Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
Postad 23 November 2013 - 19:20
Postad 23 November 2013 - 20:03
kan man börja sammanfatta lite då
ps4
100$ dollar billigare RÄTT
ingen påtvingad kamera som höjt priset RÄTT
betydligt kraftfullare RÄTT
tystare bd TVEKSAMT
utbytbar HD RÄTT
1080P i stället för 720p RÄTT (Kraftfullare och därmed bättre lämpad för spel i 1080p. Att Xboxen kan skala upp gör ju inte bilden bättre, bara större. Sen är såklart inte alla spel i 720p men jag håller med om argumentet eftersom PS4 är kraftfullare)
...
snabbare webläsare RÄTT (Det finns Javascript benchmarks som bekräftar det. Båda är dock riktigt slöa här)
snabbare installationer RÄTT (verkar det som hittills iaf)
Saknar punkten om hur PS4 ska lösa freden i mellanöstern
Till det behövs en PC. Det räcker inte med PS4
Redigerat av Ageve, 23 November 2013 - 20:06.
Postad 23 November 2013 - 20:04
Koppla in kan man men inte så mycket mer
Ja men jösses jag har inte ens kollat upp det där tagit för givet den åtminstone tar emot FAT32 diskar... Helt underbart skönt jag avbokade då. Xbox One fixar detta. Borde kanske sättas upp på någons lista
Postad 23 November 2013 - 20:16
Filmer fungerar jämna onsdagar och lördagar om månaden börjar med en torsdag
Musik är det lite bättre med, fungerar alla dagar utom ojämna söndagar
Postad 23 November 2013 - 20:40
Jag upplever det mer igenom tråden att du försöker försvara Xone, det var därför jag antog att du menade att den var bättre.
Mer att jag inte ser saker svart elle vit direkt. Den ena måste enligt många vara misslyckad för att den andra ska vara lyckad.
Eller antingen vara helt perfekt eller helt misslyckad. Tycker själv det finns gott om brister på båda maskinerna.
Jag var väldigt sugen på PS4 efter presentationen i början av året. Men nu när båda konsolerna är här så tycker jag denna generationen inte blev så "crash n boom" som jag hoppades på.
Du får tolka mig hur du vill men alla vet att jag köper PS4.
Redigerat av PalmiNio, 23 November 2013 - 20:47.
Postad 23 November 2013 - 20:49
Jag menar bara att genom denna tråd så är det ganska uppenbart vilka personer som föredrar vilken konsol. Jag själv föredrar Ps4, det betyder dock inte att jag inte kommer att skaffa ett Xone. Det blir en Ps4 för mig vid lansering och en Xone om typ 2 år, då jag känner att den ger mig mer för pengarna.Mer att jag inte ser saker svart elle vit direkt. Den ena måste enligt många vara misslyckad för att den andra ska vara lyckad.
Eller antingen vara helt perfekt eller helt misslyckad. Tycker själv det finns gott om brister på båda maskinerna.
Postad 23 November 2013 - 20:56
Jag menar bara att genom denna tråd så är det ganska uppenbart vilka personer som föredrar vilken konsol. Jag själv föredrar Ps4, det betyder dock inte att jag inte kommer att skaffa ett Xone. Det blir en Ps4 för mig vid lansering och en Xone om typ 2 år, då jag känner att den ger mig mer för pengarna.
Fast du sa jag försvarade. Men jag föredrar inte då jag inte kommer köpa den.
Dessutom inte lönt för mig att klaga på den, är redan många som är först på de punkterna.
Sen är det inte kul att sparka på den som redan ligger
Men det är det här med att PS4 per automatik är så himla bra bara för att den är bättre än Xbox One som är lite tråkigt. Tycker där är ganska uppenbara brister i den ur mjukvarusyn.
Postad 23 November 2013 - 21:13
Jag hoppas inte du tog illa upp. Det är bara det att det märks ganska fort vilken konsol folk föredrar. Om det skrivs något positivt om någon konsol kommer vissa att förstärka det inlägget och vissa motbevis inlägget och vice versa vid negativa inlägg. Man ser inte direkt att någon ger mycket beröm åt båda hållen eller klagar åt båda hållen.Mer att jag inte ser saker svart elle vit direkt. Den ena måste enligt många vara misslyckad för att den andra ska vara lyckad.
Jag var väldigt sugen på PS4 efter presentationen i början av året. Men nu när båda konsolerna är här så tycker jag denna generationen inte blev så "crash n boom" som jag hoppades på.
Postad 23 November 2013 - 21:44
Fast Palminio köper ju en PS4 och du sa att han föredrar Xbox? Vad föredrar jag då?Det är bara det att det märks ganska fort vilken konsol folk föredrar.
Postad 23 November 2013 - 21:59
Du föredrar Wii U, ZoilerFast Palminio köper ju en PS4 och du sa att han föredrar Xbox? Vad föredrar jag då?
Postad 23 November 2013 - 22:31
Jag säger att han enligt denna tråd (åtmisntonde de senaste 10 sidorna) föredrar Xone, jag skulle nog klassa dig lite mer i det facket också. Men det kan ju även handla om att det är mer Playstationfabs här och att det behäver kompenseras?Fast Palminio köper ju en PS4 och du sa att han föredrar Xbox? Vad föredrar jag då?
Postad 23 November 2013 - 22:33
Postad 23 November 2013 - 23:06
Men ändå har jag haft under dom senaste åren inte mindre än, 3 st uppsättningar av varje konsol av Ps3, 360 o Wii.
O i dagsläget en 360, One och Wii U.
Den här löjliga pajkastningen som är av vissa är ju så kass.
Dom vet inte vad det handlar om egentligen.
Känsla, känslan som är på vissa spel på vissa konsoler. Det skulle aldrig funkat att lira Zelda på en PS. Lika mycket att det inte skulle funkat att lira Ratchet and Clank på Wii. Eller lira Mario på Xbox.
Tycker att det är löjligt att totalsåga en produkt som man inte ens testat, utan bara stirra sig blind på siffror på en skärm. Plus att alla har inte samma krav på att grafiken ska vara top Notch. Alla har vi olika prioriteringar.
Men jag tror att dom flesta håller med mig om att det är den där känslan som gör hela upplevelsen.
Därför hur kul är det att spela Super Mario Bros. via emulator på pc el. dylikt?
Postad 23 November 2013 - 23:23
Jag säger att han enligt denna tråd (åtmisntonde de senaste 10 sidorna) föredrar Xone, jag skulle nog klassa dig lite mer i det facket också. Men det kan ju även handla om att det är mer Playstationfabs här och att det behäver kompenseras?
Så för att jag inte sjunger med i änglakören som vill hylla PS4 som någon form av frälsare så måste jag föredra Xbox One?
Skrev av Xbox One när specsen blev klara och när priset blev klart. Har inte riktigt orkat gnälla efter det. Den är sämre och dyrare, thats it. Har inget att bevisa om att försöka få den att framstå som något totalt misslyckande.
Har heller inget behov av att undvika allt som är dåligt med PS4 bara för en konsol inte får inte vara allt annat än perfekt.
Postad 23 November 2013 - 23:38
Har jag sagt att du sjunger i någon änglakör? Jag menar bara att från de senaste 10/15 sidorna av det jag läst av denna tråd så tycker jag att man kan se ett mönster om vem som (föredrar) vilken konsol. Sen kan det vara att man tycker fanboyismen behäver jämnas ut och försvarar/argumenterar för en konsol för jämnlikhetens skull.Så för att jag inte sjunger med i änglakören som vill hylla PS4 som någon form av frälsare så måste jag föredra Xbox One?
Skrev av Xbox One när specsen blev klara och när priset blev klart. Har inte riktigt orkat gnälla efter det. Den är sämre och dyrare, thats it. Har inget att bevisa om att försöka få den att framstå som något totalt misslyckande.
Har heller inget behov av att undvika allt som är dåligt med PS4 bara för en konsol inte får inte vara allt annat än perfekt.
Postad 23 November 2013 - 23:48
Har jag sagt att du sjunger i någon änglakör? Jag menar bara att från de senaste 10/15 sidorna av det jag läst av denna tråd så tycker jag att man kan se ett mönster om vem som (föredrar) vilken konsol. Sen kan det vara att man tycker fanboyismen behäver jämnas ut och försvarar/argumenterar för en konsol för jämnlikhetens skull.
Ja du sa ju jag föredrog Xbox One baserat på mina inlägg där jag de senaste 10 sidorna knappast yppat något om att jag vill ha Xbox One eller tänkt köpa en.
Kan ha dragit slutsatsen att snittbetygen var högre på Xbox Ones exklusiva släppspel. Men detta är inte mina åsikter utan snittet från reviews. Men kommer inte köpa den ändå.
Postad 23 November 2013 - 23:51
Tycker det är nostalgi varning på den här tråden som för en tillbaka till nes vs sega
Postad 24 November 2013 - 00:24
Jag säger att han enligt denna tråd (åtmisntonde de senaste 10 sidorna) föredrar Xone, jag skulle nog klassa dig lite mer i det facket också.
Du föredrar Wii U, Zoiler
Ah, jag är både Xbox- och Nintendo-fanboy. Eftersom jag har The Last of Us som skrivbordsbakgrund kan jag klassa mig som Sony-****** också. Perfekt
Postad 24 November 2013 - 00:29
Vi kan lika väl skita i mina senaste inlägg. Det är är bara baserat på observationer och inte fakta. Det tillför inget till denna tråd. Jag menar bara att mam ser ett mönster på vad folk postar som inte verkar förändra sig över tid.Ja du sa ju jag föredrog Xbox One baserat på mina inlägg där jag de senaste 10 sidorna knappast yppat något om att jag vill ha Xbox One eller tänkt köpa en.
Kan ha dragit slutsatsen att snittbetygen var högre på Xbox Ones exklusiva släppspel. Men detta är inte mina åsikter utan snittet från reviews. Men kommer inte köpa den ändå.
Postad 24 November 2013 - 00:38
Tror inte det finns några PC fläktpojkar - muselit va?
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregisterede32cf070, 24 November 2013 - 00:38.
Postad 24 November 2013 - 01:50
Ja, det är rätt lätt att se vad många här föredrar men du ser det som att vi försvarar "märken", när vi i själva verket argumenterar för rätt eller fel oavsett sida.Jag menar bara att mam ser ett mönster på vad folk postar som inte verkar förändra sig över tid.
Ett bra exempel är Tinboy, vad föredrar han? Inte vet jag (jo, SEGA, men not the point), han har inte bestämt sig ännu. Men det brukar ändå bli så att han försvarar MS en del och det är helt och hållet pga att forumet lutar så extremt åt Sony, se bara på pollen. Det är helt naturligt att man ibland går in och argumenterar mot rena faktafel eller fantasier. Och eftersom det verkligen inte finns någon brist på folk här som argumenterar för Sony så är man aldrig först på bollen där och behöver inte heller vara det. Hade Xbox haft en Rumpnisse så hade han "omhändertagits" av en drös individer här.
Postad 24 November 2013 - 02:46
Ja, det är rätt lätt att se vad många här föredrar men du ser det som att vi försvarar "märken", när vi i själva verket argumenterar för rätt eller fel oavsett sida.
Ett bra exempel är Tinboy, vad föredrar han? Inte vet jag (jo, SEGA, men not the point), han har inte bestämt sig ännu. Men det brukar ändå bli så att han försvarar MS en del och det är helt och hållet pga att forumet lutar så extremt åt Sony, se bara på pollen. Det är helt naturligt att man ibland går in och argumenterar mot rena faktafel eller fantasier. Och eftersom det verkligen inte finns någon brist på folk här som argumenterar för Sony så är man aldrig först på bollen där och behöver inte heller vara det. Hade Xbox haft en Rumpnisse så hade han "omhändertagits" av en drös individer här.
Kan inte Rumpnisse "omhändertas" av mods så vi slipper hans dravel i denna tråd?
Även som PS4 köpare så är han irriterande.
Postad 24 November 2013 - 03:10
Näe, jag förstår argumenten. Men nog skulle kag ändå klassificera Tinboy på Ms sidan pga att han är betydligt mer aktiv i Xbox forumet utöver denna tråd än vad han är på Ps sidan. Samtidigt som du och Palmino är aktiva på både Xbox och Ps trådarna så är ni mer pro Ms i denna tråd. Men det kan ju som sagt ha att göra med hur fördelning ser ut mellan Ms och Ps för övrigt. I slutändan är ju ändå konkurrens alltid bra för oss konsumenter.Ja, det är rätt lätt att se vad många här föredrar men du ser det som att vi försvarar "märken", när vi i själva verket argumenterar för rätt eller fel oavsett sida.
Postad 24 November 2013 - 11:27
Som Zoiler sa, det är fler som har PS3 än Xbox 360 här, i Europa har alltid Sony haft ett övertag över MS. Det gör också att det mest jag hittar om PS3, PS4 eller Sony har någon redan publicerat. Men Xbox-delen är desto stillsammare och då blir det att jag skriver fler inlägg där. Men att säga att jag föredrar MS nästa generation för att jag postar mer på ett forum än ett annat? Snarare är det så att jag tillhör en relativt lite minoritet postar i alla underforum på forumet då jag äger en konsol från alla tre tillverkarna plus en PC att spela på.Näe, jag förstår argumenten. Men nog skulle kag ändå klassificera Tinboy på Ms sidan pga att han är betydligt mer aktiv i Xbox forumet utöver denna tråd än vad han är på Ps sidan. Samtidigt som du och Palmino är aktiva på både Xbox och Ps trådarna så är ni mer pro Ms i denna tråd. Men det kan ju som sagt ha att göra med hur fördelning ser ut mellan Ms och Ps för övrigt. I slutändan är ju ändå konkurrens alltid bra för oss konsumenter.
Sedan är det så att jag gillar inte när folk kommer med rena faktafel eller inte har läst på innan de skriver om sin konsol, oavsett märke. Sådant irriterar mig. Nästa generation är jag tudelad till. Jag har spelat mest på min Xbox 360 och trivs bra med handkontrollen, vilket nog är viktigast för mig när jag spelar. Men som det ser ut just nu lutar jag nog lite mer åt PS4 än åt Xbox One. Men jag har sagt att jag avvaktar till E3 nästa år innan jag tar några beslut om vilken konsol jag skall köpa.
Postad 24 November 2013 - 12:13
Har jag sagt att du sjunger i någon änglakör? Jag menar bara att från de senaste 10/15 sidorna av det jag läst av denna tråd så tycker jag att man kan se ett mönster om vem som (föredrar) vilken konsol. Sen kan det vara att man tycker fanboyismen behäver jämnas ut och försvarar/argumenterar för en konsol för jämnlikhetens skull.
Tycker att PalmiNio har varit väldigt objektiv med sina inlägg. Det är kul att se att det finns folk som tar sig tid och läser fakta om BÅDA konsolerna och kan påpeka fel i rykten osv. Jag orkar det verkligen inte själv och har inget intresse i att fördjupa mig i specs då jag inte har några förkunskaper i ämnet.
Med tanke på att majoriteten här är Sony-anhängare av olika grad så hade ju den här tråden blivit mer av nån inbördes beundran om det inte funnits personer liksom PalmiNio m.fl.
Bara att titta lite bland kommentarerna i vissa nyheter på gamereactor, det är rena lekstugan där och i stort sett kaos. Där verkligen HATAS det med allt som har med Xbox att göra.
Nu kan man ju iaf emellanåt inläsa lite nu fakta och lära sig lite mer om för och nackdelar med next gen. Man får nästan intrycket ibland att man är totalt hjärndöd om man ens funderar på en One oavsett anledning.
Kan personligen tycka det är trist att det känns som XONE är mer utvecklad för USA än resten av världen. Sen att vi som inte kommer få ta del av vissa funktioner får "böta" för detta i nån slags form av sämre prestanda. Tråkigt är också att MS inte ger ett releasedatum för oss utan konsol.
Postad 24 November 2013 - 14:11
Postad 24 November 2013 - 14:20
Sen har xbone premiär på dom typ 13 största marknaderna. Smackasmack, typ 1.3 milkoner enheter säljs värden över, och varför fler inte säljs är för att det råder brist på hårdvara.
Fan vad deprimerade vi alla ska vara över att konsollerna dör ut
Redigerat av Zartok, 24 November 2013 - 14:21.
Postad 24 November 2013 - 15:57
Postad 24 November 2013 - 16:47
Jag har varit skit nöjd med min 360 men det är inget som hindrar mig att gå på en PS4 om dom gjort sin läxa.
Det som jag gillar på xbox 360 är live läget och framför allt dom sköna kontrollerna det kan man ju inte berömma Playstation för.
Hade valkar i händerna i flera år efter jag lirat så mycket Granturismo på PS1 och PS2.
Redigerat av Zoiler, 24 November 2013 - 17:08.
Postad 24 November 2013 - 17:19
Som sagt tidigare, Minhembio är ingen demokrati. Vi har regler, ni har godkänt dem och det är anledningen till att ni får skriva här. Inlägg som hånar andra medlemmar eller deras val av spelkonsol är inte välkommet på Minhembio.
Läs våra regler, framförallt kapitel 3 och tänk er en extra gång för innan ni postar, ni som känner er utpekade.
Postad 24 November 2013 - 17:31
Att jag till slut valde en PS4 berodde på att jag bara ville ha en konsol att spela spel på, mediafunktioner intresserar mig inte då jag har, i mitt tycke, mycket bättre hårdvara för det redan. Skulle det visa sig om ngt år eller två att mina preferenser ändras så blir det en konsol till alternativt säljer jag min PS4 till förmån för en xbone, busenkelt ju
Nu är ju jag mer en casual-gamer och spelar bara ibland och i perioder. Hade jag varit yngre och mer hardcore hade jag nog velat ha båda och till det en bra PC för sanningen vet vi ju alla innerst inne är att... vill man spela de bästa spelen på den bästa plattformen måste man köpa alla plattformar.
/Lasse
Postad 24 November 2013 - 17:38
http://www.youtube.c...h?v=OKGmZLEEXWs
Postad 24 November 2013 - 17:46
Men inget man i nuläget känner för att lägga 4-5000kr på i alla fall.
Postad 24 November 2013 - 17:46
Vad tror ni om 16-30fps på Xbone på dead island, tycker ni det är värt att lägga 4000-5000kr för en konsol som har så stora problem?
http://www.youtube.c...h?v=OKGmZLEEXWs
Tror vi får vänta tills Dead Island görs till Xbox One först.
Men annars är det väl Dead Rising du tänker på och visst ser det illa ut med så låg fps.
Tydligen ingen dealbreaker då spelet fått ok betyg
Redigerat av PalmiNio, 24 November 2013 - 17:52.
Postad 24 November 2013 - 17:47
Postad 24 November 2013 - 18:17
I dagsläget vet väl ingen egentligen hur kraftfull respektive konsol är. Hur mycket som beror på dålig optimering o.s.v. Jag tror att vi kommer att få se helt fantastiska titlar till båda konsolerna och att spelen kommer flyta mycket bättre när utvecklarna lärt sig hårdvaran och Sony o Microsoft optimerat firmware i konsolerna.
jo kan man nåt om hårdvara så vet man ganska bra hur kraftfulla dom är klart det kommer optimeringar men det finns en gräns vad man kan åstadkomma
Postad 24 November 2013 - 18:57
Vi får nog vänta till next nextgen för 1080p 60fpd, uppskalat till 4k
Postad 24 November 2013 - 19:05
Hårdvara vs. mjukvara är ett jättekomplicerat område, det räcker inte att stirra sig blind på specs eftersom de inte tar hänsyn till hur man kan optimera mot olika cacheminnen, RAM-minnen, schemalägga processer och trådar mot operativsystemet, minimera cachemissar, minimera accesstid när man laddar texturer, fejka bort laddningstiden osv.jo kan man nåt om hårdvara så vet man ganska bra hur kraftfulla dom är klart det kommer optimeringar men det finns en gräns vad man kan åstadkomma
Det är bara att jämföra iOS och armv7 mot Android och alla olika konstellationer. Apples produkter känns generellt smuttare trots "sämre" hårdvara.
Postad 24 November 2013 - 21:19
Only on Xbox One!
edit: Glöm det, missade namnet på filmklippet.
Redigerat av Ageve, 24 November 2013 - 21:25.
Postad 24 November 2013 - 21:25
http://z6mag.com/fea...uy-1622789.html
http://www.fryitserv...x-one-consoles/
Xbox One är 10º-14ºC kallare än PS4
http://www.planetext...-thermal-images
Redigerat av Zerox_no1, 24 November 2013 - 21:33.
Postad 24 November 2013 - 21:49
Xbox One är 10º-14ºC kallare än PS4
http://www.planetext...-thermal-images
Väntat med tanke på prestandaskillnaden.
Sen vill de nog undvika en ny RROD
Postad 24 November 2013 - 22:26
Att vara objektiv samtidigt som man korrigerar felaktiga påståenden går väl alldeles utmärkt att kombinera? Sen är det ju generellt sett rätt många fler "min pappa är starkast i världen"-inlägg från ps-hållet så det känns lite meningslöst att leta upp det fåtal lösskägg som skriver liknande inlägg från xbox-håll. Just saying.Objektiv? Njae, nu är det väl att ta i. HeN har ju inte gjort annat än att skriva negativa saker om ps4an. Man tycker ju att konsollen borde ha något bra, men det verkar då absolut inte som det, trots att palmis ska köpa den. Att man bara klankar på en produkt som man ska köpa är inte detsamma som att vara objektiv. I så fall är sinnes och gänget objektiva mot xbone också. Agreed?
Postad 25 November 2013 - 00:15
Går du igenom dom sista 5 sidorna och kollar inläggen, hur många är positiva och hur många är negativa av palmis? Då är det lätt att se att det inte är objektivt för fem öre. Klart, ni xbonare älskar ju honom för det av någon underlig anledning, för att ni vill att han sak framstå som objektiv och därmed finna en massa kokos mot ps4.Att vara objektiv samtidigt som man korrigerar felaktiga påståenden går väl alldeles utmärkt att kombinera? Sen är det ju generellt sett rätt många fler "min pappa är starkast i världen"-inlägg från ps-hållet så det känns lite meningslöst att leta upp det fåtal lösskägg som skriver liknande inlägg från xbox-håll. Just saying.
Det är ju lika löjligt det. Självklart så har ps4 bra sidor också, men palmis verkar ha glömt bort det heöt och hållet och bara skriver negativa saker. Han låter som en av killarna vi spelar cod med, bara det att coddaren är jävligt underhållande medans palmis bara tjatar samma sak. Jag avskyr allt, buhu, men jag får göra det för att jag ska köpa en ps4.
Att någon får för sig att det äe objektivt förstår jag inte för fem öre.
Själv ser jag mina senaste inlägg (läs 10 sidor eller så) som rätt objektiva. Där har jagnskrivit bland annat att jag anser att xbones största fördel är extern lagring. Fixar inte sony det så suger det råsocker. Speciellt med tanke på spelstorleken.
Postad 25 November 2013 - 00:29
https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=308694&view=findpost&p=3943663Att någon får för sig att det äe objektivt förstår jag inte för fem öre.
Är väl ganska balanserat.
Postad 25 November 2013 - 00:38
Postad 25 November 2013 - 00:45
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
50 bilder
43 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?