Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 December 2010 - 09:48

idou
  • idou
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Då är jag väl inte ensam om problemet. Men jag tycker det händer lite väl ofta tyvärr.

/Andreas

Annars kan det ju också vara det som Eldar Murtazin skrivit om:
Defective Flagships. The Nokia N8 and Nokia C7 Dying around the Globe

Postad 06 December 2010 - 11:06

BoBernhard
  • BoBernhard
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Det där med utskrikt undrar jag också över. Har någon kommit på något sätt att skriva ut från Quickoffice eller kalender eller e-post. När vi nu fått USB on go borde väl dett gå??? Eller vore detta något att tänka på för NOKIA.

Postad 06 December 2010 - 12:28

roggeber
  • roggeber
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Har fått problem med min telfonlogglista, har satt in på 30 dgr men den sparar bara en dags samtal. Någon som har samma problem eller en lösning.

Postad 06 December 2010 - 14:04

Unregistered1a821512
  • Unregistered1a821512
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Någon som har fått Skype att fungera? Länken via Skypes sajt säger att appen inte är tillgänglig för N8an.

Postad 06 December 2010 - 14:27

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Standardupplösningen på youtube är identisk med N8, 360 x 640, varför vill du ha högre? Till HDMI?

Kvalitén på YT filmer är väldigt dålig. Tyvärr är det ju också så att videokvalitén minskar på YT ju mindre upplösning du har. Med det menar jag sämre ljudkvalité och mer block.
Det vi skulle kunna vänta oss av lägre upplösning är att det blir mindre skarpt. Men det är inte det enda som händer, pga av YT:s idiotiska policy om att lägre upplösning = mindre kvalité.

Postad 06 December 2010 - 16:18

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Kvalitén på YT filmer är väldigt dålig.

Det tycker jag med, på en 17" skärm. När jag kollar med 3.5" blir bristerna obetydliga för mig,
iaf om man utgår från en film där man vet att bristerna måste bero på YT, tex officiella filmtrailers som den här.

Postad 06 December 2010 - 19:02

Unregisteredfb067147
  • Unregisteredfb067147
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Ok, En liten update. Fick tillbaka telefonen 2 dec, så det gick snabbt.
Det roligaste av allt, Dom hittade ingen fel, Batteriet var urladdat, Sure ;)
Inte så att jag försökte ladda den, Som dom skrev, Dte kan ta några minuter innan den börjar ladda om den är helt urladdad.De visste jag ju, laddade den 2 timmar men 2 olika laddare och det funkade inte.

Skit samma, Luren funkade ok första dagen, men nu är den alla fall hel knäpp. Senast den la av var i ett samtal nyss och den stängde av sig.
Igår surfade en polare coh den blev bara svart. Hängde sig när jag trixa lite med den igår med. Startade om den, död efter 10 min igen, Då hade jag inte ens rört den efter..

Någon som har upplevt liknande problem?

Andreas

Kan säga att efter varje laddning så har jag bara ca 23-24 timmar musiklyssning...mot ca 50 timmar som Nokia uppger. Nån annan med samma dåliga batteri?

Postad 06 December 2010 - 20:35

trubbaduren
  • trubbaduren
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Kan säga att efter varje laddning så har jag bara ca 23-24 timmar musiklyssning...mot ca 50 timmar som Nokia uppger. Nån annan med samma dåliga batteri?

Hur vet du det? är det genom battery monitor? för där stämmer ju inte ett skit iaf ;)
nån som tycker den appen är bra? tycker ingenting stämmer.

Postad 06 December 2010 - 21:03

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Standardupplösningen på youtube är identisk med N8, 360 x 640, varför vill du ha högre? Till HDMI?

Enligt den här tråden på AAS är maxupplösning 320 x 240, vilket stämmer med den info jag kan få fram på min N8 genom att tryca på "Info" i vänstra hörnet av skärmen. Detta när jag tittar med Standardvideospelaren. Om jag byter till "Flash-videospelaren (beta)" får jag inte fram någon info om upplösning. På vissa klipp verkar den senare ge lite bätte bild, men att kolla t.ex. målen från senaste Milan-matchen var ingen höjdare oavsett.

Postad 07 December 2010 - 00:56

vicster
  • vicster
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

50h är maximalt (precis som en deodorant säger att den ska hålla 24, 48 eller 72h oavsett vad du gör så är 50h ett maxvärde som mer eller mindre är vid optimala förhållanden med musik som är tyst som en mus) som enbart gäller när du har telefonen i flight mode, med skärmen avstängd hela tiden (vilket ju är omöjligt, men i teorin möjligt).

Jag har inte testat att enbart lyssna på musik, men tror jag har fått ut ca. 15h som max men då med spelande, surfande, ringande och smsande som vanligt med 3G på under tre dagar utan att ladda. Inte missnöjd på långa vägar, snarare imponerad i och med dess lilla batteri.

Postad 07 December 2010 - 01:19

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Det kan ta tid innan batteriet når sin maximala kapacitet, jag gissar på minst 50 laddningar.

Postad 07 December 2010 - 01:33

robbanw
  • robbanw
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
google app sync fungerar det lika bra som med en android baserad mobil?

Redigerat av robbanw, 07 December 2010 - 01:33.

Postad 07 December 2010 - 03:59

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Hur vet du det? är det genom battery monitor? för där stämmer ju inte ett skit iaf ;)
nån som tycker den appen är bra? tycker ingenting stämmer.

Tyckte att det stämde i början men senast jag laddade den så stod det 8h kvar direkt efter laddning och 100%, nu står det 3h med 40% kvar...
Tar nog bort den appen, gör ju en bara nojig att man måste fixa laddning i tid och otid.

Postad 07 December 2010 - 14:30

Unregistered4a93fc07
  • Unregistered4a93fc07
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Nu finns en officiell Youtube app till N8. Surfa in på m.google.com i mobilen och klicka på "youtube".

Postad 07 December 2010 - 14:44

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Tyckte att det stämde i början men senast jag laddade den så stod det 8h kvar direkt efter laddning och 100%, nu står det 3h med 40% kvar...
Tar nog bort den appen, gör ju en bara nojig att man måste fixa laddning i tid och otid.

Och nu typ 10h senare visar den 3.40h och 28%..

Postad 07 December 2010 - 17:49

Wiiman
  • Wiiman
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har precis fått N8 som jobbmobil och är mycket nöjd, har dock ett litet problem.

När jag tar upp den ur byxfickan så är skärmlåset av så min startskärm syns och lyser. Vet inte om det händer under tiden jag har den i fickan eller när jag tar upp den. Händer rätt ofta också. Vet att jag släcker skärmen med slidern varje gång jag stoppar den i fickan.

Någon som är med om samma sak och har något förslag till lösning?

Postad 07 December 2010 - 18:14

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Smart hus styrt helt av Nokia N8:
http://www.youtube.c...p;v=6c2GIDg_H_k

Postad 07 December 2010 - 18:26

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Jag har precis fått N8 som jobbmobil och är mycket nöjd, har dock ett litet problem.

När jag tar upp den ur byxfickan så är skärmlåset av så min startskärm syns och lyser. Vet inte om det händer under tiden jag har den i fickan eller när jag tar upp den. Händer rätt ofta också. Vet att jag släcker skärmen med slidern varje gång jag stoppar den i fickan.

Lyser den varje gång du tar upp den eller bara när det ringer?

Postad 07 December 2010 - 18:33

Dodds
  • Dodds
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Brukar hända mig med min 5800. Avhjälptes med att jag vände på telefonen när jag stoppade ner den i fickan :)

Postad 07 December 2010 - 18:43

Wiiman
  • Wiiman
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Lyser den varje gång du tar upp den eller bara när det ringer?

Skärmen lyser och skärmlåset är av när jag tar upp den även om det inte ringer. Kanske jag som kommer åt slidern?

Postad 07 December 2010 - 19:20

Unregistered4a93fc07
  • Unregistered4a93fc07
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Nu finns Real Golf 2011 att ladda ner via SW Update i OVI Suite!!

Postad 07 December 2010 - 19:50

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Nu finns en officiell Youtube app till N8. Surfa in på m.google.com i mobilen och klicka på "youtube".

Tack för tipset !

Synd bara att den krashar hela tiden, går ej ens att se ett helt klipp. Har t o m provat starta om telefonen, men samma problem.

Postad 07 December 2010 - 19:56

Unregistered4a93fc07
  • Unregistered4a93fc07
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Tack för tipset !

Synd bara att den krashar hela tiden, går ej ens att se ett helt klipp. Har t o m provat starta om telefonen, men samma problem.

Jag har bara testat lite snabbt men jag upplevde inga krashar.

Postad 07 December 2010 - 20:17

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Samma här, spelade några klipp utan problem. Ingen vidare kvalité på video dock. Google borde höja bitraten en del.

Postad 07 December 2010 - 21:11

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Verkar vara så att det är via Wlan som det inte funkar, men det händer varje gång att det krashar helt och appen stängs ned helt plötsligt, testade med mobilnätet och då funkade det.

Jag sitter ju hemma nu och där kopplar telefonen upp på Wlan by default enligt mina inställningar. Hoppas de fixar det, inte för att jag använder youtube på telefonen hemma direkt i och för sig, hemma använder man ju mest datorn.

Postad 07 December 2010 - 22:32

Unregistered32df8364
  • Unregistered32df8364
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej.

Kan någon ge en dummie-guide till hur man kollar divx/konverterar divx på n8:an? Testade helt enkelt att föra över en divx-film men då fick jag ett "systemfel"-meddelande. Om man behöver konvertera till något annat format, finns det då något bra program? Tacksam för svar.

Edit:

Tänkte bara meddela att min tidigare N8:a som kraschade i samband med användning av WLAN nu är utbytt. Efter mer än en veckas användande fungerar den nya klockrent. Inga som helst buggar har hittats, film-problemet kan jag knappast räkna in.

Redigerat av Unregistered32df8364, 07 December 2010 - 22:36.

Postad 07 December 2010 - 22:37

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Samma här, spelade några klipp utan problem. Ingen vidare kvalité på video dock. Google borde höja bitraten en del.

Välkommet med en YouTube-app, men instämmer desvärre vad beträffar kvaliten.

Jag hittade inte appen först, men upptäckte sedan att den gamla appen (som ju inte var en egentlig app, utan en genväg) ersatts/uppdaterats. Antar att man får avinstallera och hämta den gamla igen från Ovi om man vill byta tillbaks?

Redigerat av Dunbar, 07 December 2010 - 22:38.

Postad 07 December 2010 - 23:11

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Jag brukar ha den för att se hur mycket kvar det är av batteriet. Resten fungerar ju inte alls...
Men nu börjar jag bli fundersam på om den verkligen visar "rätt" batterinivå...

Hej.

Kan någon ge en dummie-guide till hur man kollar divx/konverterar divx på n8:an? Testade helt enkelt att föra över en divx-film men då fick jag ett "systemfel"-meddelande. Om man behöver konvertera till något annat format, finns det då något bra program? Tacksam för svar.

Edit:

Tänkte bara meddela att min tidigare N8:a som kraschade i samband med användning av WLAN nu är utbytt. Efter mer än en veckas användande fungerar den nya klockrent. Inga som helst buggar har hittats, film-problemet kan jag knappast räkna in.

http://www.youtube.c...Q...&playnext=1
Inte den bästa, men feedback är välkommen. Läs kommentarerna till videona. Testad och fungerar.

Postad 08 December 2010 - 03:19

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Jag brukar ha den för att se hur mycket kvar det är av batteriet. Resten fungerar ju inte alls...
Men nu börjar jag bli fundersam på om den verkligen visar "rätt" batterinivå...

Batterinivån svajar ju upp och ner :)

Postad 08 December 2010 - 05:40

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

tackar! den funkar klockrent för mig även med w-lan och kvalitén verkar bero lite på vilket klipp du spelar upp, vissa är bättre än andra.

Postad 08 December 2010 - 06:40

Cajsa
  • Cajsa
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Välkommet med en YouTube-app, men instämmer desvärre vad beträffar kvaliten.

Jag hittade inte appen först, men upptäckte sedan att den gamla appen (som ju inte var en egentlig app, utan en genväg) ersatts/uppdaterats. Antar att man får avinstallera och hämta den gamla igen från Ovi om man vill byta tillbaks?

Genvägen var ju bara en länk till YouTube så det kan du ju fixa själv om det är så att du vill ta bort den riktiga YouTube-appen. Tog också mig några minuter innan jag kom på att den hade ersatts. :)

Postad 08 December 2010 - 06:43

Unregistered32df8364
  • Unregistered32df8364
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...Q...&playnext=1
Inte den bästa, men feedback är välkommen. Läs kommentarerna till videona. Testad och fungerar.

Låter helt sjukt att man ska behöva genomgå den där komplicerade manövern för att kolla film på telefonen? Telefonen ska ju stöda divx, xvid m.m. Jag prövar att omformulera min fråga. Är det någon som fört över en filmfil (spelfilm) som fungerat på studs (format ointressant)?

Postad 08 December 2010 - 06:43

Cajsa
  • Cajsa
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Lätt hänt med tanke på att låsknappen sitter på sidan av telefonen. Jag har löst problemet med appen nUnLock. :)

Postad 08 December 2010 - 08:32

Byggis
  • Byggis
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej!
Går i tankarna att köpa denna mobil! Är det ett bra val?

Postad 08 December 2010 - 10:41

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Batterinivån svajar ju upp och ner :rolleyes:

Inte för mig. Ja, någon gång ibland kanske, men det är allt.

Låter helt sjukt att man ska behöva genomgå den där komplicerade manövern för att kolla film på telefonen? Telefonen ska ju stöda divx, xvid m.m. Jag prövar att omformulera min fråga. Är det någon som fört över en filmfil (spelfilm) som fungerat på studs (format ointressant)?

Det är inte så komplicerat som du får det att låta. Det är 4 steg: konvertera fps till 30, komprimera video, sätta ihop ny video och gammalt ljud till en ny fil och föra över till telefonen.
Och till frågan: har jag för över filer som fungerar bara sådär? Ja. Men jag har också fört över filer som inte bara fungerar sådär.
Tyvärr är det verkligheten med alla mobila enheter. Video är ett komplicerat ämne med många funktioner, och alla mobila enheter stödjer inte alla funktioner, och då måste du komprimera om de filerna.

Hej!
Går i tankarna att köpa denna mobil! Är det ett bra val?

Alltså, det är ett väldigt subjektivt val. Det finns ingen bästa mobil för alla.
Det beror på vad du vill ha.
Jag skulle läsa lite recensioner och ställa frågor på vad du är osäker om för att kunna bestämma själv om mobilen är för dig eller inte.

Postad 08 December 2010 - 10:54

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

... konvertera fps till 30...

Varför dubblera vissa frames? Tar bara extra utrymme.

Postad 08 December 2010 - 11:39

Unregistereda00a3ebb
  • Unregistereda00a3ebb
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Jag har frågat förr men inte fått svar så jag frågar igen :rolleyes:

Är det någon som vet om det finns någon riktigt bra Remote Desktop-klient till Symbian^3?

Postad 08 December 2010 - 11:50

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Varför dubblera vissa frames? Tar bara extra utrymme.

Vissa källor har fps > 30, vilket N8 inte stödjer officiellt enligt specs. De måste göras om.

Postad 08 December 2010 - 12:19

Unregistered32df8364
  • Unregistered32df8364
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag testade det här programmet och det visade sig fungera helt ok om man kan leva med något försämrad bildkvalitet. Lägger inget värde i om det här är enklare än tidigare nämnd metod men det fungerade i alla fall.

http://www.aunsoft.c...ideo-converter/

Jag tog min divx-film och valde att konvertera till mp4 för nokia och resultatet blev som sagt ok.

+ Bildkvalitén acceptabel
+ Filmen som var 1,4gb reducerades till 260mb
+ Ljudkvalitén bibehölls helt

- Gratisversionen av programmet lägger en logga mitt i bilden ($35 för fullversion)
- Konverteringen av den här filen tog 2h

Postad 08 December 2010 - 12:35

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Jag har frågat förr men inte fått svar så jag frågar igen :rolleyes:

Är det någon som vet om det finns någon riktigt bra Remote Desktop-klient till Symbian^3?

Nåt sånt här kanske.

http://www.nokian8[S...-free-home.html

Postad 08 December 2010 - 12:51

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Jag testade det här programmet och det visade sig fungera helt ok om man kan leva med något försämrad bildkvalitet. Lägger inget värde i om det här är enklare än tidigare nämnd metod men det fungerade i alla fall.

http://www.aunsoft.c...ideo-converter/

Jag tog min divx-film och valde att konvertera till mp4 för nokia och resultatet blev som sagt ok.

+ Bildkvalitén acceptabel
+ Filmen som var 1,4gb reducerades till 260mb
+ Ljudkvalitén bibehölls helt

- Gratisversionen av programmet lägger en logga mitt i bilden ($35 för fullversion)
- Konverteringen av den här filen tog 2h

Litar inte på sådana program. Dessutom kommer kvalitén att vara skräp om du vill titta på den på TV sedan. Det är en sak som programmet tydligen inte stödjer.

Nåt sånt här kanske.

http://www.nokian8[S...-free-home.html

Länken fungerar inte.

Postad 08 December 2010 - 13:04

vicster
  • vicster
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Japp, jag har fört över .mp4 filmer (tv-serier, finns ofta redan i .mp4 om du söker efter det) med okej kvalité som fungerar utan någon som helst behandlning innan - bara att föra över och avnjuta! :rolleyes:

Postad 08 December 2010 - 13:46

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Vissa källor har fps > 30, vilket N8 inte stödjer officiellt enligt specs. De måste göras om.

Jag har inte haft något problem med filer med varken 23.976 eller 25 fps, dessutom spelar den ju själv in med 25 fps så såklart är den kompatibel med det. Specen "Video Playback Frame Rate 30 fps" har jag tolkat som "upp till 30 fps". Att dubblera frames är bara ett slöseri med utrymme.

Postad 08 December 2010 - 14:29

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Länken fungerar inte.
[/quote]

Skumt ? Här är download : http://www.ziddu.com..._1_9_2.zip.html

Redigerat av hemtman, 08 December 2010 - 14:36.

Postad 08 December 2010 - 15:15

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Vet att det var på gång förut, men tänkte fråga hur det ser ut just nu!

PSX-emulator till N8?
Finns både till iPhone och till Android och på SGS kraftfulla Hummingbird funkar detta fint. Med tanke på att N8 också har en rejält kraftfull GPU så var det enligt en användare här någon emulator på G till just N8. Så hur ser det ut på denna fronten? Är den släppt?

Postad 08 December 2010 - 15:19

trubbaduren
  • trubbaduren
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

jag har förtöver en hel del filmmer i avi format, vet inte riktigt vad det är för codec men det har aldrig vart nått problem! ser kanon bra ut med hdmi ut på min 42"a.
Riktigt schysst å ha mediaspelaren i fickan när man ska hem till polarna :rolleyes:

Är det nån som tycker battrymonitor funkar bra? skit störigt att man inte kan få att det står i % i widgeten på startskärmen! active use? a tjoflöjt!

Postad 08 December 2010 - 15:19

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Länken fungerar inte.

Skumt ? Här är download : http://www.ziddu.com..._1_9_2.zip.html

Ja jag råkade ut för samma sak, Minhembio verkar tagga länken med "spam"?

Redigerat av Unregistered31511, 08 December 2010 - 15:27.

Postad 08 December 2010 - 15:26

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Jag har inte haft något problem med filer med varken 23.976 eller 25 fps, dessutom spelar den ju själv in med 25 fps så såklart är den kompatibel med det. Specen "Video Playback Frame Rate 30 fps" har jag tolkat som "upp till 30 fps". Att dubblera frames är bara ett slöseri med utrymme.

Men som sagt, vad händer om din film har mer än 30 fps? T ex inspelningar av tv-spel brukar ha 60 fps.
Har inte testat, men tror inte att 720p60 kommer att fungera på mobilen.

Postad 08 December 2010 - 15:28

Unregistered4a93fc07
  • Unregistered4a93fc07
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Nu finns även Skype till N8.

http://blogs.skype.c...12/symbian.html

Postad 08 December 2010 - 17:36

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Nu finns även Skype till N8.

http://blogs.skype.c...12/symbian.html

När jag, enligt anvisningarna, klickar på länken till mobilsidan för att ladda ner står det "Tyvärr finns inte Skype för din mobil"???

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.