Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic DMR-EH56/65 *

528 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 juli 2006 - 15:03

völund
  • völund
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Någon som testat att köra uppskalning från spelaren via HDMI och 720p ?

//Jonas

Postad 06 juli 2006 - 00:07

Lackner
  • Lackner
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Låter som ett tillräckligt allvarligt problem för att inte inte köpa den här spelaren.. Synd eftersom den verkar kanon i övrigt..

Hoppas nån har en lösning på problemet..

är det lika illa med -rw skivor förresten?

Postad 06 juli 2006 - 07:03

bonk
  • bonk
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har pratat med panasonic och dom säger att man bara kan se rw skivor om spelaren själv har fått spela in, det går alltså inte att bränna en film på en rw skiva datorn och se den på spelaren. Endast r skivor kan man göra så med. Jag funderar på att byta till en annan dvdspelare, JVC har en som heter DR-MH300 och LG har en som heter RH-188H. Är det någon som vet om det är samma problem på dom med rw skivor

Postad 06 juli 2006 - 10:56

Lackner
  • Lackner
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
hur blåst får man vara?? tillverka en dvd spelare som inte kan spela upp rw skivor brända i en dator.. ofattbart..

Postad 06 juli 2006 - 11:23

bonk
  • bonk
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag testade med sony dvd-rw skiva och det gick bra att se pc brända filmer, allstå det fungerar med -rw skivor, men +rw fungerar ej att bränna på pc och se på spelaren. :)

OBS!!
Den verkar vara väldigt känslig för lågprisskivor, jag testade även med princo dvd-rw skivor, då hittade den ej skivorna överhuvudtaget.

Postad 06 juli 2006 - 11:44

völund
  • völund
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Hejsan!

Köpte denna spelaren bla för att den hanterade de flesta förekommande formaten.
Jag tycker att det är riktigt dåligt av Panasonic att det inte går att spela DVD+RW;(
Måste ju vara en totalmiss från dem. Tror att många önskar att kunna spela upp DVD+RW skivor
på sina dvdspelare och pga detta förlorar dom många kunder.
I övrigt så är det en mycket bra spelare med fantastiskt ljud och bildkvalitet.
Har någon testat uppskalningen i 720p ?

//Jonas

Postad 06 juli 2006 - 12:00

Lackner
  • Lackner
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Jag testade med sony dvd-rw skiva och det gick bra att se pc brända filmer, allstå det fungerar med -rw skivor, men +rw fungerar ej att bränna på pc och se på spelaren. :)

OBS!!
Den verkar vara väldigt känslig för lågprisskivor, jag testade även med princo dvd-rw skivor, då hittade den ej skivorna överhuvudtaget.

<{POST_SNAPBACK}>

Är det fler än bonk som har testat -rw skivor med lyckat resultat?

Är det tekniskt möjligt att åtgärda problemet med +rw skivor med nån form av uppdatering av mjukvaran om panasonic skulle ta sitt förnuft till fånga?

Postad 10 juli 2006 - 08:02

smalbenet
  • smalbenet
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Har äntligen fått min eh65, MEN en fråga, jag skall ställa in texttvkanaler för att den skall hämta programmen från dessa automatiskt, men vilka sidor skall användas till repektive kanal för att det skall funka bra?

Postad 10 juli 2006 - 13:39

Lackner
  • Lackner
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Ingen mer än bonk som lyckats spela -RW skivor som är brända i en dator??

Vore kul att veta om det fungerar för flera innan man vågar köpa maskinen..

Postad 10 juli 2006 - 18:30

Zip_thn
  • Zip_thn
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jag har precis testat att bränna en film (DVD) till en Verbatim DVD-RW och det fungerar.

Postad 11 juli 2006 - 21:26

Lackner
  • Lackner
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
va bra, då kanske man kan slå till i alla fall då...

Postad 13 juli 2006 - 20:47

glarsed
  • glarsed
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats göra denna dvd-spelare regionsfri på nåt sätt. Jag vill ha denna spelare men regionsfrihet är ett måste. Verkar ju inte som att den säljs regionsfri nånstans heller.

Postad 13 juli 2006 - 20:58

DrakeMan
  • DrakeMan
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Köpte min regionsfri, annars är det remotehack.
www.panasoniccenter.se

Postad 14 juli 2006 - 15:34

glarsed
  • glarsed
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Om jag förstått saken rätt så går det inte att göra dvd-spelaren regionsfri på egen hand med den medföljande fjärrkontrollen, eller har jag fel??

Postad 14 juli 2006 - 17:05

DrakeMan
  • DrakeMan
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Precis, skulle förtydligat det. Sorry.

En specialfjärr krävs, 500 tar panasoniccentret för 'jobbet' iaf. Slipper man strulet, de kan säkert hjälpa dig att nå någon lokal eller iaf halvlokal serviceverkstad som kan hjälpa till för det fall du bor utanför 08. Lycka till.

Postad 14 juli 2006 - 21:29

Misu64
  • Misu64
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en panasonic eh65 till min nyinskaffade hitachi 200. Undrar om någon har någon erfarenhet av hur linjedubbleringen fungerar på denna? Blir det någon skillnad mot att köra rgb direkt från comhemboxen till projektorn?

I de fall man kopplar boxen via panasonicen kör man bara en kabel från dvd:n till projektorn då?

Postad 17 juli 2006 - 07:10

Unregistered7f437206
  • Unregistered7f437206
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Såg någonstans att det inte ska gå att se på film som är inspelad via datorn på DVD RW-skivor... Detta kan väl inte stämma??? (hemska tanke)...

Postad 17 juli 2006 - 15:12

jln
  • jln
  • Lärjunge

• 463 inlägg
  • 0

Såg någonstans att det inte ska gå att se på film som är inspelad via datorn på DVD RW-skivor... Detta kan väl inte stämma??? (hemska tanke)...

<{POST_SNAPBACK}>

Om du läser på forumet så kan du läsa att det går med DVD-RW men inte DVD+RW

Postad 22 juli 2006 - 17:12

bengtk
  • bengtk
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har nu fått min DMR-EH65, men jag får inte ljudet att fungera
med komponent. Hur får man displayen att visa klockan.
Tips????

Redigerat av bengtk, 24 juli 2006 - 10:55.

Postad 24 juli 2006 - 18:10

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Komponent skickar endast bildsignaler, du måste även koppla ljudet via 2 rca-kablar till
bildvisaren eller via digital ljudkabel till en flerkanalsreciever om du har ngn sådan

elis

Postad 25 juli 2006 - 18:13

bengtk
  • bengtk
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Det har jag gjort dvs 2rca-kablar till skärmen trots det inget ljud

Postad 26 juli 2006 - 17:33

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Det låter skumt, har du flera rca-ljudingångar (röd-vita) på bildvisaren, kolla i så fall att rätt
ingång är använd, kolla annars inställningarna i recordern att den skickar "rätt" sorts ljud, gäller
det både vid tv-tittande och dvd-filmer som du blir utan ljud?

elis

Postad 03 augusti 2006 - 22:27

Zip_thn
  • Zip_thn
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Har haft denna spelare i några veckor nu och det är en sak som jag inte har lyckats hitta. Vägrar att tro att det inte finns:

Hur får man fram återstående tid när man tittar på en dvd? Trycker man på "status" får man bara fram aktuell tid och datum samt hur långt in på en film man är. Men jag vill veta hur långt som är kvar! Går inte det??

Postad 04 augusti 2006 - 20:34

jwalker
  • jwalker
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Loudness hembio verkar nu sälja dom regfria för under 6k :lol:.

Som jag ser det så finns ingen bättre i prisklassen ,alla har brister,och det är en bit upp till sonys 1010, och den saknar en del också.

Förövrigt tror jag , jag beställde den sista på lagret (loudness)

mvh
-----
uppföljning,beställde i fredags,ochfick mail idag mån med kollinr, kan förmodligen hämta ut imorgon.

:blink:

Redigerat av jwalker, 07 augusti 2006 - 11:56.

Postad 07 augusti 2006 - 13:50

Unregistered467fea1c
  • Unregistered467fea1c
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Är det någon som lyckats göra denna dvd-spelare regionsfri på nåt sätt. Jag vill ha denna spelare men regionsfrihet är ett måste. Verkar ju inte som att den säljs regionsfri nånstans heller.

<{POST_SNAPBACK}>

Euronics i Norrköping har den reg.fri för 5.990:- enl. annons i NT-ÖD idag. :)

Postad 07 augusti 2006 - 21:14

jln
  • jln
  • Lärjunge

• 463 inlägg
  • 0
Testade att bränna ner två säsonger av en TV-serie i DivX på en DVD-R skiva och detta funkade kanon. Bildvisare är en philips 32" widescreen. Körde ut bilden via scart.

Postad 11 augusti 2006 - 14:43

FinnGus
  • FinnGus
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Försökte läsa igenom tråden (och övriga trådar om DMR-EH65an) för att hitta svar på följande frågor:

1) Hur tydligt är lagerbytet vid uppspelning av a) kommersiella b) inspelade filmer?
2) Vet någon om man kan justera svärtan på utsignalen (typ "enhanced black, eller BTB-blacker-than-blck)?

Tack i förväg.

Redigerat av FinnGus, 11 augusti 2006 - 14:44.

Postad 13 augusti 2006 - 10:14

bengtk
  • bengtk
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Får inte igång inspelningen.
När jag trycker på inspelning kommer det upp en ruta där det står
"Your TV set is not suitable for this function or the power was off"
Vad är felet??????
Tacksam för svar.

Postad 13 augusti 2006 - 12:36

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2 791 inlägg
  • 0

Får inte igång inspelningen.
När jag trycker på inspelning kommer det upp en ruta där det står
"Your TV set is not suitable for this function or the power was off"
Vad är felet??????
Tacksam för svar.

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter som att du använder fel sorts inspelningsfunktion. Om jag inte missminner mig så kan spelaren känna av vilken kanal som visas på teven och börja spela in den kanalen omgående, men då krävs att teven har den funktionen.

Postad 14 augusti 2006 - 19:12

bengtk
  • bengtk
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Det var jag som inte läst manualen ordentligt.
Tack i alla fall

Postad 15 augusti 2006 - 13:02

Figurehead
  • Figurehead
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Någon här i tråden lyckades om jag förstod honom rätt kopiera en DVD in på hårddisken men skrev inte hur han gjorde. Har testat och letat i manualen men inte lyckats lösa detta; får upp att det är en copyrighted disc och att kopiering upphört.

Någon som kan råda bot på detta?

Figurehead

Redigerat av Figurehead, 15 augusti 2006 - 13:02.

Postad 15 augusti 2006 - 22:42

manking
  • manking
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag får inte det att fungera med DVD-RW skivor heller, i alla fall inte JPEG bilder eller DivX filmer. Vet någon om det skall funka?

Manking

Postad 16 augusti 2006 - 11:36

gustav_80
  • gustav_80
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Är det någon som vet var amn kan köpa 65:an regionsfri i Göteborg? :)

Tack på förhand..

Gustav

Postad 17 augusti 2006 - 11:20

Rulleking
  • Rulleking
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Tjena, har nu beställt en DMR-EH65 och nu undrar jag om det följer med en HDMI-kabel eller måste jag köpa en ny? Om det nu följer med en, hur lång är den?

Tacksam för svar!

Mvh Rulle

Postad 17 augusti 2006 - 12:00

FinnGus
  • FinnGus
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Rulle,

Mig veterligen brukar det aldrig följa med en HDMIkabel med spelare idag (antagligen pga en stor tillbehörsmarknad samt väldigt varierande behov).

Postad 18 augusti 2006 - 08:48

Misu64
  • Misu64
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Fick inte någon hdmi-kabel tillsammans med min så det är nog bara att öppna plånkan..

Postad 18 augusti 2006 - 12:13

Dino_Zoff
  • Dino_Zoff
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har haft spelaren i en vecka nu. Två saker stör mig. I förhållande till min andra DVD-recorder en Sony 900 är den inspelade bilden...ja, tyvärr...kass. Jämförelsevis är det som att titta på en gammal VHS-inspelning. På Sonyn är det omöjligt att se skillnad på inspelat och "orginal"-TV bild. På 65:an märks det tyvärr allt för tydligt.

Sak nummer två att fullständigt bryta ihop över är att kapitelnumret inte syns i fönstret och inte någon annan stans heller. Extremt trist när man lyssnar på CD. Nää...man skulle ha köpt en Sony med HDMI istället.

Postad 18 augusti 2006 - 12:21

Kullre
  • Kullre
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har haft spelaren i en vecka nu. Två saker stör mig. I förhållande till min andra DVD-recorder en Sony 900 är den inspelade bilden...ja, tyvärr...kass. Jämförelsevis är det som att titta på en gammal VHS-inspelning. På Sonyn är det omöjligt att se skillnad på inspelat och "orginal"-TV bild. På 65:an märks det tyvärr allt för tydligt.

Sak nummer två att fullständigt bryta ihop över är att kapitelnumret inte syns i fönstret och inte någon annan stans heller. Extremt trist när man lyssnar på CD. Nää...man skulle ha köpt en Sony med HDMI istället.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med dig om nummer två. Dåligt!

Jag ser i princip INGEN skillnad på inspelat material och direktsändning. Men då använder jag XP-läget. I det stora hela är det en utmärkt apparat.

Postad 21 augusti 2006 - 20:35

glarsed
  • glarsed
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag har ett "litet" problem, jag tittade på en film på min projektor, via hdmi från 65:an. Jag stängde av dvd:n en kort stund och när jag sen satte igång den igen så fick jag ingen bild via hdmi, kopplade sedan in komponent istället vilket funkade finfint. Nån expert som förstår sej på vad detta kan bero på?? Har stängt av både projjen och spelaren nu och dragit ur sladden för att se om det är nån skillnad sen när jag startar upp det igen.

Postad 22 augusti 2006 - 08:11

jln
  • jln
  • Lärjunge

• 463 inlägg
  • 0

Jag har ett "litet" problem, jag tittade på en film på min projektor, via hdmi från 65:an. Jag stängde av dvd:n en kort stund och när jag sen satte igång den igen så fick jag ingen bild via hdmi, kopplade sedan in komponent istället vilket funkade finfint. Nån expert som förstår sej på vad detta kan bero på?? Har stängt av både projjen och spelaren nu och dragit ur sladden för att se om det är nån skillnad sen när jag startar upp det igen.

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle gissa att det har med HDCP att göra dvs kopieringsskyddet.

Postad 22 augusti 2006 - 20:40

Grepen
  • Grepen
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Men det är väl bara HD material som kommer att bli HDCP skyddad? Tror inte att HDCP finns implementerat för DVD formatet överhuvudtaget (däremot macrovision)?

Postad 23 augusti 2006 - 06:37

jln
  • jln
  • Lärjunge

• 463 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Men det är väl bara HD material som kommer att bli HDCP skyddad? Tror inte att HDCP finns implementerat för DVD formatet överhuvudtaget (däremot macrovision)?

<{POST_SNAPBACK}>

Det har ingenting med HD material att göra. HDCP betyder High-Bandwidth Digital Content Protection. Det är utvecklat för att upphovsrättat / kopieringsskyddat material (både audio och video) vid digital signalöverförning genom kryptering (DVI, HDMI). För att två apparater skall fungera tillsammans så måste de acceptera varandras "nycklar" innan innehållet kan sändas.

Postad 23 augusti 2006 - 12:55

jwalker
  • jwalker
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Hej!

<{POST_SNAPBACK}>

Då måste det vara nåt fel, förj ag ser då inte nån skilnad. dessutom en Sony reg fri med Hdmi kostar ett par tusen till (1010) och den låter som ett kärnkraftverk jämfört med denna. för mig blir det en ny när det finns 2 dubnla digitala tuners. som tex dilog pvr till boxer.

Mvh

Postad 24 augusti 2006 - 18:44

Grepen
  • Grepen
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Det har ingenting med HD material att göra. HDCP betyder High-Bandwidth Digital Content Protection. Det är utvecklat för att upphovsrättat / kopieringsskyddat material (både audio och video) vid digital signalöverförning genom kryptering (DVI, HDMI). För att två apparater skall fungera tillsammans så måste de acceptera varandras "nycklar" innan innehållet kan sändas.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo men det är väl ingen som kör med HDCP ännu? Om jag har förstått det rätt så används det inte ens på dom HD DVD titlar som finns ute nu - än mindre för vanliga DVD filmer.

Postad 24 augusti 2006 - 21:24

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt denna spelare och har en fråga: (Om den besvarats ovan, ber jag om ursäkt - skummade lite och såg inget)

Jag tycker det är en utmärkt produkt än så länge, men en sak förstår jag inte och har inte heller kunnat läsa mig till. Jag har vid två tillfäller spelat in TV-program som sänts på TV4. Inspelningarna har sedan automatiskt namngivits med programtitel. Det låter ju bra och det är en funktion som verkligen skulle uppskattas, MEN, problemet med detta är att båda gångerna har titeln kommit från det program som sändes vid samma tid fast på SVT2, inte TV4 som var det som spelades in.

Jag har inte spelat in från några andra kanaler än, men finns det någon här som kan något om detta vore jag tacksam för lite hjälp.

Postad 25 augusti 2006 - 06:32

jln
  • jln
  • Lärjunge

• 463 inlägg
  • 0

Jag har precis köpt denna spelare och har en fråga: (Om den besvarats ovan, ber jag om ursäkt - skummade lite och såg inget)

Jag tycker det är en utmärkt produkt än så länge, men en sak förstår jag inte och har inte heller kunnat läsa mig till. Jag har vid två tillfäller spelat in TV-program som sänts på TV4. Inspelningarna har sedan automatiskt namngivits med programtitel. Det låter ju bra och det är en funktion som verkligen skulle uppskattas, MEN, problemet med detta är att båda gångerna har titeln kommit från det program som sändes vid samma tid fast på SVT2, inte TV4 som var det som spelades in.

Jag har inte spelat in från några andra kanaler än, men finns det någon här som kan något om detta vore jag tacksam för lite hjälp.

<{POST_SNAPBACK}>

Det har jag inte råkat ut för. Det som har hänt mig är att det står något alls. Det du kan göra som jag gjort är att namn ge ispelningen när du programerar den.

Postad 25 augusti 2006 - 06:34

jln
  • jln
  • Lärjunge

• 463 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jo men det är väl ingen som kör med HDCP ännu? Om jag har förstått det rätt så används det inte ens på dom HD DVD titlar som finns ute nu - än mindre för vanliga DVD filmer.

<{POST_SNAPBACK}>

Skickar du signalen med HDMI så måste den skickas med HDCP enligt standarden. Det är inget kopieringsskydd på filmen i säg själv.

Postad 25 augusti 2006 - 07:27

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det har jag inte råkat ut för. Det som har hänt mig är att det står något alls. Det du kan göra som jag gjort är att namn ge ispelningen när du programerar den.

<{POST_SNAPBACK}>

Du menar att det INTE står något alls? Men visst är det lustigt? Jag är ansluten till vanlig ComHem kabel-TV i hyreshus, inte till parabol/digitalbox. Jag skulle ju f.ö. föredra att den satte inget namn alls än fel namn.

Tillägg: Jag har kollat upp det lite nu, och det verkar som om det har att göra med en "Teletext"- (Text-TV) inställning som ska gå att göra när man lägger in kanalerna i spelaren. Jag återkommer när jag testat...

Redigerat av Sveos, 25 augusti 2006 - 12:24.

Postad 25 augusti 2006 - 20:35

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Så här ligger det visst till. Det går att ange en text-tv-sida för varje kanal man lagrat i spelaren. Finns rätt klockslag på den text-tv-sidan (ex. s. 602 för SVT1) så namnges programmet efter det.

Ett problem är dock att de flesta kanaler har sina tv-tider utspridda över flera text-tv-sidor, så det är långt ifrån alltid de fungerar.

Postad 25 augusti 2006 - 23:17

Grepen
  • Grepen
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Skickar du signalen med HDMI så måste den skickas med HDCP enligt standarden. Det är inget kopieringsskydd på filmen i säg själv.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, då förstår jag inte varför dom varnade för att TV apparater med DVI ingång men utan HDCP stöd inte skulle kunna användas i framtiden för dom nya DVD formaten då dessa krävde HDCP kompabilitet. Enligt detta resonemang kan man ju inte se på någon DVD över HDMI/DVI på en sådan TV. Det är inte så att det är någon liten informationssnutt på filmen som slår av/på HDCP (alltså aktiverar - inte krypterar)?

Redigerat av Grepen, 27 augusti 2006 - 11:37.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.