Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elder scrolls 4 - Oblivion

305 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Så vad tycks om Oblivion (159 medlem(mar) har röstat)

Så vad tycks om Oblivion

1. 1 (19 röster [12.10%])

Procent av omröstning: 12.10%

2. 2 (2 röster [1.27%])

Procent av omröstning: 1.27%

3. 3 (6 röster [3.82%])

Procent av omröstning: 3.82%

4. 4 (32 röster [20.38%])

Procent av omröstning: 20.38%

5. 5 (98 röster [62.42%])

Procent av omröstning: 62.42%

Rösta Gäster kan inte rösta
The Elder Scrolls IV: Oblivion (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8.9375 (15) Inga priser
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.714284 (6) Inga priser

Postad 14 June 2007 - 22:21

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Slutade spela för ett tag sedan. Dels för jag tycker det är ganska läbbigt med mörkt rum, surround och 63", men även för att alla mina achievments försvann då jag skaffade live konto. Sen har jag på något konstig sätt lyckats få över 100 i infame, och all min fame (över 30) försvann, så jag kan inte göra några fightersguild quester, eller inte heller köpa hus. Känns lite surt. Man orkar ju inte köra om från början igen :s

Men spelet är en riktig höjdare, trots att jag skiter på mig titt som tätt, och blir livrädd när dörren till mitt rum öppnas.

Jag rekomenderar alla att testa det här spelet.
Det var det första spelet (ett av skälen till att jag skaffade 360) jag spelade på 360:n och blev i efterhand besviken på fysiken i andra nyare spel. Oblivion har verkligen en underbar fysik :wub:

Postad 14 June 2007 - 22:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm ett gott råd är ju att välja din karaktär med väldigt god omsorg..
Det tjänar du mycket på.....

Det gjorde ju såklart inte jag,valde inte riktigt rätt skills..
Inte för att det är hela världen..Tar bara lite längre tid :wub:

Förstår inte dom som lyckas spela igenom det på under 100 timmar...Dom måste ju verkligen springa igenom spelet ;)

Tänk vad roligt om man hade kunnat köra oblivion med 100 andra spelare..F*n vad roligt det hade varit <_<

Tror mer på en spelvärld där det inte är 800000000 miljoner spelare...
Så mycket lättare att lära känna folk och bli en legend om det är mindre spelare..

ähh...Nu spårade jag iväg lite...Som vanligt :D

Postad 14 June 2007 - 22:32

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Håller med dej! Det vore enormt skoj att lira oblivion live. Förstår att det inte är tillgängligt ännu, men en funktion med kanske 10 spelare/server vore riktigt najs. Springa runt och göra speciella quester tillsammans. Det vore skoj!

men men, som du sa moparman, det spårar kanske iväg lite... :wub:

Postad 14 June 2007 - 23:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Oblivion Co-op hade säkert varit jättekul. Splitscreen, Live eller systemlink.

Postad 16 June 2007 - 18:36

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Där sa du nått :wub:

Postad 16 June 2007 - 20:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kan säga att tack vare achivments så orkar jag spela vidare..om det inte vore för det så är jag rätt säker att jag inte skulle orka spela nåmer:-)

Kan du inte bara köpa dig fri?
När jag gjort nå "dumt" så går jag till en tjuv snubbe å betalar så har jag ett rent samvete.

Funkar inte det för dig?
Vakterna slutar då jaga mig iaf :-)

Men en sak kan jag säga å det är att huvudstoryn tycker jag inte är den bästa som gjorts direkt.

Jag måste verkligen köpa lurar.är inge vidare att spela utan ljud :-/

Postad 16 June 2007 - 20:24

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Finns en mod till PC-versionen där tror det är upp till 4 spelare som kan springa omkring i samma "värld", fast den modden är buggitg uta bara f*n, fast den fungerar... typ :wub:

Postad 17 June 2007 - 09:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm....Men s*tan vad det hade varit roligt me Co-op :wub:

Är det inte dags snart att sätta tänderna i Oblivion Zoiler ?

Postad 17 June 2007 - 12:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Vet inte om det är ett sommarspel.. Nej, jag tror jag kommer vänta ett bra tag till med det och få andra spel ur vägen först. Earth Defence Force är jag väldigt snart (förhoppningsvis, inferno är ett ****) klar med.. tog mig 50+ timmar :wub:

Edit: 40+ timmar ska det nog vara.. timern går även när man inte spelar. Nåväl, intresseklubben kan anteckna.

Redigerat av Zoiler, 17 June 2007 - 14:16.

Postad 17 June 2007 - 14:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Heh jasså...Så det finns speciella sommarspel ? ;)

Kan du upplysa mig vad det är för spel så jag inte spelar spel som ska spelas på vintern :wub:

Postad 17 June 2007 - 16:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Jag spelar inte lika mycket på sommaren som på t ex vintern och hösten. Då har jag inte lika mycket speltimmar per dag och därför undviker jag helst massiva RPG då. Hur du gör är ju upp till dig :wub:

Postad 17 June 2007 - 17:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ah på det viset :wub:

Jag har lika lite speltimmar året runt så det kvittar för mig ;)

Postad 07 July 2007 - 14:29

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Tjo!

Hjälp mig välja karaktär, gillar inte ha alla dessa möjligheter! =(

Vill vara nån typ av tjuv, kanske inte den mest ruttna, en snäll tjuv =) Pilbåge är gött så de tar vi det med! Sen har jag noll koll, är det ett bra val att vara en sådan figur?

/Jeppe

Postad 07 July 2007 - 14:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Gör inte en ren tjuv..Rätt meningslöst..
Jag gjorde en Blandning av tjuv/lönnmördare/magiker typ....

Bättre att´göra en krigare eller magiker..Du kan ändå lära dig smyga å använda pilbåge...
Tänk på hur du väljer dina skills..läs noga Guiden på www.ign.com om hur du bäst väljer skills/skapar en karaktär..Det gjorde jag inte riktigt och det var lite tungt en period i spelet...
Mycket för att jag lvl:ade alldeles för fort :D

Postad 07 July 2007 - 14:57

jespur
  • jespur
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Jag hitta nån länk här på forumet nyss när jag läste ska försöka följa den =) Men det jag har fattat är att man ska satsa på en magiker, kan kanske satsa på det andra ändå för att ha lite sköj?

Postad 16 January 2008 - 22:52

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
Min 360 har varit sönder i 8 månader nu och sedan kompisen på andra sidan vägen skaffa ny dator och börjat lira oblivion så börjar det knacka i fingrarna efter leta crab meat och ta med min lejde lönnmördare på utflykt :)
hemskt kul spel. Har spelat cirkus 400h.. ungefär hälften av min tid på 360. Efter trailerna m.m. så blir det nya collectors edition då mitt gamla spel sedan påsken 06 då mitt gamla totalt repats sönder. Blir att dra upp Logitech z5500 på sitt rum och lira dag ut, dag in nu :) mumma !

Postad 17 January 2008 - 12:06

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Spelade faktiskt lite Oblivion här om dagen men tack vare att det är dynamisk leveling på mobs så känns det lite point-less att spela det för att komma upp i level :). Hoppas dock på ny expansion och maaassor av nya achivements snart :)

Hoppas att Fallout 3 kommer ha "vanligt" leveling system B)

Redigerat av Fredrik HL, 17 January 2008 - 12:09.

Postad 17 January 2008 - 17:29

jummen
  • jummen
  • Lärjunge

• 361 inlägg
  • 0
Ja gillar Oblivion och skulle vilja spela det mer men orkar inte pga levlings systemet. Ska inte gubben bli kass i högre lvl så tar det sån tid å energi att lvla. Och att sen allt runt omkring en blir starkare också samtidigt som man lvlar tar ju bort vitsen med att lvla.

Men är dock sugen på att spela lite mer. Kanske starta en ny gubbe, igen..

Postad 17 January 2008 - 17:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Yeaa..Men om man inte har bråttom att lvl:a upp och ser till att man får max på allt varje gång man lvl:ar upp så blir man ju ändå starkare än om man lvlar upp hela tiden utan att träna skills ordentligt..

Postad 17 January 2008 - 21:28

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Det ska inte komma några nya expansioner till Oblivion om jag minns rätt. För mer liknande action är det bara vänta på Elder Scrolls V.

Postad 18 January 2008 - 00:28

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Ja gillar Oblivion och skulle vilja spela det mer men orkar inte pga levlings systemet. Ska inte gubben bli kass i högre lvl så tar det sån tid å energi att lvla. Och att sen allt runt omkring en blir starkare också samtidigt som man lvlar tar ju bort vitsen med att lvla.

Japp, speciellt sådana grejjer som att man måste hålla på och levla i vapen man inte använder och unarmed för att gå upp i styrka utan att rusa i levlar förstör det hela ganska mycket för mig.

Ni som har klarat hela oblivion, går det att spela igenom ordentligt om man helt ignorerar levlandet? Dvs låter bli att skrapa ihop +5 hela tiden utan nöjer sig med +1, +2 eller vad man nu än får.

Postad 18 January 2008 - 08:59

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Japp, speciellt sådana grejjer som att man måste hålla på och levla i vapen man inte använder och unarmed för att gå upp i styrka utan att rusa i levlar förstör det hela ganska mycket för mig.

Ni som har klarat hela oblivion, går det att spela igenom ordentligt om man helt ignorerar levlandet? Dvs låter bli att skrapa ihop +5 hela tiden utan nöjer sig med +1, +2 eller vad man nu än får.

På min nuvarande karaktär lade jag de förmågorna som jag visste att jag skulle använda mycket som minor skills. På så sätt får man rätt ok bonusar utan att tänka på levlandet. Den första karaktären jag hade levlade mer eller mindre så fort man tog ett steg framåt vilket gjorde det galet svårt så fort du mötte mer än en fiende...

Postad 18 January 2008 - 09:41

PatrikLarsson
  • PatrikLarsson
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har spelat igenom Oblivion utan att bry mig om det blev +1 eller +5 ... funkar bra.
Dessutom går det (om man vill) justera svårighetsgraden när som helst om man absolut inte kommer vidare...

Postad 31 January 2008 - 13:27

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1705 inlägg
  • 0
Funderar på att ladda ner Shivering isles. 2400 pts känns lite dyrt faktiskt men men vad gör man inte för lite mer Oblivion (har ju bara 100h+ hittills så...).

Någon som tycker downloaden är värd att ta ner eller någon som tycker att jag ska hoppa över den ?

Edit:

Jaja. Laddade ner expantionen och har röjt igenom den nu. Rekomenderas helt klart och speciellt då man säkert kan hitta en billig game of the year låda med både orginalspelet och expantionen i.

Då är det bara att sätta sig ner och vänta på elderscrolls 5 då...

Redigerat av Donmeta, 06 February 2008 - 21:20.

Postad 06 February 2008 - 21:37

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

Då är det bara att sätta sig ner och vänta på elderscrolls 5 då...

Eller Fallout 3, hoppas dock det kommer ytterligare en Oblivion expansion, typ Hammerfall eller något skulle vara trevligt :)

Postad 07 February 2008 - 12:47

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Enligt Bethesda själva ska det inte komma nån med Oblivion-expansion.

Postad 16 October 2008 - 22:09

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Har tagit upp det här efter ca 1.5 års uppehåll. Har egentligen bara Thieves guild och lite lösa quests kvar. Det första som slog mig var hur snabbt det här spelet har åldrats. För 1.5 år sedan tänkte jag "holy shit vad snyggt" när jag spelade det här spelet, men nu ser jag bara hur lågupplöst, hackigt (låg FPS) och stelt animerat det är.

Har gjort en ny karaktär (kvinnlig Dunmer) som jag ska hålla lågt levlad så jag slipper möta demonkejsare i varje grotta jag råkar krypa ner i... :unsure:

Postad 17 October 2008 - 07:21

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Jag är på min första spelrunda. Level 11 efter ca 40h och har precis börjat på mainquesten. Stängde nyss första portalen i Kvatch och har precis slagit till på ett billigt hus i nån stad som visade sig vara hemsökt, men det var inget som lite silverpilar inte kunde avhjälpa.

Kul spel. Sjukt stort. Skitsnygga skogar. Stelt animerat som f-n, men annars tycker jag det är snyggt.

Skiter i hur jag levlar och var rädd att jag skulle få problem när jag läste vad andra hade varit med om. Men jag tycker det går bra. Jag lär mig hela tiden blanda bättre gifter och jag skaffar nya pilbågar som jag enchantar osv, så jag tycker att jag klarar mig hyfsat. Dricker dock en hel del drycker under hårda fighter. Typ shield drycker och fortify health osv.

Är Monk från början och kör hårt på sneak, marksman och alchemy. Sen har jag lite blade-färdigheter i ryggen som jag brukar stoltsera med ibland. Har enchantat en katana med ice-dmg samtidigt som jag har eld-enchantat min bästa pilbåge. Så det ger lite olika attacker ifall fienden är resistent eller immun mot endera. Använder ganska mycket destruction magic också.

Har stackat runt 120 fot detect life på min utrustning också. Riktigt bra att ha. Lite irriterande i städer dock, för typ hela skärmen blir lila.

Postad 17 October 2008 - 07:28

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Lite irriterande i städer dock, för typ hela skärmen blir lila.

:unsure:

Postad 28 October 2008 - 15:54

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
värt att köpa goty edition på detta? är det så att världen skalas efter sin egen level eller har dom fixat det?
bäst på xbox eller ps3? :>

Postad 28 October 2008 - 16:09

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

värt att köpa goty edition på detta? är det så att världen skalas efter sin egen level eller har dom fixat det?
bäst på xbox eller ps3? :>

Skalningen är kvar i XBOX-versionen. PS3-versionen sägs vara snyggare. Ja det är värt att köpa GOTY. Om jag hade en PS3 skulle jag köpa PS3-versionen. Billigare än XBOX-versionen är den också.

Postad 28 October 2008 - 16:52

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
alrite, får bli till ps3 då :> såg det fanns en mod som tog bort skalningen på pc iaf, men skönare att ligga i soffan :>

Postad 04 December 2008 - 20:13

Plojan
  • Plojan
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Jag har inte läst hela tråden så jag reserverar mig för att någon kanske har frågat samma sak innan men i portalen i kvatch, jag kanske är på fel ställe men det finns en gubbe som jag inte kan döda , och på andra ställen så ska jag döda 4-5 stycken samtidigt i samma level vilket är helt omöjligt.
Eller är det jag som inte har några skills kanske?

Redigerat av Plojan, 04 December 2008 - 20:13.

Postad 05 December 2008 - 05:43

Cod4life
  • Cod4life
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Jag har inte läst hela tråden så jag reserverar mig för att någon kanske har frågat samma sak innan men i portalen i kvatch, jag kanske är på fel ställe men det finns en gubbe som jag inte kan döda , och på andra ställen så ska jag döda 4-5 stycken samtidigt i samma level vilket är helt omöjligt.
Eller är det jag som inte har några skills kanske?

kan gå bättre om du drar ner på svårighetsgraden lite^^Jag själv försöker hitta nått sätt att öppna portarna igen>.< hann bara stänga 9 st innan jag klara main questen vilket är lite tråkigt när man klarat alla uppdrag förutom de jag har kvar i fighters guild^^

Postad 05 December 2008 - 07:36

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Jag tror det enda du kan göra är att gå tillbaks till ett tidigare save i mainquesten om du vill fortsätta banka Obliviongates.

Postad 05 December 2008 - 10:29

Cod4life
  • Cod4life
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Jag tror det enda du kan göra är att gå tillbaks till ett tidigare save i mainquesten om du vill fortsätta banka Obliviongates.

det är där problemet ligger, har inga saves där ja inte klarat main questen förutom 1 men den har jag buggat ut från is placet på mages guild uppdraget garridans tears^^ Så letar sätt att modda/hacka saven på så portarna öppnas^^ enda problemet jag har är att sparnings filen är rena rama grekiskan utan rätt hexkods program>.<

Postad 06 December 2008 - 18:01

Plojan
  • Plojan
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

kan gå bättre om du drar ner på svårighetsgraden lite^^Jag själv försöker hitta nått sätt att öppna portarna igen>.< hann bara stänga 9 st innan jag klara main questen vilket är lite tråkigt när man klarat alla uppdrag förutom de jag har kvar i fighters guild^^

Går det att köra på olika svårighetsgrader? Hade jag ingen aning om.
Går det inte att fortsätta spela när man klarat mainquest?

Redigerat av Plojan, 06 December 2008 - 18:03.

Postad 07 December 2008 - 18:00

Cod4life
  • Cod4life
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Går det att köra på olika svårighetsgrader? Hade jag ingen aning om.
Går det inte att fortsätta spela när man klarat mainquest?

jo de går att fortsätta men de går inte stänga fler "oblivion gates", alla stängs när man klarat sista main quest uppdraget

Postad 08 December 2008 - 08:48

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Du hittar svårighetsgradsslidern under Options när du pausar.

Postad 15 August 2009 - 19:41

Goset666
  • Goset666
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hittade en billig game of the year edition på Game för ett tag sedan.

Har precis spelat färdigt Fallout 3 och alla DLC (107 timmar) och var redo att sätta tänderna i något nytt långvarigt spel. ( Förmodar att Oblivion kommer att ta längre tid med de två expantionerna också...)

Än så länge har det fungerat fint tycker jag. Att ha spelet installerat på hårddisken fungerar fint och tycker det inte är speciellt hackigt eller segt om man jämför med andra spel. Visst ser man att det har några år på nacken, dock djupet i spelet väger upp det hela för mig. Hade inga problem med att gå från Fallout 3 till Oblivion åtminstone.

Förmodar dock att när Dragon Age finns ute lägger jag säkert det här åt sidan...

Läste en hel del i tråden innan att folk haft problem med spelet, så spenderade ett tag med att göra en custom karraktär.

Blev en Redguard krigare med Atronach som Birthsign. När det gäller färdigheter satt jag Blunt,Heavy armour, block & armourer etc som minor skills dvs de som jag använder mig mycket av. Använder mig också en del av Destuction, restoration samt Alchemy som stöd i stridens hetta.

Det ända jag ångrar nu är att jag skulle tagit Mysticism som major skill från början också för att kunna använda mig av soultrap dock valde jag soultrap till min stav som man fick i ett uppdrag av magigillet. Så tycker det problemet är löst numera. Tycker man hittar ganska gått om Varla stones som man kan använda om man behöver ladda upp vapen och annat.

Tycker det räcker att ha ett vanligt vapen med sig och sedan ett magisk för lite svårare stider. ( Kan ju ännu inte heller reparera magiska vapen ännu även om det är nära nu...)

Är nu level 10 efter 59 spelade timmar och har inga större problem med svårighetsgraden. Har gått upp sakta men säkert som sagt.

Inget annat som jag jag ångrar eller saknar just nu åtminstone när det gäller valet av minor och major skills. Tänkte långsiktigt redan från början och det verkar ha givit utdelning nu efter några timmars spelande.

Har stängt ner ett par Oblivion gates samt rensat klart i Arenan samt håller på med fighters guild questarna. När det gäller main questen är det dax att bege sig till Dark Cult gömställe, så har en hel del kvar här som sagt.

Är medlem i de övriga sällskapen dock bara gjort litegrann åt dem förutom hos magikerna där jag gjort en hel del uppdrag. ( Har ju fått min stav som sagt.)

Helt klart ett trevligt spel som bjuder på mycket djup och många timmars underhållning.

Någon annan som forfarande spelar Oblivion ?

Alltid kul att få igång tråden igen med lite diskussioner mellan de som spelar spelet forfarande. :)

Postad 15 August 2009 - 22:44

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Jag har spelat i omgångar. Första gången tog jag mig an main questet + alla gillen utom tjuvgillet. Under andra omgången spelade jag igenom tjuvgillets quests + knights of the nine. Blir att ta sig an Shivering Isles nån gång i framtiden innan jag är klar med det här.

Jag är ganska besviken på Oblivion som spel. Det finns inga (intressanta) konsekvenser av ens handlingar som det fanns i Fallout 1 & 2 eller Knights of the old republic 1 & 2. De val man har är i praktiken om man vill klara uppdrag som tank, sneak eller mage... Känns inte alls som ett "rollspel". :)

Postad 16 August 2009 - 00:16

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1793 inlägg
  • 0
Jag har bara kört kanske 40 timmar men knappt något på main questen. Och var väldigt dålig påläst innan jag började köra och har antagligen satt ganska fel på de flesta skillsen ;) Det jag stör mig på som tusan och som även gjort att jag tröttnat efter bara 40 timmars spelande är att det inte ger någon utdelning att bli bättre? Eftersom alla monster och fiender följer med och blir bättre och bättre. Om något uppdrag eller grotta är för svår så verkar man inte kunna "grinda" ett tag på enklare delar för att sedan gå tillbaka och slakta. Jag har haft stora problem med många delar i spelet...

*****lite spoiler varning*******
Gjorde tex det där uppdraget i "tavlan" där man får giftet att ha ihjäl de där björnarna med, de räckte ju till typ 2 av 6-7 björnar, och jag kunde omöjligt ha ihjäl de andra. Slutade med att jag sprang och tog en genväg till slutet av tavelbanan för att plocka upp vad det nu var man skulle plocka upp, och sprang tillbaka med alla björnar hack i häl :) Det gick men var inte så kul...

Om jag orkar ta upp spelet nån mer gång så tänkte jag försöka göra det där uppdraget där man får en lockpick som inte kan gå sönder, om jag fattat det rätt. Är skitdålig på att dyrka upp lås och är trött på att hela tiden oroa mig för att jag inte har tillräckligt med lockpickspinnar.

En av de roligare delarna i spelet tycker jag är att gå runt å samla blommor å grejer för att blanda till olika saker.

Och som jag fattat det som så är ett av tricken när det gäller levlande att man ska försöka att INTE gå upp i level (för då ökar även fiendernas level). Så man ska sätta majorskills på sånt man inte använder så mycket, och minior skills på det man kommer använda. För att bli bra på detta men inte riskera att gå upp fort i level. Det här måste ju vara en buggig grej om man lyckas bäst i spelet genom att undvika att levla upp?!?

Postad 16 August 2009 - 01:54

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Jag snurrade ingång Oblivion för första gången på lite drygt 2 år för någon dag sedan.
Har Shivering Isles kvar i övrigt är det 100% men då ligger saven på ca 275 timmar också :)

Ett av dom absolut bästa spelen jag någonsin spelat.

Postad 16 August 2009 - 09:27

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

• 1088 inlägg
  • 0

Ett av dom absolut bästa spelen jag någonsin spelat.

Du gå på nå tunga prylar du Topper:P

Redigerat av Unregisteredc00b10ee, 16 August 2009 - 19:46.

Postad 16 August 2009 - 10:00

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Och som jag fattat det som så är ett av tricken när det gäller levlande att man ska försöka att INTE gå upp i level (för då ökar även fiendernas level). Så man ska sätta majorskills på sånt man inte använder så mycket, och minior skills på det man kommer använda. För att bli bra på detta men inte riskera att gå upp fort i level. Det här måste ju vara en buggig grej om man lyckas bäst i spelet genom att undvika att levla upp?!?

Det handlar inte om att inte levla utan snarare att se till att man inte levlar utan att stigit rejält i minor skillsen. Tricket är att ha skills som man "har kontroll" över som major (dvs man kan mer eller mindre levla när man tycker att minor skillsen förbättrats tillräckligt för att få några +5). Lite underligt system men fungerar riktigt bra när man vet hur det fungerar. Smärtade när man insåg att gubben men lagt 40 timmar på var värdelös och fick starta en ny - är dock SÅ mycket roligare när man går och känner sig som en hjälte :)

Uppföljaren till detta är utan tvekan det spel jag ser mest fram emot!

Postad 16 August 2009 - 13:21

Goset666
  • Goset666
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
" Smärtade när man insåg att gubben men lagt 40 timmar på var värdelös och fick starta en ny - är dock SÅ mycket roligare när man går och känner sig som en hjälte :)

Just därför jag lade lite tid på att läsa på innan jag påbörjade spelet. Hatar att göra om samma saker igen och handlar det om 40h+ blir det nog lätt man skippat det helt och spelat något annan....

Har inga problem alls än så länge och verkar som min karrakär blev bra. Har runt 75 i både Blunt samt heavy armour men är bara level 10 än så länge.

Redigerat av Goset666, 16 August 2009 - 13:22.

Postad 16 August 2009 - 13:39

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Jag tycker spelet skulle ha varit bättre om man låtit geografiska områden eller platser styra svårighetsgraden och inte vilken level karaktären är.

Postad 17 August 2009 - 19:49

Goset666
  • Goset666
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jag tycker spelet skulle ha varit bättre om man låtit geografiska områden eller platser styra svårighetsgraden och inte vilken level karaktären är.

Håller med. Tycker också det upplägget är bättre. Lite mer som i Fallout 3.

Vi får hoppas att de fixar till det i uppföljaren... ;)

Postad 17 August 2009 - 19:55

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Håller med. Tycker också det upplägget är bättre. Lite mer som i Fallout 3.

Vi får hoppas att de fixar till det i uppföljaren... ;)

Daggerfall led av samma problem. Jag har inte spelat Morrowind så jag vet inget om det, men eftersom Oblivion har samma system som Daggerfall hade ~1994 och de ännu inte ändrat konceptet så vette fan om jag vågar hoppas på uppföljaren.

Postad 18 August 2009 - 12:24

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
finns mods till pc som sätter level på olika områden oavsett din karaktärs level, men de finns ju givetvis inte till konsol :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.