Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bredbandsbolagets DigitalTV, Boxarna

324 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 August 2006 - 13:33

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Mmm... hyra film via SF-Anytime och den andra tjänsten är väl sådär, det funkar bra men utvalet är kasst och alldeles för dyrt.

Postad 07 August 2006 - 18:18

Suka
  • Suka
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Provade att hyra en film för att testa för ett tag sedan, och visst fungerade det mycket bra. Dock anser jag att priset är för högt. Ska denna form av filmtittande ha någon framtid måste priserna ned. Alternativt att man betalar en fast avgift och får se så mycket man vill.

Efterlyser oxå en bättre box, med inspelningsmöjligheter. Hur långt kontrakt har BBB med viasat? Skulle väldigt gärna få tillgång till Canal+.

Sen undrar man ju oxå hur det blir med HDTV, kapaciteten borde ju finnas iaf, eller har jag fel. Då menar jag via fiber.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har också hyrt några filmer via bredbands tv. Jag tycker att det är väldigt behändigt. Bra bildkvalitet och smidigt att man kan pausa och spola. 24 timmar räcker för mig eftersom jag oftast kollar på filmen direkt när jag beställer den.
Skulle nog kolla mera om det inte var så dyrt (jo allting är relativt) sen har jag märkt att filmer som man hyr snart kommer, eller sänds samtidigt, i filmkanalerna. Nåja, det är bekvämligheten över att välja själv när man ska titta som jag betalar för. 20kr skulle jag anse som rimligt.

Jag vill också ha en hårddiskbox! Det är lite svagt att dom inte erbjuder det. Jag var i finland hos syrran och såg hur simpelt allting blev med den :)

HDTV ja, jag minns säkert fel men jag har en bild av att det skulle ta ungefär hälften av ett 100Mbits abonnemang. Aja, det kanske blir fart på BBB ju fler stadsnät som kommer. Nästa år ska mitt område i Södertälje få det och då får jag se om dom kan erbjuda nåt bättre än bredbandsbolaget.

Redigerat av Suka, 07 August 2006 - 18:19.

Postad 07 August 2006 - 19:10

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
hdtv använder sig av h.264 och det kräver inte mer än kring 10mbit kanske ungefär... senare lär väl kodarna bli bättre och klara ända ner till kanske kring 5mbit... i mpeg2 skulle det krävas ca 20mbit däremot...

Redigerat av Leatherface, 07 August 2006 - 19:10.

Postad 08 August 2006 - 11:13

Yoghurt Abborre
  • Yoghurt Abborre
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Nu har jag som hemmabiorookie och nybliven (inte så stolt) ägare av en kreatelbox plöjt hela den här tråden och är fortfarande lite förvirrad.

1) Skulle uppskatta mycket om någon med lite erfarenhet av Kreatelboxen kan bekräfta att det bästa sättet att koppla in den på är med SCART till LCDskärm samt Koaxialkabel för 5.1-ljud till Receivern.

2) Om ovanstående stämmer, får jag fortfarande stereoljud till TV:n utan att slå på receivern per automatik eller måste jag in och rota i några inställningar, i så fall faller ju hela den idén eftersom den ska stödja delar av familjen som inte förstår sig på receivern.

3) Jag äger en AVR-4306 från DENON med inbyggd scaler. Har jag inget att vinna på att också koppla bilden till receivern via koaxial eller svideo och därefter skala upp till hdmi?

Väldigt tacksam för svar.

Postad 08 August 2006 - 22:19

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Hej!
jag jobbar själv på BBB.
Man kan inte koppla Boxen som man får från bredbandsbolaget till flera tv-apparater. Du kan ju självklart parallel koppla det men då får du se på samma kanal  på dina tv-apparater där hemma.
När det gäller bredband via telejacket så går det inte att ha fler än 1 box för anslutningen klarar inte av det.
Därimot kan du ha en vanlig box och få bas kanalerna till övriga apparaterna där hemma.

Video on domant

Tjänsten funderar superbra.
alla kunderna är nöjda.
det var någon som skrev att det kostar 49 kr per film och det stämmer ju inte?
dessutom så har BBB sammarbete med SF-bio  vilket innebär att det finns en hel del filmer att välja bland och  det är bra ljud och bild så klart.
Hyr man  hem en film så  lagras den i boxen 24timmar så kan har tid och kolla på det när man vill

<{POST_SNAPBACK}>

Det var jag som skrev att filmerna kostar 49:- att hyra och det stämmer visst enligt prisinformationen som står i boxen. Jag kanske ska tillägga att det även finns filmer som är billigare men alla nyheter/större filmer låg på 49:- när jag kollade. Jag är inte lika imponerad av utbudet som du jag har mer dvd filmer i min bokhylla än vad som går att hyra via boxen.
Att filmen bara lagras i 24 timmar är också lite snålt det finns många video butiker där du får låna i 48 timmar. Jag tror dig inte att alla kunderna är nöjda men dom flesta kanske inte är tillräckligt missnöjda för att bry sig om att klaga.
Om du jobbar på BBB kanske du kan tala om varför det inte finns någon box med inbyggd hårddisk för inspelning och om det kommer komma någon hdtv box med hdmi utgång?
Jag trodde BBB var ett företag som var snabba med nya tekniken men det verkar inte som det stämmer längre?

<{POST_SNAPBACK}>

Problemet är ju att BBB valt att samarbeta med det minst otekniska bolaget på marknaden. Det var väl bara för att fd. VD:n Peder Ramel jobbat inom Viasat tidigare. Skulle de lanserat IPTV nu skulle det ju inte ens vara tal om att samarbeta med Viasat. Canal digital skulle vara givet, då de har samma ägare som BBB.

Postad 09 August 2006 - 12:07

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Luktar gammalt hederligt you scratch my back, i`ll scratch yours mao :)

Postad 09 August 2006 - 12:27

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Problemet är ju att BBB valt att samarbeta med det minst otekniska bolaget på marknaden. Det var väl bara för att fd. VD:n Peder Ramel jobbat inom Viasat tidigare. Skulle de lanserat IPTV nu skulle det ju inte ens vara tal om att samarbeta med Viasat. Canal digital skulle vara givet, då de har samma ägare som BBB.

<{POST_SNAPBACK}>

mest otekniska menar du väl? :)

Postad 18 August 2006 - 14:47

bad_guz
  • bad_guz
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Då har jag anslutit mig till skaran av bbb iptv-kunder. det blev guldab. hoppas jag blir nöjd...

Postad 18 August 2006 - 15:36

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Då har jag anslutit mig till skaran av bbb iptv-kunder. det blev guldab. hoppas jag blir nöjd...

<{POST_SNAPBACK}>

Får vi hoppas,jag är det iaf. Fårvånantsvärt bra bild på projjen tycker jag.

Dock , give me Canal+....

Postad 19 August 2006 - 20:42

Unregistered2f34c133
  • Unregistered2f34c133
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Hur kopplar man denna box till både projektor (komponent el. s-video) och TV (scart el. s-video)?

Postad 19 August 2006 - 20:45

DRphil
  • DRphil
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Någon som har en aktuell länk till boxarna man få "på köpet" när man beställer Digtaltv från BBB?

Postad 19 August 2006 - 23:43

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Någon som har en aktuell länk till boxarna man få "på köpet" när man beställer Digtaltv från BBB?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag fick en sån här box.

http://www.kreatel.c...s_ipstb1510.htm

Postad 20 August 2006 - 14:30

Suka
  • Suka
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Hmm... ok, det kanske de gör då. För nya boxar har jag tyvärr ingen info om. De andra PVR boxarna för satellit funkar inte med BBB i alla fall.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag återvände till affären och tittade på boxarna dom fått in, men du har rätt dom funkar inte med IPTV :blink:

Postad 20 August 2006 - 18:47

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Hur kopplar man denna box till både projektor (komponent el. s-video) och TV (scart el. s-video)?

<{POST_SNAPBACK}>

Med fördel använder du en Scart till Component omvandlare för bäst bild. Sedan en bra switch eller växlare för scartarna. Kör så själv och tycker bilden är riktigt bra :P

Redigerat av Unregisteredc3c83da7, 20 August 2006 - 18:49.

Postad 11 September 2006 - 14:25

maynard
  • maynard
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Kan man använda denna tjänst på något smidigt sätt tillsammans med en dator
försedd med Windows media center ? Jag vill kunna spela in och lagra program på min dator.

Verkar vara lite dåligt med anslutningar i boxen man får med, så det kanske inte är lämpligt
även om jag har fiber och allt annat är "GO" ??

Postad 21 September 2006 - 09:02

bad_guz
  • bad_guz
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Hej allihop. Jag funderar på montera ett nätverksvägguttag (eller datauttag kanske det heter?) i vardagsrummet bredvid tvn. Har väl lite småkoll på datorer och så men är väl inget proffs på det här med nätverk så jag hoppas att någon här kanske kan hjälpa mig?

Mina förutsättningar och önskemål är följande:
*Har BBB´s tv tjänst (via fiber)
*Har en xbox 360 som jag vill ha nätverk till

Frågor:
1. Vilken typ av nätverksuttag ska jag köpa? Cat5e? Skärmat/oskärmat? Ett eller två uttag?
2. Jag har för mig att man har olika kablar beroende på mellen vilka enheter man kopplar. I dagsläget har jag en rak kabel mellan netgearswitchen (man fick från bbb) och kreatelboxen. Kan jag använda denna även till att koppla till vägguttaget eller behöver jag en tvistad kabel?
3. Kan jag dra kabeln som ska till xboxen från switchen oxå och koppla in den i uttag 2 i vägguttaget eller finns det ett bättre sätt?

Postad 21 September 2006 - 09:17

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Bad_Guz: DIgitaltvboxen skall du gärna sätta utanför brandvägg om du har sådan, så jag skulle föreslå att du drar dubbla kablar till tvrummet för att kunna separera det hela snyggt och bra.

Sen skulle jag köra Cat6 kablar... liksom, varför inte.

Postad 21 September 2006 - 09:41

bad_guz
  • bad_guz
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
OK, tackar Trieneo.

Jag har för mig att jag läste ngn stans på bbb´s hemsida att det skulle vara cat5... Men då kör jag cat 6 och använder ett cat6 uttag om jag hittar ngt lämpligt!

Postad 21 September 2006 - 09:44

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Cat5 är minimum för 100mbit...

Men om det är prisskillnad så kör på Cat5e...

Postad 21 September 2006 - 12:27

bad_guz
  • bad_guz
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
En sista sak bara innan min beställning går iväg... det är en rak kabel jag ska ha och inte en tvistad/korsad va?

Postad 04 October 2006 - 11:47

DRphil
  • DRphil
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Då har man ingått avtal IPTV... Hoppas bilden är så bra som jag vill ha den... :wub:

Postad 11 October 2006 - 18:51

rasmusb
  • rasmusb
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Så, då har jag beställt Viasat guld genom BBB och fått mitt paket. Tänkte dela med mig av mina iakttagelser och upplevelser:

Kortet kom efter tre dagar. Boxen kom (till posten) efter en dryg vecka. När jag kopplat in boxen (jag har ethernet i väggen) och matat in användaruppgifterna frös boxen på en skärm där det stod Laddar (eller loading, kommer inte ihåg). BBBs support berättade att de inte hade noterat att jag fått någon box och inte kopplat boxens mac-address till mitt konto. Jag fick säga boxens mac-address i telefon, så aktiverade han kontot direkt. Efter 30 sekunder kom allt igång. Då kom viasats aktiveringsskärm där det stod att det skulle ta upp till 45 minuter att aktivera. Han från supporten gjorde något så att boxen gick vidare från skärmen på ett kick. Efter det har allt fungerat perfekt.

Boxen:
Boxen är (som tidigare sagts) en Kreatel 1510. Den har komposit, svideo, analogt ljud ut (rca), sp/dif koax ljud ut, scart (med rgb, komposit och ljud). I en (lite hemlig) meny ställer man in om man vill ha rgb, komposit eller svideo. Om man aktiverar svideo eller komposit stängs rgb av i scarten och bara komposit kommer ut. Boxen har inga problem att driva två tvapparater och en projektor från svideo-utgången.

Menyer:
Meny-systemet är rejält långsamt. Jag har ingen annan digitalbox som referens, men TV-guiden är nästan oanvändbar för att den är så långsam. Kanalbyten tar ~1 sek, vilket känns helt OK. Man kan titta på en lista med programmen som går för tillfället vilket jag tycker är praktiskt.

Bildkvalitet:
Bilden är riktigt bra från många kanaler, via svideo eller rgb. Vissa kanaler är sönderkomprimerade och ser rejält illa ut på en stor lcd-tv. På en 28" crt ser alla kanaler bra ut. Den har inställning för om tv:n är 4:3 eller 16:9. Den verkar dock inte helt konsekvent med vad den gör med kanalerna när man ställer in 16:9. Kanske har med anamorfiska sändningar att göra, har inte klurat ut det. Just nu får jag flippa widescreenläge på tv-kontrollen ibland i alla fall.

Övrigt:
Det verkar inte finnas någon event-ppv alls (vad jag har märkt, om någon vet något annat hade jag blivit jätteglad!). Man kan hyra film från SF Anytime och Live Networks. De kostar mellan 19 och 49 kronor, och man får se dem hur man vill under 24h. Har inte testat än dock. På grund av det långsamma menyinterfacet är det ingen fest att bläddra bland filmerna.

Allmänt:
Jag är jättenöjd överlag. Det är bättre än brusig analog comhem på alla nivåer.

Postad 31 October 2006 - 01:47

Suka
  • Suka
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Bildkvalitet:
Bilden är riktigt bra från många kanaler, via svideo eller rgb. Vissa kanaler är sönderkomprimerade och ser rejält illa ut på en stor lcd-tv. På en 28" crt ser alla kanaler bra ut. Den har inställning för om tv:n är 4:3 eller 16:9. Den verkar dock inte helt konsekvent med vad den gör med kanalerna när man ställer in 16:9. Kanske har med anamorfiska sändningar att göra, har inte klurat ut det. Just nu får jag flippa widescreenläge på tv-kontrollen ibland i alla fall.

Får du flippa till 16:9 ibland bara? Jag får ändra det manuellt varje gång det sänds i 16:9 och det ska enligt supporten bero på att Kreatels box inte skickar någon signal till TV´n om det. Vilket är lite svagt tycker jag.

Jag har plasma och dom flesta kanaler har bra bildkvalitet, mycket bättre än Comhem kabel.
Personligen tycker jag att direktsändningar med bredbild har överlag dålig kvalitet, särskilt dålig är 4:ans sändningar. Film har alltid bra kvalitet, särskilt i filmkanalerna.

Efter att ha haft Bredbandsbolagets bredbands TV i över ett år så är jag supernöjd med driften. Endast en gång, i ett par veckor förvisso, har det varit problem hos dom. Bilden pixlade sig och ljudet hackade. Men dom lagade nån station nånstans och sen vart allt bra igen.

Postad 31 October 2006 - 15:19

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

I en (lite hemlig) meny ställer man in om man vill ha rgb, komposit eller svideo. Om man aktiverar svideo eller komposit stängs rgb av i scarten och bara komposit kommer ut.

Var hittar man denna dolda meny??

Postad 31 October 2006 - 17:37

Unregistered2f34c133
  • Unregistered2f34c133
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Dra ur strömmen. Håll in menyknappen på fjärren medan du ansluter igen.

Postad 03 November 2006 - 11:17

Boggan
  • Boggan
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Då har jag också införskaffat digital tv via bredbandsbolaget.
Leveransen gick otroligt fort. Jag beställde på en fredag kl 20.00, fick boxen på onsdag och på torsdag fick jag kortet och då var det bara att koppla in allt och njuta av digital tv.

Första intrycket är nästan samma som "rasmusb" skrev tidigare.

Installationen gick mycket smidigt, jag ringde in mina användaruppgifter och jag fick bild innan jag hann lägga på luren :angry:

Bildkvaliten är mycket bra på många kanaler, men på vissa kanaler är bilden inte mycket bättre än vanlig analog.

Ljudet har jag inte hunnit testa så mycket än, ska koppla in boxen till förstärkaren ikväll.

Överlag är jag mycket nöjd, bilden har dock hackat till en gång (hoppas det bara var tillfälligt)

mvh/Peter

Postad 03 November 2006 - 17:45

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att ändra i kanallistan på Kreatel 1510? Flytta kanaler osv..

Har canal digital via bredband, med kreatel 1510 boxen. Skrev inlägget här då denna diskussion verkar mer aktiv än de jag hittade om canal digitals bredbands-tv..

Postad 07 November 2006 - 17:20

Lucard
  • Lucard
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Någon som vet om det går att ändra i kanallistan på Kreatel 1510? Flytta kanaler osv..

'Det finns en kanal lista som de tycker att du ska ha och så är det! Inga favoriter överhuvudtaget'

Jag skaffade BBB's Guld digitaltjänst i augusti via deras hemsida samma kväll ringer nån tjej och säger att jag får gratis installationsavgift. Nice tänker jag då. Sen får jag box i låda med rubb o stubb och det funkar prima. Efter typ en dag kommer en till box i låda!.
Jag ringde upp BBB's kundtjänst och det visade sig att jag missuppfattat tjejen och att det inte var samma abbonemang. Nåja de lyckades annulera mitt första ´internet beställda box i låda´. Sen kopplar jag i min senare upplaga och sen dess har jag haft rätt så ofta haft nån grön rand över skärmen, ljudbortfall, blippar i ljudet samt frysningar av bild.

Nu undrar jag om jag ska be dem öka min bandbredd lite eller vänta ut problemet?

;)

Postad 08 November 2006 - 15:02

engstroem
  • engstroem
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Ska hämta ut mitt guldabbonemang från BBB ihop med viasat idag, får betala 149:- i månaden första året och 299:- andra året.
Lite lång bindningstid men då jag ej planerar att flytta tycker jag att priset var helt ok.
Startavgift på 695:- samt 299:- i halvåret för kortavgift, ingen boxavgift.

Så ikväll blir det hem och mecka med all utrustning igen och förhoppningsvis blir man nöjd.
Berättar mer om någon dag när jag gått igenom allt ordentligt..... :)

Postad 09 November 2006 - 11:19

engstroem
  • engstroem
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Sådär igår vart allt inkopplat utan några som helst problem.
Sitter med fiberlina 100mb.

Kopplade in allt och startade boxen, väldigt lätt att komma igång, ringa ett nummer och mata in två nummer sen hade man bild.

Stooor skillnad från analoga comhemsändningar.

Som sagt lite seg inne i huvudmenyn men det är inget jag stör mig något vidare på.

Går hyfsat fort att byta kanal och infotjänsten verkar fungera helt ok.

Har ju bara testat några timmar så kanske kommer fler inlägg framöver.

Blir väldigt mycket kablar dock, så det blir att köpa lite kabelfästen och kabelgömmor snart och fixa iordning allt.

Men måste säga att jag är väldigt nöjd med mitt köp än så länge och rekommenderar det här paketet till alla som har möjlighet att skaffa det.

Postad 12 November 2006 - 15:59

Suka
  • Suka
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Sen kopplar jag i min senare upplaga och sen dess har jag haft rätt så ofta haft nån grön rand över skärmen, ljudbortfall, blippar i ljudet samt frysningar av bild.

Vänta inte ut problemet, det försvinner inte. jag hade exakt samma problem i somras. Jag ringde till supporten (emaila inte) och efter nån vecka så hade dom fixat det. Det var nåt fel hos dom.

Postad 15 November 2006 - 15:37

MangePange
  • MangePange
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag har haft bredbandsbolaget IP-tv snart i två år. Tycker det har fungerat bra även om en annan box hade varit att föredra.
Det är synd att inte bredbandsbolaget ger några som helst indikationer om vad som skall ske i framtiden. Kan förstå om det är svårt att säga exakta datum för införande av nya boxar, HDTV etc. men man bör i alla fall informera om sina ambitioner.

Tystnaden får en lätt att tro att BBB lurar på att byta ut viasat och planerar att förhandla med en annan programleverantör. Vid dessa tillfällen brukar man vara ganska knapphändig med information för att inte störa förhandlingarna.

Postad 17 November 2006 - 08:57

engstroem
  • engstroem
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej har en liten fråga här angående ljudsändningarna via digitaltv från bredbandsbolaget.
Jag har fiber hemma alltså 100mb/s så jag har inga problem med att surfa och att titta på tv.

Nu till mitt problem.
Jag har en förstärkare från LG och när jag tittar på dvd-filmer så har jag inställningen "bypass" i displayen, om filmen är i 5:1 dolby digital så byter den automatiskt och visar att ljud kommer från alla 5 högtalare, är filmen i stereo så visar displayen bara 2 högtalare.

Jag har kopplat en koaxialkabel från min kreatel digitalbox från spdif uttaget till koaxial ingång på min förstärkare.
När jag kör "bypass" läget när jag tittar på digital-tv så får jag upp att det bara kommer ljud från 2 högtalare trots att jag ställt in att det ska vara 5.1 ljud på boxen. Beror detta på att bredbandsbolaget inte sänder "äkta" dolby digital ljud?
Vet att alla kanaler inte sänder så men nyare filmer på tv1000 tycker man ju borde fungera eller?

Jag kan även välja att köra i prologic-läge och får då ljud från alla 5 högtalare men blir detta då "äkta" dolby digital eller delar den bara upp ljudet på alla 5 högtalare då?

Hoppas ni förstår vad jag menar, blev lite krångligt kanske??

Tacksam för svar.

/Anders

Postad 19 November 2006 - 16:42

Unregistered3cbbc3fc
  • Unregistered3cbbc3fc
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
jag har digital-tv via bredbandsbolaget, och min box är helt värdelös!
den har scart och s-video (det är år 2006)

försökt koppla in en scart-omvandlare där man får ut komponent-video men då blev bilden helt förvrängd.

avråder alla att skaffa denna tjänst tills dom kommer med en bättre box som iallfall har komponent utgång och gärna otiskt ljud utgång

gick in i den där "hemliga menyn" men kan bara välja mellan rgb, s-video och video

Redigerat av Unregistered3cbbc3fc, 19 November 2006 - 17:01.

Postad 19 November 2006 - 23:04

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Har skickat mail till BBB om just detta och väntar på svar med spänning!
Bilden med boxen är iallafall MKT bättre än Comhem's sändningar från väggen :o

Postad 20 November 2006 - 15:20

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Jag kör då scart->komponent omvandlare och det fungerar klockrent..

Postad 20 November 2006 - 15:35

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0

jag har digital-tv via bredbandsbolaget, och min box är helt värdelös!
den har scart och s-video (det är år 2006)

försökt koppla in en scart-omvandlare där man får ut komponent-video men då blev bilden helt förvrängd.

avråder alla att skaffa denna tjänst tills dom kommer med en bättre box som iallfall har komponent utgång och gärna otiskt ljud utgång

gick in i den där "hemliga menyn" men kan bara välja mellan rgb, s-video och video

<{POST_SNAPBACK}>

Finns ju inte så många andra providers med HDMI från digitalboxen... så att döma ut tjänsten pga boxen känns lite knapert tycker jag.

Postad 20 November 2006 - 19:30

Unregistered3cbbc3fc
  • Unregistered3cbbc3fc
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

hur gör du det`måste man ändra någonting i boxen?

Postad 21 November 2006 - 01:29

Dr Cain
  • Dr Cain
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan ju faktiskt vara en sånhär han kör med.

Postad 22 November 2006 - 15:12

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Japp kör med den. Dock måste din tv/projje kunna ta emot signalen, som blir 576i. Min projje kan visa den, men 26" lcd:n klarar inte av det..

Postad 22 November 2006 - 23:01

Unregistered3cbbc3fc
  • Unregistered3cbbc3fc
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Japp kör med den. Dock måste din tv/projje kunna ta emot signalen, som blir 576i. Min projje kan visa den, men 26" lcd:n klarar inte av det..

<{POST_SNAPBACK}>

inga såna avancerade grejer, jag har en sån här:
http://www.elfa.se/e...pl?dok=9357.htm

den ser ut så men det där var nått annat

Redigerat av Unregistered3cbbc3fc, 22 November 2006 - 23:05.

Postad 25 November 2006 - 17:08

Unregistered3cbbc3fc
  • Unregistered3cbbc3fc
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
har provat ändra i dekodern till "video" men då blir bilden bara blå och lila..helt skumt, nu slänger jag den där dekodern åt ****

Postad 26 November 2006 - 11:23

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Att den blir förvfängd beror nog på din hårdvara, inte boxen. Då det fungerar bra för mig. Kolla om din tv klarar av signalen som kommer från din omvandlare..

Postad 26 November 2006 - 11:25

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

har provat ändra i dekodern till "video" men då blir bilden bara blå och lila..helt skumt, nu slänger jag den där dekodern åt ****

<{POST_SNAPBACK}>

Som sagt, din bildvisare kanske inte klarar av signalen. Eller så kanske det är fel på din box eller omvandlaren, tråkigt i sådana fall :)

Redigerat av Unregisteredc3c83da7, 26 November 2006 - 11:29.

Postad 28 November 2006 - 15:04

Unregisteredcb51b299
  • Unregisteredcb51b299
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Har precis införskaffat en 42"-plasma och ska välja leverantör av digital-TV. Jag bor i ett Comhem-hus med bredband från Bredbandsbolaget.

Jag har uppfattat följande brister med digital-TV från BBB:

1. Det går inte att få en box med dubbla tuners, så att man kan titta på en kanal och samtidigt spela in från en annan.

2. BBB erbjuder inte Canal+ i sitt kanalutbud = Ingen fotboll från Premier League.

3. Det är inte troligt att BBB kommer att erbjuda HDTV inom en snar framtid.

Framförallt så är punkten 1 en dealbreaker för mig. Jag lutar därför istället åt att ta ett Boxerabonnemang på 12 månader, och avvakta vad som händer hos de andra leverantörerna under det närmaste året.

Redigerat av Unregisteredcb51b299, 28 November 2006 - 15:06.

Postad 28 November 2006 - 15:32

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Vad jag förstått är det saker på gång hos Combort just nu så kanske läge att vänta åtminstone tills årsskiftet.

Postad 28 November 2006 - 15:37

Unregisteredcb51b299
  • Unregisteredcb51b299
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Vad jag förstått är det saker på gång hos Combort just nu så kanske läge att vänta åtminstone tills årsskiftet.

<{POST_SNAPBACK}>

Som att de ska lansera HDTV före jul 2006/våren 2007/hösten 2007? :o

(Off-topic, I know)

Redigerat av Unregisteredcb51b299, 28 November 2006 - 15:38.

Postad 28 November 2006 - 15:53

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Cosmo-Kramer: Jo, jag vet att deras löften är värda lika mycket som luft... men jag skulle nog i alla fall vänta till årsskiftet.

Har själv IPTV via BBB och tycker det funkar bra... det fryser nån gång i en halv sekund men jag lever med det. Orkade inte ha crapbild på 3, 5, 6 längre helt enkelt.

Redigerat av Unregistered56e968a9, 28 November 2006 - 15:54.

Postad 28 November 2006 - 22:41

Unregistered3cbbc3fc
  • Unregistered3cbbc3fc
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
hmm..omvandlare? har bara en svartkontakt där det går ut 3 rca-kontakter, röd - blå - grön och dom är anslutna på komponent i tvn.

tvn är en amsung 40" lcd, har även en projektor, har provat på båda men ingen av dom kan ta emot signalen.

Är det någom som vet om man ska välja "rgb" eller "video" i dekodern

Postad 29 November 2006 - 09:50

Unregisteredc3c83da7
  • Unregisteredc3c83da7
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

hmm..omvandlare? har bara en svartkontakt där det går ut 3 rca-kontakter, röd - blå - grön och dom är anslutna på komponent i tvn.

tvn är en amsung 40" lcd, har även en projektor, har provat på båda men ingen av dom kan ta emot signalen.

Är det någom som vet om man ska välja "rgb" eller "video" i dekodern

<{POST_SNAPBACK}>

Är du helt säker på att det är komponentkablar, du har alltså en scartkontakt som mynnar ut i 3 st kablar?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.