Redigerat av walkiii, 02 April 2014 - 11:34.
Battlefield 4 (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
3
|
(20)
|
552:- |
Postad 02 April 2014 - 11:34
jackfrags
Xfactor
Matimi0
levelcap
Gick ut och sa att G36c hade blivit ghost patchad till samma stats som M16a3 hade i bf3. Att folk inte förstod att det va ett aprilskämt är lite kul.
jo jag såg det och Petter förklarade det för mig igår
Kollade aldrig på dem då jag trodde att dem menade att den blivit bra efter senaste patchen förra veckan. Körde nämligen med G36C i söndags och tyckte den fortfarande sög. BF3 spelade jag aldrig så jämförandet med M16a3 kunde jag inte relatera till heller.
Postad 02 April 2014 - 12:21
Jag tror att en stor del av förklaringen är att de helt enkelt inte är villiga att ta den kostnaden som en tillräcklig serverpark går på.
Inte så tokig gissning alltså.......
Postad 02 April 2014 - 12:46
Nu kommer pessimisten fram igen, men det där lär ta tid.
Någon måste ju hålla balansen.
// Sat
Postad 02 April 2014 - 15:07
Postad 02 April 2014 - 16:56
vilket medför risk för bakhåll och rövluffare.
Ja du talar ju av erfarenhet
Postad 02 April 2014 - 22:30
Det blir ju bara bättre och bättre!
// Sat
Bättre och bättre?!
Nja.... Har spelat sporadiskt den senaste tiden då jag surnat på detta trasiga spel. Men har gjort nya försök två kvällar i rad. Igår laggade det något så fruktansvärt och ikväll då jag inte trodde det kunde bli värre överbevisade skiten mig åter igen..
Helt olidligt!! När man vare sig kan sikta(zooma in) eller byta vapen då är det långt över vad som borde vara godkänt. När man får se samma hus hörn eller träd 5-6 hånger på raken...
Men visst kul att läsa att efter snart ett år skall faktiskt Dice ta och se över fenomenet med gummiband lagg som "vissa av oss användare upplever)
Idioter!
Redigerat av Firre77, 02 April 2014 - 22:32.
Postad 02 April 2014 - 23:24
Men visst kul att läsa att efter snart ett år skall faktiskt Dice ta och se över fenomenet med gummiband lagg som "vissa av oss användare upplever)
Idioter!
Att folk tror att det är ignorans från DICE att gummibandet inte är fixat är för mig mer förvånande för mig än att det inte är fixat. Upplever ibland gummiband ibland inget alls.
Fick ikväll göra en sån där härlig match som endast Qs bjuder på. Motståndarna har en bra bit över 300 tickets med vi tickar neråt från 80. Vänder matchen och slutar 20-0 till oss! Kan man somna med ett leende på läpparna.
// Sat
Postad 02 April 2014 - 23:47
Bättre och bättre?!
Nja.... Har spelat sporadiskt den senaste tiden då jag surnat på detta trasiga spel. Men har gjort nya försök två kvällar i rad. Igår laggade det något så fruktansvärt och ikväll då jag inte trodde det kunde bli värre överbevisade skiten mig åter igen..
Helt olidligt!! När man vare sig kan sikta(zooma in) eller byta vapen då är det långt över vad som borde vara godkänt. När man får se samma hus hörn eller träd 5-6 hånger på raken...
Idioter!
Du verkar ha betydligt mer problem än de flesta andra. Jag har aldrig haft några problem med att sikta eller byta vapen. Det kan inte vara så att det är du som är (den snåla?) idioten med dålig uppkoppling?
Jag påstår inte att spelet är 100% men helt klart spelbart. Om man bortser från 64-spelarbanorna på NS så tycker JAG inte att rubberbanding har varit så illa. Även lite är för mycket, men det är inte så att alla servrar och matcher är helt ospelbara, något som vissa konstant trycker på. Med tanke på hur bra de senaste testservrarna fungerar och det senaste uttalandet om hur de ska lösa rubberbandingproblemet så pekar det mesta på att de är inne på rätt spår. Dice-anställda har faktiskt gått ut med att man har identifierat problemen med rubberbanding på 64p CQ.
Måste också tillägga att utvecklarna på Dice får alldeles för mycket skit. Är det några som vill att spelet ska fungera bra så är det nog dem. Det ligger nog mycket yrkesstolthet i deras arbete.
Slut på rant. Jag tycker att spelet är roligt och det ger mig gott om spelglädje. Alla får och bör såklar skaffa dig en egen uppfattning men i det här läget tror jag inte det hjälper att konstant gnälla kalla folk idioter.
Postad 03 April 2014 - 05:39
Du verkar ha betydligt mer problem än de flesta andra. Jag har aldrig haft några problem med att sikta eller byta vapen. Det kan inte vara så att det är du som är (den snåla?) idioten med dålig uppkoppling?
Jag påstår inte att spelet är 100% men helt klart spelbart. Om man bortser från 64-spelarbanorna på NS så tycker JAG inte att rubberbanding har varit så illa. Även lite är för mycket, men det är inte så att alla servrar och matcher är helt ospelbara, något som vissa konstant trycker på. Med tanke på hur bra de senaste testservrarna fungerar och det senaste uttalandet om hur de ska lösa rubberbandingproblemet så pekar det mesta på att de är inne på rätt spår. Dice-anställda har faktiskt gått ut med att man har identifierat problemen med rubberbanding på 64p CQ.
Måste också tillägga att utvecklarna på Dice får alldeles för mycket skit. Är det några som vill att spelet ska fungera bra så är det nog dem. Det ligger nog mycket yrkesstolthet i deras arbete.
Slut på rant. Jag tycker att spelet är roligt och det ger mig gott om spelglädje. Alla får och bör såklar skaffa dig en egen uppfattning men i det här läget tror jag inte det hjälper att konstant gnälla kalla folk idioter.
Du både erkänner det som är ett faktum, att det är problem (och då menar jag ENORMA problem) med 64 spelarläge, särskilt det nya spelläget carrier assault som till och från är som firre säger, man får se samma träd 6 gånger, samtidigt som du ifrågarsätter honom och hans uppkoppling utan att veta ens vad han har för uppkoppling.. Det blir lite fel
Jag själv har lyckats plåga mig igenom 20 vinster i carrier assault för att få en assignment avklarad, men det var som sagt en ren plåga. Det är DICE problem och de är dem som behöver lösa det, ingen annan. Vi andra sitter och fortfarande väntar på att de ska lösa problemen fortfarande månader efter launch. Bättre kan dem!
Postad 03 April 2014 - 07:24
Jag själv har lyckats plåga mig igenom 20 vinster i carrier assault för att få en assignment avklarad, men det var som sagt en ren plåga. Det är DICE problem och de är dem som behöver lösa det, ingen annan. Vi andra sitter och fortfarande väntar på att de ska lösa problemen fortfarande månader efter launch. Bättre kan dem!
Har inte prövat carrier assault själv så kan inte uttala mig och håller med om att problemet ligger hos DICE/EA och inte i våra uppkopplingar. Är våra uppkopplingar så risiga skulle vi ha samma problem i andra spel och kanske främst bf3.
Dock sista meningen. "Bättre kan dem!" Tycker jag känns lite fel faktiskt. Jag är helt övertygad om att de sliter som fasiken för att få till detta. Om man kollar grafikkorttest så nämns oftast Bf4 med eftersom det är väldigt snyggt (bland de snyggaste och mest krävande spelen på marknaden såvitt jag vet) och det får man inte med lata, dåliga programmerare.
Gnälla får man självklart göra, men gnäll på rätt sätt
// Sat
Postad 03 April 2014 - 07:39
Men det som jag stör mig mest på i detta spel, och som gör mig irriterad att folk inte fattar, är hitdetection (både när man själv ska döda någon och när man blir skjuten) samt det inbyggda lagget (server ticrate eller vad fan det beror på) som gör att man dödas trots att man lyckats springa till skydd. dvs att man blir dödad runt hörn (ett klassiskt COD fenomen
Är folk så dåliga på detta spel att dem inte märker detta? eller är det så att folk som spelar på CQ servrar inte märker det då dem mest sitter i fordon och/eller det är allmänt kaos och det maskeras av rubberbanding?
Hatar rubberbandingfenomenet mest för att det tar bort fokus från det riktiga problemet med detta spel. dem problem som existerar i varje match oavsett server, spelsätt och uppkoppling!!!
ps: jag har "världens" bästa uppkoppling, kom inte och skyll på sånt skit bara för att ni själva inte uppfattar problem!
Redigerat av beat_strandh, 03 April 2014 - 07:40.
Postad 03 April 2014 - 08:07
Jag har inte haft mycket tid till att spela senaste månaderna och när man väl har tid vill man avnjuta lite conquest såklart..
/// Besviken BF4 Gamer
Postad 03 April 2014 - 08:14
Gummibandet har jag inte stött på speciellt ofta när jag jag lirat Domination och TDM på de vanliga banorna och tidigare DLC men på NS har det dykt upp ganska ofta. absolut inte varje match men oftare än tidigare.
Men det som jag stör mig mest på i detta spel, och som gör mig irriterad att folk inte fattar, är hitdetection (både när man själv ska döda någon och när man blir skjuten) samt det inbyggda lagget (server ticrate eller vad fan det beror på) som gör att man dödas trots att man lyckats springa till skydd. dvs att man blir dödad runt hörn (ett klassiskt COD fenomen
Är folk så dåliga på detta spel att dem inte märker detta? eller är det så att folk som spelar på CQ servrar inte märker det då dem mest sitter i fordon och/eller det är allmänt kaos och det maskeras av rubberbanding?
Hatar rubberbandingfenomenet mest för att det tar bort fokus från det riktiga problemet med detta spel. dem problem som existerar i varje match oavsett server, spelsätt och uppkoppling!!!
ps: jag har "världens" bästa uppkoppling, kom inte och skyll på sånt skit bara för att ni själva inte uppfattar problem!
Själv kör jag mest kaoset i Qs large och ibland lite Rush. Problemet som du nämner med hitdetection och att man blir dödat bakom hörn, brukar för mig iallafall precis som gummibandet vara ibland. Inte varje match eller varje server.
Fick ett bra ex på igårkväll. Muckade med en tank och plocka fram min rpg, ska skjuta ett skott mot den och dör istället. När min gubbe ramlar ihop och killcam kommer fram, går mitt avlossade rpg skott plötslig iväg. Jag var ensam vid platsen så kan inte skylla på någon annan.
Iallafall, har du prövat någon på testserverna som finns? Prövade ett kort tag och de flesta (alla?) verkar vara överrens om att även hitdectetion funkar finfint!
// Sat
Postad 03 April 2014 - 09:13
Visst man skriker lite I ilska over det, men jag brukar tänka att jag även själv får enkla fiende kills på det sättet
Postad 03 April 2014 - 10:15
Postad 03 April 2014 - 10:21
Hört talas om karbinen cbq 52 som är ungefär som scaren är. Låter ytterst intressant och jag hoppas på att hinna lira lite idag, så att man ser vad fuzzet är om. Någon som använder den?
Yes jag kör på den när jag spelar som engineer. Har hunnit med några hundra killar med den och överlag är den väldigt bra. Körde tidigare på aku-12 men tycker att cbq har mindre spridning på lite avstånd.
// Sat
Postad 03 April 2014 - 10:49
Hört talas om karbinen cbq 52 som är ungefär som scaren är. Låter ytterst intressant och jag hoppas på att hinna lira lite idag, så att man ser vad fuzzet är om. Någon som använder den?
Jag har använt alla vapen eftersom jag ska ha 500 kille med varje vapen. Dom bästa karbinerna är Acwr, ak5c, aku12 och 52an.
Postad 03 April 2014 - 10:55
http://symthic.com/b...H_vs_ACE_52_CQB
Där ser du exakt vilken skillnad det är på dom.
Postad 03 April 2014 - 11:00
jag har funderat på det här, och fördelen med vapensystemet i det här spelet är ju att tom jag kan använda mig av en sniperklass och levla den. ja, eftersom jag kan använda karbiner till recon. det finns säkert endel bra saker man kan använda i den klassen, så det blir kanske att testa. vi får se vad som händer =) först och främst så måste jag göra en hel del skolarbete idag, när det är klart så ska jag hoppa in och se om någon mysig individ inte finns med i striderna = )
för er som inte adderat mig, adda zartokion. och påminn mig om att inte röra lmgs på ett tag
Postad 03 April 2014 - 11:10
Jag har använt alla vapen eftersom jag ska ha 500 kille med varje vapen. Dom bästa karbinerna är Acwr, ak5c, aku12 och 52an.
Alla? Fy fasiken. Räknar pistoler oxå?
jädrans vilken snabb respons man fick. tackar! =)
jag har funderat på det här, och fördelen med vapensystemet i det här spelet är ju att tom jag kan använda mig av en sniperklass och levla den. ja, eftersom jag kan använda karbiner till recon. det finns säkert endel bra saker man kan använda i den klassen, så det blir kanske att testa. vi får se vad som händer =) först och främst så måste jag göra en hel del skolarbete idag, när det är klart så ska jag hoppa in och se om någon mysig individ inte finns med i striderna = )
för er som inte adderat mig, adda zartokion. och påminn mig om att inte röra lmgs på ett tag
Spelar nog inte ikväll, men annars kan du söka reda på SurPappa. Kör ibland solo och ibland med andra
// Sat
Postad 03 April 2014 - 11:25
Postad 03 April 2014 - 11:48
Alla? Fy fasiken. Räknar pistoler oxå?
Beror lite på vad man e ute efter... unlocks på vapnena, där har pistolerna lite färre, men för att få 5 service stars och respektive dogtag så krävs 500. Vissa vapen behöver 560 kills för att få alla unlocks.
Sen har vi ju alla undrrslung, granater, minor, m.m.
Sambon har också det som mål efter att ha gjort detta i medal of honor warfighter. Hon har bara hunnit ett 50-tal vapen dock...
I bf4 dvs
Postad 03 April 2014 - 12:24
Iallafall, har du prövat någon på testserverna som finns? Prövade ett kort tag och de flesta (alla?) verkar vara överrens om att även hitdectetion funkar finfint!
// Sat
fan vad nice om det är så... ska prova att hoppa in i en testserver nästa gång jag spelar.
Postad 03 April 2014 - 12:43
Och jag tror (vet) att detta inte är något lokalt fenomen hemma hos mig
Då snacket i partyt (festen) 10 av 10 gånger mynnar utt i svordoms hagel över lagg o gummiband skit
Möjligen att det kan härleda till den dåliga kontak som är från ön vi sitter på till resterande av Svergie
Hur kommer man åt dessa test servrar alla snackar om? Själv får jag bara upp dom vanliga 4-5 servrarna när jag söker i bf. Inget om några speciella test servrar.
Redigerat av Firre77, 03 April 2014 - 12:46.
Postad 03 April 2014 - 12:56
Idioter var självfallet Dice i detta fall och inga andra. Om nu någon tog åt sig personligen.
Och jag tror (vet) att detta inte är något lokalt fenomen hemma hos mig
Då snacket i partyt (festen) 10 av 10 gånger mynnar utt i svordoms hagel över lagg o gummiband skitAv oss alla!
Möjligen att det kan härleda till den dåliga kontak som är från ön vi sitter på till resterande av Svergie
Hur kommer man åt dessa test servrar alla snackar om? Själv får jag bara upp dom vanliga 4-5 servrarna när jag söker i bf. Inget om några speciella test servrar.
Tycker fortfarande inte att DICE är idioter. Tror de smiskar de flesta på detta forum när det kommer till programering. Lyssna ex på Zartok som tycker att Bf4 (singel play) är det snyggaste spelet på ps4 just nu, om jag förstog det rätt ska den även plocka ner Infamious second son.
Testserverna hittar man genom att söka skriv test i sökfältet och det kommer upp 5 (om jag minns rätt) servers man kan hoppa in på. Dock kör alla sist jag kollade Operation Mortar och conques large.
// Sat
Postad 03 April 2014 - 12:59
jag misstänker att jag inte kommer att ha som mål att försöka låsa upp snipgevären faktiskt =) det är så vansinnigt svårt att sikta med dom eftersom jag har en väldigt klar upplevelse av att snipkulorna faller rätt ordentligt medans vanliga kulor färdas rakt. jag vet att ni säger att det inte stämmer, men testa. jag kan knäppa någon på över 200 meter med en karbin, försöker jag göra det med sniper är det tack och godnatt på en gång *asg*Du kan spela recon med karbin, men du kommer inte låsa upp några nya snipergevär. Du kommer väl dock låsa upp gadgets.
det finns iofs ett snipgevär som är one shot kill på en gång som nog hade varit kul att testa någon gång, men det lär inte bli av =)
Postad 03 April 2014 - 13:25
Postad 03 April 2014 - 13:29
Postad 03 April 2014 - 16:27
Man upphör aldrig att förvånas. Är skrämmande att det ska ta klåparna 5 månader att inse att dom har för klena servrar.I ett inlägg i Battlefield blogg skriver Dice att de kommer att uppgradera hårdvaran så fort som möjligt för att åtgärda problemet med rubberbanding! http://blogs.battlef...banding-issues/
Postad 03 April 2014 - 17:44
Postad 04 April 2014 - 15:28
https://www.youtube....h?v=V-WladmrdNQ
Närstudie
https://www.youtube....h?v=w9Y_M4WDqxw
Postad 05 April 2014 - 00:01
Maffigt!Nu har Jackfrags hittat Megalodonen!
https://www.youtube....h?v=V-WladmrdNQ
Närstudie
https://www.youtube....h?v=w9Y_M4WDqxw
Postad 06 April 2014 - 16:53
https://www.youtube....h?v=4COlzIbYQ0s
Postad 06 April 2014 - 18:14
Postad 06 April 2014 - 18:45
// Sat
Postad 06 April 2014 - 18:50
Själv hoppas jag på att nästa BF inte kommer till current gen. Nästa dlc får ju pc och Xone tillsammans med ps4 lida pga de undermåttliga currentgen. Riotshield som det pratas så mycket om ska igentligen gå ha med pistol till, men det blev för mycket för currentgen så det skippadws.
// Sat
Själv hoppas jag att nästa BF är en BF:BC3, och att den kommer i denna gen...
Postad 06 April 2014 - 20:48
Själv hoppas jag att nästa BF är en BF:BC3, och att den kommer i denna gen...
Då jag aldrig hann med BF:BC tåget, bara hunnit med förra 3:an och nuvande 4:an så kan jag inte uttala mig om det.
// Sat
Postad 06 April 2014 - 22:26

Walkii: Hur bytte du lag mellan ronderna? Gjorde du det via battlelogggen på PC, och hur gjorde du? =)
Redigerat av novaland, 06 April 2014 - 22:27.
Postad 07 April 2014 - 00:07
Postad 07 April 2014 - 00:19
Ja, det vore ju rena drömmen!Själv hoppas jag att nästa BF är en BF:BC3, och att den kommer i denna gen...
Precis. Rekommenderar alla som vill joina en BF4-kompis att göra så via Battlelog, som förvisso kan vara allmänt seg och buggig ibland, men man hamnar i alla fall i rätt lag och i rätt squad på en gång så fort det finns en plats ledig.Om man joinar en kompis genom battlelog, så flyttas man över automatiskt till det laget/squaden när det finns plats. Och därför kan man bli fler än 5st i en squad.
Jag har förresten spelat i en squad med 10 personer i för några veckor sedan. Då hade man alltid någon att spawna på.
Postad 07 April 2014 - 07:21
Postad 07 April 2014 - 11:13
fick arslet ur vagn å låste upp GOLen igår. hoppas den är bra för jag höll på att trasha mitt vardagsrum när jag försökte låsa upp skiten.
Den är bra strandh. Får väl säga att det är bästa allround snipern, lite litet magasin dock, men man måste ju balansera på något vis.
Postad 07 April 2014 - 11:13
Grattis! Själv har jag inte låst upp skiten än. Så fort man sätter sig i det där tornet på Operation Firestorm så är man ju rena julbordet för alla snipers runt hela banan. Sist höll jag på att bli psykiskt instabil när jag försökte låsa upp GOL:en så jag har inte provat igen.fick arslet ur vagn å låste upp GOLen igår. hoppas den är bra för jag höll på att trasha mitt vardagsrum när jag försökte låsa upp skiten.
Postad 07 April 2014 - 11:19
Grattis! Själv har jag inte låst upp skiten än. Så fort man sätter sig i det där tornet på Operation Firestorm så är man ju rena julbordet för alla snipers runt hela banan. Sist höll jag på att bli psykiskt instabil när jag försökte låsa upp GOL:en så jag har inte provat igen.
Trodde jag var ensam om att inte låst upp den, tack då är vi två!
// Sat
Postad 07 April 2014 - 11:31
Trodde jag var ensam om att inte låst upp den, tack då är vi två!
// Sat
Har inte heller låst upp den. Grrr. Får ju i princip en hjärnblödning av bara tanken att ge sig upp i tornen igen. Man skulle varit snabb och gjort det vid släppet
Postad 07 April 2014 - 12:29
Det jobbiga med detta uppdrag var att hitta servrar på Caspian och Firestorm som inte höll på att ta slut, lagga sönder av rubberbanding eller sönderbombad av Commanders uppe i luften. När jag väl hittade en bra server på Firestorm så gick det ganska smärtfritt.
Redigerat av beat_strandh, 07 April 2014 - 12:33.
Postad 07 April 2014 - 12:39
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
12 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?