* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34745 svar till detta ämne
Postad 28 november 2018 - 19:12
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Kan det vara när Telia tecknar kollektivavtal med föreningar, att de måste erbjuda grundutbudet till de som inte vill ha hela paket? För det finns väl inte på hemsidan.
Grundutbudet start ingår i min hyra. Värden var för snål att inkludera lagom paketet.
Postad 28 november 2018 - 19:44
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Hade strömavbrott 2 timmar
Strömmen kommer tillbaks
Boxen går igång felsäkert läge 999 kanaler kommer inte åt play
Varför?
Postad 29 november 2018 - 20:42
eklov
-
eklov
-
Användare
-
-
133 inlägg
från Techworld.Idg.se kom följande oroande "nyhet": Ny attack mot vanliga routrar – redan 45 000 infekterade
Se länken
https://techworld.id...-11-29 15:33:52
Kan en dataidiot som jag få hjälp att veta om jag är hotad? Min router heter Technicolor nånting
Postad 30 november 2018 - 08:56
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
från Techworld.Idg.se kom följande oroande "nyhet": Ny attack mot vanliga routrar – redan 45 000 infekterade
Se länken https://techworld.id...-11-29 15:33:52
Kan en dataidiot som jag få hjälp att veta om jag är hotad? Min router heter Technicolor nånting
Om du är orolig för detta så logga in på din router och stäng av protokollet bara. Http://192.168.1.1 logga in med uppgifterna som står under routern. Gå in på WAN service, show advanced och stäng av Upnp där bara.
Postad 30 november 2018 - 16:29
Unregisteredc3e1b594
-
Unregisteredc3e1b594
-
Rookie
-
3 inlägg
Se länken
https://techworld.id...-11-29 15:33:52
En kund fråga på Telia Facebooksida, och fick detta svar:
"Hej igen!
Nu har jag fått det bekräftat. Ingen av våra routrar är eller har någonsin varit berörda av denna sårbarhet 
//Nicholas"
Gäller alltså om du har Telias Router.
Redigerat av Unregisteredc3e1b594, 30 november 2018 - 16:30.
Postad 05 december 2018 - 13:56
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
En kund fråga på Telia Facebooksida, och fick detta svar:
"Hej igen!
Nu har jag fått det bekräftat. Ingen av våra routrar är eller har någonsin varit berörda av denna sårbarhet 
//Nicholas"
Gäller alltså om du har Telias Router.
Lista över berörda routrar finns här. https://techworld.id...aroutrar-botnat
Man kan då snabbt notera att det handlar om gamla routrar, med som nyast N-standard.
Postad 07 december 2018 - 14:37
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Nån som fått problem med sämre kvalite på HD kanaler och alla kanaler som inte är 4XX?
Känns som jag tappat HD kvalite på flera kanaler när jag jämför en 400 kanal med den som inte är 400
På de kanaler som inte är 400 ser jag på vissa kanaler pixlar eller brickor eller vad man ska kalla det
Det ser ut som det är komprimerat
Ungefär som att se på 480P i stället för 720P på youtube
Postad 08 december 2018 - 00:25
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Nån som fått problem med sämre kvalite på HD kanaler och alla kanaler som inte är 4XX?
Känns som jag tappat HD kvalite på flera kanaler när jag jämför en 400 kanal med den som inte är 400
På de kanaler som inte är 400 ser jag på vissa kanaler pixlar eller brickor eller vad man ska kalla det
Det ser ut som det är komprimerat
Ungefär som att se på 480P i stället för 720P på youtube
Jag hade problem med kanal5 på plats5 - den påstods vara HD, men var i själva verket SD. Kör med 405 i min favoritlista och har inte vågat ändra tillbaka till plats 5. Tror det var några fler kanaler som betedde sig samma så jag kör 4xx så långt det går (tyvärr missar man ju playfunktionen i programguiden då, men hellre det än lågupplöst)
Postad 08 december 2018 - 10:14
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Jag hade problem med kanal5 på plats5 - den påstods vara HD, men var i själva verket SD. Kör med 405 i min favoritlista och har inte vågat ändra tillbaka till plats 5. Tror det var några fler kanaler som betedde sig samma så jag kör 4xx så långt det går (tyvärr missar man ju playfunktionen i programguiden då, men hellre det än lågupplöst)
På kanal 5 var loggan så pass dålig så jag såg hur den var komprimerad med lägre kvalite
DVS jag såg såna där osynliga pixlar runt om loggan, samma sak när jag såg innebandy och runt om spelarna
Men jag märkte sämre kvalitet på andra kanaler som vissa filmkanaler i vissa scener
Men på Youtube NETFLIX HBO CMORE VIAPLAY märkte jag inte av det
Får höra med kundtjänst på måndag
Redigerat av Ironse, 08 december 2018 - 10:16.
Postad 08 december 2018 - 10:15
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Kanal 5 Stockholm är enda versionen av Kanal 5 som finns i HD och då blir bara switchat för de som har Stockholm. Ni som kunder kan inte välja men ni blir tilldelad en lokalversion av kanal 5. Det finns även olika lokalversioner av TV3 som alla kunder får en lokalversion av och inte kan välja. Det som skiljer är att alla TV3 finns i HD med så här får alla kunder som har HD kanaler den växlad in på vanliga platsen.
Vi får alltså inte ersätta en version med lokal reklam med en kanal som har reklam från Stockholm alltså. Det är dock ok att i play tjänsten att vi bara har en version, och då spelar vi bara in från Stockholms versionen av de kanaler som har olika lokala versioner. Enda undantaget här är att vi spelar in alla lokalversioner av lokala nyheterna på SVT kanalerna.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 08 december 2018 - 11:34
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Kanal 5 Stockholm är enda versionen av Kanal 5 som finns i HD och då blir bara switchat för de som har Stockholm. Ni som kunder kan inte välja men ni blir tilldelad en lokalversion av kanal 5. Det finns även olika lokalversioner av TV3 som alla kunder får en lokalversion av och inte kan välja. Det som skiljer är att alla TV3 finns i HD med så här får alla kunder som har HD kanaler den växlad in på vanliga platsen.
Problemet är att det står Kanal 5 HD i EPG'n även på plats 5 (och jag bor inte i Stockholm). Tror det är därför många funderar som e3henri t.ex.
Postad 08 december 2018 - 20:44
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Det står kanal 5 HD i kanallistan på plats 5, men det är SD för oss som bor i södra Sverige
Bugg som du får kolla upp Markus
Postad 08 december 2018 - 22:13
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Det står kanal 5 HD i kanallistan på plats 5, men det är SD för oss som bor i södra Sverige
Bugg som du får kolla upp Markus
Tror det var precis det han försökte förklara. Alla utanför Stockholm får SD på plats 5.
Men att det står HD i kanallistan kanske man kan kalla en bugg...
Postad 08 december 2018 - 23:53
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Angående 5an så har det varit så flera månader och tror det diskuteras några gånger i tråden redan. Då ligger jag lugnt kvar på 405 (för där verkar jag uppenbarligen få HD bild)
Postad 09 december 2018 - 10:01
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Det som är på 5 an har jag fått på flera hd kanaler
Senast nu C more stars och filmen twister, precis vid början med loggan ser man fullt med pixlar
Det är nedkomprimerat!
Postad 09 december 2018 - 12:29
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Angående 5an så har det varit så flera månader och tror det diskuteras några gånger i tråden redan. Då ligger jag lugnt kvar på 405 (för där verkar jag uppenbarligen få HD bild)
Du menar att du inte ser skillnaden på SD och HD? 😉 Som Ironse skriver så är bilden pixlig på SD varianten.
Postad 09 december 2018 - 17:21
johnbull_1975
-
johnbull_1975
-
Användare
-
-
164 inlägg
Aha!
Har tyckt att det värt väldigt kass bild på innebandyn. Klart bättre på 405! Uppenbarligen tittar vi inte så ofta på femman...
Tack infon!
Jag letade info om upplösning och framerate på de olika kanalerna, men hittar inget.
Skulle vilja ha hdmi pass through i boxen och låta receivern sköta all uppskalning.
Men man måste ju välja en fast output.
Nån som har koll på vad kanalerna skickar ut?
Postad 09 december 2018 - 20:38
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Aha!
Har tyckt att det värt väldigt kass bild på innebandyn. Klart bättre på 405! Uppenbarligen tittar vi inte så ofta på femman...
Tack infon!
Jag letade info om upplösning och framerate på de olika kanalerna, men hittar inget.
Skulle vilja ha hdmi pass through i boxen och låta receivern sköta all uppskalning.
Men man måste ju välja en fast output.
Nån som har koll på vad kanalerna skickar ut?
Har varit bra kvalite på "vanliga 5an"
Det är nu sämre kvalite om man ser "pixlarna" det såg jag inte förut
Så nånting har garanterat hänt med kvalite på den kanalen
Men jag har tappat HD på flera andra kanaler med
Postad 09 december 2018 - 22:59
Nirre99
-
Nirre99
-
Användare
-
-
137 inlägg
Ett par frågor om tv-tjänsten. Kan jag ha ”mobilt bredband plus” från telia och ha tv-tjänsten via den routern? Eller måste jag har internet via adsl för att det ska funka? Vilken hastighet krävs för att få HD-kvalitet på kanalerna via Telia Play om jag tittar genom en Apple TV?
Postad 10 december 2018 - 22:47
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Du menar att du inte ser skillnaden på SD och HD? 😉 Som Ironse skriver så är bilden pixlig på SD varianten.
Vart har jag skrivit att jag inte ser skillnad på SD och HD bild? Ehhh 
Postad 11 december 2018 - 12:22
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Vart har jag skrivit att jag inte ser skillnad på SD och HD bild? Ehhh 
Då ligger jag lugnt kvar på 405 (för där verkar jag uppenbarligen få HD bild)
Tolkade det som att du verkade osäker gällande vilken kanalplats du skulle använda.
Redigerat av Mushunt, 11 december 2018 - 16:49.
Postad 11 december 2018 - 12:32
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Uppenbarligen = Utan tvekan
Postad 11 december 2018 - 18:50
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Mina filmkanaler på cmore plats 45-46 48-49 verkar inte längre vara HD
Ser stor skillnad om jag jämför filmkanalerna på viasat och plats 50 52-55
Postad 11 december 2018 - 19:06
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Har du felanmält detta?
Postad 11 december 2018 - 22:46
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Hur är dem om du kollar 445-449?
Postad 12 december 2018 - 00:48
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Hur är dem om du kollar 445-449?
Ingen större skillnad
Får inte det där "trycket" på bilden som jag fick när jag såg nya bladerunner i kväll på viasat
Har haft jämt "flyt" på de flesta av kanalerna så när det blir sämre märks det
Postad 12 december 2018 - 13:16
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Man undrar om vissa program i vissa kanaler sänds i SD?
SVT 2 forum just nu ser inte ut som SD men när jag såg CHL hockey i går var det HD
Ser man på kanal 5 och big bang theory ser det bra ut trots äldre säsonger
Ser man på Tunnelbanan eller Ullared ser det sämre ut?
Redigerat av Ironse, 12 december 2018 - 13:16.
Postad 12 december 2018 - 13:22
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Man undrar om vissa program i vissa kanaler sänds i SD?
SVT 2 forum just nu ser inte ut som SD men när jag såg CHL hockey i går var det HD
Ser man på kanal 5 och big bang theory ser det bra ut trots äldre säsonger
Ser man på Tunnelbanan eller Ullared ser det sämre ut?
Nej, allt sänds inte i HD. I TV- tablåerna på SVT:s hemsida går det att läsa om det är HD. Forum sänds inte i HD.
Postad 12 december 2018 - 20:40
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Det går inte längre att spola vare sig framåt eller bakåt i play-tjänsten på SVT-kanalerna!!!!
Går man in i Play-biblioteket och väljer att starta om Rapport-sändningarna det senaste dygnet verkar det som att det är programmen som sänts fr.o.m. kl 12.00 idag som det inte längre går att spola i.
Snälla säg att det är ett temporärt tekniskt fel för så här kan man inte ha det! Prövade att starta om SVT Forum för att se budgetomröstningen genom att spola fram till slutet. Eftersom sändningen är 4 timmar lång är det hopplöst om man inte kan spola. Och varför kan man inte ens spola bakåt (jfr program på TV4 som man inte kan spola FRAMÅT i förrän 30 min efter sändningstidens slut men alltid kan spola bakåt i).
Snälla Markus, kan du kommentera detta omgående. Varför är det så här och hur länge är det tänkt att vara så?
Redigerat av pallepaf, 12 december 2018 - 20:49.
Postad 12 december 2018 - 21:14
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Det går inte längre att spola vare sig framåt eller bakåt i play-tjänsten på SVT-kanalerna!!!!
Pausa går inte heller!
Postad 12 december 2018 - 21:26
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Tur att det går att trycka på stopp...
Ska det verkligen vara så här på SVTr??
Postad 13 december 2018 - 09:01
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Har nu felanmält hos Telia. De kunde inte se att det beror på begäran från SVT (tack och lov) utan trodde att det var ett tekniskt fel och skulle skicka det vidare för felsökning.
Postad 13 december 2018 - 11:39
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Går man in i Play-biblioteket och väljer att starta om Rapport-sändningarna det senaste dygnet verkar det som att det är programmen som sänts fr.o.m. kl 12.00 idag som det inte längre går att spola i.
Snälla säg att det är ett temporärt tekniskt fel för så här kan man inte ha det! Prövade att starta om SVT Forum för att se budgetomröstningen genom att spola fram till slutet. Eftersom sändningen är 4 timmar lång är det hopplöst om man inte kan spola. Och varför kan man inte ens spola bakåt (jfr program på TV4 som man inte kan spola FRAMÅT i förrän 30 min efter sändningstidens slut men alltid kan spola bakåt i).
Snälla Markus, kan du kommentera detta omgående. Varför är det så här och hur länge är det tänkt att vara så?
Tack för rapporten. Vi har tittat på detta under morgonen och kommit fram till följande.
För tillfället är det problem på IPTV med att det inte går att pausa, spola eller hoppa i program som startas om på SVT-kanalerna via programguiden eller “tryck OK för att starta om programmet”. Om man istället startar program som gått tidigare än igår via playbutiken går det pausa, spola och hoppa som förväntat. SVT Play-appen (på 4302-boxarna) påverkas inte.
Problemet beror på en bugg på serversidan, man arbetar på en fix men jag vet inte när den är klar. Kunder behöver inte starta om boxen när problemet är löst, men råkar man titta på nånting när fixen läggs ut så kommer begränsningarna kvarstå tills man stoppat programmet.
Räcker det som svar?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 13 december 2018 - 12:43.
Postad 13 december 2018 - 11:42
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Tack för rapporten. Vi har tittat på detta under morgonen och kommit fram till följande.
För tillfället är det problem på IPTV med att det inte går att pausa, spola eller hoppa i program som startas om på SVT-kanalerna via programguiden eller “tryck OK för att starta om programmet”. Om man istället startar programmet via playbutiken går det pausa, spola och hoppa som förväntat.
SVT Play-appen (på 4302-boxarna) påverkas inte.
Problemet beror på en bugg på serversidan, man arbetar på en fix men jag vet inte när den är klar. Kunder behöver inte starta om boxen när problemet är löst, men råkar man titta på nånting när fixen läggs ut så kommer begränsningarna kvarstå tills man stoppat programmet.
Räcker det som svar?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Playbutiken? Antar att det är när man väljer Menu - Play - SVTr. Dvs. det jag provade igår?
Väljer man program från tidigare så går det att spola, men inte de program som sändes igår kväll. I alla fall hos mig.
Postad 13 december 2018 - 11:56
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Playbutiken? Antar att det är när man väljer Menu - Play - SVTr. Dvs. det jag provade igår?
Väljer man program från tidigare så går det att spola, men inte de program som sändes igår kväll. I alla fall hos mig.
Samma sak här.. skulle se julkalendern som gick imorse, kunde inte spola eller pausa. Gick in via play. Dessutom klipptes slutet bort. Man fick inte se hela avsnittet.
Redigerat av Mushunt, 13 december 2018 - 11:56.
Postad 13 december 2018 - 12:13
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Bäst är att använda SVT Play-appen, antingen via 4302-boxen, smart-TV, apple-TV etc...
Postad 13 december 2018 - 12:21
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Bäst är att använda SVT Play-appen, antingen via 4302-boxen, smart-TV, apple-TV etc...
Vet inte om det bara är hos mig (4302-box), men börjar man spola eller hoppa fram i appen, så brukar det gå väldigt segt och appen nästan hänger sig.
Ser man hela program från början till slut, så brukar det vara ok.
Postad 13 december 2018 - 13:00
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Vet inte om det bara är hos mig (4302-box), men börjar man spola eller hoppa fram i appen, så brukar det gå väldigt segt och appen nästan hänger sig.
Ser man hela program från början till slut, så brukar det vara ok.
Ok, jag trodde SVT-Play funkade smärtfritt via 4302. Har inte den boxen själv utan använder apple-TV dom gångerna SVT-Play används.
Postad 14 december 2018 - 19:41
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Tolkade det som att du verkade osäker gällande vilken kanalplats du skulle använda.
Japp jag är osäker eftersom jag bytt från 5 till 405 p.g.a. bilden var dålig, men egentligen vill jag ju tillbaka till 5 för att få play i programguiden. Så fort Telia har fixat så man får både HD och Play på samma kanal vill jag använda det.
Nu har jag kört 405 ett tag och orkar inte växla tillbaka till 5an titt som tätt för att se om den blivit i HD. Väljer HD före PLay alla dagar i veckan
Om ni hängt med har jag varit väldigt emot "dumma" initiativ här om att SD ska finnas kvar parallellt p.g.a. mindre plats för inspelningar osv...jag trodde vi hade lämnat 720x576 upplösningen/DVD på andra sidan stenålder. Allt under 1080p borde skrotas enligt mig - men ni kanske sitter kvar med era VHS bandspelare och kollar på gamla avsnitt av macken och Hemsöborna - därför blev jag nästan lite förolämpad haha
Redigerat av e3henri, 14 december 2018 - 19:41.
Postad 14 december 2018 - 19:45
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Nja Playappen (på 4302 - på Chromecast eller Nividia shield fungerar det) har ju dumheten att skicka ut ljudet i 2 kanalig stereo istället för 5.1 eller 2 kanalig pro logic. Låter skiskumt när centerhögtalaren inte är med när man ser på Playappen. Då är gamla SVTr bättre
Postad 14 december 2018 - 22:09
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Nja Playappen (på 4302 - på Chromecast eller Nividia shield fungerar det) har ju dumheten att skicka ut ljudet i 2 kanalig stereo istället för 5.1 eller 2 kanalig pro logic. Låter skiskumt när centerhögtalaren inte är med när man ser på Playappen. Då är gamla SVTr bättre
Får du in telia play appen på nvidia shield?
Postad 16 december 2018 - 21:22
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Får du in telia play appen på nvidia shield?
Jag menade standard SVT play appen (som Telia även lagt in på sin 4302 - som komplett till sin egen playtjänst). Du ser ju två olika SVT på 4302.
Telia play appen gick inte att installera på Android TV sist jag kollade (ca 6 mån sedan) - dock fungerar cast
Postad 17 december 2018 - 12:01
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Vissa kanaler har nu fel klocktid när programmet ska börja, på vissa kanaler så mycket som 3-4 min efter utsatt tid
Då spelar det ingen roll hur många minuter man ställer in på boxen om man ska spela in något?
Varför har det blivit så? Förut hade flera kanaler EXAKT tid om man spelade in något från början till slut
Man vill inte ha massa onödigt material före och efter en inspelning
Postad 17 december 2018 - 21:19
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Ja, TV3 HD verkar t.ex. fel.
Sambon hade time:at in Hjältegalan kl 20:00.
Nu när hon börjar titta så börjar det några minuter in.
Postad 17 december 2018 - 21:31
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Tråkigt, men ställer man in tillräcklig inspelningsmarginal så missas inget.
Postad 17 december 2018 - 21:57
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg
Jo eftersom inspelningsmarginalen gäller alla kanaler som börjar olika slutar olika om skillnaden är 1-4 minuter
Postad 18 december 2018 - 13:45
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
Jo eftersom inspelningsmarginalen gäller alla kanaler som börjar olika slutar olika om skillnaden är 1-4 minuter
Förstår inte vad du skriver nu...
Postad 18 december 2018 - 18:12
Unregisteredc820cdaf
-
Unregisteredc820cdaf
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Du måste ha en box från Telia. Alternativt fungerar det visst med en del smartTV-modeller som har VLAN. Dock endast Samsung vad jag vet.
Postad 18 december 2018 - 18:17
Unregisteredc820cdaf
-
Unregisteredc820cdaf
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Tar upp detta igen😉
Har ju själv kanalpaket och tvbox (arris 4032) från telia. Kan man alltså via VLAN direkt från det trådlösa nätverket till tv Samsung) se sitt kanalpaket då? Måste väl ha ett kort också i själva CA modulen i tv, från telia då också? Finns det ett sådant från telia?
Redigerat av Unregisteredc820cdaf, 18 december 2018 - 18:19.
Postad 18 december 2018 - 18:47
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Tar upp detta igen
Har ju själv kanalpaket och tvbox (arris 4032) från telia. Kan man alltså via VLAN direkt från det trådlösa nätverket till tv Samsung) se sitt kanalpaket då? Måste väl ha ett kort också i själva CA modulen i tv, från telia då också? Finns det ett sådant från telia?
Nej.
Däremot fanns det en app till vissa Samsung-modeller, så att man kunde se på iptv utan boxen. Men jag tror inte de är i drift längre...?
https://forum.telia....ggd-digitalbox/
9 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 8 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|