Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 April 2011 - 10:00

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Jag kör med hotmail på iPhone och det fungerar likadant. Jag tycker inte det är ohanterligt då jag ganska snabbt lärt mig att inte bry mig om markeringen för olästa mail. Jag kollar i stället rubrikerna och läser först på mobilen och rensar sen på datorn. Eftersom jag bara har de 50 (25) senaste i telefon behöver jag inte bekymra mig om att rensa där. Jag använder 2 konton i telefonen.

Okay, antar att smaken är som baken. Jag tycker det är helt värdelöst, det kommer alltid stå att man har 50 olästa mail på telefonen vilket gör risken stor att man missar nya mail.

Jag anser att en telefon som kostar 3000-5000 kr och är till för att hålla kontakten på nätet så är det grundläggande att mailen kan hanteras på ett bra vis. Får man ett nytt SMS så piper telefonen och man kan se vilket som är det nya och därmed läsa det direkt, samma sak ska det vara med mail. Även om hotmail kör över Pop3 så borde man ändå kunna hämta endast de som är olästa och inte 50+ som är lästa.

Tur jag inte köpte en IPhone, det var dock aldrig ett alternativ för mig.

Postad 04 April 2011 - 07:55

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Finns tydligen stort intresse för Desire fortfarande.

Sålde min på blocket igår. Fick snabbt ett trettiotal intressenter.
Saknar den redan. Den har troget funkat bra, så det blir nog snart en ny HTC.
Men tills vidare får jag nu vara Nokia användare och se hur det är.

Postad 04 April 2011 - 10:33

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Finns tydligen stort intresse för Desire fortfarande.

Sålde min på blocket igår. Fick snabbt ett trettiotal intressenter.
Saknar den redan. Den har troget funkat bra, så det blir nog snart en ny HTC.
Men tills vidare får jag nu vara Nokia användare och se hur det är.

Nu när den blivit relativt billig så är det ju fortfarande mycket telefon för pengarna, den har ju inte blivit sämre, det är ju de nya lurarna som sprungit ifrån den ;)
Men vill man inte lägga 4-5000 kr så är ju desire grym. Om man jämför så listas wildfire S för 2595 och desire för 2895 Valet känns ganska enkelt :)

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 04 April 2011 - 10:37.

Postad 22 April 2011 - 11:12

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Bara jag som får följande felmeddelande ibland när jag ska skicka ett sms som jag skrivit till en person?

"Ogiltig mottagare"

Fastän jag redan står under en lång smskonversation.
Händer då och då och är jävligt störande, måste då skriva om hela smset.

Postad 22 April 2011 - 12:25

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Kom på en till grej, händer mig ganska ofta att Gmail applikationen inte hämtar nya mail fastän jag har ett antal nya mail.

Jag får då använda den andra inbyggda mailklienten som jag har kopplat till mitt gmail-konto och på så vis få upp mina nya mail, varför händer detta?

Har provat att rensa cache på gmailappen men det har bara hjälpt någon enstaka gång.

Håller f.ö. med om att det begränsade telefonminnet är riktigt j*vla störande.. det är i viss mån apparna som "gör" telefonen och att man ska behöva känna sig begränsad med hur många appar man kan ha känns inte kul.

Alla tips som ökar utrymmet på telefonminnet välkomnas!

Postad 22 April 2011 - 13:19

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Kom på en till grej, händer mig ganska ofta att Gmail applikationen inte hämtar nya mail fastän jag har ett antal nya mail.

Jag får då använda den andra inbyggda mailklienten som jag har kopplat till mitt gmail-konto och på så vis få upp mina nya mail, varför händer detta?

Har provat att rensa cache på gmailappen men det har bara hjälpt någon enstaka gång.

Håller f.ö. med om att det begränsade telefonminnet är riktigt j*vla störande.. det är i viss mån apparna som "gör" telefonen och att man ska behöva känna sig begränsad med hur många appar man kan ha känns inte kul.

Alla tips som ökar utrymmet på telefonminnet välkomnas!

Nu använder jag ju bara gmailappen till gmail, men funkar det inte om du öppnar gmail och trycker meny och sen uppdatera heller? Skulle ju kunna vara syncinställningarna isf.

Antar att du använder app2sd och flyttar de appar som går till sd-kortet annars kan ju det vara ett tips.

Postad 22 April 2011 - 13:24

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Kom på ännu en fråga, känner mig helt lost :)

Jag är sämst på dedär med att synka sina kontakter med google/gmail.
Jag har de flesta av mina "viktiga" kontakter i telefonen, 81 på Facebook HTC Sense och 460 som google/gmail.

1: Hur får jag över mina viktiga telefonkontakter till google?

2: Kan jag välja att exportera mina kontakter till SD-kortet som en backup? Alla ligger väl kvar som vanligt i telefonboken då?

Nu använder jag ju bara gmailappen till gmail, men funkar det inte om du öppnar gmail och trycker meny och sen uppdatera heller? Skulle ju kunna vara syncinställningarna isf.

Antar att du använder app2sd och flyttar de appar som går till sd-kortet annars kan ju det vara ett tips.

Tack för svaret!

Näe det funkar inte med uppdatera knappen, det står ibland typ (7) inom parentes ifall det är 7 nya mail men jag kan ändå inte se dom. Detta händer dock inte jätteofta..

Jo jag använder den appen och just nu har jag hyfsat med ledigt minne. Tänkte om det fanns andra tips å trix, appar som kan öka utrymmet osv (utan att roota).

Postad 22 April 2011 - 14:11

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

2: Kan jag välja att exportera mina kontakter till SD-kortet som en backup? Alla ligger väl kvar som vanligt i telefonboken då?

1. Kontakter/Meny/[Importera/Exportera]/Importera från Sim-kort/Välj Google

Rekommenderar även att gå in på Kontakter/Meny/Visa och bocka endast i Google för att slipa dubbletter.

2. Kontakter/Meny/[Importera/Exportera]/Importera från Sim-kort/Välj vad du vill exportera.

Postad 22 April 2011 - 14:14

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Kom på ännu en fråga, känner mig helt lost :)

Jag är sämst på dedär med att synka sina kontakter med google/gmail.
Jag har de flesta av mina "viktiga" kontakter i telefonen, 81 på Facebook HTC Sense och 460 som google/gmail.

1. Exportera dina telefonkontakter till sd-kortet, anslut telefonen till datorn som lagringsmedia, leta up filen som skapats flytta över den till datorn. Öppna webbläsaren och logga in på gmail, välj kontakter, klicka på fler åtgärder och välj importera leta upp filen och läs in denså bör det funka.

2. Antar att du fick svar på den i fråga 1 :)

Tack för svaret!

Näe det funkar inte med uppdatera knappen, det står ibland typ (7) inom parentes ifall det är 7 nya mail men jag kan ändå inte se dom. Detta händer dock inte jätteofta..

Jo jag använder den appen och just nu har jag hyfsat med ledigt minne. Tänkte om det fanns andra tips å trix, appar som kan öka utrymmet osv (utan att roota).

Kan ju vara det att du använder 2 appar för gmail som ställer till det, aldrig provat det så jag vet inte.

Är nog svårt att hitta plats utan att roota och ta bort sense-appar man inte använder.
Det viktigaste är nog att hålla telefonen clean och ta bort appar man laddat hem men inte använder, blir ju lätt så att gamla appar blir kvar även efter man bytt till en annan eller behovet av den försvunnit.

Postad 23 April 2011 - 01:01

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0

1. Kontakter/Meny/[Importera/Exportera]/Importera från Sim-kort/Välj Google

Rekommenderar även att gå in på Kontakter/Meny/Visa och bocka endast i Google för att slipa dubbletter.

2. Kontakter/Meny/[Importera/Exportera]/Importera från Sim-kort/Välj vad du vill exportera.

Tack!

Gjorde som ni sa men när jag kollar kontakterna jag importerat i gmail (som jag i telefonen sparade på SD-kortet) fattas det flera kontakter som jag har i telefonen, på telefonminnet (tror jag).

Hur kommer det sig? Jag vill ju ha en backup på allt.

Sen har jag en jäkla massa gamla google/gmail kontakter som jag bara mailat till och inte vet vilka det är, dom vill jag knappast ha i mobilen men vet inte om jag orkar rensa alla en och en.. kan jag bara lägga över skiten och välja "visa bara kontakter med telefonnummer?" Det tar väl ingen extra plats? Eller finns det bättre/enklare sätt?

Kan ju vara det att du använder 2 appar för gmail som ställer till det, aldrig provat det så jag vet inte.

Är nog svårt att hitta plats utan att roota och ta bort sense-appar man inte använder.
Det viktigaste är nog att hålla telefonen clean och ta bort appar man laddat hem men inte använder, blir ju lätt så att gamla appar blir kvar även efter man bytt till en annan eller behovet av den försvunnit.

Problemen med gmail kom långt innan jag började med 2 appar för mailen. Den andra är bara som en nödlösning ifall vanliga gmail strejkar. Det var något dom tipsade om i teliabutiken när jag frågade lite.

+1 på det sista, gäller verkligen att vara kritisk när man går igenom sina appar hur mycket man verkligen behöver dom, är lätt att man tänker "åh den appen kommer jag nog ha nytta av snart" när det sällan blir så ;)

Redigerat av Danne2k7, 23 April 2011 - 00:59.

Postad 23 April 2011 - 03:48

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Nu när du har dina kontakter i google kan du rensa på datorn. Bara att logga in på gmail och välja kontakter. Lika bra du går genom det en gång. Men det är som du säger, kontakter tar inte mycket plats.

Postad 23 April 2011 - 11:08

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0

Nu när du har dina kontakter i google kan du rensa på datorn. Bara att logga in på gmail och välja kontakter. Lika bra du går genom det en gång. Men det är som du säger, kontakter tar inte mycket plats.

Sant, lika bra att rensa upp lite.

Men problemet kvarstår, mina kontakter som ligger i telefonen, dvs. mina viktigaste kontakter, verkar inte ha följt med till den sparade backupen när jag importerade kontakterna till SD-kortet, fattas massor av kontakter ;)

Hur tusan får jag över dom kontakterna från telefonen till SD-kortet? Det alternativet finns ju inte..

Postad 24 April 2011 - 13:43

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 915 inlägg
  • 0
1. Du måste synka telefonens kontakter mot google, och noga kolla att att alla kontakter har synkat "över" ordentligt. Logga in på ditt gmail-konto och kolla manuellt via en dator.

2. Ska/vill du kopiera dina kontakter till SD-kortet så rekomenderar jag att du skaffar ett backup-program tex. Mybackup.

/Lennart

Postad 24 April 2011 - 13:47

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 915 inlägg
  • 0
Provade FM-radion i min Desire idag, fungerar mycket dåligt - har väldigt dålig känslighet/mottagningskvalité.
I princip oanvändbar på "landet" ( Askersund)

/Lennart

Postad 25 April 2011 - 10:54

mathias15
  • mathias15
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Undrar om man kan skicka musik, blider m.m från HTC t.ex SE! Det ät min kusin som ska få en HTC mobil och då vill hon kunna skicka med kompisar.

Postad 25 April 2011 - 12:46

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
skicka hur? mms fungerar, blåtand fungerar, mail fungerar.

Postad 25 April 2011 - 13:06

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0

1. Du måste synka telefonens kontakter mot google, och noga kolla att att alla kontakter har synkat "över" ordentligt. Logga in på ditt gmail-konto och kolla manuellt via en dator.

2. Ska/vill du kopiera dina kontakter till SD-kortet så rekomenderar jag att du skaffar ett backup-program tex. Mybackup.

/Lennart

1: Det vet jag. Jag har kollat nogrannt och många kontakter följde INTE med över. Har kollat runt ordentligt i gmail men vet inte hur tusan jag ska lösa det här. Finns inga vettiga alternativ för att importera kontakter direkt från telefonen via exempelvis USB :)

2: Men borde det inte gå ändå utan program? Man väljer ju "exportera till SD kort" och då ska fan alla kontakter följa med, tycker jag. Uppenbarligen är det inte så enkelt :/

Postad 25 April 2011 - 13:17

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
vill minnas att alla mina kontakter följde med när jag gjorde sån backup. jättekonstigt att det inte blev så för dig =S.
gjorde nämligen om alla kontakter till googlekontakter och då var det ett enkelt sätt att göra det på.

Postad 25 April 2011 - 13:18

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0

vill minnas att alla mina kontakter följde med när jag gjorde sån backup. jättekonstigt att det inte blev så för dig =S.
gjorde nämligen om alla kontakter till googlekontakter och då var det ett enkelt sätt att göra det på.

Ok, tack!

Får prova att göra om det igen och se, kanske missade något..

Postad 25 April 2011 - 17:49

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
funderar lite över det här med musik. just nu har jag flac-filer för jag har inte orkat göra om dom till nåt annat. men tycker jag har lite lite musik på mobilen så skulle vilja slänga in mer. ska man satsa på mp3 320kbit eller är det i överkant? lär iförsig ta mycket mindre plats ändå men ja ;D. tror knappast telefonen är tillräckligt bra för att flac ska krävas heller så.

eller klarar den inbyggda musikspelaren av ogg?

Postad 25 April 2011 - 18:17

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Som vi alla vet så finns det liksom inget lagringsutrymme i den här telefonen, vilket suger.
När jag går in på hantera program och väljer Alla så ser jag att posten kontakter tar 44mb, på 109 kontakter på telefonen? Really?

Ser att alla mina facebook- och twitter-kontakter ligger där, är det så att de också tar plats på telefonen? Och i såna fall, hur tar jag bort dem på ett enkelt sätt, går inte att hålla in på kontakten och ta delete.

Edit: Körde back-up på allt och gjorde en Hard Reset på telefonen, nu tar mina 110 kontakter (400 FB-kontakter, 140 Twitter-kontakter) 10MB istället för 49,5 som de var uppe i ett tag... Udda, riktigt udda.

Redigerat av ShaManIX, 27 April 2011 - 10:08.

Postad 25 April 2011 - 19:44

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0

Som vi alla vet så finns det liksom inget lagringsutrymme i den här telefonen, vilket suger.
När jag går in på hantera program och väljer Alla så ser jag att posten kontakter tar 44mb, på 109 kontakter på telefonen? Really?

Ser att alla mina facebook- och twitter-kontakter ligger där, är det så att de också tar plats på telefonen? Och i såna fall, hur tar jag bort dem på ett enkelt sätt, går inte att hålla in på kontakten och ta delete.

Jag har typ 90 kontakter på telefonen och det verkar bara ta 3,64 MB... skumt.

Postad 25 April 2011 - 20:38

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

funderar lite över det här med musik. just nu har jag flac-filer för jag har inte orkat göra om dom till nåt annat. men tycker jag har lite lite musik på mobilen så skulle vilja slänga in mer. ska man satsa på mp3 320kbit eller är det i överkant? lär iförsig ta mycket mindre plats ändå men ja ;D. tror knappast telefonen är tillräckligt bra för att flac ska krävas heller så.

eller klarar den inbyggda musikspelaren av ogg?

Jag kör på 320 för att jag hör skillnaden mot lägre.

Postad 26 April 2011 - 13:51

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
ok men då får jag väl ta mig i kragen och göra om lite fler skivor till mp3 då. lite trist att bara ha 4 album att välja mellan. tar ju en j*vla plats med XP.

Postad 26 April 2011 - 14:28

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Finns det någon mer info ang. Gingerbread? Mer än slutet av april/början på maj som det ryktades om för ett tag sen?

Postad 26 April 2011 - 17:22

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Den väntar jag också på. Samsung har ju släppt 2,3 till SGS redan trots att de var hela tiden efter förut.

Postad 17 May 2011 - 10:04

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
har märkt att min Desire väldigt ofta varnar för "lite ledigt minne"

kan detta bero på stora mängder tagna bilder, eller mottagna mess?

har knappt några apps installerade, och de jag har ligger i princip nästan alla redan på minneskortet..

placeras bilderna man tar per automatik på minneskortet, eller ligger de i telefonminnet?

tips på hur jag kan få "mer" ledigt minne?

har även märkt att telefonen börjar bli extremt seg.. det kan röra sig om 4-5 sekunders väntan om man är i webb-läsaren och växlar från vanligt läge till landskapsläget, likaså om man tittar på bilder..

Postad 25 May 2011 - 09:12

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Men hur länge ska vi behöva vänta på Pepparkakan egentligen?
Det är slutet på maj nu, HD har haft den i flera år känns det som. Få tummen ur nu!

Postad 31 May 2011 - 20:36

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Ingen verkar ju bry sig iofs, men jag var i kontakt med HTCs kundtjänst och frågade om Android 2.3 och fick följande svar:

Hej Sebastian,

Tack för att du kontaktar HTC.

Android 2.3.3 har släppts till HTC Desire, men för att undvika att servern kraschar pga överbelastning så släpper vi inte uppdateringen till samtliga telefoner samtidigt.

Jag kan inte säga någon exakt datum för när just din telefon får uppdateringen.

Återkom gärna om du har ytterligare frågor.

Med vänlig hälsning,
Bo
HTC

Postad 31 May 2011 - 20:47

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Ingen verkar ju bry sig iofs, men jag var i kontakt med HTCs kundtjänst och frågade om Android 2.3 och fick följande svar:

Htcs vanliga förfarande. Är telefonen låsta till en operatör så kan det ta ännu längre tid för då ska operatörerna leka med romen också.

Postad 31 May 2011 - 20:51

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Jag har en olåst som inte var köpt via operatör. Ingen update än.

Postad 01 June 2011 - 08:56

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Bara att fortsätta vänta, efter chattkontakt med HTCs support (eftersom jag kände mig ytterst osäker på mailsvaret jag fick igår) så sa dem återigen "innan slutet av juni".

Det här med datum är ju inte riktigt deras grej, så att säga.

Postad 01 June 2011 - 09:17

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Jag tror inte att vi får 2.3 innan Sensation släpps. De vill säkert att få folk köpa en ny lur istället vilket jag tänker inte göra ändå och därför börjar bli lätt irriterad på HTC. Samsung uppdaterade ju Galaxyn för minst en månad sedan. Och de har alltid varit sämre på updates än HTC. Så jag är övertygad om att det är ett medvetet val från HTCs sida.

Postad 01 June 2011 - 12:17

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Jag tror inte att vi får 2.3 innan Sensation släpps. De vill säkert att få folk köpa en ny lur istället vilket jag tänker inte göra ändå och därför börjar bli lätt irriterad på HTC. Samsung uppdaterade ju Galaxyn för minst en månad sedan. Och de har alltid varit sämre på updates än HTC. Så jag är övertygad om att det är ett medvetet val från HTCs sida.

Sensation kommer i butik... 7 juni? Eller nått sånt va?

Dålig information har de iaf.

Postad 01 June 2011 - 13:17

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Får nog säga att samsung verkar ha skärpt sig, de har redan släppt 2 uppadterinagr till s2 och jag kan inte minnas när htc släppt 2 uppdateringar så nära efter att de släppt en telefon, även om det funnits kända fel.
En annan anledning kan vara att sense ligger djupare in i android än vad tuchwiss gör, finns mycket som påverkar släppet. Säkert som du skriver även en viss affärsstrategi, men svårt att se att de skulle sälja fler telefoner för närmare 5000 än att folk uppdaterar gratis. Den stora massan tror jag inte bryr sig om vilken androidversion de har.

En annan skillnad mellan htc och tex samsung är att hela desire-serien skulle uppdateras och de började med HD, htcs vanliga upplägg är att varje modell får ett par veckor på sig som uppdateringen rullas ut för att inte belasta deras servrar så hårt.

Postad 01 June 2011 - 13:41

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Sensation kommer i butik... 7 juni? Eller nått sånt va?

Dålig information har de iaf.

Det är vad HTC meddelade officiellt i alla fall.

Kan någon snäll själ svara på en fråga om root.
Jag vill roota min lur bara för att kunna flytta appar till SD. Inget annat. Räcker det då att bara roota eller är man tvungen att installera custom ROMs?

Postad 01 June 2011 - 14:08

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Det är vad HTC meddelade officiellt i alla fall.

Kan någon snäll själ svara på en fråga om root.
Jag vill roota min lur bara för att kunna flytta appar till SD. Inget annat. Räcker det då att bara roota eller är man tvungen att installera custom ROMs?

Det beror på hur du menar, vissa appar går ju att flytta till sd-kortet utan root, allt fler blir skrivna för det, däremot widgets funkar dåligt eller inte alls om man lägger dem på sd-kortet med standardmetoden.

Om du däremot vill köra app2ext, där man formaterar om en del av sd-kortet till ext3 så krävs det att romen också har stöd för detta och du blir tvungen att flasha.

Postad 01 June 2011 - 14:10

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Det beror på hur du menar, vissa appar går ju att flytta till sd-kortet utan root, allt fler blir skrivna för det, däremot widgets funkar dåligt eller inte alls om man lägger dem på sd-kortet med standardmetoden.

Om du däremot vill köra app2ext, där man formaterar om en del av sd-kortet till ext3 så krävs det att romen också har stöd för detta och du blir tvungen att flasha.

Menade det andra så klart :D Tack för svaret. Visste att just du skulle svara :D

Postad 01 June 2011 - 14:26

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Menade det andra så klart :D Tack för svaret. Visste att just du skulle svara :D

Kan det vara för att jag bor på forumet :rolleyes: Roligare att svara på frågor och hjälpa anda än att söka jobb iaf :P

Postad 14 June 2011 - 17:25

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Tråkiga nyheter.. det kommer ingen Gingerbread för att den har för lite minne.. fyfan va värdelöst all denna väntan och dom kom på det nu eller ?

http://phandroid.com...ry-constraints/

Redigerat av swebarb, 14 June 2011 - 17:25.

Postad 14 June 2011 - 17:38

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Tråkiga nyheter.. det kommer ingen Gingerbread för att den har för lite minne.. fyfan va värdelöst all denna väntan och dom kom på det nu eller ?

http://phandroid.com...ry-constraints/

Läste precis på Swedroid jag med. Fääääääääään!!! Arg som atan!

Länk till en bra root guide tack! :)

Postad 14 June 2011 - 17:52

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
http://unrevoked.com/recovery/

Postad 14 June 2011 - 18:13

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

http://unrevoked.com/recovery/

Tack!
Såg samma länk i kommentarerna på Swedroid. Skall roota imorgon tror jag.

Postad 14 June 2011 - 18:17

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
oxygenrom är en trevlig ren aosp-rom om du är ute efter nåt sen :)

Postad 15 June 2011 - 07:34

Frostwhisper
  • Frostwhisper
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Haha ingen gingerbread för Desire? haha snart har x10:an 2.3.3 haha :)

Postad 15 June 2011 - 07:39

Unregistered6b8ff32e
  • Unregistered6b8ff32e
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0

Haha ingen gingerbread för Desire? haha snart har x10:an 2.3.3 haha :)

Moget!!!!

Postad 15 June 2011 - 12:26

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Nu har jag rootad min :)

Först gör ni så: http://www.youtube.c...h?v=nQeajchnen4

Sedan så: http://www.youtube.c...h?v=iXWm8262iMU

Nu skall jag installera CM7 med hjälp av ROM Manager

Kolla genom den här: https://www.youtube....embedded#at=966

Postad 15 June 2011 - 14:34

gape
  • gape
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Nu verkar HTC ha ändrat sig till att släppa 2.3 !!!

http://gizmodo.com/5...ire-is-possible

Postad 15 June 2011 - 18:27

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
För sent för mig. Har rootad och slängd in CM7 med LP som jag använde innan. Nöjd än så länge.

Postad 15 June 2011 - 23:48

aSson
  • aSson
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Blir nog root för min del med,

Har ständigt under 15MB ledigt,
När man har rootat, vad är smidigaste sättet att få mera plats för att installera appar på?

Sett att man kan göra en partion på SD kortet och mounta den till systemet, är det lämpligast,
eller finns det andra bra sätt?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.