Stora XBMC Tråden
451 svar till detta ämne
Postad 30 December 2006 - 21:07
erik h
-
erik h
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
eller så använder du den något bättre SHORTCUT by TEAM XBMC.xbe som du döper om som hofwing (du döper även om SHORTCUT by TEAM XBMC.cfg till samma sak fast med cfg som filändelse)
fördelen med detta är att du kan ändra i cfg filen så du kan lägga xbmc vart du vill
/Daniel
<{POST_SNAPBACK}>
öhmm, jag har dålig koll på sånt här. Vad är det för fördel med att lägga xbmc "var jag vill"? I min enfald trodde jag i princip att antingen har jag xbmc installerat på boxen eller inte... 
<{POST_SNAPBACK}>
ja att inte tvunget att lägga den under e:\apps\xbmc t.ex. utan t.ex. f:\apps\xbmc eller vart man nu vill ha det... som jag vill ha det t.ex.
/Daniel
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, nästa dumma fråga. Vad finns det för poäng med att ha den liggande under t.ex F: istället för E: ?
Postad 31 December 2006 - 16:54
Unregisteredbca7ae6e
-
Unregisteredbca7ae6e
-
Lärjunge
-
-
490 inlägg
smaksak antar jag, beror helt på hur man vill ha filerna strukturerade på sin xbox...
gillar inte lösningen att man måste ha xbmc under e:\apps utan att man skall få välja själv
/Daniel
Postad 12 January 2007 - 07:49
Cr8oR
-
Cr8oR
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Du kan ha XBMC var du vill och fortfarande ha den som Dash
C E F eller G spelar ingen roll det ända är att istället för att använda
"SHORTCUT by TEAM UIX.xbe" så ska man använda "SHORTCUT by TEAM XBMC.xbe" med
"SHORTCUT by TEAM XBMC.cfg"
Postad 12 January 2007 - 12:20
Unregisteredbca7ae6e
-
Unregisteredbca7ae6e
-
Lärjunge
-
-
490 inlägg
Cr8oR ja??? det är ju precis det jag säger om du läser lite högre upp /Daniel
Postad 12 January 2007 - 13:16
Unregisteredfd67aa39
-
Unregisteredfd67aa39
-
Användare
-
-
113 inlägg
jag är wow nörd så kör lite såna filmklipp...vet en som är hd och den funkar fint iaf
<{POST_SNAPBACK}>
Du har inte en länk till filmen....?
Postad 16 January 2007 - 08:21
Cr8oR
-
Cr8oR
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Cr8oR ja??? det är ju precis det jag säger om du läser lite högre upp
/Daniel
<{POST_SNAPBACK}>
sorry missa det
Postad 18 January 2007 - 09:00
Unregisteredd1a8fe77
-
Unregisteredd1a8fe77
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Jag försöker få igång streaming funktionen men fattar inte var/hur jag hittar länkar på sånt som jag kan streama. Jag har följt den här guiden och tror jag har mina settings korrekt...
<{POST_SNAPBACK}>
Kolla forumet på psxcare eller XMBC online manualenSenare versioner av xbmc använder en fil som heter sources.xml där man anger värden för fildelning.
Redigerat av Unregisteredd1a8fe77, 18 January 2007 - 09:31.
Postad 24 January 2007 - 15:52
xputnic
-
xputnic
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej,
Jag har följande dilmma; Jag har ett nätverk hemma som består av en stationär dator, en bärbar och xbox. Tidigare när jag streamade från den stationära var det inte några problem för xboxen att hitta de kataloger som jag delade ut. I xbox media center brukade jag köra alternativet workgroup (SMB) network. Men sedan jag formaterade om den stanionära, så har det enda sättet för XBMC att hitta stationärans share att ha den bärbara datorn på. Vad kan detta bero på? Har det någorlunda kommit fram till vad problemet är? inser att jag kanske har skrivit lite märkligt..
Postad 24 January 2007 - 16:16
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Du kanske inte har båda datorerna liggandes i samma arbetsgrupp?
Du har kanske ej skapat och gett läs-rättigheter till ett xbox konto på din stationära dator?
Som jag har det är att jag har skapat ett xbox konto på min stationära dator. När jag delar ut en mapp så tilldelar jag denna mappen kontot xbox. Så att xboxen kommer åt mappen.
I XBMC kan jag sen lägga till mappen genom SMB.
Postad 24 January 2007 - 16:36
thurner
-
thurner
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
Ibland bråkar nätverket för mig också så jag hittade detta ccXstream Server GUIVilket fungerar alldeles förträffligt, då går jag genom XBMSP Network Servers (Auto-Discover)
Postad 31 January 2007 - 16:46
Unregisteredf5f0e70b
-
Unregisteredf5f0e70b
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Att diskutera nerladdat material här på Minhembio är inte tillåtet.
Läs och begrunda våra regler!
Mvh Berggren - Admin
Redigerat av Unregisteredf5f0e70b, 01 February 2007 - 19:23.
Postad 01 February 2007 - 14:50
kottich
-
kottich
-
Användare
-
-
241 inlägg
Att diskutera nerladdat material här på Minhembio är inte tillåtet.
Läs och begrunda våra regler!
Mvh Berggren - Admin
Redigerat av Berggren, 01 February 2007 - 19:24.
Postad 02 February 2007 - 08:21
troutbum
-
troutbum
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Jag har tänkt att uppdatera min verision av XBMC som är verision 1.1.0 från den 24 maj 2005 till en mer aktuell. Problemet är att när jag ska leta på "userdata" under f:/apps/xbmc så hittar jag den inte. Den hinns helt enkelt inte. Vad beror detta på?, är det så på gamla builds av xbmc eller??.. Hur gör jag nu när jag vill uppdatera?, ska jag bara ersätta alla filer i mappen XBMC med de från den nya verisionen (den nya har en "userdatamapp") Ska jag deleta filerna först i smartftp eller är det bara att flytta över dem till xbmc mappen så skrivs filerna över?... Jag är lite osäker på detta så jag vill verkligen veta att jag gör rätt. //E *edit* problemet löst, jag fick hjälp av Silverfisken...
Redigerat av troutbum, 02 February 2007 - 10:34.
Postad 03 February 2007 - 01:31
Zimma
-
Zimma
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Jag har tänkt att uppdatera min verision av XBMC som är verision 1.1.0 från den 24 maj 2005 till en mer aktuell. Problemet är att när jag ska leta på "userdata" under f:/apps/xbmc så hittar jag den inte. Den hinns helt enkelt inte. Vad beror detta på?, är det så på gamla builds av xbmc eller??..
Hur gör jag nu när jag vill uppdatera?, ska jag bara ersätta alla filer i mappen XBMC med de från den nya verisionen (den nya har en "userdatamapp")
Ska jag deleta filerna först i smartftp eller är det bara att flytta över dem till xbmc mappen så skrivs filerna över?...
Jag är lite osäker på detta så jag vill verkligen veta att jag gör rätt.
//E
*edit* problemet löst, jag fick hjälp av Silverfisken...
<{POST_SNAPBACK}>
Dela gärna med dig! Jag skulle behöva göra det samma. Sitter med en version från 2004/2005.
Postad 04 February 2007 - 08:48
lomma
-
lomma
-
Rookie
-
5 inlägg
Har problem med undertexterJag har lite problem med undertexter när jag spelar upp en DVD-image. En del av undertexterna visas bara i en bråkdel av en sekund så man knappt hinner läsa dem. Spelar jag upp samma DVD-image i min dator så visas texterna som dom ska. Någon som känner till om detta går att fixa? Jag kör en dist från December 2006.
Postad 05 February 2007 - 11:47
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
lomma, Det finns en chans att du kan rätta till problemet genom Xbox Mediacenter forum
Postad 05 February 2007 - 18:29
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
När man kör google video player scriptet i XBMC så kan man ju spara ner länkar till favoritklipp, funkar ju fint och man får bekräftelse på att dom är sparade etc. Men hur tusan kommer jag sen åt dom? Borde ju finnas en meny eller nåt. Jag hittar länkarna om jag går in i filhanteraren tror jag, men jag vill ju komma åt dom direkt i Gvp.
Postad 27 February 2007 - 10:08
troutbum
-
troutbum
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
ATT: Zimma Detta är tipset jag fick ifrån Silverfisken..... gjkorde precis som hon sa och det fungerade alldeles utmärkt. Det bästa är att ta bort din nuvarande XBMC mapp och ersätta den med en helt ny. För UserData mappen introducerades i en rätt så nyare version.
Se självklart upp så du inte tar bort filmer eller annat Gör en backup på din nuvarande Xbmc - det är alltid bra o ha original.
För över sen XBMC till mappen F:/Apps/XBMC Förutsatt att du har F:/Apps
Lycka till.
Redigerat av troutbum, 27 February 2007 - 10:09.
Postad 05 March 2007 - 11:56
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Jag har problem med min SMB-anslutning. Boxen frågar efter lösenord och användare när jag försöker ansluta, men jag har ju ingetdera. MÅSTE man skapa ett konto i datorn för denna skull? Och spelar det nån roll om man kör XP Home (som jag gör) eller Pro? I vissa guider hänvisas det till inställningar som jag inte hittar i Home. Ftp och Quix funkar annars utmärkt på nätverket, kör via router och en trådlös accesspunkt. Ska göra en test med ccXstream och se om det hjälper.
Postad 05 March 2007 - 15:16
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Du måste se till så att du aktiverat SMB i XBMC. Gå in under inställningar / Nätverk inställningar i XBMC http://www.xboxmedia...network.smb.jpgDetta är bara ett exempel: i XBMCFyll i arbetsgrupp(workgroup): myworkgroup Din xbox och PC måste alltså ligga i samma workgroup (det underlättar). Du ser vad din dator har för workgroupnamn genom att gå Start/Kontrollpanelen/System. Jag vet faktiskt inte om du måste ange lösenord och användarnamn. Men om du måste så måste du nog skapa ett konto i Win XP och ange detta kontots användarnamn och lösenord här. Eller så ange vad du loggar in med för lösenord och användarnamn på ditt nuvarande konto du har på datorn (men det är ju inte riktigt bra säkerhet). i din datorGuide Configuring Windows File Sharing With Open Access (Simple File Sharing) http://www.xboxmedia.......(samba/smb)Högerklicka på en mapp och välj dela ut. Jag har Win XP Pro så jag har skapat ett konto under Kontrollpanelen/administrationsverktyg... och sen sätter jag det lösenordet och användarnamnet under SMB settings i XBMC. Därefter högerklickar jag på en mapp och väljer dela ut och anger vad mappen ska heta i nätverket och därefter klickar jag behörighet och lägger till det kontot jag skapade. Sen i registret i datorn döljer jag användarkontot på inloggningsskärmen. Men du har ju Home så det är ju enkel fildelning då. OBS! se till så att inte Windows XP brandväggen blockerar eller annan brandvägg. Jag har problem med min SMB-anslutning. Boxen frågar efter lösenord och användare när jag försöker ansluta, men jag har ju ingetdera. MÅSTE man skapa ett konto i datorn för denna skull? Och spelar det nån roll om man kör XP Home (som jag gör) eller Pro? I vissa guider hänvisas det till inställningar som jag inte hittar i Home. Ftp och Quix funkar annars utmärkt på nätverket, kör via router och en trådlös accesspunkt. Ska göra en test med ccXstream och se om det hjälper.
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 06 March 2007 - 08:04
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Körde ccXstream och det hoppade igång direkt, smidigt, så nu streamar man trådlöst! Men det är väldigt lågt ljud man får ut, får ställa upp ljudvolymen dubbelt mot normalt tv-tittande. Kan man åtgärda det på något sätt?
Postad 09 March 2007 - 13:26
erik h
-
erik h
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
jag har också problem m ljudet. Alla filmklipp som ligger på min HDD är på mkt lägre volym än spel på HDD och DVDfilmer. Nån som har en lösning?
Postad 10 March 2007 - 00:10
sn3jk
-
sn3jk
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Hellu! Har ett litet problem som jag tänkte nån här kanske har lite koll på.. Problemet är då att när jag streamar en film via nätverket så händer det att filmen helt plötsligt låser sig i nån sec för att sedan fortsätta spela igen, detta kan hända flera ggr i en film. Kan det vara nåt med cashen eller liknande?
Kör med en lite nyare version av xbmc från T3CH (tror jag han heter) ifall det spelar nån roll..
Mvh
Redigerat av sn3jk, 10 March 2007 - 00:11.
Postad 14 March 2007 - 12:43
Unregistered1b0c35d1
-
Unregistered1b0c35d1
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Hellu! Har ett litet problem som jag tänkte nån här kanske har lite koll på.. Problemet är då att när jag streamar en film via nätverket så händer det att filmen helt plötsligt låser sig i nån sec för att sedan fortsätta spela igen, detta kan hända flera ggr i en film. Kan det vara nåt med cashen eller liknande? Kör med en lite nyare version av xbmc från T3CH (tror jag han heter) ifall det spelar nån roll.. <{POST_SNAPBACK}>
Jag känner igen det där, jag har antagit att det beror på mitt tröga nätverk eller min trötta dator som servar filerna som ligger på en extern usb-disk. För mig är det stor skillnad på dvd-matrial och divx/xvid-filer. DVD hackar alltid, men bara vissa andra video-filer. Man kanske ska testa att öka qachen yterligare för streamade filer, vad tror ni om det? Jag kör en något äldre version av xbmc, augusti tror jag.
Postad 23 March 2007 - 10:02
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Är 720p max upplösning, eller kan boxen ge 1080i också? Det finns ju inställning för bägge i originaldashen.
Postad 23 March 2007 - 15:39
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Xbmc klarar väl 1080i om jag inte minns fel, sen är det ju olika från spel till spel vad de stöder.
Postad 08 April 2007 - 23:59
erik h
-
erik h
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Jag har nu (till sist) gjort ett försök att följa era instruktioner och lyckades givetvis klanta till det. I steg 4 så la jag både min nynedladdade fil (som jag också bytt namn på) evoxdash.xbe samt nyskapade evoxdash.cfg (pekar på C:\evoxdash.xbe ) direkt under C: ... Nu kommer jag inte in i XBMC och kommer inte åt filerna via FTP längre... Boxen hänger sig alltså när jag försöker välja "bank" M8 Nån som har tips på hur jag fixar det här? Delmål 1 är att komma in i XBMC Delmål 2 är att uppdatera XBMC till den nya vers jag har på datorn Delmål 3 är att fixa så att XBMC automatiskt laddar som dash så jag slipper välja M8 varenda gång jag startar boxen Jag har en ny vers av XBMC (1april) nedladdad på min dator. Ingenting på boxen är heligt men jag vill helst inte formatera om hela (ffa vill jag gärna behålla gamesaves)... Däremot behöver jag inte spara några settings el likn i XBMC Tacksam för hjälp // Det är option 2 jag menar det är grymt enkelt:
1: Ta filen som heter Shortcut by TEAM UIX.xbe och döp om till evoxdash.xbe
2: Döp om din original evoxdash.xbe (ligger i C: på din Xbox) och döp den till evoxdash-backup.xbe
3: För över den nya evoxdash.xbe till C:
4: Lägg in XBMC under E:\Apps. Det är EXTREMT VIKTIGT att mappen heter XBMC och att den ligger i E:\Apps, annars kommer det att fucka sig.
5. Starta om din Xbox och voila, nu har du XBMC som dash.
När du sen vill uppdatera XBMC är det bara att ladda över en ny version till E:\Apps. Kan vara bra att vara i ett annat program (typ Avalaunch) när du gör detta så att alla filer verkligen blir nya.
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 09 April 2007 - 00:36
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Ja det finns kanske lite olika förslag på lösningar här: Men jag tar inte ansvar för att de fungerarFör att komma åt FTP (xbox-PC) och Xboxens filer:x. skapa en DVD2XBOX bootCD (ingen aning har ej testat) och försök aktivera FTP via denna x. skapa en boot CD med consoledisc eller superdisc eller slayerdisc eller Manzzons disc eller annan xbox disk (kanske finns det en chans att aktivera FTP via dessa). Alltså du bränner *.iso/*.img filen till en cdrw eller cdr och stoppar i xboxen och så startar den med denna och sen kan du välja olika alternativ från dessa skräddarsydda kompilationer. Var noga med vad du väljer i CD menyn så du inte formaterar om. x. Detta kanske evoX bootCD http://www.afterdawn...evolution_x.cfmx. Skapa en Linux (DamnSmallLinux) BootCD Ovanstående kan du göra kanske om du vill få igång FTP och spara ner gamesaves och annat. Du kan också via FTP:n lägga över en korrekt evoxdash.xbe till xboxen. Om du ska formateraSka du formatera om så använd t.ex consoledisc och boota upp med och sen formatera allt. Lägger du in XBMC så kan det vara en gammal version som finns på skivorna - men det kan du ju lätt uppdatera. OBS! tänk på när du formaterar att du kan få ett felaktigt MSDashboard (vad händer då, jo xboxen startar inte och ger felkod) om ditt gamla var patchat. Så kommer du åt FTP och dina filer på xboxen så ta backup (för över all MSDashboard filer till din dator isåfall). Kommentar: När jag fick fel med XBMC och inte kom in i xboxen så formaterade jag om den med Consoledisc:en. Detta hade jag aldrig gjort förut men det var inte så svårt. Men som tur var, hade jag gjort en backup på hela xboxens alla C och F och allt så jag hade MSDash backup. För det visade sig att xboxen kraschade när jag valde MSDashboard när jag formaterat om allt. XBMC som ligger på consolediscen är nog gammal men jag installerade den och sen när jag kom in i Xboxen igen så uppdaterade jag xbmc.
Postad 09 April 2007 - 17:38
erik h
-
erik h
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Tx! Jag tolkar det som att ditt 3e alternativ är en variant av alt 2. Verkar smidigast.
Är det uppenbart hur jag bara bootar från cdn (och alltså inte formaterar om HDD) eller har ni nåt ytterligare hjälpande tips på vägen?
Om bootande från cd enl alt2 och 3 funkar- behöver jag då bara byta plats på mina två evoxdashfiler för att det ska funka i fortsättningen?
Postad 09 April 2007 - 19:44
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Jag ska försöka hjälpa dig men som sagt var - gör det på eget bevåg. I min evoxdash.cfg under C: har jag endast detta: F:\Apps\XBMC\default.xbePå C: har jag nedanstående filer:
evox.jpg 40.3K
52 Antal nerladdningarJag har uppdaterat min evox dashboard till EvolutionX Build 3935 som du ser. Vilken version av evox dashboard har du? Jag kan bifoga original evox dashboard filen evoxdash.xbe men då måste jag veta vad du har för version. Edit: Har du bara råkat (lyckats  skriva över evox dash cfg eller pekat den fel eller så, så är ju nog Msdash:et okej. Kan du starta med MSDashboardet och det fungerar? Alltså ej trycka igång XBOX:en med chippet utan på den stora On-knappen istället. Har du ditt MSDash okej, så bootar du upp med det sätter in bootCD:n sedan när MSDashet startat och sen startar om xboxen (tryck igång det med chippet aktivt denna gången). Då ska CD:n bootas upp med CD menyn. Sen i CD menyn så borde där finnas ett meny alternativ för FTP. Men se så du inte råkar trycka formatera eller något liknande. Jag har inte använt FTP på det sättet så jag vet inte. Jag fick formatera om allt eftersom jag brydde mig inte om det som fanns på hårddisken. När du kopplat upp dig mot FTP så är det alltså bara till att lägga tillbaka på Xboxen en fungerande evoxdash.cfg och evoxdash.xbe på rätt ställe (alltså under C:
Redigerat av Silverfisken, 09 April 2007 - 19:49.
Postad 09 April 2007 - 20:04
erik h
-
erik h
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Öhmm, hur kollar jag vilken vers av evoxdash jag har?
Hur vet jag om MSdashet funkar? Jag tror det gör det. När jag drar igång boxen så får jag upp en lista där jag kan välja mellan "Original Bios", "M8", "Bank1-Bank6", "Linux" och "Configurations". Jag har aldrig riktigt förstått vad det där är men jag väljer alltid M8...
erik h:s teorem säger att M8 är att jag går in i chippat läge och jag nu istället ska skapa en bootCD (t.ex Consoledisc) och gå in i Original Bios och stoppa i den, välja nån slags FTP-mode (och akta mig för reformat).
Den stora frågan sen blir hur jag ska få ordning på de där evoxdash-filerna... Ska de ligga under C: båda två?? Det är ju så jag har det idag (tror jag). Det enda jag har som inte stämmer isf är att min .cfg pekar fel. Den pekar idag på C:\evoxdash.xbe (tror jag)
Postad 09 April 2007 - 20:11
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Ja du lägger bara över evoxdash.cfg med rätt sökväg till XBMC:s default.xbe under C:
Gör isåfall så som du säger stoppa i skivan i original bios. Jag har aldrig fått upp någon meny där jag väljer.
Version på evox borde den som installerat xboxen veta. Jag vet inte hur man kollar den utan att vara i evoX dashboardet.
Postad 09 April 2007 - 21:31
erik h
-
erik h
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Testar imorn och återkommer m rapport. Oändligt massa tack för hjälpen så här långt
Postad 12 April 2007 - 21:09
erik h
-
erik h
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Suck, försöker få superdisc att funka men strular m brännandet(!)
Har hittat superdisc 3.7 efter mkt strul (kanalerna på mIRC verkar inte funka t.ex). ISOfilen är dock för stor för vanlig CD-rw skiva (size 759mb) och av nån anledning kan jag plötsligt inte bränna DVD(-RW och -R)skivor med mitt Nero. Jag har hört att det finns Superdisc Lite men kan inte hitta den. Enda stället jag har lyckats är komma in på är xbmp.uk.xbins.org men där finns ju ingen superdisc.
Nån som kan hjälpa mig hitta Superdisc Lite på nåt sätt? Tex skulle ett PM med en FTPadress och login vara till stor hjälp...
Några andra idéer om hur jag ska få igång en fungerande Superdisc-skiva? Extremt irriterande att det inte funkar att bränna den på DVD...
Postad 12 April 2007 - 21:17
Unregistereda0d3350e
-
Unregistereda0d3350e
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Prova manzzons xbox installer som du hittar här: http://manzzon.com/xbox.htmlBränn img med http://www.imgburn.com/ funkar kanon för mig. /a
Postad 12 April 2007 - 21:21
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Du kan testa att bränna superdisc:en på en DVD med Imgburn iallafall.
Postad 13 April 2007 - 15:02
erik h
-
erik h
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
testar ikväll. Räknar m att ni sitter standby och väntar på att få hjälpa mig hela kvällen
Postad 13 April 2007 - 19:20
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Jo, naturligtvis. Du kan få mitt kontonr så du kan sätta in pengarna. Ha ha ha
Nej men jag hjälper vad jag kan
Postad 14 April 2007 - 18:42
krissttoffer
-
krissttoffer
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Nu har jag bara lusläst allt...
... men om du får brännt ut superdisc på en dvd-skiva så kommer sedan att evox att boota upp. Då är det inga problem att sedan nå din box via ftp och lägga över ett nytt xbmc eller vad du nu vill ha för dash utan att radera några filer. Fick göra så på en polares box där dashen av ngn underlig anledning inte ville boota mer.
Postad 15 April 2007 - 00:40
erik h
-
erik h
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Har nu testat m både Superdisc 3.7, Manzzon 2006-12-12 och Consoledisc v3 på både dvd-rw och dvd-r samt Consoledisc på cd-rw . Samtliga är brända med imgburn och även om jag inte använt det tidigare så känns det som om jag gjort rätt. Jag får samma felmeddelande med samtliga skivor, typ xbox doesn't recognise the disc. It needs to a movie, game or audioJag har testat 100ggr att starta både med skivan i när jag startar boxen med originalMSdash och genom att först starta MSdash och sen stoppa i skivan. Samma meddelande varje gång... Nån som har förslag på lösning? Jag har en Xbox Crystal - ingen aning om vilken DVDspelare som sitter i
Postad 15 April 2007 - 12:27
Unregistereda0d3350e
-
Unregistereda0d3350e
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Xboxen ska boota med skiva i, den går inte å läsa i ms dash. Stäng av boxen och starta boxen med skivan i och se vad som händer. Vill du veta vad för dvd-spelare du har så kan du läsa om det här. http://forum.psxcare...ead.php?t=11155Där finns även en heldel annat som kan vara bra att läsa. Vilket chip är den chippad med? /a
Postad 15 April 2007 - 17:11
erik h
-
erik h
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Det verkar som om enda sättet för mig att köra en skiva är via MS dash. Om jag försöker starta m skivan i så drar den inte igång. Gör jag något fel?
Jag kan välja mellan att starta m "stora" knappen (Eject). Då kommer jag till MS dashet. Med lilla knappen kommer jag till en lista där jag kan välja mellan MS dash, M8, ett par Bank, Linux och Config.
Går jag in på Config kan jag sen välja mellan Bios/Bank config, EE prom, Linux, Settings, Network och X-LCD.
I Bios/Bank config kan jag välja mellan Bank Mode, Bank names, Flashing Mode och Erase Banks. I Flashing Mode kan jag välja "open from" HDD E och C, CD-rom samt Mirror flash to fit
I EE Prom finns det en massa alt för NTSC, Game Region, DVD region osv
I Settings kan jag välja default bios (M8) och vad Quick Eject, Quick Power, Quick Boot mm har för funktion.
Ska jag in och pilla nånstans?
Postad 15 April 2007 - 18:28
Unregistereda0d3350e
-
Unregistereda0d3350e
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Vad händer när du väljer M8?
Postad 15 April 2007 - 20:42
erik h
-
erik h
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Jag antar att du menar vid "startsidan" . Om jag väljer M8 där så hänger boxen sig.
Det är ett SmartXX chip förresten-glömde skriva det förut
Redigerat av erik h, 15 April 2007 - 20:46.
Postad 16 April 2007 - 22:26
erik h
-
erik h
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Jag antar att du menar vid "startsidan" . Om jag väljer M8 där så hänger boxen sig.
Det är ett SmartXX chip förresten-glömde skriva det förut
<{POST_SNAPBACK}>
För tydlighetens skull. Det är alltså det som är hela problemet (att boxen hänger sig när jag försöker gå in i chippat läge)
Postad 17 April 2007 - 18:00
Korbendallas
-
Korbendallas
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Hoj hoj!
Jag har nog råkat ut för samma fel som erik h  skulle oxå "bara" fixa xbmc som dash...
När jag startar xboxen står det "openxdh" längst ner på skärmen (tillsammans med xboxloggan) Den tuggar lite på hdn eller cdskivorna och sedan händer det inget mer.. snyft... Kan kan ju inte heller connacta via FTP.. Har oxå provat att boota med en massa olika skivor som manzzon och slayer och superdisc... och inget verkar funka... någon som har något bra tips? Kassa DVD-rw eller CD-rw?? Finns det typ en evox boot cd? eller skulle det ha funkat med dom andra?
Postad 21 April 2007 - 11:46
Bobo2k3
-
Bobo2k3
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
Jag tackar och bockar för denna ypperliga tråd, för en person med begränsad erfarenhet av moddning o.d är det en skänk från ovan. Min gamla trofasta xbox är ett beställningsjobb från DVD-Norden och mina kunskaper är begränsade till hur man för över filer och kollar film.
För några månader sedan har ett problem dykt upp. Då och då bestämmer sig mitt XBMC för att sluta fungera som det ska. När jag startar en film blir skärmen svart som vanligt, men sen händer inget, bara ljudet fungerar. Detta gäller både nya releaser och sådana som jag kunnat titta på tidigare. Problemet kommer och går, men nu har det hållit i sig i flera dagar och jag börjar tröttna på att inte kunna kolla på film. Jag skulle uppskatta om någon kunde ge några tips på vad som kan vara galet eller "point me in the right direction".
Tack på förhand
Postad 21 April 2007 - 12:05
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Vilken version av XBMC har du?
Postad 22 April 2007 - 18:03
kun
-
kun
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Jag har skaffat mig en xbox som är chippad eftersom det är en billig och smidig lösning när det kommer till mediacenter.
Uppenbarligen har den bara en 10 gig hårddisk i sig så den skall bytas ut.
Bios är evox 1.8.3752
Dashboard är evox vD.6
Skulle gissa att xboxen är en ver 1.4
Vad skall jag byta till, vilken bios och vilken dashboard???
Antar att det som ligger på denna xbox är gamla grejer och därmed behöver allt bytas.
Dags för mig att läsa på och sätta igång.
Men tips på vilken bios och vilken dashboard som är lämpligast när det skall användas till film primärt.
Var jag hittar program som jag behöver skulle också vara trevligt att veta.
Tacksam för tips.
Redigerat av kun, 22 April 2007 - 18:04.
Postad 22 April 2007 - 18:49
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Denna tråden är ju till för XBMC egentligen... I min Xbox v 1.4 under F:/Apps har jagXBMC - Mediacenter DVD2Xbox - en helt okej filhanterare och hantering av DVD till xboxen. Jag har den bara som filhanterare. Enigma Videoswitcher - Hjälper dig att välja mellan PAL och NTSC för spel som är utländska Mitt Dashboard är: Evo-X dashboard Build 3935 Mitt chip: Xbox v1.4 DuoX2 Ice Edition Mitt Bios är: EvolutionX(EvoX) M8 Plus (patchat) Min XBMC är just nu: XBMC-SVN_2007-04-20_rev8582-T3CH-MIDI Det är viktigt att välja rätt bios till rätt xbox version och chip!!I min PC har jag: EvTool 1.0.9_XBOX_biosFlasher - Används för att flasha biosen och ställa in start loggos etc. Patchade min bios för att få stöd för större hårddisk. VIKTIGT!!! Läs noga instruktioner för att välja rätt bios och patcha och vilka inställningar. Qwix 1.01 - Används för att föra över spel *isos till xboxen. Packar upp ison och överför med ftp. xFER 2.02 - Används för att föra över spel *isos till xboxen. Packar upp ison och överför med ftp. Xbox GSManager 4.5.1 - xbox game save hanteringsprogram. Tar reda på vilka saves som ligger på xboxen och du kan överföra, ta bort gamesaves. FTP Program - för att koppla upp mig till min Xbox Kolla vilken XBOX version du har: http://www.console.s...re=xbox_versionBra länkar att läsa: Xbox100 tutorialsPSXCARE forumXBOX-Scene (supportar XBMC T3CHs release)XBMC Wiki online manualXBMC forumConsole.se forum
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|