* Officiell tråd - D-link Dir-655 *
1307 svar till detta ämne
Postad 22 juli 2008 - 09:06
Putte_H
-
Putte_H
-
Rookie
-
2 inlägg
Hejsan Hallå..
Har ett litet problem med denna router. Får den inte att komminucera med draft n till min lap.
det är en Sony Vaio VGN-NR21S som har ett sånt wifi kort inbyggt.
Någon som har förslag på vad det kan vara för feel ?
Postad 13 augusti 2008 - 22:40
yabbah
-
yabbah
-
Användare
-
-
188 inlägg
Tjo, köpte en dir-655 idag och är nöjd hittils. Men har en fråga som jag inte hittar någonstans i manualen.
Vad är det för fyrkantig knapp på ena kortsidan? När man trycker på den så blinkar den blått, men kan inte hitta vad den gör osv ?
MVH
yabbah
Postad 14 augusti 2008 - 10:06
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Det är en knapp som skall sägas fixa ihop parning av apparater med så kallad WiFi Protected Setup. Med ett knapp tryck och en lapptop som stödjer denna funktion så skall dom helt enkelt kommunicera med varandra. Quote från Dlink.se hemsida: Förenklad trådlös säkerhet Genom en enkel knapptryckning får du routern att aktivera Wi-Fi Alliances kommande standard (WPS) för trådlös säkerhet. Tack vare Wi-Fi Protected Setup™ (WPS) kan namnet på det trådlösa nätverket (SSID) och krypteringsnycklarna automatiskt genereras och sändas till klientutrustningen. Användarna slipper att memorera komplicerade lösenord och skriva in dem flera gånger. På så sätt blir det avsevärt enklare att installera säkerhet i det trådlösa nätverket. WPS beräknas bli tillgängligt under sommaren 2007. Hejsan Hallå..
Har ett litet problem med denna router. Får den inte att komminucera med draft n till min lap. det är en Sony Vaio VGN-NR21S som har ett sånt wifi kort inbyggt. Någon som har förslag på vad det kan vara för feel ?
Berätta gärna vad du får för felmeddelande osv... Lite svårt att hjälpa till utan något att gå på...
Postad 14 augusti 2008 - 10:19
yabbah
-
yabbah
-
Användare
-
-
188 inlägg
Det är en knapp som skall sägas fixa ihop parning av apparater med så kallad WiFi Protected Setup. Med ett knapp tryck och en lapptop som stödjer denna funktion så skall dom helt enkelt kommunicera med varandra.
Quote från Dlink.se hemsida:
Förenklad trådlös säkerhet Genom en enkel knapptryckning får du routern att aktivera Wi-Fi Alliances kommande standard (WPS) för trådlös säkerhet. Tack vare Wi-Fi Protected Setup™ (WPS) kan namnet på det trådlösa nätverket (SSID) och krypteringsnycklarna automatiskt genereras och sändas till klientutrustningen. Användarna slipper att memorera komplicerade lösenord och skriva in dem flera gånger. På så sätt blir det avsevärt enklare att installera säkerhet i det trådlösa nätverket. WPS beräknas bli tillgängligt under sommaren 2007.
Ah, tackar. Tyckte jag läste manualen (pdfen) noga, men uppenbarligen missade jag det där  mvh yabbah
Postad 14 augusti 2008 - 22:54
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
HAr den stöd för Linux? (Annars säger jag NEJ TACK!!!!)
Postad 15 augusti 2008 - 00:04
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
HAr den stöd för Linux? (Annars säger jag NEJ TACK!!!!)
Menar du Linux replacement firmware typ som Linksys WRT54GL?
Redigerat av Martin, 15 augusti 2008 - 00:08.
Postad 16 augusti 2008 - 10:56
Unregistered9568e242
-
Unregistered9568e242
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag fick min Dir-655 igår och installerade gladeligen, men upplevde att den droppade internetanslutningen då och då, sen fick jag inte ut fullt på bredbandskollen heller. Jag kör adsl 2mbps och har routern kopplad direkt till min stationära och sedan trådlöst till min laptop och PS3, jag får 1.5mbps eller sämre när jag kör bredbandskollens test med Dir-655 ikopplad jämfört med 2.1mbps när jag har min Netgear WGT-624 ikopplad.
Som jag förstått det ska Dir-655 vara en hel del bättre än min gamla Netgear router på pappret, men varför stryps hastigheten och varför droppar internetanslutningen då?
Snälla hjälp jag uppskattar alla tips på lösningar jag kan få!
Postad 16 augusti 2008 - 16:49
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1 160 inlägg
Om det är som i DGL-serierna, kolla så att du inte har autodetect speed mm. För DGL hittar man detta under advanced -> game fuel. Heter ev QoS på DIR. Har haft prestandaproblem när det inte går så bra att detektera hastigheter korrekt. Kan iaf vara värt att prova mata in värden för hand samt kolla WAN-porthastigheten.
Gissar mkt nu, men en ände att börja i?
Postad 26 augusti 2008 - 10:14
Peter_sm
-
Peter_sm
-
Användare
-
-
193 inlägg
Kommer att få fiber in i huset :-) och funderar på en ny Router ( I dag har jag en Linksys WRT54GL ) kommer att ha 100/10 lina
Linksys kommer troligtvis inte att klara 100Mbit mot Internet ??? eller
Hur är Dir-655 om man kör "Många" torrentar ?? klarar den det ? om inte finns det någon anann router som är stabil med torrent trafik ??
Eller duger denna D-Link DIR-635 ... ????
Vad är era synpunkter :-)
Om man även skall ha en switch vilken rekomenderas för 100Mbit ?
Postad 26 augusti 2008 - 19:28
maestrokba
-
maestrokba
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Hej Peter_SM
Kan bara säga grattis till fibern hem.... =)
Jag kan bara säga att du med ro kan och ska köpa dig en DIR-655:a hem.
Den kommer att klara det galant, kör en sån själv och har ALDRIG haft ett problem med den.
DIR-655:an har som du kanske vet gigabit på alla portar och då även på WAN så i den kommer inte det att finnas någon flaskhals om du frågar mig.
DIR-855 som kommer nu inom kort har ingen skillnad på portarna osv utan det ligger mest i den trådlösa delen.
För er som kanske inte vet om detta men anledningen till att DIR-855 är försenad är för att bolaget som gör "chassit" till den hade en brand i deras lokaler innan sommaren och alla chassin bran ner. Illa men så är det.
Jag vet inte om dom är på väg nu men det borde dom vara tycker jag.
Anledningen till att jag vet är för att jag jobbade på D-Link fram till den sista Juni i år.
Detta var dock lite offtopic... =)
Köp en DIR-655 och du kommer att vara mer än nöjd..
Tack för mig.
Postad 27 augusti 2008 - 05:54
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1 160 inlägg
Jag har en DIR-855 numera :-)
Den är lite skillnad på den trådade delen, WAN-hastigheten (och antalet connections) är ännu mera trimmad än på 655:an. På den trådlösa sidan är det idel nyheter med nya kretsuppsättningar och så supportas också både 2.4 GHz och 5 GHz med full hastighet på båda banden samtidigt(!), perfekt i en htpc-miljö där denna kan köra på ett eget frekvensband.
Tyvärr så är DWA-160 (dualbandkort) restade så jag har bara kunnat testköra 2.4/5 GHz var och ett för sig..
DIR-655 är ett mycket prisvärt köp, 855:an är ganska dyr om man inte behöver dual band.
Postad 27 augusti 2008 - 17:08
KungWaz
-
KungWaz
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag har BBBs ADSL för tillfället och funderar på att köpa denna router. Kan man ha enbart denna router utan att ha BBBs ADSL modem/router eller klarar inte denna ADSL?
// Daniel
Postad 27 augusti 2008 - 17:59
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Det är enbart en router, inget inbyggt modem.
Postad 28 augusti 2008 - 10:44
Unregistered9b117a23
-
Unregistered9b117a23
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Är ingen expert på nätverk och sånt tyvärr och undrar....
Jag har en router D-link 655 nu på nedervåningen där den är kopplad till vårt sega BBB 8 mbits bredband. På övervåningen har jag min stationära dator som hade inbyggt trådlöst nätverkskort (G-standarden) men eftersom det trådlösa internet kopplade ner rätt ofta så köpte jag istället en ny trådlös USB-adapter(Belkin N Wireless) med den snabbare standarden då som ska klara betongväggar och allt?
Tyvärr kopplar det fortfarande ifrån ibland så jag tänkte prova byta port som jag hörde att någon rekommenderade men nu kommer jag inte in i Routerns admin när jag försöker logga in............Standardlösen ska ju vara ingenting eller admin och jag har inte valt något nytt men det kommer upp felmeddelande att "The Network connection seems to be down" hela tiden fast jag är online på internet???
Jag gjorde bredbandskollen och har just nu katastrofalt dåligt hastighet *suck* Roligt att flytta från 100 mbits fiber till detta skit!!! Någon som har förslag på dels vad inloggningsproblemet till Routern kan bero på och även andra förslag på inställningar? Även om jag har datorn på övervåningen och routern en trappa ner så borde det väl fungera bättre väl?
Postad 28 augusti 2008 - 13:38
zamolxes
-
zamolxes
-
Lärjunge
-
-
408 inlägg
Är ingen expert på nätverk och sånt tyvärr och undrar....
Jag har en router D-link 655 nu på nedervåningen där den är kopplad till vårt sega BBB 8 mbits bredband. På övervåningen har jag min stationära dator som hade inbyggt trådlöst nätverkskort (G-standarden) men eftersom det trådlösa internet kopplade ner rätt ofta så köpte jag istället en ny trådlös USB-adapter(Belkin N Wireless) med den snabbare standarden då som ska klara betongväggar och allt?
Tyvärr kopplar det fortfarande ifrån ibland så jag tänkte prova byta port som jag hörde att någon rekommenderade men nu kommer jag inte in i Routerns admin när jag försöker logga in............Standardlösen ska ju vara ingenting eller admin och jag har inte valt något nytt men det kommer upp felmeddelande att "The Network connection seems to be down" hela tiden fast jag är online på internet???
Jag gjorde bredbandskollen och har just nu katastrofalt dåligt hastighet *suck* Roligt att flytta från 100 mbits fiber till detta skit!!! Någon som har förslag på dels vad inloggningsproblemet till Routern kan bero på och även andra förslag på inställningar? Även om jag har datorn på övervåningen och routern en trappa ner så borde det väl fungera bättre väl?
Anslut trådbunden till router. Funkar ej, reseta den. Skipa belkin mot en dlink istället. Du behöber ej öppna port för datorer, bara för program åtkomst till netvärk. När du har kommit in i router tanka o flasha den, ENBART TRÅDBUNDEN.
Postad 28 augusti 2008 - 23:14
Osires
-
Osires
-
Rookie
-
6 inlägg
Nån som lyckats få 270mbit kopplat på sin dir-655 å ett intel Wifi ABGN Draft-N kort?
Har som bäst synkat in i 130mbit mot den och då har jag uppdaterat drivisar för nätverkskortet osv. Kan man förbättra prestandan i det trådlösa på nått sätt?
Nån som har rekommenderade inställningar för min 100/100mbit lina så den inte stryps?
Postad 31 augusti 2008 - 07:28
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Jag har uppgraderat min bärbara med ett D-Link DWA-645 https://www.prisjakt...kt.php?p=103394 då min bärbara med Intel nätverkskort tappade kontakten med routern hela tiden. Även nu med det nya n-nätverkskortet tappar datorn kontakten. FTP:ar jag en stor fil till min Popcorn Hour pendlar hastigheten mellan 4-40 mbit/sek, ibland stannar överföringen helt och hållet! Datorn har nyaste drivrutiner till nätverkskortet och jag använder FlashFXP som FTP klient... Ska det verkligen va så här med D-Links skit prylar rakt igenom  , nu kan det ju inte va inkompabiltets problem iaf???
Postad 31 augusti 2008 - 19:19
Unregistered9b117a23
-
Unregistered9b117a23
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Anslut trådbunden till router. Funkar ej, reseta den. Skipa belkin mot en dlink istället. Du behöber ej öppna port för datorer, bara för program åtkomst till netvärk. När du har kommit in i router tanka o flasha den, ENBART TRÅDBUNDEN.
Vad menar du med tanka och flascha den? Uppgradera Firmware? Det sa säljaren i butiken också att jag borde göra men nu är det så att jag har den senaste Firmwaren som jag hittar på d-links hemsida alla fall. 1, 11 EU som släpptes Feb 2008. Finns det något annat man kan uppdatera i mjukvaran..... ? Nu har jag tagit bort allt och även bytt ut min D-link 655 mot en ny utifall det var något fel på hårdvaran vilket jag tvivlar på + köpt ett D-link DWA 142 trådlöst nätverkskort. Tydligen är det nåt problem med just Firefox att logga in på Routern via 192.168.0.1 men med IE fungerade det. Som jag skrev tidigare fanns det ingen nyare firmware och att installera via cd-skivan fungerar fortfarande inte då jag fastnar på steg tre där det kommer ett meddelande om att något är felkopplat fast det inte är det. Fast jag får köra installationen själv som jag gjorde förra gången och hoppas att den här nya routern inte kopplar ifrån hela tiden men är rätt säker på att det kommer bli så...........det brukar vara min vanliga tekniktur...
Redigerat av Unregistered9b117a23, 31 augusti 2008 - 20:28.
Postad 01 september 2008 - 00:03
KungWaz
-
KungWaz
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag hade problem med min router, men sen hitta jag denna firmware uppgraderingen: 1.20Det står iofs att man ej får använda denna update på produkter som inte är köpta i US, men jag gjorde det ändå... Nu har det funkat klockrent i en hel dag, får väll se om det blir problems senare, men just nu funkar det bra. Ett tips till er som inte får nått annat att funka, kan ju inte bli värre då lixom // KungWaz
Postad 01 september 2008 - 06:05
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1 160 inlägg
Nån som lyckats få 270mbit kopplat på sin dir-655 å ett intel Wifi ABGN Draft-N kort?
Har som bäst synkat in i 130mbit mot den och då har jag uppdaterat drivisar för nätverkskortet osv. Kan man förbättra prestandan i det trådlösa på nått sätt?
Jag har bara kunnat testa med just Intel hittills då jag väntar på att DWA-160 skall komma in i butikerna. Jag får också som bäst 130 mbps på båda banden och verklig prestanda är runt 5 mb/s vid filkopiering, lite drygt det dubbla mot vad jag brukade snitta på med .g 54 mbps..
Postad 01 september 2008 - 08:57
martin_h
-
martin_h
-
Användare
-
-
179 inlägg
Har just införskaffat mig denna, och den verkar klara tung trafik bra trådlöst, men jag loggas ut ibland från det trådlösa nätet även när jag bara idlar. Har ställt in TKIP som det tipsades om tidigare i tråden men loggades nyss ut igen så det verkar inte ha löst mitt problem.
Har nu även prövat stänga av QoS och ska se om jag förblir inloggad hela dagen.
Finns det något annat som jag kan tänkas pilla på för att min trådlösa uppkoppling inte ska tappa kontakten och kopplas ur? Den firmware jag har är 1.11EU 2007/11/5 och det kommer inte upp någon ny när jag autosöker. Ska jag uppdatera den själv till den nya 1.20 US, eller vilken firmware är det som gäller?
Postad 01 september 2008 - 09:20
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1 160 inlägg
Vad säger loggarna? Jag har sett i min logg att WLAN-interfacen (855 har två) stängs ner i strömsparläge. Fast detta skall ju väl bara ske när inga aktiva klienter finns. Kan inte se att detta går att slå av/på utan det verkar ske automagiskt, precis som att effekten på TP-portarna anpassas automatiskt.
Postad 01 september 2008 - 10:20
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Har just införskaffat mig denna, och den verkar klara tung trafik bra trådlöst, men jag loggas ut ibland från det trådlösa nätet även när jag bara idlar. Har ställt in TKIP som det tipsades om tidigare i tråden men loggades nyss ut igen så det verkar inte ha löst mitt problem.
Har nu även prövat stänga av QoS och ska se om jag förblir inloggad hela dagen.
Finns det något annat som jag kan tänkas pilla på för att min trådlösa uppkoppling inte ska tappa kontakten och kopplas ur? Den firmware jag har är 1.11EU 2007/11/5 och det kommer inte upp någon ny när jag autosöker. Ska jag uppdatera den själv till den nya 1.20 US, eller vilken firmware är det som gäller?
Jag har samma problem med att datorn tappar kontakten med routern stup i kvarten! Vad är det som skiljer US mot EU firmwaren? Kan tänka mig att det handlar om olika frekvens band? Jag hade problem med min router, men sen hitta jag denna firmware uppgraderingen: 1.20 Det står iofs att man ej får använda denna update på produkter som inte är köpta i US, men jag gjorde det ändå... Nu har det funkat klockrent i en hel dag, får väll se om det blir problems senare, men just nu funkar det bra.
Ett tips till er som inte får nått annat att funka, kan ju inte bli värre då lixom
// KungWaz
Vad hade du för problem innan du bytte firmware?
Postad 01 september 2008 - 12:55
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Så för bästa hastighet/prestanda ska man stänga av QOS Engine. Ska även WAN Traffic Shaping stängas av?
Postad 01 september 2008 - 17:21
martin_h
-
martin_h
-
Användare
-
-
179 inlägg
Okej, nu har jag varit borta under dagen, så jag vet inte exakt om det trådlösa har kopplat ur, men när jag kom till datorn var det notering om anslutning till trådlöst nätverk så jag antar att den nyligt gjort anslutning (m.a.o tappat kontakten). I loggen finns följande rader som ser ut ha kunna ha något med tappad anslutning, där den första repeteras fler gånger om inom en kort tidsram: [INFO] Mon Sep 01 17:31:29 2008 Wireless system with MAC address ***** disconnected for reason: Received Deauthentication. [INFO] Mon Sep 01 13:35:58 2008 Wireless system with MAC address ***** disconnected for reason: AP maybe crash...
Någon som kan tyda dessa?
Redigerat av martin_h, 01 september 2008 - 17:21.
Postad 01 september 2008 - 20:44
KungWaz
-
KungWaz
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag har samma problem med att datorn tappar kontakten med routern stup i kvarten!
Vad är det som skiljer US mot EU firmwaren? Kan tänka mig att det handlar om olika frekvens band?
Vad hade du för problem innan du bytte firmware?
Datorn ville inte connecta till routern, den hitta det trådlösa nätverket men sa att jag va tvungen att ha nått skummt certificat istallerat. Efter att jag bytte firmware så funkade det. Någon som vet vad detta certificat är för något? har aldrig sett det förr, och har conectat till massa olika rådlösa nätverk. // KungWaz
Postad 01 september 2008 - 21:43
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Okej, nu har jag varit borta under dagen, så jag vet inte exakt om det trådlösa har kopplat ur, men när jag kom till datorn var det notering om anslutning till trådlöst nätverk så jag antar att den nyligt gjort anslutning (m.a.o tappat kontakten).
I loggen finns följande rader som ser ut ha kunna ha något med tappad anslutning, där den första repeteras fler gånger om inom en kort tidsram:
Någon som kan tyda dessa?
Om/när det händer igen, stäng av din dator som har det trådlösa kortet och logga in på routern via kabel. Refresha loggen i routern så du kan se om dessa felmeddelanden upprepas (fast datorn med det trådlösa kortet som har den MAC-adressen är avstängd). Upprepas dem, så kan det vara någon som försöker komma åt nyckeln för ditt trådlösa nätverk. Det kan vara så. Det kan alltid vara något annat.
Postad 02 september 2008 - 07:32
martin_h
-
martin_h
-
Användare
-
-
179 inlägg
Okej.Gick in och läste på d-links forum och problemet med "Received Deauthentication" verkar vara rätts så utbrett oavsett datorkonfiguration och firmware på Dir-655. Dessutom verkar inte D-link ha något svar på vad det är som strular då dom "inte lyckas återskapa problemet" i deras testlabb.
Hur som helst fanns det tips på forumet att pröva ställa in, tillskillnad från tipset i den här tråden, till "AES" istället för "TKIP" och sedan och ställa in endast "WPA2 Only". Jag har nu med dessa inställning haft en upptid på 14h i det trådlösa nätverket utan att jag fått upp fel i loggen eller att förbindelsen har tappats, vilket är det längsta hittills. Så det verkar fungera, om inte helt iaf bättre.
Postad 02 september 2008 - 07:55
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Okej.Gick in och läste på d-links forum och problemet med "Received Deauthentication" verkar vara rätts så utbrett oavsett datorkonfiguration och firmware på Dir-655. Dessutom verkar inte D-link ha något svar på vad det är som strular då dom "inte lyckas återskapa problemet" i deras testlabb. Hur som helst fanns det tips på forumet att pröva ställa in, tillskillnad från tipset i den här tråden, till "AES" istället för "TKIP" och sedan och ställa in endast "WPA2 Only". Jag har nu med dessa inställning haft en upptid på 14h i det trådlösa nätverket utan att jag fått upp fel i loggen eller att förbindelsen har tappats, vilket är det längsta hittills. Så det verkar fungera, om inte helt iaf bättre.
Jag har WPA2 only och AES och ändå får jag "Received Deauthentication" och "AP crasch". När detta händer och man surfar eller laddar ner något sänks hastigheten markant eller så "segar" websidan man surfar på... Det låter ju tryggt att D-Link inte vet vad felet är. Skräp produkter skulle jag vilja säga, jag var väldigt skeptisk till att köpa en D-Link produkt innan jag köpte den här routern och nu förstår jag varför!
Postad 02 september 2008 - 13:47
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Ok, känns ändå bra att det (förmodligen) är det istället för att någon sitter och försöker komma åt nyckeln...
Postad 02 september 2008 - 17:41
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Vad jag kan utläsa av loggen är det routerns egna MAC adresser (trådlösa nätverkskorten) som krashar... Priority Time Message [INFO] Tue Sep 02 18:34:43 2008 Wireless system with MAC address 001E58291649 disconnected for reason: AP maybe crash... [INFO] Tue Sep 02 18:34:10 2008 Wireless system with MAC address 00179A455A15 associated <-- min trådlösa dators MAC adress...[INFO] Tue Sep 02 18:34:09 2008 Wireless system with MAC address 001E58291649 disconnected for reason: AP maybe crash... Här kan man kontrollera vem som är tillverkare av nätverkskorten: http://www.coffer.com/mac_find/001E58 & 00179A = D-Link Edit: Jag har gjort ett felärende hos D-Link får se om det löser några problem...
Här är adressen om fler vill klaga: http://service.dlink...ngsettings=1002
Redigerat av bpl, 02 september 2008 - 17:58.
Postad 03 september 2008 - 18:54
Unregisterede2f66bdc
-
Unregisterede2f66bdc
-
Användare
-
-
231 inlägg
Till er som tappar kontakten via trådlöst, detta löste mitt problem:
Problemet löstes efter att jag kryssat i ENABLE AUTO CHANNEL SCAN på wireless settings.
Utöver det så kör jag auto wpa/wpa2 mode och valt TKIP. På sercurity mode kör jag wpa personal.
Alla dessa inställningar ställer du in under SETUP/WIRELESS SETTINGS / MANUAL WIRELESS NETWORK SETUP.
Kör också enable multicast streams uner advanced network.
Men som sagt det var när jag kryssat i ENABLE AUTO CHANNEL SCAN som jag löste problemet med trådlösa nätverket nu kopplar den aldrig ner, underbart!=)
Kört hårt!
Heja
Schysst med klara svar på något jag haft problem med ett tag. Blir galen på att min PS3:a loggar ur mig hela tiden. Håller tummarna för att dina tips på inställningar hjälper! Tycker det är något av en djungel med alla inställningar i Dir 655... användarvänlig... nej inte särskilt!
Postad 05 september 2008 - 14:46
Peter_sm
-
Peter_sm
-
Användare
-
-
193 inlägg
Hej Peter_SM
Kan bara säga grattis till fibern hem.... =)
Jag kan bara säga att du med ro kan och ska köpa dig en DIR-655:a hem. Den kommer att klara det galant, kör en sån själv och har ALDRIG haft ett problem med den. DIR-655:an har som du kanske vet gigabit på alla portar och då även på WAN så i den kommer inte det att finnas någon flaskhals om du frågar mig. DIR-855 som kommer nu inom kort har ingen skillnad på portarna osv utan det ligger mest i den trådlösa delen.
För er som kanske inte vet om detta men anledningen till att DIR-855 är försenad är för att bolaget som gör "chassit" till den hade en brand i deras lokaler innan sommaren och alla chassin bran ner. Illa men så är det. Jag vet inte om dom är på väg nu men det borde dom vara tycker jag. Anledningen till att jag vet är för att jag jobbade på D-Link fram till den sista Juni i år. Detta var dock lite offtopic... =)
Köp en DIR-655 och du kommer att vara mer än nöjd..
Tack för mig.
Ok låter som att inhandla en snart ... MEN hur är den om man kör bittorrent och med c:a 20 olika torrentar sammtidigt med max fart 100Mbit ? lägger den av så man måste reseta den eller fungerar den utan problem?? EDIT Kommer att köra trådbundet
Redigerat av Peter_sm, 05 september 2008 - 14:47.
Postad 05 september 2008 - 19:32
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
peter_smMin DIR-655 botar om lite då och då, tappar kontakten med min dator och då har jag kört med D-Links n-draft kort till bärbara datorer, samma sak händer när jag kör med datorn egna trådlösa uppkoppling. Problemen med tappad kontakt/reboot händer väldigt ofta när routern belastas med tex. torrents, jag har 24/10 uppkoppling... Routern åker ut på markanden snart för försäljning, skicka PM om någon vill köpa skräpet
Postad 05 september 2008 - 20:46
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
peter_sm
Min DIR-655 botar om lite då och då, tappar kontakten med min dator och då har jag kört med D-Links n-draft kort till bärbara datorer, samma sak händer när jag kör med datorn egna trådlösa uppkoppling.
Problemen med tappad kontakt/reboot händer väldigt ofta när routern belastas med tex. torrents, jag har 24/10 uppkoppling...
Routern åker ut på markanden snart för försäljning, skicka PM om någon vill köpa skräpet 
Märkligt... Även jag har 24/10 och ligger oftast på 2.7 ned och 1.1 upp UTAN att den dör eller startar om. JAg har nämligen testat flera gånger och verkligen pressat den på alla möjliga sätt utan omstarter eller att den fastnar. 1 test var 10torrents med ned hastiget (totalt) på 2.7mbit och upp låg jag på 0,7 mbit, 3 trådlösa datorer + PSP och tankade film från PSN store via min PS3:a som är trådbunden. Detta gick som tåget (dock lite segt) och jag provade detta i ca 1 timme utan vare sig hänging eller reboot. Dock så blev routern rätt varm.
Postad 06 september 2008 - 00:25
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1 160 inlägg
Varför inte reklamera om man har en 655 som bootar om? Det hade jag gjort alla gånger...
Jag kan inte säga så mkt om ev. fel på någon 655 annars, men om min 855 skulle börja strula med omboot eller slumpvis nedkoppling så hade jag reklamerat produkten.
(jag kör 855 på 100/10 och allt är lika stabilt som när jag bytte från min DGL-4300, dvs totalt klockrent på alla punkter hittills)
Redigerat av maxxess, 06 september 2008 - 00:25.
Postad 06 september 2008 - 01:11
WillieGun
-
WillieGun
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Så här löste jag mitt problem med ständiga trådlösa avbrott, stäng av: Wireless Zero Configuration i Windows(XP). Jag var en mycket nöjd ägare i 10 dagar, men den trådlösa uppkopplingen började spöka, letade info på nätet, men blev inte mycket klokare  . Efter någon dags flintkliande var jag beredd att skicka routern i soporna/reklamera, men såg att Wireless Zero Configuration var startad (den har varit avstängd), stängde av och vips så var problemet löst, routern har fungerat klockrent i 4 dygn nu. Jag tror att WZC inte bör vara igång om man har installerat drivrutinen från D-Link, dvs jag kör USB-adaptern DWA-140..........Vad gäller Dir-655 så levererar den med råge. Sitter på 100/100 och får enligt Bredbandskollen ca 95 ner och 80 upp via tråd. Det trådlösa kan variera, men ligger oftast runt 70/70 och det får man väl vara nöjd med antar jag......
Jag har aldrig haft trådlöst tidigare och lider därför av lite okunskap, but I'm learning........
Redigerat av WillieGun, 06 september 2008 - 05:55.
Postad 06 september 2008 - 12:16
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Intressant.. Vart hittar man den inställningen?
Postad 06 september 2008 - 20:17
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Du fimpar tjänsten (service) 'Wireless Zero Configuration' som listas bland dina andra tjänster när du skriver 'services.msc' i 'Kör'-fältet och trycker ENTER. Dubbelklicka på den och välj 'Disabled'. Där kan du även 'provköra' genom att stänga av tjänsten temporärt.
Redigerat av LiMiT, 06 september 2008 - 20:18.
Postad 06 september 2008 - 21:32
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
man får tacka... Detta skall testas med DWA-140:n jag har... Jag hade nämligen enorma problem med just 140:n. Gick och köpte mig en NetGear och fick det att fungera utan nedkopplingar.
Redigerat av Minglarn, 06 september 2008 - 21:35.
Postad 07 september 2008 - 12:39
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
man får tacka... Detta skall testas med DWA-140:n jag har... Jag hade nämligen enorma problem med just 140:n. Gick och köpte mig en NetGear och fick det att fungera utan nedkopplingar.
He he he, jag har beställt en Linksys WRT610N https://www.prisjakt...kt.php?p=323690 aldrig mer D-Link kan jag säga...
Postad 07 september 2008 - 22:22
oibmeh
-
oibmeh
-
Användare
-
-
115 inlägg
Har en DIR-615 som också fyller loggen med "Received Deauthentication" fel, och kopplar ner varannan minut. Skall man reklamera sk-ten eller finns det något att testa? Har skannat d-link forum men det enda man hittar är miljontals liknande problem men ingen klockren lösning ...
Har provat att uppgradera FW samt disable:at "Power Save" på nätverkskortet men till ingen hjälp.
Hur kan dom släppa så dåligt testade produkter?
/ oibmeh
Postad 08 september 2008 - 08:02
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Såg på c-net att Linksysen också "droppar" trådlösa uppkopplingen, detta fenomen verkar vanling på n-routrar, eller????
Såg också att någon rekomenderade att ändra till WPA, alltså inte WPA2 och att det skulle hjälpa mot dropouts på Linksysen, kanske samma sak med D-Link????
Postad 08 september 2008 - 12:11
mrmonk
-
mrmonk
-
Användare
-
-
107 inlägg
Min gamla D-Link 624 har fått fnatt efter att jag uppgraderade firmware. Nu tappar den trådlösa connection flera gånger om dagen (vilket var mer sällan förut). Är inne på att köpa en D-Link DIR-655 nu, men efter att ha läst den här tråden blir man ju lite skeptisk.
Finns det egentligen någon router som är bra på att hålla trådlös connection, och hur står sig DIR-655 i förhållande till dem? Har två datorer som kommer köra trådlöst och båda kommer använda surf + torrents.
Postad 08 september 2008 - 13:42
WillieGun
-
WillieGun
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Mina problem kvarstår om jag inte stänger av WZC. Jag stängde ner datorn igår. Det som händer är att WZC startar om när jag slår på datorn och så börjar avbrotten, annars fungerar det utmärkt....Jag tycker fortfarande att routern är en bra produkt........Önskar bara att WZC kunde vara avstängd vid omstarter, men den går igång.....
Edit: För er som lyckas få stabilitet genom att stänga av WZC, det går att inaktivera hela tjänsten genom att högerklicka på WZC och välja egenskaper-inaktivera. Efter omstart så går inte tjänsten igång, så nu är jag nöjd.....
Redigerat av WillieGun, 08 september 2008 - 15:43.
Postad 08 september 2008 - 17:13
LiMiT
-
LiMiT
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Edit: För er som lyckas få stabilitet genom att stänga av WZC, det går att inaktivera hela tjänsten genom att högerklicka på WZC och välja egenskaper-inaktivera. Efter omstart så går inte tjänsten igång, så nu är jag nöjd.....
Se där!
Postad 08 september 2008 - 23:20
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Det finns en ny FW till 655:an... Enligt D-Link skall denna FW dra ned energi konsumtionen med 40%... D-Links sida för FW
Postad 08 september 2008 - 23:23
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
I filen som följer med står det.. V 1.11EU, Build 02, 2007/11/5  Ska testa köra den amerikanska 1.20 ... 2008/07/31
Redigerat av Martin, 08 september 2008 - 23:33.
Postad 09 september 2008 - 07:04
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
D-Link Sverige i ett nötskal...
Dock så är det FW1.11EUb02 i arkivet. Har inte testat att uppgradera d-linken än...
Postad 09 september 2008 - 10:14
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Dock så är det FW1.11EUb02 i arkivet.
Vilket är firmwaren som funnits ute sen hösten 2007...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Allmänna datorfrågor
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|