* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 13 March 2010 - 01:01
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Ganska många telefoner har väl stöd för MT (eller pinch to zoom funktionen som är rätt viktig för mig iaf)
Fast det verkar dock som att inte alla enheter som har pinch-to-zoom stödjer äkta HW MT, vilket innebär vissa begränsningar. Exempel på detta är G1 och HTC Desire, vilket beskrivs nedan. Mao, allt som glimmar är inte guld. http://lukehutch.wor...-android-phone/Vad sägs om den här enfingers zoomen i X10 mini (ser ju nästan mer behändig ut än pinch-to-zoom,). http://www.youtube.c...h?v=Zc3f3twWgzo
Redigerat av twintin, 13 March 2010 - 01:33.
Postad 13 March 2010 - 08:07
silverkillen
-
silverkillen
-
Användare
-
-
124 inlägg
Fast det verkar dock som att inte alla enheter som har pinch-to-zoom stödjer äkta HW MT, vilket innebär vissa begränsningar. Exempel på detta är G1 och HTC Desire, vilket beskrivs nedan. Mao, allt som glimmar är inte guld.
http://lukehutch.wor...-android-phone/
Vad sägs om den här enfingers zoomen i X10 mini (ser ju nästan mer behändig ut än pinch-to-zoom,).
http://www.youtube.c...h?v=Zc3f3twWgzo
Jag väljer enfingers zoomen, känns mycket smidigare
Postad 13 March 2010 - 08:37
mikaoj85
-
mikaoj85
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Fast det verkar dock som att inte alla enheter som har pinch-to-zoom stödjer äkta HW MT, vilket innebär vissa begränsningar. Exempel på detta är G1 och HTC Desire, vilket beskrivs nedan. Mao, allt som glimmar är inte guld.
Vad sägs om den här enfingers zoomen i X10 mini (ser ju nästan mer behändig ut än pinch-to-zoom,).
Det såg ju väldigt smidigt ut.=)
Postad 13 March 2010 - 08:45
Unregistered33598
-
Unregistered33598
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Ja då kan Iphone få behålla sin nypzoom så tar jag enfingerzoomen.
Postad 13 March 2010 - 08:47
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Ja då kan Iphone få behålla sin nypzoom så tar jag enfingerzoomen.
Kunde inte hålla med dig mer Ser otroligt smidigt ut! Hoppas X10 har det med
Postad 13 March 2010 - 08:56
Seriouz
-
Seriouz
-
Användare
-
-
140 inlägg
jä***r vad x10 mini såg ut o vara snabb...
Redigerat av Seriouz, 13 March 2010 - 08:56.
Postad 13 March 2010 - 10:38
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Läste du mina länkar på förra sidan? Inte för att vara dryg, men jag har vetat att det inte är äkta MT på HTC telefoner i ungefär en månad men precis när jag hade kommit över det (vilket störde mig mycket och jag började helt klart fundera på en Iphone bara för att ha möjlighet att spela riktigt bra spel). Sen släppte jag till slut det, och bestämde mig att jag kan leva med "gesture" istället för äkta MT... o har legat på SE för att få något svar på om X10 har stöd för åtminstone det sedan dess. Lite förvånad över hur många här som inte bryr sig om en så pass härlig funktion, det är verkligen skönt när man sitter o surfar, kollar bilder, kartor osv. Det är ju långt ifrån alltid man bara sitter med telefonen i bara en hand. Men bra för er som inte bryr er, önskar jag också var en av er... Dock tror jag i princip alla som har en Iphone idag och testar X10 kommer anmärka på att den funktionen inte finns, den är som sagt grymt skön när man surfar. Läs lite gamla recensioner på Nexus så är nog en av de vanligaste klagomålen att den saknar pinch to zoom, o det var en rätt stor "grej" när de patchade telefonen med stödet.
Postad 13 March 2010 - 10:52
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Kunde inte hålla med dig mer Ser otroligt smidigt ut! Hoppas X10 har det med 
Vet inte om du såg den browser jag länkade till för ett tag sedan? Där har du iaf zoomen vid surfandet.  ...En fin browser till Android, så nu kan vi iaf få "pinchzoomkänslan" (haha) även om det bara är med ett finger. Verkar rätt trevlig faktiskt. Xscope Browser http://www.youtube.c...h?v=sUAYyUQRb4Y ca 3min in om ni bara vill se zoom-funktionen.
Postad 13 March 2010 - 11:03
SimonZ
-
SimonZ
-
Forumräv
-
-
574 inlägg
Nja, enfingerszoom verkar inte så smidigt. Gesten verkar ju bara funka upp och ner. Vad händer om man ska zooma in något högst upp på skärmen? Men pinch kan man sätta fingrarna bredvid varandra och nypa. Med videon ovan så skulle man ju få zooma i mitten av skärmen för att sedan flytta bilden uppåt.
Jag väljer pinch zoom alla dagar i veckan om jag inte behöver den andra handen till något annat.
Postad 13 March 2010 - 11:03
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Tycker du inte zoomfunktionen som visas på Minin ser bra ut då?
Postad 13 March 2010 - 11:05
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Läste du mina länkar på förra sidan? Inte för att vara dryg, men jag har vetat att det inte är äkta MT på HTC telefoner i ungefär en månad men precis när jag hade kommit över det (vilket störde mig mycket och jag började helt klart fundera på en Iphone bara för att ha möjlighet att spela riktigt bra spel). Sen släppte jag till slut det, och bestämde mig att jag kan leva med "gesture" istället för äkta MT... o har legat på SE för att få något svar på om X10 har stöd för åtminstone det sedan dess.
Lite förvånad över hur många här som inte bryr sig om en så pass härlig funktion, det är verkligen skönt när man sitter o surfar, kollar bilder, kartor osv. Det är ju långt ifrån alltid man bara sitter med telefonen i bara en hand. Men bra för er som inte bryr er, önskar jag också var en av er... Dock tror jag i princip alla som har en Iphone idag och testar X10 kommer anmärka på att den funktionen inte finns, den är som sagt grymt skön när man surfar.
Läs lite gamla recensioner på Nexus så är nog en av de vanligaste klagomålen att den saknar pinch to zoom, o det var en rätt stor "grej" när de patchade telefonen med stödet.
Men på vilket sätt exakt är "pinch" bättre än "one finger zoom" ? Kan inte se någon skillnad alls i ren funktion helt ärligt. Edit: Då har jag hellre den typen av zoom som visas på minin på länken här ovan
Redigerat av Pjuklarven, 13 March 2010 - 11:10.
Postad 13 March 2010 - 11:09
Melone
-
Melone
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Är det skärmstorleken som gör att Minin är så pass mkt snabbare än X10?
/Melone
Postad 13 March 2010 - 11:12
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Är det skärmstorleken som gör att Minin är så pass mkt snabbare än X10?
/Melone
Skulle kunna föreställa mig det, den har ju betydligt mindre skärm att hantera. Har för mig nån sa det tidigare men jag minns inte exakt hur mkt mindre den är.
Postad 13 March 2010 - 11:21
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Nja, enfingerszoom verkar inte så smidigt. Gesten verkar ju bara funka upp och ner. Vad händer om man ska zooma in något högst upp på skärmen? Men pinch kan man sätta fingrarna bredvid varandra och nypa. Med videon ovan så skulle man ju få zooma i mitten av skärmen för att sedan flytta bilden uppåt.
Jag väljer pinch zoom alla dagar i veckan om jag inte behöver den andra handen till något annat.
Och jag håller till 99 % hellre i telefonen och hanterar den med en hand än att behöva använda båda händerna. Man SKA kunna använda telefonen med en hand så mycket som möjligt. Därför är pinch-zoom förkastligt jämfört med till exempel enfingers-zoom, tycker jag. Det är ju helpuckat att behöva gå omkring och ha telefonen i båda händerna så fort jag ska surfa eller göra något, för det är inte alltid man sitter ner heller. Håller inte alls med dig.
Postad 13 March 2010 - 11:22
Seriouz
-
Seriouz
-
Användare
-
-
140 inlägg
Skulle kunna föreställa mig det, den har ju betydligt mindre skärm att hantera. Har för mig nån sa det tidigare men jag minns inte exakt hur mkt mindre den är.
Den svagare processorn borde kompensera för den "vinsten" i snabbhet.
Postad 13 March 2010 - 11:23
sefors
-
sefors
-
Användare
-
-
121 inlägg
Läste du mina länkar på förra sidan? Inte för att vara dryg, men jag har vetat att det inte är äkta MT på HTC telefoner i ungefär en månad men precis när jag hade kommit över det (vilket störde mig mycket och jag började helt klart fundera på en Iphone bara för att ha möjlighet att spela riktigt bra spel). Sen släppte jag till slut det, och bestämde mig att jag kan leva med "gesture" istället för äkta MT... o har legat på SE för att få något svar på om X10 har stöd för åtminstone det sedan dess.
Lite förvånad över hur många här som inte bryr sig om en så pass härlig funktion, det är verkligen skönt när man sitter o surfar, kollar bilder, kartor osv. Det är ju långt ifrån alltid man bara sitter med telefonen i bara en hand. Men bra för er som inte bryr er, önskar jag också var en av er... Dock tror jag i princip alla som har en Iphone idag och testar X10 kommer anmärka på att den funktionen inte finns, den är som sagt grymt skön när man surfar.
Läs lite gamla recensioner på Nexus så är nog en av de vanligaste klagomålen att den saknar pinch to zoom, o det var en rätt stor "grej" när de patchade telefonen med stödet.
Det är lite störande att apple på något märkligt sätt har fått sätta standard på hur man ska zooma, det stoppar innovation och nytänkande. Själv föredrar jag "dubbel-tapp" med ett finger på den del av bilden/sidan jag vill zooma in. Och jag har svårt att se hur just den funktionen skulle kunna vara en dealbreaker. Snarare är det väl så att de som skriver väldigt snabbt kan få en del felskrivningar om det inte finns multitouch men det kan man ju lösa med smidig felrättning och vettiga ordlistor. Det enda tillfälle jag kan komma på att multitouch skulle vara en dealbreaker är program som direkt kräver det men en utvecklare som skriver ett program på det sättet kommer stänga ute massa potentiella användare (och kunder).
Postad 13 March 2010 - 11:28
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Men på vilket sätt exakt är "pinch" bättre än "one finger zoom" ?
Kan inte se någon skillnad alls i ren funktion helt ärligt.
Edit: Då har jag hellre den typen av zoom som visas på minin på länken här ovan 
Samma här! /M
Postad 13 March 2010 - 11:37
nhaak
-
nhaak
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Några snabba frågor...
Funderar på denna X10 vs Nexus One..
Nackdel Nexus one är nog den väldigt dåliga batteritiden, X10an har nästan dubbla standby-tiden,
tycker det börjar osa Iphone om batteritiden på Nexus One.. för Iphones ligger väl knappt uppe i 350h heller?
Men nu till frågor om X10an..
Ligger det android 2.1 (2.2?) i den vid leverans, eller är det endast den tidigare versionen av android? Så svårt att veta när det i princip står olika på varje forum man besökt..
Skulle google earth från android market fungera bra på X10an tex?
Hur är det med byggkvaliteten i X10an, har endast kännt på Vivaz.. och blev grymt besviken..
på bilder såg den fin ut.. men irl så tyckte jag att den andades plastighet, speciellt dess bakstycke..
X10an är ju dock lite större, men då får man ju en ruggigt fin skärm med, har hört att den ska vara bra i solljus tom.. någon som kan dementera eller bekräfta detta? För det brukar väl va AMOLED som blir blank i stark sol?
Kör G-mail privat.. och undrar nu om det går att få notifieringar direkt på startskärmen när det inkommit nya mail.. så att man alltid är up to date med mailkorgen.. om man nu tex. har ett flat-rate på mobilsurf tänkte jag!
Kameran i X10an måste väl prestera något bättre än 5mpix i Nexus One hoppas jag?
Och det här med "pinch to zoom", är det något som kan läggas in i kommande uppdateringar av android OS,
eller måste det finnas inbyggt i hårdvaran vid release?
Android market för svenskar verkar ju vara en knaper historia, inte tillgång till betalappar.. men frågan är ju om detta kommer ordna sig framöver?? eller går det att få över betal-appar via wifi eller liknande lösning?
Nackdelar.. fördelar.. på X10an, någon som har den redan och kan kommentera?
Postad 13 March 2010 - 11:37
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
enfingerszoomen känns lite hetare för bilder, men surfar man på nätet känns det som att den skymmer sikten och att man inte kan vara så exakt.
Då fördrar jag nog pinch zoom eller nokias snurr zoom.
Går det att stänga den där försäkräkligt jobbiga tre D - listan med kontakter(timescape?) och få någon enklare variant som man kan srolla snabbare i? typ, en oldschool lista rakt upp och ner?
Postad 13 March 2010 - 11:43
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Att surfa med enhandsfattning med en 4" skärm är nog rätt omöjligt i praktiken. Man får ju ha en rackarns lång tumme isåfall om det skall funka rent praktiskt.
Iphonen är helt fantastisk med pinch to zoom men x10:an har en massa andra fördelar som större skärm med högre upplösning, bättre kamera, snabbare processor bla bla bla... Man kan nog inte få precis allt i en enda manick helt enkelt utan får kompromissa lite. Jag blir glad om man iaf kan få pinch vid surf men jag dör inte eller avskräcks från att köpa en om det saknas. Blir mer en bonus OM det stöds.
Någon som vet hur x10:ans skärm är i solljus. Amoled brukar ju vara rena katastofen i solljus och det kan störa en hel del när man är ute på sommarn och så. Legend och Desire och N1 har väl amoled eller har jag fattat fel?
Postad 13 March 2010 - 11:51
SimonZ
-
SimonZ
-
Forumräv
-
-
574 inlägg
Och jag håller till 99 % hellre i telefonen och hanterar den med en hand än att behöva använda båda händerna. Man SKA kunna använda telefonen med en hand så mycket som möjligt. Därför är pinch-zoom förkastligt jämfört med till exempel enfingers-zoom, tycker jag. Det är ju helpuckat att behöva gå omkring och ha telefonen i båda händerna så fort jag ska surfa eller göra något, för det är inte alltid man sitter ner heller. Håller inte alls med dig. 
Nej man måste inte hålla med varandra och man har säkert olika användningsområden också. Jag kommer sitta ner och surfa med båda händerna mycket om jag köper en X10, och då är ju pinch överlägset eftersom man ser vad man zoomar in och man kan zooma vid kanterna. Men visst håller jag med dig om att pinch är helt värdelöst om man ska använda en hand. Så, återigen, smak och användningsområde.
Postad 13 March 2010 - 11:51
Seriouz
-
Seriouz
-
Användare
-
-
140 inlägg
Att surfa med enhandsfattning med en 4" skärm är nog rätt omöjligt i praktiken. Man får ju ha en rackarns lång tumme isåfall om det skall funka rent praktiskt. 
Iphonen är helt fantastisk med pinch to zoom men x10:an har en massa andra fördelar som större skärm med högre upplösning, bättre kamera, snabbare processor bla bla bla... Man kan nog inte få precis allt i en enda manick helt enkelt utan får kompromissa lite. Jag blir glad om man iaf kan få pinch vid surf men jag dör inte eller avskräcks från att köpa en om det saknas. Blir mer en bonus OM det stöds.
Någon som vet hur x10:ans skärm är i solljus. Amoled brukar ju vara rena katastofen i solljus och det kan störa en hel del när man är ute på sommarn och så. Legend och Desire och N1 har väl amoled eller har jag fattat fel?
Exakt! Pinch to zoom FTW
Postad 13 March 2010 - 11:53
sefors
-
sefors
-
Användare
-
-
121 inlägg
enfingerszoomen känns lite hetare för bilder, men surfar man på nätet känns det som att den skymmer sikten och att man inte kan vara så exakt.
Då fördrar jag nog pinch zoom eller nokias snurr zoom.
Går det att stänga den där försäkräkligt jobbiga tre D - listan med kontakter(timescape?) och få någon enklare variant som man kan srolla snabbare i? typ, en oldschool lista rakt upp och ner?
Timescape (och mediascape) är vad jag förstått som vilken app som helst, så om du inte vill använda den kan du ju installera någon annan applikation för att hantera kontaker mm. Gissningvis visas just timescape och mediascape på alla demos för det är de som skiljer X10 från alla andra androider (förutom hårdvaran). SE behöver nått som särskiljer dom från konkurrenterna.
Postad 13 March 2010 - 11:59
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Timescape (och mediascape) är vad jag förstått som vilken app som helst, så om du inte vill använda den kan du ju installera någon annan applikation för att hantera kontaker mm.
Gissningvis visas just timescape och mediascape på alla demos för det är de som skiljer X10 från alla andra androider (förutom hårdvaran). SE behöver nått som särskiljer dom från konkurrenterna.
Låter ju helt j*vla lysande om det är så. någon som kan bekräfta det? Lutar allt mer åt en x10 fjunis.
Postad 13 March 2010 - 12:00
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Ni som inte förstår fördelarna med pinch 2 zooom, jag bara undrar om ni lekt av er med en Iphone? Om ni har det borde ni ju förstå, och som sagt det är helt frivilligt att använda. Men jag har själv haft en smartphone (Nokia 5800) i ett år nu och även om den är mindre än X10 så är det helt enkelt tvåhandsfattning som är det absolut bästa när man använder tex browser.
Kan nästan lova att det är så ni kommer sitta nästan hela tiden när ni surfar osv. Dvs, telefonen i ena handen och navigerar med den andra.
Det är en j-vligt trevlig grej det där med att zooma med pinch, något jag verkligen saknar på min Nokia efter att ha lekt lite med en Iphone. (eller Hero för den delen)
Sen har vi ju det där med spel, det blir i princip omöjligt att utveckla någon form av spel där man går med en virtuell joystick och har virtuella knappar för att tex skjuta eller hoppa utan stöd för MT. Ni kanske inte bryr er om spel heller men det gör jag.
Theclone, bara att ladda ned en app eller widget (eller köpa Nexus/Desire) om du vill ha lite enklare menyer, det är ju dock just effekterna i timescape som är det läckra
Postad 13 March 2010 - 12:07
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Några snabba frågor...
Funderar på denna X10 vs Nexus One..
Nackdel Nexus one är nog den väldigt dåliga batteritiden, X10an har nästan dubbla standby-tiden, tycker det börjar osa Iphone om batteritiden på Nexus One.. för Iphones ligger väl knappt uppe i 350h heller?
Men nu till frågor om X10an..
Ligger det android 2.1 (2.2?) i den vid leverans, eller är det endast den tidigare versionen av android? Så svårt att veta när det i princip står olika på varje forum man besökt..
1.6 Skulle google earth från android market fungera bra på X10an tex?
Nej, den kräver väl 2.1, men den dagen X10an har 2.1 eller högre lär det funka. Hur är det med byggkvaliteten i X10an, har endast kännt på Vivaz.. och blev grymt besviken.. på bilder såg den fin ut.. men irl så tyckte jag att den andades plastighet, speciellt dess bakstycke..
Kvaliteten på dummyn lämnade inget att anmärka på, kändes gedigen. X10an är ju dock lite större, men då får man ju en ruggigt fin skärm med, har hört att den ska vara bra i solljus tom.. någon som kan dementera eller bekräfta detta? För det brukar väl va AMOLED som blir blank i stark sol?
Det sägs att AMOLED ska vara dåligt i solen, men huruvida det stämmer kan jag inte svara på. Kör G-mail privat.. och undrar nu om det går att få notifieringar direkt på startskärmen när det inkommit nya mail.. så att man alltid är up to date med mailkorgen.. om man nu tex. har ett flat-rate på mobilsurf tänkte jag! Kameran i X10an måste väl prestera något bättre än 5mpix i Nexus One hoppas jag?
Det ska den göra. Och det här med "pinch to zoom", är det något som kan läggas in i kommande uppdateringar av android OS, eller måste det finnas inbyggt i hårdvaran vid release?
Det kan mycket väl komma med nyare versioner, dock måste hårdvaran stödja det. Android market för svenskar verkar ju vara en knaper historia, inte tillgång till betalappar.. men frågan är ju om detta kommer ordna sig framöver?? eller går det att få över betal-appar via wifi eller liknande lösning?
Nackdelar.. fördelar.. på X10an, någon som har den redan och kan kommentera?
Snyggare enligt mig, nackdel att den kommer med 1.6 kanske. Timescape (och mediascape) är vad jag förstått som vilken app som helst, så om du inte vill använda den kan du ju installera någon annan applikation för att hantera kontaker mm.
Gissningvis visas just timescape och mediascape på alla demos för det är de som skiljer X10 från alla andra androider (förutom hårdvaran). SE behöver nått som särskiljer dom från konkurrenterna.
Ja du lär väl ha en telefon som vanligt, antar jag!? Så nog lär man kunna skippa både Time och Mediascape om man så önskar.  Dom har ju även ansiktsigenkänningen, har någon annan det i dagsläget?
Postad 13 March 2010 - 12:11
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
... Theclone, bara att ladda ned en app eller widget (eller köpa Nexus/Desire) om du vill ha lite enklare menyer, det är ju dock just effekterna i timescape som är det läckra 
Gött, tackar. Jag vill ha en liten android mob och x10 mini/pro ser riktigt nice ut, dock inte menyerna. de är för high-tech för mig;) Har en n900:a, som jag är förbannat nöjd med. Nexus/Desire är inget för mig. Men nexus two med tangentbord skulle smaka fågel, eller en x20 med tangenbord
Redigerat av theclone, 13 March 2010 - 12:13.
Postad 13 March 2010 - 12:15
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Gött, tackar. Jag vill ha en liten android mob och x10 mini/pro ser riktigt nice ut, dock inte menyerna. de är för high-tech för mig;) Har en n900:a, som jag är förbannat nöjd med. Nexus/Desire är inget för mig. Men nexus two med tangentbord skulle smaka fågel, eller en x20 med tangenbord 
OT: N900 verkar riktigt cool, med fantastisk hårdvara så om du är nöjd varför byta? (lite stor är den förstås)
Postad 13 March 2010 - 12:26
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
OT: N900 verkar riktigt cool, med fantastisk hårdvara så om du är nöjd varför byta? (lite stor är den förstås)
OT: Dels Programerar/plillar/trimar/optimerar n900:an hela tiden vilket gör den unik. Men oxå det att man fuckar upp det till och från. Då måste man ha minst en back-up  Sedan saknar den i nuläget voice navigation vilket förmodligen kommer, men inte finns nu. Google är ju riktigt vassa på den fronten. Men mest för att jag vill ha en ny(träningsmobil). Blir nog x10 mini och kanke nya iphone i år om de inkluderar riktig multitasking, vilket jag tvivlar på. tillbax till x10. någon om sett några bilder på x10 mini med någon form av navigering?
Redigerat av theclone, 13 March 2010 - 12:31.
Postad 13 March 2010 - 12:29
jlarsson1978
-
jlarsson1978
-
Användare
-
-
167 inlägg
Det såg ju väldigt smidigt ut.=)
Flöt på ruskigt snabbt. Man börjar nästan undra om Minin är snabbare än X10:an ?
Postad 13 March 2010 - 12:37
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Flöt på ruskigt snabbt. Man börjar nästan undra om Minin är snabbare än X10:an ?
Vem vet x10:mini kanske kör 2.x under skalet på Demo:n  (Fast inte så troligt)
Redigerat av theclone, 13 March 2010 - 12:38.
Postad 13 March 2010 - 12:40
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
EDIT: Borta...
Redigerat av zippiz, 13 March 2010 - 12:41.
Postad 13 March 2010 - 12:56
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Nu vill inte jag heller vara dryg, som du skrev, MT i den form du talar om är ju bra t.ex vid spel, jag som lekt med X10an bra länge saknar öht inte de funktionerna DU stör dig på. Jag tycker X10 som den är idag är en alldeles utmärkt Androidtelefon som fyller varenda funktion som jag söker, där i ligger inte MT som feature i sig. Det är klart att iPhoneägare kommer klaga på det, det är ju kanske den enda funktionen i iPhone som är värd att kopiera + snygg + enkel att använda. Klarar du dig inte utan tvåfinger-zoom så har du andra telefoner som klarar det. Det är def. inte en deal breaker för den stora massan, det är dock en jävligt hypad feature för om det saknas i en telefon så är det en riktig blunder eftersom andra telefoner har det. En-finger-zoom t.ex går precis lika enkelt att använda dessutom är det jävligt mkt smidigare än att tvingas använda 2, testa skall du får se. Har du sett hur SE löst zoom-funktionen i X10an när du surfar? Då menar jag inte i Dolphin browser utan den inbyggda? Det fungerar utmärkt och de recensioner som finns ger det klart bäst betyg av de med 1.6 utan pinch-zoom. Det fungerar dessutom bra i googlemaps, google earth har jag inte prövat på X10an så det kan jag inte uttala mig om. Zoomar du alla dina bilder i telefonen? Räcker det inte att se bilden i full screen på en 4" skärm? Det duger utmärkt och är jag nöjd lägger jag över bilden på extern källa. Måhända kanske man måste zooma på en iPhone för att se om den ynka kameran lyckats fixa en sjysst bild, inte vet jag. Jag är dock jävligt enig med dig att informationen från SE är väldigt vag och hade kunnat lösas oerhört mycket smidigare, dock finns telefonen inte ute i butikerna än, så mitt råd är att du testar en X10a live innan du kastar dig in i Desire-tåget
Postad 13 March 2010 - 13:07
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
tack Aure. Har du testat GPS:En något? låser den din location snabbt. Kan den göra det utan nätverk? har du provat att navigera med bil? flyter det på bra? någon info om det.
Redigerat av theclone, 13 March 2010 - 13:11.
Postad 13 March 2010 - 13:14
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
tack Aure. Har du testat GPS:En något? låser den din location snabbt. Kan den göra det utan nätverk? har du provat att navigera med bil? flyter det på bra? någon info om det.
Nja,  Jag har snabbt prövat den...inne hade den problem med fix men ute tog det 5-10 sekunder kanske, max. Jag har inte prövat att navigera med bil.
Postad 13 March 2010 - 13:20
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Nu vill inte jag heller vara dryg, som du skrev, MT i den form du talar om är ju bra t.ex vid spel, jag som lekt med X10an bra länge saknar öht inte de funktionerna DU stör dig på. Jag tycker X10 som den är idag är en alldeles utmärkt Androidtelefon som fyller varenda funktion som jag söker, där i ligger inte MT som feature i sig.
Det är klart att iPhoneägare kommer klaga på det, det är ju kanske den enda funktionen i iPhone som är värd att kopiera + snygg + enkel att använda. Klarar du dig inte utan tvåfinger-zoom så har du andra telefoner som klarar det. Det är def. inte en deal breaker för den stora massan, det är dock en jävligt hypad feature för om det saknas i en telefon så är det en riktig blunder eftersom andra telefoner har det. En-finger-zoom t.ex går precis lika enkelt att använda dessutom är det jävligt mkt smidigare än att tvingas använda 2, testa skall du får se.
Har du sett hur SE löst zoom-funktionen i X10an när du surfar? Då menar jag inte i Dolphin browser utan den inbyggda? Det fungerar utmärkt och de recensioner som finns ger det klart bäst betyg av de med 1.6 utan pinch-zoom. Det fungerar dessutom bra i googlemaps, google earth har jag inte prövat på X10an så det kan jag inte uttala mig om.
Zoomar du alla dina bilder i telefonen? Räcker det inte att se bilden i full screen på en 4" skärm? Det duger utmärkt och är jag nöjd lägger jag över bilden på extern källa. Måhända kanske man måste zooma på en iPhone för att se om den ynka kameran lyckats fixa en sjysst bild, inte vet jag.
Jag är dock jävligt enig med dig att informationen från SE är väldigt vag och hade kunnat lösas oerhört mycket smidigare, dock finns telefonen inte ute i butikerna än, så mitt råd är att du testar en X10a live innan du kastar dig in i Desire-tåget 
Kunde inte hålla med dig mer  Finns i dagsläget inte en enda nackdel som jag ser det med SE's lösning och genomförande  Tycker det dessutom är smidigare än i den trejde parts browsern som syntes på förra sidan där man skulle knacka på skärmen en gång innan zoomen funkade.
Postad 13 March 2010 - 13:21
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Massor med väl formulerad text.
+1! Lyssna på Aure zippiz. Testa i alla fall X10:an innan du går över till Desire.
Postad 13 March 2010 - 13:22
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Nja, Jag har snabbt prövat den...inne hade den problem med fix men ute tog det 5-10 sekunder kanske, max. Jag har inte prövat att navigera med bil.
Finns det nån mobil med gps som inte har problem inomhus?  Sett Google Maps Navigation förresten? Verkar riktigt smidigt
Postad 13 March 2010 - 13:33
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Finns det nån mobil med gps som inte har problem inomhus? 
Sett Google Maps Navigation förresten? Verkar riktigt smidigt 
Ja, ser riktigt nice ut. Men kommer väl inte till x10 på ett tag. Eller? Dock följer ju google your every move http://www.youtube.c...h?v=tGXK4jKN_jY
Postad 13 March 2010 - 13:39
osmano
-
osmano
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Finns det nån mobil med gps som inte har problem inomhus? 
Sett Google Maps Navigation förresten? Verkar riktigt smidigt 
Er ikke Wisepilot avhengig av nettverk for å laste ned kart? ....Ok å bruke hjemme men dyrt i utlandet... Jeg får signal inne både på Igo8 og Navigon....
Postad 13 March 2010 - 13:46
mikrokiwi
-
mikrokiwi
-
Amatör
-
-
60 inlägg
För er som kanske inte riktigt förstått hur X10ans zoom i browsern fungerar så kan ni kolla mellan 2:47 och 5:42 på den här videon: http://www.youtube.c...h?v=dbBHkEHmUI4 (observera videon är från november 2009) Tycker att de har löst det på ett alldeles utmärkt sätt, och det kan ju bara bli bättre när den får 2.1 eller när någon fixar root på den
Redigerat av mikrokiwi, 13 March 2010 - 13:55.
Postad 13 March 2010 - 13:55
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
För er som kanske inte riktigt förstått hur X10ans zoom i browsern fungerar så kan ni kolla mellan 2:47 och 5:42 på den här videon: http://www.youtube.c...h?v=vM81xWzJAmg (observera videon är från november 2009)
Tycker att de har löst det på ett alldeles utmärkt sätt, och det kan ju bara bli bättre när den får 2.1 eller när någon fixar root på den 
Du MÅSTE ha postat fel länk?
Postad 13 March 2010 - 13:55
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Ja, ser riktigt nice ut. Men kommer väl inte till x10 på ett tag. Eller?
Dock följer ju google your every move 
http://www.youtube.c...h?v=tGXK4jKN_jY
Nej det kräver väl 2.x av android gissar jag? men det var just den videon jag tänkte på, verkar grymt lovande istället för att knappa in
Postad 13 March 2010 - 13:57
mikrokiwi
-
mikrokiwi
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Du MÅSTE ha postat fel länk?   haha, vad fick dig att misstänka det? fixat nu
Postad 13 March 2010 - 13:58
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
För er som kanske inte riktigt förstått hur X10ans zoom i browsern fungerar så kan ni kolla mellan 2:47 och 5:42 på den här videon: http://www.youtube.c...h?v=dbBHkEHmUI4 (observera videon är från november 2009)
Tycker att de har löst det på ett alldeles utmärkt sätt, och det kan ju bara bli bättre när den får 2.1 eller när någon fixar root på den 
LOL
Postad 13 March 2010 - 14:02
nhaak
-
nhaak
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hm..
Så X10 kör endast zoom via + och - -knapparna??
Trodde den skulle ha någon typ av "en-fingers-zoom" förmåga??
Postad 13 March 2010 - 14:03
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Hm..
Det där är väl en rätt tidig film gissar jag? Menyerna laggar inte så där mkt på dom med senaste FW. Edit: Så jag hoppas dem har fått samma som minin har.
Redigerat av Pjuklarven, 13 March 2010 - 14:04.
Postad 13 March 2010 - 14:06
mikrokiwi
-
mikrokiwi
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Hm..
Som sagt, det är en rätt tidig film, men vad jag menade var den här lilla "zoom-rutan" som man kan få fram, och därmed få en riktigt bra överblick på sidan man är inne på för att sedan zooma in på just den del man vill  Finns vad jag vet inte på några andra mobiler eller browsers.
Postad 13 March 2010 - 14:07
nhaak
-
nhaak
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Det där är väl en rätt tidig film gissar jag? Menyerna laggar inte så där mkt på dom med senaste FW.
Edit: Så jag hoppas dem har fått samma som minin har.
Nån som har testat en skarp version av senare uppdatering och kan bekräfta en-fingers-zoom ??
Postad 13 March 2010 - 14:09
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Som sagt, det är en rätt tidig film, men vad jag menade var den här lilla "zoom-rutan" som man kan få fram, och därmed få en riktigt bra överblick på sidan man är inne på för att sedan zooma in på just den del man vill Finns vad jag vet inte på några andra mobiler eller browsers.
Jo det är riktigt smart och har ju fått bra kritik just gällande den rutan  Men jag hoppas ju den kommer ha steglös zoom med ett finger med dessutom, inte med + och - på skärmen. Nån som har testat en skarp version av senare uppdatering och kan bekräfta en-fingers-zoom ??
Ja det skulle man ju vilja veta
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|