* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
7080 svar till detta ämne
Postad 01 November 2008 - 14:24
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
Borde ju vara den telefon du skickar från, eller operatören, som begränsar storleken. Kan ju inte vara telefonen väl?
Ska se om jag kan testa.
J
Kunde inte testa, försökte skicka en stor bil med en K800i men den förminskar bilden, annars går den inte att skicka.
Postad 01 November 2008 - 14:37
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Kunde inte testa, försökte skicka en stor bil med en K800i men den förminskar bilden, annars går den inte att skicka.
Jag har testat att skicka både från en P1:a och från en SE-walkman med olika storlekar på bilden.. inte ens 640x480 kommer fram i "rätt" storlek utan förminskas.
mms.jpg 15.72K
0 Antal nerladdningarSå här ser det ut när jag kollar ett mms //Joel
Postad 01 November 2008 - 15:04
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Det finns ju alltid telefoner av alla märken som är trasiga. Det kanske man inte ska basera sitt omdöme på, oavsett om det står Nokia eller SE eller nåt annat på den.
J
Nä men Nokia E71 är känd för taskig signalstyrka - taskig design på antennen eller så. X1 har väldigt bra mottagning, speciellt för en att vara en WM lur, alla mina HTC lurar har varit sämre. Knappt hört någon innan som klagat på brutna samtal och taskig mottagning på en X1:a, han måste ha fått ett måndags ex. Jag provar en massa telefoner åt kunder och har en hel del att jämföra med Letar efter ett program så att man kan spärra ett nummer. Tips någon?
Magicall är ett utmärkt program
Postad 01 November 2008 - 15:41
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Jag har testat att skicka både från en P1:a och från en SE-walkman med olika storlekar på bilden.. inte ens 640x480 kommer fram i "rätt" storlek utan förminskas.
mms.jpg 15.72K
0 Antal nerladdningar Så här ser det ut när jag kollar ett mms
//Joel
Jag har Tre, och testade för skojs skull att MMSa ett foto taget med X1an till mig själv.. Det kom fram i full storlek(183K)..
Postad 01 November 2008 - 15:57
Toob
-
Toob
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Kan det vara detta som är problemet. Det kommer fram i orginalstorlek enbart när det är samma nät??
Jag har exakt samma problem att ta emot mms från tex Telia mobil.
Har själv 3 som operatör
Postad 01 November 2008 - 16:46
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Har lyckats få till det så att Opera är default browser. Dvs att om någon mailar/SMSar dig en länk så startar Opera istället för Internet Explorer. Finns två flaggor. HTTP och HTTPS under HKCR. Bifogar en bild på ändringen för HTTP-flaggan. Bara att ändra iexplore.exe till operaL.exe:
default_browser2.1.JPG 21.46K
0 Antal nerladdningar
Postad 01 November 2008 - 16:49
spaceboy
-
spaceboy
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej alla glada.
Jag letar efter efter ordböcker att installera på Xperian. (för Windows mobile)
Framförallt svensk-tysk men även svensk-fransk, svensk-engelsk, svensk-spansk är intressant.
Himmla smidigt när man är på resande fot!
Har surfat runt men kan inte hitta någon för windows mobile, någon som har förslag?!
Postad 01 November 2008 - 18:17
liden
-
liden
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
En snabb fråga... Hur får man bort den popup som kommer när man får ett sms? Hittar det inte i tråden.. Men jag tror att jag läst det här någonstans!!
Postad 01 November 2008 - 18:19
pdais97
-
pdais97
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Ingen som vet om det finns så att man kan koppla sin 3g dongle till mobilen?
Postad 01 November 2008 - 18:32
voyager
-
voyager
-
Amatör
-
-
74 inlägg
ni som har installerat tf3d. kan ni lägga upp filen eller direktlänka till den
Här kan ni ladda ner Touch flo 3d: http://www.badongo.com/file/11895637Jag har den i min X1
Postad 01 November 2008 - 18:44
khaan
-
khaan
-
Forumräv
-
-
928 inlägg
nån som vet hur man ändrar visningen för kontakterna. dom visas med efternamn och förnamn, men jag vill visa förnamnet först
mvh dalarn
Finns märkligt nog ingen sådan inställning! Man måste ändra det manuellt på varje kontakt. Turligt nog finns det ett program som gör det åt dig. Jag lade in det och det fungerar kalas. Contact Changer: http://www.1800pocke...-last-name.html
Postad 01 November 2008 - 18:48
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jag har Tre, och testade för skojs skull att MMSa ett foto taget med X1an till mig själv.. Det kom fram i full storlek(183K)..
Men F**n! Jag messade mig själv jag med.. bilden kom i liten pluttstorlek. Nått är snett med min telefon.. eller med inställningar jag inte kan hitta eller så. Blir intressant att se vad supporten säger om jag inte fixat det till på måndag.. //Joel
Postad 01 November 2008 - 19:19
jakob01p
-
jakob01p
-
Användare
-
-
128 inlägg
Välkommen :-)
Läs första inlägget i den här tråden. Där förklaras Windows Mobile och den innehåller även massa länkar till olika program.
Panelerna det inte varit så mycket snack om. Ett program som gör din mobil mer pekvänlig är SBP-shell. Den finns i panelversion hos SonyEricsson om du vill prova på. Kan annars rekommendera fullversionen (som dock kostar pengar).
För ändring av SMS-visningen kan jag rekommendera XperiaTweak som är ihopsnickrat av Gervais här i tråden.
Jag tackar och bugar för Tweak programet.. nu funkar det som jag vill  Jag ladda ner Spb shell panelversionen från sonyericsson men skulle vilja se procentnivå på batteri mm... om man ska ladda ner Spb shell programet det som kostar, exakt vad är det som skilljar dem åt ? Om man köper det och lägger in blir allt på engelska då eller går det att få på svenska med ?
Postad 01 November 2008 - 20:15
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Tyvärr så är fullversionen på engelska. Iallafall min och hittar ingen annan på deras hemsida: http://www.spbsoftwarehouse.com
Postad 01 November 2008 - 21:23
jakob01p
-
jakob01p
-
Användare
-
-
128 inlägg
Okej synd.. men kanske skulle ta och testa om det är så bra som alla säger  .
Fick igång voice command nu iallafall hehe ganska fränt
Postad 01 November 2008 - 21:27
rocky77
-
rocky77
-
Användare
-
-
123 inlägg
Ingen som vet om det finns så att man kan koppla sin 3g dongle till mobilen?
Varför koppla en mobil till mobilen? Är det inte enklare att stoppa i sim-kortet i telefonen? Om det är mobilt bredband du är ute efter är det nog enklare att koppla det som tilläggstjänst till ditt ordinarie abbonemang.
Postad 01 November 2008 - 21:54
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Varför koppla en mobil till mobilen? Är det inte enklare att stoppa i sim-kortet i telefonen? Om det är mobilt bredband du är ute efter är det nog enklare att koppla det som tilläggstjänst till ditt ordinarie abbonemang.
Precis.. med den här mobilen behöver man aldrig nån dongel.. vill du kan du använda mobilen som en dongel istället! Kolla upp programmet WMWIFIRouter. Har du mobilt bredband med en annan leverantör säg upp det snabbast möjligt och lägg till det på telefon-abonnemanget. Jag kör telenor med bredbandstillägget för 199kr i månaden.. fri trafik, turbo 3g. Surfar i ca 2-3mbit både på datorn och telefonen. Kan koppla upp på 3g-nätet både via USB till mobilen eller trådlöst via wifi. Telefonen kommer upp som ett trådlöst nätverk. //Joel
Postad 01 November 2008 - 22:13
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
4:e är ju nästa vecka... men det vågar man väl inte hoppas på Frågan är om man ska bråka lite med Tele2 , eftersom när jag köpte den så stod det att man skulle få gratis abb året ut... drar det ut på tiden så...
Är den betald så...
Postad 01 November 2008 - 22:16
khaan
-
khaan
-
Forumräv
-
-
928 inlägg
Precis.. med den här mobilen behöver man aldrig nån dongel.. vill du kan du använda mobilen som en dongel istället! Kolla upp programmet WMWIFIRouter. Har du mobilt bredband med en annan leverantör säg upp det snabbast möjligt och lägg till det på telefon-abonnemanget. Jag kör telenor med bredbandstillägget för 199kr i månaden.. fri trafik, turbo 3g. Surfar i ca 2-3mbit både på datorn och telefonen. Kan koppla upp på 3g-nätet både via USB till mobilen eller trådlöst via wifi. Telefonen kommer upp som ett trådlöst nätverk.
//Joel
Måste man verkligen köpa extraprogram för att göra det? Jag antog att sådan funktionalitet fanns "inbyggt"? Jag kommer byta operatör snart och tänkte då skaffa fri data i samband med det och använda mobilen som modem till laptopen...
Postad 01 November 2008 - 22:22
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
WMWifiRouter instantly turns your wifi enabled smartphone* into a wireless internet hotspot. Now you can use your laptop and any other device with wifi to get online and surf, email, instant message, and anything else you normally use the internet for!
---------------------------------------------------------------------
Om du vill så kan du ju bara koppla Xperia till datorn med sladd å köra Xperia som modem som du säger...
Tror det ska gå över blåtand med men ja är inte 100 på det..
Postad 01 November 2008 - 22:23
pdais97
-
pdais97
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Givetvis så kunde jag koppla fri datatrafik till mitt abonnemang om det inte var så att mitt företag betalar abonnemanget. De vill inte att man skall surfa det är därför som jag frågar om det är möjligt att koppla till dongeln då jag själv har ett mobilt bredbandsabonneamng. Tyvärr så är det inte samma bolag på telefonab. och det mobila.
Man vill ju inte sitta och byta simkort bara för att man vill surfa på X1:n.
Därav min lilla fråga.
Postad 01 November 2008 - 22:24
khaan
-
khaan
-
Forumräv
-
-
928 inlägg
Måste man verkligen köpa extraprogram för att göra det? Jag antog att sådan funktionalitet fanns "inbyggt"? Jag kommer byta operatör snart och tänkte då skaffa fri data i samband med det och använda mobilen som modem till laptopen...
Se där, jag tänkte väl det. Det finns ju "Internetdelning" under Program! Här är en liten video som visar hur man gör med blåtand (själv kommer jag använda kabel när det blir dags): http://www.youtube.c...bo&fmt=18<br />
Redigerat av khaan, 01 November 2008 - 22:28.
Postad 01 November 2008 - 22:40
Toob
-
Toob
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag tipsade om ett sånt pogram för ett tag sen.. kolla bakåt i tråden
här här finns ett till..
Edit: Om man vill ha olika ringsingaler till olika personer
Tusen tack! Det var vad jag sökte... //Toob
Postad 01 November 2008 - 22:52
khaan
-
khaan
-
Forumräv
-
-
928 inlägg
Jag har letat runt lite efter krypteringsverktyg. Jag krypterar alla mina windowsdatorer med open source-programmet "TrueCrypt". Det fungerar som så att man skapar en diskfil. Diskfilen innehåller ett krypterat filsystem som man sedan kan lägga in och jobba med sina filer på precis som vanligt. Truecrypt monterar filen som en vanlig disk helt enkelt, efter att man angivit lösenordet. Finns det något liknande för windows mobile? De jag har hittat kan kryptera enskilda filer en och en, men det är inte vad jag är intresserad av. Jag vill kunna montera en volym, och sedan glömma bort att den är skyddad o jobba på som vanligt med den bara.
Postad 01 November 2008 - 22:54
Zakath
-
Zakath
-
Amatör
-
-
72 inlägg
TouchFlo 3D på X1:an - http://wmpoweruser.com/?p=1524Dock Inte helt felfritt ännu - vi får väl se om Daran på XDA-Developers lyckas fixa till småfelen; "Issues I am aware of so far: 1. Bluetooth control of music - not sure what this is but it feels like a registry problem as WMP works fine 2. Audio Booster - just needs to be added 3. Landscape - will see if I can use it from the Touch HD (if it exists) or I will port the landscape from the Touch Pro (will have to sort resolution issues) 4. YouTube - I am not going to resolve this one as it is better that this is added separately as I don't think it is in scope for this project"
Redigerat av Zakath, 01 November 2008 - 22:57.
Postad 01 November 2008 - 23:23
khaan
-
khaan
-
Forumräv
-
-
928 inlägg
Jag har letat runt lite efter krypteringsverktyg. Jag krypterar alla mina windowsdatorer med open source-programmet "TrueCrypt". Det fungerar som så att man skapar en diskfil. Diskfilen innehåller ett krypterat filsystem som man sedan kan lägga in och jobba med sina filer på precis som vanligt. Truecrypt monterar filen som en vanlig disk helt enkelt, efter att man angivit lösenordet. Finns det något liknande för windows mobile? De jag har hittat kan kryptera enskilda filer en och en, men det är inte vad jag är intresserad av. Jag vill kunna montera en volym, och sedan glömma bort att den är skyddad o jobba på som vanligt med den bara.
FreeOTFE är svaret: http://www.freeotfe.org/Funkar kalas, men det tar en djäkla tid att montera en disk..
Postad 01 November 2008 - 23:39
Pubba
-
Pubba
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
För er som kör TouchFlo 3D på era X1:or ... TouchFlo 3D som Panel ! Knåpade ihop ett program, eller rättare sagt en panel som fixar så att TouchFlo körs i en separat panel. Så nu blir det väldigt enkelt att välja om man vill köra TouchFlo eller t.ex den vanliga idag-skärmen. Gör så här: 1) Installera TouchFlo 3D (nedladdningslänk finns i tidigare inlägg), starta inte om. (*) 2) Gå in under Start/Inställningar/Idag/Objekt och se till så att inte TouchFLO 3D är ibockad. 3) Starta om telefonen. 4) Installera mitt program TF3DPanelInstaller.cab. (bifogad) 5) Lägg till TouchFlo 3D-panelen på ledig plats via panelinställningarna som vanligt. * Jag har inte behövt göra någon hard-reset av telefonen vid installationen och ändå så har jag massor av andra program installerade. TouchFlo 3D fungerar snabbt och bra. Har inte testat så mycket, men det verkar inte finnas några allvarliga buggar. Det ända som jag har märkt är att knappfunktionerna verkar definieras om när man byter till/från TouchFlo. Kanske fixar till detta i någon nya version om det finns intresse. // Pubba
Postad 02 November 2008 - 00:06
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Grymt
Postad 02 November 2008 - 00:30
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Hjälp, GPSen död efter hard reset. Nån iställning som försvunnit?
Postad 02 November 2008 - 01:51
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Hjälp, GPSen död efter hard reset. Nån iställning som försvunnit?
Har du kört SnabbGPS-programmet för att uppdatera sattellitinformationen? //joel
Postad 02 November 2008 - 08:46
Knut_jr
-
Knut_jr
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Är det någon som är nöjd med kameran?
När det är fokuserat ska det väll inte bli suddiga bilder, går fan inte att få någon bra bild utan att cementera fasst telefonen.
Postad 02 November 2008 - 09:13
Unregistered1a25347f
-
Unregistered1a25347f
-
Användare
-
-
151 inlägg
Håller med, svårt att få en bild som inte blir suddig.
Måste väl vara nåt med slutartiden.
Postad 02 November 2008 - 09:47
PizzeNizze
-
PizzeNizze
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hej!
Jag får inte TouchFlo 3D att installera sig. Har provat att ladda hem från olika ställen. På ett ställe fick jag bara hem 300 KB och på det andra 33 MB. Provade att installer den på 33MB men det vill sig inte. Tänkte sedan köra "panel versionen". Ett jättebra initiativ, Starkt jobbat! Är det någon som har några tips om hur jag skall göra, så emottages dessa med glädje!
MVH
Magnus
Redigerat av PizzeNizze, 02 November 2008 - 09:49.
Postad 02 November 2008 - 10:01
Knut_jr
-
Knut_jr
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Samma här. caben går inte att installera....
Postad 02 November 2008 - 10:22
Zoobo
-
Zoobo
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Det funkar utmärkt, installerade ni på telefonen och inte på minneskortet?
Postad 02 November 2008 - 10:26
Toob
-
Toob
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jo, jag lade det på minneskortet tog ca: 20 min innan allt var klart. Tog alltså lång tid! Tycker dock att det är väldigt seg sirap som installeras. Panelen är ju inte supersnabb precis. Det kanske kommer en snabbare version...?? //Tobbe
Postad 02 November 2008 - 10:33
Toob
-
Toob
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hej! Jag får inte TouchFlo 3D att installera sig. Har provat att ladda hem från olika ställen. På ett ställe fick jag bara hem 300 KB och på det andra 33 MB. Provade att installer den på 33MB men det vill sig inte. Tänkte sedan köra "panel versionen". Ett jättebra initiativ, Starkt jobbat! Är det någon som har några tips om hur jag skall göra, så emottages dessa med glädje!
MVH
Magnus
Hej! Den filen du får på 33 mb skall användas.. Lägg den på minneskortet. Funkar men det tar lång tid att installera. Efter det följer du stegen hur du ska gå till väga för att få panelen att fungera. se Inlägg #2927 Lycka till //Tobbe
Redigerat av Toob, 02 November 2008 - 10:36.
Postad 02 November 2008 - 10:43
jessve
-
jessve
-
Rookie
-
3 inlägg
Har följt denna tråd den senaste veckan sedan jag köpte min X1 och tackar för alla bra tips.
Telefonen fungerar verkligen kanon.
Dock provade jag igår att installera WMWifiRouter men har nu stött på trubbel.
Allt ser ut att fungera korrekt. WMWifiRouter kopplar upp sig. Min laptop hittar det trådlösa nätet och kan ansluta sig med korrekt WEP-lösenord. Datorn får IP-nummer och syns i DHCP i WMWifiRouter på telefonen ...
... MEN det går inte att surfa på datorn ...
Vad kan vara fel? Jag har inga problem att surfa med X1:an i sig utan WMWifiRouter vare sig via WLAN eller 3G.
Antar att det är någon liten inställning i WMWifiRouter som jag missat.
Hoppas någon av er vet vad det kan vara.
Mvh Jesper
Postad 02 November 2008 - 10:57
CusmaR
-
CusmaR
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Är det någon som är nöjd med kameran? När det är fokuserat ska det väll inte bli suddiga bilder, går fan inte att få någon bra bild utan att cementera fasst telefonen.
Kameran är väl inte av bästa sort, men jag har märkt att om man ställer den på "rörlig bild" (du väljer alltså gubben med en fotboll i menyn istället för auto) så går det mycket fortare o ta kort och bilderna blir skarpare. Dock förlorar du ljus och bilden blir lite mörkare, men hellre en skarp mörkare bild som man kan retuschera i photoshop, än en suddig bild!
Redigerat av CusmaR, 02 November 2008 - 10:57.
Postad 02 November 2008 - 11:01
Givemeabreak
-
Givemeabreak
-
Användare
-
-
111 inlägg
För er som kör TouchFlo 3D på era X1:or ...
TouchFlo 3D som Panel ! ...
Lysande! Föredrar att ha Touch Flow 3D som panel, vant mig så vid spb mobile  Gick utmärkt att lägga på din programsnutt i efterhand med, bara att gå in i "idag" och bocka ur Touch Flow 3D innan installation.
Postad 02 November 2008 - 11:22
Unregisteredf6f2a813
-
Unregisteredf6f2a813
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Har funderat på att köpa den med tre bomben 499 men är lite osäker på hur dyrt det kommer att bli i verkligheten ?
Läste att data kostar 10:-/mb med det abbet och har ingen lust att lägga på ytterligare 100:- för fri data.
Någon som använt telefonen "normalt" under en tid och vet hur mycket data man förbrukar under ca en månad ?
Med normalt menar jag tex läsa nyheterna någon gång per dag, söka lite på google osv.
Postad 02 November 2008 - 11:29
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Antar att det är någon liten inställning i WMWifiRouter som jag missat. Hoppas någon av er vet vad det kan vara.
Mvh Jesper
Hej Svårt att veta vad det kan vara.. har du valt den acesspoint du använder när du surfar med mobilen under cellular settings eller vad det heter. Har du datorn inställd på. dhcp ochså? annars kan det vara så att du inte får rätt dns. då kan man vara uppkopplad men inte surfa. /joel
Postad 02 November 2008 - 11:36
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Har funderat på att köpa den med tre bomben 499 men är lite osäker på hur dyrt det kommer att bli i verkligheten ? Läste att data kostar 10:-/mb med det abbet och har ingen lust att lägga på ytterligare 100:- för fri data. Någon som använt telefonen "normalt" under en tid och vet hur mycket data man förbrukar under ca en månad ?
Med normalt menar jag tex läsa nyheterna någon gång per dag, söka lite på google osv.
om du inte tar fri data med den här mobilen är det nästan ingen ide att du köper den. att du skulle komma under 10mb per månad är rätt omöjligt om du ska använda telefonen. utan att räkna med det jag tankar ner kanske jag använder 20-30mb per dag. nu går det säkert att få ner genom att snåla o surfa på wap-sidor istället för riktiga, stänga av mailen, strunta i rss och väderuppdateringar och en massa andra gosaker. du kommer inte kunna använda den här mobilen till sin fulla rätt om du ska snåla med uppkoppliingen. /joeöl
Postad 02 November 2008 - 11:59
Unregistered2fc90cb8
-
Unregistered2fc90cb8
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Är den betald så... 
Jepp betald är den , betalade med VISA för att allt skulle gå snabbt och smidigt...men tji fick jag...
Postad 02 November 2008 - 12:10
Egil
-
Egil
-
Användare
-
-
202 inlägg
Vill bara tacka för 3DTFHD och paneltilägget det fungerar bra.
Dock blev min telefon full trots att jag lade cabfilerna på minneskortet.
Nu när telefonen är så full så är den ganska seg, men allt verkar fungera som det ska.
Min telefon verkar ladda ur sig ibland när man satt den på laddning över natten?
På morgonen är den död och går ej att starta.
I morse hade den låst sig på 08.14 och jag fick mixtra och ta ur batteriet och ladda upp den igen.
Någon som vet vad som är fel?
Har bockat ur att den inte ska ladda när den är på.
Kanske dags att köpa ett större minneskort och göra en fabriksåterställning och börja om från början?
Nu när jag vet vad som är bra och hur jag vill ha den, men jag drar mig för det.
Ska pröva WMWifi router, om det fungerar bra så köper jag det och säger upp dongeln som jag bara använder i bland.
Postad 02 November 2008 - 12:18
Egil
-
Egil
-
Användare
-
-
202 inlägg
Har funderat på att köpa den med tre bomben 499 men är lite osäker på hur dyrt det kommer att bli i verkligheten ? Läste att data kostar 10:-/mb med det abbet och har ingen lust att lägga på ytterligare 100:- för fri data. Någon som använt telefonen "normalt" under en tid och vet hur mycket data man förbrukar under ca en månad ?
I 3butiken så sålde de på mig trebomben och jag fick ett specialerbjudande på data så att det kostade 499:- med fri data och jag får ringa för 410? tror jag han tjatade om! Gå in och fråga!
Postad 02 November 2008 - 12:26
Zoobo
-
Zoobo
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Tog bort touch flo för den segade ner hela telefonen
Postad 02 November 2008 - 12:28
Kongo69
-
Kongo69
-
Rookie
-
3 inlägg
Köpte precis min X1 från Tre med Bomben 399.... Det fina är att du kan utnyttja dessa 399 kronor till vissa tjänster som operatören erbjuder, bland annat finns en tjänst som heter turbo3g 7,2mbit. Denna tjänst kostar 199kr i månaden och innebär fri data. 199 kr dras alltså från din pott och vips har du fri data och, i ditt fall, 300kr kvar att utnyttja till annat... Saken är biff! PS: Kan även tillägga att min X1 var obrandad och olåst
Redigerat av Kongo69, 02 November 2008 - 12:33.
Postad 02 November 2008 - 12:31
Unregisteredf6f2a813
-
Unregisteredf6f2a813
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Märkte åxå att det gick att baka in de 90 :- för fri data i abbet för 499 så det blev ett sådant !  bara att invänta leverans då.
Någon som vet hur lång tid det tar att portera över ett nummer från telia till tre ?
Postad 02 November 2008 - 12:32
sinriel
-
sinriel
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Du Kan teckna tilllägs tjänst som heter Mobil surf för 90kr månaden (då får du fri data i mobilen med alla program dock är hastigheten begränsad till 384kbit/s alltså ej turbo 3g, vill du ha turbo 3g får du teckna till mobilt bredband för 199kr mån) dessa 90 eller 199kr månaden dras från dina 499 kr så att du har 409 eller 300 kr kvar o ringa för beroende på vad du väljer
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|