*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
3627 svar till detta ämne
Postad 05 mars 2011 - 08:59
bsba
-
bsba
-
Amatör
-
-
76 inlägg
3 problem
Om man pausar längre tid, så verkar den tappa ljudet. Kommer visserligen tillbaka när man startar om men är irriterande. Nån som märkt samma sak?
När man kör svtplay stannar den ofta 5 -10 min in i programmet och återvänder till svtmenyn. Föröker man då starta om möts man efter lång väntan oftast av "cannot play this media"" då får man starta om Xtremern och nästa gång funkar det. Finns det nån lösning på detta? Har lagt in de fixar i tråden jag hittat på svtplay.
Fläkten tjuter som en stucken gris när man startar upp , trots att jag stängt av den i menyn. Den stannar viiserligen efter uppstart men det är störande. Skulle man kanske ha klippt kablarna till fläkten när man konverterade till Sidewinder?
Har en orginal Xtreamer som är konverterad till Sidewinder, progver 2.6 Kör trådlöst medelkvalitet på svt
Redigerat av bsba, 05 mars 2011 - 09:02.
Postad 05 mars 2011 - 09:28
sysk167
-
sysk167
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Testa att hämta alternativ fil här istället: http://forum.xtreame...h__1#entry62405Inlägg nr 10. eller via deena direkt-adress: http://www.znurre.se/radio.rarJag råkade ta totalt fel fil då jag la in i förra inlägget. Den skulle heta radio.rar Dock verkar det som att just rar-fier ej kan läggas upp direkt i ett inlägg. Så hämta själv & testa. Jag kollade på mina bandits igår kväll & nu innan jag skriver detta . Ingen funkade. De flesta övriga var OK. Undras om bandit ändrat på hur de sänder på något sätt?
Postad 05 mars 2011 - 14:14
welph
-
welph
-
Användare
-
-
136 inlägg
3 problem
Om man pausar längre tid, så verkar den tappa ljudet. Kommer visserligen tillbaka när man startar om men är irriterande. Nån som märkt samma sak?
När man kör svtplay stannar den ofta 5 -10 min in i programmet och återvänder till svtmenyn. Föröker man då starta om möts man efter lång väntan oftast av "cannot play this media"" då får man starta om Xtremern och nästa gång funkar det. Finns det nån lösning på detta? Har lagt in de fixar i tråden jag hittat på svtplay.
Fläkten tjuter som en stucken gris när man startar upp , trots att jag stängt av den i menyn. Den stannar viiserligen efter uppstart men det är störande. Skulle man kanske ha klippt kablarna till fläkten när man konverterade till Sidewinder?
Har en orginal Xtreamer som är konverterad till Sidewinder, progver 2.6 Kör trådlöst medelkvalitet på svt
Jag drog ur kabeln för min fläkt för att slippa oväsendet i början av uppstarten. Sen varför du har problem med SVTplay, har jag ingen aning om. För mig funkar allt bra.....utom Öppna arkivet då
Postad 06 mars 2011 - 13:48
calhor
-
calhor
-
Rookie
-
9 inlägg
Fick precis min Sidewinder.
1:Min nya 1tb 2,5" hdd fick inte plats.. Borde kollat kompabilitetslistan först.
2: Använder mig av downmixen för att få ljud till mitt samsung 5.1 system, men rösterna i filmen försvinner när jag spelar upp 5.1 material. Samma film med 2.1 ljudkanal funkar fint.
Någon som vet varför, och vad jag kan göra åt det?
Har mer eller mindre hela mediabibloteket i 5.1 nämligen..
Postad 06 mars 2011 - 18:41
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
sitter och väger mellan denna och en tvix, då min WD TV HD håller på att åka genom fönstret...
någon som kan svara på ett par frågor?
Kan den läsa SRT-filer om man ansluter till en NAS via DLNA? min WD klarade inte detta i alla fall, så man fick köra via SMB och det funkade skit, så det har slutat med att man fått sitta och muxa ihop srt och mkv varenda gång man ska se nåt...
Kan den läsa RAR-arkiv?
Kan den ställa refreshrate automatiskt efter filen som spelas?
Postad 06 mars 2011 - 19:29
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Fick precis min Sidewinder.
1:Min nya 1tb 2,5" hdd fick inte plats.. Borde kollat kompabilitetslistan först.
2: Använder mig av downmixen för att få ljud till mitt samsung 5.1 system, men rösterna i filmen försvinner när jag spelar upp 5.1 material. Samma film med 2.1 ljudkanal funkar fint.
Någon som vet varför, och vad jag kan göra åt det? Har mer eller mindre hela mediabibloteket i 5.1 nämligen..
eh, dum fråga. varför downmixar du 5.1 när du har ett 5.1 system?
Postad 07 mars 2011 - 14:37
calhor
-
calhor
-
Rookie
-
9 inlägg
eh, dum fråga. varför downmixar du 5.1 när du har ett 5.1 system?
Har ett 5.1 system från 2006 som inte har optisk/hdmi ljudingång. När man inte använder optiskt eller hdmi från xtreamern kan man bara välja downmix. Eller? - Jag får ut ljud ur alla högtalare oavsett vilken ljudinställning jag valt. Däremot får jag inte med röster och liknande när jag spelar upp 5ch ljud oavsett vad jag väljer.
Redigerat av calhor, 07 mars 2011 - 14:54.
Postad 08 mars 2011 - 21:47
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
jaha, ja då förstår jag varför du downmixar men har inget svar på ursprungsfrågan. ny pryl. xtreamer pvr: http://www.engadget....eaping-helping/
Postad 08 mars 2011 - 23:54
Decostop
-
Decostop
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har gått in på Xtreamering och installerat fick inga felmeddelanden, MEN... Får inte SVT play att funka, när man går in på xtreamering så hoppar det bara tebax till startmenyn. Jag har dragit ner: http://www.mediafire...v8x8krc3griku2qoch: http://www.mediafire...nbl3h33fr2z6m2a Har tagit bort mapparna, startat om, laggt in mappar och filer på olika sätt igen i extreamern men NEJ. Den här menu.rss hittar jag inte, det beror väll då på att jag heller inte har mappen xLive under scripts? Hur gör jag? Får heller inte Bandit att funka i webradio.
Postad 09 mars 2011 - 08:30
Dexter van der Killen
-
Dexter van der Killen
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
ny pryl. xtreamer pvr:
http://www.engadget....eaping-helping/
Nu snackar vi! En sådan som klarar comhem skulle jag vilja ha. Färre prylar till folket! ' º O DvdK O º '
Postad 09 mars 2011 - 09:35
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Nu snackar vi! En sådan som klarar comhem skulle jag vilja ha. Färre prylar till folket!
' º O DvdK O º '
Sätt i en blu-ray släde också så har vi den ultimata all-in-one lösningen! Då kan den ersätta både Popcornen, ComHem-boxen och dvd-inspelaren. En sådan har jag längtat efter länge. Kul att den kör android också
Postad 09 mars 2011 - 16:12
haringet000
-
haringet000
-
Rookie
-
6 inlägg
Sätt i en blu-ray släde också så har vi den ultimata all-in-one lösningen! Då kan den ersätta både Popcornen, ComHem-boxen och dvd-inspelaren. En sådan har jag längtat efter länge.
Kul att den kör android också 
Men kommer Blue-ray verkligen bli så populärt? vad kostar en sådan skiva?
Postad 09 mars 2011 - 16:59
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Men kommer Blue-ray verkligen bli så populärt? vad kostar en sådan skiva?
Hur menar du? Enda alternativet är DVD, och då är det inte mycket till match. Det är bara att gå in på närmaste webshop för att se vad filmerna kostar.
Postad 09 mars 2011 - 17:07
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
jaha, ja då förstår jag varför du downmixar men har inget svar på ursprungsfrågan.
ny pryl. xtreamer pvr:
http://www.engadget....eaping-helping/
Finns mer om den i den här tråden: https://www.minhembi...s...79091&st=30tror den kommer att vara sjukligt bra.
Postad 09 mars 2011 - 18:46
calhor
-
calhor
-
Rookie
-
9 inlägg
[quote name='discomega' date='Mar 8 2011, 21:47 ' post='3228279'] jaha, ja då förstår jag varför du downmixar men har inget svar på ursprungsfrågan. Beställt ny hemmabio som lösning. Stackars mig! SVTplay och spotify funkar klockrent. Underbar pryl!
Postad 09 mars 2011 - 21:41
Unregisteredc268a472
-
Unregisteredc268a472
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej!
Har en Xtreamer Pro som hänger sig lite titt som tätt, oftast i menyerna efter man har kollat på en film men även ibland när precis när man startar en film. Har firmware 2.6.
Vet någon vad det kan bero på?
Sen när jag kör 1080p .mkv så upplever jag det som att det blir små ryck ibland i bilden, väldigt störande i vissa filmer. Någon mer som har detta problem? Beror det på Xtreamern eller min TV?
Tacksam för svar!
Postad 10 mars 2011 - 07:10
modofan
-
modofan
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har en Xtreamer Pro som hänger sig lite titt som tätt, oftast i menyerna efter man har kollat på en film men även ibland när precis när man startar en film. Har firmware 2.6.
Upplever samma problem, tvingas rycka kabeln var och varannan kväll nuförtiden. Tror att det började efter en firmware-upgrade förra året. Har samtidigt jag en känsla av att det händer oftare när jag browsar ett NFS-share (Windows Service for Unix under WHS) jämfört med smb... Angående hack i mkv:er så kan NFS lösa problemet om du kör mot ett smb-share idag... /modofan
Postad 10 mars 2011 - 12:26
Molok
-
Molok
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Upplever samma problem, tvingas rycka kabeln var och varannan kväll nuförtiden. Tror att det började efter en firmware-upgrade förra året. Har samtidigt jag en känsla av att det händer oftare när jag browsar ett NFS-share (Windows Service for Unix under WHS) jämfört med smb...
Angående hack i mkv:er så kan NFS lösa problemet om du kör mot ett smb-share idag...
/modofan
Jag har också det här problemet, men förmodligen på en mer grundläggande nivå (har endast haft spelaren ett par veckor). Jag har spelaren ansluten till min laptop (HP) via usb slave. Men när jag har både dator och spelare igång samtidigt, går det inte att manövrera spelaren. Den hänger sig och står och blinkar. Först när jag slår av datorn kan jag manövrera spelaren. Är det någon inställning jag har missat? Kör senaste firmware 2.6.0 och kör LAN via tråd till router. (Sorry för att jag av misstag råkade skapa en ny tråd i ärendet. Är som sagt nybörjare.)
Postad 10 mars 2011 - 20:28
Unregistered9d9405bb
-
Unregistered9d9405bb
-
Forumräv
-
-
663 inlägg
Sorry om någon annan har haft samma problem tidigare men jag hittar inget när jag söker.
Jag försöker uppdatera min xtreamer och har laddat ner 2.6 lagt på usbHDD och gått in på inställning och valt filen som jag vill uppdatera till. men när den sedan startar om så kommer bara startbilden upp och jag kommer inte till nån skärm där det laddas, har gjort Emergency uppdate också men det blir samma sak, nån som vet vad man kan göra?
Postad 10 mars 2011 - 22:41
Ironi
-
Ironi
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag har också det här problemet, men förmodligen på en mer grundläggande nivå (har endast haft spelaren ett par veckor). Jag har spelaren ansluten till min laptop (HP) via usb slave. Men när jag har både dator och spelare igång samtidigt, går det inte att manövrera spelaren. Den hänger sig och står och blinkar. Först när jag slår av datorn kan jag manövrera spelaren. Är det någon inställning jag har missat? Kör senaste firmware 2.6.0 och kör LAN via tråd till router.
(Sorry för att jag av misstag råkade skapa en ny tråd i ärendet. Är som sagt nybörjare.)
Antar att spelaren sätter sig i slave-läge när den känner att du kopplat den till en host. Då blir spelaren bara en dum extern hårddisk. När du stänger av datorn så går spelaren tillbaka till vanligt läge och startar upp som vanligt.
Postad 11 mars 2011 - 01:58
HIMANEN
-
HIMANEN
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej köpte en Xtreamer pro för 2 dagar sedan pga min HDX-1000 fjärr gick i sönder.
Är väldigt imponerad av hur snabb den är osv men fläkten är under all kritik den låter som ett gammalt kylskåp och var varannan Xvid/MKV fil hänger sig efter ett par sekunder, skall nu se om jag kan returnera den eller dom det är något hårdvarufel för jag sitter 4 meter ifrån Xtreamern och hör fläkten igenom filmljudet på low & medium som jag provat och det hjälper en stund om jag startar om den.
Postad 11 mars 2011 - 08:02
Unregisteredd9b9aa55
-
Unregisteredd9b9aa55
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
men fläkten är under all kritik den låter som ett gammalt kylskåp... ... för jag sitter 4 meter ifrån Xtreamern och hör fläkten igenom filmljudet på low & medium som jag provat och det hjälper en stund om jag startar om den.
De låter sådär mycket, bara att vänja sig. Att ha den påslagen på natten är inte att tänka på för då somnar man inte. Då står den ändå inte i samma rum. Kanske kan man byta fläkten själv på nåt vis, har inte kikat på det.
Postad 11 mars 2011 - 18:06
discomega
-
discomega
-
Forumräv
-
-
715 inlägg
Sök på Kjell i tråden. Bytte min min. Nu låter den mycket mindre. Finns guider på youtube
Postad 11 mars 2011 - 18:25
Unregistered1d36b31d
-
Unregistered1d36b31d
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
El-Giganten säljer Pro för 1495kr denna helgen. http://www.elgigante...er-mediaspelare
Postad 11 mars 2011 - 21:39
zimzon5
-
zimzon5
-
Rookie
-
2 inlägg
Börjar med om ursäkt och duckar för alla glåpord, men jag har panik. Eller panik är väl att ta i, frustrerad.
Köpt en extreamer sidewinder och har precis tryckt i en 500gb i den. Kopplar upp mig via ip-adressen och får dessutom upp den på mina nätverksplatser i datorn. Där försöker jag kolla utrymmet på HD och det står 0 (noll).
Försöker föra över en fil och de står att jag inte har plats.
Körde igår när jag fick den med en gammal extern och då funka allt bra.
Nu till den dumma (antar jag) frågan. Måste jag formatera HD? Eller är det nåt annat som måste göras?
Otroligt frustrerande då det känns som att jag tagit mig vatten över huvudet då jag är lite över en analfabet när det gäller sånt här.
Har nu även försökt koppla upp mig mot Xtreamern och HD vis USB. Men då får jag inte upp nån disk alls i utforskaren.
Nån som har nåt tips?
Postad 11 mars 2011 - 22:12
Unregisteredd9b9aa55
-
Unregisteredd9b9aa55
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Japp den måste formateras.
Postad 12 mars 2011 - 02:05
HIMANEN
-
HIMANEN
-
Rookie
-
6 inlägg
Sök på Kjell i tråden. Bytte min min. Nu låter den mycket mindre. Finns guider på youtube
Var det en Xtreamer Pro för jag hittar bara hur man byar fläkt på en äldre Xtreamer och passiv kylning till Sidwinder men inget ang Xtreamer pro.
Postad 12 mars 2011 - 10:36
Dexter van der Killen
-
Dexter van der Killen
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Börjar med om ursäkt och duckar för alla glåpord, men jag har panik. Eller panik är väl att ta i, frustrerad.
Köpt en extreamer sidewinder och har precis tryckt i en 500gb i den. Kopplar upp mig via ip-adressen och får dessutom upp den på mina nätverksplatser i datorn. Där försöker jag kolla utrymmet på HD och det står 0 (noll). Försöker föra över en fil och de står att jag inte har plats. Körde igår när jag fick den med en gammal extern och då funka allt bra.
Nu till den dumma (antar jag) frågan. Måste jag formatera HD? Eller är det nåt annat som måste göras? Otroligt frustrerande då det känns som att jag tagit mig vatten över huvudet då jag är lite över en analfabet när det gäller sånt här. Har nu även försökt koppla upp mig mot Xtreamern och HD vis USB. Men då får jag inte upp nån disk alls i utforskaren.
Nån som har nåt tips?
Det där med att det står att det inte finns något utrymme är bara att ignorera om du vet att där finns plats. Min visar för tillfället alltid: --------------------------- Copy --------------------------- There doesn't seem to be enough space on target drive. Do you want to continue? Required space: 553 127 936 bytes. Available space: 362 123 264 bytes. --------------------------- [Yes] [No] --------------------------- fastän det finns 81Gb ledigt.
Postad 12 mars 2011 - 11:08
zimzon5
-
zimzon5
-
Rookie
-
2 inlägg
Japp den måste formateras.
Ja det var ju absolut inga problem. Formatera den via Xtreamers meny. Försöker läsa lite annat här på forumet men hittar inga svar. Dels har jag sett att just du, m3johan, har haft samma problem, iaf förut. Problemet är att xtreamern hänger sig/stänger ned. jag har stängt av skärmsläckare och power off men efter ett tag så kommerjag inte längre åt Xtreamern och måste dra ut sladden. Säkert flera som haft problem med detta? Dexter van der Killen>> Ja jag har blivit förvarnad om att HD verkar tom. Dock verkar jag slippa detta problem då jag kan kolla hur mkt utrymme jag har kvar. Men nu har jag ett annat problem istället.
Postad 12 mars 2011 - 20:52
Unregisteredd9b9aa55
-
Unregisteredd9b9aa55
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Japp, jag har mer eller mindre bara haft problem med min. Nu har jag inte hållt på med den den senaste tiden men inget jag gjort verkar ha hjälpt mot problemen. Det enda som egentligen funkar är grundfunktionen, d.v.s. att spela upp filmer. Men då måste de ligga på hårddisken och att få dit dem är allt annat än skoj.
Postad 16 mars 2011 - 06:38
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Någon som köpt iXtreamer? Blir sugen på den då den ska få AirPlay: http://twitter.com/X...157201892540416Blir i så fall första efter Apple TV som klarar det för både video och musik.
Postad 16 mars 2011 - 10:56
this_is_me
-
this_is_me
-
Rookie
-
1 inlägg
tjabba alla
jag har skaffat ett sånt där megavideo premium account, och försöker nu se på lite serier och filmer via XVOD men allt e ju på spanska :/ någon som vet om/hur det går att fixa?
Postad 16 mars 2011 - 11:16
clark
-
clark
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Tror ni därute att Xtreamer/Pro är helt dött nu när Ultra och Prodigy kommer. Det känns redan som om fw-uppdateringarna kommer allt mer sällan. Man hade ju hoppats på Opera i nästa fw.
Postad 16 mars 2011 - 11:59
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Någon som vet ifall de använder samma Realtek chip för ljudet i de nya produkterna? Det är ju det chippet som orsakar 2 sekunders tystnad när man sätter igång en film eller ljudfil vilket är fruktansvärt innerverande. Xtreamer skyller ju detta på Realtek chippet så om de nu släpper nya produkter med samma chip så verkar det ju som om de inte bryr sig dugg ifall det inte kommer ljud på en gång. I så fall måste de vara det mest oseriösa klåparföretag som någonsin existerat.
Postad 16 mars 2011 - 12:02
welph
-
welph
-
Användare
-
-
136 inlägg
tjabba alla jag har skaffat ett sånt där megavideo premium account, och försöker nu se på lite serier och filmer via XVOD men allt e ju på spanska :/ någon som vet om/hur det går att fixa?
Du får välja de på listan som det står EN efter, annars kan jag rekommendera att lägga in tyskarnas editering av xVOD där man kan få tillgång till kino.to De har en hel del som inte är dubbat. http://forum.xtreame...boxorg-scraper/Tror ni därute att Xtreamer/Pro är helt dött nu när Ultra och Prodigy kommer. Det känns redan som om fw-uppdateringarna kommer allt mer sällan. Man hade ju hoppats på Opera i nästa fw.
Tydligen ska en 2.7 komma ut innan 3.0 Men har inte hört nått datum än ifrån MR Xtreamer himself än
Postad 16 mars 2011 - 13:04
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Tror ni därute att Xtreamer/Pro är helt dött nu när Ultra och Prodigy kommer. Det känns redan som om fw-uppdateringarna kommer allt mer sällan. Man hade ju hoppats på Opera i nästa fw.
Det är ju standard inom elektronik branschen at när nyare produkter är på väg ut så kommer uppdateringar mindre sällan till deras gammla skräp, det är det som är så j*vla sjukt. Man kommer nog sattsa på att kunna köra XBMC på deras nyare produkter så slipper man göra uppdaeringarna själva.
Redigerat av pege63, 16 mars 2011 - 13:54.
Postad 16 mars 2011 - 18:05
Unregistered3b7f3b8e
-
Unregistered3b7f3b8e
-
Beroende
-
-
1 169 inlägg
mindre sällan
= mer sällan?
Postad 17 mars 2011 - 16:10
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
= mer sällan?
eller inte så ofta som man skulle vilja att dom gjorde............
Postad 22 mars 2011 - 18:10
Unregistered2e0b296d
-
Unregistered2e0b296d
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej, jag har haft min Xtreamer Pro i två månader och har pillat lite med XMP men lyckas inget vidare.
Har en 2TB HDD som det är NTFS på. Jag är inte helt säker på om jag måste ha ext3 för att XMP ska fungera som det ska. Isf, det går inte att ha XMP på ett USB-minne som sitter i hela tiden?
Mvh Aladdin
Postad 24 mars 2011 - 15:33
tummen89
-
tummen89
-
Rookie
-
7 inlägg
Hallå ja!
Jag har ordnat så jag kan spela upp mina filer från datorn på min xtreamer. Men hur gör man för att lägga dessa mappar/filer från datorn under "Favoriter" på xtreamers huvudmeny. Har kunnat lägga de mappar jag har på hårddisken som är kopplad till xtreamern där, men alltså inte de som jag streamar från min dator. Någon som vet ifall detta går? Hade varit riktigt gött isåfall.
Postad 27 mars 2011 - 09:27
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
DVD filer är VOB filer, det du hade var image filer där formatet var img och iso.
Gör en uppdatering på spelaren
Postad 28 mars 2011 - 22:57
tummen89
-
tummen89
-
Rookie
-
7 inlägg
DVD filer är VOB filer, det du hade var image filer där formatet var img och iso. Gör en uppdatering på spelaren
vem svarade du på nu?
Postad 29 mars 2011 - 12:07
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Hur fan hamnade den här på denna tråd eftersom jag svarade på en fråga på en annan tråd i detta forum som handlar om BD spelare???
Postad 29 mars 2011 - 20:40
thiswood
-
thiswood
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej!
Skulle lyssna på lite musik via xtremern idag. Till min förvåning upptäckte jag att inte alla artister kom med....
Kolla även i foldern med filmer och det var samma sak där.
Så min fråga är! Klarar den bara att ha ett visst antal mappar under varje folder? Jag har varje film som jag sparat i datorn i varsin mapp....
Postad 30 mars 2011 - 12:13
pege63
-
pege63
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Hej!
Skulle lyssna på lite musik via xtremern idag. Till min förvåning upptäckte jag att inte alla artister kom med.... Kolla även i foldern med filmer och det var samma sak där.
Så min fråga är! Klarar den bara att ha ett visst antal mappar under varje folder? Jag har varje film som jag sparat i datorn i varsin mapp....
Och så skall det vara, har du delat ut rätt då att det skall gälla alla undermappar åxå inom varje kategori, som tex Music, Videos, photos? Om så är gjort så syns alla iaf är det så hoss mig.
Redigerat av pege63, 30 mars 2011 - 12:14.
Postad 31 mars 2011 - 16:50
Unregisteredd8860d4b
-
Unregisteredd8860d4b
-
Användare
-
-
106 inlägg
Har precis kopt en Xtreamer Sidewinder haromdagen och bestallde idag en intern 2.5-tums hdd.
Forsent upptacke jag dock att Sidewindern har en grans pa 500gb intern (den jag kopt ar pa 640gb). Ar det helt kort att stoppa i 640-gigs disken nu da?
Tackar for hjalpen.
Postad 31 mars 2011 - 19:35
ollon
-
ollon
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Har precis kopt en Xtreamer Sidewinder haromdagen och bestallde idag en intern 2.5-tums hdd. Forsent upptacke jag dock att Sidewindern har en grans pa 500gb intern (den jag kopt ar pa 640gb). Ar det helt kort att stoppa i 640-gigs disken nu da?
Tackar for hjalpen.
inte kört om den fysiskt får plats - kanske har du tur
Postad 01 april 2011 - 20:05
Happyswed
-
Happyswed
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag kör 640 gb och det fungerar och alla gb syns. Jag har för mig att min hd fanns med på deras HD lista för godkända diskar. //Magnus
Postad 01 april 2011 - 20:22
thiswood
-
thiswood
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej!
Skulle lyssna på lite musik via xtremern idag. Till min förvåning upptäckte jag att inte alla artister kom med.... Kolla även i foldern med filmer och det var samma sak där.
Och så skall det vara, har du delat ut rätt då att det skall gälla alla undermappar åxå inom varje kategori, som tex Music, Videos, photos? Om så är gjort så syns alla iaf är det så hoss mig.
Jag har en mapp i datorn som jag kallar "Uppackat" denna mapp delar jag ut till "Alla" I denna mapp har jag ca 90 undermappar där varje mapp heter samma som filmens titel. När jag sedan skall kolla på xtreamern hittar jag "Uppackat" och i den syns endast dom 36 el 38 i bokstavordnings sett första mapparna. D.v.s filmer som börjar på "T" o.s.v finns inte med. Dom 2 första filmerna på "T" finns med, men efter detta är det stopp. Samma sak gäller min Musik Mapp där jag sorterat allt på samma sätt. Någon som vet om det finns ett max gällande antal mappar?
Postad 02 april 2011 - 14:37
Unregistered7c5139ba
-
Unregistered7c5139ba
-
Beroende
-
-
1 310 inlägg
Någon som vet om det finns ett max gällande antal mappar?
Nejnej, jag har ca 1200 mappar i en utdelad film-mapp. Inga problem. Enda nackdelen är att det blir lite segt att bläddra och hitta rätt... Kör du UPnP eller bläddrar du i dina delade mappar?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|