Hittade en billig game of the year edition på Game för ett tag sedan.
Har precis spelat färdigt Fallout 3 och alla DLC (107 timmar) och var redo att sätta tänderna i något nytt långvarigt spel. ( Förmodar att Oblivion kommer att ta längre tid med de två expantionerna också...)
Än så länge har det fungerat fint tycker jag. Att ha spelet installerat på hårddisken fungerar fint och tycker det inte är speciellt hackigt eller segt om man jämför med andra spel. Visst ser man att det har några år på nacken, dock djupet i spelet väger upp det hela för mig. Hade inga problem med att gå från Fallout 3 till Oblivion åtminstone.
Förmodar dock att när Dragon Age finns ute lägger jag säkert det här åt sidan...
Läste en hel del i tråden innan att folk haft problem med spelet, så spenderade ett tag med att göra en custom karraktär.
Blev en Redguard krigare med Atronach som Birthsign. När det gäller färdigheter satt jag Blunt,Heavy armour, block & armourer etc som minor skills dvs de som jag använder mig mycket av. Använder mig också en del av Destuction, restoration samt Alchemy som stöd i stridens hetta.
Det ända jag ångrar nu är att jag skulle tagit Mysticism som major skill från början också för att kunna använda mig av soultrap dock valde jag soultrap till min stav som man fick i ett uppdrag av magigillet. Så tycker det problemet är löst numera. Tycker man hittar ganska gått om Varla stones som man kan använda om man behöver ladda upp vapen och annat.
Tycker det räcker att ha ett vanligt vapen med sig och sedan ett magisk för lite svårare stider. ( Kan ju ännu inte heller reparera magiska vapen ännu även om det är nära nu...)
Är nu level 10 efter 59 spelade timmar och har inga större problem med svårighetsgraden. Har gått upp sakta men säkert som sagt.
Inget annat som jag jag ångrar eller saknar just nu åtminstone när det gäller valet av minor och major skills. Tänkte långsiktigt redan från början och det verkar ha givit utdelning nu efter några timmars spelande.
Har stängt ner ett par Oblivion gates samt rensat klart i Arenan samt håller på med fighters guild questarna. När det gäller main questen är det dax att bege sig till Dark Cult gömställe, så har en hel del kvar här som sagt.
Är medlem i de övriga sällskapen dock bara gjort litegrann åt dem förutom hos magikerna där jag gjort en hel del uppdrag. ( Har ju fått min stav som sagt.)
Helt klart ett trevligt spel som bjuder på mycket djup och många timmars underhållning.
Någon annan som forfarande spelar Oblivion ?
Alltid kul att få igång tråden igen med lite diskussioner mellan de som spelar spelet forfarande.