Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4

9134 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 June 2013 - 08:54

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0

Ingen som vet men ngn skiva kommer du nog inte behöva, troligen får du köpa spelen på nytt.

Tror snarare att man kommer kunna spela de som är knutna till sitt konto i och med att PS+ går över på alla enheter så som PS3, Vita och PS4 så torde det vara rimligt att det bara är att fortsätta spela på PS4 fast via gaikai.

Gick dock ett rykte innan om olika former av PS+ där "Platinum" innehöll Gaikai.

Blir nog att vänta och se helt enkelt.

Postad 14 June 2013 - 08:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1

Ingen som vet men ngn skiva kommer du nog inte behöva, troligen får du köpa spelen på nytt.

Och det är en helt egen kvalificerad gissning?
Lyssna inte. Det finns inget officiellt uttalande eller ens teorier från speltidningar om hur d3t kommer att fungera, så vi får vänta och se. Det kan mycket väl finnas ett autenticifieringsprogram som wii u använder sig av, det är nog den smidigaste lösningen. Att säga att man ska köpa nytt när inga såna indikationer finns är bara ignorant.

Postad 14 June 2013 - 09:03

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Vart har du fått/sett indikationer på det här?

Tja tanken är ju att man ska tex kunna streama ps1, ps2 och ps3 spel i framtiden (med ett fåtal ps3 titlar vid launch) och som gaikai fungerar i dagsläget så tror jag inte man har ngn nytta av om man äger originalspelen (det går väl antagligen att lösa kanske men jag tror man kommer få köpa dom igen).
Eller vi kan säga så här det finns inget på en ps3 bluray som är av nytta för gaikai då allt streamas (möjligen kanske man kan lämna in ngt serienummer och få spelet gratis)

Tror ni att ni kommer få spela ps1 och ps2 spel gratis också på gaikai om ni äger dom eller (det tror inte jag)?
PS+ integrering är dock ett möjligt scenario.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 14 June 2013 - 09:04.

Postad 14 June 2013 - 09:12

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Och det är en helt egen kvalificerad gissning?
Lyssna inte. Det finns inget officiellt uttalande eller ens teorier från speltidningar om hur d3t kommer att fungera, så vi får vänta och se. Det kan mycket väl finnas ett autenticifieringsprogram som wii u använder sig av, det är nog den smidigaste lösningen. Att säga att man ska köpa nytt när inga såna indikationer finns är bara ignorant.

Tror snarare att Gaikai kommer bli ett abonnemang som läggs på utöver PSN+

Typ konsolernas version av Netflix.

Säg 5 USD extra per månad sen kan du fritt spel ur ett stort bibliotek av gamla klassiker.

Problemet som wmadoss beskriver är dock att PS1 och PS2 skivor skulle bli extremt svårt, hur ska konsolen veta att skivan är äkta? Speciellt PS1 som inte hade några skydd alls.

Dessutom skulle det betyda att man skulle behöva addera gamla chip i boxen för att kolla "äktheten" i PS3 och PS2 spel. Att emulera PS3ans Hypervisor är inget man gör på mjukvara direkt.

Om detta nu inte skulle vara något problem så varför släpptes gamla titlar på PS3 som man kunde ha ägt på PS2/PS1?

Nej känner mig nog rätt säker på att vi kan skriva av sannolikheten att du kommer kunna sätta i ett PS3/PS2/PS1 spel i en PS4 för att sen spela det över Gaikai

Postad 14 June 2013 - 09:16

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Liten konsol.

Postad bild

Postad 14 June 2013 - 09:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Tror snarare att man kommer kunna spela de som är knutna till sitt konto i och med att PS+ går över på alla enheter så som PS3, Vita och PS4 så torde det vara rimligt att det bara är att fortsätta spela på PS4 fast via gaikai.

Gick dock ett rykte innan om olika former av PS+ där "Platinum" innehöll Gaikai.

Blir nog att vänta och se helt enkelt.

Yes tror också något sånt men då handlar det som sagt PSN content - inte PS3-spel som finns fysiskt på skiva.

Postad 14 June 2013 - 09:19

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Tror snarare att Gaikai kommer bli ett abonnemang som läggs på utöver PSN+

Typ konsolernas version av Netflix.

Säg 5 USD extra per månad sen kan du fritt spel ur ett stort bibliotek av gamla klassiker.

Ngt sånt låter troligt.

Postad 14 June 2013 - 09:19

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Tja tanken är ju att man ska tex kunna streama ps1, ps2 och ps3 spel i framtiden (med ett fåtal ps3 titlar vid launch) och som gaikai fungerar i dagsläget så tror jag inte man har ngn nytta av om man äger originalspelen (det går väl antagligen att lösa kanske men jag tror man kommer få köpa dom igen).

No shit, jag vet detta redan. T o m skrivit det själv tidigare i just denna tråd. Men vad är det som säger att man ska betala för spelen igen? Sony kanske synkar ens trophies med Gaikai och via det får man tillgång till "sina" spel via tjänsten.

Allt är spekulationer och önsketänkande som vanligt. Tycker vi ska sluta upp med det, kolla bara på xboxtråden där folk spekulerat fritt ett tag och nu verkar vara överens om att samma retailspel får spelas samtidigt på 10 olika konsoller. Heja!

Postad 14 June 2013 - 09:23

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Nej, PS3-spel är som du säger inte möjligt pga annan arkitektur m.m.

Jag var nog lite otydlig i mitt inlägg där då jag såklart menade PSN content så som PS1, PS2 och PS3 spel. Detta går ju med säkerhet att påvisa att man äger som sagt.

Postad 14 June 2013 - 09:25

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

No shit, jag vet detta redan. T o m skrivit det själv tidigare i just denna tråd. Men vad är det som säger att man ska betala för spelen igen? Sony kanske synkar ens trophies med Gaikai och via det får man tillgång till "sina" spel via tjänsten.

Allt är spekulationer och önsketänkande som vanligt. Tycker vi ska sluta upp med det, kolla bara på xboxtråden där folk spekulerat fritt ett tag och nu verkar vara överens om att samma retailspel får spelas samtidigt på 10 olika konsoller. Heja!

Tror du också att du kommer kunna spela dina ps1 och ps2 spel gratis?
Synka trophies ok.
Så då skulle jag kunna låna 100 ps3 spel skaffa en trophy på varje, lämna tillbaka spelen och sedan vänta mig att få spela alla dessa på gaikai mm låter troligt.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 14 June 2013 - 09:28.

Postad 14 June 2013 - 09:27

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Tror du också att du kommer kunna spela dina ps1 och ps2 spel gratis?

Nä, jag tror (hoppas) ingenting - jag inväntar fakta.

Postad 14 June 2013 - 09:30

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Nä, jag tror (hoppas) ingenting - jag inväntar fakta.

Då skiljer du dig från mängden då alla verkar mest tro och gissa i xbone och ps4 trådarna utan fakta (mig själv inkluderad:-)

Postad 14 June 2013 - 09:36

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Om Trophies skulle vara en "äkthets"-stämpel så skulle de få problem - alla hackade PS3 konsoler kan koppla upp sig för en sync t ex.

Om du läser trådar lite mer noggrant så är det nog ingen som har sagt att alla 10 kan spela samtidigt, den pucken är nog alla rätt överens om att det saknas info om.

Postad 14 June 2013 - 09:57

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om de 2 olika "stereo" headseten kommer fungera på 4:an?

Jag har det första och är nöjd med det men min brorsa är lite sugen på ett headset nu till last of us så han kan lira halva nätterna utan att störa någon.
Funderade på att sälja mitt till han och köpa elite varianten istället.
Men känns rätt meningslöst om jag inte kan använda det till 4:an!

Så har väl egentligen 2 frågor.

1. Kommer de gå att använda till 4:an?
2. Är det ens värt att byta upp sig från det jag har till elite varianten? (Någon som testat båda?)

1. Någon exec. på Sony fick frågan men han var bara 99% säker, låter som alla usb-tillbehör från PS3 ska fungera på PS4 (förutom DS3 och Eye). Jag vill veta om de stöds i hårdvaran så man slipper dongeln.

2. Inte för pulse-funktionen men kanske för ljud och komfort. Sugen att uppgradera själv, verkar vara högre kvalitet i själva bygget.

Tack för ditt svar!

Pulse funktionen misstänker jag bara blir jobbig men de bör väl ge bättre ljud?
Tycker som sagt det första är bra, sitter bra och ok ljud.
Enda jag inte gillar är att det knarrar lite om det och "mic armen" känns lite instabil.

Gillar inte heller dongel, man vill ju gärna ha konsolen utan massa utstickande "armar".
Har alltid tyckte de borde haft 2 usb ingångar på baksidan.

Men fungerar headseaten med dongel till 4:an är jag ändå nöjd.

Ingen som testat båda och kan ge lite feedback om det är värt att uppgradera?

Postad 14 June 2013 - 09:58

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
sälj bara inte era PS1, PS2 och PS3-konsoler bara för att det kommer fungera att spela spel på Gaikai.

För det första vet vi inte när den tjänsten kommer, jag tror inte att vi i Norden kommer få den förräns tidigast 2015.

För det andra så kommer den tjänsten, självklart, bara fungera när tjänsten är igång och är tillgänglig.
Ni kommer kunna spela era PS1/2/3-spel om 20-30 år om er hårdvara fortfarande fungerar medans Gaikai antagligen kommer ha begränsad livstid.

Bryr ni er om bakåtkompabilitet för spelens skull så får ni se till att ha kvar era gamla konsoler istället. Kanske t.o.m. köpa en extra konsol som reserv om ni har spel som ni verkligen vill ha tillgängliga i framtiden.

Postad 14 June 2013 - 10:37

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Liten konsol.

Många verkar överraskade över hur liten den är. Lite märkligt, har de aldrig sett en laptop?

Postad 14 June 2013 - 10:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Många verkar överraskade över hur liten den är. Lite märkligt, har de aldrig sett en laptop?

Laptop har en extern PSU : )

Postad 14 June 2013 - 10:45

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 1

jämför såklart med XBO som ska ha mindre omphf och (?) extern PSU. Men det är ju ingen skräll att PS4 skulle vara bättre designat hårdvara än XBO.

Postad 14 June 2013 - 10:48

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 1

Laptop har en extern PSU : )

LCD skärm med. :)

Men ja, du har en poäng, PSU:n kan ju bli rätt varm. Så att de lyckats trycka in den oxå imponerar lite.

Redigerat av pacman, 14 June 2013 - 10:48.

Postad 14 June 2013 - 10:51

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Men det är ju ingen skräll att PS4 skulle vara bättre designat hårdvara än XBO.

Skulle säga att Sony var de enda som designade sin hårdvara. XOne är två digitalboxar som de kapat på mitten och satt ihop. :P

Redigerat av pacman, 14 June 2013 - 10:51.

Postad 14 June 2013 - 10:54

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Batteriet ger lite värme också. Jag är lite rädd den är lika högljudd som en bärbar också. Hade haft bättre odds med xb one chassit

Postad 14 June 2013 - 10:56

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

jämför såklart med XBO som ska ha mindre omphf och (?) extern PSU. Men det är ju ingen skräll att PS4 skulle vara bättre designat hårdvara än XBO.

Brukar ju vara så. Det ena företag är ett Mjuvaruföretag vilket syntes när Xbox 360 kom med sin överlägsenhet i funktioner som var mjukvarubaserade.

Det andra företaget är ett hårdvaruföretag vilket syntes i hårdvaran av den anledningen att den var tystare och inte hade riktigt lika hög failurerate.

Postad 14 June 2013 - 12:18

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om de 2 olika "stereo" headseten kommer fungera på 4:an?

Jag har det första och är nöjd med det men min brorsa är lite sugen på ett headset nu till last of us så han kan lira halva nätterna utan att störa någon.
Funderade på att sälja mitt till han och köpa elite varianten istället.
Men känns rätt meningslöst om jag inte kan använda det till 4:an!

+ Richard Ho on June 12th, 2013 at 10:07 am said:
We are committed to making all of our Pulse Headsets compatible with PlayStation 4. We are engaging in thorough testing to ensure compatibility and will announce more details at a later date.

Antar att dongeln kommer krävas.

Postad 14 June 2013 - 12:26

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 1
Nu har inWarehouse förbokning för 3989 inkl frakt.

Postad 14 June 2013 - 15:18

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Antar att dongeln kommer krävas.

Ok låter bra ändå :-)

Kanske man ska vänta och uppgradera då det
Lär komma ett ännu bättre efter de släppt 4:an .

Postad 14 June 2013 - 15:22

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Spelbutiken lägger sig på 3888:- nu.

Postad 14 June 2013 - 16:19

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Finns en speciell pris trad, vettigare att posta priser dar.

Postad 15 June 2013 - 12:03

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
http://youtu.be/AvpCdtjTrAo

Postad 15 June 2013 - 14:14

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
det har börjat lugna ner sig i tråden jämfört med xbox one tråden där de tycks florera många frågor ennu .. sony har vart bra med information om nya ps4 tycker jag jämfört med ms usla info

Postad 15 June 2013 - 15:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Ett inlägg dolt, I den här tråden kan vi hålla oss till Playstation :)

Postad 15 June 2013 - 19:36

john7612
  • john7612
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

http://youtu.be/AvpCdtjTrAo

lite småkul men inget som intresserar en vuxen karl :)

Postad 15 June 2013 - 20:05

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
PS4 has earned great support from a wide variety of game publishers, including many
indie developers. Since February 2013, the number of developers joining has increased from 126 to 505.

Hyffsat stöd :)

Postad 15 June 2013 - 20:14

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
http://www.fz.se/art...-pa-pc-under-e3

Undra om sony körde på ps4

Postad 15 June 2013 - 20:45

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Jonathan Blow sa att The Witness kördes på en PS4.

Postad 15 June 2013 - 20:49

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Garanterat på några demos.

Postad 15 June 2013 - 20:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
De flesta körde på PS4 tydligen. Driveclub, Sorcerer, Infamous...

Postad 15 June 2013 - 21:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Imo spelar det ingen större roll vad spelen kördes på på e3. Det enda det visar är att sony EVENTUELLT kommit lite längre i en färdigställd konsol. Är det rena devkits som körs så är det väl mer eller mindre pcn i vilket fall som helst?

Postad 15 June 2013 - 22:36

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Imo spelar det ingen större roll vad spelen kördes på på e3. Det enda det visar är att sony EVENTUELLT kommit lite längre i en färdigställd konsol. Är det rena devkits som körs så är det väl mer eller mindre pcn i vilket fall som helst?

Ja, så är det ju. Men folk tolkar ju saker dj-t märkligt just nu.

Postad 15 June 2013 - 23:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Är det rena devkits som körs så är det väl mer eller mindre pcn i vilket fall som helst?

Med PS4/Xbox One-specs. Men om du kör med helt andra specs, t o m annat märke på grafikkortet, så kan man ju inte lita på att det man ser är det man får på samma sätt som du kan när du vet att det är devkits.

Verkar dock som att de flesta körde med devkits på både Xbox One och PS4.

Postad 15 June 2013 - 23:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Just ja, var det fz som skrev att xbones körde med fel grafikkortstillverkare tom? Det lät mycket märkligt. Men men, värt att tänka på är ju att det kan komma fram lite dålig publicitet om man kör en semiklar prototyp som hänger sig. Var det ass creed som hakade och hängde sig under sonys presentation? Icke insatta individer kan ju tänka att konsolen hänger sig ect.

Nåväl, vi behöver inte tolka något om vad som kördes på vad som jag ser det. Jag är övertygad att ps4 lätt klarar av grafiken som visats upp med tanke på vad dark sorcerer erbjöd (det fula demot som med största sannolikhet blir mycket snyggare). Ja. Jag ser inte hur det ska bli snyggare, det enda jag får fram är att man ev kan göra goblinsarna mer verklighetstrogna typ. Sen är det väl småputs med animationerna och sånt, men rent grafikmässigt... ja, där har vi en mycket spännande framtid, som som vanligt aldrig tidigare åskådats i spelhistorien.

Själv minns jag min egen reaktion när 16-bits megadrive kom. Det var grejjer det :D

Postad 16 June 2013 - 03:56

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0

Ja ps3:an har det- kör själv alltid Netflix och PS3 mediaserver på den. Sen att man får betala för att spela online kanske inte är så kul, jag antar att det beror på hur mycket man spelar, 5 Dollar skulle de kosta (har jag för mig) de är ju bara lite över 30 kr och det är väl inte super dyrt.

Det spelar ingen roll vad priset är (och det kan absolut bli dyrt med många bäckar små), utan det är en ren principsak.
- Tänk efter lite: Vad är det man betalar för? Du betalar ju redan för konsol, spel och uppkoppling.
Men man ska alltså betala ytterligare....för att spela spelet på konsolen med uppkopplingen....igen.... :blink:

Det var ju till stor del gratis (normal) multiplayer online och Blu-ray som gjorde t.ex Fifa 13 bäst på PS3 jämfört med PC och Xbox. :)

Redigerat av Unregistered1659, 16 June 2013 - 04:16.

Postad 16 June 2013 - 05:20

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 1
Tyckte det var en stor fördel med att nätverksspel var gratis på ps3 mot xbox, framförallt för en sån som mig som kanske spelar 1-2h per månad. Då börjar det svida lite, trots att det är lite pengar.

Postad 16 June 2013 - 07:04

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

...
- Tänk efter lite: Vad är det man betalar för? Du betalar ju redan för konsol, spel och uppkoppling...

Du betalar för transporten av data till deras servrar när du betalar för uppkopplingen. Tycker inte det är konstigt att dom vill ha mer betalt när jag köper Battlefield 3 och sedan fortfarande spelar det online efter ett och ett halvt år. Vem betalar deras kostnader då?

Däremot tycker jag som inte spelar kampanjer att det är öken att dom lägger pengar på det (som jag får betala förstås), men det lär inte du tycka.

Redigerat av Micleg, 16 June 2013 - 07:05.

Postad 16 June 2013 - 09:47

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Nå det kostar att hålla igång servrar också. Och att ständigt utveckla serversystem som PSN. Men inte kan det kosta hundratals miljoner dollar i månaden.

Postad 16 June 2013 - 10:27

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Just ja, var det fz som skrev att xbones körde med fel grafikkortstillverkare tom? Det lät mycket märkligt. Men men, värt att tänka på är ju att det kan komma fram lite dålig publicitet om man kör en semiklar prototyp som hänger sig. Var det ass creed som hakade och hängde sig under sonys presentation? Icke insatta individer kan ju tänka att konsolen hänger sig ect.

Nåväl, vi behöver inte tolka något om vad som kördes på vad som jag ser det. Jag är övertygad att ps4 lätt klarar av grafiken som visats upp med tanke på vad dark sorcerer erbjöd (det fula demot som med största sannolikhet blir mycket snyggare). Ja. Jag ser inte hur det ska bli snyggare, det enda jag får fram är att man ev kan göra goblinsarna mer verklighetstrogna typ. Sen är det väl småputs med animationerna och sånt, men rent grafikmässigt... ja, där har vi en mycket spännande framtid, som som vanligt aldrig tidigare åskådats i spelhistorien.

Själv minns jag min egen reaktion när 16-bits megadrive kom. Det var grejjer det :D

vet inte om det var strömmen men jag tyckte det hackade en hel del i olika spel på PS4-konferensen. Så det kanske var nåt fel med PS4orna eller DEV-kitsen.

Postad 16 June 2013 - 10:29

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Får dom in hundratals miljoner dollar per månad, alltså över en miljard per månad? Då tror jag inte dom skulle brytt sig om att släppa nya spel. Om årskostnaden per år är som ETT spel så kan dom inte göra så stor vinst på det. Och tro mig, det går alldeles utmärkt att få en serverpark med personal och 24h-support att kosta massor... Det är inte noname-PC vi pratar om i kostnad.

Postad 16 June 2013 - 10:53

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Visst är det trist om det ska kosta att spela MP men plus är ju helt grymt och överlägset i vad man får för pengarna. Så ändå helt klart värt det.

Postad 16 June 2013 - 10:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

vet inte om det var strömmen men jag tyckte det hackade en hel del i olika spel på PS4-konferensen. Så det kanske var nåt fel med PS4orna eller DEV-kitsen.

Ass creed var det enda som hängde sig, men du har nog rätt i att fler spel hakade upp sig litw. Destiny hade två oroande ögonblick minns jag :)

Postad 16 June 2013 - 12:14

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Har det framkommit något om hur kylningen ser ut i PS4? Tänkte mest på ljudnivån främst, men kanske är lite för tidigt för det.

Postad 16 June 2013 - 13:02

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Bifogad fil  ps4_vent_1000-01.jpg   47.38K   56 Antal nerladdningar
Sony brukar ha kluriga lösningar på kylningen så det borde bli bra denna gång då den förmodligen drar omkring 50W mindre än den första PS3:an. Jag skulle tro att inluft kommer in från sidorna över ett kylblock gemensamt för APU och PSU för att sen blåsas ut där bak.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.