Battlefield 4 [PS4]
4672 svar till detta ämne
Postad 07 April 2014 - 12:44
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Bara det högsta med hissen i. De övriga gills inte. Tipset är att man kör CTF på Firestorm för att lyckas. CQ på Firestorm är helt j*vla omöjligt då en av flaggorna är precis vid tornet.
haha det förklarar ju saken varför jag misslyckades på Caspian  "CQ på Firestorm är helt j*vla omöjligt då en av flaggorna är precis vid tornet." - inte omöjligt, det var så jag lyckades. motståndarlaget hade den flaggan du pratar om så det fanns gott om fiender i närheten att döda från ett av tornen
Postad 07 April 2014 - 12:46
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Vafan kan ni inte lägga ner snacket om GOLen?  Nu måste jag ju kämpa för att oxå ta den, grupptrycket blev bara för mycket. Förhoppningsvis har många låst upp den och trycket att alla ska vara där uppe har lugnat sig lite.
// Sat
Postad 07 April 2014 - 12:49
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
När jag har kört CQ på Firestorm har det legat snipers över hela kartan och siktat på just tornet. Dessutom så går det ju att skjuta genom gallret nere från marken så det har varit helt kört på den kartan i CQ. I CTF fokuserar folk inte lika hårt på tornet och då är det lättare.
Ingen GOl=inte tuff.....
Sjukt störigt att man hamnar i fallskärm från spawnbeacon på de kartorna dessutom.......
Redigerat av Unregistered32f0b602, 07 April 2014 - 12:50.
Postad 07 April 2014 - 12:50
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
När jag har kört CQ på Firestorm har det legat snipers över hela kartan och siktat på just tornet. Dessutom så går det ju att skjuta genom gallret nere från marken så det har varit helt kört på den kartan i CQ. I CTF fokuserar folk inte lika hårt på tornet och då är det lättare.
Ingen GOl=inte tuff..... 
ett tips när man spelar sniper det är att inte ligga still. då blir det svårare för andra snipers att träffa dig ;P
Postad 07 April 2014 - 12:53
Unregistered32f0b602
-
Unregistered32f0b602
-
Mästare
-
-
3086 inlägg
När man står i ett torn med typ 3m2 yta utan skydd från mer än ett håll i taget och precis i mitten på kartan 50 meter upp i luften är inte det stora problemet att man inte rör på sig tillräckligt.....
Postad 07 April 2014 - 13:14
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Förhoppningsvis har många låst upp den och trycket att alla ska vara där uppe har lugnat sig lite.
Ja, nu ligger istället alla sniper-wannabes runtom över hela banan och låser upp tillbehör till sina GOL:s genom att pricka de fåtalet stackars satar som fortfarande envisas med att klättra upp i tornet.  Jag tycker förresten att det där assignmentet är ganska dåligt gjort. Det hade varit lite vettigare om man skulle få in 5 sniperkills på över 300 meter på valfri level eller något åt det hållet. Ingen GOl=inte tuff..... 
Snipervapen överlag är ganska omanligt i det här spelet. Eller hur Strandh?
Postad 07 April 2014 - 13:16
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Snipervapen överlag är ganska omanligt i det här spelet. Eller hur Strandh? 
Är det biff du vill ha så är det biff du ska få!
Postad 08 April 2014 - 12:31
philippp
-
philippp
-
Lärjunge
-
-
481 inlägg
Hur hittar man dem dära test servrarna som folk pratat om?
Postad 08 April 2014 - 12:32
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Hur hittar man dem dära test servrarna som folk pratat om? 
Sök test så brukar de komma upp  . Släpptes tydligen en serverupdate idag, rykterna säger att det var till pc...  // Sat
Postad 08 April 2014 - 17:30
philippp
-
philippp
-
Lärjunge
-
-
481 inlägg
Postad 08 April 2014 - 18:15
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Så lite så, alla måste ju få njuta av dem  .
Så tänkte man försöka låsa upp GOLen idag. Satt i tornet och plockade lite folk, sedan när banan tar slut på Operation Firestorm så visade det sig - satt ju i FEL torn!
// Sat
Postad 08 April 2014 - 18:21
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Så lite så, alla måste ju få njuta av dem .
Så tänkte man försöka låsa upp GOLen idag. Satt i tornet och plockade lite folk, sedan när banan tar slut på Operation Firestorm så visade det sig - satt ju i FEL torn!
// Sat
Haha fan vad surt. Gjorde själv ett försök på Firestorm idag. Gick fint, plockade de man behövde från tornet med diverse vapen. Hoppade ner på marken för att fixa lite sniperkills. Då j*vlar fick jag syn på klockan!! Sen till jobbet, bara att packa ihop och dra. Röven!
Postad 08 April 2014 - 18:38
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
jag lider med er grabbar
Postad 08 April 2014 - 19:19
philippp
-
philippp
-
Lärjunge
-
-
481 inlägg
Skönt att man gjorde det i början  fallskärm ner i tornet med shotgun när alla skulle låsa upp skiten
Postad 08 April 2014 - 19:28
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
För att slippa göra om samma fel, vilken av alla de tornen på Operation firestorm ska man sitta i? Caspian border har jag gett upp om.
// Sat
Postad 08 April 2014 - 22:10
solitarypredator
-
solitarypredator
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
För att slippa göra om samma fel, vilken av alla de tornen på Operation firestorm ska man sitta i? Caspian border har jag gett upp om.
// Sat
Caspian är meningslöst. Det högsta tornet som man kan tända elden på är det du ska sitta i!  du behöver inte ta killsen med sniper men du måste få sniperribbonsen på samma runda, använd claymore!
Postad 08 April 2014 - 23:30
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Äntligen är skiten upplåst!! Nu visar det väl sig snart att jag inte ens gillar det
Någon som har märkt av några förbättringar i lagg/rubberbanding? Jag inbillar mig att det flutit på aningen bättre senaste kvällarna jag lirat CQ på SA. Önsketänk?
Postad 08 April 2014 - 23:46
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Upplever faktiskt samma sak. Har inre sett rubberbanding på ett par dagar. Men jag skanärligt säga att jag nästan aldrig stött på problem med bf4 alls, så jag är nog ett undantag.
Postad 09 April 2014 - 06:25
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Caspian är meningslöst. Det högsta tornet som man kan tända elden på är det du ska sitta i! du behöver inte ta killsen med sniper men du måste få sniperribbonsen på samma runda, använd claymore!
Tackar, passar perfekt att jag just låst upp claymore till min sniper då. Tyvärr är det sämre med bra bössor, använder M40A5, så får hoppas på lite enkla kills då. Blir nog nytt försök ikväll. // Sat
Postad 09 April 2014 - 06:29
solitarypredator
-
solitarypredator
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Tackar, passar perfekt att jag just låst upp claymore till min sniper då. Tyvärr är det sämre med bra bössor, använder M40A5, så får hoppas på lite enkla kills då.
Blir nog nytt försök ikväll.
// Sat
Hardcore är enklast
Postad 09 April 2014 - 07:36
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Hardcore är enklast
Att jag inte tänkte på det, åter igen tack! // Sat
Postad 09 April 2014 - 09:04
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3199 inlägg
Äntligen är skiten upplåst!! Nu visar det väl sig snart att jag inte ens gillar det 
Någon som har märkt av några förbättringar i lagg/rubberbanding? Jag inbillar mig att det flutit på aningen bättre senaste kvällarna jag lirat CQ på SA. Önsketänk?
CQ på NS igår kväll var värre än vanligt tyckte jag. Genomled 2 matcher med konstant gummiband. Inte så kraftigt att man upplevde samma 3 - 4 gånger ibland, utan "lättare" gummiband precis hela tiden. Kändes som något stretade emot hela tiden
Redigerat av andersos, 09 April 2014 - 09:04.
Postad 09 April 2014 - 09:18
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1828 inlägg
"Upptäckte" CTF igår. Känns som ett bra substitut till hackiga conquest. Långa och oftast jämna matcher. Verkar passa bra till min spelstil också. Carbine i sniperklassen var också en positiv upplevelse. Man kan ha kul med BF
Postad 09 April 2014 - 18:25
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
"Upptäckte" CTF igår. Känns som ett bra substitut till hackiga conquest. Långa och oftast jämna matcher. Verkar passa bra till min spelstil också. Carbine i sniperklassen var också en positiv upplevelse. Man kan ha kul med BF 
Oblit... Oblite... Äsch, du vet nog vilket spelsätt jag har i åtanke.  Hursomhelst är det också ganska kul när man har två bra lag som vet vad man ska göra och spelar för att vinna matchen. Vettiga och lagspelande lagkamrater hade jag förresten inte många av under gårdagen när jag spelade rush på Operation Locker. Höll på att få ett redigt psykbryt när inte en jävel ens försökte att armera bombbaserna och när jag själv lyckades med det, efter mycket om och men, fick jag hela motståndarlaget efter mig och inte en endaste lagkompis fanns i närheten för att hjälpa till. Nej, istället stod det typ 20 man borta vid ena korridoren och matade LVG:s och M320:s för glatta livet i hopp om att polera sin egen K/D lite. Framryckning? Vad är det?  Rubberbanding, lagg och dålig netcode är en sak, men COD-spelande wannabes som inte bryr sig om teamplay är minst lika irriterande i min lilla värld.
Redigerat av Unregistered9a177c31, 09 April 2014 - 18:26.
Postad 09 April 2014 - 21:24
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1828 inlägg
Oblibobli är helt klart kul men lite sönderspelat för egen del. Hinner tyvärr inte lira så mkt med folk härifrån som önskat. Och teamplay med random tomtar är ju som det är. Halkade in på CTF tack vare allt snack om GOL. Verkar jobbigt att låsa upp
Postad 10 April 2014 - 06:37
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Den där jävla GOL kan ju gå och hänga sig! Tror fasiken jag ger upp på den punkten, vet inte ens varför jag försöker låsa upp den.
Dock upptäckte jag något annat roligt, att köra aktiv sniper på CTF är ju riktigt roligt. Brukar försöka ligga en bit ifrån deras flagga spotta som fasiken och slå ut sådant som stör våran flaggbärare eller så ut deras flaggbärare. Framförallt när man spelar med randomfolk behöver man inte lita på dem lika mycket.
// Sat
Postad 10 April 2014 - 10:52
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Den där jävla GOL kan ju gå och hänga sig! Tror fasiken jag ger upp på den punkten, vet inte ens varför jag försöker låsa upp den.
Jag ska sätta mig i helgen och försöka låsa upp eländet och jag kommer inte sluta spela förrän jag lyckas!
Postad 10 April 2014 - 12:19
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Jag ska sätta mig i helgen och försöka låsa upp eländet och jag kommer inte sluta spela förrän jag lyckas!
Jag hade faktiskt samma tanke, lyckades iallafall låsa upp JNG-90 så kanske man får lite mer avståndsvapen... Får se om jag tar upp kampen igen eller inte. // Sat
Postad 10 April 2014 - 12:22
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Lycka till! Jag kan vara lockbete! Hur nära/långt bort ska jag locka fram fienden?
Postad 10 April 2014 - 14:08
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Är väl lättare om ni är i varsit lag och låter skjuta på varandra
Hur exakt låser man upp GOLen?
Är väl samma på PC väl? Sniprar nästan aldrig på ps4an, är svårt med HK för mig
Redigerat av Garrett, 10 April 2014 - 14:08.
Postad 10 April 2014 - 14:23
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
haha observerade en trevlig sak. jag har enbart ett speldygn mindre spelat i detta spel än mitt älskade Killzone (100h vs 124h) och känner inte alls att jag bemästrar detta spel på samma sätt som jag gjorde med KZSF där jag regelbundet dominerade matcherna. dessutom så har jag inte ens lelvat 10-20% av alla vapen etc.. det säger ganska mycket om inlärningskurvan och storleken på detta spel  (eller så säger det mer om mig som BF noob)
Postad 10 April 2014 - 14:56
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
haha observerade en trevlig sak. jag har enbart ett speldygn mindre spelat i detta spel än mitt älskade Killzone (100h vs 124h) och känner inte alls att jag bemästrar detta spel på samma sätt som jag gjorde med KZSF där jag regelbundet dominerade matcherna. dessutom så har jag inte ens lelvat 10-20% av alla vapen etc.. det säger ganska mycket om inlärningskurvan och storleken på detta spel (eller så säger det mer om mig som BF noob)
Det är lång inlärningskurva i detta spel. ska man låsa upp allt till alla vapen, då har man o göra ett tag.
Postad 10 April 2014 - 16:57
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
haha observerade en trevlig sak. jag har enbart ett speldygn mindre spelat i detta spel än mitt älskade Killzone (100h vs 124h) och känner inte alls att jag bemästrar detta spel på samma sätt som jag gjorde med KZSF där jag regelbundet dominerade matcherna. dessutom så har jag inte ens lelvat 10-20% av alla vapen etc.. det säger ganska mycket om inlärningskurvan och storleken på detta spel (eller så säger det mer om mig som BF noob)
Ähh nån noob är du inte beat! Snarare så att detta spel har ofantligt mycket saker man kan låsa upp och lite längre inlärningskurva än KZ. Som walkiii är inne på!
Postad 10 April 2014 - 17:17
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Jag har för mig att i BF:BC2 så noterade jag att jag började känna mig bra efter 200 speltimmar online, och det var mitt första seriösa försök att spela FPS på konsoll. Men då var det en blandning mellan att kunna hantera FPS på konsoll och att hantera vapen och strategier i Bad Company. Förvisso inte så jättestor skillnad från BF1942 och BF2 på PC, men dock.
Postad 10 April 2014 - 18:10
solitarypredator
-
solitarypredator
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Ähh nån noob är du inte beat! Snarare så att detta spel har ofantligt mycket saker man kan låsa upp och lite längre inlärningskurva än KZ. Som walkiii är inne på!
Spawna till fots eller ta ett fordon, skjut på allt som rör sig, kan du lägga ammo,medkit eller beacon? Gör det! spotta hela tiden, ta flaggor eller arma mcoms = profit! Vi ska inte bygga en rymdfärjan, vi ska spela ett fps med fordon i. Har du svårt med vilka vapen som är bäst? Googla best guns bf4 Där sparade jag er nybörjare på hundratals timmar!
Postad 10 April 2014 - 18:41
Unregistered5bb908bc
-
Unregistered5bb908bc
-
Forumräv
-
-
718 inlägg
Möjligtvis också fler bättre motståndare. Det är ju en gammal spelserie med många rutinerade spelare  /ea
Postad 10 April 2014 - 19:00
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Jag har för mig att i BF:BC2 så noterade jag att jag började känna mig bra efter 200 speltimmar online, och det var mitt första seriösa försök att spela FPS på konsoll. Men då var det en blandning mellan att kunna hantera FPS på konsoll och att hantera vapen och strategier i Bad Company. Förvisso inte så jättestor skillnad från BF1942 och BF2 på PC, men dock.
Själv lärde jag mig FPS på konsol genom Killzone 2s multiplayer. Allt annat efter det har varit rena barnleken när det kommer till själva kontrollen
Postad 10 April 2014 - 19:10
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Möjligtvis också fler bättre motståndare. Det är ju en gammal spelserie med många rutinerade spelare 
/ea
Killzone har sin beskärda del rutinerade spelare och har en längre historia på konsol än BF. Men det är väldigt få som lirar det spelet så man stöter oftast på dem duktiga. Åandra sidan så är noobsen i KZ sämre än noobsen i BF4 pga avsaknaden av aimassist i KZ. Det jag menade med att BF har en längre inlärningskurva var inte att spelet är svårare att lära sig själva grunden och bli bra på att döda (då är nog KZ lite svårare) utan mer att förstå sig på helheten, lära sig banornas taktik, skillnaden mellan alla vapen, fordon och gadgets etc.., det är ett stort j*vla spel helt enkelt. Vilket är kul
Postad 10 April 2014 - 20:02
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Lycka till! Jag kan vara lockbete! Hur nära/långt bort ska jag locka fram fienden? 
Ställ dig mitt på ett öppet fält, kasta flares upp i luften och skrik "här är jag, bitches!". Då lär väl till och med de ljusskyggaste prickskyttarna titta fram från sina hålor.  Är väl lättare om ni är i varsit lag och låter skjuta på varandra 
Det är ju fusk och då kommer man bara känna sig smutsig efteråt.  Själv lärde jag mig FPS på konsol genom Killzone 2s multiplayer. Allt annat efter det har varit rena barnleken när det kommer till själva kontrollen 
Samma här. Bemästrar man KZ2:s "svängradie som en finlandsfärja"-styrning så är BF och COD nemas problemas i jämförelse. Jag kommer ihåg när jag började spela FPS på konsol och verkligen avskydde avsaknaden av mus/tangentbord. Tur man är envis...
Postad 10 April 2014 - 21:17
Unregistered25c99f17
-
Unregistered25c99f17
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Testservrar med map rotation över flera dlc uppe nu. Fritt från rubberbanding dessutom. Verkar lovande!
Postad 10 April 2014 - 21:50
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Testservrar med map rotation över flera dlc uppe nu. Fritt från rubberbanding dessutom. Verkar lovande!
Vafan får försöka få tid och testa imorgon då! Kanske den riktiga uppdateringen närmar sig då. Vilka banor roterar de genom nu? // Sat
Postad 10 April 2014 - 22:43
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Mums.
Postad 11 April 2014 - 06:18
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Altså, ibland kan man undra om det är någon som driver med en... T.ex. dessa phantom assignemnts och lösenorden för dessa.
Såg en video hur dom kom fram till det nya lösenordet, och jag måste medge att det är imponerande hur de lyckades komma fram till det.
https://www.youtube....h?v=uj1xavDmZ6s
Men samtidigt så känns det som dom bara driver med en och att lösenordet har getts ut på annan väg, men vad vet jag..
Postad 11 April 2014 - 07:36
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Såg just videon och måste bara säga waow! Har inte lagt så mycket tid och tanke på att det fanns överhuvudtaget.
Kanske man skulle satsa på låsa upp lite av dessa när man ändå ska uppnå nästa kunskapsnivå som tydligen ligger på 400h speltid.
// Sat
Postad 11 April 2014 - 08:31
solitarypredator
-
solitarypredator
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Såg just videon och måste bara säga waow! Har inte lagt så mycket tid och tanke på att det fanns överhuvudtaget.
Kanske man skulle satsa på låsa upp lite av dessa när man ändå ska uppnå nästa kunskapsnivå som tydligen ligger på 400h speltid. 
// Sat
Jag gjorde sista phantom igår, camot va inge vidare
Postad 11 April 2014 - 09:53
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Det är ju fusk och då kommer man bara känna sig smutsig efteråt. 
Sant... kommer ihåg i bf2, där man skulle få en medalj om man knivade 18st på en runda... tog några rundor innan man fick den!  Det va innan det fanns pistol/knife, knife only osv servrar fanns uppe.
Postad 11 April 2014 - 09:56
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
// Sat
Japp, efter ca 400 timmar speltid så uppnår man högsta kunskap om sina motståndare.
Postad 11 April 2014 - 11:32
solitarypredator
-
solitarypredator
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Japp, efter ca 400 timmar speltid så uppnår man högsta kunskap om sina motståndare. 
Och efter 500 timmar uppnår man Nirvana och fpsmunk status!
Postad 11 April 2014 - 12:18
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Och efter 500 timmar uppnår man Nirvana och fpsmunk status!
 Ska börja dra med mig Bf till jobbet! // Sat
Postad 12 April 2014 - 10:16
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1727 inlägg
Har någon koll hur det fungerar om man köper premium på ett sekundärt konto? Köpte mitt BF4 på mitt US-konto och är nu sugen på att skaffa premium, kan jag köpa premium på detta konto och spela med mitt andra? De är inte registrerade på samma Originkonto.
EDIT:
Flyttade över så båda mina PSN-konton är kopplade till samma konto, verkar fungera!
Redigerat av pancreas, 12 April 2014 - 13:49.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|