- Perfekt, tack för svaret! Då räcker det med stereo-ljud eftersom hon ändå bara kör ljudet från tv'n.
Jag tackar och bockar!
Litet tillägg: Det är bara Live-modellen som kan avkoda/transkoda just DTS. Annars är det som jag har skrivit.
* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
Startad av
-Danne-
, nov 06 2008 20:09
3005 svar till detta ämne
11 relaterade trådar
Postad 02 augusti 2010 - 09:05
Litet tillägg: Det är bara Live-modellen som kan avkoda/transkoda just DTS. Annars är det som jag har skrivit. Postad 03 augusti 2010 - 20:26 Redigerat av Unregistered1906, 03 augusti 2010 - 22:08. Postad 09 augusti 2010 - 12:42 Har fungerat hur fint som helst innan... Har senast oficiella FW inne. Postad 10 augusti 2010 - 00:43 Postad 10 augusti 2010 - 19:30 Jag testade med att kägga två mappar: Star Trek och Superman, på ett usb minne. Båda filmerna har undermappar med Audio TS och Video TS, som ät det vanliga när man använder HD FAB. Men WD Boxen separerade inte mapparna som 2 filmer utan 48 VO filer dök upp på videofliken. Måste jag göra om filerna till ISO och mao formatera usb till NTSF?? Postad 23 augusti 2010 - 17:47
Ja, i princip... Och just ISO, inte IMG. (fast har man gjort en IMG är det bara att byta filändelse... Postad 23 augusti 2010 - 17:59 ( http://www.kabelgiga...lar.asp?id=1699 ) Provat både kabeln och TV:ns HDMI-port med min blue-rayspelare, då funkade den bra. Spelaren funkar kalas med en kort HDMI-kabel. Anledningen till att jag plötsligt behöver en 15 meter lång HDMI-kabel är att jag snyggat till därhemma och har tv:n ensam på en vägg, resten av brötet står i ett hörn en bra bit bort. Någon som har erfarenhet av detta, skickar dessa mediaspelare så svag signal, eller är det fel på just den jag har? Redigerat av PerCronberg, 23 augusti 2010 - 18:01. Postad 26 augusti 2010 - 12:45
Hej Per, Jag använder en 15 meter lång hdmi kabel från en WD HD mediaspelare (alltså inte Live modellen) till min projektor och upplever inga problem med signalstyrkan, utan har en knivskarp bild. Kabeln är inköpt på Kjell & Company och inget märkvärdigt. Vad är det för typ av problem du har? Postad 28 augusti 2010 - 22:00
Jag har precis fått exakt samma problem!!! Nån som vet vad det handlar om? För övrigt; har WD helt och hållet slutat med support/uppdateringar till gen 1? Det är inte mycket matnyttigt man hittar på nätet. Tacksam för svar. Redigerat av macke83, 28 augusti 2010 - 22:01. Postad 29 augusti 2010 - 14:41
jag har med samma problem min funkade senast idag på morgonen nu funkar bara bilder som sagt, provade att ändra till senaste firmware utan resultat. Verkar skumt det här att så många får problem samtidigt. Postad 29 augusti 2010 - 17:37
Jag har löst mitt bekymmer. När jag tänker efter tror jag detta hänt tidigare. Iaf så hängde sig enheten när jag försökte spela upp en fil (varför vet jag fortfarande inte). Jag försökte då spela upp andra filer som jag vet har funkat tidigare men ingenting funkar. Jag märkte efter ett tag att den "felaktiga" filen ligger kvar i "minnet". Den visas i detta lilla fältet överst, precis som när du kör mp3 playlist. Jag tror att det är det som gör att inget annat vill starta heller. Lösningen blev att dra ur sladden en timme eller så. Prövade igen och allt funkade som vanligt igen! Hoppas detta kan hjälpa er. Postad 29 augusti 2010 - 19:52
Jag kan nästan sätta en slant på att det är MKV-filer som orsakar låsningen. Här är ett inklistrat inlägg jag gjort i en annan tråd som förklarar fenomenet och kommer med ett lösningsförslag: "Det beror på att ett vanligt program (MKVMerge) för att göra MKV-filer har uppdaterats, och de filmer du inte kan höra ljudet på är framtagna med just det uppdaterade programmet. Det finns dock en lösning som funkar: http://filesharingta...-break-playback! Så här står det i WD:s Community: http://community.wdc...ssion/m-p/38383 Lösningen är att ladda ner MKVMerge, och "köra om" MKV-filerna, men med "compression off" både för ljud, bild och ev inbakad text. Filerna blir bara obetydligt större." Postad 30 augusti 2010 - 16:32 är inte det som är mitt problem, jag får inte filerna att starta alls, ska prova att dra ur sladden i nån timme och se om det hjälper Postad 30 augusti 2010 - 17:23
En av följdeffekterna med att en film blir utan ljud eller låser sig helt (av anledningen ovan) är just att de (felfria) filmer man därefter försöker spela låser hela WDTV (gäller även Live-modellen) med det snurrande "timglaset". Jag borde kanske varit tydligare där. Själv har jag en WDTV Live, och för mig räcker det med att dra ut nätsladden i ca 30 sekunder. Postad 30 augusti 2010 - 18:00 ![]() Postad 31 augusti 2010 - 22:11 Har 3st 1t diskar kopplade till wd:n med olika kataloger som serier action mm.. Frågan är den! Kan man komma förbi att man måste välja hårddisk 1 2 elle 3 för att se de olika mapparna eller kan man få till det så att alla mappar från alla diskar syns i ett fönster.... tack för svar.. ![]() Postad 01 september 2010 - 20:29 ![]() Postad 02 september 2010 - 05:03 Tyvärr. DTS kräver hårdvara som denna saknar. Postad 02 september 2010 - 14:06
Min tar DTS. Är detta senaste firmwaren? "Current Firmware – 1.03.01 (11/2009) | Release Notes" Postad 02 september 2010 - 14:31
WDTV version 1 (v1) klarar inte DTS-avkodning. Det gör däremot WDTV v2 samt WDTV Live (DTS Stereo downmix). Om man har en separat receiver som kan avkoda DTS-ljud, och kör via den digitala optiska utgången eller HDMI-utgången på WDTV v1 direkt till denna receiver, kan man få ut DTS-ljud. Dock klarar v1-hårdvaran inte att koda av DTS och skicka ut det till en TV på t ex HDMI-utgången. Det klarar däremot v2 och Live. Senaste firmware för WDTV v1 är 1.03.01 och för v2 är det 1.01.77. Postad 02 september 2010 - 15:05
Den klarar alltså inte att nermixa DTS till stereo men kan skicka det för stärkaren att avkoda ![]() Postad 02 september 2010 - 16:15 Right! Postad 04 september 2010 - 08:36
fick min att funka nu igen efter att ha haft den strömlös och sen fixa till filerna, men när den började krångla så installerade jag in senaste firmware från wd då jag trodde att det skulle hjälpa,innan körde jag med lilibabes version och vill gärna ha tillbaka den igen men får den inte att hitta den när jag stoppar in minnespinnen.
Postad 04 september 2010 - 15:16 Läste någonstans att det skulle räcka att koppla optiskt kabel till högtalarna så skulle DTS funka? Stämmer det? Och i sånafall, vad är det för kabel och hur kopplar man den till en TVs högtalare? ![]() Postad 04 september 2010 - 16:04 Den adapter du behöver är en förstärkare som kan avkoda DTS-ljud. Det handlar inte bara om en sladd till tvn. Postad 04 september 2010 - 16:44 Det absolut billigaste sättet är att köpa en WDTV Live eller en WDTV v2. Postad 05 september 2010 - 20:28 vissa mkv-filer (och nu också några avi-filer) slutar spela efter bara ca 10-25 sek in. jag har provat att starta om filerna men samma sak igen. och det gäller främst de senaste filerna. provat att dra ur strömsladden men det är samma problem. jag har en deltaco hdd 2,5 kopplad till den. gäller filer med srt-fil i mappen och även de som inte har srt i mappen.... sen en annan grej oxå. på wd:s hemsida är den senaste firmwaren 1.01.77 men jag har 1.01.79.... hur är det möjligt??? köpte den för ca 1 mån sen på pixmania. ursäkta mina korta förklaringar men jag bröt armen igår så lite svårt att skriva.... vill gärna se några filmer kommande veckorna så all hjälp mottages glatt :-) Postad 05 september 2010 - 21:15 Jag har en mapp som heter filmer och under den ligger en massa avi filer och deras respektive omslag. När jag går in på mappen via WD och har sedan tidigare valt "Thumbnail" i visningsläge så ser jag bilden på omslaget för sig och själva avi filen för sig, ex: på filmen Ice Age syns två likadana bilder på skärmen och en av de är omslaget och den andra är filmen. Kan man på något sätt skippa själva bilden på omslaget och ha bara filmen. Nu är allting dubbelt på skärmen. Finns det andra teman till GUI. Postad 09 september 2010 - 16:39
Är det ingen som kan det? Postad 13 september 2010 - 14:32 När jag försöker streama filmer från min stationära windows 7 64bits dator via nätverkskabel in i routern (dir655), så hittar inte wdtv'n datorn ibland, och när den väl hittar datorn och jag kan bläddra bland filerna kan jag inte starta filmerna! De bara står och laddar och kommer aldrig vidare! Vad kan vara problemet? Testat flera olika filmer med olika format, alla funkar på datorn men ingen spelar på wdtv'n. Blir galen!! Postad 16 september 2010 - 15:44
Döp om omslaget till samma namn som film filen så visas bara filmfilen som en bild iaf mina gör det, när jag klickar på bilden så startar filmen. Det är väl så du vill ha det Postad 17 september 2010 - 09:11 då har du det lite bättre än vad jag har det. kommer inte ens åt filerna via nätet. Men jag får samma symtom om jag kör via usb disk. Dock bara på mkv filer med DD5.1 (se tidigare inlägg i denna tråd). Något som fungerar för mig är att koda om filmerna så att det är ac3 stereo ist för DD5.1 eller DTS. Då går det att se filmerna, men det ska man ju inte behöva göra... Postad 17 september 2010 - 21:07
Det är så hos mig med men WD visar både .jpg och .avi. Alltså den visar omslaget två gånger. En på själva bilden och en på .avi. trots att både omslaget och filen heter samma sak. och jag vill ha det som du, bara ett omslag... Postad 05 oktober 2010 - 20:53 EDIT: Läser jag i manualen ser det ut som att det ska finnas "Local drives" om man går in under "Video", men något sådant alternativ har inte jag. ![]() Redigerat av Goliatbagge, 05 oktober 2010 - 20:59. Postad 07 oktober 2010 - 17:39 EDIT: Håller på att formatera disken för att se om det kan hjälpa. Redigerat av Goliatbagge, 07 oktober 2010 - 17:56. Postad 10 oktober 2010 - 13:25 Den första spelare klarade inte 2 TB jag bytte då till en 1.5 TB, står ju inte heller nånstans var gränsen går Postad 13 oktober 2010 - 20:16 Håller på instalerar in WD TV & det är 3 dator i nätverket 2st med WIN 7 & dessa funkar som dom ska . Men sen är det en med Win XP pro som jag inte får att funka . WD hittar datorn & jag har delat ut en mapp med lite olika filer .jpg . avi .mkv . Det enda jag får upp när jag ska in på burken med XP är there is no media in curent folder . Har provat söka iden här tråden utan framgång . Vet inte riktigt vad jag ska kolla . Har följ instruktions videon som finns på WD hemsida , men det vill sig inte . Postad 18 oktober 2010 - 21:11 Iaf, min har helt plötsligt slutat spela upp, mp3, mkv, avi, you name ut... kommer ingen bild och inget ljud. När jag kopplar in min USB-nyckel med en .mkv-fil fungerar den som den ska Så va kan va fel på disken? chkdsk sa att den var OK.... håller på att flytta data och ska sen formatera den, får se om de hjälper.. Postad 19 oktober 2010 - 17:24 Bara ibland, egentligen menar jag, väldigt sällan kan jag spela upp nått, bilden svart, inget ljud. Jag får inget grepp om varför det fungerar eller inte, testar olika format osv (båda filmer med DTS och Stereo), har ALDRIG haft nått strul med min förr... kopplad via min förstärkare med också direkt i TV:n är det samma symptom La in en ny firmware idag (en crackad, WDXCH eller nått hette den) men det är exakt samma problem, formatera om min 120gb hdd och la in testfilmer - samma symptom. Testar USB-nyckel, ibland vill den spela upp... oftast inte, precis som den försöker läsa datan men.... sen tar det slut, testat olika HDMI-kablar, olika USB-portar osv.... tja.... kan bara dra den slutsatsen att den är sönder (har också blivit väl använd...) Företaget jag köpte den hos har nu gått i konkurs, har WD annars någon bra garanti (mer än 1 år gammal) Redigerat av candyraver, 19 oktober 2010 - 17:25. Postad 20 oktober 2010 - 18:07 Hoppas någon kan hjälpa mig ![]() Postad 20 oktober 2010 - 18:19 Ska dessutom köpa en WD Live imorgon för 600kr. Bör ju va bättre än Gen1-spelarna ![]() Postad 02 november 2010 - 09:41 Har en gen1, och har precis bytt ut min gamla 5.1 först. mot en hederlig 2-kanals, utan digitala ingångar. Skulle se en .mkv film igår, inget ljud, vilket jag förstått är helt i sin ordning med denna spelare som ej kodar av dts. ...tänkte inte på det.... Men, en separat dac, klarar den av det, eller måste man köpa en wd media live för att komma runt detta? Postad 02 november 2010 - 11:56
När jag hade en 2-kanalare och Gen1 så konvertera jag alltid ljudet till AC3 med ett program, tog kanske 10 min/per film.... men vad programmet heter har jag glömt, du får googla lite "DTS > AC3" typ.. Postad 02 november 2010 - 12:55 Byter hellre ut mot en live, om den klarar det. Postad 04 november 2010 - 18:35 Nästan alla filmer( filer) funkar utan 2st 1080 p full hd filmer . Det som händer när jag trycker på dom är då funkar inga andra filmer heller som funkade sekunden innan . Då måste jag starta om spelaren med på och av knappen för filmerna ska starta igen? Man vill ju kunna zappa runt mellan filmerna utan att få starta om mediaplayer såfort man råkar klicka i dessa filmer (filer). Är det fil formatet som inte stöds skumt sådanna fall ? Kopplade i nätverkssladden i media player för att ev uppdatera spelaren men den hitta inget att uppdatera. Alltid ska det vara nått som jiddrar! Redigerat av mejslad, 04 november 2010 - 18:41. Postad 07 november 2010 - 11:51
Ladda hem senaste Beta FW så funkar det: http://www.wdc.com/w...licbetarelease/ Postad 10 november 2010 - 14:34 Nu till mitt problem. Har en serie på en .iso fil, när jag startar den så börjar den inte spela upp från första avsnittet utan från något helt annat, så nu kan jag inte se det jag såg fram emot så mycket. jag har senaste firmwaren. Någon som har någon lösning ? tack på förhand. --edit-- Andra iso filer fungerar för mig, och den som visar fel är inte korrupt eller något. Redigerat av Unregistered45e35f32, 10 november 2010 - 16:27. Postad 17 november 2010 - 01:31 Version 1.03.49_V: Resolved Issues: • Resolved HDMI negotiation issue found in previous firmware release. • Resolved HDMI auto resolution selection issue. • Resolved HDMI Video Output - 24Hz and 50Hz modes not working. • Resolved HDMI screen flicker issue. • Resolved playback issues related to mkvmerge. • Improved thumbnail caching. • Resolved MP4 problems with seeking and audio stopping. • Resolved MP4 poor frame-rate and audio out of sync. • Resolved File Share group name – No longer requires all group names to be the same. (Reset to factory defaults required) • Resolved various user interface translation issues. • Added Mediafly application. • Added DVD Navigation support. • Added .MOV chapter support. • Added wireless adaptor support for ASUS USB-N13. • Added security when mounting a network share on password protected local drives. • Resolved aspect ratio issues. • Resolved subtitle encoding for Big 5. • Resolved resume remembering previous audio selection. • Resolved IDX +_SUB positioning issue causing video freeze. • Resolved PGS subtitle becoming frozen while using the delay function. • Resolved Network share intermittent detection issue. • Resolved undetectable 4TB My Book. • Resolved large capacity video file (.ts) unable to play issue. • Resolved DVR-MS video stops when fast forward 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |