Det är meningen.. Vill du ha bra kvalité får du vänta på att skivan släpps.Låten i sig var nog rätt bra men "mastringen" är en katastrof
. Jag trodde först att det var fel på mina lurar men det var en dålig produkt helt enkelt. Undrar varför folk betalar för en sådan dålig kvalitét? Jag la 9 :- och nu fundera jag på om det går att reklamera via Itunes Store.
MVH Kribban
Postad 25 August 2008 - 17:34
Postad 25 August 2008 - 20:00
Varför inte Umeå eller Sundsvall?
Dom borde väl komma till norra Sverige också någon gång.
Men är det någon som vet vad metallicas dubbel lp ligger på i pris?
Usa pressningarna brukar det ju inte vara nåt fel på heller.
Skulle vara bra med lite mer info kanske någon länk.
Postad 26 August 2008 - 08:50
EDIT: Efter att ha lyssnat igenom låten några gånger trodde aldrig jag skulle säga detta - men denna låten var inge bra
Redigerat av MrSpokk, 26 August 2008 - 09:11.
Postad 26 August 2008 - 09:13
Helt allvar.
Jag förstår vad du menar nu. Att det är ett medvetet val att blåsa sina kunder och fans på pengar. Jag betalade för min låt och känner mig helt klart blåst. Det går ju för f*n inte lyssna på låten.
Jag kommer inte att köpa denna skiva utan skaffar den på annan väg tack vare detta respektlösa sätt att behandla sina fans
MVH Kribban
Postad 26 August 2008 - 09:35
Skyll inte på metallica, du hade kunnat få låten helt gratis genom att ladda ner den från deras hemsida men eftersom du är dum nog att använda iTunes så får du betala apple pengar för att ladda ner från dem.Jag förstår vad du menar nu. Att det är ett medvetet val att blåsa sina kunder och fans på pengar. Jag betalade för min låt och känner mig helt klart blåst. Det går ju för f*n inte lyssna på låten.
Jag kommer inte att köpa denna skiva utan skaffar den på annan väg tack vare detta respektlösa sätt att behandla sina fans![]()
MVH Kribban
Postad 26 August 2008 - 09:58
Postad 26 August 2008 - 10:26
Skyll inte på metallica, du hade kunnat få låten helt gratis genom att ladda ner den från deras hemsida men eftersom du är dum nog att använda iTunes så får du betala apple pengar för att ladda ner från dem.
Apple är giriga utsugare..
Så när jag betalar för mig så ska jag få skit för det
Redigerat av kribban, 26 August 2008 - 10:56.
Postad 26 August 2008 - 10:30
Postad 26 August 2008 - 11:33
Var är alla glada och förväntansfulla Metallica fans? jag blir jätteledsen
Jag är förväntansfull som fan, The day that never comes är hur bra som helst, men de andra två släppta låtarna Cyanide och My Apocalyse är inte så bra enligt mitt tycke. Återstår att se hur skivan låter när den dimper ner i brevlådan hemma
Postad 26 August 2008 - 11:51
Du får ta upp det med iTunes. Eller ännu enklare, ladda hem låten gratis från metallicas hemsida.Så när jag betalar för mig så ska jag få skit för det
![]()
eller menar du att Metallica inte får några pengar om jag köper deras musik på Itunes
Postad 26 August 2008 - 11:53
Betyg 8/10
Redigerat av Unregistered69f3f8a4, 26 August 2008 - 11:53.
Postad 26 August 2008 - 12:01
Jag förstår vad du menar nu. Att det är ett medvetet val att blåsa sina kunder och fans på pengar. Jag betalade för min låt och känner mig helt klart blåst. Det går ju för f*n inte lyssna på låten.
Jag kommer inte att köpa denna skiva utan skaffar den på annan väg tack vare detta respektlösa sätt att behandla sina fans![]()
MVH Kribban
Vad kan man begöra för 9kr och en mp3? Vänta tills cdn är ute så får du bättre kvalité.
//Alex
Postad 26 August 2008 - 12:16
Vad kan man begöra för 9kr och en mp3? Vänta tills cdn är ute så får du bättre kvalité.
//Alex
Inte mycket tydligen
MVH Kribban
Postad 26 August 2008 - 12:18
Inte mycket tydligen
Det är mest principen jag stör mig på. Jag betalade för en singel som inte går att lyssna på. Hade du accepterat det?
MVH Kribban
Köper inte musik av dålig kvalité, om jag hade köpt en fysisk cd-singel och den lät skit hade jag inte accepterat detta
//Mvh Alex
Redigerat av Unregistered69f3f8a4, 26 August 2008 - 12:20.
Postad 27 August 2008 - 01:56
Postad 27 August 2008 - 06:32
My Apocalypse är en mycket bra låt. MEN! Är det någon mer än jag som stör sig på Lars snare? Låter som en Pringles-burk...
St Angers syndrom kallas det visst i slagverkskretsar
Postad 27 August 2008 - 10:45
Jo, det är inte riktigt så illa som St. Anger men tillräckligt irriterande för att man ska störa sig på det.St Angers syndrom kallas det visst i slagverkskretsar
Postad 27 August 2008 - 11:43
Men är det någon som vet vad metallicas dubbel lp ligger på i pris?
Usa pressningarna brukar det ju inte vara nåt fel på heller.
Skulle vara bra med lite mer info kanske någon länk.
DM 2-LP
Dock mastrad av samma klåpare som misslyckats med de nya utgåvorna av KEA, RTL och MOP så det är en chansning.
Postad 29 August 2008 - 08:14
Samma version som den på CD Pacific. Men är det en dubbel lp eller är det en enkel skiva med låtar på bägge sidor?
Ska nog köpa digipack cd´n och funderar även på att köpa vinylen därifrån...
Edit: ser nu efter lite noggrannare koll att digipack-cd´n också är från WB. Finns det risk att den versionen låter sämre än original-cd´n?
edit 2: Har även hört att det ska finnas 2 olika digipack utgåvor, en vanlig och en limiterad version. Nån som vet mer om detta? Vars kan man köpa den limiterade versionen?
Redigerat av Baruba, 29 August 2008 - 13:12.
Postad 02 September 2008 - 17:30
Så tolkar jag det som att den amerikanska pressningen skulle vara bättre.
Någon som har en hum om vilket skivbolag som pressar skivan på vinyl?
Redigerat av Unregistered1092, 02 September 2008 - 17:35.
Postad 03 September 2008 - 14:10
Death Magnetic kommer knappast bli någon Master Of Puppets eller And Justice For All.
Jag ger 3.0/10
Postad 03 September 2008 - 14:11
Postad 03 September 2008 - 16:25
Jag tycker skivan liknar Justice stundtals, men som du säger liknar den St. Anger också men de stunderna tycker jag är ganska få. Produktionen är mycket bättre än St. Anger som är den värsta skivan jag hört (inkl. alla artister) ur den aspekten.Har nu lyssnat igenom Metallica - Death Magnetic plattan. Jag vet inte riktigt men jag tycker det låter mycket som St.Anger stundtals vilket inte var bra i mina öron. Finns några bra låtar men dom är få till antalet. Väldigt få.
Death Magnetic kommer knappast bli någon Master Of Puppets eller And Justice For All.
Jag ger 3.0/10
Redigerat av Hifi-Arne, 03 September 2008 - 16:31.
Postad 03 September 2008 - 17:38
Första intrycket är - njae, detta var väl inte så där värst bra?
Men det kanske går att lyssna in sig på skivan och vips så blir den bra? Vi får se. Väntar med att ge betyg.
Postad 03 September 2008 - 20:13
Jag tror att det är en skiva som kräver ett antal lyssningar, så ge den en chans.Sitter precis och lyssnar på den, men vet verkligen inte vad jag ska säga ännu.
Första intrycket är - njae, detta var väl inte så där värst bra?
Men det kanske går att lyssna in sig på skivan och vips så blir den bra? Vi får se. Väntar med att ge betyg.
Postad 03 September 2008 - 20:58
St anger var i mitt tycke fruktansvärd men detta är utan tvekan bland det bästa dom gjort, vilka sjuka melodier och vilken spelglädje sen att James verkar ha fått hyffsad ordning på sin röst är riktigt kul.
Kommer att hänga på låset till skivbutiken den 12!
Postad 04 September 2008 - 06:52
Jag tror att det är en skiva som kräver ett antal lyssningar, så ge den en chans.
Will do.
Postad 04 September 2008 - 11:27
Postad 04 September 2008 - 11:39
Mycket bra skiva, första låten är riktigt riktigt riktigt bra !! En av deras bättre album, helt klart.
Åhh hoppas dagarna kan gå snabbt nu
Postad 04 September 2008 - 11:49
Mycket bra skiva, första låten är riktigt riktigt riktigt bra !! En av deras bättre album, helt klart.
En låt som faktiskt är bra är The end of the line.
Men för övrigt...njae.
Postad 04 September 2008 - 13:04
Första intrycket är hur som helst inte bra, alla spår låter likadant, på något vis känns det bara som ett ihop kast av riff.
Aja, ska låta den snurra ett tag så får vi se om intrycken ändrar sig, vissa skivor kräver lång repetition innan man fattar tycke.
*Edit*
Nej, detta funkar inte. Komplett fiasko i mina öron igen, får leva på de fyra första resten av livet.
Redigerat av Unregistered310a0e15, 04 September 2008 - 15:39.
Postad 04 September 2008 - 13:40
Håller med!
Första låten och femman, All nightmare long har blivit favoriter änsålänge.
Postad 04 September 2008 - 19:13
Men jag väntar med att betygsätta...
Postad 04 September 2008 - 19:26
Postad 04 September 2008 - 19:36
Den blir en klassiker, helt klart.
Låter väldigt mycket som KEA och AJFA tycket jag.
Postad 04 September 2008 - 19:44
Denna skivan kan jag leva på länge, inget förutsägbart radioskit inte!!
Kan verkligen inte förstå hur man överhuvudtaget kan jämföra detta med St anger!? ge mig en enda likhet snälla..
hittar inte ett enda gitarrsolo i anger och här krylar det av dom samt att dom är sjukt bra rakt igenom
Redigerat av theoak, 04 September 2008 - 19:56.
Postad 04 September 2008 - 20:43
Komplett fiasko? Var är det som du inte är nöjd med?Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Tror jag var så negativt inställd inför detta skivsläpp ( mycket p.g.a St.Anger ) att jag inte har gett denna skiva en chans.
Första intrycket är hur som helst inte bra, alla spår låter likadant, på något vis känns det bara som ett ihop kast av riff.
Aja, ska låta den snurra ett tag så får vi se om intrycken ändrar sig, vissa skivor kräver lång repetition innan man fattar tycke.
*Edit*
Nej, detta funkar inte. Komplett fiasko i mina öron igen, får leva på de fyra första resten av livet.
Postad 04 September 2008 - 21:01
Håller med.
Postad 04 September 2008 - 22:28
Komplett fiasko? Var är det som du inte är nöjd med?
Tja här är några grejer jag stör mig på:
Sången låter inte integrerad med låtarna ,den ligger "utanför", svårt att förklara.
Deras försök till att låta "old school" blir inget bra, när de kör in lite riff här och där som påminner om deras gamla alster så blir det också väldigt platt. Jag fastnar inte direkt för någon låt, det blir bara grötigt och jobbigt att lyssna på.
Lars Ulrich´s trumspel är väl inget att njuta av direkt, tycker helt enkelt att han spelar tråkigt.
Ja, det är väl några iakttagelser än så länge, det är väl kul att vi har olika smak
Postad 05 September 2008 - 06:46
Tja här är några grejer jag stör mig på:
Sången låter inte integrerad med låtarna ,den ligger "utanför", svårt att förklara.
Deras försök till att låta "old school" blir inget bra, när de kör in lite riff här och där som påminner om deras gamla alster så blir det också väldigt platt. Jag fastnar inte direkt för någon låt, det blir bara grötigt och jobbigt att lyssna på.
Lars Ulrich´s trumspel är väl inget att njuta av direkt, tycker helt enkelt att han spelar tråkigt.
Ja, det är väl några iakttagelser än så länge, det är väl kul att vi har olika smak
Huvvet på spiken, håller med dig på alla punkter förutom sången - James sjunger ju 100 gånger bättre på skivan medans han live låter som en kass operasångare.
Lars' trumspel har varit tråkigt sedan AJFA, världens mest överskattade trummis?
Tycker det är lite trist sound på skivan, ingen tyngd i intrumenten.
Nä, jag har t o m avbokat min förbokade skiva. Förlåt Metallica.
Postad 05 September 2008 - 07:46
Postad 05 September 2008 - 08:25
Får man fråga vad det är ni lyssnat på för version? Den usla 128 Kbit transcoden som cirkulerar?
Ja, det är väll det fast min är 320 kbit. 1vecka kvar tills man får cdn, då får man höra hur det ska låta. Varför är fransmän så dryga? Kunde dom inte rippa den till flac?
Postad 05 September 2008 - 08:34
Postad 05 September 2008 - 08:41
Alltså första låten är ju hur bra som helst en riktig klassiker, solot är grym, känns som att Kirk har väntat länge på detta.
Redigerat av Unregistered69f3f8a4, 05 September 2008 - 08:43.
Postad 05 September 2008 - 09:36
Låter o känns som dom slänger ut den pga dom "måste visa upp sig" och ytterligare tjäna pengar. Trist skiva må jag säga. Inget nytänk alls. Platt och trist.
Jag måste tyvärr instämma
Postad 05 September 2008 - 11:07
Vart beställer man skivan billigast? Har ju alla tidigare så även om den är kass ska jag köpa den
Postad 05 September 2008 - 11:28
Fan den låter inte exakt som master eller creaping då går den bort!!
Att dom lagt ner en hel del själ i skivan är ju uppenbar och enligt MIG är den topp 3 bland deras verk
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
14 bilder
24 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?