Är inget som sålts här i tråden.
10.1 Privatpersoner annonserar i marknaden
"Marknaden" erbjuder privatpersoner (inte företag) en möjlighet att under köpes, säljes och bytes gratis utannonsera varor (inte tjänster) tillhörande de områden som MinHembio eller Prisjakt behandlar och som i övrigt följer våra regler. I och med detta så tillåter vi inte annonsering eller länkar till annonser i forumet, signaturen, avataren, galleriet eller i lämnade omdömen. En annons får inte heller vara utformad som en länk till annat försäljningsställe än ovan nämnda marknad.
Du får inte annonsera alltså. Man får inte säga, jag har y och x, skicka PM med bud etc. Känsligt och känsligt, om jag tillåter att vissa gör det så kan ju alla göra det, och det är väl ingen som vill ha ett forum fullt av annonser. Anledningen till att det inte är det nu är ju för att denna regel har hållits genom åren.
Att forumets regler är hårdare kring hack/pirater än hat i allmänhet är lite konstigt
Vet inte riktigt vad du menar med "hat i allmänhet" men jag, som ansvarar för spelforumet, tillåter inte hat i den här delen heller om det var det du menade. Sen har jag inte tid att hålla koll på hela forumet och vi få som modererar håller inte heller samma nivå överallt.
Sedan vad du gör på din fritid är förstås din sak, men för många år sedan hade vi problem med att piratdiskussioner kom upp hela tiden så fort någon spelade ett spel som inte hade släppts (bland annat). Det är lättast att eliminera diskussionerna helt och hållet, även om det gäller gamla spel.
Otacksamt jobb att vara moderator.
Japp.