Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 26 May 2011 - 23:30

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

http://www.100gram.s...li_olkorv/45906

hur kan 46gram fett bli 80,9% i 100gram korv?

Postad 26 May 2011 - 23:48

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

hur kan 46gram fett bli 80,9% i 100gram korv?

Jag kollade inte på figuren utan endast siffrorna till höger.

Ang figuren är det energiprocent och inte procentandelen fett i produkten.
http://sv.wikipedia....i/Energiprocent

Postad 26 May 2011 - 23:49

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Inge aning men det var bra med proteiner och lite fett dödar ju inte.

Postad 27 May 2011 - 00:00

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
.

Jag kollade inte på figuren utan endast siffrorna till höger.

Ang figuren är det energiprocent och inte procentandelen fett i produkten.
http://sv.wikipedia....i/Energiprocent

aha jag förstår,, det där var helt nytt för mig.

Redigerat av andreassofus, 26 May 2011 - 23:59.

Postad 27 May 2011 - 02:25

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Jag är heltokig i Ölkorv hur är det med dessa det är väl inte så onyttigt eller? I alla fall om man köper av bättre kvalitet.

Käka LCHF så kan du leva på ölkorv ;)
Jag jobbar mycket på Lithells så då köper man på sig 40-50 korvar i stöten!

Postad 27 May 2011 - 05:37

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Å andra sidan är det i mitt tycke upp till konsumenten att titta på näringsinnehållet ;) Att förlita sig på producentens serveringsmärkning när det finns /100g är för mig otänkbart :P

Ja vi som är medvetna vet vilken innehållsfärteckning vi ska läsa och dom omedvetna läser den som syns tydligast och går på den i tron om att det som står gäller för hela påsen och då blir 300g chips att verka energisnål på 100kcal.
Dom hade ju kunnat skriva 1kcal på chipspåsarna men 500 portioner, det verkar ju inte som det finns riktlinjer dom ska mäta portionstorlek från utan för bestämma det själva efter eget tycke.

Sen anpassar dom siffrorna efter en förbrukning på 2000kcal, det är ju sjukt missvisande, kanske kan vara bra för mig som deffar och försöker ligga strax under 2000 kalorier men vanliga svenssons som inte har en aning så blir det ointressant och förvirrande.

Jag tycker det är helt stört att SLV uppmuntrar den här typen av märkning men det är mycket som SLV rekommenderar som är helt galet, man kan ju undra hur korrupta dom är dom som jobbar där.

Inge aning men det var bra med proteiner och lite fett dödar ju inte.

"Nöt- och griskött, Fett från gris, Salt, Paprika, Lök, Cayennepeppar, Druvsocker, Socker, Kryddor, Chipotle, Vitlök, Jästextrakt, Antioxidationsmedel E300, Konserveringsmedel E250."

Förutom sockret och nitriten E250 så är det en bra produkt, säkert sjukt god.

Postad 27 May 2011 - 10:41

Der Wiking
  • Der Wiking
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Skall in till gymmet o bomba biceps o triceps....I wanna feeeel the pump, now...s*tan vad träningssuget är hårt idag!!

Postad 27 May 2011 - 13:09

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Skall in till gymmet o bomba biceps o triceps....I wanna feeeel the pump, now...s*tan vad träningssuget är hårt idag!!

Japp. Idag kör vi heavy duty armar. Jag kommer att avsluta med (vetfanintevaddenheter) en övning där man kör stående biceps med EZ-stång (man har först kört en del tunga bicepsövningar) med ganska lätt vikt. Först halva övre delen av bicepscurl (8-10 reps), växla och kör undre delen av curlen (8-10reps) sedan fulla curlen (stadig rygg och överkropp) 8-10 reps... Då kommer blodsmaken - kan jag garantera - och träningsvärken är där i morgon... Inalles blir det ca trettio reps per set x 3-4 set. Mjölksyran är grym.

Postad 27 May 2011 - 13:30

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Ja vi som är medvetna vet vilken innehållsfärteckning vi ska läsa och dom omedvetna läser den som syns tydligast och går på den i tron om att det som står gäller för hela påsen och då blir 300g chips att verka energisnål på 100kcal.
Dom hade ju kunnat skriva 1kcal på chipspåsarna men 500 portioner, det verkar ju inte som det finns riktlinjer dom ska mäta portionstorlek från utan för bestämma det själva efter eget tycke.

Sen anpassar dom siffrorna efter en förbrukning på 2000kcal, det är ju sjukt missvisande, kanske kan vara bra för mig som deffar och försöker ligga strax under 2000 kalorier men vanliga svenssons som inte har en aning så blir det ointressant och förvirrande.

Jag tycker det är helt stört att SLV uppmuntrar den här typen av märkning men det är mycket som SLV rekommenderar som är helt galet, man kan ju undra hur korrupta dom är dom som jobbar där.

"Nöt- och griskött, Fett från gris, Salt, Paprika, Lök, Cayennepeppar, Druvsocker, Socker, Kryddor, Chipotle, Vitlök, Jästextrakt, Antioxidationsmedel E300, Konserveringsmedel E250."

Förutom sockret och nitriten E250 så är det en bra produkt, säkert sjukt god.

Förstår vad du menar. De hade ju kunnat skippa att skriva något om portionsstorlek överhuvudtaget så får folk tänka lite.

För handen på hjärtat från min sida, om man inte själv försöker bilda sig en uppfattning om vad man äter och i vilka mängder så kan man gott få konsekvenserna med.

Detta beror väl kanske lite på vad det gäller för livsmedel med. Om man till exempel vänder upp och ned på en yoghurtburk eller något (en sån där liten) och det står portion så ska det givetvis gälla totalvikten på yoghurten. Annat i det läget vore verkligen vilseledande. Då slipper man som konsument räkna per 100 kcal ner till produktens vikt (inte för att jag anser det jobbigt men ändå)

Men om man som konsument inbillar sig att chips är kalorisnålt för att det står att en portion inte innehåller många kcal på påsen så har man nog slutat tänka själv för det är i princip allmänt kunnande att chips har skyhöga näringsvärden. Dock anser jag väl som sagt att det inte är upp till staten att bestämma hur stor en portion ska vara av något man köper i mängdpack, som till exempel chips eller halstabletter.

Ang senaste frågan om korven där, om det är så att korven är tänkt som snacks eller istället för godis på nått vis så ser jag korven som överlägsen vinnare när det gäller näringskvalitet iallafall. Kött och fett går hem alla dagar för mig. Sen kanske dock ölkorv är väldigt dyrt för sitt innehåll men ska det bara vara snacks och inte en beståndsdel i ens vardagsintag så är det ju inga problem.

Go for it.

Postad 27 May 2011 - 14:04

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Det som jag tycker är mest konstigt egentligen är att det verkar som att tillverkarna gärna använder sig av märkningen fast dom inte behöver och man ser det oftast på produkter som är snacks eller nån form av helfabrikat, som att dom försöker få produkterna att se "nyttigare" ut än vad dom är.

Har du Sgart sett märkningen på nån produkt som är vettig? Det finns säkert men jag kan inte komma ihåg nån.

Postad 27 May 2011 - 15:29

Der Wiking
  • Der Wiking
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
"Mjölksyran är grym" Jo men visst, övningen kallas oftast "21:an", den avslutade jag med...fast med hantlar.. niceeeeeeeeeee....Armarna kändes som om de var 52cm......

Postad 27 May 2011 - 15:38

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Det som jag tycker är mest konstigt egentligen är att det verkar som att tillverkarna gärna använder sig av märkningen fast dom inte behöver och man ser det oftast på produkter som är snacks eller nån form av helfabrikat, som att dom försöker få produkterna att se "nyttigare" ut än vad dom är.

Har du Sgart sett märkningen på nån produkt som är vettig? Det finns säkert men jag kan inte komma ihåg nån.

Klart att tillverkarna använder frivilliga märkningar till sin fördel. I USA förr (vet ej om det är så längre) fanns det producenter som märkte sina produkter " **% fat free" Alltså hur många procent av produkten som INTE var fett. Det såg helt enkelt bättre ut än att märka hur mkt fett som var i produkten. Finns säkert andra sätt som skulle få oss att häpna men det där är vad jag minns bäst.

I sverige är vi trots allt lyckligt lottade med att i princip all livsmedel har en innehållsförteckning samt en näringsinnehålldeklaration. Tänk förr när man inte hade en aning om vad saker innehöll, DET måste varit kämpigt ;)

Jag har faktiskt inte sett någon vettig "Portionsdeklaration" men jag måste också säga att jag väldigt sällan sett såna eller så kollar jag helt enkelt inte efter dom. Jag ser iofs rätt sällan på näringsinnehåll numera då jag sen några år tillbaka har ett rätt bra hum om vad saker innehåller. För 2 år sen räknade jag näringsinnehåll på allt jag ät.

Postad 27 May 2011 - 15:58

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
jag har hittat en del saker i butikerna som inte har innehållsförteckning, dom undviker jag med en gång.
har för mig att jag har läst att det är lag på detta, stämmer det?

jag brukar alltid gå omkring i affärerna och läsa vad allt innehåller, tycker det är kul att gå omkring och jämföra ;)

Postad 27 May 2011 - 16:02

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Något jag testade förra bicepspasset var att avsluta med 40 reps i preachercurl maskinen med 10kg. Då var jag uppe i 40cm överarmar kändes det som ;)

Postad 27 May 2011 - 17:19

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

"Mjölksyran är grym" Jo men visst, övningen kallas oftast "21:an", den avslutade jag med...fast med hantlar.. niceeeeeeeeeee....Armarna kändes som om de var 52cm......

Tack ( "21:an"). Kom inte ihåg. Men mina armar kommer ihåg. UFF! Nu blir det två dagars vila. Tenderar att överträna närmare sommaren med 5-6 pass i veckan. Fit, stark, men oftast skadad till midsommar. Så smyger man på igen under semestern och tar en liknande runda under augusti.
Allt under devisen - "är huvudet dumt får kroppen lida"
:-)

Postad 27 May 2011 - 17:40

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
hur gör ni när ni deffar? kör ni på som vanligt på gymmet då?
eller kör ni lite lättare och bara "underhåller" musklerna?

Postad 27 May 2011 - 18:21

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

jag har hittat en del saker i butikerna som inte har innehållsförteckning, dom undviker jag med en gång.
har för mig att jag har läst att det är lag på detta, stämmer det?

Ja det ska vara lag på det men bara på produkter som är tillverkade, inte tex kött och grönsaker.

hur gör ni när ni deffar? kör ni på som vanligt på gymmet då?
eller kör ni lite lättare och bara "underhåller" musklerna?

Kör som vanligt, kanske lite lugnare och inte till failure.

Postad 27 May 2011 - 18:46

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Ja det ska vara lag på det men bara på produkter som är tillverkade, inte tex kött och grönsaker.

Kör som vanligt, kanske lite lugnare och inte till failure.

det var massa olika chilisåser och sånt som inte hade innehållsförteckning, såg ut som kikesiska importerade saker , ;)

det där med failure är jag inte riktigt med på,, har inte läst om det och vet inte om jag gör det eller inte :P

på tal om man kom jag på att jag inte har ätit så mycket idag, endast en burk tonfisk och två kokta ägg och lite grönsaker, det åt ja efter gymmet vid 12. inte konstigt att jag börjar bli hungrig :)
får koka mig lite gröt tror ja

Postad 27 May 2011 - 19:00

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

det var massa olika chilisåser och sånt som inte hade innehållsförteckning, såg ut som kikesiska importerade saker , ;)

det där med failure är jag inte riktigt med på,, har inte läst om det och vet inte om jag gör det eller inte :P

Jag vet inte riktigt hur reglerna säger om import men jag tror att det är ett krav eller att vid kontroll kan direkt visa upp, ibland kan det sitta egengjorda lappar på produkter som saknar förteckning.

Failure är när du inte orkar gör ett rep till men tvingar upp vikten med hjälp av kroppen även kallat force-rep.

Det finns forskning på att det inte är positivt att köra till failure för det belastar centrala nervsystemet och förlänger återhämtningen.
Oftast är det när man kört till failure man är som mest nöjd med sitt pass, det känns som man piskat skiten ur muskeln.
Ska man träna muskeln snart igen eller äter mindre än vad man förbrukar ska man undvika det.

Postad 27 May 2011 - 19:06

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Jag vet inte riktigt hur reglerna säger om import men jag tror att det är ett krav eller att vid kontroll kan direkt visa upp, ibland kan det sitta egengjorda lappar på produkter som saknar förteckning.

Failure är när du inte orkar gör ett rep till men tvingar upp vikten med hjälp av kroppen även kallat force-rep.

Det finns forskning på att det inte är positivt att köra till failure för det belastar centrala nervsystemet och förlänger återhämtningen.
Oftast är det när man kört till failure man är som mest nöjd med sitt pass, det känns som man piskat skiten ur muskeln.
Ska man träna muskeln snart igen eller äter mindre än vad man förbrukar ska man undvika det.

aha men jag brukar ju typ köra tills jag inte orkar mer, i alla fall på dom 2 sista seten, det känns ju liksom att det är då man får större muskler och blir starkare.
ska man sluta mitt i så känns det som man inte är klar liksom. man vill ju köra slut på sig ;)

Postad 27 May 2011 - 19:12

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

aha men jag brukar ju typ köra tills jag inte orkar mer, i alla fall på dom 2 sista seten, det känns ju liksom att det är då man får större muskler och blir starkare.
ska man sluta mitt i så känns det som man inte är klar liksom.man vill ju köra slut på sig ;)

Ja det var ju det jag sa men det är inte opti. :P

Postad 27 May 2011 - 19:24

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Jag kör i princip till fail alla mina pass. Åtminstone på något sett. Det är helt enkelt svårt att räkna ut hur mkt man kommer att klara av när man gjort ett par set och inte orkar lika mkt som när man är fresh.

Kan ju vara därför jag har mkt prob med träningsvärk numer också iofs. Kanske borde ta det lite lugnare, who knows.

Postad 27 May 2011 - 20:07

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Ja det var ju det jag sa men det är inte opti. :)

ok får väl sluta med det då ;)
men kör man inte slut på sig tycker jag inte man får lika mycke pump,, känns som man vill ha det när man går därifrån :P

Postad 27 May 2011 - 20:12

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

men kör man inte slut på sig tycker jag inte man får lika mycke pump,, känns som man vill ha det när man går därifrån :P

Vill du ha galet mkt pump är det ju bara att högreppa utav bara helsike. Låga vikter och asmånga reps är ju normalt vad som ger mkt tryck.

Postad 27 May 2011 - 20:42

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Ja du får välja, pump eller bra muskeltillväxt. :)

Postad 27 May 2011 - 22:23

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
hmm så om man får pump så bygger man inga muskler?

Postad 28 May 2011 - 07:21

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Fick hem en batch tillskott igår. Köpte bland annat kassein som var längesen jag haft hemma faktiskt. Måste säga att detta kasseinet måste vara bland de godare proteintillskotten jag smakat faktiskt. Casein FX, smak: Chocolate är det :) Riktigt riktigt god är den.

Köpte även EAA och om en stund återstår det att se hur den smakar :P Eaa är ju annars något som allt som oftast inte smakar direkt gott :)

Han skrev ju innan att det är optimalt för muskeltillväxten enligt studier, att inte gå till fail :)
Var nog så han menade.

Postad 28 May 2011 - 10:23

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Man måste ju inte gå till failure för att få pump, fast failure ger mer och snabbare.

Köpte även EAA och om en stund återstår det att se hur den smakar :) Eaa är ju annars något som allt som oftast inte smakar direkt gott :)

Fick oxå hem ett paket från GV, 2000:-, gick på erbjudandet med 10kg whey FX för 89:- påsen. Har inte provat casein FX, köpte DoublePro, det är nog inte omöjligt om dom tagit Doublepro-smaken till FX.

Köpte du EAA FX? Smakar Red Bull/skumpa imo :)

Jag lessna ur ganska fort på den men "god" i början.

Postad 28 May 2011 - 10:29

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Man måste ju inte gå till failure för att få pump, fast failure ger mer och snabbare.

Fick oxå hem ett paket från GV, 2000:-, gick på erbjudandet med 10kg whey FX för 89:- påsen. Har inte provat casein FX, köpte DoublePro, det är nog inte omöjligt om dom tagit Doublepro-smaken till FX.

sant det,

angående drinkarna så dricker jag exotic just nu. men vet inte om den smakar smält isglass så mycket :P
väldigt speciell smak var det i alla fall, inte så söt som dom andra, har fortfarande inte bestämt mig för om jag tycker om den eller inte :)

sen har jag smakat banan/chocklad och FX är inte alls lika god som dalblads banan/chocklad men den går ju ner ändå :)

Postad 28 May 2011 - 10:36

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

2000kr!? :)
Skapligt.

Jag fick mina tre påsar för 89kr/st jag :) Dom hade lite problem med systemet så det blev 89kr/st istället för 99 :P

Postad 28 May 2011 - 11:42

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

ok får väl sluta med det då :)
men kör man inte slut på sig tycker jag inte man får lika mycke pump,, känns som man vill ha det när man går därifrån :)

Nåt som är värt att tänka på är att det inte är själva passet som bygger muskler utan det är återhämtningen som bygger och icke-failure återhämtas snabbare än failure-träning och ju oftare du tränar en muskel desto fortare växer den om du låter den återhämta sig mellan.

2000kr!? :P
Skapligt.

Jag fick mina tre påsar för 89kr/st jag :) Dom hade lite problem med systemet så det blev 89kr/st istället för 99 :D

Det blev whey FX för 900:- sen blev det lite annan skit som DoublePro och kreatin.

Postad 28 May 2011 - 11:51

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Det blev whey FX för 900:- sen blev det lite annan skit som DoublePro och kreatin.

Okej :)

Kreatin verkar ju ha effekt på mig, det är kul. Kommer käka det till typ mitten på juni, sen tar jag 3-4 veckors break. Det är väl så man ska göra antar jag.

Postad 28 May 2011 - 11:53

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Yes FX var det. Red Berries tror jag den heter. Tyckte i ärlighetens namn inte den var särskilt god men det är inte heller någon av de övriga jag testat tidigare :) Det ska bara ner så det är sak samma.

Double Pro har jag aldrig smakat även om jag vet att den är väldigt god. Men det kan mkt väl stämma att smakerna är lika :) Får testa DP nån gång och kolla efter. Cassein FX var hur som helst väldigt billigt.

Postad 28 May 2011 - 12:00

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Nåt som är värt att tänka på är att det inte är själva passet som bygger muskler utan det är återhämtningen som bygger och icke-failure återhämtas snabbare än failure-träning och ju oftare du tränar en muskel desto fortare växer den om du låter den återhämta sig mellan.

jo det klart, så har jag inte tänkt riktigt.
man pratar ju alltid om att det är viktigt att få i sig massa proteiner efter träning och så,, men då måste det väl va precis lika viktigt att få i sig massor dagen efter också?
eller är det fortfarande allra viktigast att få i sig protein samma dag som man tränar?

Postad 28 May 2011 - 12:18

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Kreatin verkar ju ha effekt på mig, det är kul. Kommer käka det till typ mitten på juni, sen tar jag 3-4 veckors break. Det är väl så man ska göra antar jag.

Jag har ingen bra erfarenhet av kreatin, ingen dålig heller men jag ska testa en gång till nu tänkte jag, har köpt Kre-alkalyn.

jo det klart, så har jag inte tänkt riktigt.
man pratar ju alltid om att det är viktigt att få i sig massa proteiner efter träning och så,, men då måste det väl va precis lika viktigt att få i sig massor dagen efter också?
eller är det fortfarande allra viktigast att få i sig protein samma dag som man tränar?

Ja du bör äta runt 2g/kg protein varje dag och dagarna efter är viktigare än dagarna innan.

Yes FX var det. Red Berries tror jag den heter. Tyckte i ärlighetens namn inte den var särskilt god men det är inte heller någon av de övriga jag testat tidigare :) Det ska bara ner så det är sak samma.

Double Pro har jag aldrig smakat även om jag vet att den är väldigt god. Men det kan mkt väl stämma att smakerna är lika :) Får testa DP nån gång och kolla efter. Cassein FX var hur som helst väldigt billigt.

Jag är nyfiken på Fairings nya Melon fast jag har lagt ner EAA, för tillfället iaf.

DoublePro är sjukt god, grym konsistens. Jag är inte så jätte förtjust i chokladsmak när det gäller protein men DP är unik.
Vet att Fairing skickade en påse DP till Coca-cola i Tyskland tillsammans med en påse neutral Complete Protein 3 och ville att dom skulle göra CP3 godare än DP, resultatet är dagens CP3 choklad, inte lika god men smaken påminner lite om Dumle tycker jag fast konsistensen är annorlunda.
CP3 är en blandning av vassle och kasein (50/50) medans DP är direkt från helmjölk med en blandning 80/20, kan vara det som blir skillnad.

Postad 28 May 2011 - 13:13

Der Wiking
  • Der Wiking
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
MMMMmmmmmmm träningsvärk i hela kroppen......åt kolhydrater igår, har "pump" i hela kroppen........skall grilla i kväll (öl,vin...) bara slappppppa!
God pump på er grabbar!!!

Postad 28 May 2011 - 13:23

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

MMMMmmmmmmm träningsvärk i hela kroppen......åt kolhydrater igår, har "pump" i hela kroppen........skall grilla i kväll (öl,vin...) bara slappppppa!
God pump på er grabbar!!!

har kolhydraterna nåt med pumpen att göra?

blir öl och grogg för mig också ikväll. skål på dig :)

Postad 28 May 2011 - 15:18

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Kolhydrater kan väl fylla dig med vätska vilket kan få dig att känna dig mer "pumpad" Annars är det ju vanligtvis så att man känner sig "pumpad" för att musklerna är svullna efter all stryk de fått.

Snart har jag passerat ett dygn med endast fett och protein och i princip inte ett gram kolhydrater. Ska testa en dag till och totalt köra 2 dygn med i princip 0 gram kolhydrater. Mest för skoj skull :)

Postad 28 May 2011 - 15:20

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Fast du börjar inte må bra förrens efter 1-2 veckor :) Men det kanske inte är meningen med ditt experiment?

Postad 28 May 2011 - 15:22

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Fast du börjar inte må bra förrens efter 1-2 veckor :) Men det kanske inte är meningen med ditt experiment?

Ne, jag mår redan bra. Det är mest bara dels för att se hur vanskligt och jobbigt det är att göra på det viset men även för att se hur jag reagerar kroppsligt. Jag är ju inte ute efter viktnedgång vilket de flesta som kör LCHF är (tror jag då)

Sen är det la kanske lite i extremaste laget. I LCHF får du ju trots allt äta kolhydrater om än lite.

Postad 28 May 2011 - 15:24

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Ne, jag mår redan bra.

Jo det gör man ju för det mesta :) Men det är sjukt skönt när sockersuget är väck och huvudvärken släppt.
Omställningen från sockerdrift kan vara lite jobbig.

Det är mest bara dels för att se hur vanskligt och jobbigt det är att göra på det viset men även för att se hur jag reagerar kroppsligt. Jag är ju inte ute efter viktnedgång vilket de flesta som kör LCHF är (tror jag då)

Sen är det la kanske lite i extremaste laget. I LCHF får du ju trots allt äta kolhydrater om än lite.

Keep us updated!

Postad 28 May 2011 - 15:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
själv så laddar jag med lite extra kolhydrater idag, böjade dagen med 2 portioner gröt
nu har jag ätit en burger king hamburgare, mättade ingenting så jag ska värma mig en lassagne
efter det blir det öl ocg grogg resten av kvällen :)

Postad 28 May 2011 - 18:30

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
650mg magnesium per dag, är det för mycket eller lagom?

Postad 28 May 2011 - 19:18

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Jo det gör man ju för det mesta :) Men det är sjukt skönt när sockersuget är väck och huvudvärken släppt.
Omställningen från sockerdrift kan vara lite jobbig.

Keep us updated!

I will! Tänkte jag skulle köra det i LHCFtråden dock kanske istället. Annars blir det för mkt mat i denna tråden :)

Postad 28 May 2011 - 20:17

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

650mg magnesium per dag, är det för mycket eller lagom?

Varför undrar, har du tänkt äta mycket av det och isf varför?

Har för mig att man inte ska överstiga 350 mg per dag.

Postad 28 May 2011 - 20:28

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Varför undrar, har du tänkt äta mycket av det och isf varför?

Har för mig att man inte ska överstiga 350 mg per dag.

Nja, käkar MittVal vitamintablett. Har blivit erbjuden att ta pappas magnesiumkapslar som han anser sig inte behöva längre. Vitamintabletter än 150mg och kapseln 500.

Postad 28 May 2011 - 20:40

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Nja, käkar MittVal vitamintablett. Har blivit erbjuden att ta pappas magnesiumkapslar som han anser sig inte behöva längre. Vitamintabletter än 150mg och kapseln 500.

Vad säger din mamma om det, hon som är skeptisk till allt? :)

Rekommenderas daglig dos: 300-350 mg.

Symtom på överdosering: Överskott kan förekomma vid vissa njursjukdomar, när utsöndringen genom urinen är starkt reducerad, samt i vissa fall av bencancer p g a den kraftiga degenerationen av benvävnaden. Kraftig överdosering kan medföra magnesium-koma, som normalt kan upphävas genom tillskott av kalcium.

http://www.alternati...ok/Min-014.html

Postad 28 May 2011 - 20:48

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Och vad är opti?

Postad 28 May 2011 - 20:57

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Du är lite likt ett mellanstadiebarn som försöker undervisa dagisbarn. Hur du än vrider och vänder på det så tillför du inget nytt eller korrekt... bara upprepningar.

Det är grundfakta du beskriver, fakta som man torde veta sen 1 år in i träningen.... ifall man vill utvecklas..
Blir inte klok, lämnar tråden... dekisnivå här :)

Postad 28 May 2011 - 21:01

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Du är lite likt ett mellanstadiebarn som försöker undervisa dagisbarn. Hur du än vrider och vänder på det så tillför du inget nytt eller korrekt... bara upprepningar.

Det är grundfakta du beskriver, fakta som man torde veta sen 1 år in i träningen.... ifall man vill utvecklas..
Blir inte klok, lämnar tråden... dekisnivå här :)

Och detta kommer ju verkligen från rätt mun på forumet....

Eller räckte det inte med en ban från Body.se?

Men du har rätt, du har verkligen aldrig varit klok med tanke på hur du fört dig här.

Lite som med tv-frågan där du mest pratar om att skaffa tv och läser en massa som du sen visar upp som "kunskap", men äger ingen själv.

Redigerat av masse70, 28 May 2011 - 21:04.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.