smsen vet jag inte om handcent kan synka till google, men det har jag ju redan covrat ändå så.
* Officiell tråd - HTC Desire *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 30 december 2010 - 21:02
smsen vet jag inte om handcent kan synka till google, men det har jag ju redan covrat ändå så.
Postad 08 januari 2011 - 18:42
Har en Desire sedan i våras och är mycket nöjd. Dock så upptäckte jag ett problem vid synkningen av min kalender idag.
Jag använder HTC synk och synkar min Outlook via USB-kablen. Kalenderposter i min Outlook uppdateras utan problem i min telefon. Men kalenderposter som jag skrivit in i min lur och sedan skall synka över i Outlook kommer inte med?!
Är det någon som har någon idé eller tips på vad som kan vara fel?
Har fortfarande detta problem. Är det någon som har samma, eller ännu bättre en lösning!

Postad 09 januari 2011 - 20:30
Postad 10 januari 2011 - 07:44
Har fortfarande detta problem. Är det någon som har samma, eller ännu bättre en lösning!
Prova detta:
Jag har kommit tillrätta med minna kalender beskymmer. Så här gjorde jag.
• Jag raderade mitt Exchange ActiveSync-konto i telefonen. Eftersom det fortfarande fanns uppgifter i min kalender efter detta rensat jag data i kalendern och kalender lagring (Meny -> Inställningar -> Program -> Hantera program. Fliken Alla och rensa all kalender data (glöm inte rensa, om det finns, data i kalender widget ). Lade till Exchange ActiveSync-konto igen. Klart!
kolla även i http://www.swedroid....read.php?t=9729
Postad 11 januari 2011 - 20:19
Prova detta:
Jag har kommit tillrätta med minna kalender beskymmer. Så här gjorde jag.
• Jag raderade mitt Exchange ActiveSync-konto i telefonen. Eftersom det fortfarande fanns uppgifter i min kalender efter detta rensat jag data i kalendern och kalender lagring (Meny -> Inställningar -> Program -> Hantera program. Fliken Alla och rensa all kalender data (glöm inte rensa, om det finns, data i kalender widget ). Lade till Exchange ActiveSync-konto igen. Klart!
kolla även i http://www.swedroid....read.php?t=9729
Tack för svar men jag vet inte om detta kan hjälpa mig? Jag använder mig INTE av Exchange Activesync.
Utan jag synkar min Outlook direkt via USB-kabeln och HTCs Syncprogramvara, och det fungerar utmärkt att synka över information som jag lagt in i Outlook -> telefonenskalender.
Men omvänt om jag lagt in en ny händelse i telefonenskalender och sedan vill synka detta till Outlook (telefonenskalender -> Outlook) så överförs inte dessa kalenderhändelser.
Riktigt irriterande...
Postad 12 januari 2011 - 12:51
för mig synkar inte kontakterna av nån anledning (kanske är nån annan inställning som jag har missat/bockat av), för synkningen är iallafall igång.
Gå in i inställninger,konton och synkronisering klicka där hvor det din e-post till Google och bocka i synkronisera kontakter
Postad 12 januari 2011 - 13:27
Vilken liknande navigering är bäst till Desire?
Intresserad av större delen av västra Europa.
Varit väldigt nöjd med TomTom och hur den fungerar.
Postad 13 januari 2011 - 07:33
När jag drog igång Android market angav jag min gmail adress. Nu när jag kollar i mina kontakter har den syncat in alla kontakter från Gmail vilket är katastrof. Hur får jag bort detta så att det blir som vanligt?
Dvs att mina kontakter var som de var innan. Jag syncar kontakter och mail med Exchange.
Postad 13 januari 2011 - 07:38
Hej
När jag drog igång Android market angav jag min gmail adress. Nu när jag kollar i mina kontakter har den syncat in alla kontakter från Gmail vilket är katastrof. Hur får jag bort detta så att det blir som vanligt?
Dvs att mina kontakter var som de var innan. Jag syncar kontakter och mail med Exchange.
Kontakter/visa/välj vad du vill se. Du kan även stänga av synkning av Google konto.
Jag använder denna. Fungerar fint för mig. Hoppas att Google släpper det för hela världen snart så att man slipper att installera den här varianten. 10 MB minne är guldvärt.Har haft en HTC med WM 6.5 och haft en inst av TomTom 7.
Vilken liknande navigering är bäst till Desire?
Intresserad av större delen av västra Europa.
Varit väldigt nöjd med TomTom och hur den fungerar.
Postad 13 januari 2011 - 07:42
Förut raderades e-post meddelanden i luren när jag raderade dem på webben (Hotmail). Nu händer det inget. Antingen hände det efter senaste update eller så beror på att jag ställde in på att radera på servern. Dock tog jag bort det sedan. Och även raderat ALLA konton en gång utan resultat.

Någon som vet?
Postad 13 januari 2011 - 12:06
Kontakter/visa/välj vad du vill se. Du kan även stänga av synkning av Google konto.
Jag använder denna. Fungerar fint för mig. Hoppas att Google släpper det för hela världen snart så att man slipper att installera den här varianten. 10 MB minne är guldvärt.
Vilket format kör du med?
Med TomTom var jag väldigt nöjd med att jag hade alla tänkbara vägar. Var aldrig ett problem vill vara säger på att jag har varenda liten ort samt bra kartor nu också.
Maps cache - downloading maps:
There are several downloaders available, I recommend Mobile Atlas Creator. Open it, select some area and zoom levels, click "Add selection" button, choose "AndNav atlas format", click "Create atlas" and wait. Then open directory with atlases, open your new atlas ("Unnamed atlas_<date>"), open "Google Maps" dir (or something else, if you didn't download Google's map) and you should see directories "0" - "19" - depending on which zoom levels you have chosen. Copy these directories to e.g. /sdcard/brut.googlemaps/tiles/map-en_US-andnav/ dir or zip them all and copy to /sdcard/brut.googlemaps/tiles/map-en_US-andnav.zip . If you have zip file already, then you could add new files to archive or do a unzip, copy, zip combo.
And one more advice related to maps cache. If you have any problems with creating custom tile path, zipping or pushing predownloaded tiles, then enable "Debug mode" in BrutMod menu and look into logcat. There you will see where BrutMod looks for files and why it can't find them.
Postad 13 januari 2011 - 14:29
Postad 13 januari 2011 - 16:51
Postad 19 januari 2011 - 17:14
Skaffat nyligen en Desire med 2.2 uppdatering men jag har ett problem med både mina egna och laddade filmer (.mkv) som är inspelade i 720p. Vid uppspelningen hackar dem jättemycket medan divx filmer fungerar bra. Vet inte om problemet ligger i telefonen eller minneskortet. Minneskort är Sandisk 8gb class 2. Tycker ni att man ska köpa ett snabbare minneskort? Isf vilket? Har sett Sandisk 16gb class 4 på ebay för ungefär 200kr. Är detta ok? Hittat också märket Kingston 16gb class 6 men vet inte om dem är lika bra som Sandisk?
Tackar för alla svar.
Postad 25 januari 2011 - 00:10
Postad 25 januari 2011 - 17:38
De kommer efter nån minut. Telefonen letar väl igenom kortet eller nåt.Jag har köpt ett 16GB Sandisk-kort och när jag använder det så försvinner alla program jag lägger på kortet efter att jag startat om telefonen. Varför?
Postad 01 februari 2011 - 09:59
Nån som vet hur man kan göra? Kanske via datorn eller nåt?
Postad 03 februari 2011 - 00:39
Nej tyvärr.De kommer efter nån minut. Telefonen letar väl igenom kortet eller nåt.
Hur ska man egentligen göra när man byter kort. Ska man göra något speciellt?
Jag kopierade över det gamla kortet till det nya och satte sedan in det.
Postad 03 februari 2011 - 10:51
Nej tyvärr.
Hur ska man egentligen göra när man byter kort. Ska man göra något speciellt?
Jag kopierade över det gamla kortet till det nya och satte sedan in det.
Gjorde exakt samma sak, och alla mina appar finns på plats nån minut efter boot.
Postad 03 februari 2011 - 23:20
Ringde Tre support och dom pratade om någon bugg i senaste uppdateringen som gjorde att man inte kunde spara på kortet. Tror dom yrar, det fungerar ju på 4 GB-kortet.Gjorde exakt samma sak, och alla mina appar finns på plats nån minut efter boot.
Sedan sa dom att jag skulle prova att formatera kortet i telefonen men det går inte, "Formatera SD-kort" är gråmarkerat.
Postad 04 februari 2011 - 07:54
Ringde Tre support och dom pratade om någon bugg i senaste uppdateringen som gjorde att man inte kunde spara på kortet. Tror dom yrar, det fungerar ju på 4 GB-kortet.
Sedan sa dom att jag skulle prova att formatera kortet i telefonen men det går inte, "Formatera SD-kort" är gråmarkerat.
Gör så här:
1. Spara allt på din dator
2. Montera bort kortet (funktion i telefonen)
3. Formatera kortet (funktion i telefonen)
4. Kopiera allt tillbaks till kortet
Det är bara en gissning. Men du kan väl testa det ändå.
Postad 04 februari 2011 - 11:51
Aha, då fick man lära sig hur man formaterar i alla fall, visste inte att man måste montera bort det först.Gör så här:
1. Spara allt på din dator
2. Montera bort kortet (funktion i telefonen)
3. Formatera kortet (funktion i telefonen)
4. Kopiera allt tillbaks till kortet
Det är bara en gissning. Men du kan väl testa det ändå.
Tyvärr så är det samma fel fortfarande. Det är inte bara apparna som försvinner, tar jag en bild så är den också borta. Kan det vara fel på kortet?
Postad 07 februari 2011 - 09:58
Tankar?
Postad 08 februari 2011 - 10:31
kommer inte ditt nätverk upp när den söker ens?
Japp, jag ser det och många andra nätverk men kan inte ansluta.
Står att den ansluter...autentiserar...frånkopplad.
Får aldrig upp den där trådlösa nätverkssymbolen längre heller.
Postad 08 februari 2011 - 11:29
Aha, då fick man lära sig hur man formaterar i alla fall, visste inte att man måste montera bort det först.
Tyvärr så är det samma fel fortfarande. Det är inte bara apparna som försvinner, tar jag en bild så är den också borta. Kan det vara fel på kortet?
Testa ett annat kort. Du kan ju formatera om det gamla och göra på samma sätt. Fungerar det då är det garanterad fel på nya kortet.
Postad 09 februari 2011 - 11:57
När jag ska uppdatera Angry birds season så laddar den ner programmet men när den ska installera så får jag ett medelande om "installationsfel Unknown reason -18
Några förslag?
Tackar på förhand!
/anders
Postad 10 februari 2011 - 10:31
Prova ta ur minneskortet och installera, så fick jag göra på en Desire HDLitet problem.
När jag ska uppdatera Angry birds season så laddar den ner programmet men när den ska installera så får jag ett medelande om "installationsfel Unknown reason -18
Några förslag?
Tackar på förhand!
/anders
Postad 10 februari 2011 - 11:46
Litet problem.
Några förslag?
Tackar på förhand!
/anders
Du måste radera en fil på minneskortet. Kommer inte ihåg vad den heter. Googla.
/Niklas
Postad 12 februari 2011 - 19:50
Har försökt googla men hittar inte filen.
Har du något tips?
TACK..
Postad 13 februari 2011 - 01:07
Flytta angry birds sea... till telefon
montera bort SD i menyn
Uppdaterade angry birds i market
monterad tbx SD i menyn
Flyttade angry birds till SD.

Postad 14 februari 2011 - 09:07
Kan ju vara fel på nätverket. Vad är det för utrustning du har? Jag hade stora problem med BBBs moden. Men nu kör jag med min gamla D-Link routern bakom modemet och allt fungerar fläckfritt. Kan ju även vara så att du har för många prylar kopplade till nätverket. Då får inte Desiren plats helt enkelt.
Hmm, tror knappt det kan vara det som spökar för det har fungerat typ första månaden (har haft HTC ca 6 månader nu). Har bara två datorer kopplade till nätverket, varav den ena trådlöst. Kör med Comhems grejer.
Postad 16 februari 2011 - 17:37
Postad 19 februari 2011 - 14:47
www.zagg.com säljer invisibleshield och skins till många olika mobiler.nån som har tips på nytt batteryskydd, gärna med ett skydd för kameran med? den skiten har blivit helt repig (trots skyddsficka) och skulle gärna vilja ha den utbytt.
Skins sitter på baksidan och är reptålig. Man kan köpa deras eller skicka eget mönster. Har gjort det själv.
Postad 19 februari 2011 - 15:48
Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 19 februari 2011 - 15:48.
Postad 19 februari 2011 - 16:08
hjälper inte speciellt mycket då det inte skyddar linsen, och det är just det jag vill. skulle behöva byta ut hela baksidan eftersom min är så j*vla repig av nån anledning.
Köp en tub Displex och polera så blir linsen som ny.
Men använd inte den på touchscreenen bara, för det är tydlingen inte bra.
Postad 08 mars 2011 - 20:57
Så bra tips och råd välkomnas!
/Lennart
Postad 09 mars 2011 - 08:47
-Noterar idag att min sync kontakter inte fungerar på min Desire, har läst lite på webben om detta problem men helst vill jag slippa att återställa telefonen då det är en del jobb med appar och sånt.
/Lennart
Gör så här om det är ett Exchange konto :
// Jonas
Postad 09 mars 2011 - 09:53
/Lennart
Redigerat av LJN, 09 mars 2011 - 10:01.
Postad 14 mars 2011 - 17:41
Nån som vet hur man kan göra? Jag har självklart provat att starta om telefonen och market osv

Postad 27 mars 2011 - 14:47
-Noterar idag att min sync kontakter inte fungerar på min Desire, har läst lite på webben om detta problem men helst vill jag slippa att återställa telefonen då det är en del jobb med appar och sånt.
/Lennart
Vill berätta hur jag löste problemet till slut. Jag provade att synka från min andra nya HTC HD telefon med samma resultat att synkningen inte fungerade och felmeddelande kom. Då stängde jag av synkningen, satte mig vid datorn och raderade alla mina kontakter under Gmail. Återaktiverade synkningen på telefonen, och nu fungerar allt igen... Så tydligen kan kontaktregistret hos Googles "molnservrar" bli korrupta eller något liknande.
/Lennart
Postad 02 april 2011 - 20:38
Jag har idag en Samsung Wave som de en hel del problem med så nu funderar jag på annan telefon. HTC Desire är idag relativt "gammal" telefon men den verkar ändå väldigt populär fortfarande.
Det finns ett par frågor jag skulle vara väldigt tacksam för svar på.
- Hur länge kan man räkna med att batteriet håller om man endast ringer något samtal under dagen och skickar ett och annat SMS (samt trådlöst med push)?
- Är det stor skillnad på batteritiden om man använder blue tooth headset?
- Är det möjligt att spela in en fras och knyta denna till en kontakt och sedan ringa upp en kontakt genom att säga frasen? (tror det kallas röstuppringning)
- Är det möjligt att koppla upp både gmail och hotmail och då få notifiering så snart det kommer in ett mail?
- Kan man använda mailfunktionen utan att den hämtar samtliga redan lästa mail? (jag vet, det låter märkligt men så gör waven)
- När man ska ta emot ett inkommande röstsamtal, finns det en märkbar fördröjning mellan det att man tryckt på svara knappen tills linjen är öppen?
- Får man starta om telefonen ofta på grund av ex minnes läckage? och isåfall hur ofta?
- Hur anser du att HTC Desire står sig jämfört med dagens telefoner på marknaden? Finns det någon annan som du hellre valt?
- Vet man om HTC Desire kommer få nyare version av Android(ex 2.3)?
- Finns det fungerade chat klient för MSN/GoogleTalk/Facebook?
- Finns det något annat värt att nämna om telefonen?
Jag vet att det är ett par frågor, jag hoppas ni har överseende med dem.
MVH
Redigerat av Unregistered30026, 02 april 2011 - 20:42.
Postad 02 april 2011 - 21:16
Hur länge kan man räkna med att batteriet håller om man endast ringer något samtal under dagen och skickar ett och annat SMS (samt trådlöst med push)?
2 dagar kanske. jag laddar min mobil varje dag hursomhelst.
Är det stor skillnad på batteritiden om man använder blue tooth headset?
jag tycker inte det. drar något mer, men inte jättemycket.
Är det möjligt att spela in en fras och knyta denna till en kontakt och sedan ringa upp en kontakt genom att säga frasen? (tror det kallas röstuppringning)
ja det är jag ganska säker på. finns väl på dom flesta mobiler.
Är det möjligt att koppla upp både gmail och hotmail och då få notifiering så snart det kommer in ett mail?
gmail kommer ju såklart med så det är inga problem. hotmail får du nog använda en annan app för (vilket du givetvis kan göra med gmail med).
Kan man använda mailfunktionen utan att den hämtar samtliga redan lästa mail? (jag vet, det låter märkligt men så gör waven)
kan ställa in den på synca 4 dagar eller synca alla.
När man ska ta emot ett inkommande röstsamtal, finns det en märkbar fördröjning mellan det att man tryckt på svara knappen tills linjen är öppen?
inte vad jag har märkt.
Får man starta om telefonen ofta på grund av ex minnes läckage? och isåfall hur ofta?
nä. jag startar bara om mobilen när jag flashar nåt. händer kanske nån gång då och då att jag startar om bara för att med, men det behövs inte speciellt ofta.
Vet man om HTC Desire kommer få nyare version av Android(ex 2.3)?
jag tror den skulle få 2.3, men inte hundra på när.
Finns det fungerade chat klient för MSN/GoogleTalk/Facebook?
ja, flera.
nu tänkte jag ställa en liten fråga. är sugen på att byta batteriluckan, och funderar då samtidigt på att skaffa nytt batteri. vad vågar man köpa för nåt egentligen?
Postad 02 april 2011 - 21:30
Jag vill gärna följa upp med ett par frågor :
Är det möjligt att spela in en fras och knyta denna till en kontakt och sedan ringa upp en kontakt genom att säga frasen? (tror det kallas röstuppringning)
ja det är jag ganska säker på. finns väl på dom flesta mobiler.
Tro det eller ej men Samsung wave stöder inte detta och efter som det är en viktig funktion för mig så tänkte jag kontrollera

Kan man använda mailfunktionen utan att den hämtar samtliga redan lästa mail? (jag vet, det låter märkligt men så gör waven)
kan ställa in den på synca 4 dagar eller synca alla.
Vad menas med synca 4 dagar eller synca alla? När jag väljer hämta på min Samsung Wave från hotmail så hämtar den 50 senaste som sätts till olästa (trotts att de är lästa på datorn), trycker jag på hämta igen så hämtar den ytterligare 50 (men då äldre än de som redan är hämtade). Som du förstår så är detta ohållbart, i en liten telefon kan jag inte hålla på att dona med att gå in och läsa varje mail en gång till för att få dem lästa(så att man inte har en notifiering i menyn på nytt mail). Självklart vill man bara ha de senaste olästa, är detta möjligt på Desire ihop med hotmail? Hotmail på Samsung wave kör ju POP3 så jag antar att det är en del av anledningen.
nu tänkte jag ställa en liten fråga. är sugen på att byta batteriluckan, och funderar då samtidigt på att skaffa nytt batteri. vad vågar man köpa för nåt egentligen?
Jag är inte så insatt än men en snabb titt så verkar det finnas batteri på upp emot 2400 mah (link). Men man kan ju undra om man vågar köra något annat än orginal?
Postad 02 april 2011 - 21:45
Tro det eller ej men Samsung wave stöder inte detta och efter som det är en viktig funktion för mig så tänkte jag kontrollera
jag har inte orginalromen och verkar inte hitta nåt för det på oxygen. men jag vill minnas att det ska gå att fixa.
Vad menas med synca 4 dagar eller synca alla? När jag väljer hämta på min Samsung Wave från hotmail så hämtar den 50 senaste som sätts till olästa (trotts att de är lästa på datorn), trycker jag på hämta igen så hämtar den ytterligare 50 (men då äldre än de som redan är hämtade). Som du förstår så är detta ohållbart, i en liten telefon kan jag inte hålla på att dona med att gå in och läsa varje mail en gång till för att få dem lästa(så att man inte har en notifiering i menyn på nytt mail). Självklart vill man bara ha de senaste olästa, är detta möjligt på Desire ihop med hotmail? Hotmail på Samsung wave kör ju POP3 så jag antar att det är en del av anledningen.
alltså att du hämtar dom mailen du fått dom senaste 4 dagarna. märkte nu att det kunde man ställa in hur många det skulle vara. och om jag har läst dom på datorn så är dom lästa när dom hämtas till mobilen, och om jag läser i mobilen så blir dom lästa på datorn med. vad gäller hotmail vet jag inte då jag inte använder mig av det i mobilen. men förstår att det är skitjobbigt att få mailen lästa igen.
Jag är inte så insatt än men en snabb titt så verkar det finnas batteri på upp emot 2400 mah (link). Men man kan ju undra om man vågar köra något annat än orginal?
jo där finns ju en del. och mugen 3200mah verkar ju vara ganska bra men kostar ju 500kr >.<. och ebay-batteri kanske gör nåt riktigt jävligt som att börja brinna eller nåt så det vettefan om man vågar köpa.
Postad 02 april 2011 - 22:15
Jag har ett billligt kina batteri som är på 1600 mAh (orginal är på 1400 mAh) och det håller inte alls lika bra som orginalet, ungefär 1/3 kortare hållbarhet (det duger som extra batteri när orginalet dör).
Skulle satsa på ett orginal batteri om jag vore du!
Postad 03 april 2011 - 00:41
Ja, det går att koppla den till hotmail. Det har jag. (som sagts tidigare så ingår gmail, konfigureras vid första starten av mobilen)Hej!
Jag har idag en Samsung Wave som de en hel del problem med så nu funderar jag på annan telefon. HTC Desire är idag relativt "gammal" telefon men den verkar ändå väldigt populär fortfarande.
Det finns ett par frågor jag skulle vara väldigt tacksam för svar på.
[*] Är det möjligt att koppla upp både gmail och hotmail och då få notifiering så snart det kommer in ett mail?
[/list]
Jag vet att det är ett par frågor, jag hoppas ni har överseende med dem.
MVH
Postad 03 april 2011 - 08:39
Ja, det går att koppla den till hotmail. Det har jag. (som sagts tidigare så ingår gmail, konfigureras vid första starten av mobilen)
Hur fungerar detta då? Hotmail kör vad jag förstår över POP3 vilket innebär att den kan inte hålla koll på vad som är läst på datorn respektive vad som är läst i klienten(mobilen)? På min Samsung Wave så hämtas de 50 senaste mailen, alla sätts till olästa oavsätt om de är lästa i min hotmail. Detta gör att Samsung Wave plingar om att jag har 50 olästa mail och detta försvinner inte förrens jag gått in på varje mail (manuellt). Gör jag en ny hämtning så kommer den först ta de som är nyare än de jag redan har på telefonen och sen tar de upp till 50 av de som är äldre än de som redan finns på telefonen. Man kan mer eller mindre säga att hotmail är oanvändbart på telefonen. Frågan är hur Desire hanterar detta?
Postad 03 april 2011 - 09:55
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar