Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - H/K DVD47 *

298 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Harman Kardon DVD 47 (DVD-spelare) 1 7,32 (18) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 31 januari 2007 - 20:47

jalle10
  • jalle10
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hur fungerar den? kör du via hdmi?

Postad 02 februari 2007 - 14:54

Unregistered4a259640
  • Unregistered4a259640
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0
jag har uppgraderingen här hemma på cd nu... gäller bara att få den att fungera nu då...

Postad 03 februari 2007 - 15:45

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
har också problem att DVD.n stannar mitt i en film och jag köper alla mina filmer så det är sprillans nya när de avspelas.
har uppdaterat min men det var för att kunna använda HDMI och optiskt ljud vilket tog HK 1 månad innan det funkade.
jag har inte orkat bry mig mer då jag tycker bara att det skall fungera... tycker alla HK prylar funkar sådär.. ändå köper man dem.
Har haft problem med AVR 630, AVR 5500, DVD 21, DVD 31 osv osv...

Börjar väl bli lite trött på HK nu.

Men kan ngn säga mig vart jag får tag i en update för att få bort att det stannar helt oväntat ?
Någon som har den ???

/Andreas

Postad 04 februari 2007 - 16:27

jalle10
  • jalle10
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Ja, är det någon som har den senaste uppdateringen, och finns den överhuvudtaget? Om så kan någon vänlig kanske skicka den eller lägga ut en tråd på den?

Postad 05 februari 2007 - 13:52

Daniel86
  • Daniel86
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

har också problem att DVD.n stannar mitt i en film och jag köper alla mina filmer så det är sprillans nya när de avspelas.
har uppdaterat min men det var för att kunna använda HDMI och optiskt ljud vilket tog HK 1 månad innan det funkade.
jag har inte orkat bry mig mer då jag tycker bara att det skall fungera... tycker alla HK prylar funkar sådär.. ändå köper man dem.
Har haft problem med AVR 630, AVR 5500, DVD 21, DVD 31 osv osv...

Börjar väl bli lite trött på HK nu.

Men kan ngn säga mig vart jag får tag i en update för att få bort att det stannar helt oväntat ?
Någon som har den ???

/Andreas

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har haft /har Avr 235,Dvd 22, Dvd 47 och Avr 645

Det enda som har krånglat är att släden inte har åkt ut någon enstaka gång på Dvd 47. Jag är kanonnöjd med deras produkter!!

Postad 06 februari 2007 - 13:09

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Ja, är det någon som har den senaste uppdateringen, och finns den överhuvudtaget? Om så kan någon vänlig kanske skicka den eller lägga ut  en tråd på den?

<{POST_SNAPBACK}>

Har dom gjort två uppdateringar?

Postad 06 februari 2007 - 16:25

Unregistered4a259640
  • Unregistered4a259640
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0

Ja, är det någon som har den senaste uppdateringen, och finns den överhuvudtaget? Om så kan någon vänlig kanske skicka den eller lägga ut  en tråd på den?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har som sagt haft den hemma redan och uppdaterat min spelare. Den har faktiskt inte hoppat något efter det... Men har inte plåtag den så många timmar ä. Däremot har det blivit "disc-error" några gånger på nya icke brända skivor... tragiskt!

Dock var jag inte så smart att jag kopierade skivan utan jag lämnade tillbaks den till min återförsäljare direkt... Så tyvärr kan jag inte hjälpa er andra...

Postad 07 februari 2007 - 01:42

jalle10
  • jalle10
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hmm, fick precis tillbaka min för tredje gången på service. Denna gång med nya firmvaren, den fungerade inte heller. Stannar helt omotiverande mitt i cd avspelningar. FAN . Får byta till Denon 2930 eller Marantz 6001,7001 istället. Fan vad trött jag är på H/K service... Aldrig mer en H/K.

Postad 08 februari 2007 - 09:33

ZeroX79
  • ZeroX79
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tjenna.

Jag fick den senasta mjukvaran på skiva av min polare i affären och hoppas att den hjälper er lite.
Men jag vet inte vart jag ska lägga upp den så skicka pm så mailar jag den till er som vill ha den.

Bifogad fil  dvd_47P_0123_1.zip   1,62MB   68 Antal nerladdningar
Bifogad fil  DVD47andDVD37upgradeprocedure_USER.pdf   27,84K   90 Antal nerladdningar

Läs instruktionerna noga

Redigerat av ZeroX79, 08 februari 2007 - 09:34.

Postad 08 februari 2007 - 23:17

mico01
  • mico01
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Tack för uppgraderingen, någon som vet vad Harman/Kardon har ändrat/förbättrat?

Postad 09 februari 2007 - 08:30

Unregistered4a259640
  • Unregistered4a259640
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hahaha! Ingenting verkar det som!!! Min uppgradering hjälper då inte ett ###### skit! Fan vad less jag är!!

Postad 10 februari 2007 - 00:51

jalle10
  • jalle10
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Kan det vara så att vi alla har samma tv apparater? och att H/K inte har kunnat få kommunikationen mellen DVD och tv kompatibelt med dem?
Jag har hur som helst en Pioneer 435. Vad har ni? :)

Postad 10 februari 2007 - 02:15

Unregistered4a259640
  • Unregistered4a259640
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0

Kan det vara så att vi alla har samma tv apparater? och att H/K inte har kunnat få kommunikationen mellen DVD och tv kompatibelt med dem?
Jag har hur som helst en Pioneer 435. Vad har ni? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmmmmmm... jag har en Pioneer iaf... 43 SXE

Postad 11 februari 2007 - 04:51

Unregistered4a259640
  • Unregistered4a259640
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0
hmmmm, har vi en jättekonstigt lösning på problemet på gång här eller....?? Vad har ni andra för TVapparater?? Än så länge är vi alltså två av två som har Pioneer....

Postad 12 februari 2007 - 16:12

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Jag har hur som helst en Pioneer 435. Vad har ni? ;)

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har en Pioneer PDP 506 XDE
Fortfarande problem efter update

Redigerat av motif, 12 februari 2007 - 16:12.

Postad 12 februari 2007 - 16:43

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

och jag har ingen pioneer, och min fungerar.

Postad 12 februari 2007 - 16:50

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Då återstår väl bara att prova att köra en film via component då.. och se ifall det stannar el inte.
Vem orkar byta kablar och testa ?

Postad 12 februari 2007 - 18:17

jalle10
  • jalle10
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
DET FÅR FAN H/K GÖRA, NU HAR VI TROLIGEN KOMMET EN BIT PÅ VÄG I DERAS FELSÖKNING!
JAG HAR SKICKAT MIN DVD FÖR TREDJE GÅNGEN PÅ SERVICE OCH HOPPAS NU, EFTER ATT HA PÅPEKAT DETTA FORUM, ATT DE LÄSER DETTA!!!!

Postad 13 februari 2007 - 07:22

Unregistered4a259640
  • Unregistered4a259640
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Då återstår väl bara att prova att köra en film via component då.. och se ifall det stannar el inte.
Vem orkar byta kablar och testa ?

<{POST_SNAPBACK}>

Problemet är ju att det inte är säkert att det hoppar varje film man ser... så är det då för mig iaf. Ibland kan det vara flera gånger, ibland ingen gång. Så därför kan man ju inte dra så många slutsatser genom att se EN FILM EN GÅNG med component heller...

Postad 13 februari 2007 - 09:35

ZeroX79
  • ZeroX79
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Kopia ur mitt mail:

Dear All,
We are pleased to announce new software for DVD47 and DVD37.
The new version is DVD47P_0123_01 and DVD37P_0123_01
Main Improvements and fix:

CD playback jump and stop if HDMI is connected is fixed.
! For customers complaint of CD jump please test this upgrade before the unit go in to repair!
Improved playability (+ picture drop-out)
! For customers complaint of picture drop-outs or picture artifacts please tests this upgrade before the unit go in to repair!
Corrections on text string in the menu (only some languages)
Video processing Mode improved (better picture quality)
Auto, Film, Video (try out the Film mode on the new Car’s from Disney, super picture )
Aspect Raito is changed to Display Mode
16:9, 4:3, Pan Scan
Improve JPEG performance (better picture quality)

Please find the software attached

*CPPM entering not needed

Inventory upgrade will start beginning February.

Software will be on harman/kardon home page later on.

Postad 15 februari 2007 - 14:55

Unregistered4a259640
  • Unregistered4a259640
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0
upppP!

Postad 20 februari 2007 - 20:01

Mr. Bravo
  • Mr. Bravo
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Ingen som har något nytt att rapportera efter den senaste uppdateringen?

Efter att ha fått en tusing i rabatt av HifiHuset på en DVD-47 framför en mindre tillgänglig DVD-37 så har nu även jag en sådan på väg. Uppdateringen är självklart redan förberedd på en skiva här och jag har svårt att sitta still inför provspelningen av denna DVD plus en AVR645 som också är på väg! Det skall bli mycket intressant att få höra och se skillnaden jämfört med min gamla Yamaha RX V457 och en 500kr Philips DVD-spelare:)

Postad 22 februari 2007 - 21:36

jalle10
  • jalle10
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Den fungerar inte alls!! Skitspelare enligt min mening. Jag har precis fått pengarna tillbaka efter 3 reperationer och 4 månader av stridande med Inwarehouse. Nu blir det Denon 2930. Allt detta pga att H/K inte kunde fixa mjukvaran, det sjuka är att alla spelare har samma problem men de vissas troligen mest med vissa projektorer och Pioneer,s plasmor (enligt elektronikservice Göteborg som talat med H/K)

Postad 23 februari 2007 - 01:55

Mr. Bravo
  • Mr. Bravo
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Konstigt. Själv har jag en LG plasma, så förhoppningsvis går det väl bra för mig. Annars är det väl bara att använda komponent + Coax/TOS istället tills dom löst problemet, så slipper man reta upp sig så mycket på det. I vilket fall så återkommer jag så fort jag har fått grejorna och testat lite. Antagligen på måndag då dom skulle skicka allt nu på fredag.

Postad 27 februari 2007 - 18:26

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Konstigt. Själv har jag en LG plasma, så förhoppningsvis går det väl bra för mig. Annars är det väl bara att använda komponent + Coax/TOS istället tills dom löst problemet, så slipper man reta upp sig så mycket på det. I vilket fall så återkommer jag så fort jag har fått grejorna och testat lite. Antagligen på måndag då dom skulle skicka allt nu på fredag.

<{POST_SNAPBACK}>

jo men en av anledningar till man köpt en DVD 47 är just HDMI i alla fall enda anledning varför jag bytte min DVD 31!

Det är väl bara att vara ärligt och säga att HK inte är bättre än Andersson! Tänkte köpa en AVR 645:a men jag tror det är dags att sluta slänga pengar åt ett företag som inte kan efter 3-4 månader fixa en enkel sak, det är ju 2 problem på samma spelare nu som varit och inte nog med alla problem med deras reciever helt sjukt.. för dessa priser accepterar jag inte sådana fel.

Nej nu skall jag sova på saken om nästa steg blir att slänga ut alla HK och in med riktiga saker.

AVR 630 till salu
DVD 47 till salu!

Postad 28 februari 2007 - 13:57

Unregistered416bff02
  • Unregistered416bff02
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Kör själv 47:an med en LG PX5R och har samma problem som alla andra, dvs att en film kan närsomhelst stanna samt att släden flippar ut totalt ibland. Nu har jag fått nog så nu åker den tillbaka!

Redigerat av Unregistered416bff02, 28 februari 2007 - 13:59.

Postad 28 februari 2007 - 22:12

Daniel86
  • Daniel86
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Ni som har haft problem med släden:

Har ni dvdn ovanpå förstärkaren? När min släde inte åkte ut hade jag den ovanpå men efter att ha ställt den vid sidan av slutade fenomenet..

Jag är kanonnöjd med den här dvdn och tycker det är knepigt att så många "har fått nog av den".

Mvh
Daniel

Postad 14 mars 2007 - 03:08

Mr. Bravo
  • Mr. Bravo
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Nu har jag använt min DVD47 i över en vecka, helt utan problem. Orginalfilmer, brända filmer och CD skivor är testkört hela veckan utan problem via hdmi. Kan det vara något fabriksfel som ni har kanske? Eller är det kanske en viss serie som har problem?

Postad 21 mars 2007 - 14:36

Unregistered4a259640
  • Unregistered4a259640
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0

Nu har jag använt min DVD47 i över en vecka, helt utan problem. Orginalfilmer, brända filmer och CD skivor är testkört hela veckan utan problem via hdmi. Kan det vara något fabriksfel som ni har kanske? Eller är det kanske en viss serie som har problem?

<{POST_SNAPBACK}>

Nä det är ett allmänt fel det här med att det hoppar och hackar. Uppgraderingen från förra månaden skall dock ha löst problemet för alla utom vi som råkar ha en Pioneer tv kopplad med HDMI till vår kära DVD47. Tyvärr verkar det dock inte hända så mycket i frågan just nu när HK tycker de gjort vad skall i ärendet (eftersom att ju problemet löstes för i princip alla i och med deras åtgärd) och nu skyller på Pioneer, medan Pioneer skyller på HK...

Problemet med att det hoppar under dvdtittande skall dock ha lösts även för vi med pioneer plasma i och med uppgraderingen. Eller är det någon som haft det problemet? ...så det är vid cdlyssning det uppstår och då säger HK helt enkelt att man får gå in i setupen och koppla från hdmi, eller dra ur kontakten... Det är deras lösning på problemet som det ser ut just nu... :P :P

Postad 21 mars 2007 - 16:37

Addex
  • Addex
  • Veteran

• 1 902 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nä det är ett allmänt fel det här med att det hoppar och hackar. Uppgraderingen från förra månaden skall dock ha löst problemet för alla utom vi som råkar ha en Pioneer tv kopplad med HDMI till vår kära DVD47. Tyvärr verkar det dock inte hända så mycket i frågan just nu när HK tycker de gjort vad skall i ärendet (eftersom att ju problemet löstes för i princip alla i och med deras åtgärd) och nu skyller på Pioneer, medan Pioneer skyller på HK...

Problemet med att det hoppar under dvdtittande skall dock ha lösts även för vi med pioneer plasma i och med uppgraderingen. Eller är det någon som haft det problemet? ...så det är vid cdlyssning det uppstår och då säger HK helt enkelt att man får gå in i setupen och koppla från hdmi, eller dra ur kontakten... Det är deras lösning på problemet som det ser ut just nu... :D :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Vi har en Philips tv och problemet kvarstår fortfarande. <_<

Postad 26 mars 2007 - 19:13

bom
  • bom
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Ingen som har något nytt att rapportera efter den senaste uppdateringen?

Jag har inte upplevt minsta krångel sedan uppgraderingen för ca. 3 veckor sedan! Verkar stabilt!

Jag hade iofs bara ett litet problem innan och det var att jag då och då blev tvungen att starta om för att kunna mata ut släden, men nu verkar även det problemet vara ur världen.
(Kopplad till en Loewe-TV via HDMI->DVI)

Postad 30 mars 2007 - 23:02

nasjo
  • nasjo
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
har lämnat in den en gång, men det va innan nya firmware:n.. fast min hackar o har sig, mest på brända filmer. får väll testa nya firmware:n, hur fixar man den?? är inte hajj på sånt.

har philips crt-tv by the way

Postad 01 april 2007 - 13:45

bom
  • bom
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

får väll testa nya firmware:n, hur fixar man den?? är inte hajj på sånt.

<{POST_SNAPBACK}>

Ladda hem filerna enligt inlägg #261 i den här tråden (https://www.minhembi...60&searchtime=#)
* Läs instruktionen
* Bränn en installations-CD
* Sätt in CD:n i DVD:n med påslagen TV
* Vänta
* Tag ut CD:n när släden skickas ut automatiskt
* Vänta tills luckan stängs igen (det tar lång tid och det flimrar, men hav tålamod!)
* Klart!

Postad 01 april 2007 - 14:55

nasjo
  • nasjo
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
tack ska testa under dagen o se om det hjälper. återkommer med svar om det fungerar eller ej

Postad 19 april 2007 - 02:05

Unregistered4a259640
  • Unregistered4a259640
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0
upp!!

är det bara jag som har kvar problemet??

vad är det senaste ni hört om detta??

Postad 19 april 2007 - 23:07

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Står knappt något om hur divx fungerar? Berätta om era erfarenheter!

Postad 22 april 2007 - 23:54

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Finns det någon som kan BEKRÄFTA att DVD47 har HDCD?

Har den CD-TEXT?

Postad 23 april 2007 - 10:54

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Finns det någon som kan BEKRÄFTA att DVD47 har HDCD?

Har den CD-TEXT?

<{POST_SNAPBACK}>

Nja... bekräfta är väl att ta i men om jag spelar en HDCD (Magnus Uggla Den Tatuerade Generationen) så står det HDCD i reciverns display (H/K AVR630) jag har inte tittat om det tänds nån ikon på dvdns display.
Jag har ju kopplat min ihop min prylar med optisk kabel, så jag misstänker att även HDCD avkodningen sker i recivern?? Inte säker på detta däremot...

Postad 23 april 2007 - 13:49

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Sant, det är recievern som kodar av i ditt fall.

Kan du inte ta en extra titt på DVD47:ans display när du spelar denna skiva? Jag vill få ut HDCD-kvalitet analogt ur DVD-spelaren, eftersom jag ska köra med en analog förstärkare.

Postad 23 april 2007 - 13:59

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
Jag kan kolla det, kanske ikväll t.o.m., jag har ändå investerat i en drös nya rca kablar för att koppla flerkanalsljudet analogt till recivern, men inte orkat få dem på plats ännu.
Jag vill veta om dvdn fixar avkodning bättre än recivern eftersom den är ett par år nyare...

-------------------

Tjohej, jag lyckades trassla mig ur min kabelhärva bakom stereobänken igen *pust*
Nu har jag anslutit 47:an med alla möjliga ljudformat till recivern: Vanlig stereo, 6 kanals analogt, samt optiskt digitalt.

Ingen av de ljudutgångarna aktiverar HDCD ikonen i dvdns display (och ikonen finns, längst ner till vänster i displayen, den gick att skymta när jag lös med en ficklampa på den :ph34r: , det kan ju vara så att det är samma display som sitter i H/Ks cd spelare iof, HD950 el 970 och att det är där okinen används)

Reciverns hdcd ikon tändes endast vid digital anslutning, vilket ju verkar logiskt. Via de analoga ingångarna visades endast PCM 44,1 Khz. (jag trodde HDCD var 96Khz B) )

Själv har jag ingen koll på de faktiska skillnaderna på Hdcd, Sa-cd och dvd audio. Det får någon gärna förklara för mig ;)

I dvdns setup kunde man välja nånting för sacd, 2channel, 5.1channel eller CD area? jag provade att växla mlln dem men ingen skillnad var det gällde hdcd frågan, ärligt talat vet jag ju knappt vad det var för inställning... ;)

Vet inte om det står något av värde i dvdns manual men du kan ju kolla HÄR

Hoppas det har varit till nån hjälp iaf. men som jag förstår det så verkar inte dvdn ha hdcd stöd. Skivorna jag har testat med är Magnus Uggla - Den tatuerade generationen, och Absolute Music 34.

Berätta gärna om du kommer fram till något i frågan.

Redigerat av PsychoCheF, 23 april 2007 - 20:15.

Postad 24 april 2007 - 23:08

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Tack!

Med andra ord ska man inte lita helt blint på Prisjakts produktegenskaper (där står att DVD47 har HDCD).

Postad 10 maj 2007 - 20:37

Mulle87
  • Mulle87
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
har ett problem om någon råkat ut för detta också, min dvd 47 har fungerat hyffsat från jag köpte den men nu så hackar ljudet på brända skivor, det är när den är inkopplad till min avr230 som detta uppstår, kopplar jag in en annan dvd till förstärkaren funkar det klockrent, samma om jag kopplar dvdn till en annan förstärkare, bara de två som inte kommer överens, den har även börjat ta lång tid på dual layer 5-7 sek ibland. vad kan detta bero på, har lagt in senaste firmware bland annat men fortfarnade samma fel.

Postad 24 maj 2007 - 09:10

Tolve
  • Tolve
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Min DVD 47 har krånglat med ljudet snarare än med bilden (LG) som många verkar ha problem med.
Kopplat in 47an i min Onkyo 604 och ljudet är toppen föruom via HDMI då man lyssnade på Dolby digital skivor. DTS var kanon. I Dolby digital var ljudet riktigt svagt samt brusigt, så jag gjorde uppdateringen från 0124 som finna under denna tråd.

Ljudet blev perfekt efter uppdateringen och jag menar verkligen att det var en dramatisk effekt.
MEN efter uppdateringen funkar inte REG 1 skivor.. Va?!!

Inte för att det eg är så viktigt men var i helsike hittar man de senaste uppdateringarna på HK sida?
Eller ska man få dem från återförsäljaren?

Postad 24 maj 2007 - 10:42

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Ljudet blev perfekt efter uppdateringen och jag menar verkligen att det var en dramatisk effekt.
MEN efter uppdateringen funkar inte REG 1 skivor.. Va?!!

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmm... mina gamla H/K dvd spelare gjorde man regionsfria igenom att mata in en kod med fjärren, har dock inte brytt mig om det på denna, borde gå att finna till denna modell också... googla :-)

Edit:
Äh... Jag har ändå inget vettigt att göra just nu så jag sökte upp detta på videohelp.com

Region code hack posted by Throgar, July 30 2006:
This information is taken from a Retail Store:

Turn the player on and make sure that there is "no disc"
1. Press "OSD" on your remote
2. Press "3141590" there 0 is region 0 (region free)
Menu disappear and your player is now region free.

Redigerat av PsychoCheF, 24 maj 2007 - 10:47.

Postad 29 maj 2007 - 12:45

Tolve
  • Tolve
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Ska testa detta.. Underbart :blink:

Tusen Tack..

Postad 28 juni 2007 - 08:38

Mr. Bravo
  • Mr. Bravo
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som typ inte kan spela upp filmer brännda på TDK-skivor? Den står bara och hackar på varenda film jag brännt på TDK. Vissa funkar efter en stund, vissa inte. Bränner jag på en tex Verbatim-skiva så funkar det klockrent.
Har testat TDK från olika separata paket, så risken att jag stött på nån kass skiva är inte så stor.

Uppdaterade den i Mars med senaste versionen då. Vet ej om det kommit någon ny. Någon som vet?

Postad 24 juli 2007 - 21:07

MattiasEngberg
  • MattiasEngberg
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Gammal tråd det hära..
Har haft min dvd i nästan 1år,2ggr på serviceoch där har dom bytit cd/dvd-driven 2gånger.Köpa dvd-filmer hackar,dvd.n fastar/låser sig vid spelning av köpa cd-skivor och dvd-skivor.Dock har återförsäljaren inte haft några problem med min eller deras egen dvd47 i butiken.

Postad 19 juni 2008 - 17:52

nphu2006
  • nphu2006
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Kanske inte så stor chans att få nåt svar då det var länge sen något inlägg gjordes men jag provar. Angh uppgradering av firmware, hur lång tid tar det egentligen? 40 minuter har den stått och flimrat nu med släden ute och uppgradering i displayen, ska det verkligen ta så lång tid? Börjar så smått bli orolig om det har gått åt h......e.

Redigerat av nphu2006, 19 juni 2008 - 17:53.

Postad 19 juni 2008 - 19:52

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Kanske inte så stor chans att få nåt svar då det var länge sen något inlägg gjordes men jag provar. Angh uppgradering av firmware, hur lång tid tar det egentligen? 40 minuter har den stått och flimrat nu med släden ute och uppgradering i displayen, ska det verkligen ta så lång tid? Börjar så smått bli orolig om det har gått åt h......e.

oj, 40min?
Tror det tog max 15 min när jag gjorde det, men det var inte igår som sagt så jag kan iof minnas fel...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.