Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 10 november 2010 - 08:21

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0

Sådär, nu har amazon dragit pengarna och den packas. Lång väntan nu bara innan den hittar hit =)

http://www.youtube.c...h?v=awC34jRxwyw


Coolt, håll oss uppdaterade!
Själv har har förhandsbokat min på Dustinhome och "fick" en switch på köpet. Alltid något :(

#252

Postad 10 november 2010 - 11:42

Unregistered594fe911
  • Unregistered594fe911
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Har min förbokad hos webhallen :D

#253

Postad 10 november 2010 - 12:54

Unregistered4c7aa4c5
  • Unregistered4c7aa4c5
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Har förbokat hos NetonNet och fick svar idag på mailen att den skickas till mig den 18:e. Längtar tills den dyker upp, har kört operativet på en laptop vid TV:n ett tag nu är riktigt nöjd med hur det fungerar.

#254

Postad 10 november 2010 - 14:09

Loor
  • Loor
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Har förbokat hos NetonNet och fick svar idag på mailen att den skickas till mig den 18:e. Längtar tills den dyker upp, har kört operativet på en laptop vid TV:n ett tag nu är riktigt nöjd med hur det fungerar.


Man kanske skulle skippa Webhallen och boka en hos Netonnet istället, dom verkar kunna ge nåt svar på leveransdatum.

#255

Postad 10 november 2010 - 14:43

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

  • 721 inlägg
  • 0

Man kanske skulle skippa Webhallen och boka en hos Netonnet istället, dom verkar kunna ge nåt svar på leveransdatum.


Nån ÅF gav ju leverans typ 15 oktober, osv osv :D

Netonet har inte mer koll än någon annan, de tror/förutsätter de kan leverera den 18:e, men de kan nog inte vara helt säkra. Ja, om inte de har dem fysiskt i lager och är förbjudna att skicka dem före den 18/11, då är det säkert...

#256

Postad 10 november 2010 - 14:50

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Såhär svarade Dustinhome på min leveransförfrågan:
(utgår från att de menar 18/11)

Hej,

Av den information jag kan se nu är den beräknad att komma in 18/9, dock så är detta inte helt bekräftat och datumet kan ändras.

Håll dig uppdaterad så bör vi veta mer snart.

Vänliga hälsningar
xxx

Dustin home
Säljare/Dustin home

Redigerat av Raskus, 10 november 2010 - 15:02.


#257

Postad 10 november 2010 - 16:05

Paatrik
  • Paatrik
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
jag har ett par nooby frågor som kanske inte 100% hör hit men nån kanske orkar svara ändå,

1. idag har jag en lång nätverksslad från routern snyggt dragen till vardagsrummet där den är kopplad till en PS3. Går det att via nån hub/switch(??) placerad i vardagsrummet sen koppla vidare till Boxee boxen eller måste den kopplas med en ny sladd till en egen port i routern?

2. Jag kör HDMI från PS3an till en projektor som bara har en HDMI ingång. Vad finns det för smidiga förgreningar av HDMI så att jag kan switcha mellan PS3 och boxee till projektorns enda ingång? Automatisk switchning så att den känner av vilken av dom som är igång hade varit det coolaste men annars någon manuell omkopplare.

#258

Postad 10 november 2010 - 16:11

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0

jag har ett par nooby frågor som kanske inte 100% hör hit men nån kanske orkar svara ändå,

1. idag har jag en lång nätverksslad från routern snyggt dragen till vardagsrummet där den är kopplad till en PS3. Går det att via nån hub/switch(??) placerad i vardagsrummet sen koppla vidare till Boxee boxen eller måste den kopplas med en ny sladd till en egen port i routern?

2. Jag kör HDMI från PS3an till en projektor som bara har en HDMI ingång. Vad finns det för smidiga förgreningar av HDMI så att jag kan switcha mellan PS3 och boxee till projektorns enda ingång? Automatisk switchning så att den känner av vilken av dom som är igång hade varit det coolaste men annars någon manuell omkopplare.


1. Ja, det går utmärkt att sätta en switch för att dela kabeln till Boxeen och PS3an.
2. Det finns en uppsjö av varianter, både manuella och automatiska. Finns en samlings tråd här

Redigerat av Raskus, 10 november 2010 - 16:11.


#259

Postad 10 november 2010 - 16:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Uppdatering på NetonNet:

Bli bland de första med Boxee Box! Endast ett fåtal kommer finnas vid lansering så boka redan idag. Boxee Box kommer skickas ut vecka 46.

Kunder som har beställt innan vecka 45 kommer få från vår första leverans.


Testet är uppe igen:
http://www.netonnet....tent/info/boxee

Har du frågor som du vill ha svar på angående Boxee Box så skriv dem på vår Facebook så ska vi försöka ge dig svaren!


Angående att starta Boxee med fjärren:

Självklart kan du starta Boxee Box med fjärrkontrollen, den går också att stänga av fast detta görs via menyn högst upp.



#260

Postad 10 november 2010 - 16:56

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Tänk dock på att NetonNets recension inte baserar sig på v1.0.
Av/påstängningsrutiner m.m. har ändrats m.m som Eli bekräftat.
Så många av svaren kan vara inaktuella tills uppdateringen är ute.

#261

Postad 10 november 2010 - 17:00

Paatrik
  • Paatrik
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

1. Ja, det går utmärkt att sätta en switch för att dela kabeln till Boxeen och PS3an.
2. Det finns en uppsjö av varianter, både manuella och automatiska. Finns en samlings tråd här


2. Tack, det verkar ju finnas en uppsjö billiga varianter. Jag antar att man inte behöver lägga mycket pengar för att inte få försämrad bildkvalitet utan det är mer fancy funktioner man betalar för, eller? Dom jag har hittat har flera ingångar men bara en utgång eller tvärtom. Kan någon tipsa om en som har flera ingångar och flera utgångar?

#262

Postad 10 november 2010 - 17:10

Jmedia
  • Jmedia
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Tänk dock på att NetonNets recension inte baserar sig på v1.0.
Av/påstängningsrutiner m.m. har ändrats m.m som Eli bekräftat.
Så många av svaren kan vara inaktuella tills uppdateringen är ute.


Varför ta bort det?

Soft att kunna ställa frågor. Får väl kanske skjuta iväg en fråga.

Redigerat av Jmedia, 10 november 2010 - 17:17.


#263

Postad 10 november 2010 - 17:13

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Varför ta bort det innan launch?

Vem har nämt "ta bort"?
Skrev att svaren kan vara inaktuella dvs funktionallitet kan vara ändrad

Kanadensarna kan gå in affärerna och hämta upp sina nu. De är tillgängliga innan partyt ikväll :D

#264

Postad 10 november 2010 - 17:21

Jmedia
  • Jmedia
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Vem har nämt "ta bort"?
Skrev att svaren kan vara inaktuella dvs funktionallitet kan vara ändrad

Kanadensarna kan gå in affärerna och hämta upp sina nu. De är tillgängliga innan partyt ikväll :D


Eftersom NN bekräftar att man kan starta den med fjärren så skulle de isf tagit bort eftersom andra säger att man ej kan det.

#265

Postad 10 november 2010 - 17:31

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Jag ska vara extremt tydlig nu så det inte kan förekomma någa missförstånd vad ändrad funktionallitet mellan två firmware innebär.

I dagsläget är 0.9.2xxx något enda firmware till Boxee Box. (Detta är bekräftat)

Alla svar utanför Boxee baseras på erfarenhet av ovanstående version

Boxee Dev team är de enda som har kört 1.0

Tills 1.0 är public kan funktioner lagts till eller tas bort.

Med andra ord KAN ett svar vara inaktuellt. Märk att jag skriver KAN med stora bokstäver nu.

svårare än så är det inte.

#266

Postad 10 november 2010 - 18:08

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0

Har förbokat hos NetonNet och fick svar idag på mailen att den skickas till mig den 18:e. Längtar tills den dyker upp, har kört operativet på en laptop vid TV:n ett tag nu är riktigt nöjd med hur det fungerar.


När beställde du , jag beställde den 14 okt och har inte fått någon bekräftelse ännu.

#267

Postad 10 november 2010 - 21:52

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Var får man nyheterna från Boxee själva? Någon länk till forum?

#268

Postad 10 november 2010 - 23:13

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Var får man nyheterna från Boxee själva? Någon länk till forum?

Glömde du bort att Google existerar? :D
http://forums.boxee.tv/

Boxee's here! Unboxing

Redigerat av distortion2, 10 november 2010 - 23:16.


#269

Postad 10 november 2010 - 23:50

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

oops. some people already got their Boxee Boxes from Amazon today... the boxes will auto-update to the new version by tomorrow.

via boxee twitter

mer
http://blog.boxee.tv...nch-party-live/

#270

Postad 11 november 2010 - 01:54

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
livestreamen från eventet funkar inte :)
engadget har en live blog
http://www.engadget....r...&refresh=60

#271

Postad 11 november 2010 - 02:16

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Boxee Box starts shipping, new Boxee version, Netflix and Hulu Plus too
Posted: Wed, 10 Nov 2010 14:00:48 +0000

The Boxee Box by D-Link is launching today in 33 countries with a brand new version of the software. You can order yours here.

If you have been spending more and more time watching videos on your computer and would like to be able to watch the same stuff on your TV screen, we think the Boxee Box is the best way to do it.

Here is why:
Tons of Movies and TV Shows, Netflix, VUDU and Hulu Plus

There is a whole generation out there for whom Movies and TV shows are synonymous with Netflix and Hulu. We have some good news for these users. Both Netflix and Hulu are going to be part of the Boxee Box.

If you’re like us, you are a Netflix member instantly watching unlimited TV episodes & movies, and you want to rent new titles from a service like VUDU. It’s a killer combo and both will work great for you on Boxee.

Yes. We’re planning to bring Netflix to the Boxee Box before the end of the year.

We are also working with Hulu to bring Hulu Plus to the Boxee Box. We are very excited about the opportunity to work together to provide a Hulu experience that is optimized for the TV and the Boxee Box. We think you will love it!

This in addition to the thousands of movies and shows you can already access on Boxee. From services such as MUBI, OpenFilm, IndieMoviesOnline, and EZTakes.

Full HD all the way

You bought a TV that supports True HD and maybe even set up a surround system. Boxee can put them both into great use. Boxee plays videos in 1080p at 60fps without breaking a sweat and it will pass through 5.1 and 7.1 audio to your receiver.

The Internet has lots of 1080p videos (even YouTube), your new digital camera may also be able to produce 1080p videos. There is no reason to settle for 720p.
We eat codecs

The world of digital video is a gory mess. There are numerous codecs, video formats, audio formats, subtitle standards and people to mix them all together. The result is that your hard drive is likely filled with some weird Frankenstein files that make other devices choke.

Not all media players are made the same. We put some crazy hours going through a checklist of videos we thought the Boxee Box should be able to play. In Boxee playback you can trust. We think we have the best and most exhaustive player.

MKV, SSA, PGS, AC3, VC1, TS, H264, FLV, ASS, AVI, OGG, ISO, M2TS, VOB, SRT, AAC, FLAC, may be (should be) meaningless acronyms for some of the people reading this post, but they matter a lot when you click on a file and want play it rather than get an error message.
Waste hours watching videos shared on Twitter and Facebook

I can’t remember the last time I channel surfed on my TV (I don’t have cable now.., but even when I had one..). It is a frustrating, inefficient way to get to something you like in the age of the Internet, recommendation engines, social networks, etc.

It’s time for the TV experience to catch up.

Connect your Twitter or Facebook account to Boxee and get a feed of funny, thought provoking (well depends on who you follow) videos directly to your TV.

Search

I usually have no idea what I want to watch when I sit down on the couch, so seeing what my friends have shared or browsing through Netflix recommendations is what I usually do, but for the cases where I know I want to watch a clip from last night’s Colbert Report or a music video I heard about Search is the answer.

In Boxee you are always a click away from a search bar that lets you search the Boxee TV Shows, Movies and Apps libraries as well as the entire web for videos. Even better, the Boxee Box will start searching as soon as you start typing… it’s like Quiksilver for your TV.

HTML5 FTW

Frankly we would hate to see the future of made for TV experiences be built on top of a couple of proprietary app platforms that result in a bunch of disconnected islands. We hope the future of made-for-TV apps will be HTML based, so everything is linkable, searchable, shareable, etc. The stuff that makes the web great.

Boxee now supports HTML5 apps, which means that if you write an HTML page designed for 10ft it will work on any Boxee and Google TV devices, and hopefully other platforms will embrace this trend rather than try and invent their own platforms, which makes life hard for content owners, developers and ultimately slows down innovation in this space.

NY Times, HBO, Turner, USA Today, Vimeo, YouTube and many others have already created HTML5 Apps. We hope thousands more will follow.

Zef Side
And a browser, too

We are not big believers of browsing the generic web on the TV screen. Your laptop, tablet or mobile phone are much better devices for that purpose, but there are a lot of videos out there that you can only reach by opening a browser or typing a URL, so the Browser is kind of a fall-back in case there is no easier, quicker, cleaner option of getting to a video you want to watch.

This version of Boxee includes a beta version of our WebKit browser. You can type any URL go interact with the webpage, fill a form, launch a video in fullscreen. It’s not the greatest experience, but it usually gets the job done.
Changes to the user interface

For those of you of who have been using the Boxee Beta, this version includes quite a few UI changes.

Home Screen: The home screen of Boxee is simpler making it easier to navigate for new users. It features content or apps we believe are worth checking out and big, clear links to the main sections of Boxee

Menu: We made some big changes to the main menu. You can bring it up by clicking the Menu button. It enables you to quickly navigate through TV Shows, Movies and Apps or search for something.

Music / Photos: We’ve really focused this version of Boxee on video. With that in mind we decided to push music and photos into the files menu until we give it a little more TLC.

New Apps:

VEVO is the web’s number one premium music video service with over 1.1 billion worldwide streams and nearly 60 million unique visitors in the U.S. and Canada each month. They’ve done an amazing job at giving people one coherent place to get great high quality vids from today’s top artists. Building an app with VEVO was a no-brainer.

You’ll get access to

* the latest videos featured on VEVO,
* channels curated by VEVO like throwback hip-hop, alt rock, and Indie
* up close interviews, impromptu performances caught on tape, and other videos
* the Top 10 videos on VEVO and across major genres this week

So jump into the app and turn your TV into a music video jukebox.

Vice Magazine is one part Lonely Planet, one part National Geographic, one part Vogue, one part Nightline, and one part Hot or Not… If you’re looking for a gateway into underground culture anywhere in the world, chances are someone from Vice has the keys, which is why we’re excited to have VBS.TV, a video offshoot of Vice now on Boxee.

The brainchild of Shane Smith, Eddy Moretti, Suroosh Alvi and Spike Jonze, the Vice Broadcasting System (VBS) is a web-only network that streams a mix of domestic and international news, pop and underground culture coverage, and the best music in the world. People have used words like eclectic, smart, funny, shocking, and revolutionary to describe VBS, but we prefer to think of them as a shining example of fresh, interesting content that might be too interesting for mainstream TV.

Lastly, Accuweather has been kind enough to give us access to their weather API to build out a good looking app on Boxee. We still don’t know which way high and low pressure systems turn, but we figure the weather channel makes money so there’s got to be something to this. They’ve been a great partner and we look forward to bringing more apps



#272

Postad 11 november 2010 - 07:15

Jmedia
  • Jmedia
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Ingen ny update ute?

#273

Postad 11 november 2010 - 09:35

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0

Ingen ny update ute?


Humm, det är ju fortfarande mitt i natten i USA

#274

Postad 11 november 2010 - 09:46

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Hi Everyone,

Make sure you update to version 1.0 when it's out. The current 0.9 version is not good for anything beside updating to the final 1.0 Most of the problems I see here are already solved.

Eli.


Det var precis det jag sa. Svaren med 0.9 betan kommer vara inaktuella... det är för många buggar.

Redigerat av Unregistered577c6879, 11 november 2010 - 09:46.


#275

Postad 11 november 2010 - 10:18

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

  • 317 inlägg
  • 0
någon som vet om windowsversionen kommer uppdateras till 1.0 nu också?

#276

Postad 11 november 2010 - 10:25

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det var precis det jag sa. Svaren med 0.9 betan kommer vara inaktuella... det är för många buggar.


Så updaten är släppt alltså?

#277

Postad 11 november 2010 - 10:26

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0
Då var ett ex bokat hos Komplett, ska bli kul att få lägga vantarna på! :)

#278

Postad 11 november 2010 - 10:28

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Så updaten är släppt alltså?

Nej inte ännu vad jag kan se. Det är fortfarande natt

#279

Postad 11 november 2010 - 10:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Nej inte ännu vad jag kan se. Det är fortfarande natt


Sitter du på en maskin eller?

#280

Postad 11 november 2010 - 10:29

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0

någon som vet om windowsversionen kommer uppdateras till 1.0 nu också?


Nej, 1.0 kommer vara exklusiv för Boxee box under en tid.

#281

Postad 11 november 2010 - 10:31

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Sitter du på en maskin eller?

Nej inte ännu.

#282

Postad 11 november 2010 - 10:40

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Recension från Hometheater.co.il

#283

Postad 11 november 2010 - 13:19

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
http://www.ifixit.co...Teardown/4109/1
Fläkten verkar ju gå att byta ut om man tittar på bilderna. Så möjligt att man kan ta isär allt och sätta det i en annan låda om man stör sig på konstruktionen.


Intel Atom CE4110 SOC processor

Wolfson WM8524G stereo DAC

AKM 8137A multi-clock generator

Nanya 1035 NT5CB128MCN-CG 512 MB DDR3 SDRAM (1/2 total RAM capacity)

RealTek RTL8201N 10/100 Ethernet PHYceiver

FE1.1 USB 2.0 HUB LG3A924A6180

Toshiba NF3662 TC58NVG3S0ETA00 1 GB NAND Flash

LB TS21C HF 1031S

Microchip PIC24FJ64GA004-I/PT 16-bit flash microcontroller

Nanya NT5CB128M8CN-CG 512 MB DDR3 SDRAM (1/2 total RAM capacity)

Redigerat av Unregistered577c6879, 11 november 2010 - 13:30.


#284

Postad 11 november 2010 - 13:34

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

...the issue is remote pairing. Hold down the Select button for 5sec in close proximity to the box you want to pair

Kan vara bra att veta när man ska synca fjärren.

#285

Postad 11 november 2010 - 13:38

nydan
  • nydan
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Efter mycket research så förhandsbokade jag en boxee box hos elgiganten :) hoppas bara att det inte blir alltför mycket fördröjning nu . Förhoppningen är också att de löser bd iso menyer men inte hela världen om det inte funkar heller. Återstår att se om man ska använda rf fjärren eller min logitech harmony 550. Hur resonerar ni andra ska ni använda multifjärr??

MVH Mattias

#286

Postad 11 november 2010 - 13:48

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Efter mycket research så förhandsbokade jag en boxee box hos elgiganten :) hoppas bara att det inte blir alltför mycket fördröjning nu . Förhoppningen är också att de löser bd iso menyer men inte hela världen om det inte funkar heller. Återstår att se om man ska använda rf fjärren eller min logitech harmony 550. Hur resonerar ni andra ska ni använda multifjärr??

MVH Mattias

Lite surt att den inte är bakbelyst eller vad det heter på svenska,sedan var det som jag misstänkte att web browsern bara var en nödlösnings grej för typ o kolla nån flash film på.Kunde man ju lista ut när dom inte ens hade fixat en favorit funktion på den.
Läste jag att det kommer en backlit fjärr senare eller drömde jag tro? Jag har en harmony one själv kanske den funkar...
Jag har en pch c-200 redan så är inte säker på vad jag "vinner" på o skaffa en sån här hehe Nån får gärna lista alla funktioner som denna har som ingen annan media streamer har som redan är släppta här.

Redigerat av Unregistered40562de1, 11 november 2010 - 13:51.


#287

Postad 11 november 2010 - 13:53

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Det kommer en netflix-fjärr till usa sa de på presskonferencen. Något annat vet jag inte.

#288

Postad 11 november 2010 - 15:18

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
edsvallakung:

Dom kommer säkert komma med "favoriter" för web-browsern! Att det skulle vara en nödlösning tror jag inte på!

Skillnaden med denna mot tex Popcorn Hour är ju i mångt och mycket den hårdare knytningen mot nättjänster... den kommer nog klarar det bättre tack vare snabbare hårdvara. Sen skulle jag tro att de nya maskinerna blir mer lättanvända. Men det klarar ju inte BD-skivor... det gör din maskin!!

Men du har ju även en spännande maskin i din C-200... där har ju precis släppts NMJ Network Media Jukebox och sen kommer ju en APP store från Syabas, så det känns väl som Syabas börjar få ordning på prylarna

#289

Postad 11 november 2010 - 15:24

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
http://www.engadget....ook-at-that-he/
textversion av info från ifixit

#290

Postad 11 november 2010 - 15:46

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Efter mycket research så förhandsbokade jag en boxee box hos elgiganten :) hoppas bara att det inte blir alltför mycket fördröjning nu . Förhoppningen är också att de löser bd iso menyer men inte hela världen om det inte funkar heller. Återstår att se om man ska använda rf fjärren eller min logitech harmony 550. Hur resonerar ni andra ska ni använda multifjärr??

MVH Mattias


Ska du använda din Harmony så måste du skaffa en MCE kompatibel IR USB-sticka. Hoppas att Logitech tar fram en sådan till Boxee så man slipper strula med en själv.

#291

Postad 11 november 2010 - 16:49

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Rätta mig om jag har fel.

Om jag har en NAS så kan jag föra över filer till den från min laptop och sedan köra filmer osv från NAS:en via usb till Boxeen?

Mvh

#292

Postad 11 november 2010 - 16:53

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0

Rätta mig om jag har fel.

Om jag har en NAS så kan jag föra över filer till den från min laptop och sedan köra filmer osv från NAS:en via usb till Boxeen?

Mvh


Ja, men varför inte streama filmerna från NAS:en via nätverket?

#293

Postad 11 november 2010 - 16:59

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Munkee:

Som Ottovonkopp säger så brukar de flesta köra en NAS mot nätverket, disken finns då alltid tillgänglig via nätverket, du kan föra över vad du vill när du vill. Dessutom är det så att de USB portar som finns på NAS:ar normalt sett är gjorda för usb-stickor o diskar, tror inte så många klarar direktkoppling med NAS:en som disk.

#294

Postad 11 november 2010 - 17:09

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Jag är rädd att det ska bli för segt.. därför tänkte jag att jag skulle ta hem filer direkt till NAS:en och sedan köra den trådad till Boxeen som en extern hdd.

#295

Postad 11 november 2010 - 17:19

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Kanelbulle: att den var en nödlösning browsern bsaerar jag på detta som dom postade själva :
Zef Side
And a browser, too

We are not big believers of browsing the generic web on the TV screen. Your laptop, tablet or mobile phone are much better devices for that purpose, but there are a lot of videos out there that you can only reach by opening a browser or typing a URL, so the Browser is kind of a fall-back in case there is no easier, quicker, cleaner option of getting to a video you want to watch.

This version of Boxee includes a beta version of our WebKit browser. You can type any URL go interact with the webpage, fill a form, launch a video in fullscreen. It’s not the greatest experience, but it usually gets the job done.

#296

Postad 11 november 2010 - 17:24

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Vill du surfa webben med flera tabbar och bookmarks så är google-tv eller htpc du ska titta på.
Vill du ha en mediaspelare så är det Boxee du ska titta på.

#297

Postad 11 november 2010 - 17:30

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Vill du surfa webben med flera tabbar och bookmarks så är google-tv eller htpc du ska titta på.
Vill du ha en mediaspelare så är det Boxee du ska titta på.

Tro mig jag ska titta på den ,men det hade ju varit trevligt om man haft en nice webläsare också när dom nu tom fixat en minikeyboard.Men nu vet vi vad den var till att fylla i formulär osv för enstaka bruk så nu kan vi gå vidare.

#298

Postad 11 november 2010 - 17:40

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Tro mig jag ska titta på den ,men det hade ju varit trevligt om man haft en nice webläsare också när dom nu tom fixat en minikeyboard.Men nu vet vi vad den var till att fylla i formulär osv för enstaka bruk så nu kan vi gå vidare.

Man bör nog inte räkna ut boxee webbläsare ännu, det lär komma uppdateringar eftersom som utökar stöd som bookmarks mm
Men prio är ju inte att Boxee ska vara centrerat kring webbläsaren som Google TV. Det är två olika koncept.

#299

Postad 11 november 2010 - 17:44

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

I believe the update to v1.0.x is available: Settings > System > Update >
Check for update.

bekräftat av flera källor nu

Redigerat av Unregistered577c6879, 11 november 2010 - 18:03.


#300

Postad 11 november 2010 - 18:15

Unregistered43229
  • Unregistered43229
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Om man har en vpn tjänst som kan tilldela dig ett usa ip, kan man få boxen att koppla upp via den så man kan
utnyttja netflix och andra liknande tjänster som kommer till den?

Redigerat av Unregistered43229, 11 november 2010 - 18:15.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Hemmabiotidningen nr.10 2024
    Elias
    2024-09-25 19:37:23
  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.