Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One - Allt som du behöver veta

408 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 28 maj 2013 - 21:39

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 815 inlägg
  • 0
Alla som är rädda för att bli spionerade borde iaf känna sig lättade...eller?
http://www.gamereact...

Förstår fortfarande inte om den måste vara inkopplad dock.

#252

Postad 28 maj 2013 - 21:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Alla som är rädda för att bli spionerade borde iaf känna sig lättade...eller?
http://www.gamereact...tt+st%E4nga+av/

Förstår fortfarande inte om den måste vara inkopplad dock.


varför vill man ha den här maskinen? seriöst?? varför vill man ha en jävla xbox överhuvudtaget?


##Gamereactor.

#253

Postad 28 maj 2013 - 21:55

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 637 inlägg
  • 0
Ja folk verkar att älska att hata ms

#254

Postad 28 maj 2013 - 22:11

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Tycker dock det verkar var min tanke där att dra ur nätsladden.
"Yes, you can turn the system completely off. This would use no power and turn everything off." ;)

#255

Postad 28 maj 2013 - 22:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

The Xbox team has been working for years for this big day, with great anticipation for fan’s reaction to our big reveal. The Xbox Reveal event drove record-breaking viewership – with over 8.45 million people watching the Xbox Reveal event in the first 24 hours, rivaling one of the top-most concurrent streamed events of all time.

On Xbox.com, we nearly tripled our previous concurrency record – with almost three times as many people watching the livestream at the same time, versus any other major event in Xbox.com history. According to our friends at Akamai, our streaming partner, the Xbox Reveal event was among the most watched live broadcasts delivered by Akamai in their history, nearly doubling peak traffic records and eclipsing concurrent viewership high-water marks set by events such as the 2010 World Cup, Royal Wedding in 2011, and 2012 election night.

While a massive success online, millions of TV viewers also tuned in. Nielsen reports over 1.73 million people tuned into our briefing on SPIKE TV and the Xbox Reveal event was the #1 television show for Men 18-34 at 10 am on May 21.



#256

Postad 28 maj 2013 - 22:21

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 637 inlägg
  • 0
Så nästan hela Sveriges befolkning kollade, vad gjorde resten av världen? Märkliga människor

#257

Postad 29 maj 2013 - 07:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Nu ändras reglerna lite för kinect. Lägg märke till att ms smyger in fisinformation här och var, rätt diskret och det troligtvis pga alla kritik. Phil harris sa till kokatu att det blir nypris på begspel via en fee. Yes. Det togs bort efter ett par dagar. Nu ändras kinectreglerna också.

Jag måste säga att det här beteendet är förkastligt av ett av världens största företag. Det är extremt frustrerande att ms leker med gamers åt höger och vänster och helt otroligt respektlöst!

#258

Postad 29 maj 2013 - 07:39

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Nu säger inte jag att du har fel men när sades det att kinect måste vara på (och ikopplad)?

Men varför rasa, är inte det bra, att den ev inte måste vara inkopplad/påslagen?

#259

Postad 29 maj 2013 - 07:41

rinten
  • rinten
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Hahaha, jag måste i alla fall säga att man får underhållning om man följer utvecklingen av den här generationens släpp. Dagens it-samhälle med twitter och allt annat skit gör att minsta citat blåses upp och blir sanningar huggna i sten. Nästa dag visar det sig att någon annan säger något (ibland samma sak) som tolkas som det rakt motsatta.

Om man är så naiv så man tror på allt som alla "säkra källor" hittils har förmedlat då har jag full förståelse för att man är frustrerad och på gränsen till ett nervöst sammanbrott. Ta det lugnt. Det blir nog bra i slutändan :)

#260

Postad 29 maj 2013 - 07:46

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0

Nu ändras reglerna lite för kinect. Lägg märke till att ms smyger in fisinformation här och var, rätt diskret och det troligtvis pga alla kritik. Phil harris sa till kokatu att det blir nypris på begspel via en fee. Yes. Det togs bort efter ett par dagar. Nu ändras kinectreglerna också.

Jag måste säga att det här beteendet är förkastligt av ett av världens största företag. Det är extremt frustrerande att ms leker med gamers åt höger och vänster och helt otroligt respektlöst!

För det första så är det inte hugget i sten bara för att Phil Harris har kläckt ur sig något.
Men okej säg att MS har ändrat sig pga klagomål från upprörda gamers som dig, och anpassar sin produkt därefter. När du nu får som du vill så blir du förbannad för det också?

Respektlöst? Det är väl snarare respektfullt att dom lyssnar. Jag fattar inte...

Redigerat av SejLax, 29 maj 2013 - 07:51.


#261

Postad 29 maj 2013 - 07:57

disagio
  • disagio
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Nu ändras reglerna lite för kinect. Lägg märke till att ms smyger in fisinformation här och var, rätt diskret och det troligtvis pga alla kritik. Phil harris sa till kokatu att det blir nypris på begspel via en fee. Yes. Det togs bort efter ett par dagar. Nu ändras kinectreglerna också.

Jag måste säga att det här beteendet är förkastligt av ett av världens största företag. Det är extremt frustrerande att ms leker med gamers åt höger och vänster och helt otroligt respektlöst!


Ja det är verkligen helt förkastligt och respektlöst att ta till sig kritik och försöka anpassa sig efter vad folk vill ha, att dom bara vågar!

#262

Postad 29 maj 2013 - 08:07

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0
Hehehe - det viktiga verkar vara att klaga...vad man klagar på eller varför spelar mindre roll...

Om det stämmer att Sony tänkt köra på 2GB minne från början men ändrade sig till 8GB på grund av MS borde ju till och med de mest inbitna kritikerna inse fördelarna med att ha två starka spelare på konsolmarknaden?

#263

Postad 29 maj 2013 - 08:24

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Nu ändras reglerna lite för kinect.

Jag måste säga att det här beteendet är förkastligt av ett av världens största företag.


Allvarligt? Låt oss säga att det som Phil Harrison kläckte ur sig hade ens ett uns sanning (fast med tanke på att resten av MS hela tiden sagt emot honom ger jag inte honom mycket cred) och det var något som MS hade verkligen tänkt sig. Nu ändrar de sig efter shit-stormen och då är det beteendet förkastligt?

Skum inställning.

För övrigt kommer inte Microsoft ens in på plats 60 i världens största företag.

#264

Postad 29 maj 2013 - 08:36

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 637 inlägg
  • 0
Verkar bekräftat att headset inte kommer funka. Känns riktigt surt.

http://m.ca.ign.com/...gaming-headsets



#265

Postad 29 maj 2013 - 08:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Förstår inte hur 300000 virtuella servrar ska kunna göra One mer kraftfull. Redan efter ett halvår när de sålt 3 miljoner konsoller så blir det värdelöst. Då ska 10 konsoller dela på en virtuell maskin.
Totalt bullshit att det kommer ge ngn som helst synbar prestandavinst.

#266

Postad 29 maj 2013 - 09:06

rinten
  • rinten
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

Förstår inte hur 300000 virtuella servrar ska kunna göra One mer kraftfull. Redan efter ett halvår när de sålt 3 miljoner konsoller så blir det värdelöst. Då ska 10 konsoller dela på en virtuell maskin.
Totalt bullshit att det kommer ge ngn som helst synbar prestandavinst.


Nja dom tre miljonerna kommer ju inte att vara igång samtidigt och sedan finns det ju all möjlighet att bygga ut kapaciteten på servrarna.

Frågan är ju hur mycket kapacitet som utvecklarna egentligen kan och vågar lägga serverside och vad det kostar att köpa in sig i serverutrymmet? Kan man exempelvis göra ett MMORPG med alla karaktärer serverside...

#267

Postad 29 maj 2013 - 09:07

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Jag förstår vad du menar, men 3 miljoner sålda konsoller är ju inte samma sak som 3 miljoner samtidigt uppkopplade och hårt belastande konsoller. Jag har ingen aning om vad cloud-makapären kan tänkas användas till men jag antar att om det blir lyckat så har dom möjlighet att utöka antalet servrar.

Edit:
Oops, too slow. :)

Redigerat av SejLax, 29 maj 2013 - 09:07.


#268

Postad 29 maj 2013 - 09:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Nja dom tre miljonerna kommer ju inte att vara igång samtidigt och sedan finns det ju all möjlighet att bygga ut kapaciteten på servrarna.

Frågan är ju hur mycket kapacitet som utvecklarna egentligen kan och vågar lägga serverside och vad det kostar att köpa in sig i serverutrymmet? Kan man exempelvis göra ett MMORPG med alla karaktärer serverside...


Vi får se. Är rätt säker på att det bara är nys alltihopa.

#269

Postad 29 maj 2013 - 09:59

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

Är det sjätte gången nu eller? ;)

Men va fan...

Driver folk med oss at this point?

Kolla vad jag hittade:

Postad bild

Sorry, men såg den inte postad i tråden tidigare - man har inte klickat på alla länkar som postats...

#270

Postad 29 maj 2013 - 10:14

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Varning för foliehattar!
https://www.flashback.org/t2151764

#271

Postad 29 maj 2013 - 10:25

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
En sak är säker, om de inte gör om i sin modell för att ta betalt kommer aldrig xboxen att slå i de andra paradgrenarna förutom spel, dvs tv och film. Tror inte många svenskar vill betala en xbox Guld för 69 kr i månaden UTÖVER sitt vaniga tv-abonnemang och netflix-abonnemang bara för att få "äran" att köra det på xbox one.

xbox guld anser jag ska vara för premiumtjänster kopplade till live och gaming, inte för något så trivialt som att köra netflix. Appletv klarar sig bra utan att ta betalt...

För övrigt är det väldigt mycket spekulationer och väldigt lite fakta om HUR saker och ting ska fungera, så den som väntar får se. Man kan ju alltid hoppas att MS har lärt sig lite från de åren de har haft xbox som spelplattform och media center som TV/mediaplattform. Det borde bli något bra i slutänden kan man ju tycka.
/S

#272

Postad 29 maj 2013 - 10:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 3
Ja, det är förkastligt. Respektlöst mot oss spelare. Kolla i tråden, jag har försvarat ms konstant, men nu blir jag less. Finns inga seriösa företag som arbetar på det här sättet, det börjar ju likna EA ffs. Visst kan man ändra sig, men seriöst, fanns ingen på företaget som kunde förutse detta? Ingen? Vansinnig groupthink i ledarstaben iaf.

Begspel kostar som nya. Nej, begspel kommer fungera som vanligt.
Nätuppkoppling kommer behövas varje dag. Nej, i vissa situationer kommer det inte behövas.
Kinect måste användas hela tiden. Nej, den går att stänga av.

Kan ms inte bara sluta skita i sängen och säga följande:
Vi ber om ursäkt för allt flippflopande. Vi gjorde en dålig presentation och den efterföljande informationen har skötts dåligt från centralt håll. Nu är det såhär: det finns ingen drm på spelen. Man spelar med en skiva och får sälja den när man vill. Inga extra avgifter. Nätuppkoppling kommer behövas en gång i veckan för att verifiera att konsolen inte blivit ändrad på med olika former av mjuk eller hårdvara som inte är godkända av ms corp. Kinect är ett tillbehör, men den går att stänga av även när man spelar, helt valfritt om man vill använda sig av den kontrollmöjligheten.

Så. Var det så svårt?


#273

Postad 29 maj 2013 - 11:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

En sak är säker, om de inte gör om i sin modell för att ta betalt kommer aldrig xboxen att slå i de andra paradgrenarna förutom spel, dvs tv och film. Tror inte många svenskar vill betala en xbox Guld för 69 kr i månaden UTÖVER sitt vaniga tv-abonnemang och netflix-abonnemang bara för att få "äran" att köra det på xbox one.

xbox guld anser jag ska vara för premiumtjänster kopplade till live och gaming, inte för något så trivialt som att köra netflix. Appletv klarar sig bra utan att ta betalt...

För övrigt är det väldigt mycket spekulationer och väldigt lite fakta om HUR saker och ting ska fungera, så den som väntar får se. Man kan ju alltid hoppas att MS har lärt sig lite från de åren de har haft xbox som spelplattform och media center som TV/mediaplattform. Det borde bli något bra i slutänden kan man ju tycka.
/S


Exakt därför jag inte kommer köpa One. Vägrar betala extra för tjänster som är gratis på alla andra platformar.

Ja, det är förkastligt. Respektlöst mot oss spelare. Kolla i tråden, jag har försvarat ms konstant, men nu blir jag less. Finns inga seriösa företag som arbetar på det här sättet, det börjar ju likna EA ffs. Visst kan man ändra sig, men seriöst, fanns ingen på företaget som kunde förutse detta? Ingen? Vansinnig groupthink i ledarstaben iaf.

Begspel kostar som nya. Nej, begspel kommer fungera som vanligt.
Nätuppkoppling kommer behövas varje dag. Nej, i vissa situationer kommer det inte behövas.
Kinect måste användas hela tiden. Nej, den går att stänga av.

Kan ms inte bara sluta skita i sängen och säga följande:
Vi ber om ursäkt för allt flippflopande. Vi gjorde en dålig presentation och den efterföljande informationen har skötts dåligt från centralt håll. Nu är det såhär: det finns ingen drm på spelen. Man spelar med en skiva och får sälja den när man vill. Inga extra avgifter. Nätuppkoppling kommer behövas en gång i veckan för att verifiera att konsolen inte blivit ändrad på med olika former av mjuk eller hårdvara som inte är godkända av ms corp. Kinect är ett tillbehör, men den går att stänga av även när man spelar, helt valfritt om man vill använda sig av den kontrollmöjligheten.

Så. Var det så svårt?


Tror inte de själva ens vet hur det ska fungera. Risken finns de stressat ihop ngt och att det är därför det är så konstig information. Kan ju vara så att ingenting är 100% klart än. Det förklarar isf den splittrade informationen.

Redigerat av Unregistereddc471864, 29 maj 2013 - 11:20.


#274

Postad 29 maj 2013 - 11:49

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0
Tycker ändå man får vara lite pragmatisk med tanke på att det är lååångt kvar till släpp. Men visst, å andra sidan skulle man kunna tycka att saker och ting borde vara kristallklart med tanke på hur lång tid de har haft på sig med kommande generation.

Vad gäller att betala extra för live har jag ingenting emot det så länge det ger något mervärde. Att behöva ha guld för netflix samtidigt som det var gratis och (vad jag hört) hade bättre bildkvalitet på PSN kändes sådär. Har för mig viaplay kräver premium på PSN så jag vet inte om man kan förutsätta att allt kommer vara gratis där nästa generation...

#275

Postad 29 maj 2013 - 11:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Så. Var det så svårt?

Som jag spekulerat tidigare så hade de antagligen en plan, nu måste de ändra den baserat på responsen. Men då gäller det att man gör de rätt och inte bara häver ur sig något i en intervju. De måste nu koordinera informationen, lägga upp en ny plan och presentera den när alla enats om det för att undvika missförstånd. Det är därför alla deras svar på allting nu är "information kommer senare" (typ E3). OM de nu ändrar sig från den inställning de haft så är det ju fantastiskt vad folk i så fall kan påverka nu för tiden med sociala media.

Sony gör likadant, de hade också tänkt köra på DRM, men nu har de bombats med tweets ##PS4NoDRM etc och de får också ändra sig. Men de kör en annan taktik, de svarar med "Wow, vi har såna passionerade gamers och Playstation-fans, it's unbelievable!!!" och låter MS få all skit. Sony har varit smartast.

#276

Postad 29 maj 2013 - 12:05

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
http://www.giantbomb...mind/1100-4648/

"A few months ago, if you'd told me Microsoft would completely annihilate what positive momentum it had going into E3 with an awkward series of awkwardly contradictory PR messages, I wouldn't have thought it possible. Then, this past week happened, and suddenly I don't know what to think anymore."

Även om jag själv var besviken på deras konferens (men inte förvånad) så fanns det en hel del som tyckte den var bra. Men de senaste dagarnas uttalanden från Microsoft har nog gjort så att många inte längre bryr sig om vad de visade, de fokuserar nu istället på vad Microsoft säger. Hur de ganska så arrogant kommer med påståenden om att gamers kommer ändå köpa deras konsol så därför behöver de inte fokusera på dess. Inte så smart kanske men tanke på att jag tror att många varit väldigt besvikna på Microsoft efter alla satsningar på Kinect inklusive mig själv.

När 360 släpptes var det inte för mig en fråga om att jag ville äga den, det var en fråga om när jag skulle köpa den eftersom Microsoft hade stora problem med defekt hårdvara. Jag väntade ganska länge innan jag till slut köpte mig en och har inte haft några som helst problem med den förutom att den låter rätt så mycket men tydligen ska de föregående konsolerna låtit mer.

Men med Xbox One däremot är det inte längre en fråga om hårdvaran i sig, det är allting, kravet om att behöva koppla upp sig efter en obestämd tid, alla konsoler kommer sälja med en Kinect och vara ett krav för att ens kunna använda den. Allt snack om hur "molnet" ska göra prestandan så mycket bättre så att den är som tre stycken konsoler.

Redigerat av Jack of all trades, 29 maj 2013 - 12:18.


#277

Postad 29 maj 2013 - 12:14

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0

Så nästan hela Sveriges befolkning kollade, vad gjorde resten av världen? Märkliga människor

Ja, otroligt märkligt.

:D

#278

Postad 29 maj 2013 - 12:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
ja, det är mycket möjligt att dom själva inte vet vad fasen dom ska göra längre. det kanske bara ekar tomt i konferensrummen just nu där folk börjar oroa sig för om dom kommer att få behålla jobben. jag vill dock tro att man arbetar STENHÅRT på att göra en bra presentation på e3 med stort fokus på spelen, dvs det som inte fanns i presskonferensen.

jag hoppas innerligt att ms nu gör sin sista kovändning och sätter en spik i allt så att man får veta hur allt kommer att ligga till. det förtjänar alla som är intresserade av en xbox. jag läste någonstans att ms troligtvis inte var beredda på 8gb ddr5 från sony och efter det har arbetat mycket på att framställa sin nästa konsol som något annat än en spelenhet, just eftersom man absolut inte kan konkurrera med sonys kommande monsterkonsol.

nu är det ju iofs svammel det också, ms bör kunna gräva djupare i fickorna än sony om man så säger =D

#279

Postad 29 maj 2013 - 18:20

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Jag måste säga att det här beteendet är förkastligt av ett av världens största företag. Det är extremt frustrerande att ms leker med gamers åt höger och vänster och helt otroligt respektlöst!

Se posten jag citerar nedan, där ligger mycket sanning. Något sajt postar en "nyhet" och om MS eller Sony inte svarar inom fem minuter är det plötsligt "sanning" på nätet och "alla" postar samma nyhet. Det är som vanligt, källkritik verkar inte finnas utan skriver någon (vem som helst) något på nätet (vad som helst) ja då är det sant! Och så är karusellen igång. Och när MS går ut och förnekar att de sagt något eller menar något, ja då rasar man över att de "leker med gamers".

Postad bild

Hahaha, jag måste i alla fall säga att man får underhållning om man följer utvecklingen av den här generationens släpp. Dagens it-samhälle med twitter och allt annat skit gör att minsta citat blåses upp och blir sanningar huggna i sten. Nästa dag visar det sig att någon annan säger något (ibland samma sak) som tolkas som det rakt motsatta.

Om man är så naiv så man tror på allt som alla "säkra källor" hittils har förmedlat då har jag full förståelse för att man är frustrerad och på gränsen till ett nervöst sammanbrott. Ta det lugnt. Det blir nog bra i slutändan :)

Kan bara hålla med. MS sa vänta till E3, ingen lyssnade och springer runt som yra höns och skäller.

Verkar bekräftat att headset inte kommer funka. Känns riktigt surt.

http://m.ca.ign.com/...gaming-headsets

Surt som fan, är väldigt nöjd med min Turtle Beach och har ingen lust att köpa en ny.

xbox guld anser jag ska vara för premiumtjänster kopplade till live och gaming, inte för något så trivialt som att köra netflix. Appletv klarar sig bra utan att ta betalt...

Det är för att det är inte på Appletv som Apple tjänar pengar utan itunes. MS har tjänat bra med pengar på att knyta så många som möjligt till Xbox live och så länge de kan göra detta så kommer de fortsätta. Ser ingen anledning till att detta skulle ändras till nästa generation.

Ja, det är förkastligt. Respektlöst mot oss spelare. Kolla i tråden, jag har försvarat ms konstant, men nu blir jag less.

En till dig också
Postad bild

Så ta det lugnt och hetsa inte upp er över allt som gamingsatjer skriver. Det finns så många sidor idag att konkurrensen är stor och då måste man har de fräschaste, häftigaste nyheterna för att få folk att läsa och stanna kvar så man tjänar pengar. Ta saker och ting med en nypa salt och sök efter källan. Oftast är det ett löstrykt citat, anonym källa eller någon som tolkar något. Och de är inte dumma heller. När de märker att folk vill läsa om allt som är fel med nya Xbox, ja då kommer fler nyheter om det.

Det kan säkert vara så att en del saker är sant, att MS ändrat strategi men innan jag vet mer om maskinen, vad den gör och inte gör och vilka spel som kommer så tänker jag inte hetsa upp mig över vad ett företag gör och eventuellt gör.

#280

Postad 29 maj 2013 - 18:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0
Hade folk inte reagerat på detta som de gjort så hade det kommit mer info på E3, men antagligen inte samma info som vi får nu (förhoppningsvis). Så i det här fallet är jag glad att folk inte käkar chill pills världen över även om det också vart "en del" förhastade slutsatser.

En till dig också

Han fick ju redan en, nu har han fått tre. Vill du överdosera honom =/?

#281

Postad 29 maj 2013 - 18:41

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Han fick ju redan en, nu har han fått tre. Vill du överdosera honom =/?


I hans fall behövs det nog. ;)

#282

Postad 29 maj 2013 - 18:51

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Ja, anser att man alltid bör läsa hela artikeln för att bilda sig en egen uppfattning. Kan inte vänta tills årets E3 är över så man slipper basera allting på en massa rykten och uttalanden som man kan tolka på lite olika sätt.

Här är två intressanta videos, den ena tar upp varför begagnade spel inte är bra medan den andra argumenterar för att utgivarna har sig själva att skylla för sämre försäljning än den de räknat med.

http://www.youtube.com/watch?v=2G_f8YBy39M&list=UUy1Ms_5qBTawC-k7PVjHXKQ&index=1

http://www.destructo...es-254633.phtml

Jag har tittat på TotalBiscuits videos ett tag nu och han har en hel del intressanta åsikter som helt klart går emot vad många andra tycker. Dock har han flera riktigt bra poänger här och oavsett vad man tycker om begagnade spel är det värt att lyssna på. Alla 29 minuterna.

För mig är det en inte särskilt intressant fråga eftersom jag inte köper begagnade spel, mest för att de oftast är dyrare på Gamestop och Game än om jag köper dem från utlandet så vad är poängen?


Hade folk inte reagerat på detta som de gjort så hade det kommit mer info på E3, men antagligen inte samma info som vi får nu (förhoppningsvis). Så i det här fallet är jag glad att folk inte käkar chill pills världen över även om det också vart "en del" förhastade slutsatser.


Han fick ju redan en, nu har han fått tre. Vill du överdosera honom =/?

Olika människor behöver olika doser. ;)

Du har rätt, jag behöver nog ta ett också då jag börjar överreagera på alla som gnäller varje gång någon "nyhetssajt" publicerar något ny uppgift. Det som stör mig mest är hur snabbt folk förväntar sig ett svar, är det inte där inom "fem minuter" är MS sämst.


Postad bild

mums! Nu är jag lugn.

#283

Postad 29 maj 2013 - 18:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

I hans fall behövs det nog. ;)

Tidigare i tråden sa han ju faktiskt flera gånger att man inte bör dra förhastade slutsatser dock och då är han ändå PS3-ägare, det är bara idag som han "lessnade". Men förhoppningsvis är han chill nu =D

#284

Postad 29 maj 2013 - 20:22

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Några nya nyheter om one?


#285

Postad 29 maj 2013 - 20:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Några nya nyheter om one?

https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=304676&view=findpost&p=3844549

#286

Postad 30 maj 2013 - 07:51

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
Postad bild

Nya Kinect är inte direkt liten och diskret

#287

Postad 30 maj 2013 - 08:15

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Den ska trots allt se allt du gör, säger och tänker och då krävs det lite size på grejerna.
Och sen, till skillnad från ps-eye (som verkligen låter som något spionigt) så kan kinect används till (höll på att skriva vettiga saker men...) mer och större meningslösa saker

;)

Såg den ev storleken på xboxen, hade jag gått på mitt ögonmått från eftersnacksvideon med Mattrick och Keighly så hade jag fortfarande tittat på nya tevebänkar ;)

#288

Postad 30 maj 2013 - 10:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Å andra sidan så var boxen överraskande liten måste jag säga.

#289

Postad 30 maj 2013 - 10:28

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 4
Den här var ju faktiskt för jäkla rolig:

Postad bild

#290

Postad 30 maj 2013 - 12:02

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 084 inlägg
  • 0
Det där är nästa generations Kinect, med Force Throwback

#291

Postad 30 maj 2013 - 14:43

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Intressant artikel från Bloomerg
http://www.bloomberg...eking-more.html
Ett litet axplock:

“It is critical for Xbox One to attract hard-core gamers,” said Liam Callahan, an analyst at NPD Group Inc. based in Port Washington, New York. “While Microsoft clearly focused on what Xbox One can do outside of gaming, they are using E3 to speak to the hard-core audience.”

“I’ll be watching E3 intently, as Microsoft needs to quell the public pressure by demonstrating some actual games,” Bridson said. “Above all else, they need to show some games to show that the One is a serious gaming machine, and not just a multimedia device which happens to play games.”

“I’m a real believer that first, second and third areas of focus are about the game,” John Riccitiello, who was CEO of Electronic Arts Inc. (EA) until March, said in an interview earlier this month. “At least for the console business, the gamer is what carries the industry, and that the gamer needs to be well supported, because they’ve been left without a hardware choice for nearly a decade.”



#292

Postad 30 maj 2013 - 19:33

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1BlhvX0D6ow#!

Video från MS rörande designen.

#293

Postad 30 maj 2013 - 21:35

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Kunde inte sluta kolla på att indiern hela tiden läser från ett papper nere i hörnet. Störande

#294

Postad 30 maj 2013 - 21:50

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Indiern?
Menar du Ramiro Torres? Killen med spanskt namn och spansk brytning?

#295

Postad 30 maj 2013 - 22:18

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0

Indiern?
Menar du Ramiro Torres? Killen med spanskt namn och spansk brytning?


Ja, det var han jag menade

#296

Postad 30 maj 2013 - 23:45

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Jag tror de har använt alla sina resurser, avancerade designprogram, begåvade personer samt 7 år av sin tid till att skapa en svart och tråkig kvadratisk plastlåda. . . Yippee!


Xbox får mig att tänka på ett inlägg jag skrev för länge sedan dock i PS4 forumet.

Några frågor bara vilken är bäst på papparet just nu, xbox eller PS? Hur stor är Xbox, ser sjukt stor ut!?

Var sjukt taggad på ny konsol men känner mig lite avtrubbad, vad har vi egentligen fått som är värt att prata om? De har ju haft några år på sig nu? Ska man strunta i allt och köpa en dator istället? Har inte hängt med så mycket på senaste ni får ursäkta. . .

#297

Postad 31 maj 2013 - 00:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Några frågor bara vilken är bäst på papparet just nu, xbox eller PS? Hur stor är Xbox, ser sjukt stor ut!?

PS4 är kraftfullare prestandamässigt, Xbox är inte särskilt stor.


Var sjukt taggad på ny konsol men känner mig lite avtrubbad, vad har vi egentligen fått som är värt att prata om? De har ju haft några år på sig nu? Ska man strunta i allt och köpa en dator istället? Har inte hängt med så mycket på senaste ni får ursäkta. . .

Vänta till E3 om 1,5 vecka så lär du få en del svar.

#298

Postad 31 maj 2013 - 00:36

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

PS4 är kraftfullare prestandamässigt, Xbox är inte särskilt stor.

Vänta till E3 om 1,5 vecka så lär du få en del svar.


Ok, får hålla ut en stund då :)

Tycker den ser stor ut på bild iaf. Mitt sega mega drive som har 23 år på nacken är säkert mindre . . . phuu skulle vilja ha en xbox lika stor som en Apple TV. Får nog vänta några tusen år eftersom konsolerna verkar ju bara växa i storlek . . .

#299

Postad 31 maj 2013 - 06:33

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1

Ok, får hålla ut en stund då :)

Tycker den ser stor ut på bild iaf. Mitt sega mega drive som har 23 år på nacken är säkert mindre . . . phuu skulle vilja ha en xbox lika stor som en Apple TV. Får nog vänta några tusen år eftersom konsolerna verkar ju bara växa i storlek . . .


Hur tror du att du skall kunna ha massor av prestanda i ett skal stort som Apple TV? Kanske i framtiden men i dagens läge behöver dels alla komponenter få plats och dels måste kylningen fungera. Varför är en gaming PC stor och klumpig och med en massa fläkthål? Samma anledning.
Hade XO sett ut som en Wii eller en Apple TV hade jag blivit väldigt orolig... Det hade inneburit riktigt dålig prestanda och gräsligt fläktljud....

#300

Postad 31 maj 2013 - 08:24

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 242 inlägg
  • 0

Den här var ju faktiskt för jäkla rolig:

Postad bild

Arrested development - skön serie skönt klipp :D



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Hemmabiotidningen nr.10 2024
    Elias
    2024-09-25 19:37:23
  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.