Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Wii U - Officiell tråd

3773 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 december 2013 - 00:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
På konsol och en stor TV-skärm ska det vara 3D. De behöver ett episkt äventyr nu.

De kan ta det de lärde sig från Link Between Worlds och implementera i 3D, det spelet var bra för att de skippade allt som varit mindre bra med de senaste Zeldaspelen; för mycket handhållning, linjärt, repetitiv välkänd formula, tokenkelt, påvingat samlande, j-vla massa backtracking och padding (Skyward Sword + Wind Waker). Och ändå är de spelen så bra. Tänk då ett 3D-spel där de inte larvar sig med sånt och bara fokuserar på att leverera ett svinbra äventyr hur bra det kan bli.

Både Twilight Princess och Ocarina of Time (och Majoras Mask) hade en mörkare story, nu när de har deras bästa grafik hittills ska de köra en mörkare story, mer hardcore som ALBW och med grymma vyer/platser att utforska och bossar som faktiskt är krävande att klara av. Man kan ju drömma.

Postad 23 december 2013 - 01:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Tycker 3D spelen är för svårstyrda. Vet inte hur många gånger jag dog på lätta bossar tack vare sunkig kontroll i SS.
Föredrar helt klart 2D men 3D duger också. Helt säker på att nästa Zelda inte kommer vara i närheten så bra som senaste 3DS Zelda iaf. Det blir säkert för komplicerat i vanlig ordning.

Postad 23 december 2013 - 01:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Man får skilja på sunkig och svårstyrd dock. Sunkig är den varken i SS eller Pikmin då jag själv inte hade några problem, däremot bevisligen för komplicerad för personer med mindre bra fingerfärdighet/koordination så att säga.

Jag tror dock inte de kommer ha kvar svärdsvingandet i Zelda Wii U. Ser inte hur de ska kunna dra nytta av gamepaden, som de såklart kommer vilja göra, i så fall.

Postad 23 december 2013 - 12:01

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Om ett dygn har man provlirat lite SMD3W.. :)
Rev eld på N64 i förrgår när jag var själv hemma, tog 2 stjärnor i Mario64 och dog i Lethal lava land pga kass styrspak (skyller på den iaf).

Postad 23 december 2013 - 22:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 1

However, one system that has managed to remain in the picture is the Nintendo Wii U, a console which in terms of raw power is closer to the PS3 and Xbox 360 than the PS4 and Xbox One. Tudor believes that despite the disparity in polygon-pushing power, Nintendo's platform will offer something unique that can't be experienced elsewhere. "The Wii U is more than capable of providing the core Project CARS experience. Sure, some super-high-level graphical effects may not be possible but in comparison it also offers a unique interaction experience via the GamePad controller, with the second screen potentially becoming your track map overview, rear-view mirror, telemetry, or simply mimicking a real race car steering wheel whilst you use the gyroscope to drive.

“Plus there are great possibilities to extend our existing WMD community into the Mii Community with discussion and sharing of content and ideas. There’s no realistic racing game on the Wii U currently yet, and we hear the fans crying out for one. Project CARS provides a Forza or Gran Turismo-like experience for those gamers and it’ll be something to really show off what the system is capable of. From our internal playing, it’s looking extremely promising."

Postad 24 december 2013 - 09:34

Unregisteredc8b702f4
  • Unregisteredc8b702f4
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 1
Trodde att det spelet var nedlagt, så det var en bra överraskning :)

Btw så menade jag inte att DKCTF såg risigt ut. Det spelet ser jag fram emot! Allt jag menade var bara att det inte var någon stor nyhet, mer en bra uppdatering med Cranky.

Finns det någon möjlighet att få skärmen på gamepaden att gå i viloläge? Jag ser ganska mycket på Netflix via Wii och visserligen är gamepaden en mycket trevlig fjärrkontroll men det drar ju batterier att skärmen inte dimmas ned ordentligt. Eller fungerar det med någon annan kontroll också?

Ikväll ska jag sätta tänderna i Zelda WW för första gången :) God Jul

Postad 24 december 2013 - 10:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Nej men jag tror den dimmas ngt efter efter par minuter. Tror inte man kan stänga av den helt.

Postad 24 december 2013 - 13:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 1
God jul! :)

Bifogad fil  Mario.jpg   75,43K   2 Antal nerladdningar

(Avnjuts bäst till följande musik)

http://www.youtube.c...h?v=l3EsPfM0T8c

Postad 24 december 2013 - 13:44

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
God Jul
http://www.youtube.c...h?v=VJcHZjS-Tv4

Postad 25 december 2013 - 15:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Nintendo fortsätter dominera Japan (16-22 dec):

110-120k sålda Wii U (mer än PS3 under året nu), ytterligare runt 90k sålda 3D World.

Trots ett nytt Dynasty Warriors ;) . Få se hur det säljer efter jul.

Postad 25 december 2013 - 16:40

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Nintendo fortsätter dominera Japan (16-22 dec):

110-120k sålda Wii U (mer än PS3 under året nu), ytterligare runt 90k sålda 3D World.

Trots ett nytt Dynasty Warriors ;) . Få se hur det säljer efter jul.

Kul för Wii U =)
Sitter och njuter av Super Mario 3D World med mina barn och sambo.
Fantastiskt spel, spelglädjen och gameplay = Superbt. Lagom svåra banor med perfekta coop-möjligheter, jag menar vilket annat spel har denna nivå av perfektion? (Jag fattar varför detta spel hyllas, nästan unisont, av gaming pressen ww)

Postad 25 december 2013 - 17:54

uddevallare
  • uddevallare
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag köpte också en Wii U premium i julklapp till min dotter.

Vi har provat att starta den och börjat spela lite men har stora problem att fixa ett Nintendo network Id. Tydligen problem med Nintendos server. Någon mer som upplever det?

http://www.nintendo....work_status.jsp

Sen så önskar jag tips hur jag skall gå till väga med min dotter. Hon fyller 6 i januari. Jag försöker få henne att spela Super mario bros U, men hon är rädd för att gå, styra, hoppa, osv. Finns det något bra tips på spel som passar henne som är jättenybörjare?

Postad 25 december 2013 - 21:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Angående problemet så är det flera som har det över julen.

Vet inte om några av dessa tips finns på svenska men...

Finns det något bra tips på spel som passar henne som är jättenybörjare?

Lego City kan kanske funka? Ingen fara om man "dör", man kan bara spela vidare och det har mycket humor och så. Finns även Lego Marvel där du kan spela samtidigt med henne.

Scribblenauts Unlimited är ett annat som kanske passar. Man skriver ord och så skapas det du skrev på skärmen.

Just Dance 2014 kanske? Om hon gillar att dansa :)

Sen finns Nintendo Land, Wii Party U, Disney Infinity, Skylanders Swapforce... vet inte, du kan ju kolla dem på YouTube och se om något skulle kunna funka.

Redigerat av Zoiler, 26 december 2013 - 13:09.

Postad 26 december 2013 - 10:10

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0

With so many people trying to access the Wii U online services, it appears that the entire system has gone offline. No one is more surprised than Nintendo CEO Satoru Iwata who thought no one would actually buy a Wii U for Christmas.Iwata learned of the problem after trying to play the Wii U with his family on Christmas. After learning from employees that the servers actually went down due to the high amounts of traffic, Iwata allegedly equated this with a “Christmas miracle.”

“He started crying,” recalled an employee who wishes to remain anonymous, “He thought that no one would actually buy a Wii U for Christmas let alone actually use it on Christmas day. That, he said, is proof that there is a God looking out for him.”

“After trying to calm him down for thirty minutes, he then asked if people were actually buying games too,” continued the employee, “I did not know off-hand whether or not people were, so I just said that they must have bought something to use the console with. Then he started crying again.”

http://www.p4rgaming...ers-go-offline/

Redigerat av Scrapanatchi, 26 december 2013 - 10:11.

Postad 26 december 2013 - 13:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Skrattade när jag läste den igår, haha. Men kändes lite konstigt, aldrig hört talas om sidan.

Postad 26 december 2013 - 13:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Kanske därför jag har sjuka problem att ladda ner demo till 3ds xl.
Bra att de inte barar jag då :

Postad 26 december 2013 - 14:13

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 754 inlägg
  • 0
Den där sidan verkar dock va en spelmotsvarighet till "Onion", m.a.o. en skämtsida ;)

http://www.p4rgaming...-3ds-xxl-model/
http://www.p4rgaming...wo-and-the-ps5/

Postad 26 december 2013 - 15:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Den där sidan verkar dock va en spelmotsvarighet till "Onion", m.a.o. en skämtsida ;)

Jo det förstås :)

Postad 27 december 2013 - 18:44

uddevallare
  • uddevallare
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Angående problemet så är det flera som har det över julen.

Vet inte om några av dessa tips finns på svenska men...

Lego City kan kanske funka? Ingen fara om man "dör", man kan bara spela vidare och det har mycket humor och så. Finns även Lego Marvel där du kan spela samtidigt med henne.

Scribblenauts Unlimited är ett annat som kanske passar. Man skriver ord och så skapas det du skrev på skärmen.

Just Dance 2014 kanske? Om hon gillar att dansa :)

Sen finns Nintendo Land, Wii Party U, Disney Infinity, Skylanders Swapforce... vet inte, du kan ju kolla dem på YouTube och se om något skulle kunna funka.

Tack för ditt svar.

Lego City låter som ett ok spel för henne.

Wii party har jag redan beställt eftersom jag behövde en extra wii remote.

Scribblenauts Unlimited såg också ut som ett trevligt spel, Det hade jag inte kommit på själv, Tack.

Disney infinity fick dåligt betyg pga att man måste köpa nya gubbar hela tiden. Kanske är samma med skylanders.

Postad 27 december 2013 - 19:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Ja det är det som är hela konceptet med Infifnity och Skylanders. Att sälja en jäkla massa tillbehör.

Postad 27 december 2013 - 20:25

Mr Bubbles
  • Mr Bubbles
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Undrar en sak. Kan man starta Wii U utan att gamepad drar igång ? T.ex vill spela spelet med Wii U Game Pro kontrollen.

Postad 27 december 2013 - 20:33

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Nej.

Postad 27 december 2013 - 20:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Undrar en sak. Kan man starta Wii U utan att gamepad drar igång ? T.ex vill spela spelet med Wii U Game Pro kontrollen.

Starta Wii U med gamepaden. Starta spelet. Ta gamepaden utanför räckvidden och stäng av gamepaden.

Alternativt, starta den med en annan kontroll när gamepadens batteri är dött.

Postad 27 december 2013 - 20:47

Mr Bubbles
  • Mr Bubbles
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Starta Wii U med gamepaden. Starta spelet. Ta gamepaden utanför räckvidden och stäng av gamepaden.

Alternativt, starta den med en annan kontroll när gamepadens batteri är dött.

Tycker det är riktig miss från Nintendo att Gamepad alltid kör igång så fort Wii U är på :(

Postad 27 december 2013 - 21:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Nja 99% av de som köpr Wii U använder "plattan" så jag tror det skulle bli ett större problem om den inte startades när man sätter igång konsollen.

Postad 27 december 2013 - 21:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
De hade kanske kunnat ha en inställning att det inte ska starta när man startar Wii U:t, men att den gör det som standard.

Postad 27 december 2013 - 21:51

Mr Bubbles
  • Mr Bubbles
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Nja 99% av de som köpr Wii U använder "plattan" så jag tror det skulle bli ett större problem om den inte startades när man sätter igång konsollen.

Ja, men tycker om jag startar konsolen med Remote Plus eller Gamepad Pro så plattan skulle inte startas automatiskt med eller som Zoiler säger,kunnat finnas inställning för detta.

Postad 28 december 2013 - 09:34

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar.

Lego City låter som ett ok spel för henne.

Wii party har jag redan beställt eftersom jag behövde en extra wii remote.

Scribblenauts Unlimited såg också ut som ett trevligt spel, Det hade jag inte kommit på själv, Tack.

Disney infinity fick dåligt betyg pga att man måste köpa nya gubbar hela tiden. Kanske är samma med skylanders.

Vi började med "standardpacket", det var kidsen nöjda med ett bra tag. Idag? Äger nästan varenda en utav de idag, utom vissa som vi anser att de (våra barn) inte känner till så som Pirates of The Caribbean även om Jack Sparrow var en utav de tre i startpaketet.

Det sämsta, det absolut sämsta tillbehöret är de så kallade Power Discsen (hur böjer man det?) då man löper en förbannat stor risk att få dubbletter/trippla uppsättningar av samma.
Visst dem kostar lika mycket som en snusdosa/stor stark men ändå.

De hade kanske kunnat ha en inställning att det inte ska starta när man startar Wii U:t, men att den gör det som standard.

THIS! Zoiler/Radiozo ni verkar ha lite mer erfarenhet än mig när det kommer till Wii U, är det någon av er som testat det nya batteriet till gamepaddan? Innan jag trycker på köp vill jag veta om det är värt det.

Redigerat av Leahspappa, 28 december 2013 - 09:34.

Postad 28 december 2013 - 13:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Nej. Det batteriet som finns är fullt tillräckligt för mina behov. Spelar aldrig längre än 3-4 timmar åt gången. Sen går det ju att spela med laddaren inkopplad också.

Redigerat av Unregistereddc471864, 28 december 2013 - 13:10.

Postad 28 december 2013 - 14:16

Unregistered93aa32e3
  • Unregistered93aa32e3
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

THIS! Zoiler/Radiozo ni verkar ha lite mer erfarenhet än mig när det kommer till Wii U, är det någon av er som testat det nya batteriet till gamepaddan? Innan jag trycker på köp vill jag veta om det är värt det.

Det nya gamepad batteriet på 2550mAh ska enligt de som provat räcka ca 3 timmar längre än med original batteriet på 1500mAh.

Postad 28 december 2013 - 14:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Jag spelar alltid med laddare inkopplad :)

Postad 28 december 2013 - 16:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 754 inlägg
  • 0
Samma här. Sitter ändå så nära ett strömuttag och sladden är inte direkt störande, så jag väntar med att uppgradera batteriet :)

Postad 29 december 2013 - 10:14

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0
Ja man får göra det, ungarna kan plöja ner 4-5 timmar på raken i Super Mario 3D World utan problem och då måste man ha en laddare nära.

Postad 29 december 2013 - 10:39

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Ja man får göra det, ungarna kan plöja ner 4-5 timmar på raken i Super Mario 3D World utan problem och då måste man ha en laddare nära.

Samma här. Sitter ändå så nära ett strömuttag och sladden är inte direkt störande, så jag väntar med att uppgradera batteriet :)

Jag spelar alltid med laddare inkopplad :)

Lite i samma sits som er, men jag hatar tamejfan sladdar. År 2014 (på onsdag) borde allt vara trådlöst och sömlöst.
Men jag pluggar i kabeln och svär lite över designmissen med den gråa färgen.
Btw, kontakten bak på Remote Plus, vad är det?

Postad 29 december 2013 - 12:39

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
menar du där man pluggar in nunchucken?

Postad 29 december 2013 - 13:01

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

menar du där man pluggar in nunchucken?

Aha. *Skämskudde rätt i fejset*.

Postad 31 december 2013 - 11:41

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1 451 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=8rsBaiB_kb8

Postad 31 december 2013 - 12:43

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0
Funkar det att plugga in ett tex 32gb usb minne och köra demos och spel från storen där?

Postad 31 december 2013 - 16:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Ja det ska funka fint

Postad 01 januari 2014 - 12:09

Paradiddlar
  • Paradiddlar
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats luska ut vilka spel som släpptes "nordiska" så att säga? Köpte Wii U nyligen och vill helst bara köpa Nordiska utgåvor. De som inte finns att få tag på i Nordisk utgåva får man ju bara gilla läget.. Har försökt googlea "Wii U region releases" osv men det är svårt.

Jag tror jag har lyckats luska ut mitt svar själv men skulle vara najs om någon vet exakt. Att de spelen som är med på den här sidan finns i nordisk/svensk upplaga: http://www.nintendo.se/wiiu/spel/

Redigerat av Paradiddlar, 03 januari 2014 - 18:08.

Postad 05 januari 2014 - 15:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Priset sänktes till 99 euro i en MM-affär i Belgien under en dag. Tog slut på några sekunder. Det kommer att bli en ketchupeffekt när en viss prispunkt nås.

Just came back from it. I was just on time before it opened, but there were around 200 people already waiting. (I heard people saying some were waiting for around 4-5 hours in line before the opening)

Looks like there were around 30 units, so a lot of running, pushing, tackling old people, crying and screaming was the consequence for trying to get one. I saw a woman who couldn't walk decently anymore, probably bruised her ankle because someone tackled her. (I heard her saying that)

Tons of commotion, disappointment and people were staring and looking in disbelief how everything happened.

If you want to know how it went, just look at any PS4 launch movie or gif in Germany and you can apply it to the Meda Markt in Hasselt. Media Markt is a sadistic chain who likes these kind of promotions and things. (I don't like it at all tbh, all the disappointment and savageness of it is disgusting if you think about it)

Edit: Jäklar, t o m kungen försökte få tag i en?

Postad bild

Redigerat av Zoiler, 05 januari 2014 - 16:25.

Postad 05 januari 2014 - 15:21

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
Finns det några bra deals på konsolen för tillfället? (England, tyskland etc.)
Skulle gärna spela lite Mario med tjejen, men att betala de runt 3.5 som en konsol, en extra kontrol och SM3DW kostar tycker jag är lite svårt att motivera...

Postad 05 januari 2014 - 16:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Finns det några bra deals på konsolen för tillfället? (England, tyskland etc.)
Skulle gärna spela lite Mario med tjejen, men att betala de runt 3.5 som en konsol, en extra kontrol och SM3DW kostar tycker jag är lite svårt att motivera...

Då får du nog vara utan. Det är vad det kostar.

Postad 05 januari 2014 - 17:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Du skulle slått till för typ 4 månader sedan, då kostade basic ynkliga 1500 pesos här i Sverige!

Postad 05 januari 2014 - 17:42

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
inte mer än ca 750 kr? det var inte illa :P

Postad 05 januari 2014 - 18:25

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

Då får du nog vara utan. Det är vad det kostar.

Visst är det så. Frågan är till vems förlust.
Jag förstår inte varför det inte kommer en lite rejäl sänkning. Gissar att många med mig ser den som en maskin man spelar några få spel på (Mario och Zelda), medans PS4 och Xbone är mer kompletta nöjesmaskiner som kommer att hålla i åtskilliga år framöver. Jag tror att den (Wii U) måste ner under hälften av vad PS4 och Xbone kostar för att den ska börja sälja i något som påminner om vettiga kvantiteter.
(Vilket skulle placera den strax över 360 och PS3, vilket känns mer rimligt)

Edit: Kanske enklare uttryckt, det är en "andramaskin" och måste kosta där efter.

Redigerat av jaQoB, 05 januari 2014 - 18:31.

Postad 05 januari 2014 - 19:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Jag förstår inte varför det inte kommer en lite rejäl sänkning.

För den kostar fortfarande för mycket att tillverka så Nintendo går i så fall (ännu mer?) minus. De måste vänta.

Men du kunde som sagt ha köpt den för en tusenlapp mindre för ett knappt halvår sedan, säkert många som gjorde misstaget att vänta då och tro att den skulle sjunka ännu mer till jul.

Postad 05 januari 2014 - 19:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Visst är det så. Frågan är till vems förlust.
Jag förstår inte varför det inte kommer en lite rejäl sänkning. Gissar att många med mig ser den som en maskin man spelar några få spel på (Mario och Zelda), medans PS4 och Xbone är mer kompletta nöjesmaskiner som kommer att hålla i åtskilliga år framöver. Jag tror att den (Wii U) måste ner under hälften av vad PS4 och Xbone kostar för att den ska börja sälja i något som påminner om vettiga kvantiteter.
(Vilket skulle placera den strax över 360 och PS3, vilket känns mer rimligt)

Edit: Kanske enklare uttryckt, det är en "andramaskin" och måste kosta där efter.

Ja men tyvärr så går Nintendo redan med förlust på konsollerna så de kan inte sänka priset mer just nu.
Att sälja konsoller med förlust är farligt för risken finns att man aldrig får tillbaka de pengarna igen.
Fråga Sony hur det gick med PS3 tex som de sålde med förlust i 5-6 år. De förlorade många miljarder på PS3an.
Tycker den är billig som det är. Man får ett spel + konsollen för 2600-2700.
Nintendo har denna gången byggt en dyrare konsoll än förra gången så att förvänta sig Wii priser så här tidigt är bara att glömma.

Postad 05 januari 2014 - 19:31

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1 621 inlägg
  • 0
Konsollen verkar ju kosta vad den borde, problemet är ju handkontrollen. Tillverkningskostnaden för den verkar ju helt vansinnig. Känns nästan som att den är dyr för att de ska ha en resistiv skärm som antagligen inte tillverkas mycket längre och då måste specialbeställas. :) Kompletta surfplattor med hyfsad hårdvara verkar mycket billigare att sätta ihop än deras handkontroll.

Postad 05 januari 2014 - 19:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Tycker inte konsollen i sig är problemet utan deras oförmåga att få 3e part att stödja konsollen (brist på DLC och onlinefunktionalitet) samt deras inkompetens när det gäller att få fram ett bra OS med ett ordentligt kontosystem och onlinefunktionalitet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.