på denna och eftersom hon har en portabel liten HDD så är ju denna perfekt!
Vad jag vill veta är om den pruttar ut ljudet via HDMI eller om man måste köra det via toslink? Verkar inte stå någonstans i specifikationerna..
Postad 02 August 2010 - 05:18
Hej allt kunnigt folk!
Morsan har skaffat en 37" platt-tv med 120hz, full HD 1080p och allt det där.. nu ska hon köpa en mediaspelare.
Vi har kikat lite på denna och eftersom hon har en portabel liten HDD så är ju denna perfekt!
Vad jag vill veta är om den pruttar ut ljudet via HDMI eller om man måste köra det via toslink? Verkar inte stå någonstans i specifikationerna..
Den kan skicka ut stereoljud (omvandlat från t ex DTS eller DD) via HDMI (om man i inställningarna ställer ljudet på "stereo"). Ställer man in den på "digital", skickas ljudet ut via toslink.
Postad 02 August 2010 - 08:59
- Perfekt, tack för svaret! Då räcker det med stereo-ljud eftersom hon ändå bara kör ljudet från tv'n.Den kan skicka ut stereoljud (omvandlat från t ex DTS eller DD) via HDMI (om man i inställningarna ställer ljudet på "stereo"). Ställer man in den på "digital", skickas ljudet ut via toslink.
Jag tackar och bockar!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Western Digital WD TV
18 filmer
10 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?