Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 26 May 2011 - 23:48
Jag kollade inte på figuren utan endast siffrorna till höger.hur kan 46gram fett bli 80,9% i 100gram korv?
Ang figuren är det energiprocent och inte procentandelen fett i produkten.
http://sv.wikipedia....i/Energiprocent
Postad 27 May 2011 - 00:00
Jag kollade inte på figuren utan endast siffrorna till höger.
Ang figuren är det energiprocent och inte procentandelen fett i produkten.
http://sv.wikipedia....i/Energiprocent
aha jag förstår,, det där var helt nytt för mig.
Redigerat av andreassofus, 26 May 2011 - 23:59.
Postad 27 May 2011 - 02:25
Käka LCHF så kan du leva på ölkorvJag är heltokig i Ölkorv hur är det med dessa det är väl inte så onyttigt eller? I alla fall om man köper av bättre kvalitet.
Jag jobbar mycket på Lithells så då köper man på sig 40-50 korvar i stöten!
Postad 27 May 2011 - 05:37
Ja vi som är medvetna vet vilken innehållsfärteckning vi ska läsa och dom omedvetna läser den som syns tydligast och går på den i tron om att det som står gäller för hela påsen och då blir 300g chips att verka energisnål på 100kcal.Å andra sidan är det i mitt tycke upp till konsumenten att titta på näringsinnehållet
Att förlita sig på producentens serveringsmärkning när det finns /100g är för mig otänkbart
Dom hade ju kunnat skriva 1kcal på chipspåsarna men 500 portioner, det verkar ju inte som det finns riktlinjer dom ska mäta portionstorlek från utan för bestämma det själva efter eget tycke.
Sen anpassar dom siffrorna efter en förbrukning på 2000kcal, det är ju sjukt missvisande, kanske kan vara bra för mig som deffar och försöker ligga strax under 2000 kalorier men vanliga svenssons som inte har en aning så blir det ointressant och förvirrande.
Jag tycker det är helt stört att SLV uppmuntrar den här typen av märkning men det är mycket som SLV rekommenderar som är helt galet, man kan ju undra hur korrupta dom är dom som jobbar där.
"Nöt- och griskött, Fett från gris, Salt, Paprika, Lök, Cayennepeppar, Druvsocker, Socker, Kryddor, Chipotle, Vitlök, Jästextrakt, Antioxidationsmedel E300, Konserveringsmedel E250."Inge aning men det var bra med proteiner och lite fett dödar ju inte.
Förutom sockret och nitriten E250 så är det en bra produkt, säkert sjukt god.
Postad 27 May 2011 - 10:41
Postad 27 May 2011 - 13:09
Japp. Idag kör vi heavy duty armar. Jag kommer att avsluta med (vetfanintevaddenheter) en övning där man kör stående biceps med EZ-stång (man har först kört en del tunga bicepsövningar) med ganska lätt vikt. Först halva övre delen av bicepscurl (8-10 reps), växla och kör undre delen av curlen (8-10reps) sedan fulla curlen (stadig rygg och överkropp) 8-10 reps... Då kommer blodsmaken - kan jag garantera - och träningsvärken är där i morgon... Inalles blir det ca trettio reps per set x 3-4 set. Mjölksyran är grym.Skall in till gymmet o bomba biceps o triceps....I wanna feeeel the pump, now...s*tan vad träningssuget är hårt idag!!
Postad 27 May 2011 - 13:30
Förstår vad du menar. De hade ju kunnat skippa att skriva något om portionsstorlek överhuvudtaget så får folk tänka lite.Ja vi som är medvetna vet vilken innehållsfärteckning vi ska läsa och dom omedvetna läser den som syns tydligast och går på den i tron om att det som står gäller för hela påsen och då blir 300g chips att verka energisnål på 100kcal.
Dom hade ju kunnat skriva 1kcal på chipspåsarna men 500 portioner, det verkar ju inte som det finns riktlinjer dom ska mäta portionstorlek från utan för bestämma det själva efter eget tycke.
Sen anpassar dom siffrorna efter en förbrukning på 2000kcal, det är ju sjukt missvisande, kanske kan vara bra för mig som deffar och försöker ligga strax under 2000 kalorier men vanliga svenssons som inte har en aning så blir det ointressant och förvirrande.
Jag tycker det är helt stört att SLV uppmuntrar den här typen av märkning men det är mycket som SLV rekommenderar som är helt galet, man kan ju undra hur korrupta dom är dom som jobbar där.
"Nöt- och griskött, Fett från gris, Salt, Paprika, Lök, Cayennepeppar, Druvsocker, Socker, Kryddor, Chipotle, Vitlök, Jästextrakt, Antioxidationsmedel E300, Konserveringsmedel E250."
Förutom sockret och nitriten E250 så är det en bra produkt, säkert sjukt god.
För handen på hjärtat från min sida, om man inte själv försöker bilda sig en uppfattning om vad man äter och i vilka mängder så kan man gott få konsekvenserna med.
Detta beror väl kanske lite på vad det gäller för livsmedel med. Om man till exempel vänder upp och ned på en yoghurtburk eller något (en sån där liten) och det står portion så ska det givetvis gälla totalvikten på yoghurten. Annat i det läget vore verkligen vilseledande. Då slipper man som konsument räkna per 100 kcal ner till produktens vikt (inte för att jag anser det jobbigt men ändå)
Men om man som konsument inbillar sig att chips är kalorisnålt för att det står att en portion inte innehåller många kcal på påsen så har man nog slutat tänka själv för det är i princip allmänt kunnande att chips har skyhöga näringsvärden. Dock anser jag väl som sagt att det inte är upp till staten att bestämma hur stor en portion ska vara av något man köper i mängdpack, som till exempel chips eller halstabletter.
Ang senaste frågan om korven där, om det är så att korven är tänkt som snacks eller istället för godis på nått vis så ser jag korven som överlägsen vinnare när det gäller näringskvalitet iallafall. Kött och fett går hem alla dagar för mig. Sen kanske dock ölkorv är väldigt dyrt för sitt innehåll men ska det bara vara snacks och inte en beståndsdel i ens vardagsintag så är det ju inga problem.
Go for it.
Postad 27 May 2011 - 14:04
Har du Sgart sett märkningen på nån produkt som är vettig? Det finns säkert men jag kan inte komma ihåg nån.
Postad 27 May 2011 - 15:29
Postad 27 May 2011 - 15:38
Klart att tillverkarna använder frivilliga märkningar till sin fördel. I USA förr (vet ej om det är så längre) fanns det producenter som märkte sina produkter " **% fat free" Alltså hur många procent av produkten som INTE var fett. Det såg helt enkelt bättre ut än att märka hur mkt fett som var i produkten. Finns säkert andra sätt som skulle få oss att häpna men det där är vad jag minns bäst.Det som jag tycker är mest konstigt egentligen är att det verkar som att tillverkarna gärna använder sig av märkningen fast dom inte behöver och man ser det oftast på produkter som är snacks eller nån form av helfabrikat, som att dom försöker få produkterna att se "nyttigare" ut än vad dom är.
Har du Sgart sett märkningen på nån produkt som är vettig? Det finns säkert men jag kan inte komma ihåg nån.
I sverige är vi trots allt lyckligt lottade med att i princip all livsmedel har en innehållsförteckning samt en näringsinnehålldeklaration. Tänk förr när man inte hade en aning om vad saker innehöll, DET måste varit kämpigt
Jag har faktiskt inte sett någon vettig "Portionsdeklaration" men jag måste också säga att jag väldigt sällan sett såna eller så kollar jag helt enkelt inte efter dom. Jag ser iofs rätt sällan på näringsinnehåll numera då jag sen några år tillbaka har ett rätt bra hum om vad saker innehåller. För 2 år sen räknade jag näringsinnehåll på allt jag ät.
Postad 27 May 2011 - 15:58
har för mig att jag har läst att det är lag på detta, stämmer det?
jag brukar alltid gå omkring i affärerna och läsa vad allt innehåller, tycker det är kul att gå omkring och jämföra
Postad 27 May 2011 - 16:02
Postad 27 May 2011 - 17:19
Tack ( "21:an"). Kom inte ihåg. Men mina armar kommer ihåg. UFF! Nu blir det två dagars vila. Tenderar att överträna närmare sommaren med 5-6 pass i veckan. Fit, stark, men oftast skadad till midsommar. Så smyger man på igen under semestern och tar en liknande runda under augusti."Mjölksyran är grym" Jo men visst, övningen kallas oftast "21:an", den avslutade jag med...fast med hantlar.. niceeeeeeeeeee....Armarna kändes som om de var 52cm......
Allt under devisen - "är huvudet dumt får kroppen lida"
:-)
Postad 27 May 2011 - 17:40
eller kör ni lite lättare och bara "underhåller" musklerna?
Postad 27 May 2011 - 18:21
Ja det ska vara lag på det men bara på produkter som är tillverkade, inte tex kött och grönsaker.jag har hittat en del saker i butikerna som inte har innehållsförteckning, dom undviker jag med en gång.
har för mig att jag har läst att det är lag på detta, stämmer det?
Kör som vanligt, kanske lite lugnare och inte till failure.hur gör ni när ni deffar? kör ni på som vanligt på gymmet då?
eller kör ni lite lättare och bara "underhåller" musklerna?
Postad 27 May 2011 - 18:46
Ja det ska vara lag på det men bara på produkter som är tillverkade, inte tex kött och grönsaker.
Kör som vanligt, kanske lite lugnare och inte till failure.
det var massa olika chilisåser och sånt som inte hade innehållsförteckning, såg ut som kikesiska importerade saker ,
det där med failure är jag inte riktigt med på,, har inte läst om det och vet inte om jag gör det eller inte
på tal om man kom jag på att jag inte har ätit så mycket idag, endast en burk tonfisk och två kokta ägg och lite grönsaker, det åt ja efter gymmet vid 12. inte konstigt att jag börjar bli hungrig
får koka mig lite gröt tror ja
Postad 27 May 2011 - 19:00
Jag vet inte riktigt hur reglerna säger om import men jag tror att det är ett krav eller att vid kontroll kan direkt visa upp, ibland kan det sitta egengjorda lappar på produkter som saknar förteckning.det var massa olika chilisåser och sånt som inte hade innehållsförteckning, såg ut som kikesiska importerade saker ,
det där med failure är jag inte riktigt med på,, har inte läst om det och vet inte om jag gör det eller inte
Failure är när du inte orkar gör ett rep till men tvingar upp vikten med hjälp av kroppen även kallat force-rep.
Det finns forskning på att det inte är positivt att köra till failure för det belastar centrala nervsystemet och förlänger återhämtningen.
Oftast är det när man kört till failure man är som mest nöjd med sitt pass, det känns som man piskat skiten ur muskeln.
Ska man träna muskeln snart igen eller äter mindre än vad man förbrukar ska man undvika det.
Postad 27 May 2011 - 19:06
Jag vet inte riktigt hur reglerna säger om import men jag tror att det är ett krav eller att vid kontroll kan direkt visa upp, ibland kan det sitta egengjorda lappar på produkter som saknar förteckning.
Failure är när du inte orkar gör ett rep till men tvingar upp vikten med hjälp av kroppen även kallat force-rep.
Det finns forskning på att det inte är positivt att köra till failure för det belastar centrala nervsystemet och förlänger återhämtningen.
Oftast är det när man kört till failure man är som mest nöjd med sitt pass, det känns som man piskat skiten ur muskeln.
Ska man träna muskeln snart igen eller äter mindre än vad man förbrukar ska man undvika det.
aha men jag brukar ju typ köra tills jag inte orkar mer, i alla fall på dom 2 sista seten, det känns ju liksom att det är då man får större muskler och blir starkare.
ska man sluta mitt i så känns det som man inte är klar liksom. man vill ju köra slut på sig
Postad 27 May 2011 - 19:12
Ja det var ju det jag sa men det är inte opti.aha men jag brukar ju typ köra tills jag inte orkar mer, i alla fall på dom 2 sista seten, det känns ju liksom att det är då man får större muskler och blir starkare.
ska man sluta mitt i så känns det som man inte är klar liksom.man vill ju köra slut på sig
Postad 27 May 2011 - 19:24
Kan ju vara därför jag har mkt prob med träningsvärk numer också iofs. Kanske borde ta det lite lugnare, who knows.
Postad 27 May 2011 - 20:07
Ja det var ju det jag sa men det är inte opti.
ok får väl sluta med det då
men kör man inte slut på sig tycker jag inte man får lika mycke pump,, känns som man vill ha det när man går därifrån
Postad 27 May 2011 - 20:12
Vill du ha galet mkt pump är det ju bara att högreppa utav bara helsike. Låga vikter och asmånga reps är ju normalt vad som ger mkt tryck.ok får väl sluta med det då
men kör man inte slut på sig tycker jag inte man får lika mycke pump,, känns som man vill ha det när man går därifrån
Postad 27 May 2011 - 20:42
Ja du får välja, pump eller bra muskeltillväxt.ok får väl sluta med det då
Postad 28 May 2011 - 07:21
Köpte även EAA och om en stund återstår det att se hur den smakar
Han skrev ju innan att det är optimalt för muskeltillväxten enligt studier, att inte gå till failhmm så om man får pump så bygger man inga muskler?
Var nog så han menade.
Postad 28 May 2011 - 10:23
Man måste ju inte gå till failure för att få pump, fast failure ger mer och snabbare.hmm så om man får pump så bygger man inga muskler?
Fick oxå hem ett paket från GV, 2000:-, gick på erbjudandet med 10kg whey FX för 89:- påsen. Har inte provat casein FX, köpte DoublePro, det är nog inte omöjligt om dom tagit Doublepro-smaken till FX.Köpte även EAA och om en stund återstår det att se hur den smakar
Eaa är ju annars något som allt som oftast inte smakar direkt gott
Köpte du EAA FX? Smakar Red Bull/skumpa imo
Jag lessna ur ganska fort på den men "god" i början.
Postad 28 May 2011 - 10:29
Man måste ju inte gå till failure för att få pump, fast failure ger mer och snabbare.
Fick oxå hem ett paket från GV, 2000:-, gick på erbjudandet med 10kg whey FX för 89:- påsen. Har inte provat casein FX, köpte DoublePro, det är nog inte omöjligt om dom tagit Doublepro-smaken till FX.
sant det,
angående drinkarna så dricker jag exotic just nu. men vet inte om den smakar smält isglass så mycket
väldigt speciell smak var det i alla fall, inte så söt som dom andra, har fortfarande inte bestämt mig för om jag tycker om den eller inte
sen har jag smakat banan/chocklad och FX är inte alls lika god som dalblads banan/chocklad men den går ju ner ändå
Postad 28 May 2011 - 10:36
Man måste ju inte gå till failure för att få pump, fast failure ger mer och snabbare.
Fick oxå hem ett paket från GV, 2000:-, gick på erbjudandet med 10kg whey FX för 89:- påsen. Har inte provat casein FX, köpte DoublePro, det är nog inte omöjligt om dom tagit Doublepro-smaken till FX.
2000kr!?
Skapligt.
Jag fick mina tre påsar för 89kr/st jag
Postad 28 May 2011 - 11:42
Nåt som är värt att tänka på är att det inte är själva passet som bygger muskler utan det är återhämtningen som bygger och icke-failure återhämtas snabbare än failure-träning och ju oftare du tränar en muskel desto fortare växer den om du låter den återhämta sig mellan.ok får väl sluta med det då
Det blev whey FX för 900:- sen blev det lite annan skit som DoublePro och kreatin.2000kr!?
Skapligt.
Jag fick mina tre påsar för 89kr/st jagDom hade lite problem med systemet så det blev 89kr/st istället för 99
Postad 28 May 2011 - 11:51
Det blev whey FX för 900:- sen blev det lite annan skit som DoublePro och kreatin.
Okej
Kreatin verkar ju ha effekt på mig, det är kul. Kommer käka det till typ mitten på juni, sen tar jag 3-4 veckors break. Det är väl så man ska göra antar jag.
Postad 28 May 2011 - 11:53
Yes FX var det. Red Berries tror jag den heter. Tyckte i ärlighetens namn inte den var särskilt god men det är inte heller någon av de övriga jag testat tidigareMan måste ju inte gå till failure för att få pump, fast failure ger mer och snabbare.
Double Pro har jag aldrig smakat även om jag vet att den är väldigt god. Men det kan mkt väl stämma att smakerna är lika
Postad 28 May 2011 - 12:00
Nåt som är värt att tänka på är att det inte är själva passet som bygger muskler utan det är återhämtningen som bygger och icke-failure återhämtas snabbare än failure-träning och ju oftare du tränar en muskel desto fortare växer den om du låter den återhämta sig mellan.
Det blev whey FX för 900:- sen blev det lite annan skit som DoublePro och kreatin.
jo det klart, så har jag inte tänkt riktigt.
man pratar ju alltid om att det är viktigt att få i sig massa proteiner efter träning och så,, men då måste det väl va precis lika viktigt att få i sig massor dagen efter också?
eller är det fortfarande allra viktigast att få i sig protein samma dag som man tränar?
Postad 28 May 2011 - 12:18
Jag har ingen bra erfarenhet av kreatin, ingen dålig heller men jag ska testa en gång till nu tänkte jag, har köpt Kre-alkalyn.Kreatin verkar ju ha effekt på mig, det är kul. Kommer käka det till typ mitten på juni, sen tar jag 3-4 veckors break. Det är väl så man ska göra antar jag.
Ja du bör äta runt 2g/kg protein varje dag och dagarna efter är viktigare än dagarna innan.jo det klart, så har jag inte tänkt riktigt.
man pratar ju alltid om att det är viktigt att få i sig massa proteiner efter träning och så,, men då måste det väl va precis lika viktigt att få i sig massor dagen efter också?
eller är det fortfarande allra viktigast att få i sig protein samma dag som man tränar?
Jag är nyfiken på Fairings nya Melon fast jag har lagt ner EAA, för tillfället iaf.Yes FX var det. Red Berries tror jag den heter. Tyckte i ärlighetens namn inte den var särskilt god men det är inte heller någon av de övriga jag testat tidigare
Det ska bara ner så det är sak samma.
Double Pro har jag aldrig smakat även om jag vet att den är väldigt god. Men det kan mkt väl stämma att smakerna är likaFår testa DP nån gång och kolla efter. Cassein FX var hur som helst väldigt billigt.
DoublePro är sjukt god, grym konsistens. Jag är inte så jätte förtjust i chokladsmak när det gäller protein men DP är unik.
Vet att Fairing skickade en påse DP till Coca-cola i Tyskland tillsammans med en påse neutral Complete Protein 3 och ville att dom skulle göra CP3 godare än DP, resultatet är dagens CP3 choklad, inte lika god men smaken påminner lite om Dumle tycker jag fast konsistensen är annorlunda.
CP3 är en blandning av vassle och kasein (50/50) medans DP är direkt från helmjölk med en blandning 80/20, kan vara det som blir skillnad.
Postad 28 May 2011 - 13:13
God pump på er grabbar!!!
Postad 28 May 2011 - 13:23
MMMMmmmmmmm träningsvärk i hela kroppen......åt kolhydrater igår, har "pump" i hela kroppen........skall grilla i kväll (öl,vin...) bara slappppppa!
God pump på er grabbar!!!
har kolhydraterna nåt med pumpen att göra?
blir öl och grogg för mig också ikväll. skål på dig
Postad 28 May 2011 - 15:18
Snart har jag passerat ett dygn med endast fett och protein och i princip inte ett gram kolhydrater. Ska testa en dag till och totalt köra 2 dygn med i princip 0 gram kolhydrater. Mest för skoj skull
Postad 28 May 2011 - 15:20
Postad 28 May 2011 - 15:22
Ne, jag mår redan bra. Det är mest bara dels för att se hur vanskligt och jobbigt det är att göra på det viset men även för att se hur jag reagerar kroppsligt. Jag är ju inte ute efter viktnedgång vilket de flesta som kör LCHF är (tror jag då)Fast du börjar inte må bra förrens efter 1-2 veckor
Men det kanske inte är meningen med ditt experiment?
Sen är det la kanske lite i extremaste laget. I LCHF får du ju trots allt äta kolhydrater om än lite.
Postad 28 May 2011 - 15:24
Jo det gör man ju för det mestaNe, jag mår redan bra.
Omställningen från sockerdrift kan vara lite jobbig.
Keep us updated!Det är mest bara dels för att se hur vanskligt och jobbigt det är att göra på det viset men även för att se hur jag reagerar kroppsligt. Jag är ju inte ute efter viktnedgång vilket de flesta som kör LCHF är (tror jag då)
Sen är det la kanske lite i extremaste laget. I LCHF får du ju trots allt äta kolhydrater om än lite.
Postad 28 May 2011 - 15:41
nu har jag ätit en burger king hamburgare, mättade ingenting så jag ska värma mig en lassagne
efter det blir det öl ocg grogg resten av kvällen
Postad 28 May 2011 - 19:18
I will! Tänkte jag skulle köra det i LHCFtråden dock kanske istället. Annars blir det för mkt mat i denna trådenJo det gör man ju för det mesta
Men det är sjukt skönt när sockersuget är väck och huvudvärken släppt.
Omställningen från sockerdrift kan vara lite jobbig.
Keep us updated!
Postad 28 May 2011 - 20:17
Varför undrar, har du tänkt äta mycket av det och isf varför?650mg magnesium per dag, är det för mycket eller lagom?
Har för mig att man inte ska överstiga 350 mg per dag.
Postad 28 May 2011 - 20:28
Varför undrar, har du tänkt äta mycket av det och isf varför?
Har för mig att man inte ska överstiga 350 mg per dag.
Nja, käkar MittVal vitamintablett. Har blivit erbjuden att ta pappas magnesiumkapslar som han anser sig inte behöva längre. Vitamintabletter än 150mg och kapseln 500.
Postad 28 May 2011 - 20:40
Vad säger din mamma om det, hon som är skeptisk till allt?Nja, käkar MittVal vitamintablett. Har blivit erbjuden att ta pappas magnesiumkapslar som han anser sig inte behöva längre. Vitamintabletter än 150mg och kapseln 500.
Rekommenderas daglig dos: 300-350 mg.
Symtom på överdosering: Överskott kan förekomma vid vissa njursjukdomar, när utsöndringen genom urinen är starkt reducerad, samt i vissa fall av bencancer p g a den kraftiga degenerationen av benvävnaden. Kraftig överdosering kan medföra magnesium-koma, som normalt kan upphävas genom tillskott av kalcium.
http://www.alternati...ok/Min-014.html
Postad 28 May 2011 - 20:48
Och vad är opti?
Nåt som är värt att tänka på är att det inte är själva passet som bygger muskler utan det är återhämtningen som bygger och icke-failure återhämtas snabbare än failure-träning och ju oftare du tränar en muskel desto fortare växer den om du låter den återhämta sig mellan.
Postad 28 May 2011 - 20:57
Det är grundfakta du beskriver, fakta som man torde veta sen 1 år in i träningen.... ifall man vill utvecklas..
Blir inte klok, lämnar tråden... dekisnivå här
Postad 28 May 2011 - 21:01
Och detta kommer ju verkligen från rätt mun på forumet....Du är lite likt ett mellanstadiebarn som försöker undervisa dagisbarn. Hur du än vrider och vänder på det så tillför du inget nytt eller korrekt... bara upprepningar.
Det är grundfakta du beskriver, fakta som man torde veta sen 1 år in i träningen.... ifall man vill utvecklas..
Blir inte klok, lämnar tråden... dekisnivå här
Eller räckte det inte med en ban från Body.se?
Men du har rätt, du har verkligen aldrig varit klok med tanke på hur du fört dig här.
Lite som med tv-frågan där du mest pratar om att skaffa tv och läser en massa som du sen visar upp som "kunskap", men äger ingen själv.
Redigerat av masse70, 28 May 2011 - 21:04.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
46 filmer
25 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?