Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.

5639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken kommer sälja flest enheter åttånde konsolgenerationen? (312 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 23 November 2013 - 09:36

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Skulle gissa att det är samma sak som Sony gjorde - En billigare modell där man gjort en stor revision av hårdvaran för att få ner kostnaderna för produktion.

Jo, låter ju inte otroligt. Om de skulle få ner den till 399 dollar så skulle ju xbone bli kanske 500 billigare än ps4 i Sverige.

Postad 23 November 2013 - 09:50

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 1

Forza 5 gameplay vs va MS visat upp: http://m.neogaf.com/...23#post90611423

Skulle inte Forza 5 vara 1080p?

1080p är ju en sak.här är det borta strukturer.(hus,träd).klart en bantad version jämfört vad MS visade upp.

Postad 23 November 2013 - 09:54

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

1080p är ju en sak.här är det borta strukturer.(hus,träd).klart en bantad version jämfört vad MS visade upp.

Det va det jag reagerade på, youtube trollar inte bort detaljer :D

Postad 23 November 2013 - 10:42

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Installationstid för Fifa på Ps4: 1.31
Installationstid för Fifa på Xone: 5.28

http://translate.goo...79U9FCBTY-Ngmig

Varför tar det 4 minuter längre på Xone? Det är ju samma typ av hdd och jag tror båda har 6ggr läshastighet på Bd.

känns som att det är en försumbar tid för en sak man gör väldigt sällan

Postad 23 November 2013 - 10:42

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

1 miljon+ sålda Xbox One, day one. Imponerande även om det var worldwide.

riktigt bra bättre en jag trodde faktiskt om det stämmer...

intressant sak är ju om man bara räknar NA så kanske man sålt 350-400k där?

ennu mer imponerande då att ps4 sålde 1mille där mot kanske 350-400k xbox i xbox förlovade land och hemmaplan...

lär bli en grotesk storkross här i europa och asien...

Postad 23 November 2013 - 10:46

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

känns som att det är en försumbar tid för en sak man gör väldigt sällan

Absolut, jag är mest förvånad att skillnaden är så stor då de använder i stort sett samma typ av hdd och Bd. Man undrar varför det då ska skilja någon tid alls.

Postad 23 November 2013 - 10:53

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

ennu mer imponerande då att ps4 sålde 1mille där mot kanske 350-400k xbox i xbox förlovade land och hemmaplan...

Fast det är väl till största del produktionstakten som satt taket för försäljningen? Vilka marknader man valde att sprida ut det på är väl egalt. Därmed inte sagt att jag inte tror PS4 kommer sälja mer - åtminstone initialt...

Postad 23 November 2013 - 11:07

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 2
kan man börja sammanfatta lite då

ps4

100$ dollar billigare

ingen påtvingad kamera som höjt priset

betydligt kraftfullare

tystare bd

utbytbar HD

inbyggt batteri slippa jaga batterier eller ladda batteripack (men är nackdel oxo rykten säger dålig batteritid men man kan ju ladda medans man spelar)

1080P i stället för 720p

bästa 1st partyn (smakasak) men santa monica- naughty dog- quantic dream - team ico - sucker punch - bend - insomniac -ready at dawn för att nämna några kommer att ge oss mycket glädje framöver...

ps+ ger betydligt mer mervärde en bara online

snabbare webläsare

snabbare installationer

och ingen paywall för att ens kunna använda webläsaren och netflix mm...

mer öppna mot free to play och möjlighet med crossplay över plattformar online...

indie stödet

remote play med vita och vita tv

Redigerat av Rumpnisse, 24 November 2013 - 09:40.

Postad 23 November 2013 - 11:17

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 5
Det gav iaf en intressant inblick i hur det fungerar i huvudet på en fläktpojke ;)

Postad 23 November 2013 - 11:21

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 1

Det gav iaf en intressant inblick i hur det fungerar i huvudet på en fläktpojke ;)

borde nog vara tvärtom ni som skyddar en underlägsen konsoll på alla sätt och vis med näbbar och klor är nog en fläktpojke...

så roligt så fort ni hör minsta lilla negativt om eran favorit så gapar ni fläktpojke eller troll på en gång...

ser bara hur verkligheten ser ut jag och väljer efter det...

har som sagt haft xbox vid flertalet gånger tidigare och hade MS levererat denna gången och vart det bästa valet så hade jag köpt en sån istället... men så är icke fallet...

tidigare generationer hade jag konsollerna från alla tillverkare nintendo/sony/ms/sega men denna gången får det duga med wiiu och ps4

om det nu inte skulle komma några riktiga kioskvältare/konsolsäljare till xbone men ser inte hur det skulle gå till...

lär krävas ett gäng bra exklusiva ip,n för att man ska överväga slänga ut så pass mycket pengar

Redigerat av Rumpnisse, 23 November 2013 - 11:39.

Postad 23 November 2013 - 11:42

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

borde nog vara tvärtom ni som skyddar en underlägsen konsoll på alla sätt och vis med näbbar och klor är nog en fläktpojke...

så roligt så fort ni hör minsta lilla negativt om eran favorit så gapar ni fläktpojke eller troll på en gång...

ser bara hur verkligheten ser ut jag och väljer efter det...

har som sagt haft xbox vid flertalet gånger tidigare och hade MS levererat denna gången och vart det bästa valet så hade jag köpt en sån istället... men så är icke fallet...

Hade MS fixat tv-delen så att jag kunde kolla fotboll/annan tv och snappa/snippa (snapfunktionen, vad fan skriver man när det är i verbform?) och exakt lika hårdvara som Sony, ja då hade den lådan varit högintressant.
Tyvärr så är det så för mig att priset är en faktor (här räknar jag med Kinect, som jag inte vill ha) då jag studerar.
Plus att jag inte lirar Halo eller jagar zombies.

PS+ och att man inte har någon betalvägg för att använda redan betalda abonnemang gör att PS4 känns som en bättre deal. Och då har jag inte nämnt 1st party (fest?) studios.

Postad 23 November 2013 - 11:50

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Fast det är väl till största del produktionstakten som satt taket för försäljningen? Vilka marknader man valde att sprida ut det på är väl egalt. Därmed inte sagt att jag inte tror PS4 kommer sälja mer - åtminstone initialt...

enligt många i usa så sätter inte produktionstakten stopp i usa varjefall där xbones finns på hyllorna lite här och var

Postad 23 November 2013 - 11:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Samtidigt ska vi ju komma ihåg varuhuset i pitsburgh (stavning?) Som fick mäktiga 7 konsoller :D

Postad 23 November 2013 - 12:07

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1

ps4

100$ dollar billigare

betydligt kraftfullare

tystare bd

utbytbar HD

1080P i stället för 720p

bästa 1st partyn (smakasak) men santa monica- naughty dog- quantic dream - team ico - sucker punch - bend - insomniac -ready at dawn för att nämna några kommer att ge oss mycket glädje framöver...

snabbare webläsare

snabbare installationer

mer öppna mot free to play och möjlighet med crossplay över plattformar online...

indie stödet

Då välkomnar vi Sony Sveriges PR kille till forumet.

Ingen självkritik här inte. Saknar punkten om hur PS4 ska lösa freden i mellanöstern, annars balanserad och öppen summering.

Postad 23 November 2013 - 12:22

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1

Förstår inte hur du räknar här. Om man sålt över 1 miljon totalt så räknar du mindre än 50% gick i NA?

Du är helt ute och yrar. Sett till historiska siffror så lär det nog vara närmare 75%-80% av dem i NA.

Så kanske mer 700-800 i NA och kanske 300-400 i övriga regioner.

Redigerat av PalmiNio, 23 November 2013 - 12:24.

Postad 23 November 2013 - 12:28

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

enligt många i usa så sätter inte produktionstakten stopp i usa varjefall där xbones finns på hyllorna lite här och var

det finns lådor kvar i affärerna?

länk?

Postad 23 November 2013 - 12:35

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

det finns lådor kvar i affärerna?

länk?

Inte lönt, Rumpnisse sitter på så säkra källor att vi får bara ta han på orden.

Enligt hans källor har Microsoft tvingat butiker att tömma hyllorna så det ska se slut ut men inte lyckats få alla att göra det.

Ungefär som när de tvingade EA att sänka upplösningen på BF4 till PS4.

Postad 23 November 2013 - 12:51

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Man undrar hur bra tillgång det kommer finnas på PS4 i Europa.

Historiskt sett har Europa gett mer försäljning än NA för Playstation så med bra tillgång så bör man toppa vad man sålde i NA när man nu släpper konsolen i Europa.

Lägg där till att en del länder har man inget att välja på innan jul, så som i Sverige.

Får man till 1 miljon i Europa också så går man in på en bit över 2 miljoner på 2 veckor - deras mål på 5 miljoner innan de stänger sitt finansiella år tillvåren känns då löjligt lågt.

Eller så har man kanske inte produktion till mycket mer.....

Postad 23 November 2013 - 13:04

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
http://www.vgleaks.c...mparison-chart/

Man undrar hur bra tillgång det kommer finnas på PS4 i Europa.

Historiskt sett har Europa gett mer försäljning än NA för Playstation så med bra tillgång så bör man toppa vad man sålde i NA när man nu släpper konsolen i Europa.

Lägg där till att en del länder har man inget att välja på innan jul, så som i Sverige.

Får man till 1 miljon i Europa också så går man in på en bit över 2 miljoner på 2 veckor - deras mål på 5 miljoner innan de stänger sitt finansiella år tillvåren känns då löjligt lågt.

Eller så har man kanske inte produktion till mycket mer.....

har för mig Sony sa att de skulle bygga ca 1 miljon PS4or i månaden och den började massproduceras i Augusti så de bör ha byggt minst 3 miljoner nu.

Postad 23 November 2013 - 13:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Och då har jag inte nämnt 1st party (fest?) studios.

Översätts till förfeststudenter på Playstation ;)

Edit: För avancerat =P

Redigerat av Zoiler, 23 November 2013 - 16:41.

Postad 23 November 2013 - 13:37

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

ps4

100$ dollar billigare

betydligt kraftfullare

tystare bd

utbytbar HD

1080P i stället för 720p

bästa 1st partyn (smakasak) men santa monica- naughty dog- quantic dream - team ico - sucker punch - bend - , -ready at dawn för att nämna några kommer att ge oss mycket glädje framöver...

snabbare webläsare

snabbare installationer

indie stödet

Skönt att se att rumpnisse inte förnekar sig.

tystare bd, har vi redan debunkat som något som inte stämde utan någon som inte valt att ta med hela citatet

1080P i stället för 720p, Xbox One har spel i 1080p också

bästa 1st partyn, Insomniac Games är inte en first party studio längre, samma sak med Ready at Dawn de är inte en exklusiv Sony studio

ps+ ger betydligt mer mervärde en bara online, nu är inte live eller "bara online" men ja ps+ ser än så länge bättre ut

indie stödet, är samma på båda konsolerna.

Skall man argumentera så är det bra om man sorterar ut rätt fakta först.

Postad 23 November 2013 - 13:56

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 2
I grova drag har väl Rumpnisse rätt med den listan. Varför inte göra en egen lista över X1:s fördelar istället för att hacka på det vis ni gör? Jag kan komma på en del positivt för XBox One ...

Postad 23 November 2013 - 14:02

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

I grova drag har väl Rumpnisse rätt med den listan. Varför inte göra en egen lista över X1:s fördelar istället för att hacka på det vis ni gör? Jag kan komma på en del positivt för XBox One ...

Absolut. Det är väl inte vad han valde att ha med utan mer vad han inte valde att ta med.

Fortfarande, 7 år senare och ändå släpper man ett OS som saknar det som borde vara "standard" idag.

Visst ska det fokuseras på spel men det är rn usel bortförklaring till att släppa ett OS som känns som en halvfärdig produkt.

Sony har väl mediastöd i typ alla sina produkter, vad är problemet att kasta in något enkelt som något minimum.

Sen blir en del punkter en öppen fråga. Vem säger att Sony får bäst indiestöd? Såg ut så när båda konsolerna presenterades men Microsoft har utan tvekan gjort stora förändringar här.

Redigerat av PalmiNio, 23 November 2013 - 14:04.

Postad 23 November 2013 - 14:19

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Fortfarande, 7 år senare och ändå släpper man ett OS som saknar det som borde vara "standard" idag.

Du menar MP3 och DLNA för PS4 och där kan jag ju hålla med om att det är uselt men det lär väl komma senare. XBox One har ett bra stöd för media och det kan man ju tycka vara underligt i jämförelse med Sony. Sony får väl stå i skammvrån ett tag för detta och sen kavla upp ärmarna.

Indiestödet är väl lite tydligare från Sony har i alla fall jag fått intryck av men man vet ju inte vad Microsoft gör utan att säga offentligt. Alla XBox One ska väl kunna vara utvecklingsmaskiner också och det är ju ett stort plus.

Postad 23 November 2013 - 14:36

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Mja - inte ens i grova drag är den speciellt rätt eller ännu mindre än vettig utgångpunkt för en "sammanfattning".

100$ dollar billigare - JA

ingen påtvingad kamera som höjt priset - Priset togs ju redan upp ovan men att det inte kamera följer med är en fördel?

betydligt kraftfullare - Speldelen JA. Gränssnitt och inputmässigt NEJ. Alldeles för generaliserande.

tystare bd - Eventuellt enligt ett ställe. Samma källa och punkt noterade (före tystare BD på PS4 nämndes som en parantes) att Xbox ONE var tystare på allt.

utbytbar HD - JA

1080P i stället för 720p - NEJ. Både kör 1080P. Hur spel framöver körs återstår att se SAMT togs även upp under paragraf tidigare i "sammanfattningen".

bästa 1st partyn (smakasak) men santa monica- naughty dog- quantic dream - team ico - sucker punch - bend - insomniac -ready at dawn för att nämna några kommer att ge oss mycket glädje framöver... - NEJ. Gamla, icke-exklusive studios i listan samt att generellt sett anses väl Xbox ONE ha en bredare line-up exklusiva stuidos? Smaksak oavsett så NEJ.

ps+ ger betydligt mer mervärde en bara online. MJA - har Sony bekräftat något gällande dedikerade servrar på alla som vill ha det? Isåfall JA. Annars är ju spelen som fås via PS+ onekligen nyare samtidigt som man där bara får dem till låns under perioden medans du faktiskt får behålla spelen via Gold.

snabbare webläsare JA (men totalt egalt)

snabbare installationer - Har vara sett en installation så ingen aning faktiskt. Sen kan man ju starta upp spel under installationstiden men det antar jag gäller båda.

och ingen paywall för att ens kunna använda webläsaren och netflix mm... JA - fast ingen gamer berörs väl av det?

mer öppna mot free to play och möjlighet med crossplay över plattformar online... Vet ej.

indie stödet - NEJ - minst lika bra från MS.

Läggs ribban nere i kärret är det vanligtvis bättre att stå över på den höjden...

Redigerat av letmefly, 23 November 2013 - 14:36.

Postad 23 November 2013 - 14:46

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Mjukvaran och olika stöd på PS4 är jag inte oroad av, det kommer uppdateringar av den hela tiden

Postad 23 November 2013 - 15:03

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Indiestödet är väl lite tydligare från Sony har i alla fall jag fått intryck av men man vet ju inte vad Microsoft gör utan att säga offentligt. Alla XBox One ska väl kunna vara utvecklingsmaskiner också och det är ju ett stort plus.

Vad är tydligare hos Sony?

Microsoft vände och sa att egenpublicering är ok - officiellt

Microsoft kör ett partnerprogram med Unity, ett stor multiplattforms utvecklarkit. Där får de som är med i Microsofts program detta gratis - officiellt

http://www.xbox.com/...E/developers/id

Gissar såklart att Microsoft gynnas av folk förståelse för windowsmiljö.

Men det är helt klart för tidigt att se hur Sonys och Microsofts program kommer att utvecklas.

Jag hoppas att båda, då de är så lika i hårdvara, får samma stöd så att man slipper behöva välja.

Postad 23 November 2013 - 15:07

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Vad är tydligare hos Sony?

Jag upplever att dom pratat mer om det men sen vad det blir får vi väl se senare som du skriver.

Postad 23 November 2013 - 15:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Mjukvaran och olika stöd på PS4 är jag inte oroad av, det kommer uppdateringar av den hela tiden

Nej, jag är inte orolig på frågan om Sony slänger in saker.

Jag är mer orolig om när.

Själv tyckte jag inte XMB blev ok förrän runt 3.00 vilket var väl 2009.

Postad 23 November 2013 - 16:06

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

Nej, jag är inte orolig på frågan om Sony slänger in saker.

Jag är mer orolig om när.

Själv tyckte jag inte XMB blev ok förrän runt 3.00 vilket var väl 2009.

Är Xones Os så mycket bättre? De saknar ju även stöd för mp3, du kan inte se hur mycket hdd plats som är kvar, du kan se på twitch men du kan inte streama. Näe känns som båda har en ganska lång väg att gå på Os fronten om de ska kunna jämföras med datorer. Men för mig personoigen känns det inte som det spelar så stor roll, det är flrst och främst en spelkonsol jag köper.

Postad 23 November 2013 - 16:15

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Är Xones Os så mycket bättre? De saknar ju även stöd för mp3, du kan inte se hur mycket hdd plats som är kvar, du kan se på twitch men du kan inte streama. Näe känns som båda har en ganska lång väg att gå på Os fronten om de ska kunna jämföras med datorer. Men för mig personoigen känns det inte som det spelar så stor roll, det är flrst och främst en spelkonsol jag köper.

Sa jag det var bättre? Kan inte riktigt se var jag skrev det.

Men ja, på en del punkter kan man anse den vara bättre och på några sämre.

Postad 23 November 2013 - 16:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ser man på amazons stjärnlista så ligger ps4 en bit framför i good vs bad reviews. Om det beror på att folk initialt sänker den nya konsollen ellerninte låter jag inte vara osagt. Klart det är så :P

Postad 23 November 2013 - 17:00

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

snabbare installationer - Har vara sett en installation så ingen aning faktiskt. Sen kan man ju starta upp spel under installationstiden men det antar jag gäller båda.

Känns bara dumt och slöseri med tid att ens bemöda sig med att bemöta Rumpnissen, men kan nämna att som det visade sig under GBs livestream så är uppstarten av spel under installationen mer en gimmick än användbart. I Fifa så kunde man spela en match mellan två förvalda lag utan någonting att välja mellan.
Då var det betydligt intressantare att se att man kunde spela ett helt annat spel på Xone medan installationen pågick i bakgrunden. Kanske gick att göra på PS4an också, men minns inte att jag såg det?

Postad 23 November 2013 - 17:01

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0

Då välkomnar vi Sony Sveriges PR kille till forumet.

Ingen självkritik här inte. Saknar punkten om hur PS4 ska lösa freden i mellanöstern, annars balanserad och öppen summering.

fast han har ju rätt i det han skriver fast han kanske lämnar ute endel fördelar med xboxen men alla punkterna stämmer just nu iaf. dock vet vi inte hur det kommer se ut i framtiden etc...

Postad 23 November 2013 - 17:06

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Fördelarna jag ser med Xone:

extern lagring. mycket smidigare än att byta intern HDD.

större "serverpark" som alla spel kommer att kunna nyttja medans Sony nog bara låter AAA-titlarna nyttja deras servrar (mina spekulationer dock).

HDMI in är en trevlig lite detalj

Kinect med alla konsoler

Titanfall och CoD DLC försprång ;)

Postad 23 November 2013 - 17:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

mer en gimmick än användbart. I Fifa så kunde man spela en match mellan två förvalda lag utan någonting att välja mellan.

Å fan, det låter ju inte så jättebra. Hur var det i andra spel? Då känns ju den funktionen rätt meningslös.

Gäller detta både digitala och skivspel?

Postad 23 November 2013 - 17:17

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 1
Håller med i mångt och mycket i rumpnisses lista.
Tråkigt att MS misslyckats så totalt med Xbone faktiskt.

Postad 23 November 2013 - 17:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Svårt att se hur man "totalt" har misslyckat.

På något magiskt vis lyckas den ändå klara av att spela spel och har uppenbarligen en minst lika bra line-up som PS4.

Dessutom inga större problem vid släppet utan verkar ha klarat sig bra.

Det enda negativa jag kan se nu pris och prestanda vilket såklart är 2 viktiga punkter för mig men kan ändå inte se dem som misslyckade.

fast han har ju rätt i det han skriver fast han kanske lämnar ute endel fördelar med xboxen men alla punkterna stämmer just nu iaf. dock vet vi inte hur det kommer se ut i framtiden etc...

Han lämnade inte ut fördelar, han lämnade ute nackdelar.

Man kan väl ändå vara balanserad? Line-upen är inte direkt bra och mjukvaran är inte mer än basic.

Fortfarande tycker jag att det är tråkugt att en uppföljare kan mindre än sin föregångare.

Redigerat av PalmiNio, 23 November 2013 - 17:26.

Postad 23 November 2013 - 17:30

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

Sa jag det var bättre? Kan inte riktigt se var jag skrev det.

Men ja, på en del punkter kan man anse den vara bättre och på några sämre.

Jag upplever det mer igenom tråden att du försöker försvara Xone, det var därför jag antog att du menade att den var bättre.

Postad 23 November 2013 - 17:31

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 1

Men vilken tur att det är frivilligt att köpa den då lilla fläktpojke där. ;)

Postad 23 November 2013 - 17:32

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Å fan, det låter ju inte så jättebra. Hur var det i andra spel? Då känns ju den funktionen rätt meningslös.

My mistake. Det var NBA, inte FIFA (12 minuter in)

http://youtu.be/-i9Ke6d7wOY?t=12m3s

Postad 23 November 2013 - 17:41

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0

Men vilken tur att det är frivilligt att köpa den då lilla fläktpojke där. ;)

PC fläktpojke isf.

Postad 23 November 2013 - 17:45

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10553 inlägg
  • 0

Fördelarna jag ser med Xone:

extern lagring. mycket smidigare än att byta intern HDD.

större "serverpark" som alla spel kommer att kunna nyttja medans Sony nog bara låter AAA-titlarna nyttja deras servrar (mina spekulationer dock).

HDMI in är en trevlig lite detalj

Kinect med alla konsoler

Titanfall och CoD DLC försprång ;)

Vänta nog kan man koppla in en usb hårddisk i PS 4 också???

Postad 23 November 2013 - 17:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Xbones störsts fördel är extern lagring imo, om det fungerar som jag ser det, dvs med extera hårddiskar i usb. Fy fan så värt med tanke på spelstorleken. Såny måste fixa!

Postad 23 November 2013 - 17:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

PC fläktpojke isf.

Haha, precis, folk har ingen koll :P

My mistake. Det var NBA, inte FIFA (12 minuter in)

OK, har du någon koll på hur det är i andra spel?

Postad 23 November 2013 - 18:07

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0

Vänta nog kan man koppla in en usb hårddisk i PS 4 också???

Koppla in kan man men inte så mycket mer

Postad 23 November 2013 - 18:58

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Xbones störsts fördel är extern lagring imo, om det fungerar som jag ser det, dvs med extera hårddiskar i usb. Fy fan så värt med tanke på spelstorleken. Såny måste fixa!

funkar inte än

det är en planerad framtida funktion

om det sedan blir xbox-brandade hårddiskar, alla hårddiskar eller inga hårddiskar som fungerar får framtiden avvisa.

På Sony lät det som att det inte låg i deras framtidsplaner så jag är tveksam på om de kommer erbjuda stöd för externa hårddiskar. Inget man bör ta för givet.

Redigerat av Christopher_A, 23 November 2013 - 18:58.

Postad 23 November 2013 - 19:08

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Xbones störsts fördel är extern lagring imo

Som jag ser det är ms största titanfall och deras enorma serversatsning. Jag menar inte avlastningen av spel utan förhoppningsvis ett laggfritt spelande. Som jag ser det just nu är bättre grafik ps4, förhoppningsvis garanterat laggfritt på xbone. Men jag velar just nu som en kärlekskrank 14 åring så det är nog bäst att vänta lite känner jag

Postad 23 November 2013 - 19:10

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Som jag ser det är ms största titanfall och deras enorma serversatsning. Jag menar inte avlastningen av spel utan förhoppningsvis ett laggfritt spelande. Som jag ser det just nu är bättre grafik ps4, förhoppningsvis garanterat laggfritt på xbone. Men jag velar just nu som en kärlekskrank 14 åring så det är nog bäst att vänta lite känner jag

Britney (Xbox) eller Sporty Spice (PS4)?

Postad 23 November 2013 - 19:16

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

PC fläktpojke isf.

Tror inte det finns några PC fläktpojkar - muselit va? :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.