Det har fått extremt bra betyg. 9,5/10 av GS t ex.Spelade nyss demot av Braid. Skönaste liret jag spelat på live än så länge. Någon annan som provat det?
12 recensioner - 92,4%
Bästa XBLA spelet hittills. Do not miss.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 09 August 2008 - 18:06 Det har fått extremt bra betyg. 9,5/10 av GS t ex. 12 recensioner - 92,4% Bästa XBLA spelet hittills. Do not miss. Postad 09 August 2008 - 19:15
Spelat igenom demot och är inte alls så imponerad... Postad 10 August 2008 - 00:11
Inte? Jag älskar spel som det här. Det påminner lite om Portal i hur man måste tänka utanför "rummet" (eller i det här fallet "planet"). Kommer nog att köpa det här. Blir mitt första live-spel. Postad 10 August 2008 - 09:12
Mm..Samma här..Spelade nåra minuter innan jag stängde av...
Var ju bara en supermario kopia Postad 10 August 2008 - 09:47
Underbart hur de rippat Mario, men gjort ett pusselspel av det. Postad 11 August 2008 - 20:01
Braid är väldigt bra och ska inte jämföras med vanliga plattformsspel. Det är kul att det släpps så många bra spel till XBLA just nu (Geometry Wars 2 har också över 90% på gamerankings.com). Sen är det inte så lång tid kvar till Bionic Commando Rearmed kommer ut...
Postad 12 August 2008 - 11:49
Nja, även om skaparen själv medger att han inspirerats väldigt mycket av Super Mario, så tycker jag man missar mycket om man bara ser det. Längre fram i spelet dyker det upp pussel som är grymt kluriga och det krävs en del tankeverksamhet för att ta alla pusselbitar. Tycker iallafall jag Sen kanske jag inte riktigt har greppat allt det filosofiska som de dravlar om i vissa recensioner, men jag tycker spelet står bra på egna ben ändå... Postad 14 August 2008 - 00:26
Nu har jag och polaren lirat Bionic Commando: Rearmed flera timmar.. och det är fan bästa arcadespelet hittils =)
Har inte ens brytt mig om 3d versionen som kommer framöver men nu blev jag fan intresserad då man såg trailern av den efter man lirat lite av 2d varianten. kuuuul Postad 14 August 2008 - 11:59
Blir fan ett köp, alla skriver varmt om det. Tom Aftonbladet tar till körsången och ger den 5. Postad 14 August 2008 - 12:20
Angående BC:Rearmed
Vet någon hur man gungar lite mindre så man inte slår i väggen så lätt? På challenge 3 behövs kunskapen..
bcr.JPG 7.96K
0 Antal nerladdningarbilden är från youtube Postad 15 August 2008 - 07:36
Efter allt snack om Braid så hämta jag ner Trial version. Tyckte det var intressant så jag köpte det. Måste säga att Braid är betydligt bättre när man har hela spelet. Ofantligt härligt mind-bending spel. Var helt uppslukad av det.
KÖP! Hör ni det? KÖP! Postad 15 August 2008 - 17:36
Köpt Braid och har avklarat de två första världarna (lagt pusslen alltså). Skulle vilja se alla Gradius-spelen släppas till 360. Gärna upphottade i HD också. Gradius V (PS2) är helt otroligt!
Sitter med Ikaruga också, men har inte vant mig vid stilen på det ännu så jag kommer inte så långt, men shit vad kul det är! Postad 16 August 2008 - 21:37 R-Type Dimensions skall komma. Gamla spel kommer inte längre att släppas till xbla, antingen är det re-make eller original som gäller. (Ett japanskt företag skulle släppa några "bullet-hell" shmups men fick den förklaringen till svar, så nu skall deras spel släppas som 360-spel istället). Postad 16 August 2008 - 22:34
Remakes av Gradius-spelen skulle vara underbart. Har aldrig fastnat för R-type på grund av att det inte fanns autofire. I alla fall in på Amiga och jag har inte spelat R-type sen dess. Redigerat av Unregisterede32cf070, 17 August 2008 - 09:45. Postad 20 August 2008 - 07:43
yes! nu satte jag 2 million points achievementen på 1942 igår, t.o.m med rätt bred marginal = 40 sköna achievementpoäng, damn - gillar verkligen det här spelet..dröm för alla shoot 'em up fans!
Postad 20 August 2008 - 07:53
Den är lätt, har bara en ach kvar och det är att klara det på svåraste läget. Men det kommer jag nog aldrig göra. 4.000.000 poäng är mitt bästa på en runda btw. Postad 20 August 2008 - 08:02
jag skulle vilja ha det gamla super tennis som fanns till snes, i mina ögon det bästa tennispelet någonsin... sen alla dom gamla mario spelen, 1,2,3 och mario world! nostalgi!
Postad 20 August 2008 - 08:04
impressive, hatten av! Postad 20 August 2008 - 08:36
Egentligen inte särskilt bra, men tack ändå Om du bara får S-rank på alla bossar i en runda (det är också en ach) kommer du automatiskt ligga någonstans mellan 3.5-4 miljoner poäng. Om du lär dig att utnyttja bonussystemet (alltså lär dig var fienderna kommer hela tiden och sedan ligger nära dem när du skjuter dem) går det få en hel del mer.
Kommer ju tyvärr aldrig hända Får skaffa en Wii om du vill åt de liren. Postad 20 August 2008 - 09:09
Betalade 226 spänn för 2000 poäng med kort på xboxlive Postad 20 August 2008 - 13:35 Tycker jag med Postad 20 August 2008 - 13:45
yes, det är s-ranken på sista bossen som jag går bet på - resten klarar jag, några tips på den..? problemet är att jag dör för många gånger när jag bara ligger längst fram och pressar = tar för lång tid varje gång man ska respwana, hämta vapen-upgraden etc etc ==> b-rank, direkt.. Redigerat av torslanda423, 20 August 2008 - 13:45. Postad 20 August 2008 - 13:46
Hur länge har Jade Empire funnits att köpa/ladda ner?
och är det orginal xbox versionen eller något upphottad ala pc versionen? :> Postad 20 August 2008 - 14:34 Hur menar du här? Originalet är ju ett gammalt spel. Postad 20 August 2008 - 16:43
Det är orginalet, precis samma som fanns till xboxen. Körs som ett emulerat spel, MS har dock 'garanterat' att det ska fungera felfritt på 360:n. Har väl legat där ett par månader? Sök på majornelson.com om du vill veta exakt datum. Postad 20 August 2008 - 17:50
alrite, tackar, ett helt underbart spel som jag är duktigt sugen på ( igen ) :> Postad 20 August 2008 - 18:41
Jaså? Sista bossen va första jag fick S-rank på, första bossen är ju bra mycket knepigare då man måste ta den på max 13 sek. Tips på sista bossen: Ligg mitt på skärmen ungefär i början så kan du undvika alla skott lätt. Har för mig att det bara är att flytta sig framåt/bakåt först och sedan bara lite i sidled för nästa svärm. När han skjutit klart för stunden med mittenvapnen åker du upp och ger järnet (här tömmer du magasinet på missiler också) tills han får för sig att skjuta med mittenvapnen igen. Rince and repeat tills han dör, bry dig inte om grejerna på vingarna, då tar det för lång tid. Om du måste för att överleva kan du köra loopen, annars ska du hålla dig ifrån den då den gör ytterst lite skada på bossen och tar mycket tid att utföra. Max upgrades på vapnet som skjuter massa kulor i bredd rakt fram är min favvo här. Tror aldrig jag fått annat än S-rank på den bossen faktistk. Postad 22 August 2008 - 17:32
Fick ett Xbox 360 Elite i bröllopspresent av mina kära teknologvänner (oväntat!) och har precis upptäckt vilken guldgruva Live Arcade är
Har förvisso Carcassone (+ 3 expansioner) och Ticket To Ride som riktiga brädspel, men det är ju soft att ha dom på krysslådan också För övrigt gillade jag också braid starkt, fipplade ihop första pusslet ganska direkt så nu måste jag föra över mer pengar.. Redigerat av Nordan, 22 August 2008 - 17:33. Postad 25 August 2008 - 18:58
hehe.. snälla vänner! Nä, men Axis & Allies vore riktigt coolt om det kom! Ang Braid som jag inte direkt gillade Postad 06 September 2008 - 16:32
Har upptäckt Geometry Wars Evolved 2 nu. Oerhört välgjord shooter. Spelidén är inte mycket mer avancerad än gamla Space Invaders, men det presenteras på ett sådant sätt att poängdueller med polarna blir en enda adrenalinfest*. Nån mer som sitter och lirar. Man kanske kunde köra en intern poängranking här på forumet genom att adda de som spelar?
* Prova att spela med 0.1 promille i blodet så förstår ni vad jag menar... Redigerat av Unregisterede32cf070, 06 September 2008 - 16:34. Postad 02 October 2008 - 00:08
Haha, vadå varför för mig
Synd att de inte kan komma ut med XBLA-spelen på en samlarskiva Postad 02 October 2008 - 07:16
Håller helt med dig, Zoiler. Dels för folk utan internet, och dels för att man inte kan sälja allt man köper på LIVE. JAg menar, tänk efter, hur mycket har ni betalat sammanlagt för allt från live? För mig måste det röra sig om ett par tusen. Pengar man aldrig kan sälja ngt för att få tillbaka. Ganska värdelöst när man tänker efter.
Postad 02 October 2008 - 08:09
äh man säljer väl ändå inte sina spel ? som att sälja sina barn heh...men ja måste erkänna att jag har börjat vekna lite...nästan så ja kanske skulle kuna tänka mig byta bort 2 st mot ett nytt typ
Postad 02 October 2008 - 09:07
Lönt och ha kvar spelen då? Varje sommar jag är hemma hos föräldrarna sitter jag och funderar på om jag ska kasta min gamla ps1 och ps2 spel, eftersom de inte är värda något och jag aldrig kommer spela dem igen.
Postad 02 October 2008 - 09:59
Jag lade ut ett tiotal spel på tradera, och fick 50-90% av inköpspris för dem. Spel som bara står och dräller i bokhyllan annars. Skulle dock aldrig sälja vissa spel, som Oblivion.
Postad 02 October 2008 - 11:26
Med tanke på din avatar så trodde jag att du skulle vara intresserad av spela med mechanoids. Postad 01 November 2008 - 21:18
Mitt absoluta favorit är marble blast ultra, det håller länge, är grymt kul, utmanande och allmänt tilltalande. Annrs är ju Puzzle Quest och Braid riktiga höjdare med.
Postad 02 November 2008 - 12:34
Har man plats för de tycker jag man kan spara de. Man få en otrolig nostalgikick när man plockar fram de igen efter x antal år. Punch Out, Star Control 2 & Monkey Island gav mig massor med härliga rysningar nyligen. :-)
De jag har köpt själv och rekommenderar är Geometry Wars 2, Symphonies of the Night, Bionic Commando Rearmed, Ikaruga och Lumines Live. Förutsatt förstås att du gillar den typen av spel som spelen tillhör. I så fall är de väldigt bra. *edit* Egentiligen har jag Lumines till PSP, men live demot verkar vara identiskt så därför tog jag med den. Redigerat av Unregisterede32cf070, 02 November 2008 - 13:31. Postad 07 November 2008 - 07:53
braid och castle crashers är ju mina favoriter, castle crashers håller nästan hur länge som helst om man lirar med polare. Var tvungen att ladda hem streets of rage 2 här också, En liten walk down memory lane.
Postad 07 November 2008 - 09:51
Laddade ner golden axe också, kanske inte har åldrats med någon direkt värdighet men om att det var ett av mina favoritspel nöär jag var liten så var jag tvungen att lira det. Vääldigt lätta achievements för folk som jagar det. Laddade även ner double dragon och den varnar jag gärna lite för. riktigt dålig verision.
Postad 07 November 2008 - 20:11
Tycker AGE OF BOOTY verkar superkul, lirat demot 4-5ggr och funderar på att köpa det.
Postad 23 November 2008 - 17:17
Nu tycker jag aktiviteten är på tok för låg i denna tråd!
Som nybliven 360 ägare och gammal 8bit fanatiker så har jag ju snabbt insett att jag hellre spelar Bionic Commando remaken än GoW2... Satt faktiskt och spelade NES orginalet av detta lir för några veckor och sen jag köpte remaken så har jag insett att de lyckats fullständigt med denna nyutgåva! Musiken är ju så bra så att man blir tårögd... Annars så tänkte jag bara påpeka att Super Street Fighter II Turbo HD Remix släpps den 25:e november! Redigerat av Petter Lindgren, 23 November 2008 - 17:32. Postad 23 November 2008 - 17:21
Arcade-spelen håller faktiskt oerhört hög klass. Är väldigt sugen på Lumines Live, men eftersom jag redan äger det till PSP känns det överflödigt att köpa det igen. Håller även ett öga på Street Fighter... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |