Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - LG-42PM1M / LG-42PM1MA *

2184 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 mars 2006 - 15:52

lsn
  • lsn
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag tror inte jag har kvar skyddplasten, men jag ska kolla ändå.. :) Film filter vet jag inte vad det är. Bilden är kanon och man störs inte av några reflexer alls.

Bilden togs med lite dåligt ljus och är lite grynig. Jag gillar designen skarpt.

På fjärren finns en knapp för varje källa utom tv-tunern, vilket är lite trist. För att gå från hdmi till tv, klickar man ett antal gånger på "input". Jag kan hålla med om att den är lite seg just när man väljer signalkälla.

Postad 08 mars 2006 - 16:56

Kurben
  • Kurben
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
Men det finns alltså en snabb knapp för alla källor utom just tuner! Det är ju isåfall perfekt för mig som inte ska ha tuner!
Kan du ta en bild på fjärren också ikväll?

Postad 08 mars 2006 - 19:16

Elta
  • Elta
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Det här med ytan och anti-reflex på plasma. Så är så att alla tillverkare(nästan) har slutat med blankt glas som skydd för panelen, och använder istället en plastfilm. Vilket är billigare att tillverka och
har den fördelen att ytan blir reflexfri :))

Postad 08 mars 2006 - 21:19

Dan.k
  • Dan.k
  • Lärjunge

• 397 inlägg
  • 0

Jag tror inte jag har kvar skyddplasten, men jag ska kolla ändå.. :) Film filter vet jag inte vad det är. Bilden är kanon och man störs inte av några reflexer alls.

Bilden togs med lite dåligt ljus och är lite grynig. Jag gillar designen skarpt.

På fjärren finns en knapp för varje källa utom tv-tunern, vilket är lite trist. För att gå från hdmi till tv, klickar man ett antal gånger på "input". Jag kan hålla med om att den är lite seg just när man väljer signalkälla.

<{POST_SNAPBACK}>

Gå in i menyn och sedan längst ner så ska det gå och välja källa snabbt :D om det är samma som på px5ren

Postad 09 mars 2006 - 17:02

lsn
  • lsn
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Bild på fjärren.Bifogad fil  fj_rr.jpg   144,27K   934 Antal nerladdningar

Postad 09 mars 2006 - 17:54

Unregistered9cc9b930
  • Unregistered9cc9b930
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min LG 42PM1MA. Har digitalbox men har inte kopplat in med scart än utan bara med vanlig antena kabel. Bilden är lite suddig men godkänt med tanke på kopplingen. MEN! Har kopplat in xbox (inte 360) och är inte alls nöjd med bilden! Vet inte än vilka inställningar finns kan man korrigera det.. typ direkt när man startar xboxen så är det suddigt, speccielt när man bläddrar i menyerna på xboxen så blir bokstäver jättesuddiga i en sekund och sen stabiliserar sig bilden lite.
Satte in en dvd film på xbox och märkte at det är samma skit igen. Ju mer rörelser i bliden desto mer suddugt blir det (känns som att titta på tv genom gardin :unsure: .. återkommer med mer info när jag kopplar in datorn och resten med bättre kablar...

Postad 09 mars 2006 - 20:40

Unregistered68e52a10
  • Unregistered68e52a10
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
kan någon säga vad måtten på hålbilden till väggfästet är??

Postad 10 mars 2006 - 00:31

energy
  • energy
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag orkade inte vänta längre utan köpte en PX5R istället. Inte fel den heller.. :unsure:

Postad 10 mars 2006 - 08:54

Kurben
  • Kurben
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Bild på fjärren.Bifogad fil  fj_rr.jpg   144,27K   934 Antal nerladdningar

<{POST_SNAPBACK}>

Riktigt bra att dom har en knapp för varje ingång, precis så som det ska vara, blir mycket lättare att lära in en multifjärr då också.

Postad 10 mars 2006 - 08:59

Kurben
  • Kurben
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Nu har jag fått min LG 42PM1MA. Har digitalbox men har inte kopplat in med scart än utan bara med vanlig antena kabel. Bilden är lite suddig men godkänt med tanke på kopplingen. MEN! Har kopplat in xbox (inte 360) och är inte alls nöjd med bilden! Vet inte än vilka inställningar finns kan man korrigera det.. typ direkt när man startar xboxen så är det suddigt, speccielt när man bläddrar i menyerna på xboxen så blir bokstäver jättesuddiga i en sekund och sen stabiliserar sig bilden lite.
Satte in en dvd film på xbox och märkte at det är samma skit igen.  Ju mer rörelser i bliden desto mer suddugt blir det (känns som att titta på tv genom gardin  :P .. återkommer med mer info när jag kopplar in datorn och resten med bättre kablar...

<{POST_SNAPBACK}>

Ju sämre inkoppling du har desto mer får alla filter och bildbehandlings manicker jobba. Det är det fenomenet du ser med osynk och förmodligen med en massa släp. Jag gissar att du kopplade in din xbox med composit (Orginal kablarna) vilket är rent skit! Köp en komponent kabel till din xbox, det är värt varenda krona!
Sen att koppla in en digital box med antenn kabel till tv!!! Usch !! :unsure: Gå till närmaste radiohandel och köp en scart omedelbums!

Sen ska du se att du får en fin fin bild..

Postad 10 mars 2006 - 10:07

Joopy
  • Joopy
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0
dzeno76> Berätta gärna med vilka kablar du hade anslutit xboxen. Sedan vill jag gärna höra om resultatet när du anslutit med så bra kabel typer som möjligt.

Speciellt intresserad av digitalbox anslutningen.

Vad har du för digitalbox?

Postad 10 mars 2006 - 16:18

Unregistered9cc9b930
  • Unregistered9cc9b930
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

dzeno76>  Berätta gärna med vilka kablar du hade anslutit xboxen. Sedan vill jag gärna höra om resultatet när du anslutit med så bra kabel typer som möjligt.

Speciellt intresserad av digitalbox anslutningen.

Vad har du för digitalbox?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det är vanliga "skitkablar" som kom med xboxen och ska köpa hdpack till xboxen så fort som möjligt. Men eftersom det finns olika varijanter och jättestor skillnad i priser ska lite surfa på internet först och kolla vad egentligen behöver jag till xbox.
Orsaken att jag kopplade inte in scart är att jag beställde tv-n utan någon fäste eller ställning så den står fortfarande på frigoliten och nåt inte utag pa dig. boxen (force 3 series heter den). Beställde ingen ställ för att jag fick bordställ från LG 42PX5R och trodde den skulle passa, men blir inte klok på den. Den kommer in i hål på tv-n men att komma in helt måste man tilta tv-n lite bakåt och då står den kvar så. Är där någon som vet om LG 42PX5R-s brodställ ska passa LG 42PM1MA??
Har ingen lust att ge 1800- 1900 kr för en bordställ...

Postad 10 mars 2006 - 17:13

Unregistered9cc9b930
  • Unregistered9cc9b930
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ahh den verkar inte passa... det får nog bli väggfäste istället.. lika bra.

Postad 10 mars 2006 - 20:36

Unregisteredf3ef6560
  • Unregisteredf3ef6560
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
;) Helt plötsligt en dag så dök den upp, min 42PM1MA. :huh:

Nu är den inkopplad med en gammal billig scart till canaldigitalboxen. Rent spontant (5 minuter) så känns bilden skitbra i 4:3 läge (TV4) Har ej hunnit kolla någon widescreenkanal än. ZOOM-lägen är som vanligt betydligt sämre pga att upplösningen blir lägre men detta var ju ingen överaskning.

Skall testa min yamaha-DVD med komponentvideo nu. Har stora/större förväntningar på detta.

Måste säga att skärmen är rätt snygg. Att slippa sidmonterade högtalare kan ej underskattas. Hade man fått välja så hade väl pianosvart a'la Pioneer varit ännu snyggare men designen på denna är 8 av 10. Nu skall jag bara hitta nåt väggfäste på stan i morrn. Är det nån som ser nån mening i att ha ett tiltbart och i så fall varför?

:P :D :D :D :D :D

Redigerat av Unregisteredf3ef6560, 10 mars 2006 - 20:42.

Postad 10 mars 2006 - 22:00

harlekin6
  • harlekin6
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hoppas det goda första intrycket du fått består. Är rikigt sugen på en sån här skärm. Mina behov sträcker sig bara till DVD film och digital box (comhem) och då känns denna helt perfekt. Har dock en fråga. Nånstans i denna tråden läste jag att skillnaden mellan PM1M och PM1MA är att den senare har ett analogt tuner kort installerat. Detta skulle dock vara ett instickskort som eventuellt kunde bytas ut. Kan någon bekräfta att det är så och att det, i teorin iaf, går att byta mot ett modernt digital tuner kort när det beger sig? Är fullt medveten om att det mycket väl kan vara så pass långt fram i tiden det blir aktuellt att det ändå inte är aktuellt. Men jag tycker ändå att det är ytterligare en feature att väga in hos den här skärmen.

Glöm nu inte bort oss nyfikna och fastna framför TV'n Ektore ;)

Ser framemot en mer utförlig recension av skärmen när du har en stund över...

Tiltbart väggfäste skulle ju kunna vara en bra grej om du har ett "brett" vardagsrum. Kan ju vinkla skärmen till bästa vinkeln oavsett var du sitter. Antar att det kostar lite i avstång från väggen dock. Hör gärna av dig när du hittat något!

Mvh,
H

Redigerat av harlekin6, 10 mars 2006 - 22:03.

Postad 11 mars 2006 - 17:40

Unregistered9cc9b930
  • Unregistered9cc9b930
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ok nu har jag kopplat in xboxen med hd av pack, ändrat inställningar och bilden blev riktigt grymm.
Har kopplat in digital boxen med scart kabel och bilden blev MYCKET bättre. Riktigt bra altså. ;))
Någon har innan i forumet nämnt att man skulle kasnke behöva ha högtalare till vanligt tv tittande.
Tv-n har utgångar till vänster och höger högtalare 8 ohm så man kan koppla in par högtalare (vilka som helst) direkt på tv och ha till nyheter eller liknande. Sen det finns val i menyn att stänga av dom ifall man ska lyssna på surronud. Har själv kopplat in ett par små infinity högtalare och satt dom på front högtalarna. Så som det är nu är jag överlycklig med tv-n och hoppas bara att den inte får några fel i närmaste framtid som massa andra modeller har fått.
fortfarande ingen digital kamera tyvär...

Postad 11 mars 2006 - 20:33

Unregisteredf3ef6560
  • Unregisteredf3ef6560
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
se nedan

Redigerat av Unregisteredf3ef6560, 11 mars 2006 - 20:55.

Postad 11 mars 2006 - 20:52

Unregisteredf3ef6560
  • Unregisteredf3ef6560
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Bifogad fil  IMG_0505.jpg   72,73K   1075 Antal nerladdningarBifogad fil  IMG_0503.jpg   69,91K   1166 Antal nerladdningar

Nu sitter 42PM1MA på väggen. Det är så otroligt snyggt att skärmen saknar högtalare. Då kan man acceptera att sitta med en fjärr i varje hand och fot.

Köpte universalfäste med tilt (10 grader framåt) på ONOFF för 1300 spänn, finns även ett otiltat fäste för 700 pix där. Det blev riktigt bra när den kom upp på väggen. På bilden finns även Yamahapaket HtiB 106(= Receiver, DVD samt 6.1 högt (jättesmå frontar och satelliter)). Otroligt att man kan få så mycket bioljud (samt DVD som spelar det mesta) för 5200 spänn (ONOFF)!!! Att spela hårdrock på dessa fjuttiga högtalare liknar dock skit så frontarna samt ev. centern måste bytas! Den "lilla" centern gör sig dock bra på skärmen rent estetiskt tycker jag (samma färg och form). Frontarna skall upp snarast i överkant på skärmen ca 1 m från skärmen.

Fick ej igång skärmen med komponentvideo från DVDn, undrar om det är nåt som måste aktiveras i DVDn?

Måste säga att jag är jäkligt nöjd med vad som digitalboxen presterar till denna skärmen. Har ej hunnit testa så mycket DVD än. Sen så blir det att koppla in datorn med digitalt, ljud trådlöst minitangentbord samt DVI-HDMI. Detta kan bli en utmaning, grafikkort brukar kunna ha sin egen vilja.

Visa gärna några flera bilder!!?

Redigerat av Unregisteredf3ef6560, 11 mars 2006 - 20:56.

Postad 11 mars 2006 - 21:13

Unregistered68e52a10
  • Unregistered68e52a10
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
väldigt snygg skärm :unsure: har beställt pm1m från dustin,Preliminär leverans 2006-04-21 :angry: funderar på att ändra till pm1ma. Mera bilder och intryck

Postad 12 mars 2006 - 11:19

manimal
  • manimal
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Nån som testat att ansluta till PC än? Skulle jag t ex kunna läsa den här forumtråden på ett behagligt sätt i 1024*768 på ca 3,5 m med normalgod syn?

@ektore - Hur skulle du bedöma bildkvaliteten på vanliga TV-sändningar på en skala 1-10? Tyckte korten från TV4 såg lite så där normalt 'plasma-gryniga' ut, men det kan ju bero på många saker. Live jämnar det kanske ut sig snyggare, eller? Vad var det förresten som gjorde att du till slut bestämde dig för ett tiltbart fäste?

Postad 13 mars 2006 - 07:32

nexuz6
  • nexuz6
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Kul att den börjar rulla ut till folk! Nån som har koll på vilket/vilka stativ man kan använda om man inte vill montera den på väggen?

Det enda jag hittat är:
LG Plasma Bordsstativ till 42" MZ-42PZ44 / 45V

...passar detta till 42PM1M ?

Finns det andra än just LG's egna som passar?

Postad 13 mars 2006 - 13:38

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
fortfarande ingen som hittat nån utländsk (tysk) återförsäljare som har fått in den? Varken PM1M eller PM1MA finns på www.lg.de så det verkar nästan som om den inte kommer komma ut där. Märkligt isåfall tycker jag

Postad 13 mars 2006 - 20:30

tuggummi
  • tuggummi
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Är detta en bra skärm ni som fått den?? nöjda?? någon som kopplat in den till datorn?? bra köp?? ses på stan, tacksam för svar // hubba bubba

Postad 14 mars 2006 - 17:14

joslse26
  • joslse26
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Saknar den med analog tuner också 3d combofiltret, tänkte mest på dzeno76 som fick dålig bild med composit o antenn men bra bild med scart o komponent.

Är själv intresserad av den utan tuner, tänkte mest om dom är jämförbara med varandra filtermässigt då jag kommer att köra med samma anslutningar (scart o komponent)

Trots allt snack om att filtret bara används på komposit så har ja ändå varit osäker på hur avsaknad av filtret inverkar på scart o komponent, men är det samma filter på m1m o m1ma så måste det vara lungt för min del.

Mvh Jonas

Postad 14 mars 2006 - 17:51

Unregisteredf3ef6560
  • Unregisteredf3ef6560
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Som jag skrivit tidigare så tycker jag att bilden är klart bra (över förväntan) med billig scartkabel från DVD och canaldigitals combobox.

Finns det några komponentexperter så skulle jag vilja ha lite hjälp. Har provat att köra komponent från DVDn. Har aldrig använt komponent tidigare. Med komponent så blir bilden klart sämre än med scart, bla så blir den mörk och kanske med lite starkare färger. Änvänder en 5m kabel för 179kr från ONOFF. Bla så upplever jag att kabeln fäster dåligt i TVn = dåligt tryck på kontakten. Har detta nån betydelse? Skall man t.ex kopla på progressive scan på DVDn eller räcker det med att det finns på TVn? Vad är viktigt att tänka på när det gäller komponent?

Tacksam för tips

Postad 14 mars 2006 - 20:00

Unregisteredf3ef6560
  • Unregisteredf3ef6560
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Nån som testat att ansluta till PC än? Skulle jag t ex kunna läsa den här forumtråden på ett behagligt sätt i 1024*768 på ca 3,5 m med normalgod syn?

@ektore - Hur skulle du bedöma bildkvaliteten på vanliga TV-sändningar på en skala 1-10? Tyckte korten från TV4 såg lite så där normalt 'plasma-gryniga' ut, men det kan ju bero på många saker. Live jämnar det kanske ut sig snyggare, eller? Vad var det förresten som gjorde att du till slut bestämde dig för ett tiltbart fäste?

<{POST_SNAPBACK}>

Angående fästet så var det nog säljaren som lurade på mig detta. Tiltfästet hade dock bättre möjligheter att justera höjden.

Bilden med scart på en skala 1-10 =8, med min komponentkabel= 2.

Postad 14 mars 2006 - 21:20

zilverzurfarn
  • zilverzurfarn
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Finns det nån som har erfarenhet av: www.itbutikken.se ? Ett företag som ligger i Danmark. Dom har ett bra pris på LG 42PM1MA =13.927,99 SEK. Tillkommer frakt med 1600:- men ändå... Tycker det verkar skumt att dom kan ligga så mycket lägre i pris? Nån som vet nåt?

Postad 14 mars 2006 - 21:45

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0

Finns det nån som har erfarenhet av: www.itbutikken.se ? Ett företag som ligger i Danmark. Dom har ett bra pris på LG 42PM1MA =13.927,99 SEK. Tillkommer frakt med 1600:- men ändå... Tycker det verkar skumt att dom kan ligga så mycket lägre i pris? Nån som vet nåt?

<{POST_SNAPBACK}>

:)
Riktigt billigt ,å det verkar vara inklusive moms!
Men är det bara jag som hittar plasman endast då man söker på "42pm1a" ?
å inte via menyerna...är inte 1600 för frakt lite väl dyrt...vad kostar frakt från tyskland..någon som vet ?!

Postad 15 mars 2006 - 00:01

Lightforce
  • Lightforce
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Var bara tvungen att beställa en 42PM1MA från itbutikken.
Inte för att jag tror jag får den för det priset men försöka kan man ju.

Och frakten den tror jag är fel för tittar man så är ju frakten baserad på 160kg
Vilket plasman nu verkligen inte väger (30kg)

Men även om frakten är riktig så är ju priset 15.438,75 SEK ändå riktigt bra :)

Och det där med frakt från Tyskland har kollat med ett par firmor där och priset på frakten är ca 150 Eur

Redigerat av Lightforce, 15 mars 2006 - 00:04.

Postad 15 mars 2006 - 09:57

Lightforce
  • Lightforce
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har nu fått ordern bekräftad
Och priset är riktigt.

Nu återstår det bara att se när man får den :)

Postad 15 mars 2006 - 10:17

nexuz6
  • nexuz6
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Har nu fått ordern bekräftad
Och priset är riktigt.

Nu återstår det bara att se när man får den  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Mycket bra pris... Återkom gärna i ärendet :)

Postad 15 mars 2006 - 10:34

nexuz6
  • nexuz6
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Bilden med scart på en skala 1-10 =8, med min komponentkabel= 2.

<{POST_SNAPBACK}>

2:a med komponentkabel? Det är inte komposit du menar?

Postad 15 mars 2006 - 14:37

Unregistered5a45b88e
  • Unregistered5a45b88e
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Har bara handlat datorprylar från www.itbutikken.se men
det har å andra sidan alltid fungerat kanonbra.

Lasse

Postad 15 mars 2006 - 15:07

Lightforce
  • Lightforce
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Någon som vet om en butik som visar denna Plasma ?
Har nämligen börjat tveka nu ;)

Hittade denna plasma Panasonic TH-PV60 vilken har fått väldigt bra betyg.

Postad 15 mars 2006 - 20:47

Unregistered9cc9b930
  • Unregistered9cc9b930
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Vet inte om jag borde startat ny tråd egentligen.. men men....
Som sagt innan hoppades på att denna modellen - LG 42PM1MA skulle vara problemfri.. Har haft den i 5 dagar nu och då börjar det hända grejer. Jag har kopplat in xbox med hd av pack (rgb) och trodde att det var fel på kabeln eftersom bilden var alldeles för mörk. kunde inte ens se vägen på racingspel mitt på dan.( i spelet asså) Nu vet jag inte än förran jag byter kabeln men all drar mot att det är fel på tv.
Par grejer till. Vid tv tittande är ljusa partier på bilden typ solsken, vit skjorta, belyst ansikte osv ALLDELES för ljusa så att det nästan går inte att se på tv utan att få huvudvärk. Är inte fel på bild inställningar eftersom samtidigt som dom ljusa delar är för ljusa, mörka är (skuggor och sånt) nästan svarta + det är för mycket färg som någorlunda gick att korrigera.. men bara färg.
Och sista grej.. Om tvn står på standby över natten nästa dagen går det inte att sätta på den normalt, dvs med fjärrkontroll. Lampan som är röd vid standby blir grön men det kommer ingen bild. Samma sak idag och idag har jag väntat i en kvart. till slut för man stänga av tv-n helt och starta om.
Är det någon annan som har köpt den och har liknande problem??

Postad 15 mars 2006 - 21:02

zilverzurfarn
  • zilverzurfarn
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
[quote name='Lightforce' date='Mar 15 2006, 15:07 ']
Har nämligen börjat tveka nu ;)

Varför har du börjat tveka?

Postad 15 mars 2006 - 21:26

Lightforce
  • Lightforce
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jo anledningen till att jag har börjat tveka...
Är ju den att Panasonicen har fått väldigt bra kritik och det skrivs mer om den i forumet.

När det gäller denna Lg plasman så verkar det inte vara många som har fått hem den och ännu färre som skriver något om deras uppfattning av den.

Men men jag har ju beställt en och får väl återkomma senare med vad jag tycker om den.
För priset är ju helt okej på denna ;)

Och sedan så blir man ju lite skrämd av vad dzeno76 säger........

Redigerat av Lightforce, 15 mars 2006 - 21:27.

Postad 15 mars 2006 - 21:27

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0

Har nämligen börjat tveka nu  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

P.g.a Panasonic PV60 som han skrev kan man nog misstänka. ;)

*oops där hann Lightforce svara själv* ;)

Redigerat av Teppic, 15 mars 2006 - 21:28.

Postad 15 mars 2006 - 22:06

zilverzurfarn
  • zilverzurfarn
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Finns säkert flera apparater som är bättre... men i samma prisgrupp!?

Postad 15 mars 2006 - 22:11

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Finns säkert flera apparater som är bättre... men i samma prisgrupp!?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja om man bortser från ITbutikkens pris (som jag tror är felaktigt) så skiljer det inte många kronor mellan PM1MA och PV60.

Postad 15 mars 2006 - 23:04

maind
  • maind
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Vet inte om jag borde startat ny tråd egentligen.. men men....
Som sagt innan hoppades på att denna modellen - LG 42PM1MA skulle vara problemfri.. Har haft den i 5 dagar nu och då börjar det hända grejer. Jag har kopplat in xbox med hd av pack (rgb) och trodde att det var fel på kabeln eftersom bilden var alldeles för mörk. kunde inte ens se vägen på racingspel mitt på dan.( i spelet asså) Nu vet jag inte än förran jag byter kabeln men all drar mot att det är fel på tv.
Par grejer till. Vid tv tittande är ljusa partier på bilden typ solsken, vit skjorta, belyst ansikte osv ALLDELES för ljusa så att det nästan går inte att se på tv utan att få huvudvärk. Är inte fel på bild inställningar eftersom samtidigt som dom ljusa delar är för ljusa, mörka är (skuggor och sånt) nästan svarta + det är för mycket färg som någorlunda gick att korrigera.. men bara färg.
Och sista grej.. Om tvn står på standby över natten nästa dagen går det inte att sätta på den normalt, dvs med fjärrkontroll. Lampan som är röd vid standby blir grön men det kommer ingen bild. Samma sak idag och idag har jag väntat i en kvart. till slut för man stänga av tv-n helt och starta om.
Är det någon annan som har köpt den och har liknande problem??

<{POST_SNAPBACK}>

Du måste ha fått ett måndagsexemplar. Jag har inga problem alls med mitt ex. Den blir bara bättre och bättre faktiskt.

Postad 15 mars 2006 - 23:20

Lightforce
  • Lightforce
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Angående detta med itbutikken's pris.
Har fått en orderbekräftelse på att priset blir 15.438,75 SEK med frakt
Återstår bara att se om den skickas den 20 mars som det står.

Och sedan har jag fått det bekräftat att det är 2 års garanti
Nackdelen är att produkten ska skickas tillbaks till Danmark om det blir tal om reparationer.

Men å andra sidan så gäller samma regler där som i Sverige att försäljaren alltid ska stå för frakt kostnaden (Tur & Retur) när det gäller ett garanti ärende.

Postad 16 mars 2006 - 00:24

tuggummi
  • tuggummi
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Maind, hur matar du din plasma om man får fråga? dvd hdmi? bra med digital-tv? har beställt denna tv.. ;)

Postad 16 mars 2006 - 08:36

mange1971
  • mange1971
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har också beställt en från ITbutikken och fått orderbekräftelse på ca. 15.500 kr ink. frakt och moms så jag hoppas det stämmer. Nu återstår det bara att vänta och se när den kommer...

Postad 16 mars 2006 - 10:57

Unregistered1dc5ce9b
  • Unregistered1dc5ce9b
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
15.500 inkl. frakt är ju ett jäkla bra pris. Jag får pynta 16.000 inkl väggfäste och då drar jag ändå av momsen. Hade fan tjänat på att köpa den privat istället för genom jobbet.

Vart däremot lite orolig över det dzeno76 skrev. Hur många är det som fått hem tvn och hur många är det som upplevt något problem med den?

Det känns lite tunnt med omdömmen här i tråden.

Postad 16 mars 2006 - 11:05

Lightforce
  • Lightforce
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

15.500 inkl. frakt är ju ett jäkla bra pris. Jag får pynta 16.000 inkl väggfäste och då drar jag ändå av momsen. Hade fan tjänat på att köpa den privat istället för genom jobbet.

Vart däremot lite orolig över det dzeno76 skrev. Hur många är det som fått hem tvn och hur många är det som upplevt något problem med den?

Det känns lite tunnt med omdömmen här i tråden.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller helt med dig om att det är väldigt tunnt om omdömen borde ju vara fler som fått hem den.
Och vad köpte du för väggfäste ?

Postad 16 mars 2006 - 11:33

Unregistered1dc5ce9b
  • Unregistered1dc5ce9b
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Fick med ett LG WA-3750B väggfäste. Tyvärr har jag ännu inte fått någon tv att hänga på det.

Redigerat av Unregistered1dc5ce9b, 16 mars 2006 - 11:36.

Postad 16 mars 2006 - 14:35

Holken2
  • Holken2
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
jag fick priset bekräftat av itbutikken precis
dom verkar ha dagspris på den för han skrev att dom idag tar 13931.76sek!
det är ju löjligt billigt för en 42 hdready!!!

Postad 17 mars 2006 - 23:35

manimal
  • manimal
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ang itbutikken så kan följande nämnas; när det gäller dagspriser så beror det på aktuell valutakurs och returer sker till en adress i Skåne. Be dock högre makter om att ni inte behöver returnera. Handlade själv av dem en gång för några år sen och visst så länge du bara beställde var allt frid och fröjd men när det sedan visade sig vara fel på grejen, i det här fallet ett grafikkort, var det bara som att hälla vatten på en gås. Så hoppas att allt går bra för er, annars kan ni nog tyvärr se fram emot ett halvårs bråkande fram och tillbaka med till slut oförättat ärende

Postad 18 mars 2006 - 00:59

zilverzurfarn
  • zilverzurfarn
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Ang itbutikken så kan följande nämnas; när det gäller dagspriser så beror det på aktuell valutakurs och returer sker till en adress i Skåne. Be dock högre makter om att ni inte behöver returnera. Handlade själv av dem en gång för några år sen och visst så länge du bara beställde var allt frid och fröjd men när det sedan visade sig vara fel på grejen, i det här fallet ett grafikkort, var det bara som att hälla vatten på en gås. Så hoppas att allt går bra för er, annars kan ni nog tyvärr se fram emot ett halvårs bråkande fram och tillbaka med till slut oförättat ärende

<{POST_SNAPBACK}>

Ehh.. "några år sen" förhoppningsvis går utvecklingen framåt, även i dessa sammanhang...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.