* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34705 svar till detta ämne
Postad 01 juni 2008 - 15:53
probeb
-
probeb
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Hej! Nu sitter man här och har precis blivigt pappa och det är slut med att gå live på alla frölundas hockeymatcher! Det tänkte jag fixa genom att kolla på matcherna hemma framför tv'n. Nu har jag Bredband och telefoni hos BBB som jag betalar ca 300:-/mån. TV har jag ifrån GothNet ( kanaler hemsida) Pris: 0:-/mån Vill man kunna se Canal Plus behöver man ett abb hos Canal Digital som kostar ca 550:-/mån Byter jag till Telia får jag Bredband ( 8 m/bit) Telefoni och TV för 450:-/mån. Canal digital + BBB = 850:-/mån Telia = 450:-/mån för samma kanaler typ. 450:- för tv, tele och bredband är helt ok pris tycker jag. Telia bredband förutsätter jag är bra. Men hur är det då med Telia IP TV? Är det bra? Hur funkar inspelningsbar box? Kan jag kolla ifrån annan dator i nätverket? Kan man kolla på TV bilden ifrån annan tv i huset på nåt sätt? Är det bra bild/ljud? Tänkte tecka avtal i början på september. Finns det någon annan leverantör som har Canal Plus med säsongskortet?
Postad 01 juni 2008 - 20:38
MaxPayne
-
MaxPayne
-
Användare
-
-
117 inlägg
Går det att få upp en lista över alla kanaler så man snabbt kan hoppa till en specifik kanal? Andra boxar har denna funktion, men har inte hitta någon knapp för det på Motorola-boxen.
Postad 01 juni 2008 - 21:48
Cambo
-
Cambo
-
Användare
-
-
159 inlägg
Går det att få upp en lista över alla kanaler så man snabbt kan hoppa till en specifik kanal? Andra boxar har denna funktion, men har inte hitta någon knapp för det på Motorola-boxen.
Nej tyvärr
Postad 01 juni 2008 - 22:00
zchnigel
-
zchnigel
-
Rookie
-
3 inlägg
Angående er som har Multi kan jag informera följande:
Ni som har Multi Gratis t.o.m November och Februari 09 får automatiskt kanalpaket Lagom där bl.a TV3, TV6 m,m ingår som standard. Men när bindningstider upphör försvinner Lagom, om ni såklart inte vill fortsätta att betala för paketet.
Postad 01 juni 2008 - 23:16
zvedberg
-
zvedberg
-
Beroende
-
-
1 469 inlägg
Det är alltid lika intressant att se hur telia prioriterar sina kunder. Jag har haft kanalpaket multi sedan slutet av juli 2006. Det var innan man erbjöd ett gratisår och bindningstiden var 2 år. Jag har alltså fortfarande bindningstid kvar i ca 2 månader till. Viasat Golf är den enda kanal som tillkommit hos mig. Några andra Viasatkanaler kan jag inte se. Man blir ju lite småsur när de som tittar gratis får TV3 etc.
Postad 02 juni 2008 - 04:04
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Det är alltid lika intressant att se hur telia prioriterar sina kunder. Jag har haft kanalpaket multi sedan slutet av juli 2006. Det var innan man erbjöd ett gratisår och bindningstiden var 2 år. Jag har alltså fortfarande bindningstid kvar i ca 2 månader till. Viasat Golf är den enda kanal som tillkommit hos mig. Några andra Viasatkanaler kan jag inte se. Man blir ju lite småsur när de som tittar gratis får TV3 etc.
Ring dom. Och tala om hur det ligger till.
Postad 02 juni 2008 - 06:36
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Telia bredband förutsätter jag är bra. Men hur är det då med Telia IP TV? Är det bra? Hur funkar inspelningsbar box? Kan jag kolla ifrån annan dator i nätverket? Kan man kolla på TV bilden ifrån annan tv i huset på nåt sätt? Är det bra bild/ljud?
Finns ingen inspelningsbar box. På dator kan du bara se de okodade kanalerna, SVT, TV4 etc. Vill du ha fler TV får du ha fler boxar... mera abonemang.
Postad 02 juni 2008 - 08:41
zvedberg
-
zvedberg
-
Beroende
-
-
1 469 inlägg
Ring dom. Och tala om hur det ligger till.
Jag har mailat. Avvaktar svaret med spänning.
Postad 02 juni 2008 - 11:04
probeb
-
probeb
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Finns ingen inspelningsbar box. På dator kan du bara se de okodade kanalerna, SVT, TV4 etc. Vill du ha fler TV får du ha fler boxar... mera abonemang.
OK, när jag pratade med Telia igår sa dom att det finns inspelningsbar box.
Postad 02 juni 2008 - 11:54
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
OK, när jag pratade med Telia igår sa dom att det finns inspelningsbar box.
Jaha, det är nyheter i så fall. Ring igen å fråga vilken dom menade. Jag är först i kön till en sådan i så fall.
Postad 02 juni 2008 - 14:27
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Va fan är det ###### skämt, jag bytade ju tidigare upp mitt gamla multiabbonemang och förlorade tre discoverykanaler just för att kunna få National Geographic. Ersätter dom nu den med något skräp så ska dom få med mej att göra.
NG är ju en av de absolut bästa kanalerna som finns på marknaden idag, helt oförlåtligt och oförståligt om detta nu stämmer
Urdag ur dagens tablå på detta skräp, bra jobbat Telia
2.00pm Why Chimps Kill
3.00pm Chimp Diaries: 1
3.30pm Chimp Diaries: 2
4.00pm Chimp Diaries: 3 4.30pm Chimp Diaries: 4 5.00pm Chimp Diaries: 5 5.30pm Chimp Diaries: 6
Mejla eller ring dem och säg vad ni tycker, annars kan de ju aldrig veta att det sitter folk ute i stugorna och är missnöjda. Antagligen har de bytt kanal för att det blev billigare så...
Postad 02 juni 2008 - 15:22
MaxPayne
-
MaxPayne
-
Användare
-
-
117 inlägg
Nej tyvärr
Ok, trist! Är en ganska bra funktion för att snabbt hoppa till en kanal som man inte vet numret på. Kanske kommer i en framtida uppdatering. OK-knappen kan ju t.ex. användas för detta.
Postad 02 juni 2008 - 15:26
Johell
-
Johell
-
Rookie
-
8 inlägg
Tänkte bara säga att Telia har en sorts "kortavgift". När jag hörde med kundtjänst efter att de slutade med kort och började med koder stället, så berättade en anställd att de bytt kortavgiften mot krypteringsavgift som kostar lika mycket. 245kr per halvår eller kvartal tror jag. Kommer inte riktigt ihåg.
Riktigt kul med de nya kanalerna, visste dock inte att de har en HD-box?
Postad 02 juni 2008 - 16:25
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Ok, trist! Är en ganska bra funktion för att snabbt hoppa till en kanal som man inte vet numret på.
Kanske kommer i en framtida uppdatering. OK-knappen kan ju t.ex. användas för detta.
En sak som jag saknade var att komma tillbaka till föregående kanal. Trodde inte det fanns men hittade det en dag när jag satt och tryckte på fjärren. Minns dock inte viljken knapp det var, kan ha varit gul? Tänkte bara säga att Telia har en sorts "kortavgift". När jag hörde med kundtjänst efter att de slutade med kort och började med koder stället, så berättade en anställd att de bytt kortavgiften mot krypteringsavgift som kostar lika mycket. 245kr per halvår eller kvartal tror jag. Kommer inte riktigt ihåg.
Riktigt kul med de nya kanalerna, visste dock inte att de har en HD-box?
Jo deras nya standardbox är en HD-box (MPEG4). De borde vara rätt ensamma om att ha en sådan som standardbox.
Postad 02 juni 2008 - 19:08
coneye
-
coneye
-
Amatör
-
-
91 inlägg
En sak som jag saknade var att komma tillbaka till föregående kanal. Trodde inte det fanns men hittade det en dag när jag satt och tryckte på fjärren. Minns dock inte viljken knapp det var, kan ha varit gul?
Nästan, blå knapp är det som gäller för denna funktion!
Postad 02 juni 2008 - 19:12
coneye
-
coneye
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Om du kan tänka dig att byta till kanalpaket Stor så får du just nu halva priset i 6 månader (ordinarie pris 159kr/mån). Då får du ju 3an, 6an, 8an och ZTV. Dock blir det lite ändrat kanalutbud! I övrigt så är det samma deal för kanalpaket lagom (ordinarie pris 99kr/mån).
Postad 02 juni 2008 - 21:32
Petter Lindgren
-
Petter Lindgren
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Ställde denna fråga i TV programforumet men fick inga svar så jag provar här istället.
Jag har haft discoverypaketet med Discovery on Demand hos Telia nu i snart en månad.
I början så tyckte jag det var helt fantastiskt men det kommer ju inga nya program!?
Jag frågade nån på Telias kundtjänst men de hänvisade till Discoverys hemsida där det dock inte står någonting om Discovery on Demand...
Hur ofta uppdateras egentligen programmen på Discovery on Demand?
Postad 02 juni 2008 - 22:45
Johell
-
Johell
-
Rookie
-
8 inlägg
Sambon hade hört med kundtjänst om att uppgradera vår gamla grå box till en ny hd-box, men tydligen kunde de inte göra det eftersom vi inte har några HD-kanaler (ännu). De kunde dock meddela att "hända saker" i Sundsvallsområdet i höst. Då kommer vi få erbjudande om att byta box och få HD-kanaler i paketet. Så där kom lite info till er i Norrland. :-)
Riktigt bra att de numera har hd-boxen som standard. Fler borde ta efter det!
Postad 03 juni 2008 - 16:08
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Jo deras nya standardbox är en HD-box (MPEG4). De borde vara rätt ensamma om att ha en sådan som standardbox.
Inte ensamma, FastTV har sedan en tid haft en Motorola-box som kombinerar IPTV, HDTV och markmottagning ... http://fasttv.se/pri...tv/tekniskinfo/
Redigerat av hd-fan, 03 juni 2008 - 16:09.
Postad 04 juni 2008 - 15:01
zvedberg
-
zvedberg
-
Beroende
-
-
1 469 inlägg
Om du kan tänka dig att byta till kanalpaket Stor så får du just nu halva priset i 6 månader (ordinarie pris 159kr/mån). Då får du ju 3an, 6an, 8an och ZTV. Dock blir det lite ändrat kanalutbud! I övrigt så är det samma deal för kanalpaket lagom (ordinarie pris 99kr/mån).
Enligt mitt nuvarande avtal skulle jag inte få byta eftersom jag har två månaders bindningstid kvar. Idag fick jag dock svar från Telia att jag får byta mitt Multi till Stor och Discovery. 12 mån bindningstid med Stor fritt i 6 mån, Discovery fritt i 3 mån och en ny 1910-box. Detta trots att jag alltså hade 2 mån bindningstid kvar på mitt Multi. Mycket generöst! Mitt gratis TV4-paket som räcker till november har jag också kvar.
Postad 04 juni 2008 - 18:38
bebeone
-
bebeone
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Är ny på detta,hoppas det blir rätt.Jag har fortfarande National Geographic Channel, vissa har skrivit att dom har kanalen National Geographic Wild nu.Kommer dom att ändra för alla eller? Är det någon som vet mer? Jag har kanalpaket stor.
Postad 04 juni 2008 - 19:00
eddgge
-
eddgge
-
Användare
-
-
233 inlägg
Är ny på detta,hoppas det blir rätt.Jag har fortfarande National Geographic Channel, vissa har skrivit att dom har kanalen National Geographic Wild nu.Kommer dom att ändra för alla eller? Är det någon som vet mer? Jag har kanalpaket stor.
Jag har fortfarande NGC kvar, det är Telias hemsida som säger att det är NGW som ingår, men som sagt, NGC fungerar än så länge.
Postad 04 juni 2008 - 20:52
Cambo
-
Cambo
-
Användare
-
-
159 inlägg
Angående NG och NGW så har jag fått de bekräftat av Telia att NG är utbytt till NGW när du tecknar nya avtal. Men som så många gånger tidigare gäller tidigare avtal för oss kunder tills vi gör någon förändring, altså behåller vi NG men det går inte att nyteckna idagsläget.
Däremot verkar det inte finnas någon på Telia som kan svara på varför man väljer att försämra kanalpaketen genom att inte erbjuda denna kanal till nya avtal.
Postad 04 juni 2008 - 21:15
Unregistereddddca627
-
Unregistereddddca627
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
KAn någon vänlig själ här på forumet testa att i Telia Digitaltv, kolla på exempelvis SVT1 och välja texttv, sedan knappa in 199 (för SVT1).
Visst förändras bilden?
Bilden får svarta fält uppe och nere som när man kollar en 16:9-film på en 4:3-TV.
Det här fenomenet var uppe på forumet för ett bra tag sedan och åtgärdades av Telia,
men nu efter "nya grafiken" är det tillbaka...
...och trots massor av påpekanden från mig och uppdateringar av programvara
...har de inte gjort något åt det.
Jag tycker det känns "epa".
Testa gärna, det behöver inte vara program för svensk text just då.
Postad 04 juni 2008 - 22:19
zvedberg
-
zvedberg
-
Beroende
-
-
1 469 inlägg
Angående NG och NGW så har jag fått de bekräftat av Telia att NG är utbytt till NGW när du tecknar nya avtal. Men som så många gånger tidigare gäller tidigare avtal för oss kunder tills vi gör någon förändring, altså behåller vi NG men det går inte att nyteckna idagsläget.
Däremot verkar det inte finnas någon på Telia som kan svara på varför man väljer att försämra kanalpaketen genom att inte erbjuda denna kanal till nya avtal.
Jag bytte till kanalpaket stor idag och jag har i alla fall fått National Geographic. KAn någon vänlig själ här på forumet testa att i Telia Digitaltv, kolla på exempelvis SVT1 och välja texttv, sedan knappa in 199 (för SVT1).
Visst förändras bilden? Bilden får svarta fält uppe och nere som när man kollar en 16:9-film på en 4:3-TV.
Det här fenomenet var uppe på forumet för ett bra tag sedan och åtgärdades av Telia, men nu efter "nya grafiken" är det tillbaka... ...och trots massor av påpekanden från mig och uppdateringar av programvara
...har de inte gjort något åt det.
Jag tycker det känns "epa".
Testa gärna, det behöver inte vara program för svensk text just då.
Visst är det så. Boxen går tydligen över i 4:3-läge när text-TV är aktivt.
Postad 05 juni 2008 - 09:36
bebeone
-
bebeone
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Har ringt Telias kundtjänst och dom sa att om man har kanalpaket stor så ska man också ha kanalen NGC. Kanalen ska ej försvinna,dom sa att det kommer fler kanaler,många fler.  Det är väl bara att vänta på framtiden då.Har även skickat ett mejl till dom angående detta.Har ej fått något svar än
Postad 05 juni 2008 - 13:15
Who2
-
Who2
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Har dom tagit bort TV4 Science Fiction..?
Kanalplats 111
Nån som hört nått..?
//Who2
Redigerat av Who2, 05 juni 2008 - 13:16.
Postad 05 juni 2008 - 13:29
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
Har dom tagit bort TV4 Science Fiction..? Kanalplats 111 Nån som hört nått..? //Who2
Citat från Telias nyhetswebbsida från den 28/2 2008: TV4 Science Fiction på kanalplats 111
29 februari startar TV4 den nya kanalen, TV4 Science Fiction. Den blir Nordens enda kanal dedikerad helt och hållet till science fiction. Serier, filmer och dokumentärer tar tittaren med till varenda vrå av rymden – både med kultklassiker och ny gränslös spänning.
Höjdpunkter i vårens tablå är bland annat Star Trek: Voyager, nyproducerade Masters of science fiction och Månbas Alpha.
Kostnadsfri t.o.m. 31/5 2008 Vi firar genom att låta kanalen vara öppen för alla Telia Digital-tv kunder t.o.m. 31 maj. Så oavsett vilket kanalpaket du har idag, så får du se på TV4 Science Fiction. Från 1/6 finns kanalen i Kanalpaket TV4.
För att få tillgång till den nya kanalen kan du behöva starta om digitalboxen.
Så jag gissar att allting bara har återgått till det "normala". /Peter Cigéhn
Postad 05 juni 2008 - 13:44
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 690 inlägg
Ingen som vet något mer om HDTV ?
Skulle vara kanon om det kommer till sommar OS, har iaf gett upp hoppet om att få se Fotbolls EM i HDTV. Fördelen med HDTV via IPTV är ju att Telia bara behöver släppa på det, dom behöver inte uppgradera en massa stationer som är fallet för HDTV med Boxer.Det är väl därför det tar sån tid för Boxer att släppa HDtV utbudet i hela Sverige
Postad 05 juni 2008 - 15:10
Who2
-
Who2
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Tack för den infon Peter..
//Who2
Postad 05 juni 2008 - 15:12
bebeone
-
bebeone
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Enligt mejlet så ändras ständigt utbudet av kanaler.Det beror på vilka avtal man tecknar så med andra ord kan det bli sämre och även dyrare.Man hoppas att fler skickar mejl så dom förstår.Tydligen visste inte kundtjänsten om denna ändring,konstigt.
Postad 05 juni 2008 - 15:46
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Ingen som vet något mer om HDTV ? Skulle vara kanon om det kommer till sommar OS, har iaf gett upp hoppet om att få se Fotbolls EM i HDTV. Fördelen med HDTV via IPTV är ju att Telia bara behöver släppa på det, dom behöver inte uppgradera en massa stationer som är fallet för HDTV med Boxer.Det är väl därför det tar sån tid för Boxer att släppa HDtV utbudet i hela Sverige
Det enda de gått ut med vad gäller lansering av HDTV är "Telia kommer definitivt att erbjuda hdtv före november 2008, säger Erik Hallberg" http://www.idg.se/2.1085/1.124007
Redigerat av Unregistered31511, 05 juni 2008 - 15:47.
Postad 05 juni 2008 - 21:00
bebeone
-
bebeone
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Nu verkar det finnas en ny programvara ialla fall till den gamla boxen..29 ska den heta. Kan det vara så att NGC försvinner från kanalpkt stor så småningom eftersom det finns i Viasats utbud, eller är jag bara konspiratorisk....
Postad 06 juni 2008 - 13:47
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Har ni som beställt den nya boxen vid tecknande av nytt kanalpaket fått den ännu?
Själv sa jag till om det den 30 maj. Har ej hört något om box än.
Inget i brevet som jag fick om bekräftelse om ändring av kanalpaket.
Hur går det för er andra?
Kan det vara dags att maila/ringa och höra hur det går?
Postad 06 juni 2008 - 16:51
Unregistered44e46df5
-
Unregistered44e46df5
-
Beroende
-
-
1 253 inlägg
En liten fråga. har en reciever Pioneer VSX 1017 som jag växlar min digitalbox samt dvd via. Flera ggr har nu digitalboxen slutat visa bild men ljudet kommer, måste dra ur strömmen för att det skall fungera igen. Har inte hänt innan jag hade recievern men dvd funkar alltid klockrent. Vad kan vara fel?
Postad 06 juni 2008 - 22:21
Unregistereddebe7dcf
-
Unregistereddebe7dcf
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Har ni som beställt den nya boxen vid tecknande av nytt kanalpaket fått den ännu?
Själv sa jag till om det den 30 maj. Har ej hört något om box än.
Inget i brevet som jag fick om bekräftelse om ändring av kanalpaket.
Hur går det för er andra?
Kan det vara dags att maila/ringa och höra hur det går?
Jag beställde också då och det står lev.datun 11/6 så den kommer nog nästa vecka.
Postad 07 juni 2008 - 08:34
erlander
-
erlander
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
En liten fråga. har en reciever Pioneer VSX 1017 som jag växlar min digitalbox samt dvd via. Flera ggr har nu digitalboxen slutat visa bild men ljudet kommer, måste dra ur strömmen för att det skall fungera igen. Har inte hänt innan jag hade recievern men dvd funkar alltid klockrent. Vad kan vara fel?
Har exakt samma problem bara det att jag har en yamaha 861 reciever. Hänt mig 4gånger hittills på 2 veckor. Inget jättejobbigt kanske men i och med att det tar 4-5 minuter att starta boxern igen så är det lite störande
Postad 07 juni 2008 - 08:40
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Jag beställde också då och det står lev.datun 11/6 så den kommer nog nästa vecka. 
Stod det på hemsidan när du var inloggad eller har du fått det i brevform?
Postad 07 juni 2008 - 09:24
Chimaera
-
Chimaera
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Då har jag beställt Viasat Silver nu eftersom Telia plockade bort TV4 SciFi från mitt nuvarande 'Multi' paket. Gillar man SciFi kanalen så kändes det som det enda alternativet, Viasat Silver har ett vettigt utbud av blandade kanaler känns det som. Alternativet hade ju annars varit att behöva betala 99:- för Kanal4 paketet, vilket känns onödigt.
När ska leverantörerna av digital TV börja ta klivet in i nya distrubutionsformer av sina kanaler, istället för att hålla fast vid ett format som är 20-25år gammalt när det gäller kanalpaket. Dags att förnya sig och erbjuda möjligheten att själva kunna plocka ihop våra egna kanalpaket. I den dataålder vi lever i idag så borde detta inte vara allt för komplicerat för leverantörerna att erbjuda.
Den leverantör som blir först med att kuna erbjuda detta kommer att slå sina konkurrenter hårt på fingrarna.
Detta i kombination av att HDTV ännu inte har gjort någon större frammarsch hos många av leverantörerna tycker jag så tydligt återspeglar vilka gamla stofiler till chefer som sitter på sina poster inte ser vilka möjligheter som finns och förbättringar som går att göra. Dom sitter som gamla drakar och virar sin svans runt sitt berg av skatter(inkomster) och har ingen tanke på att dra sin buk ut ur sin grotta och lukta morgonluften av den nya tiden...
Sparka ut dom och sätt in personer med visioner.
Oj, vad hände där, det blev lite längre än vad jag hade tänkt mig
Redigerat av Chimaera, 07 juni 2008 - 09:34.
Postad 07 juni 2008 - 10:06
Unregistereddddca627
-
Unregistereddddca627
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej,
TV8 kom in i utbudet för en vecka sedan, men från start saknar den helt textning för mig.
Är det så hos er andra med?
Tänkte känna av pulsen innan jag frågar doktor Telia :-)
Skriv gärna här om även ni saknar text.
Mvh Lars-Erik
Postad 07 juni 2008 - 15:29
Unregistereddebe7dcf
-
Unregistereddebe7dcf
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Stod det på hemsidan när du var inloggad eller har du fått det i brevform?
Fick det i bekräftelsen på min beställning...
Postad 07 juni 2008 - 20:41
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
När ska leverantörerna av digital TV börja ta klivet in i nya distrubutionsformer av sina kanaler, istället för att hålla fast vid ett format som är 20-25år gammalt när det gäller kanalpaket. Dags att förnya sig och erbjuda möjligheten att själva kunna plocka ihop våra egna kanalpaket. I den dataålder vi lever i idag så borde detta inte vara allt för komplicerat för leverantörerna att erbjuda.
Jag tror tyvärr att det rätt ofta är innehållsleverantörerna som har ett finger med i detta, snarare än att det är distributörerna som styr. Det känns som att så fort musik-, film- och tvbranschen är med i spelet så poppar det alltid upp några mer eller mindre vettiga begränsningar. Men visst, on the bottom line, så är det ju pengar som styr. Innehållsleverantören säljer bara kanalerna i klump och för att distributören inte skall gå back på vissa kanaler som gemene man inte tycker är så intressanta så "måste" även distibutören sälja dessa till slutkunden i klump (=kanalpaket). Sedan håller jag med dig till fullo att det vore ju trevligt och lite med "modernt" att sälja kanalerna enligt fritt val. Jag vet inte, men man kan ju tycka att rent tekniskt borde det ju gå. Den leverantör som blir först med att kuna erbjuda detta kommer att slå sina konkurrenter hårt på fingrarna.
Men vill verkligen Viasat, för att namnge någon, detta? De är ju inte så dumma att de allt för enkelt låter Telia slå sitt eget erbjudande på fingrarna. Det är ju samma sak med den förbannade kort-/krypteringsavgiften som inte innehållsleverantörerna vill ska tas bort eftersom då måste ju även Viasat, CD etc ta bort sin... /Andreas
Postad 07 juni 2008 - 22:13
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Den leverantör som blir först med att kuna erbjuda detta kommer att slå sina konkurrenter hårt på fingrarna.Någon som har hört talas om Comhem ? Jag framförde önskemål om motsvarighet till Comhems " 8 favoriter" till Telias kundtjänst för någon månad sedan. National Geographic HD och Eurosport HD har jag som styckekanaler från Comhem för 29 kr.
Postad 07 juni 2008 - 22:42
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Ja 30 kronor kanalen, sen tar de betalt för HD boxen och kräver ett smal abonnemang också. Motståndet till paket handlar väl i slutändan om vad man kostnaden blir.
Postad 08 juni 2008 - 09:48
bebeone
-
bebeone
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jupp.Tv8 är otextat här också!
Postad 13 juni 2008 - 09:40
Unregistered40127
-
Unregistered40127
-
Mästare
-
-
2 592 inlägg
Jag har en fråga ang. den nya boxen med HDMI. Klarar den av att skicka ut bild till HDMI och Komposit samtidigt? Jag har nämnligen en trådlös AV-förlängare idag som jag fortsätta att använda även om jag byter box.
case
Postad 13 juni 2008 - 13:34
nipe
-
nipe
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Den leverantör som blir först med att kuna erbjuda detta kommer att slå sina konkurrenter hårt på fingrarna.
Detta i kombination av att HDTV ännu inte har gjort någon större frammarsch hos många av leverantörerna tycker jag så tydligt återspeglar vilka gamla stofiler till chefer som sitter på sina poster inte ser vilka möjligheter som finns och förbättringar som går att göra. Dom sitter som gamla drakar och virar sin svans runt sitt berg av skatter(inkomster) och har ingen tanke på att dra sin buk ut ur sin grotta och lukta morgonluften av den nya tiden...
Sparka ut dom och sätt in personer med visioner.
Nu tycker jag faktiskt att du har ganska gamla o tråkiga visioner själv.  Varför ska vi behöva betala för en hel kanal och tvingas boka upp fasta tider för att se program som streamas enligt en bestämd tablå, lågupplöst och med begränsade ljudformat? När det från diverse mer eller mindre ljusskygga sajter funkar alldeles utmärkt att tanka ner exakt det avsnittet av exakt den serien exakt DU vill se så att du kan kolla det exakt NÄR du vill se det. Dessutom ofta i HD kvalitet samt någon form av surroundljud och vem som helst oavsett om man har en sunkig ADSL eller supersnabb fiber anslutning kan ta del av detta av den enkla anledningen att det INTE STREAMAS ut, man är inte låst att överföringen ska ske i realtid. Jag vill se en genomtänkt laglig form av detta där man betalar ett rimligt pris per program/säsong utan att subventionera dåliga/snävt nischade produktioner. IPTV är ju som klippt och skuret för detta, ett snyggt grafiskt gränssnitt ungefär som PayPerView och en box med lagringsmöjlighet så man kan komma ifrån streamningen.
Postad 13 juni 2008 - 17:20
ollebanan
-
ollebanan
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Jag såg en nyhet gällande Telia Smart och wlan för tv, vet inte om dom är kombinerande, men jag vet att det har provats och fungerat väl. Så det bör komma nu!
Postad 14 juni 2008 - 20:54
skoog84
-
skoog84
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Postad 14 juni 2008 - 21:34
vic20
-
vic20
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Någon som har provat detta ? http://www.telia.se/...r/tv/tradlostv/
Jag har provat denna men efter ett tag körde jag med fast nätverk igen, det var för mycket problem.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|