//Jonas
* Officiell tråd - Panasonic DMR-EH56/65 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
Postad 04 juli 2006 - 15:03
//Jonas
Postad 06 juli 2006 - 00:07
Hoppas nån har en lösning på problemet..
är det lika illa med -rw skivor förresten?
Postad 06 juli 2006 - 07:03
Postad 06 juli 2006 - 10:56
Postad 06 juli 2006 - 11:23

OBS!!
Den verkar vara väldigt känslig för lågprisskivor, jag testade även med princo dvd-rw skivor, då hittade den ej skivorna överhuvudtaget.
Postad 06 juli 2006 - 11:44
Köpte denna spelaren bla för att den hanterade de flesta förekommande formaten.
Jag tycker att det är riktigt dåligt av Panasonic att det inte går att spela DVD+RW;(
Måste ju vara en totalmiss från dem. Tror att många önskar att kunna spela upp DVD+RW skivor
på sina dvdspelare och pga detta förlorar dom många kunder.
I övrigt så är det en mycket bra spelare med fantastiskt ljud och bildkvalitet.
Har någon testat uppskalningen i 720p ?
//Jonas
Postad 06 juli 2006 - 12:00
Jag testade med sony dvd-rw skiva och det gick bra att se pc brända filmer, allstå det fungerar med -rw skivor, men +rw fungerar ej att bränna på pc och se på spelaren.
![]()
OBS!!
Den verkar vara väldigt känslig för lågprisskivor, jag testade även med princo dvd-rw skivor, då hittade den ej skivorna överhuvudtaget.
Är det fler än bonk som har testat -rw skivor med lyckat resultat?
Är det tekniskt möjligt att åtgärda problemet med +rw skivor med nån form av uppdatering av mjukvaran om panasonic skulle ta sitt förnuft till fånga?
Postad 10 juli 2006 - 08:02
Postad 10 juli 2006 - 13:39
Vore kul att veta om det fungerar för flera innan man vågar köpa maskinen..
Postad 10 juli 2006 - 18:30
Postad 13 juli 2006 - 20:47
Postad 14 juli 2006 - 15:34
Postad 14 juli 2006 - 17:05
En specialfjärr krävs, 500 tar panasoniccentret för 'jobbet' iaf. Slipper man strulet, de kan säkert hjälpa dig att nå någon lokal eller iaf halvlokal serviceverkstad som kan hjälpa till för det fall du bor utanför 08. Lycka till.
Postad 14 juli 2006 - 21:29
I de fall man kopplar boxen via panasonicen kör man bara en kabel från dvd:n till projektorn då?
Postad 17 juli 2006 - 07:10
Postad 17 juli 2006 - 15:12
Om du läser på forumet så kan du läsa att det går med DVD-RW men inte DVD+RWSåg någonstans att det inte ska gå att se på film som är inspelad via datorn på DVD RW-skivor... Detta kan väl inte stämma??? (hemska tanke)...
Postad 22 juli 2006 - 17:12
med komponent. Hur får man displayen att visa klockan.
Tips????
Redigerat av bengtk, 24 juli 2006 - 10:55.
Postad 24 juli 2006 - 18:10
bildvisaren eller via digital ljudkabel till en flerkanalsreciever om du har ngn sådan
elis
Postad 26 juli 2006 - 17:33
ingång är använd, kolla annars inställningarna i recordern att den skickar "rätt" sorts ljud, gäller
det både vid tv-tittande och dvd-filmer som du blir utan ljud?
elis
Postad 03 augusti 2006 - 22:27
Hur får man fram återstående tid när man tittar på en dvd? Trycker man på "status" får man bara fram aktuell tid och datum samt hur långt in på en film man är. Men jag vill veta hur långt som är kvar! Går inte det??
Postad 04 augusti 2006 - 20:34

Som jag ser det så finns ingen bättre i prisklassen ,alla har brister,och det är en bit upp till sonys 1010, och den saknar en del också.
Förövrigt tror jag , jag beställde den sista på lagret (loudness)
mvh
-----
uppföljning,beställde i fredags,ochfick mail idag mån med kollinr, kan förmodligen hämta ut imorgon.

Redigerat av jwalker, 07 augusti 2006 - 11:56.
Postad 07 augusti 2006 - 13:50
Är det någon som lyckats göra denna dvd-spelare regionsfri på nåt sätt. Jag vill ha denna spelare men regionsfrihet är ett måste. Verkar ju inte som att den säljs regionsfri nånstans heller.
Euronics i Norrköping har den reg.fri för 5.990:- enl. annons i NT-ÖD idag.

Postad 07 augusti 2006 - 21:14
Postad 11 augusti 2006 - 14:43
1) Hur tydligt är lagerbytet vid uppspelning av a) kommersiella b) inspelade filmer?
2) Vet någon om man kan justera svärtan på utsignalen (typ "enhanced black, eller BTB-blacker-than-blck)?
Tack i förväg.
Redigerat av FinnGus, 11 augusti 2006 - 14:44.
Postad 13 augusti 2006 - 10:14
När jag trycker på inspelning kommer det upp en ruta där det står
"Your TV set is not suitable for this function or the power was off"
Vad är felet??????
Tacksam för svar.
Postad 13 augusti 2006 - 12:36
Det låter som att du använder fel sorts inspelningsfunktion. Om jag inte missminner mig så kan spelaren känna av vilken kanal som visas på teven och börja spela in den kanalen omgående, men då krävs att teven har den funktionen.Får inte igång inspelningen.
När jag trycker på inspelning kommer det upp en ruta där det står
"Your TV set is not suitable for this function or the power was off"
Vad är felet??????
Tacksam för svar.
Postad 15 augusti 2006 - 13:02
Någon som kan råda bot på detta?
Figurehead
Redigerat av Figurehead, 15 augusti 2006 - 13:02.
Postad 15 augusti 2006 - 22:42
Manking
Postad 16 augusti 2006 - 11:36

Tack på förhand..
Gustav
Postad 17 augusti 2006 - 11:20
Tacksam för svar!
Mvh Rulle
Postad 17 augusti 2006 - 12:00
Mig veterligen brukar det aldrig följa med en HDMIkabel med spelare idag (antagligen pga en stor tillbehörsmarknad samt väldigt varierande behov).
Postad 18 augusti 2006 - 08:48
Postad 18 augusti 2006 - 12:13
Jag har haft spelaren i en vecka nu. Två saker stör mig. I förhållande till min andra DVD-recorder en Sony 900 är den inspelade bilden...ja, tyvärr...kass. Jämförelsevis är det som att titta på en gammal VHS-inspelning. På Sonyn är det omöjligt att se skillnad på inspelat och "orginal"-TV bild. På 65:an märks det tyvärr allt för tydligt.
Sak nummer två att fullständigt bryta ihop över är att kapitelnumret inte syns i fönstret och inte någon annan stans heller. Extremt trist när man lyssnar på CD. Nää...man skulle ha köpt en Sony med HDMI istället.
Postad 18 augusti 2006 - 12:21
Hej!
Jag har haft spelaren i en vecka nu. Två saker stör mig. I förhållande till min andra DVD-recorder en Sony 900 är den inspelade bilden...ja, tyvärr...kass. Jämförelsevis är det som att titta på en gammal VHS-inspelning. På Sonyn är det omöjligt att se skillnad på inspelat och "orginal"-TV bild. På 65:an märks det tyvärr allt för tydligt.
Sak nummer två att fullständigt bryta ihop över är att kapitelnumret inte syns i fönstret och inte någon annan stans heller. Extremt trist när man lyssnar på CD. Nää...man skulle ha köpt en Sony med HDMI istället.
Håller med dig om nummer två. Dåligt!
Jag ser i princip INGEN skillnad på inspelat material och direktsändning. Men då använder jag XP-läget. I det stora hela är det en utmärkt apparat.
Postad 21 augusti 2006 - 20:35
Postad 22 augusti 2006 - 08:11
Skulle gissa att det har med HDCP att göra dvs kopieringsskyddet.Jag har ett "litet" problem, jag tittade på en film på min projektor, via hdmi från 65:an. Jag stängde av dvd:n en kort stund och när jag sen satte igång den igen så fick jag ingen bild via hdmi, kopplade sedan in komponent istället vilket funkade finfint. Nån expert som förstår sej på vad detta kan bero på?? Har stängt av både projjen och spelaren nu och dragit ur sladden för att se om det är nån skillnad sen när jag startar upp det igen.
Postad 22 augusti 2006 - 20:40
Skulle gissa att det har med HDCP att göra dvs kopieringsskyddet.Jag har ett "litet" problem, jag tittade på en film på min projektor, via hdmi från 65:an. Jag stängde av dvd:n en kort stund och när jag sen satte igång den igen så fick jag ingen bild via hdmi, kopplade sedan in komponent istället vilket funkade finfint. Nån expert som förstår sej på vad detta kan bero på?? Har stängt av både projjen och spelaren nu och dragit ur sladden för att se om det är nån skillnad sen när jag startar upp det igen.
Men det är väl bara HD material som kommer att bli HDCP skyddad? Tror inte att HDCP finns implementerat för DVD formatet överhuvudtaget (däremot macrovision)?
Postad 23 augusti 2006 - 06:37
Det har ingenting med HD material att göra. HDCP betyder High-Bandwidth Digital Content Protection. Det är utvecklat för att upphovsrättat / kopieringsskyddat material (både audio och video) vid digital signalöverförning genom kryptering (DVI, HDMI). För att två apparater skall fungera tillsammans så måste de acceptera varandras "nycklar" innan innehållet kan sändas.Skulle gissa att det har med HDCP att göra dvs kopieringsskyddet.Jag har ett "litet" problem, jag tittade på en film på min projektor, via hdmi från 65:an. Jag stängde av dvd:n en kort stund och när jag sen satte igång den igen så fick jag ingen bild via hdmi, kopplade sedan in komponent istället vilket funkade finfint. Nån expert som förstår sej på vad detta kan bero på?? Har stängt av både projjen och spelaren nu och dragit ur sladden för att se om det är nån skillnad sen när jag startar upp det igen.
Men det är väl bara HD material som kommer att bli HDCP skyddad? Tror inte att HDCP finns implementerat för DVD formatet överhuvudtaget (däremot macrovision)?
Postad 23 augusti 2006 - 12:55
Hej!
Då måste det vara nåt fel, förj ag ser då inte nån skilnad. dessutom en Sony reg fri med Hdmi kostar ett par tusen till (1010) och den låter som ett kärnkraftverk jämfört med denna. för mig blir det en ny när det finns 2 dubnla digitala tuners. som tex dilog pvr till boxer.
Mvh
Postad 24 augusti 2006 - 18:44
Det har ingenting med HD material att göra. HDCP betyder High-Bandwidth Digital Content Protection. Det är utvecklat för att upphovsrättat / kopieringsskyddat material (både audio och video) vid digital signalöverförning genom kryptering (DVI, HDMI). För att två apparater skall fungera tillsammans så måste de acceptera varandras "nycklar" innan innehållet kan sändas.Skulle gissa att det har med HDCP att göra dvs kopieringsskyddet.Jag har ett "litet" problem, jag tittade på en film på min projektor, via hdmi från 65:an. Jag stängde av dvd:n en kort stund och när jag sen satte igång den igen så fick jag ingen bild via hdmi, kopplade sedan in komponent istället vilket funkade finfint. Nån expert som förstår sej på vad detta kan bero på?? Har stängt av både projjen och spelaren nu och dragit ur sladden för att se om det är nån skillnad sen när jag startar upp det igen.
Jo men det är väl ingen som kör med HDCP ännu? Om jag har förstått det rätt så används det inte ens på dom HD DVD titlar som finns ute nu - än mindre för vanliga DVD filmer.
Postad 24 augusti 2006 - 21:24
Jag tycker det är en utmärkt produkt än så länge, men en sak förstår jag inte och har inte heller kunnat läsa mig till. Jag har vid två tillfäller spelat in TV-program som sänts på TV4. Inspelningarna har sedan automatiskt namngivits med programtitel. Det låter ju bra och det är en funktion som verkligen skulle uppskattas, MEN, problemet med detta är att båda gångerna har titeln kommit från det program som sändes vid samma tid fast på SVT2, inte TV4 som var det som spelades in.
Jag har inte spelat in från några andra kanaler än, men finns det någon här som kan något om detta vore jag tacksam för lite hjälp.
Postad 25 augusti 2006 - 06:32
Det har jag inte råkat ut för. Det som har hänt mig är att det står något alls. Det du kan göra som jag gjort är att namn ge ispelningen när du programerar den.Jag har precis köpt denna spelare och har en fråga: (Om den besvarats ovan, ber jag om ursäkt - skummade lite och såg inget)
Jag tycker det är en utmärkt produkt än så länge, men en sak förstår jag inte och har inte heller kunnat läsa mig till. Jag har vid två tillfäller spelat in TV-program som sänts på TV4. Inspelningarna har sedan automatiskt namngivits med programtitel. Det låter ju bra och det är en funktion som verkligen skulle uppskattas, MEN, problemet med detta är att båda gångerna har titeln kommit från det program som sändes vid samma tid fast på SVT2, inte TV4 som var det som spelades in.
Jag har inte spelat in från några andra kanaler än, men finns det någon här som kan något om detta vore jag tacksam för lite hjälp.
Postad 25 augusti 2006 - 06:34
Skickar du signalen med HDMI så måste den skickas med HDCP enligt standarden. Det är inget kopieringsskydd på filmen i säg själv.Det har ingenting med HD material att göra. HDCP betyder High-Bandwidth Digital Content Protection. Det är utvecklat för att upphovsrättat / kopieringsskyddat material (både audio och video) vid digital signalöverförning genom kryptering (DVI, HDMI). För att två apparater skall fungera tillsammans så måste de acceptera varandras "nycklar" innan innehållet kan sändas.Skulle gissa att det har med HDCP att göra dvs kopieringsskyddet.Jag har ett "litet" problem, jag tittade på en film på min projektor, via hdmi från 65:an. Jag stängde av dvd:n en kort stund och när jag sen satte igång den igen så fick jag ingen bild via hdmi, kopplade sedan in komponent istället vilket funkade finfint. Nån expert som förstår sej på vad detta kan bero på?? Har stängt av både projjen och spelaren nu och dragit ur sladden för att se om det är nån skillnad sen när jag startar upp det igen.
Jo men det är väl ingen som kör med HDCP ännu? Om jag har förstått det rätt så används det inte ens på dom HD DVD titlar som finns ute nu - än mindre för vanliga DVD filmer.
Postad 25 augusti 2006 - 07:27
Det har jag inte råkat ut för. Det som har hänt mig är att det står något alls. Det du kan göra som jag gjort är att namn ge ispelningen när du programerar den.Jag har precis köpt denna spelare och har en fråga: (Om den besvarats ovan, ber jag om ursäkt - skummade lite och såg inget)
Du menar att det INTE står något alls? Men visst är det lustigt? Jag är ansluten till vanlig ComHem kabel-TV i hyreshus, inte till parabol/digitalbox. Jag skulle ju f.ö. föredra att den satte inget namn alls än fel namn.
Tillägg: Jag har kollat upp det lite nu, och det verkar som om det har att göra med en "Teletext"- (Text-TV) inställning som ska gå att göra när man lägger in kanalerna i spelaren. Jag återkommer när jag testat...
Redigerat av Sveos, 25 augusti 2006 - 12:24.
Postad 25 augusti 2006 - 20:35
Ett problem är dock att de flesta kanaler har sina tv-tider utspridda över flera text-tv-sidor, så det är långt ifrån alltid de fungerar.
Postad 25 augusti 2006 - 23:17
Skickar du signalen med HDMI så måste den skickas med HDCP enligt standarden. Det är inget kopieringsskydd på filmen i säg själv.
Hmm, då förstår jag inte varför dom varnade för att TV apparater med DVI ingång men utan HDCP stöd inte skulle kunna användas i framtiden för dom nya DVD formaten då dessa krävde HDCP kompabilitet. Enligt detta resonemang kan man ju inte se på någon DVD över HDMI/DVI på en sådan TV. Det är inte så att det är någon liten informationssnutt på filmen som slår av/på HDCP (alltså aktiverar - inte krypterar)?
Redigerat av Grepen, 27 augusti 2006 - 11:37.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar