* Officiell tråd - Pioneer DVR-645H *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 30 september 2006 - 14:28
Postad 01 oktober 2006 - 11:18
USB innebär det att man kan koppla in extern usb hård disk och flytta över xvid etc på spelarens hårddisk?
http://www.pioneer.s...onomy_id=45-133
Redigerat av Unregistered7a297b68, 01 oktober 2006 - 11:19.
Postad 02 oktober 2006 - 10:26
Är det "bara" för att kunna spela upp andra regioner eller har det någon funktion på Mackrovision-skyddet också.
Det jag tänkte på var att genom CanalDigitals HD-box så är det lite si och så med att kunna spela in från scartkontakten (kopieringsskyddat).
Postad 02 oktober 2006 - 11:59
Det finns idagläget inget 'hack' som tar bort Macrovision.
Däremot finns det speciella scartkablar som kan filtrera bort macrovision signalen.
Postad 02 oktober 2006 - 15:42
Postad 02 oktober 2006 - 20:08
skulle vara smidigare att bara behöva använda en sladd (hdmi)
Postad 02 oktober 2006 - 23:19
Om man bara ska köra det fria markbunda nätet räcker det med 545HX, va? 545HXN är för den som vill ha Boxerkort med abonnemang, eller hur? Eller har jag tänkt fel...?
Som någon annan var inne på tidigare så tror jag att det inte kommer finnas någon 545HXN, eller rättare sagt, det kommer bara finnas modellen 545HX fast utrustad med CI-slot. Finns iaf ingen 545HXN på Pioneers sida och produktinfon på 545HX säger att den har CI.slot.
Postad 03 oktober 2006 - 10:31
Guide Plus+ EPG:n, funkar den i Sverige?
/Sven
Postad 03 oktober 2006 - 11:37
Å andra sidan kanske den vanliga EPG:n duger bra?
/S
Postad 03 oktober 2006 - 12:07
Den digitala skall fungera om jag har förstått allt rätt. Showview fungerar ju också, den går via Guide Plus+ menyn. Det är viktigt att i Guide Plus+ INTE ställa in något postnr, gör man det så letar EPG efter en info-kanal i tid och otid.
Angående DVR-545
Det kommer INTE att komma en som heter DVR-545HXN.
Utan det är DVR-545HX som gäller.
Postad 03 oktober 2006 - 12:20
Så då är det som finns på Prisjakt bara förvirrade nätbutiker? T.o.m. mer förvirrade än måga av oss här på forumet…Angående DVR-545

Postad 03 oktober 2006 - 12:27
Någonstans har det blivit ett fel.
På några butikssidor sägs det att det är tillverkarens artikelnummer, men jag tror mer på ett skrivfel av någon någonstans.
Postad 03 oktober 2006 - 12:48
Guide Plus+ skall komma till Sverige och övriga länder i norden, frågan är bara när!
Hmmm, det låter ju bra, men jag vill minnas att man sa samma sak om PDC (Program Delivery Control) som Sony m.fl. hade i sina VHS-apparater för många år sedan. Å jag gick på det då med

Tack för varning om postnummer!
/Sven
Postad 03 oktober 2006 - 13:18
Enligt min fru så tycker hon att programeringen för inspelning funkar kanon bra.
Postad 03 oktober 2006 - 13:45
svenne1742 i mitt galleri finns det lite skärmbilder på EPG:n.
Enligt min fru så tycker hon att programeringen för inspelning funkar kanon bra.
För oss som inte har digital EPG så tycker jag att man klarar sig utmärkt med den manuella programmeringen också, i och med att du kan lägga upp frekvenser för program, tex att man vill spela in måndag kl 21-22 varje måndag.
Det gör att man kan programmera sina favoritserier en enda gång och sedan behöver man bara gå in och ändra i programmeringen om de tar och flyttar tid för någon serie. Men den digitala EPG:n ser ju trevlig ut den med

och visst vore det trevligt om Guide+ skulle införas i sverige med. Men om/när det kommer så kommer det säkert bara i det digitala marknätet, inte i tex comhem

Redigerat av distortion2, 03 oktober 2006 - 13:50.
Postad 03 oktober 2006 - 15:32
Postad 03 oktober 2006 - 20:03
svenne1742 i mitt galleri finns det lite skärmbilder på EPG:n.
Tack JALen, ser ju snyggt och enkelt ut. Faller nog min fru på läppen oxo

/Sven
Postad 03 oktober 2006 - 23:21
Guide Plus+ skall komma till Sverige och övriga länder i norden, frågan är bara när!
Hmmm, det låter ju bra, men jag vill minnas att man sa samma sak om PDC (Program Delivery Control) som Sony m.fl. hade i sina VHS-apparater för många år sedan. Å jag gick på det då med![]()
Tack för varning om postnummer!
/Sven
Dom har sagt att dom skall introdusera det här också.
ta en titt på Hur man låter DVR:en styra en digitalbox
Det kanske inte gäller längre med dom nya DVR:erna?
Postad 03 oktober 2006 - 23:34
Som någon annan var inne på tidigare så tror jag att det inte kommer finnas någon 545HXN, eller rättare sagt, det kommer bara finnas modellen 545HX fast utrustad med CI-slot. Finns iaf ingen 545HXN på Pioneers sida och produktinfon på 545HX säger att den har CI.slot.
Angående DVR-545
Ok, tack för förtydligandena, då är jag med på vad som gäller.
Postad 04 oktober 2006 - 10:17
Så det kommar alltså bara att finnas två vers av 545? En med enbart analog tuner (545H) och en med både digital och analog tuner 545HX . Båda har HDMI (och skalar upp till 720p)
Postad 04 oktober 2006 - 10:29
"Angående DVR-545
Utan det är DVR-545HX som gäller."
Men det är likafullt en maskin motsvarande DVR 540 HXN-S, fast med väsentliga förbättringen att den har hdmi-utgång.
http://www.pioneer.s...onomy_id=42-125
Maskot
Postad 04 oktober 2006 - 11:54
DVR-540HXN finns bara att köpa i dom nordiska länderna.
I och med att CI sloten nu är integrerad i DVR-545HX behövs ingen special version för dom nordiska länderna (Läs: Sverige) längre.
Edit:Detta skiljer också mellan DVR-540HXN och DVR-545HX, till den sistnämdas fördel.
1 x HDMI out, 1 x DV in, 1 x USB
Redigerat av HkanW, 04 oktober 2006 - 12:01.
Postad 04 oktober 2006 - 16:00

Postad 05 oktober 2006 - 19:53
Postad 06 oktober 2006 - 07:29
Postad 06 oktober 2006 - 08:07
Borde dyka upp inom några veckor.
Postad 06 oktober 2006 - 12:12
Jag skaffade en 540HX igår efter att försäljaren fått mig övertygad om att jag inte behövde en DMI utgång som finns på 545HX (som de inte sålde).
Jag är inte så insatt i vad alla utgångar och ingångar behövs för, så kan nån vänligen förklara enkelt vad det är jag går miste om nu när jag inte har DMI på min spelare. Har för tillfället en gammal CRT tv, så tanken är att den ska bytas så småningom. Om jag nu hade haft en DMI utgång, kunde jag då koppla den till en ny tv och går jag isåfall miste om nån märkbar skillnad med att bara använda någon av de andra utgångarna eller vad är det egentligen som DMI:n behövs för?
Postad 06 oktober 2006 - 12:30
Orolig rookie söker lugnande svar:
Jag skaffade en 540HX igår efter att försäljaren fått mig övertygad om att jag inte behövde en DMI utgång som finns på 545HX (som de inte sålde).
Jag är inte så insatt i vad alla utgångar och ingångar behövs för, så kan nån vänligen förklara enkelt vad det är jag går miste om nu när jag inte har DMI på min spelare. Har för tillfället en gammal CRT tv, så tanken är att den ska bytas så småningom. Om jag nu hade haft en DMI utgång, kunde jag då koppla den till en ny tv och går jag isåfall miste om nån märkbar skillnad med att bara använda någon av de andra utgångarna eller vad är det egentligen som DMI:n behövs för?
för det första så heter det HDMI, bara så du vet. skillnaden är att det är en digital utgång, för både ljud och bild. fördelen är att man slipper två konverteringar, vilket borde ge en något bättre bild. Skillnaden mellan hdmi och komponent är dock inte stor, du märker det nog inte. 545HX har dock en annan fördel: den kan skala upp bilden så att bilden passar bättre till en plasma/lcd-tv som trivs med högre upplösningar än en gammal tjock-tv. Där kan du ha förlorat lite i kvalité.
Men som sagt, det är inga jätteskillnader, och vet du inte om att de finns så saknar du dem nog inte heller. En annan fördel med HDMI är att det är en enda kabel för ljud och bild, använder du komponent är det 3 kablar för bild och 2 för ljud. Osmidigt helt enkelt.
Redigerat av distortion2, 06 oktober 2006 - 12:31.
Postad 06 oktober 2006 - 12:48
Orolig rookie söker lugnande svar:
Är det en DVR-540HX eller en DVR-540HXN du har köpt?
Om det är en DVR-540HX så skall du byta den emot en DVR-540HXN då DVR-540HX inte fungerar så värst bra med det svenska digital-TV nätet.
Edit: DVR-540HXN är godkänd för Boxer också.
Redigerat av HkanW, 06 oktober 2006 - 12:50.
Postad 09 oktober 2006 - 07:20
Jag köpte en 540HX, det andra alternativet de hade var en 545HXN, men den måste beställas och kostade 100€ mera (här i Finland). Jag misstänker nog den ska fungera ok för digital nätet här i Finland, vi har ju inget motsvarande till Boxer här så det är nog bara de fria kanalerna jag kommer att se.
Men det jag undrar nu då än, hur det är om (när) jag köper en 42 tums plasma, kan det då tänkas märkas nån skillnad i bildkvalitén eller är det ännu större tv:n vi pratar om för att en vanlig svensson (eller finnsson) ska märka nån skillnad. Skulle ni rekommendera att jag satsar 100€ till?
Postad 09 oktober 2006 - 07:56
Du kommer säkert att märka skillnad i bildkvaliten om/när du köper en 42" Pioneer Plasma-TV

Koppla med komponent, fast då går du miste om 'Pausa Live TV' som bara fungerar via scarten.
Vet faktiskt inte om man kan koppla bägge samtidigt.
Du får jämföra dom två maskinerna och se om det som skiljer är värt €100.
Pioneer i sverige har iallfall tagit bort DVR-540HX ifrån sin hemsida, sedan ryktas det om att DVR-540HX krånglar med det svenska digital-TV nätet.
N:et i DVR-540HXN står ju för Nordic.
Postad 09 oktober 2006 - 08:49
Koppla med komponent, fast då går du miste om 'Pausa Live TV' som bara fungerar via scarten.
Vet faktiskt inte om man kan koppla bägge samtidigt.
Hmmm, har läst manualen och fattar inte riktigt hur det där funkar med 'Pausa Live TV' med intern respektive extern tuner. Man kan väl pausa ändå (utan scart), men vad blir skillnaden då?
/Trög
Postad 09 oktober 2006 - 09:12
Finns det nåt bot (firmwareuppdatering?) eller är Pioneeren riktigt dålig på att spela brända skivor?
Redigerat av ColinZeal, 09 oktober 2006 - 10:57.
Postad 09 oktober 2006 - 13:08
De sakerna som 540HX inte hade jämfört med 545HXN var:Du får jämföra dom två maskinerna och se om det som skiljer är värt €100.
Pioneer i sverige har iallfall tagit bort DVR-540HX ifrån sin hemsida, sedan ryktas det om att DVR-540HX krånglar med det svenska digital-TV nätet.
*CI Slot
* Entertainment Engine (nice feature som knappast blir använd i längden)
* 1xDV in
* 1xUSB
* 1xHDMI
Kommer nog att köra med den jag har, det enda som jag i annat fall skulle betala för vore bildkvalitén, vilket iofs är det som är viktigast, men ändå. Får köpa en 100€ dyrare tv istället.
Postad 09 oktober 2006 - 13:31
Polaren har köpt en 440 på Inwarehouse men får inte en enda DVD-R eller +R att fungera på den. Samma skivor funkar på hans billiga fulsspelare.
Finns det nåt bot (firmwareuppdatering?) eller är Pioneeren riktigt dålig på att spela brända skivor?
min erfarenhet är precis tvärtom, att pioneeren är riktigt bra på både DVD-R och DVD+R. Har knappt hittat en enda skiva som inte spelas. Det är en av anledningarna till att jag inte vill byta till något annat märke.
Postad 09 oktober 2006 - 14:17
Polaren har köpt en 440 på Inwarehouse men får inte en enda DVD-R eller +R att fungera på den. Samma skivor funkar på hans billiga fulsspelare.
min erfarenhet är precis tvärtom, att pioneeren är riktigt bra på både DVD-R och DVD+R. Har knappt hittat en enda skiva som inte spelas. Det är en av anledningarna till att jag inte vill byta till något annat märke.
Ja, vi tänker att det måste vara fel på just hans spelare. Har du en 440 eller?
Postad 10 oktober 2006 - 19:17
Postad 10 oktober 2006 - 23:16
P.L.T är funktionen att få TV:n (extern tuner) att säga till DVR:en vilken kanal den har som aktiv kanal när man trycker på knappen. DVR:en startar, ställer in samma kanal, börjar spelan in och pausar i "Chase Play". Funkar om man har en kompatibel TV kopplad via en SCART-kontakt på DVR:en. Funkar lika bra att starta DVR:en manuellt, ställa in kanal, spela in, spela upp och pausa.Hmmm, har läst manualen och fattar inte riktigt hur det där funkar med 'Pausa Live TV' med intern respektive extern tuner. Man kan väl pausa ändå (utan scart), men vad blir skillnaden då?
Postad 11 oktober 2006 - 12:45
Edit. 545 tänker jag alltså på
Redigerat av erik h, 11 oktober 2006 - 12:46.
Postad 11 oktober 2006 - 13:11
Kan nån förklara vad ni menar med att scart måste va inkopplad för att timeshift ska funka? Kan man inte köra via enbart HDMI eller komponent till tv?
det är inte timeshift de pratar om utan funktionen "Pause Live TV", en funktion som känner av vilken kanal du tittar på och automatiskt ändrar på recordern till den kanalen, startar en inspelning och pausar. Vanlig timeshift/chase play behöver du inte scart för att det ska fungera.
Postad 11 oktober 2006 - 15:13
Postad 11 oktober 2006 - 15:20
Jaha, nu finns 645H i lager (på ett ställe), då är frågan om man ska satsa på mer utrymme (645H) eller en box för eventuell framtidiga digital-tv-användning (545HX)... svårt val faktiskt. Prismässigt landar de rätt lika just nu.
snart kommer du vilja ha HDTV via digital-boxen och då blir 545HX värdelös. Eller inte värdelös, men du får ändå köra med en extern digitaltvbox. Värt att tänka på kanske.
Postad 11 oktober 2006 - 16:48
Med det resonemanget kommer du ju aldrig kunna köpa något...Jaha, nu finns 645H i lager (på ett ställe), då är frågan om man ska satsa på mer utrymme (645H) eller en box för eventuell framtidiga digital-tv-användning (545HX)... svårt val faktiskt. Prismässigt landar de rätt lika just nu.
snart kommer du vilja ha HDTV via digital-boxen och då blir 545HX värdelös. Eller inte värdelös, men du får ändå köra med en extern digitaltvbox. Värt att tänka på kanske.
Kommer ständigt nya prylar med stöd för nya format etc.
Postad 11 oktober 2006 - 17:11
Jaha, nu finns 645H i lager (på ett ställe), ...
Var då?
Dustin har haft den listad för leverans den 10/10 resp 13/10 (regionsfri). Fast igår ändrade de till bara "ej i lager" ... Men om den nu finns på ett ställe så bör den väl dyka upp på fler de närmaste dagarna.
Postad 11 oktober 2006 - 17:25
Edit: Fast vi kanske skall undvika att fylla tråden med lagerstatus hos olika butiker. Det finns ju redan ett knapp tryck borta redan via produktlänkarna ovan.
Redigerat av HkanW, 11 oktober 2006 - 17:30.
Postad 12 oktober 2006 - 09:58
Kan nån förklara vad ni menar med att scart måste va inkopplad för att timeshift ska funka? Kan man inte köra via enbart HDMI eller komponent till tv?
det är inte timeshift de pratar om utan funktionen "Pause Live TV", en funktion som känner av vilken kanal du tittar på och automatiskt ändrar på recordern till den kanalen, startar en inspelning och pausar. Vanlig timeshift/chase play behöver du inte scart för att det ska fungera.
skickar den bildsignal via scart även om man har den kopplad via HDMI också? Eller är scartkabeln bara för att den ska hitta rätt kanal?
Postad 12 oktober 2006 - 11:54
Tja, det kanske är möjligt, men då kan man ju ha 545HX till en andra tv eller nåt. Eller ta ut den till sommarstugan och köra de fria digitala kanalerna. (Och så länge jag fortsätter att använda min (fina) CRT-tv så är inte HD aktuellt alls.)snart kommer du vilja ha HDTV via digital-boxen och då blir 545HX värdelös. Eller inte värdelös, men du får ändå köra med en extern digitaltvbox. Värt att tänka på kanske.
Jo, jag tänkte bara att det var intressant att *nån* butik fått in den. Nu verkar den ha sålts, men har en butik fått in den lär ju fler göra det rimligtvis. Udda dock att så få butiker verkar ta in den (jämfört med hur många som kommer att ta in 545HX).Jag såg att hembiobutiken hade 1st i lager.
Edit: Fast vi kanske skall undvika att fylla tråden med lagerstatus hos olika butiker. Det finns ju redan ett knapp tryck borta redan via produktlänkarna ovan.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar